Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oehh spannend Moeke!!

Ja dat is het belangrijkste.. ik dacht die pijn verbijt ik nog wel..

Wij krijgen ook nu groeiecho's, zij zei dat het beter voor me is als het "voelen"

aan de buik.. dus nog meer echo's..

Dat maakt me steeds nieuwsgieriger om te weten hoe ze eruit ziet.. ik hoop

echt dat die 19 weken snel gaan! (ik hoop eigenlijk dat het er nog 17 zijn)

Maar dat gesprek ga ik in Januari voeren..

Groetjes

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rox, fijn dat de 20 weken echo goed was! Wel balen dat het zo pijnlijk was... Hier duwde ze ook best wel hard inderdaad, dat ik me soms afvroeg of ze nog wel door hadden dat er een mens achter de ukjes zit... Ook een flink beurse buik na 2 uur kijken...

De geslachten weet ik ook inmiddels trouwens, maar die houden we nog even voor onszelf (voor zolang me dat lukt haha)

Geplaatst

Rox, wat fijn dat alles goed was. Ook met de extra groeiechos is het fijn de kleine uk vaker te zien. Vanwege mn medicijngebruik heb ik ook bij elke controle, momemteel om de vier weken, een groeiecho. Moet jij dsnniedere keer weer zon eind rijden of kan dat in de buurt?

Ook heb ik een pretecho besproken bij zon pretechobureau. Dat hebben wij toen ook met mn zoontje gedaan en was heel bijzonder en middels de dvd een blijvende herinnering.

Sushi, ben benieuwd hoe lang je de geslachten voor je kan houden zonder te. verspreken. Vind het zo fijn dat alles goed gaat met de twins.

Rox, begrijp ik het goed dat jij mogelijk eerder wil of moet bevallen? Is dat vanwege je littekenweefsel?

Sky, hoe is het met jou. Het is zo stilletjes.

En toen was ik het even kwijt......

Tot laters

Geplaatst

Hi meiden,

hier alles goed hoor! Kleine uk is lekker bewegelijk. Kan af en toe de buik al zien bewegen

heb lekker vakantie dus we zijn bezig om de slaapkamer af te maken zodatwe daarna aan de babykamer kunnen

beginnen. Word nu wel een beetje ongeduldig hihi.

dus heb me gister maar gestort op het geboortekaartje en een hele leuke gevonden gelijk een proefdruk besteld

ben erg benieuwd naar de kwaliteit want is een stuk goedkoper dan senna der kaartje.betaalde toen 250 euro voor 70 kaartje

nu 84 euro voor 40 kaartjes.

voor de rest is me kleine meisje weer een ziekies erg vervelend steeds dan is ze niet te genieten.

zelf heb ik af en toe weer last van misselijkheid en verminderde eetlust en nog steeds verkoudheid snachts. Achja na me zwangerschap zal ik er wel weer vanaf zijn.

@roxanne wat fijn dat alles goed was bij jullie meisje!

@ wen leuk he zo'n pretecho wij mogen eind jan. Van mij mag de tijd wel wat sneller gaan hihi!

@sushii ben benieuwd wat jullie gaan krijgen en knap dat je het voor jezelf kan houden.

@ sylvia meisje zijn erg leuk! Hihi hoop dat je snel duidelijkheid heb

@ivfmoeke wat spannend! Zo'n eigenwijsje. Succes volgende week

Geplaatst

Sushiiiiiii ik ben ook zo benieuwd.. ahh toe nou ik zal het tegen niemand zeggen .. hihi

Wen.. er is mijn in 2007 gezegd dat als ik ooit zwanger word ik met een keizersnede

geholpen moet worden omdat ik een bevalling dus de weeën niet op mijn buik aan kan.

Dus ik sta er op dat ik een keizersnede ga krijgen, en 2 weken van te voren word geholpen.

Aangezien het risico dan groot is dat de bevalling spontaan op gang komt.. anders moet

ik zodra de bevalling begonnen is.. gauw naar het ziekenhuis gauw een ruggeprik als dat nog

kan .. en dan hoppa..

Ergste scenario is dat de bevalling al zo snel heftig begint, dat mijn buik echt zeer doet

en er kapot aan gaat..

En dat ik dan geen ruggeprik maar volledige narcose ga krijgen.. dan maak ik de geboorte

van ons meisje niet mee..

Nee dat wil ik niet..

Dus dat word nog een pittig gesprek.. maar ze moeten zich dan maar eens verdiepen

in wat ik allemaal heb mee gemaakt..

Zal het in het kort vertellen;

2 maanden lang buikpijn, dokter geweest; het zit tussen je oren, toch door gestuurd

naar ziekenhuis.. niks kunnen vinden maar ct scan doen we niet is te duur (ja echt waar).

Controle eind december; nog flink mis.. heel december niet meegemaakt.. ivm medicatie

en helse pijnen..

Op die dag kon alles in 1 x wel, maagsonde, infuus.. ct scan.. uitslag ct scan; het was

finaal mis daarbinnen; dikke darm zat in mijn borstkas door een gat in mijn middenrif.

Conslusie; met spoed opereren 21:30 s avonds..

Bij operatie; het is echt goed mis.. ga ik dit wel halen? Dikke darm zat in borstkas

maar was dood.. wel geteld 20 cm!

Bij het terug trekken, bam kapot.. overal ontlasting.. dus schoonmaken.. en stoma

aanleggen..

Conclusie hoofdchirurg dit had geen uur moeten duren want dan was ik er niet meer

geweest, dan had de dikke darm gesprongen in me borstkas en was er niets meer aan te doen.

4 dagen IC, 11 zakken bloed, sonde in ader in mijn nek, aan de beademing, vele infusen.

En het ergste OUD EN NIEUW 2007 vieren vanaf de IC vanuit een bedje, ouders die een half

uurtje mochten komen.. en me man.. die naast me zijde stond.

Na 4 dagen IC revalidatie om te leren lopen, terug naar een gewone afdeling daar nog 15 dagen

gelegen..

Litteken boven in buik was gaan ontsteken.. terug open gemaakt wondpomp erin.. eenmaal

thuis.. thuiszorg gekregen.. en nog een goede week met de wondpomp gelopen..

Stoma kon ik niet aanwennen.. vond het verschrikkelijk hem te verzorgen .. man deed plak

vernieuwen en ik de zakjes ..

Maart 2007; overgeven.. veel.. ziekenhuis in.. legionella bacterie? Afgezonderd van iedereen..

je kwam alleen binnen in pak..

Hoofdchirurg kwam, stoma kunnen we over 2 dagen opheffen.. GRAAAAAG stond al op de planning

voor Maart..

Stoma is weg... opnieuw leren poepen en me sluitspier opnieuw ontdekken..

Juli 2007 Littekenbreuk operatie bovenbuik, mat ingegaan.. waar ik waarschijnlijk niet zwanger

mee kon worden.. (1 persoon in duitsland was zwanger met de mat) foutje van de chirurg..

Oktober 2007 Littekenbreuk onder.. de eerste mat eruit gehaald .. nieuwe mat er in.. dus weer

van boven tot onder open..

Nu herstellen.. wat niet mee valt.. want door al dit gezeik ben ik me baan kwijt geraakt.. woonde

net samen.. me moeder en me man die afscheid van me hadden genomen..

Vriendinnen die me hebben laten vallen..

En dat allemaal door de fout van de dokters en chirurgen; met ct scan is te duur, het is nu kerst

dus doen ze niets in het ziekenhuis we sturen je niet door.. zit het niet tussen je oren? Medicatie

gekregen om de spieren te verslappen maar dit krijgen de gekken in het gekkenhuis ook..

Kortom excuses van beide partijen.. toen zat ik met de gebakken peren en nu WEER.. bekkeninstabiliteit..

pijnlijke littekens, geen goede echo's kunnen krijgen.. de kans weggenomen om normaal te bevallen..

En begrijp me niet verkeerd ik zou graag normaal willen bevallen.. want het ziekenhuis daar lig ik niet graag..

Maar het kan niet me buik doet nu af en toe al zeer bij omdraaien.. en als ik moet niezen of hoesten

moet ik mijn buik vast houden anders gaat het mis..

Dit is in het kort mijn verhaal.. er is nog veel meer hoor.. longembolie.. prolaps.. maar ik zal het jullie besparen!

Ik merk wel dat het weer heftige gevoelens naar boven haalt bij mij.. want ook waarschijnlijk door deze operaties

kan ik niet meer op de normale manier kinderen krijgen.. en tot voor kort.. kon ik wel kinderen krijgen..

Roxanne

Geplaatst

Zo meiden ik ben er weer. Was lekker ff weg zeg, ff bijtanken was hard nodig.

lees straks alles bij nog geen tijd voor gehad.

hier erg veel last van bandenpijn, pfff was even vergeten hoe rot dat voelde. Verder een drukke kickbokser in me, haha wat kan die druk zijn zeg. Maar voor nu is dat nog genieten :-)

Geplaatst

Zo goed bezig geweest vandaag! Flink opgeruimd! Onze slaapkamer is bijna af!

me man zijn schuifkast moet nog een reeltje opgehangen en dan nog de plinten.

daarna kan ons bed naar boven. Heb mijn kast al ingeruimd. En onze oude kast opnieuw ingedeeld met andere spullen.

lekker overzichtelijk! Kan nu mooi alle fotoboeken kwijt. Ze lagen eerst opgestapeld in een hoekje.

nu moe maar voldaan op het bankie!

Geplaatst

Sky.. wat goed bezig zijn .. wel rustig an ey!! :)

Kimmie heb je een pb gestuurd hoor.. ik hoop dat je hem voor morgen 09:30 nog

beantwoord want moet dan naar het postkantoor toe!!

Zometeen cakejes bakken.. jam jam..

Geplaatst

Kimmie: lekker op vakantie geweest?:) vervelend die bandenpijn! had je dat bij je eerste ook zo?

Roxanne wat een verhaal meid, wat je allemaal mee hebt gemaakt! Niet niks hoor! Hopelijk verloopt je zwangerschap verder redelijk goed, want het lijkt me wel even genoeg zo! Zit je nu ook in de ziektewet?

sky: jij bent al goed bezig geweest zeg! Is dat allemaal al ter voorbereiding op de komst van de kleine, of was het sowieso nodig? Nu wel ff relaxen he!:)

wij hebben morgen weer controle in het ziekenhuis, hartje luisteren. blijf het toch altijd een beetje spannend vinden, ondanks dat ik toch echt af en toe duidelijk iets voel in m'n buik. Zit gewoon tussen de oortjes denk ik:)

Geplaatst

Phoe dat is best een hele lange tijd dan bij elkaar! Had je al snel zoveel last van je buik dan?

Vervelend hoor! De tijd lijkt me niet echt snel te gaan als je niet meer kunt werken. Maar ik zag dat je een leuke nieuwe hobby hebt, kruikenzakken maken!:) Ziet er heel leuk uit hoor!

Geplaatst

Yep hele leuke hobby.. en er zijn nog steeds mensen die ze willen.. niet zoals ik gehoopt had... maar afijn.. :)

Kimmie is de eerste die 2 kruikenzakken krijgt .. :)

Nee niet van me buik maar bekkeninstabiliteit.. en door al die operaties en sjit.. kan mijn buik mijn bekken

niet meer ondersteunen.. waardoor ik met 16 weken al bekkeninstabiliteit heb..

Helaas maar het is niet anders.. ik wil graag zorgen voor dit kleine meisje in mij!!

En de weken en dagen gaan eigenlijk snel hoor.. ik moet heel eerlijk zeggen dat ik pas om 11:00/12:00

mijn bed uitkomt.. dus dan heb ik maar ongeveer 6 uurtjes me eigen te vermaken en dan is mijn man er weer ..

Ik ben gewoon echt moe.. als ik me wekker om 11:00 zet als ik dan vanzelf om 12:00 wakker word voel ik me goed..

Ik geef er maar aan toe ik zal het wel nodig hebben..

Hoe voel jij je Syl? Fijn dat je over het moeilijke punt heen ben.. ben je rond 16 weken heel angstig geweest?

Geplaatst

Hey Rox,

vervelend zeg die bekkeninstabiliteit! Niks aan lijkt me! Maar goed, straks is je kleine meisje er en dan daarna knap je vast gauw weer op! Nog even een paar maandjes vol zien te houden, je bent over de helft gelukkig!

ik voel me gelukkig erg goed de laatste tijd, moet wel op tijd naar bed, maar dat is eigenlijk het enige nog. Verder voel ik me eigenlijk net als anders, moet soms echt even naar mijn buik kijken en bewust denken van; oja, ik ben toch echt zwanger! Haha... In het begin merkte ik het wel aan de misselijkheid enzo, maar dat is nu niet meer.

Vanmorgen in het ziekenhuis geweest en het hartje horen kloppen! Wauw wat een mooi geluidje he! Ben zo blij! Verder voel ik het kindje vandaag lekker spartelen, dus ik heb echt mijn geniet momentje nu:)

ga zo eens lekker de stad in voor posititiekleding, want mijn garderobe begint wel erg karig te worden nu:)

hoe is het met jullie buikjes dames? Al veel aangekomen?

Geplaatst

Rox wat vervelend zeg de bekkeninstabiliteit. Kan me niet voorstellen hoe het is, mAar wat je hoort is het niet fijn nee!

gelukkig kun je jezelf wel een beetje vermaken en de dag doorkomen. En als je nu nog lekker kan slapen doen hoor, er komt straks een tijd dat het anders is , hihi

sylvia , wat een mooie dag en het hartje horen kloppen en ook nog eens dat wonderteken voelen. Dat geeft vast weer wat geruststelling.

Bandenpijn heb ik idd bij de eerste ook zo gehad, toen zelfs plat gelegen erdoor. Dat ging ook makkelijker omdat ik toen of geen kleine had. Nu ga je wat eerder door. Maar goed, ook dat gaat weer over :-)

Geplaatst

Dames: ik kom hier nog een keertje terug omdat er gevraagd is of ik wilde weten of er nog wat uit de onderzoeken is gekomen van mijn miskraam. Nou, niets dus. En of ik daar nou blij van word... (ik weet nu dus wel dat ik geen antistoffen heb tegen de vijfde ziekte - dus dat risico blijft helaas aanwezig). Ze hebben echt naar vanalles gekeken en er komt nergens iets uit. Dus een gevalletje pech.

Verder gaat het hier goed. Ik voel me ondertussen weer prima en de eerste afspraak/intakegesprek met Nijmegen staat ook alweer. Dan kunnen we begin volgend jaar de draad weer oppaken.

Geniet van jullie groeiende buikjes en aankomende kleintjes!

Geplaatst

Hobbesje.. wat vervelend dat ze geen duidelijke oorzaak hebben kunnen vinden.. maar aan de ene kant ook wel fijn want

dat weet je dat het gewoon nog mogelijk is.. maar dat is wel lastig leven met deze wetenschap.. gewoon domme pech..

Ik hoop dat het voor jullie ook weer snel raak mag zijn.. en dat jij dan weer kan genieten van een volgend wondertje!!

Heel veel succes... en bedankt dat je hier iets laat weten!!

Liefs Roxanne

Geplaatst

Hobbesje wat fijn dat je je alweer zo goed voelt! Je bent snel weer op de been hoor!

En eigenlijk best gek dat er helemaal niks uit de onderzoeken komt he. Domme pech klinkt altijd zo onbevredigend vind ik. Maar ja, het houdt wel in dat er niets aanwijsbaars mis is, dus opnieuw zwanger worden gaat hopelijk ook weer heel gauw lukken!!

Heel veel succes gewenst in het nieuwe jaar met de verdere behandelingen!

Geplaatst

Net de schrik van me leven!! Word ik prive gebeld... het Erasmus MC de vrouw die maandag onze GUO (20 weken echo) heeft gedaan.. aangezien de onderkant van ons meisje niet te beoordelen was.. dus geslacht onderkant buik en benen/voetjes.. en omdat er een bepaald protocol is waar ze aan moeten voldoen mag ik voor de 3e keer terug komen naar Rotterdam.. en tja of ik dat wil.. aan de ene kant weten we dat alles goed is met ons meisje.. door onze voorgaande echo's.. en we moeten weer naar Rotterdam maar aan de andere kant kan ik weer naar ons meisje kijken.. ze heeft ons echt verzekerd dat er niets was.. zoals maandag.. en dat ze het anders echt eerlijk zou zeggen.. maar toch het zit je op dat moment echt niet lekker.. het is echt voor de netheid .. waar het ziekenhuis zich aan te houden heeft.. nou morgen effe bellen.. om weer naar ons moppie te kijken ♥ .. nu even genieten van al dat geschop binnen in

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden