Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Joehoe :D :D :D :D :D :D :D We hebben een kloppend hartje mogen bewonderen :lol: En ja, het is maar 1 kloppend hartje! Toch wel opgelucht hoor. Maar vooral blij dat we nog steeds zwanger zijn!!!De gynae zei: het moet wel een sterke zijn, met zulke progesteronwaardes! Fijn om te horen :)Dus nu weer opgelucht en volop genieten! Hoewel... ons wormpje was wel maar 1,7mm... En ik heb op verschillende plekken gelezen dat hij op 6 weken eigenlijk al tss de 2,5 en 5 mm moet zitten...Oh nee, dat stomme angstmonster weer...grrrrrr!!! Als mijn gynae zegt dat het er goed uitziet, dan ziet het er toch goed uit?!! Toch?!! Wat dat betreft ben ik zo onzeker...grrrr!Gelukkig mag ik over 2 weken alweer terug voor een echo :) Mijn gynae dacht dat ik het misschien wel fijn vond om redelijk snel alweer een echo te hebben, nu ik zo ziek ben geweest. Ze is toch een schatje hè!!Ik ga nu even rusten, voel wel dat die ziekte er nog wat inzit. Ik probeer later nog te reageren op jullie berichtjes!
Gefeliciteerd Betty, en maak je geen zorgen. Mijn gynaecoloog zei over mijn wurmpje met 8 weken en 1.55 cm lang dat hij prima op schema lag. Er zijn verschillende meetmethodes zei ze vandaar de verschillen in joe groot hij/zij zou moeten zijn. Dus dont wurrie.. ;) het komt vast goed!!Liefs
  • Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hilly, wat een naar nieuws :/

Maar ik heb wel degelijk al vaker positieve verhalen gelezen ovr een lager Hcg (zelfs rond 50), die gewoon goed gegaan zijn en een gezonde baby op de wereld gezet hebben! Ik weet alleen niet meer of ik dat hier of op een ander forum gelezen heb. Mijn gynae zegt altijd dat de startwaarde niet zo van belang is, maar wèl de stijging. In België laten ze er daarom altijd een week tussen de 2 bn's. Ze kijken dan ook niet alleen naar de Hcg, maar ook naar de progesteron, die is zeker zo belangrijk! Dus de moed niet opgeven meid!!!! Ik weet dat het je superonzeker maakt, dat is heeeeel normaal! Maar we gaan hier met ons allen meeduimen en onze positieve krachten bundelen, zodat je een mooie stijging gaat hebben!!!

Geplaatst

Hoi dames!

Even ego: heb sinds gisteren zo'n last van buikspierpijn.. Net of ik heb 1000 sit-ups gedaan. Zou dit normaal kunnen zijn? Ik heb pas volgende week vrijdag m'n echo en natuurlijk,de angst is er weer..

Blondine: En?????? Ik duim meid!

Hartensia: Vandaag testen? Ik duim voor een dikke vette +!!

Betty: Oooo,zo fijn,je eerste echo! Fijn dat alles geweldig is.. knuf

Hoe gaat het met de andere dames?

Geplaatst

Hartensia, dat was niet het nieuws wat ik had verwacht, sterkte!

welke wd was dit voor jou?

blondine, heb je al getest?

anne tel, als het goed is krijg ik vandaag je boek binnen!

hier inmiddels op wd 12, heb niet al te goede hoop, heb teveel krampjes en steekjes, maar we wachten rustig af!

Geplaatst

Hartensia, ook ik had wel beter nieuws verwacht en vooral ook gehoopt! Lukt het een beetje? Want het komt toch altijd aan hè?! In elk geval veel moed en sterkte voor de volgende ronde!!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Daar moet je in blijven geloven!!! Sterkte x

Annelies, ik heb dat vanaf dag 1 regelmatig. Sommige dagen amper iets, maar dan komt dat ineens weer opzetten. Dat zijn gewoon je banden (waarin de baarmoede ophangt) die al beginnen te rekken. En dat voel je! Dat kan het gevoel van verrekking geven, maar ook hevige steken. Je kunt ook menstruatie achtige pijnen krijgen, die zijn dan weer van de baarmoeder zelf die aan het groeien is. De ene vrouw voelt dat mee dan de ander, is net zo verschillend als de gradatie in misselijkheid en pijnlijke boobs. Dus no worries!!! Is alleen maar een goed teken!!! Hoewel ik je wel begrijp hoor, ik kan er soms ook heel onzeker door worden...broekloeren is hier nog niet gedaan ;)

Maar meisje, we gaan er gewoon voor!!!!

Hilly, heb je al nieuws????? Ik duim heeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je dat je een mooie stijging gaat hebben!!!!! Laat je snel iets weten?!

Chrisje, ook jij de moed nog niet opgeven!!!!!!!! Ik had ook veel krampjes en steekjes, zag het helemaal niet meer zitten...en zie nu!

Wanneer mag je testen? Ik mocht nl op WD12 al een eerste urinetestje proberen (normaal bloedname op WD12, maar ging dit keer niet). Spannend hoor!!! Ervoor bliven gaan meid!!!

Geplaatst

Hoi Crisje83,

Leuk om te horen! Veel plezier met lezen, ik hoop met een lach en een traan en een gevoel van herkenning.

spannend weekend voor jou, boek geeft vast wat afleiding.

Ik ben verplaatst naar wachtbankje oktober, 8 oktober de eerste echo alweer gepland staan dus dat schiet wel op.

Succes allemaal.

groetjes,

Anne

Geplaatst

Nee toch Hilly....

Wat erg! Dit vind ik echt zoooooo onrechtvaardig!!!! Waarom mogen vrouwen die in de mmm zitten niet gewoon zwanger blijven, eens ze zwanger zijn?!!!!! We maken al genoeg mee vind ik zo! *zucht* Maar helaas, it's the call of nature. Zo wreed...

Maar ik hoor precies wel wat moed bij je? Dat is goed! Niet opgeven!!!!! Het is nu bewezen dat het kan, een volgende keer moet het gewoon goed (blijven) gaan!!!! Meisje, een heeeeeele dikke knuf!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Wachten tot dinsdag om weer bloed te mogen prikken. Joepie #not ... Als het dan toch mis is, dan maar liefst zo snel mogelijk mn lijf uit. Nu herrinert elk krampje me eraan dat t echt gedaan is met deze kans :'(Zit me heel erg af te vragen of er dingen zijn die de kans op een succesvolle doorgroei kunnen bevorderen straks bij de cryo. Vitamine D? Aspirine? Prednisolon? Acupunctuur? Ik lees zoveel en weet het gewoon niet meer...Ik wilde dat het weer gisteren was en ik mocht dromen van goed nieuws vandaag :'(((

Geplaatst

@Hilly jeetje meid, dat is niet de uitkomst die je gehoopt had. Heel veel kracht voor de volgende ronde gewenst! Ik heb wel foliumzuur 5mg ipv 0.5m. C 1000, B en vit D en visolie in de 2e week gaan slikken. Acupunctuur ben ik ook voor, ik zou het zeker proberen, je wordt iig rustiger.

@chrisje, ik had ook buikkrampen hier en daar van mijn baarmoeder, en het is nog steeds goed nieuws;-) hou hoop!

@hartensia, jij ook veel sterkte meid!

@annelies, gefeliciteerd! mag ik vragen op hoeveel weken je nu zit dat je al een echo krijgt?

ik zit nu begin week 6 en krijg pas over 2 w een echo...duurt zo lang, of is dat normaal?

@bettyboopke, wat fijn dat je het hartje gehoord hebt, heel fijn!!

Ik zit nu eind week 5, en heb af en toe last van baarmoederkrampjes, maar ik hoor dat dit helemaal prima is.

alleen nog even kijken hoe lang die progestoron nog moet??

Even een behoorlijke vermoeiende week gehad met werk erbij, stress door coll erg jammer, ik probeer mij daarvoor af te sluiten, maar het is zo enorm lastig, en ik wil geen stress..Hoe gaan julliemom met stress? Maar goed, nu lekker rusten dit weekend;-)

alle dames, veel sterkte in deze spannende tijden!

Geplaatst

Hoi jilzz..

Ik weet pas sinds woensdag dat ik zwanger ben,dus ik weet nog niet hoeveel weken ik ben en zo.. Maar mijn fertiliteitsgyn neemt al een echo,héél vroeg i know,om zeker te weten dat het de goeie kant opgaat.. (Ik zit bij dokter Decleer in Gent,staat aan europese top ivf)

Ik heb gisteren bloed laten trekken bij huisdokter zodat ik het ongeveer weet hoever ik ben..(anders moet ik nog wachten tot vrijdag en dat hou ik niet meer ;) ) Er zijn ook 2 cryo's teruggeplaatst,dus vrijdag weet ik of het er eentje of 2 zijn..

Hoe gaat het met jou?

Hilly: meid,neen toch! Héél erg veel sterkte! dikke knuf!

Hoe gaat het met de andere dametjes?

Hier zijn die 'spierpijntjes' bijna over.. man,ik was net een kreupel vrouwtje gisteren! hihi

Fijne dag!

Geplaatst

nog steeds niet ongesteld was het er nu maar al dan ben ik daar ook van af net te horen gekregen dat me beste vriendin zwanger is ze barste in traanen uit toe ze het tegen me zij ze zei dat het voor haar heel dubbel was ik kan nu echt niet meer ik weet dat ik niet zwanger ben toch nog geen ongesteldheid en me dinnetje zwanger ben blij voor haar echt maar die binnen in ga ik kapot van het idee

Geplaatst

Even een eogbericht: Gisteren was mijn testdatum, maar ik kon me er niet toe zetten om de test te doen, bang voor de teleurstelling. we hadden ook een feestje en wouden niet met een grote teleurstelling gaan.

Maar vanmorgen moest ik wel, ik moet tenslotte ook vanmiddag de uitslag doorgeven.

Dus na 5 minuten was ik voorbereid op de teleurstellng, maar we hebben 2 STREEPJES!!!!!!!!!!!!!!!!!

hij is nog niet zo donker als de controle streep, maar je kan er niet omheen! We zijn ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi allen,

@crisje, gefeliciteerd meis, waren al die problemen de voorbije weken toch niet voor niks he.

@all de anderen heb nu even niet goed bijgelezen, maar of veel sterkte en voor de anderen gefeliciteerd.

@ego, Donderdag gestopt met de bollen, op zaterdag heel weinig (zwart) verlies, zondag heel veel zwart bloed gehad, en vanaf savonds gewoon bloed.

Nu op dag 10 krijgen we weer een echo om te kijken wanneer onze twee eskimootjes terug bij ons in het warme buikhuisje mogen komen.

Heb wel een vraagje, lees dat velen onder jullie prednison en zo nemen bij het eventuele terugplaatsing van een cryotje...

Ik moet namelijk niks nemen van de gyne is dit normaal?

Hoe gaat zo een cryo in zen werk?

Hoop dat ik een paar bruikbare tips kan krijgen van jullie allemaal.

Is hier allemaal nog steeds zo nieuw he.

WENNEN dus.

Maar heb gelukkig niet al te veel moeten nadenken de voorbije tijd, ben aan onze kast begonnen, helemaal afgeschuurd, gisteren in de grondverf gezet, en vandaag in de verf aan het zetten.

Zaterdag hebben we eens lekker weest uitwaaien in de hoek van holland en daarna nog even naar het strans in scheveningen geweest, hadden we nog geluk ook voor ons ukkie, het was het vliegerfestival, en onze dame is daar dan ook echt fan van van vliegers.

Hebben haar ook gelijk getrakteerd met een mooie kleurrijke vlinder vlieger.

Moeten hem wel een keertje testen maar dat komt vanzelf wel een keertje.

Trouwens is dat normaal dat je na een mislukte IVF poging, precies een soort van weeen hebt bij het krijgen van je ongi?

Dacht gisteren even dat ik ging bevallen pfffffff. was een zware dag zo.

Nou heb even weer een krantje getypt... tot gauw weer en fijne dag voor allen

Groetjes X

Geplaatst

@Chrisje, gefeliciteerd!!!! wat fijn zeg meis! ( ik heb een topic geopend voor uitgerekend mei/juni 2013, daar kunnen de zwangeren uit deze topic ook in mee schrijven, en iedereen die wilt natuurlijk!

Dan wordt dat tevens ons 12 w wAchtbankje!

@ annelies oke, ik had op de 13e dag een echo maar niets te zien nog;-) wel bloed geprikt en positieve zwangerschap. Maar toen kreeg ik te horen maak over 3 weken een afspr voor een echo... wat een teleurstelling aan d ene kant als ik lees dat velen op 6 weken al een echo krijgen.. ik ga trouwens wel kijken of ik over kan naar het VU gezien mijn medische gyn/onc daar behandeld is. ik zat in het lucas voor de punctie en tp is ook weer in t vu gedaan.

De bevalling/keizersnede moet toch uiteindelijk in t vu gedaan worden, en t liefst door de proffessor die mijn leven gered heeft:-)

@blondine, ik heb geen idee, maar prednison is een paardemiddel ik weet niet of je dat zomaar krijgt? Veel sterkte!

@hartensia, meis het is loodzwaar voor je, geef het tijd, veel sterkte!

ik,..helemaal prima!Alleen extreem moe.

Ik weet nu nog steeds niet hoe lang ik die utro moet blijven gebruiken? Iemand?

Ben steeds te laat op t werk met het ziekenhuis bellen..

Voor de zwangeren...ik heb een topic mei/juni 2012 geopend! Kunnen wij daar verder schrijven over onze ervaringen;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden