Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat een fijn sushii dat de test zo knalde! een tweeeling

zou wel super zijn! wanneer mocht je ook alweer op de echo?

hier vanmiddag niet kunnen slapen dus maar optijd me bedje in.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahahahah wat FIJN en heerlijk om te lezen dat jullie toch ook een beetje zenuwachtig waren voor die test van MvM. Ik keek die vrouw niet een aan tijdens t gesprek, zat alleen maar naar die test te kijken! Hij doet t toch nog wel?

Die test van Clearblue met zwanger was voor mij zo heerlijk doorslaggevend!! Toen geloofde ik het pas, omdat de andere testen heel zwak positief waren. Achteraf logisch, ik was er heel vroeg bij met testen.

Hoe voelen jullie je verder?

Wanneer zijn jullie echo's?

Ik voel me perfect! Tuurlijk last van moeheid en de darmen en steken in m'n maag sinds een week, maar das te verwaarlozen ... Ben allang blij dat ik niet misselijk ben!!

Volgende week dinsdag hebben wij de opmeet echo met 10 weken bij de verloskundige... Blijft spannend!!!

Geplaatst

Meiden, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Mooi topic, februari 2012 ben ik bevallen en was in maart 2012 uitgerekend!

Geniet van alle mooie momenten van de zwangerschap, het is zo'n onwijs bijzondere ervaring die veel te snel weer voorbij is! Mis m'n buik nog dagelijks!

Geplaatst

Hier helaas slecht nieuws, het heeft niet zo mogen zijn... Geluk en verdriet liggen dicht bij elkaar. Al een paar dagen een vervelend voorgevoel en gisteren niet meer kunnen bedwingen om nog 1 test te doen. Negatief... Dikke paniek natuurlijk en direct naar de apotheek voor nog een test. Was ook niet niet met ochtendurine namelijk maar met bijna water dus klein hoopje dat t daar aan lag. Vanmorgen nogmaals getest maar helaas, t vruchtje zit nog in mn buik maar heeft geen leven meer. Vanmiddag contact gehad met t zkh en zij raden aan morgenochtend nog 1x te testen, wel een minimale kans dat t nog goed is. Heb nog steeds geen bloedverlies of krampen maar dat zou goed door de utrogestan tegen gehouden kunnen worden. Wij hebben zelf de hoop opgegeven, erg verdrietig maar toch blij dat we even heel erg blij hebben mogen zijn! Nu een plekje geven, even lekker op vakantie om bij te komen van deze rollercoaster aan emoties en hopen dat we over een paar maandjes onze cryo's mogen verwelkomen. Onze tijd komt nog, daar zijn we beide van overtuigd!

Zal jullie blijven volgen, ik hoop dat jullie de 12-weken en de rest van de tijd goed doorkomen!

liefs,

Anne

Geplaatst

Dank jullie wel meiden, het komt vast goed! Nu de tijd nemen om t een plekje te geven, willen nog op vakantie en dan met nieuwe energie onze cryo's verwelkomen. Ben blij dat die er nog zijn, voor een heel nieuw traject zou ik nu even geen energie kunnen vinden.

Voorgevoel; dat is lastig te zeggen, soort onderbuikgevoel, stemmetje in mn hoofd (figuurlijk uiteraard). Voelde me ook niet zwanger (meer), hoe graag ik t ook wil(de). Vorige week had ik nog wel wat beginnende kwaaltjes, die waren ineens allemaal weg. Zocht eigenlijk de bevestiging van een test en was er ook van overtuigd dat die streep er echt nog zou staan. Meer van 'zie je dat ik me weer onnodig bezorgd maakt, daar staat t toch'... Maar geen streep, niks. Dat is best definitief, heel raar en vreselijk. Nooit verwacht maar ergens toch ook de bevestiging van 'zie je wel'. Ik denk dat ik nog wel probeer aan te dringen op een bloedtest of echo, voor de zekerheid maar. Nu eerst even bijkomen van de rollercoaster aan emoties, van intens gelukkig en blij naar heel verdrietig en onzeker.

Geplaatst

Heel veel sterkte anne! Hoop dat jullie toch snel blijvend zwanger mogen worden...

Hier bezoek gehad van moeders voor moeders. En de test was dik positief:clap2:moet het toch

echt gaan geloven hihi. Nog een week tot de echo! Volgende week woensdag ow wat spannend!

Xxx sky

Geplaatst
Heel veel sterkte anne! Hoop dat jullie toch snel blijvend zwanger mogen worden...

Hier bezoek gehad van moeders voor moeders. En de test was dik positief:clap2:moet het toch

echt gaan geloven hihi. Nog een week tot de echo! Volgende week woensdag ow wat spannend!

Xxx sky

Dankje! T komt echt wel goed hier, die overtuiging hebben we beiden gelukkig. Super van je positieve test, MvM stond ook nog op mijn lijstje, hopelijk de volgende ronde!

Geplaatst

Lieve Anne, Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie snel een blijvende zwangerschap gaan krijgen. Dikke knuffel!

Sky, wat fijn dat de test van MvM positief was! gefeliciteerd!

Hier komen ze morgenochtend langs en ik vind het erg spannend. Hoop zo op een goede positieve test. Zit er aan te denken om evt zelf er eerst nog even een testje tegen aan te gooien.

Verder heb ik mijn echo afspraak iets verlaat. kwam prive mbt het werk van manlief beter uit. Nu dus op 16 augustus de eerste echo. Nog ruim een week wachten dus. Duurt gevoelsmatig erg lang. Aan de andere kant, had ik met mn zoontje pas een echo toen ik ruim 7 weken was. Nu dus lekker al eerder.

Geplaatst

@wen hoe was het met mvm? ik ben het boek aan het lezen.

ik heb de schrijfster persoonlijk ontmoed bij de terugplaatsing

van dit ukkie. toen wist ik ook nog nietvan het boek.

ze zit hier ook op het forum.

voelen jullie je ook zo moe? ik slaap elke middag bij. gelukkig

slaapt me meisje ook nog 2x zodat ik goed kan bijtanken

al is ze een heel makkelijk meisje hoor.maar met werken erbij

en 2volle dagen de oppas op.me neefje en nichtje word ik

toch wel moe

Geplaatst

Meiden, ik ben nieuw op dit forum en zou graag meekletsen over de belevenissen tijdens onze zwangerschap die ongeveer gelijk loopt.

Na diverse iui pogingen zijn wij eind vorig jaar over gegaan op icsi. In januari heb ik een mooie embryo terug geplaatst gekregen en was zwanger. Helaas was mijn hcg laag en werd het een vmk.

Een half jaar later (heb eerst nog wat onderzoeken gehad waar niets uit kwam) heb ik een mooie blasto terug geplaatst gekregen en ben nu bijna 5 weken zwanger!

Donderdag bloed geprikt en heb al een hcg waarde van 945 eenheden, dus het lijkt nu goed te gaan!

Willen jullie verder nog iets van me weten?

Op dit moment erg moe (al anderhalve week, en het wordt steeds erger) en voel mn onderbuik constant. Als ik eet of iets zuurs drink zoals een vers sapje dan komt het weer omhoog. Maar tot nu toe nog alles binnen gehouden :).

Geplaatst
@wen hoe was het met mvm? ik ben het boek aan het lezen.

ik heb de schrijfster persoonlijk ontmoed bij de terugplaatsing

van dit ukkie. toen wist ik ook nog nietvan het boek.

ze zit hier ook op het forum.

voelen jullie je ook zo moe? ik slaap elke middag bij. gelukkig

slaapt me meisje ook nog 2x zodat ik goed kan bijtanken

al is ze een heel makkelijk meisje hoor.maar met werken erbij

en 2volle dagen de oppas op.me neefje en nichtje word ik

toch wel moe

Ik heb het boek in 1 ruk uitgelezen. Op het einde hart zitten janken van blijdschap op de goede afloop voor de schrijfster. Onwijs goed geschreven. Heel herkenbaar en openhartig. Ik ben van mening dat MvM deze standaard moet geven aan nieuwe leden.

Complimenten voor het boek en de schrijfster dus.

Hier ook veel moe en met regemaal duizelig. Vandaag naar de huisarts geweest en het advies was: gas terug nemen.

Nog een weekje en dan hebben wij de echo.

Icsi2mama: welkom hier! Wat een mooie hcg waarde! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Welkom icsi2mama gefeliciteerd!!

moeheid heel herkenbaar! Voor mij duurteen daggewoon te lang

halve wege de dagmoet ik echt een uurtje bijslapen. Gelukkig lukt dit ook.

Bij me eerste was ik ook moe maar kon ik smorgens nog uitslapen en nu word je toch elke dag rond 7 uur wakker

gelukkig slaapt ze nog 2x op een dag. Kan ik zelf ook ff bijtanken

Geplaatst

Dankje Norwegian sky!

Ik vind de kwaaltjes aan de ene kant ook heel fijn, want dat is voor mij ook de bevestiging dat het nu goed gaat.

het hoort er bij zeggen ze altijd, nou dat klopt eigenlijk wel.

Ik kan helaas niet bijslapen overdag, moet elke dag werken, maar ben vanavond na het eten wel lekker ff gaan dutten op de bank. Zo nog maar even doen en dan morgen uitslapen (mits mijn interne wekker niet na 7 uur zegt: ogen open!)

Ik zal op de pc straks even een banner erin zetten dan kunnen jullie zien wanneer ik uitgerekend ben (nu op de iPad, typt zo lekker, ahum)

Geplaatst

Goeiemorgen,

Hoe is het hier met iedereen?

Hier gaat het goed hoor, eigenlijk nog weinig tot geen last van kwaaltjes, alleen wat misselijk van tijd tot tijd... Ben zoooo benieuwd naar de echo vrijdag, als alles maar goed gaat... Ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet goed gaat, geen krampen en geen bloedverlies, maar toch, oef, ik vind het maar spannend hoor. Zal blij zijn. Als we die eerste 12 weken voorbij zijn, dan kan ik hopelijk wat meer genieten, al geniet ik tegelijkertijd nu ook van elk moment, klinkt raar of niet? Ik hoop at jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel...

Geplaatst

Ook goedemorgen!

Gisteren was het even afzien ... voelde me s avonds echt niet lekker ; had ook enorm last van m'n buik na het avondeten (uit eten geweest buiten in Noordwijk).

Nu gaat het wel weer, wel wat duizelig, maar voor de rest prima te doen. Lekker zonnetje erbij helpt ook wel mee!

Sushi, vrijdag echo ; dat moet fijn zijn!! ik moet nog 16 dagen wachten ... duurt me veel te lang, maar is niet anders.

Geplaatst

Haha toen ik net zover was als jij moest ik ook zo lang wachten... Bijna 3 weken! Maar al met al gaat de tijd toch redelijk 'snel' voorbij en nu mag ik over 5 dagen al! Vind het zooooo spannend!!

Geplaatst

]attachment.php?attachmentid=4434&d=1344024555

zwangere:

​aprilmama's

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

1 cryo van vorige behandeling dochter

Anne82 (30)

8-4-2013

1e kindje (PGD met ICSI)

verse terugplaatsing, nog 2 cryo's

Wen72

uitgerekend op 5 april 2013

Tweede kindje.

Nu zwanger van een cryo (na 5 icsi behandeling voor een brusje)

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

verse tp van ICSI poging 3

Maartmama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

afspraken:

norwegian-sky : 15 augustus echo

Anne82: 24 augustus echo

Wen72: 13 augustus echo

Sushii :​ 17 augustus echo

Zo ff het lijstje naar voren gehaald. Willen jullie hem ff aanvullen

of even in een rijtje je gegeven plaatsen zodat ik het er makkelijker in kan zetten

Xxxsky

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=4434&d=1344024555

zwangere:

​aprilmama's

icsi2mama (34)

18-4-2013

1e kindje

cryo tp (nog 2 cryo's over)

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

Anne82 (30)

8-4-2013

1e kindje (PGD met ICSI)

verse terugplaatsing, nog 2 cryo's

Wen72

5-4-2013

Tweede kindje.

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

Maartmama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

afspraken:

Sushii :​ 17 augustus echo

Anne82: 24 augustus echo

icsi2mama :​ 29 augustus echo

Geplaatst
Haha toen ik net zover was als jij moest ik ook zo lang wachten... Bijna 3 weken! Maar al met al gaat de tijd toch redelijk 'snel' voorbij en nu mag ik over 5 dagen al! Vind het zooooo spannend!!

Ja, de tijd gaat ook wel snel; 20 dagen na de bloedtest echo en nu alweer 4 dagen later! Een week is zo voorbij ... al lijkt dat in het begin niet zo, haha.

Jij al over 5 dagen :) echt wel fijn!! Ook jouw eerste kindje he? Lijkt me zo'n wonder om zo'n klein mensje steeds (gegroeid) te zien op een echo. Mega spannend!!

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=4434&d=1344024555

zwangere:

​aprilmama's

icsi2mama (34)

18-4-2013

1e kindje

cryo tp (nog 2 cryo's over)

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

Wen72

5-4-2013

Tweede kindje.

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

Maartmama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

afspraken:

Sushii :​ 17 augustus echoicsi2mama :​ 29 augustus echo

Ik heb Anne even verwijderd van de lijst... Las in haar onderschrift dat ze 10 augustus een miskraam heeft gehad...

Wen, jij morgen je echo, spannend!! Show je hier ook je echo?

Icsi2mama, voor mij ook eerste kindje ja, ben zoooo benieuwd!!

Geplaatst

Meiden hier ook goed, ben en blijf alleen misselijk maar goed dat zal hopelijk snel zakken.

het wordt al wat minder , niet meer de hele dag maar een 3/4 van de dag ;-). En ja daar kan ik al blij mee zijn!

morgen 1e afspraak met de vk. Ben benieuwd of ze nog gaat kijken of luisteren (hope so)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden