Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sushii wou 2

meiden hoe doen jullie je huishouden?het lukt me momenteel

niet als ik thuis ben lig ik op de bank van de misselijkheid.

en als ik me lekker voel probeer ik ff naar buiten te gaan met

senna. merk ook als ik iets doe poetsen stofzuigen dat ik extra misselijk

word.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heel herkenbaar sky.. Alles wat ik doe in etappe's en met veel hulp van partner. Normaal deed ik alles in een dag en nu is het nu gewoon iedere dag wat. Ik heb ook zeer weinig energie en idd als ik wat ga doen meteen stukje misselijker. Het huishouden is dus ff niet me prioriteit, en natuurlijk geen reuze bende :-)

Geplaatst

Sinds die Emesafene.. ben ik niet meer misselijk geweest.. wel merk ik als ik hem niet op tijd weer inneem dat ik misselijk word..

Hopelijk gaat het snel beter voor jullie meiden.. dit is echt een fijn middel wat voor mij goed werkt..

Geplaatst
.

Over de lijst, ik heb geen flauw idee wat het geslacht zal zijn haha. Wil ik wel weten!! Wat ik hier nog niet verklapt had, is dat wij 2 hartjes hebben zien kloppen bij de 7 weken echo! Wat overigens ook onze eerste echo was Maartje! Omdat de vruchtzak van uk2 echt wel een stukje kleiner was, hou ik er rekening mee dat de kans bestaat dat deze het niet gaat redden, maar de gyn kon daar nog een uitspraak over doen zo vroeg in de zwangerschap... Nog ruim een week en dan weten we meer, zo spannend!

!

* Breek ff in;*

Bij ons was de eerste echo van de twin ook 1 zakje veel kleiner dan de andere..., en dan bedoel ik ook echt dat de grootste wel 2 keer zo groot was. Gek genoeg zag je 2 echo's verder geen verschil meer. Dus kan wel!

*breek weer uit*

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag weer een echo gehad en met ons ijsbeertje ging alles goed! Een kloppend hartje en ijsbeertje was al aan het bewegen. Zo grappig om te zien.

Over 2 weken weer voor de nekplooimeting.

Ik vind het toch nog steeds allemaal spannend, hoor en ben blij als de beruchte 12 weken voorbij zijn.

[ATTACH=CONFIG]4507[/ATTACH]

Geplaatst
Hoi allemaal,

Vandaag weer een echo gehad en met ons ijsbeertje ging alles goed! Een kloppend hartje en ijsbeertje was al aan het bewegen. Zo grappig om te zien.

Over 2 weken weer voor de nekplooimeting.

Ik vind het toch nog steeds allemaal spannend, hoor en ben blij als de beruchte 12 weken voorbij zijn.

[ATTACH=CONFIG]4507[/ATTACH]

Wat leuk dat het al beweegt hé... heerlijk.. jammer dat je het nog niet kan voelen.. lekker hoor meis :)

Geplaatst

ik heb emesafene van de huisarts gekregen dus die ga ik vanavond innemen tegen de misselijkheid ben benieuwd of het mij gaat helpen.

vanmorgen weer erg overgegeven. moet eigenlijk komend

weeken 2 ochtenden werken maar heb me ziek gemeld.

savonds kan ik wel.

Geplaatst
ik heb emesafene van de huisarts gekregen dus die ga ik vanavond innemen tegen de misselijkheid ben benieuwd of het mij gaat helpen.

vanmorgen weer erg overgegeven. moet eigenlijk komend

weeken 2 ochtenden werken maar heb me ziek gemeld.

savonds kan ik wel.

En werkt het ? Ik gebruik er trouwens 2 hoor.. s ochtends en rond 17:00 want de pil werkt maar 8 uur, en de inwerktijd is 1 a 2 uur..

Geplaatst

Dion, bedankt voor je berichtje! Ik ben zoooo benieuwd naar de volgende echo!

Wen, mooi fotootjes meis van je beebje! :)

Roxanne, lekker hè die 9 weken, ikzelf zal blij zijn als we de echo gehad hebben en ik kan zeggen 10 weken zwanger te zijn!

Maandag hebben de de intake bij de gyn, maar dan aan de goeie kant, namelijk de zwanger poli. Volgens hun internet site krijg je bij de intake ook een echo, maar wij hebben een aparte afspraak staan voor een echo, op donderdag. Toch hoop ik stiekem dat ze maandag ook even spieken hoor! En ik ben benieuwd of dit inwendig of uitwendig gaat. Wat denken jullie? Moet ik maandag met volle blaas gaan of niet?

Geplaatst
Dion, bedankt voor je berichtje! Ik ben zoooo benieuwd naar de volgende echo!

Wen, mooi fotootjes meis van je beebje! :)

Roxanne, lekker hè die 9 weken, ikzelf zal blij zijn als we de echo gehad hebben en ik kan zeggen 10 weken zwanger te zijn!

Maandag hebben de de intake bij de gyn, maar dan aan de goeie kant, namelijk de zwanger poli. Volgens hun internet site krijg je bij de intake ook een echo, maar wij hebben een aparte afspraak staan voor een echo, op donderdag. Toch hoop ik stiekem dat ze maandag ook even spieken hoor! En ik ben benieuwd of dit inwendig of uitwendig gaat. Wat denken jullie? Moet ik maandag met volle blaas gaan of niet?

Ja zeker heerlijk ...

Volle blaas? Moet dat dan voor een echo? Heb nog nooit een volle blaas moeten hebben voor een echo!?

Ik denk wel dat je een echo krijgt hoor, ik denk dat de gyn graag wilt weten of het er één of twee zijn.. en jullie natuurlijk OOK :)

Geplaatst

Bij de tp's moest ik een volle blaas hebben, zodat de baarmoeder beter in beeld zou komen. Maar goed, fijn om te weten dat hij nu niet perse vol hoeft te zijn! :) Maar ik hoop dus ook op een eco, maar weet dit niet zeker vanwege de aparte afspraak daarvoor op donderdag... Ach ja, we zullen zien! Maandag hebben we ook de intake bij het academische ziekenhuis voor de uitgebreide 20 weken echo, misschien krijg ik er dan ook wel eentje haha!

Geplaatst
Bij de tp's moest ik een volle blaas hebben, zodat de baarmoeder beter in beeld zou komen. Maar goed, fijn om te weten dat hij nu niet perse vol hoeft te zijn! :) Maar ik hoop dus ook op een eco, maar weet dit niet zeker vanwege de aparte afspraak daarvoor op donderdag... Ach ja, we zullen zien! Maandag hebben we ook de intake bij het academische ziekenhuis voor de uitgebreide 20 weken echo, misschien krijg ik er dan ook wel eentje haha!

Ok.. ik vind dat zo raar want dat heb ik bij de eerste twee terugplaatsingen ook gemoeten.. dat was in het ZH in Genk.. nou en dat was geen pretje kan ik zeggen..

Want ik moest naar de wc.. op een gegeven moment maar de gyn op gezocht en gevraagd of ik toch echt de druk er niet mocht afhalen en dat mocht..

En nu bij de laatste 2 tp's hoefde ik geen volle blaas te hebben.. dus raar hé.. zo verschillend.. allemaal..

En zo zie je ook maar.. dat je perse geen volle blaas moet hebben om een zwangerschap te creeeren want ik ben nu ook zwanger zonder die volle blaas gehad te hebben :)

Geplaatst

ik had dinsdag een echo op de buik. was al goed te zien.

hoefde geen volle blaas moest ik wel bij de tp.

de medicijnen helpen wel. neem een pilletje voor het slapen

gaan en toen ik wakker werd nam ik er nog 1 maar zat te kort

op elkaar waardoor ik heel moeilijk wakker kon blijven en steeds in slaap

bleef vallen. dus morgen ochtend ga ik niks nemen. vanavond natuurlijk wel.

fijn weekend dames!

Geplaatst
ik had dinsdag een echo op de buik. was al goed te zien.

hoefde geen volle blaas moest ik wel bij de tp.

de medicijnen helpen wel. neem een pilletje voor het slapen

gaan en toen ik wakker werd nam ik er nog 1 maar zat te kort

op elkaar waardoor ik heel moeilijk wakker kon blijven en steeds in slaap

bleef vallen. dus morgen ochtend ga ik niks nemen. vanavond natuurlijk wel.

fijn weekend dames!

Oh gelukkig dat het helpt.. ok .. ik heb daar geen last van gelukkig.. ik doe na 7 uur de volgende innemen!!

Succes meis!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Fijn om te lezen dat de pilletjes best goed helpen tegen de misselijkheid!

Sushi, succes morgen bij je afspraak en hopleijk krijg je een echo!

Ego, vandaag exact 9 weken zwanger! het blijft nog onwerkelijk!

Aankomende donderdag hebbben wij de allerlaatste afspraak in Gent staan. Wij waren officieel al overgedragen aan de nederlandse zorg, maar vanwege wat extra vragen betreffende mijn fraxiparine gebruik, mochten wij nog een keer terugkomen. Ook dan krijgen wij weer een echo, werd gezegd. Blijft toch spannend.

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

Dank jullie!

Vind het zelf ook nog een beetje vreemd allemaal. Bij de zwangerschap van mijn zoontje was ik onbezorgd en heb mij nog nooit zorgen gemaakt. Nou had ik ook bijna nooit iets gelezen over risico's en dingen die mis kunnen gaan. Ik wist toen gewoon weinig, waardoor ik onbezorgd kon genieten.

Nu na 5 icsi pogingen voor een tweede kindje is het gevoel heel anders. Ik heb helaas te vaak verdrietige verhalen gelezen waardoor ik gewoon teveel bewust ben van alle risico's. Hierdoor heb ik tot op heden ook nog geen banner durven te plaatsen. Terwijl de echo's toch echt er goed uitzagen. Ook volgens de arts. Ben gewoon blij als die 12 weken voorbij zijn. heb mij voorgenomen om dan weer net zo te gaan proberen te genieten als tijdens de zwangerschap van mijn zoontje.

Hoe ervaren jullie het zwanger zijn?

Geplaatst

Hier ervaar ik het net zo Wendy, ik durf nog niet echt te genieten, voel me zo onzeker, en je leest inderdaad hoe vaak het mis gaat die eerste 12 weken, brrrr.... dat kan je beter niet weten! Hier zal ik al een stuk blijer zijn als ik nog steeds mooie kloppende hartjes zie! En daarna inderdaad de 12 weken doorkomen! Dat ik helemaal geen kwaaltjes heb, werkt ook niet mee in mijn onzekerheid...

Geplaatst

Jaaaaa ik heb een echo gehad! En niet eentje, nee wel 2 echo's!! In beide ziekenhuizen kregen we er eentje. De eerste uitwendig, de 2e inwendig. De inwendige geeft echt mooier resultaat hoor in deze fase! Vruchtzak 2 is nog steeds een stuk kleiner dan de andere en het beebje loopt nog steeds ietsje achter. Maar vergeleken met 2 weken geleden zijn ze allebei ongeveer hetzelfde gegroeid! Was erg leuk om ze al te zien spartelen in beeld haha, ik ben verliefd!!! Wel word ik nu elke 2 weken in de gaten gehouden of alles goed blijft gaan. De kans bestaat namelijk nog steeds dat uk2 het misschien niet gaat redden, maar dat is een 50/50 kans, gewoon afwachten wat hij of zij besluit te doen! Ik ben blij in ieder geval en krijg nu meer vertrouwen erin dat het goed zal gaan! Gisteren hebben we het dan ook gelijk de ouders verteld! Tranen met tuiten natuurlijk, haha! En donderdag mogen we gewoon weer spieken! :-)

Vanavond zal ik een fotootje uploaden!

Hoe is het nu met jullie?

Geplaatst

Sushi, wat een goed nieuws!

2 kloppende hartjes, ook al is het ene beebje wat kleiner.

Wat een gerusstelling dat je nu elke 2 weken onder controle kan blijven.

Op naar de volgende echo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden