Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik niet Rox, maar kan wel hèt forum lezen maar niet tikken met me iPad. Nu lukt het wel dus meteen ff doen!

kan me voorstellen dat je geschrokken bent hoor, maar goed onthoud idd dat alles goed is met jullie meisje! En extra en keer kijken is altijd leuk. Hihi. Wanneer mag je weer?

oh meiden ik heb de kruikenzakken binnen en in het echt zijn ze nog mooier! Thnx Roxanne, ga ze aan iedereen showen

Geplaatst

Ahaaaaaa daar is er 1 .. ik mag dinsdag om 11:00 weer.. dus leuk en hopelijk ligt ze echt goed.. want dit was de laatste keer!!

Jaaa ze zijn leuk hé!!

Gisteren had ik een ontwerp gemaakt voor een geboortekaartje.. maar niet helemaal naar me zin!

Vandaag weer een paar uur bezig geweest.. en ik moet zeggen deze is wel helemaal ons!!

Het scheelt een hoop geld als ik het zelf ontwerp, en laat afdrukken bij mijn eigen drukker ..

Voor 100 kaartjes betaal ik 100 euro.. ipv 254 euro.. kan niet wachten op mijn proefdruk maar dat doen we pas in Januari ofzo..

Gisteren ook de versiering voor binnen besteld en alvast iets voor op de gevel.. en wij willen een raamstickers maar die bestellen

we pas als we echt uit zijn over de naam..

Het schiet al aardig op .. nu nog de babykamer.. maar de moeilijkste dingen of nou ja 2 van de 3 moeilijkste dingen zijn al gedaan;

naam en het geboortekaartje.. :)

Fijne zaterdagavond!

Geplaatst

Ha allemaal. Ik kom ook weer actief meedoen. Vandaag terug gekomen van vakantie. Daar was de internetverbinding noet echt top, vandaar de stilte van mn kant.

Rox, ik heb met open mond jouw verhaal gelezen over de buikoperaties. Jeetje meis, wat heb jij al veel voor je kiezen gehad. Ik snap dat je alles goed kenbaar wil maken bij de vk/ gyn. Zorg ervoor dat ze het ook goed noteren zodat ook evt andere vk / gyns dit weten indien er een vervanging van artsen ofzo moet komen.

Hobbesje, dank je wel dat je nog even hebt laten weten hoe het is afgelopen. Je bent nog een aantal keer in mn gedachten geweest.

Ik sluit mij aan bij de andere meiden. Aan de ene kant mischien heel onbevredigend dat er geen oorzaaknis gevonden. Aan de andere kant is er dus geen bezwaar of extra complicaties bij een volgende zwangerschap. Ik wens je oprecht alle goeds toe en ik blijf je zo nu en dan op het forum een beetje volgen.

Tijdens de vakantie nagedacht over namen. Ik merk wel dat ik het moeilijker vind om DE naam te kiezen, nu ik het geslacht nog niet weet. Momenteel een top drie van meisjes en jongensnamen gemaakt. De komende weken maar eens "voelen" wat een fijne naam (namen) is voor ijsbeertje. Uiteindelikk zullen wij best wel DE meisjes of jongensnaam vinden.

Geplaatst

Hey Wen welkom back ... je gemist net zoals Kimmie ;)

Tja.. het is een heel verhaal maar ik loop er helaas al 5 jaar mee..

Even klagen hoor dames; de kleine dame doet al een paar dagen heel vervelend trappen precies in mijn *muts* .. het

is zo'n een onprettig gevoel dat ik er soms boos om word.. wat mij weer een schuld gevoel geeft.. maar ik kan het

niet helpen.. wat moet dat wel niet als we 10 weken verder zijn.. zucht daar wil ik niet aandenken :(

Geplaatst

Rox, dat klinkt idd best pijnlijk! Auww.

Ik heb zelf veel meer last van bandenpijn als tijdens de zwangerschap van mn zoontje. Af en toe felle steken op de plek waar jouw meisje aan het trappen is.

En ook klagen mag af en toe best, hoor.

Geplaatst

Nou Rox kan me best voorstellen dat dat best weleens irritant is hoor. Ik vind het schoppen magisch, maar er zijn ook echt momenten dat het niet prettig is en dan zou ik ook willen dat het ff stopt. Schopt ze altijd op hetzelfde plekje bij jou? Merk namelijk dat mijn boy of links in de hoek of rechts schopt. Laat duidelijk merken wanneer hij Vind dat mama niet goed ligt, hihi.

Geplaatst

Ik vind het ook zeker magisch en geweldig.. en super .. en lief ... maaaaaaaaar het heeft ook zijn grrrr kant..

Ze trapt meestal naar onderen.. af en toe links en rechts en dat is een prettig gevoel maar naar onderen.. men o men..

Geplaatst

Herkenbaar mbt het trappen als " het licht uitgaat". Tijdens de vakantie heb ik regelmatig in bikini in de zon gelegen. Zodra ik mn buik afdekte middels een buikband of een doek, begon ons ijsbeetje telkens te draaien en te schoppen. Ook wel laag in de buik, richting schaamstreek maar dan vaak rechts.

Leuk om van iedereen de ( vaak ook herkenbare) verhalen te lezen.

Ga voor nu lekker even bankhangen en nagenieten van de afgelopen twee weken.

Tot morgen en een fijne avond nog voor iedereen.

Geplaatst

Hier een bewegelijk mannetje. Heb soms ook als ik me arm op me buik leg dat ie dan wegschiet vind dat zo'n irritant gevoel.

en ook dat naar beneden schoppen is soms wel vervelend. En uit ervaring weet is dat dat alleen maar erger word hihi.

maar zwanger zijn is niet altijd alleen maar leuk hihi.

Xxx sky

Geplaatst

Grappig Wen.. dat ze er zo op kunnen reageren hé!!

Sky wow.. dat heb ik nog niet .. we kunnen het vanaf de buitenkant niet voelen dat ze schopt..

En soms schopt ze zo hard dat ik denk ahh nu kunnen we het voelen maar dan nog niet ..

Ik ben zoo blij met mijn geboortekaartje.. zou hem al zo graag in het echt in mijn handen willen hebben!!

Ohhhhhhhhhhh was het maar Maart/April!!

Geplaatst

Vandaag heb ik zo'n zwangerschapsdoos opgehaald bij een bekende drogist. Altijd leuk zo'n gratis presentje. Er zaten onder meer twee luiertjes in. Ik was echt helemaal vergeten dat het zo klein allemaal was. Ik kan mij echt niet voorstellen dat mijn grote vierjarige zoon ook zulke luiertjes heeft gehad. Grappig.

Verder heb ik vandaag echt behoorlijk last van bekende klachten uit mn vorige zwangerschap: bekkenpijn. Ik had er gisteren al last van maar toen gaf ik nog de schuld aan het tillen van koffers, ongemakkelijke zithouding in vliegtuigstoelen en een stuk lopen. Helaas was het vandaag dus niet over. Veel uitstraling in mn linkerbovenbeen, tot bijna aan mn knieholte. Tijdens de zwangerschap van mn zoontje heb ik er ook veel last van gehad. Dat wordt dus maar weer een doorverwijzing vragen voor een therapeut. Dinsdag wee naar de gyn en dondedag naar de bedrijfarst.

Nog even en wij kunnen samen hele dagen forummen met al die bekkenklachten, rox.

Hoe is het nu met jou bekkenklachten?

Ik zal je morgen even pb-en voor de kruikenzakken.

Succes morgen met de derde echo.

Sky, fijn he dat voelen bewegen, ook aan de buitenkant. Mijn man kan de kleine uk inmiddels ook voelen tijdens het schoppen. Het blijft toch heel bijzonder.

Maar idd, met toenemende klachten is zwanger zijn niet altijd rozegeur en maneschijn, ondanks de enorme dankbaarheid dat er na een intens verlangen (weer) een hummeltje op komst is.

Hoe is het verder met iedereen? Wanneer hebben jullie weer controle afspraken staan?

Geplaatst

Meiden balen zeg met al die bekken klachten.

ik heb daar gelukkig nog geen last van.

Ik hoef over 2 weken pas weer naar de vk. Even lekker rust.

vandaag sinterklaas gevierd onsmeisje is lekker verwend door opa en oma piet hihi.

kreeg ook een gigantische schop van de kleine man hahah. Mama ik ben er ook nog hahaha.

volgend jaar is de kleine man gewoon even oud als me kleine nichtje nu is zo raar haha zei is 16 april geboren.

hoop dat ons mannetje een andere datum kiest.

liefst voor de uitgerekende datum want in maart hebben we nog geen verjaardagen hihi

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer terug van een weekendje weg geweest.

Wat naar lijkt me Wen en Rox, die bekkenklachten! Zal vast vervelend zijn.

Ik voel me gelukkig erg goed, dus kan er niet over mee praten. Maar jullie zijn ook al een stuk verder dan mij, dus wie weet komen zulke klachten bij mij ook nog?

Van die harde trappen krijg ik ook nog niet, het blijft hier nog erg zachtjes en bescheiden allemaal. Het is dan ook zeker nog niet aan de buitenkant te voelen. Vanaf wanneer was dat ongeveer bij jullie?

Vlg. week dinsdag hebben we de 20 weken echo, ben zo benieuwd!! Als alles goed is willen we daarna lekker gaan shoppen, hebben tot nu toe nog niets gekocht/besteld voor de kleine. Maar ik heb er nu wel heel veel zin in! Nog een weekje geduld:)

Sushi, hoe is het met jou? Voel jij inmiddels je ukkies al wat?

X

Geplaatst

Wen... is goed ik zie hem wel verschijnen.. moet er nog wel aan beginnen.. fotoshoots gaan nu effe voor..

En leuk samen veel op het forum zitten hahaha..

Met mijn bekken gaat het heel goed eigenlijk, zo lang ik maar niet 2 uur achter mekaar loop of sta.. want

dan is het gedaan..

Tjonge jonge... wou dat ik ook de kleine kon voelen.. ze trapt zo hard .. dat ik af en toe het idee heb dat

ze probeert om door mijn buik/muts heen te trappen...

Syl.. hier kan ik haar dus ook niet voelen vanaf de buitenkant..

Pff het is 1;22 maar ik kan niet slapen, in eerste instantie van de honger niet .. dus heb nu 4 boterhammen

met gebrade gehakt naar binnen gewerkt.. maar ik was er vanmiddag ook pas om 13;00 uit.. schandalig he!!

Ik ben zo moe.. dus morgen staat me wekker jaaaaaaaa op 11:00 ook niet vroeg maar goed anders ben

ik helemaal niets waard.. en morgen maar eens beginnen aan opruimen en schoonmaken.. want dat laatste

heb ik nu al 1 1/2 week uitgesteld... oh komt morgen wel.. is het morgen .. oh vrijdag.. ja vrijdag.. uhuh niet dus!

Nou meiden jullie liggen waarschijnlijk al op 1 oor ..

Fijne dag straks..

Geplaatst

Damessssssssssssssssssss ......... gisteren schreef ik nog dat ik haar niet aan de buitenkant voelde.. en nu ik heb haar gevoeld!

Zoooo bijzonder hopelijk ligt ze vanavond er nog zo voor want voel dat ze hoog ligt.. zodat papa kan voelen!!

Ik ben zooooooooo blij.. :)

Geplaatst

Leuk he rox, dat je mannetje het ook kan voelen... ik geniet zo van de schopjes heerlijk!

soms voel ik wel een gemene harde er tussen maar moet er tot nu toe alleen maar om lachen...

maar na 30 weken is er weinig plek in de buik en dan kan het er hard aan toe gaan haahha

Geplaatst
Leuk he rox, dat je mannetje het ook kan voelen... ik geniet zo van de schopjes heerlijk!

soms voel ik wel een gemene harde er tussen maar moet er tot nu toe alleen maar om lachen...

maar na 30 weken is er weinig plek in de buik en dan kan het er hard aan toe gaan haahha

Hopen dat hij vanavond haar ook kan voelen ja ..

Pfff kijk nu al uit naar de 30 weken.. schopjes.. of toch niet :)

Jeetje dames er komt echt veel kijken hé bij een baby.. en dan heb ik het niet eens over de spulletjes

zoals babykamer, kinderwagen etc..

Van het weekend de gedeeltelijke versiering besteld voor binnen en aan de buitenkant.. raamstickers

tegen de tijd dat we zeker weet dat ze die naam krijgt..

Maar geboortekaartjes.. de tekst.. de grootte van de kaart.. sluitzegels (hoeven we niet te likken, of met

een schuursponsje aan het werk te gaan).. geboortebedankjes wel of niet?

Wel leuk want de sluitzegels heb ik zelf ontworpen.. zelfde als ons geboortekaartje.. en kan ze ergens

voor stik goedkoop krijgen.. terwijl ik voor 125 ergens 28 exc verzendkosten betaalde en hier iets van 15 euro..

Ook aan het kijken voor geboortebedankje.. alle leuke dingen zijn stervens duur.. papflesje ... kokertje met geboortespul erin..

Nu ben ik vanacht gaan googlen op oranganza zakjes en daar wil ik dan grote hartjes in doen..

Nou ik kwam op een site waar ik voor 120 zakjes 38 euro betaalde.. nu heb ik site gevonden waar ik voor 200 .. 20 euro betaal!!

Wat een verschillen joh niet normaal.. maar ik ben er nog niet over uit of ik dat ga doen .. wat doen jullie?

En misschien is het wel leuk om naar elkaar een geboortekaartje te sturen, of is dat niet leuk?

Liefs mij

Geplaatst

Magisch hè dat voelen aan de buitenkant! Daar kan ik ook echt van genieten :-)Leuk idee om elkaar te sturen idd! En ja er komt zeker veel bij kijken, al scheelt het hier veel dat het de 2e is. Ik heb gewoon al echt heel veel :-) En idd veel Googlen naar spullen scheelt je vaak een hoop! Ik heb vorige keer geen bedankjes gedaan en doe dat denk ik deze keer ook niet. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Geplaatst
Magisch hè dat voelen aan de buitenkant! Daar kan ik ook echt van genieten :-)Leuk idee om elkaar te sturen idd! En ja er komt zeker veel bij kijken, al scheelt het hier veel dat het de 2e is. Ik heb gewoon al echt heel veel :-) En idd veel Googlen naar spullen scheelt je vaak een hoop! Ik heb vorige keer geen bedankjes gedaan en doe dat denk ik deze keer ook niet. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Weet ook echt niet of ik het ga doen scheelt me wel rond de 50 euro :) ..

Ik heb je adres al Kimmie dus ik schrijf je bij mij op de lijst :)

Geplaatst

Rox, Als ik vannacht had geweten dat je online was, was ik ook wel even langsgekomen..haha.

Ik kon nl niet slapen vanwege ontzettend jeukende voeten. Daar heb ik sinds ik zwanger ben, zo nu en dan last van. (gelukkig niet dagelijks).

Je hebt mij wel al aangestoken met je zoektocht naar geboortekaartjes etc. Tijdens minj vorige zwangerschap ben ik pas serieus gaan kijken tijdens mijn zwangerschapverlof, nu dus al een beetje aan het "voorkijken"geweest.

Wij hebben overigens nooit kraambedankjes gedaan en ik denk dat ik het nu weer niet gaat doen.

Ik ben eerder aan het nadenken om een kraamfeest te geven ipv nog drie maanden lang bijna dagelijks visite over de vloer.

Wij hebben nogal een grote kenissenkring en na de geboorte van mijn zoontje hebben wij nog maandenlang visite gehad. Ik zit dus nu aan een kraamfeest te denken voor al die kennissen. De mensen die echt dichtbij ons staan, laat ik toch wel op losse visite afspraken komen.

Wat betreft het bedankje: Mijn neefje en zijn vrouw hadden wel bedankjes. Ik vond het toen wel erg leuk om te krijgen. Zij hadden zelf allerlei kinderliedjes gedownload en die zelf op CD's gebrand. Het hoesje van de CD was een afdruk, welke was gekopieerd van het geboortekaartje.

Vandaag naar de huisarts geweest. Inmiddels een doorverwijzing naar een therapuet ivm de klachten van bekkeninstabilliteit.

Morgen weer op controle bij de gyn.

Geplaatst

En misschien is het wel leuk om naar elkaar een geboortekaartje te sturen, of is dat niet leuk?

Liefs mij

Jaaaa! Lijkt mij leuk!

Geplaatst

Hi meiden vandaag alweer 22 weken:laugh:

leuk om elkaar een kaartje te sturen!

Moet ik wel even zorgen dat ik genoeg kaartjes bestel want

zouden er nu maar 40 bestellen. Weet niet wie er aan mee willen doen

anders even bij het lijstje erbij zetten zal hem zo even opzoeken en naar boven halen.

nog een paar dagen vakantie en dan weer aan het werk geen zin in! Maarja moet geld in het laadje komen he hihi.

xxx sky

Geplaatst

]attachment.php?attachmentid=4434&d=1344024555

Zwangere:

Maart mama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

​April mama's

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

verse tp van ICSI poging 3

Roxanne (27)

6-4-2013

1e kindje

cryo van ICSI poging 2

Wen72

7-4-2013

Tweede kindje.

Nu zwanger van een cryo (na 5 icsi behandeling voor een brusje)

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

1 cryo van vorige behandeling dochter

Icsi2mama (34)

18-4-2013

1e kindje

cryo tp (nog 2 cryo's over)

sylvia83

29-4-2013

2de kindje

afspraken:

norwegian-sky :

icsi2mama :​

Wen72:

Roxanne:

Sushii :

Kimmie:

Welk geslacht denk je wat het word:

norwegian-sky

Roxanne

Wen72

Kimmie

Wil je het van te voren weten;

Norwegian sky:ja

Roxanne: ja

Wen72: waarschijnlijk niet (ben er nog niet zeker van)

Kimmie: ?

Een jongen of meisje?n

Norwegian-sky: jongen

roxanne: meisje

wen72

kimmie

icsi2mama

sushii

Meedoen geboortekaartjes sturen:

norwegian-sky

wen72

roxanne

kimmie

sylvia heb jou ook toegevoegd als je je gegevens nog wil aanpassen of het even doorgeven dat ik het voor je kan doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden