Ga naar inhoud

Wanneer is Ovitrelle weg?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, stom toch?!!! Zit echt onwijs te klooien. Heb weer internet, hij streamt ook weer naar mijn computer, maar niet van mijn computer naar het invoegprogrammaatje hier! Ik zit me echt op te vreten!!

X

• Reacties 538
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Alles nog een keer opnieuw opgestart en voilà!!!

Je ziet weinig verschil met gisteren, alleen is de streep iets dikker en iets donkerder... De CB indicator sprong wel sneller dan gisteren op 'zwanger 1-2'.

Ik begin me toch echt een beetje (voorzichtig) blij te voelen. Wist echt niet of het nog een keer zo ver zou komen!

Gast mymyselfand1
Geplaatst
Haha, ik kan allee grappig uit de hoek komen in manische periodes hoor, verder ben ik een enorme chagrijn :-) Hier moet natuurlijk iemand weer het stokje overnemen, nadat Remmir zwanger is, dus misschien kan jij dat wel doen! :-) Ik klets wel op het forum hoor, dus klets vooral gezellig mee zou ik zeggen! Zelf klets ik vaak in Bomen, maar er zijn wel meer topics waar dames kletsen die in allerlei verschillende fases zitten (dus voel je niet verplicht ;-) En die tikfouten: tja, natuurlijk zitten snoepen van lekkere drankjes op vrijdagavond hè :-) Snoeperd!
Hey floor. Die test manie neem ik niet van je over. Is wel erg besmetelijk, maar nee. ik moet 2 dagen voor pu 10.000 eh pregnyl en op wd 3,6 en 9 nog eens 1500 eh Spuiten. dus voordat dat uit mijn lijf is ben ik 9 maand verder ;) word lastig. Jij iig heel veel suc6 nog in de slopende wachweken. Hopelijk blijft dit brusje(s) 8,5 maand in je buik (je) zitten.
Geplaatst
Foto! Overigens zonder grappen en grollen, ik heb toen ook nooit een witte test gehad en dat was er toch braaf eentje. Zegt dus niet zoveel.

Denk ik ook hoor Henne. Het is wel leuk om er grapjes over te maken, maar eerst moet het blijven zitten en dan zien we verder, maar het kan er prima één zijn!

Geplaatst

Toch heb ik een 2e witte test te pakken vandaag. WD 5 8dpo Vanaf nu moet het streepje maar eens groeien! Wat het is duidelijk dat de pregnyl nu echt weg is!! Voor nu houd ik mij voor ogen dat het wel goed komt.. En het streepje verschijnt binnenkort.. Ik weet nog niet wanneer ik ga testen..(dacht dat ik vandaag ook niet zou doen hihi)

@floor.. Dat gaat helemaal goed met jou!!! 3ling is ook prima lijkt mij ;-)

Geplaatst
Toch heb ik een 2e witte test te pakken vandaag. WD 5 8dpo Vanaf nu moet het streepje maar eens groeien! Wat het is duidelijk dat de pregnyl nu echt weg is!! Voor nu houd ik mij voor ogen dat het wel goed komt.. En het streepje verschijnt binnenkort.. Ik weet nog niet wanneer ik ga testen..(dacht dat ik vandaag ook niet zou doen hihi)

@floor.. Dat gaat helemaal goed met jou!!! 3ling is ook prima lijkt mij ;-)

Remmir, mooie nulmeting en niet de moed verliezen, want het is 'normaal' als je test tussen 10 en 14 DPO positief wordt! Dus ik gok op maandag een streepje! Trouwens, heb je de KV 2x5 gedaan of de andere test, want de s.ensitest was bij mij ook maandag of dinsdag negatief en donderdag nog, terwijl de KV 2x5 toen al iets donkerder werd! Dus.... Het is absoluut nog niet een verloren zaak!

Geplaatst

Hi meiden, ja, weet ik ben een zeikerd, maar vanmorgen dus stress, want voelde mijn borsten niet echt. Gisteren wel. Dus grote paniek, zo zie je maar hoe onzeker je wordt van zoveel mislukte pogingen en een miskraam! Ik heb een test gedaan en die was een stuk donkerder dan gisteren, maar ik merk dat ik er toch wel wankel in sta... Nog steeds blij hoor....

Geplaatst

Lieve Floor, neem van mij aan: dit hou je tot minimaal twaal weken en misschien nog wel langer. Ik heb deze keer bijna elke week een echo gehad, maar de dagen ertussen begon ik telkens opnieuw te twijfelen. Toen ik minder misselijk werd, lag ik huilend in die stoel omdat ik al verwachtte dat het wel weer mis zou zijn (ging nog harder huilen toen dat niet zo was haha). En je weet, kwaaltjes zeggen niks, maar toch wil je die bevestiging. Stel je maar in op nog twee/drie maanden dikke onzekerheid en twijfels. Bij mij werd het wat minder toen ik Koekie ging voelen, maar de angst om hem toch nog kwijt te raken.....die is er nog steeds regelmatig. Teveel gebeurd, teveel meegemaakt.

Voor nu moeten je testen gewoon donkerder worden en blijven en dat gebeurt. Wanneer kun je bellen voor een eerste echo?

Geplaatst

Heb een soortgelijke boodschap achter gelaten in het Bomen topic.... Sluit me volledig aan bij Henne! Nu ruim 10 weken en nog steeds heel onzeker, daar ben ik ook nog echt niet van af lieve Floor! Dat duurt gewoon even en vertrouwen moet groeien. Teveel bagage om zo maar te kunnen genieten...

Geplaatst

Ik vond de eerste helft van m'n zwangerschap ronduit vreselijk. Als mensen zeiden 'geniet ervan' kom ik ze wel slaan. Ten eerste was ik doodsbang dat het misging (had natuurlijk ook fijn nog even bloedingen na de twaalf weken en vanaf zestien weken harde buiken). En verder voelde ik me fysiek beroerd. Eerlijk gezegd ging het las na de 26 weken iets beter, als grens van 'levensvatbaar' en las na 30/34 kon ik echt een beetje gaan genieten. Nu is dat voor iedereen anders, genoeg meiden kunnen dat allemaal loslaten gelukkig. Maar het is dus echt niet raar of abnormaal dat je nu niet juichend op een roze wolk zit en al een wagen hebt besteld ;-) En ook nagenoeg alle gyns en vk-en die ik deze negen maanden heb gezien, vonden het volkomen logisch dat ik onzeker en bang was. Ze kunnen die angst alleen helaas ook niet wegnemen, want niemand kan je garanties geven. Een gyn zei: het gaat nu goed, meer kan ik niet voor je doen, daar zul je vertrouwen uit moeten halen. Tja....

Geplaatst

Vooruit kijken, plannen maken voor de toekomst met een kindje (of met 2 kindjes zoals in jou geval), dromen.... Het is er allemaal gewoon echt niet bij. Sterker nog, we hebben het er echt amper over. Ja, over hoe het nu is. Maar niet verder dan dat. We blijven terughoudend. Genieten? Ik hoop dat dat nog mag gaan komen. Ja, misschien dat korte moment tijdens de echo toen ik ukje zag bewegen. En toen we donderdag dat hartje mochten horen. Helaas, garantie tot de deur... Die echo's zijn dan ook echt geen overbodige luxe! Maar helaas, en dat weet je zelf ook, tot die eerste echo kun je niks anders doen dan afwachten en toch te proberen te vertrouwen op je eigen lichaam. Je weet dat je het kunt meis, je hebt een prachtige zoon!

Geplaatst

Heel erg bedankt voor de lieve woorden! Ik voel me wat minder een zeur nu...

Toen ik na de eerste poging, pats, boem zwanger raakte van Mini, sprong ik een gat in de lucht en vond ik het wel spannend 12 weken, 20 weken, 26 weken en heb ik een zware zwangerschap gehad, maar ik had wel een soort basisvertrouwen. Maar nu: 6 TP's; 8 embryo's (met Mini 9); één 'echte' miskraam en één vermoedelijk hele vroege miskraam. Ik vertrouw niet meer op in lijf en ik wil zo graag op die twee kleintjes vertrouwen, maar ik ben zo bang da ze er toch tussenuit piepen om daarboven een heel klein sterretje te worden.... Boehhhh, zit hier te brullen, stomme muts vind ik mezelf!

Nou, ga mezelf een schop onder mijn kont geven en de honden uitlaten! Even frisse wind in mijn gezicht :-)

Nogmaals dank voor de lieve, steunende woorden!

Geplaatst

Floor fijn dat het streepje wat donkerder is geworden! Maar die onzekerheid... pff vermoeiend. Het is zo normaal om je zo onzeker te voelen. En je mag toch je onzekerheid hier uitspreken. Want zeuren is het niet. Dat is jouw gevoel. En hopelijk kunnen we je dat rotgevoel van onzekerheid weer iets zachter maken.

Mag je morgen bellen en een afspraak maken voor een echo?

Ik lig nog in bed... ooohh erg he. We hadden visite gister en hebben zelf nog lekker ff na gehangen. Toen was het 3uur. aiai. Ik sla vandaag over met testen. Ik wil nog even verder fantaseren over dat ik weleens zwanger kan zijn.. Anders is het al over binnen nu en 2 dagen en dat wil ik niet.

Ik moet zo schrijven bij een springwedstrijd(paarden).. Weer de zondag weg.

@Beanie. Ja raar is dat he dat je eigenlijk helemaal niet op en top kunt genieten..Vroeger fantaseerde je daar over hoe het zou zijn als je zwanger was. Heerlijk over fantaseren..Niet dus.. met zo'n rugzakje zal dat heel moeilijk gaan! Heel jammer. En toch zal je tussendoor inderdaad wel van die geluksmomentjes voelen..Gelukkig maar..

@ henne.. Jij bent wel een voorbeeld van volhouden en doorgaan. Zoveel tegenslagen gehad en dan ben je zwanger en kun je niet genieten. Vanwege alle angst. Helaas gaat het dan zo'n 34 weken zo.. onbevangen stap je nergens meer in. Maar als je straks toch jullie spruit in de armen hebt... ooohhhhh wat begint dan de schade in halen van op en top genieten!! Zo mooi voor jullie!!

dikke knuffels voor jullie allemaal!

Geplaatst

Hi Remmir,

Nee, joh, ik mag pas vrijdag voor bloed!

Klinkt allemaal gezellig! Leuk, ik sprong vroeger ook (ja regionaal hoor, niks bijzonders) en heb nu een paardje voor recreatie, maar er wordt weinig gerecreerd en nu helemaal niet natuurlijk! ik lig ziek in bed, voel me helemaal niet lekker, toch een beetje vermoeid van de emoties, maar even snel berichtje :-)

Terug naar het topic! Spannend hè? Ik duim echt heel erg voor je! Als je een testje doet, laat je het dan wel even weten? Want een aantal dames hier volgt je natuurlijk! Zet 'm op!

X

Geplaatst

Floor beterschap.. Het is allemaal best slopend he. En dan ook nog met al die virussen die overal heersen! Ziek maar goed uit en je mannetje zal je vast wel goed verzorgen! Hopelijk knap je snel op.. Vermoeidheid doet veel met je!

Ik heb vroeger ook veel gesprongen... Naarmate je ouder wordt en je vaker zand hapt is de lef steeds verder te zoeken. Dus ik hou het ook bij een sprongetje thuis en absoluut geen wedstrijden meer. Pff al die spanningen.

Ik hou jullie zeker op de hoogte met het testen!!

Geplaatst

pfff wat een nacht achter de rug.. Ik zat gister al niet lekker in mijn vel. Ik had heel sterk het gevoel dat het niet goed zit.

En vannacht is dat eruit gekomen. Heeeel verdrietig. De angst nooit moeder te worden. Heel erg het besef dat spontaan NOOIT zou kunnen en alleen ivf mogelijk is. Het is al de 3 e keer.. Hoelang ga je door en wanneer zeg je stop???

" Als we maar 1 kindje van ons zelf hebben zeur ik nooit meer"!!!

Iedereen om mij heen wordt zwanger(vriendinnen) En ze hopen allemaal dat je hun volgt. Want te gelijk zwanger zijn is het mooiste. Nou dat stukje heb ik los gelaten want heb het te vaak gehoopt! Ik was vannacht zo bang en verdrietig. Bah niet fijn.. maar het hoort er wel weer bij. Ik heb me een paar ogen in de kop.. Maar goed trekt wel weg. Gelukkig vandaag vrij en vriendlief komt eerder thuis vandaag en dat is wel fijn.

Ik heb een test gedaan, omdat ik er voor mijzelf al uit ben. En de test was ook witter dan wit. Hier was ik al wel op voorbereid na zo'n nacht. Dus het komt niet heel hard aan. Ik weet dat het nog vroeg is om te zeggen en dat ik over een paar dagen nog wel weer test. Maar mijn gevoel heeft wel altijd gelijk moet ik zeggen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden