Ga naar inhoud

Wanneer is Ovitrelle weg?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Floor hoe is het? Kun je zien dat het streepje al wat donkerder is geworden? Hoe voel je je verder. Wanneer bel je het ziekenhuis voor een echo?

Ik had vandaag ook weer een witte test. Maar goed niets nieuws.. Vanavond wil vriendlief ook testen. En anders gaan we dit weekend een paar dagen skieen boeken.. Even weg en hopelijk mogen wij in maart weer verder met ivf!

liefs Mir

Nou zeg, verdorie, wat ontzettend balen zeg!! En dat is natuurlijk zacht uitgedrukt!! Lekker om een paar dagen te gaan skiën. Maar een late(re) innesteling komt weleens voor hè? Dus doe je dan voor de zekerheid op 14 DPO (vrijdag) nog een testje? Voor die paar procent kans dat de innesteling gewoon wat later is. Heb je wel de KV gedaan, of weer die andere test? Nou, balen, houd je taai! Jammer je niet meer te spreken, misschien kunnen we in een ander topic verderkletsen ;-) Liefs!

• Reacties 538
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Floor wat lief dat je aan mij denkt!! En wat een mooie hcg waarde zeg! En wat onwerkelijk nog steeds he? Heb je gebeld voor een bloedtest of moest je vandaag ook?

Ik heb mij opgeven voor de volgende keer en dan ben ik ook zwanger!!! Gelukkig krijgen we nog 1 poging vergoed vanwege de fouten die zijn gemaakt de vorige keer!

Helaas is bij mij de ongi begonnen gister. Het zet nog niet helemaal door maar de testen zijn spier wit ook vandaag. Mijn vriend is zo verdrietig.. Vind het zo erg voor hem! Jee wat zou hij een geweldige vader zijn. We moeten nog iets langer geduld hebben..

Ik wil nu uitzoeken wat ik er aan kan doen om de kwaliteit van de eitjes te verbeteren??!! We hebben nog nooit een topper gehad of en cryo( niet dat een topper altijd wat hoeft te zeggen)

Meiden die tips hebben.. Ik hoor het graag!

Meiden, hcg 240 op WD 13, 16 DPO. Dat schijn te keurig te zijn.

Eigenlijk hoopte ik op een wondertje van de kant van Remmir...

Geplaatst
Meiden, hcg 240 op WD 13, 16 DPO. Dat schijn te keurig te zijn.

Eigenlijk hoopte ik op een wondertje van de kant van Remmir...

Mooie score Floor! Die van mij was vandaag 813. Lijkt me dan aan de hoge kant..? Zkh was dik tevreden dus t zal wel kloppen.

Gek idee hoor, zwanger te zijn..

Geplaatst
Lieve Floor wat lief dat je aan mij denkt!! En wat een mooie hcg waarde zeg! En wat onwerkelijk nog steeds he? Heb je gebeld voor een bloedtest of moest je vandaag ook?

Ik heb mij opgeven voor de volgende keer en dan ben ik ook zwanger!!! Gelukkig krijgen we nog 1 poging vergoed vanwege de fouten die zijn gemaakt de vorige keer!

Helaas is bij mij de ongi begonnen gister. Het zet nog niet helemaal door maar de testen zijn spier wit ook vandaag. Mijn vriend is zo verdrietig.. Vind het zo erg voor hem! Jee wat zou hij een geweldige vader zijn. We moeten nog iets langer geduld hebben..

Ik wil nu uitzoeken wat ik er aan kan doen om de kwaliteit van de eitjes te verbeteren??!! We hebben nog nooit een topper gehad of en cryo( niet dat een topper altijd wat hoeft te zeggen)

Wat balen zeg! Dat het dan toch doorzet, dan is toch dat kleine sprankeltje hoop weg..

ik heb geen advies voor je over kwaliteit, misschien andere meiden? Het kan soms nog uitmaken welk stimulatiehormoon je gebruikt, maar das niet zeker hoor.

sterkte iig...

Geplaatst

Lieve Remmir, daar zijn hele topics over volgeschreven... Sommige dingen kunnen misschien de kwaliteit verbeteren, andere de innesteling bevorderen. Kijk eens in het topic 'Alan Beer-prednison-vage streep' onder 'medicijnen'. In ieder geval slikte ik na heel veel lezen Omega 3 met minstens 500 (geloof mg) EPA en DHA; vitamine D 1000; een multi voor zwangeren; extra foliumzuur (en dan ook nog ijzer en vitamine B complex, maar dat was extra omdat ik dat zelf even nodig had en omdat ik geen vlees eet). Ik had vorige keer toen ik 'te laat' begon 11 eicellen en 2 emobryo's, 1 goede vers en 1 matige cryo. Mijn man had niets geslikt. Deze keer ben ik heel vroeg (een paar weken voor het steren, met D ben ik niet gestopt) met alles begonnen en heb mijn man verplicht alles ook laten slikken. De opbrengst was 8 eicellen, 6 embryo's, 2 top terug en 3 cryo's. Uiteindelijk weet ik niet of het heeft geholpen, maar ik heb verder niets anders gedaan. Kortom: een beetje pluizen en voor jezelf vitaminen samenstellen en niet alleen zelf nemen, maar ook aan je mannetje geven! Huiswerk dus ;-) Maar, nu alvast een tip, je kan je er ook helemaal in verliezen, doe dat vooral niet! Er zijn nog heel veel andere middeltjes, waarvan ik er een hoop heb geprobeerd, maar ik ben uiteindelijk op deze cocktail geëindigd. Als aanvulling op de Omega 3 zou je nog Intralipid kunnen doen, maar ik kreeg het praktisch slecht geregeld, dus heb het niet gedaan.

Geplaatst
Wow, wat een mooi overzicht zeg! Kende ik niet, maar geeft een rustig gevoel.

Ja fijn hè! Je ziet ook hoe groot de marge is, dat vond ik ook erg fijn. En je kunt zelfs de leeftijd instellen om een nog beter beeld te krijgen.

Geplaatst
Ja fijn hè! Je ziet ook hoe groot de marge is, dat vond ik ook erg fijn. En je kunt zelfs de leeftijd instellen om een nog beter beeld te krijgen.

Ja, daar word ik hhelemaal blij van, want dan is het nog beter!

Geplaatst

Remmir, ik weet niet welke hormonen jij tot nu toe hebt gebruikt, bij mij maakte menopur ipv gonalf een wereld van verschil. Samen met het langer laten doorgroeien van de follikels.

Verder is het topic dat Floor noemt idd een interessante, zeker omdat ik zie dat jij ook meerdere miskramen hebt gehad.

En sluit me ook bij Floor aan op een ander punt: focus niet alleen op de vrouw, je man moet er ook aan geloven. Bin IVF wordt vaak gedacht dar het zaad wel goed zit, maar emrbyo's en cryos zijn toch echt een product van eitjes en zaad samen en voldoende goed beweeglijk zegt niks over de binnenkant...en juist dat DNA maakt uit voor delen, doorgroeien etc. Zijn ook diverse (oude) topics over oa deze van mijzelf ooit: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13172-Van-slecht-naar-goed-zaad-Hoe&highlight=zaad

Je kunt je idd enorm verliezen in alles uitpluizen, blijf bedenken dat jij alleen de omstandigheden zo optimaal mogelijk kunt maken tot op bepaalde hoogte. De rest moet 'gebeuren' en heb je niet in de hand. Ik voelde mezelf soms verantwoordelijk voor het mislukken omdat ik er 'alles' aan deed en het nog mis ging, maar dat is natuurlijk onzin.

Sterkte en succes

Geplaatst
... Had vandaag een abonnement op mensen die mijn onzekerheid Pokon gaven...

Ojee, dat is toch niet omdat ik schreef dat ik 813 waarde had toch? Anders spijt het me als ik je onzeker maakte....:-(

Geplaatst
1 + 1 = tweeling! Hahaha ... Zal je zien, met die ene follikel van je :)

Grapjas...maar dat kan toch niet zomaar? Ik geloof dat ik weer ns moet gaan verdiepen, want heb hier echt te weinig verstand van...:icon_scratch:

Geplaatst

Haha Susan, een eeneiige tweeling dan. Komt wel eens voor dat het embryo nog deelt. Maar je hcg valt nog ruim binnen de marges in dat overzicht hoor, bij de ene zwangerschap is het gewoon hoger dan bij de andere. Laat je niet gek maken door die meiden ;-)

Geplaatst
Haha Susan, een eeneiige tweeling dan. Komt wel eens voor dat het embryo nog deelt. Maar je hcg valt nog ruim binnen de marges in dat overzicht hoor, bij de ene zwangerschap is het gewoon hoger dan bij de andere. Laat je niet gek maken door die meiden ;-)

Het zijn de hormonen he!:happydance:

Maar goh, dat van dat delen wist ik niet. Weer wat geleerd. :-)

Geplaatst

Ik heb dit keer voor het eerst zwangerschapsvitamines geslikt. Met omega 3 erin. Ik eet heel weinig vlees.. Kipfilet en soms gehakt..Verder eten wij gezond. Zal me er toch iets meer in gaan verdiepen. Ik weet hier ook te weinig vanaf. Ik dacht bij mijn vriend zit alles goed. Elke keer hoge score en hij eet heel gezond!

De eerste keer puregon 6folikels 6 eitjes 1 redelijk goede embryo en 5slecht. 2e x Menopure.. 3 follikels 3 eitjes 2 bevrucht van slechte kwaliteit. En nu weer puregon waarvan 4 follikels 4 eitjes 1 redelijk goed 3 matig.

Dank je wel voor de tips! Interessant om het te lezen. Ik zal er zeker op letten dat ik mij er niet in verlies, maar je wilt er gewoon alles aan doen uiteraard!

Hopelijk meld de kleine zich nog voor dit weekend!!!

Remmir, ik weet niet welke hormonen jij tot nu toe hebt gebruikt, bij mij maakte menopur ipv gonalf een wereld van verschil. Samen met het langer laten doorgroeien van de follikels.

Verder is het topic dat Floor noemt idd een interessante, zeker omdat ik zie dat jij ook meerdere miskramen hebt gehad.

En sluit me ook bij Floor aan op een ander punt: focus niet alleen op de vrouw, je man moet er ook aan geloven. Bin IVF wordt vaak gedacht dar het zaad wel goed zit, maar emrbyo's en cryos zijn toch echt een product van eitjes en zaad samen en voldoende goed beweeglijk zegt niks over de binnenkant...en juist dat DNA maakt uit voor delen, doorgroeien etc. Zijn ook diverse (oude) topics over oa deze van mijzelf ooit: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13172-Van-slecht-naar-goed-zaad-Hoe&highlight=zaad

Je kunt je idd enorm verliezen in alles uitpluizen, blijf bedenken dat jij alleen de omstandigheden zo optimaal mogelijk kunt maken tot op bepaalde hoogte. De rest moet 'gebeuren' en heb je niet in de hand. Ik voelde mezelf soms verantwoordelijk voor het mislukken omdat ik er 'alles' aan deed en het nog mis ging, maar dat is natuurlijk onzin.

Sterkte en succes

Geplaatst
Ojee, dat is toch niet omdat ik schreef dat ik 813 waarde had toch? Anders spijt het me als ik je onzeker maakte....:-(

Nee hoor, alles oké! Houd jij je tweeling nou maar in de gaten, anders is het straks een drieling :-)))

Geplaatst

Dank je wel Floor.. Ik heb weer huiswerk te doen.. Wat interessant dat het bij jou ook zo verschillend is gegaan. En ik weet dat het elke keer anders kan zijn. Maar vind dit toch wel een erg groot verschil. Ik heb nog wel een aantal weken om alles door te lezen en uit te pluizen!

Dank je wel voor de informatie!

Liefs

Geplaatst

En anders gewoon even een berichtje sturen! Ik heb maanden zitten pluizen dus kan misschien soms een beetje op weg helpen als je iets niet kunt plaatsen. Henne heeft nog meer uitgezocht, maar Henne is straks natuurlijk even druk :-)))) Ps. Je breekt niet in hoor bij 'Bomen', iedereen is welkom, en als je niet alles weet praten we je wel bij! Dus voel je vrij, maar niet verplicht mee te kletsen ;-)

Geplaatst

Lieve Remmir,

Wil je nog even laten weten dat ik het zo k*t vind dat jouw poging mislukt is.... Echt balen! Zou alles maar goed bespreken met de FA en kijken en horen waar ze zelf eventueel nog mee komen. Je had deze keer toch het korte schema gevolgd? Dat scheelde bij mij iig al. Misschien toch zo'n super-combi van hormonen? Ik weet niet of puregon heel anders is dan gonal-f, en dit dan in combinatie met menopur? En dan hoog gedoseerd? Sometimes had hier goede resultaten mee, en ik dus vooralsnog ook... Verder is er al veel gezegd over vitamines. Wat je nog zou kunnen overwegen is een pipelle en aspirine na de TP, maar dat is meer gericht op de innesteling. Hier heeft manlief zich niet aangepast, lekker z'n cola gedronken, niet vies van alcohol geweest (niet dat hij veel drinkt hoor, alleen sociaal en dat is misschien 2x per maand een paar biertjes of glazen wijn, maar hij heeft het ook niet gelaten), gezond gegeten als ik het hem voorzette (wat nou 2x fruit en 2 ons groenten), extra vitamines geweigerd en gewoon doorgerookt. Hmmm.... al met al niet echt een goede promotie denk ik.... Bij de eerste poging had hij ook nog eens de dagen voor de punctie meer dan 39 graden koorts... De tweede keer heeft hij ook vlak voor de punctie koorts gehad en de laatste keer voor het eerst NIET, misschien dat dat het verschil maakte?

Het vervelende is dat je het niet weet en ook nooit zult weten. Als dit allemaal bekend zou zijn, dan zou niemand meer ongewenst kinderloos blijven lijkt mij! Het is elke keer een gok en een loterij, en je weet nooit of je er als winnaar uit zult komen....

Lieve Remmir, je bent zwanger geweest dus het kan. Verdiep je er in, kijk idd ook naar voeding ed. (granaatappelsap na de TP, maar bijv ook eitjes, avocado's en zo is er nog wel meer te verzinnen). Ik ben vorig jaar eens bij een homeopatisch drogist geweest en daar gaven ze ook goede adviezen qua vitamines en omega3 etc. Verder ben ik bij een mesoloog geweest, en dat heeft mij echt geholpen. Sterker nog, ik ben daarna gestopt met de hoge dosering vitamine D en omega3, omdat het voor mij juist niet zo goed bleek te zijn. Doe het nu op een goede zwangerschapsmulti (prena fem), 1 laag gedoseerde Vitamine D per dag en 1 capsule probiotica. En dat is het. De eerste keer werd ik zwanger op alleen foliumzuur.

Het is ontzettend lastige materie, vooral ook omdat je er zelf je weg in moet vinden en niemand je kan vertellen hoe je het precies moet doen (of je moet naar een homeopatisch arts, orthomoleculair therapeut of mesoloog gaan, die kunnen je waarschijnlijk nog de meeste handvaten geven...). Kijk er naar, en doe vooral waar JIJ je goed bij voelt!

Sterkte meis, en wat Floor ook al schrijft, gezellig als je mee komt schrijven bij de Bomen maar voel je vooral niet verplicht!

Knuffel voor jou!

Geplaatst

Beanie dank je wel voor je reactie!! Wij hebben inderdaad een kort schema gedaan. Dat beviel mij al heel goed. Miss dat ik toch eens ga vragen of het niet met icsi kan? Ook al is de kwaliteit van manlief heel goed. Zo zie je maar dat het wel uit kan maken hoe een man er ook bijstaat. Interessant.. Ik ga me er meer in verdiepen..

Liefs Mir

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden