Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Breek ff in, sorry!

Ook hier een onwijs grote fan van ABC Dophilus!! Wat een fantastisch middel! Wij gebruiken het

momenteel tegen de eczeem en moeizame ontlasting ivm Neocate. Ik kan het ook iedereen aanraden!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank jullie voor de typ ga zeker bestellen

Ilana is weer aan het regelen pfff al jengelen huilen haast niet slapen

Donderdag weer prikjes ze is al bijna weer 12 week

Voelen jullie je soms ook zo down?

Floortje haha geen kamille jammer ja wat heb je dan wel gedronken?

Mijn mama heeft Ilana te logeren gehad wou ze zo graag mijn schoonmoeder heeft haar ook al nachtje gehad dus ja om niemand voor de borst te stoten

Eerst niet weer vind het zo moeilijk

Waren bij vrienden geweest en s'nachts heb ik nog met mijn mama ge smst alles was goed haha

Gillen jullie kleintjes ook zomaar uit het niets?

Liefs

Geplaatst

Hi Minoes,

Is Ilana misschien een beetje van slag omdat ze net een nachtje ergens anders heeft geslapen? Het gaat dan toch anders en misschien moet ze daar een beetje aan wennen? Gewoon lekker knuffelen en veel aandacht geven dan komt het vast goed! En na haar prikjes lekker een paracetamol en dan lekker de hele dag slapen. Zo deed ik het in ieder geval bij mijn kleine man en dat werkte uitstekend. Als ze echt uit het niets gilt, dan heeft ze misschien last van krampjes. Die krampjes kunnen behoorlijk pijnlijk zijn. Heb je al geprobeerd haar op haar buikje op je arm te leggen en dan te wiegen? Dan kan je met je hand haar buikje masseren en dat werkt vaak goed.

Het komt vaker voor hoor, dat vrouwen zich down voelen na de bevalling. Is echt geen schande. Als het heel erg is, dan kan je misschien even met je huisarts gaan praten. Maar je hebt ook gewoon tijd nodig. Er verandert nu zo veel in je lichaam en je hebt echt nog even tijd nodig om te ontzwangeren. Alle hormonen gaan weer veranderen en dat kan gepaard gaan met depressieve klachten. Ondertussen slaap je weinig en heb je ineens de verantwoordelijkheid voor een mensje waar je soms niks van begrijpt. Het is allemaal niet niks en het is echt niet alleen maar een roze wolk. Het is op zijn minst een roze wolk waarop je keihard moet werken!!! Houd het in de gaten en ga naar de huisarts als het echt erg wordt! Die kan je misschien helpen.

Het is ook echt niet gek dat je het moeilijk vindt om je kleintje ergens anders achter te laten hoor! Onze kleine is net twee geworden en heeft nog nooit ergens anders geslapen, ik moet er niet aan denken! We waren zaterdag naar een bruiloft en we hebben hem lekker meegenomen! Hij heeft tot 24 uur gedanst en het heerlijk gehad en de volgende dag tot 10 uur uitgeslapen en toen ging hij weer door met dansen! En veel commentaar kregen we joh? Zeker van oudere mensen! Dat we ons kind naar bed moesten brengen en dat dat toch niet kon. Ik voelde me er eerst echt rot over. Maar hij heeft genoten, hoefde de volgende dag niet te werken en niet naar school en heeft gewoon lekker met zijn ouders gedanst! Nou, nou, wat een kindermishandeling! Het was ons eerste feestje sinds zijn geboorte, het is echt niet zo dat we ieder weekend op een andere party staan! Wat kunnen mensen soms toch oordelend zijn!

Ik ga morgen weer beginnen met een kuur Duphaston voor de volgende ronde... We hebben nog één cryo en die wordt hopelijk begin oktober teruggeplaatst. We gaan weer een pittige tijd tegemoet!!! Zou het deze keer dan een keer mogen lukken??

Liefs,

Floor

Geplaatst

Floor bedankt voor je reactie

Gelukkig dat dit zo herkenbaar is

Ben bezig met een nieuw bedrijf op te gaan zetten heb er zin in

Je moet doen waar jij je prettig bij voelt als je kind mee wil nemen moet je dat lekker doen andere mensen weten alles beter

Ilana gaat eerst ook niet weer uit logeren haha

Liefs

Geplaatst

Joehoe......ik strooi effe met knuffels rond!!! Voor jullie allemaal even ééntje! Ik ben druk en voel me qua depressie echt wat beter (gelukkig)...ik zie het weer positief tegemoet..straks eerst onze ijsblokkindjes..en hopelijk lukt het dan!

Dus....KNUFFELS VOOR JULLIE!!!

XXX

Geplaatst

Hallo meiden, het lijkt me wel gezellig om met jullie mee te gaan bomen. Ik zal kort even wat over mezelf vertellen.

Ik woon samen met mijn vriend en ons zoontje van een half jaar in het noorden van het land.

We hebben een aantal jaren van behandelingen achter de rug. Zo hebben we 6x iui en 6x icsi eigen cyclus gedaan. Dit helaas zonder resultaat. De eerste icsi hyper was het raak en hebben we in februari een prachtige zoon gekregen, waar we nog elke dag ontzettend dankbaar voor zijn.

Er is hier al heel wat geschreven dus ik zal eens even terug gaan lezen en later op jullie reageren.

Liefs Ansje

Geplaatst

@ floor, hoe gaa tie? Dus je gaat morgen weer starten voor je cryo? Goed zeg. Nou ik ga duimen hoor. En dan wil ik dat streepje zien. Ik hb je positieve houding zo enorm gewaardeert in mijn streepjestijd. Hihihi het was echt heel grappig, ik las het laatst weer terug. Hier gaat het voorlopig nog steeds goed . Heb alleen griep, das effe pittig samen met de ochtendziekte en de moeheid. Ben maar gewoon thuisgebleven van werk, ben vreselijk moe en beroerd. Morgen probeer ik het wel weer .

Wat betreft je kinderen meenemen op een feestje, meid niks mis mee hoor. Gewoon doen wat voor jullie fijn aanvoelt.

Ik ben Surinaamse, bij onze feestjes stikt het van de kinderen en als ze moeten slapen wordt er ter plekke ruimte vrijgemaakt, geen probleem...:)

En dan zetten we meestal onze oudjes dr naast om dr op te letten, hahaha.

Kunnen ze ook niet zeuren.:)

Geplaatst
Joehoe......ik strooi effe met knuffels rond!!! Voor jullie allemaal even ééntje! Ik ben druk en voel me qua depressie echt wat beter (gelukkig)...ik zie het weer positief tegemoet..straks eerst onze ijsblokkindjes..en hopelijk lukt het dan! Dus....KNUFFELS VOOR JULLIE!!! XXX
Sproet, dikke cyberknuffel voor jouw hoor. En ik ga voor je duimen straks!!!!Liefs
Geplaatst
Hallo meiden, het lijkt me wel gezellig om met jullie mee te gaan bomen. Ik zal kort even wat over mezelf vertellen.Ik woon samen met mijn vriend en ons zoontje van een half jaar in het noorden van het land.We hebben een aantal jaren van behandelingen achter de rug. Zo hebben we 6x iui en 6x icsi eigen cyclus gedaan. Dit helaas zonder resultaat. De eerste icsi hyper was het raak en hebben we in februari een prachtige zoon gekregen, waar we nog elke dag ontzettend dankbaar voor zijn.Er is hier al heel wat geschreven dus ik zal eens even terug gaan lezen en later op jullie reageren.Liefs Ansje
Welkom ansje :)
Geplaatst

Hi dames!

Topic komt een beetje op gang.... Hoe is het met iedereen? Sometimes, al wat beter dan gisteren?

Sproet, wat fijn dat je weer wat meer jezelf wordt. Wat dat betreft is het best goed om ff rust te nemen na de hormonen overvloed... Duurde bij mij tot ergens in juni (okay, na IVF, en een zwangerschap die na 9,5 week werd afgebroken ivm MA) tot ik me weer een beetje mezelf voelde. En eigenlijk genoot ik er toen ook wel van om echt mezelf te zijn! Aan de andere kant moesten we ook weer snel door gezien mijn leeftijd (zelfde bouwjaar als het jouwe vermoed ik), dus nu weer vol in de hormonen... En nu helemaal een bonk chagrijn, ivm wachtweken...

Gezellig dat er meer mensen mee komen schrijven! We moeten elkaar nog een beetje leren kennen denk ik, maar dat komt vast goed!

Floor, hoe is het met jou? Is het nieuws van het AMC al een beetje geland? Het gaat goed komen lieverd! Echt waar! Jij hebt ook nog zo'n klein eskimootje dat heel graag een hele tijd bij je wil blijven....

Hier WD9 inmiddels... Zenuwen nemen toe. Om eerlijk te zijn: zenuwen gieren door mijn keel. Met mijn mannetje afgesproken dat we vrijdag gaan testen dus nog even afwachten. Brrrrrrrrrr....

Fijne dag allemaal! Groetjes, Beanie

Geplaatst

Sproet, wat een lekkere knuffel was dat zeg! Ik ben er helemaal van opgeknapt!

En Beanie ook al zo lief, wat is het hier toch gezellig! Wat maak je het spannend! Ik ben zo benieuwd! Vannacht kon ik niet slapen en ik moest er de hele tijd aan denken :-) Ik hoop zo voor je dat het is gelukt!

Ansje, welkom, gezellig! Wat heerlijk dat al jullie moeite is beloond met een klein wondertje! Ons zoontje is net twee geworden en ik ben nog steeds iedere dag dankbaar! Soms lig ik 's nachts naar hem te kijken als hij slaapt en dan stroom ik echt over van geluk! Het is het allermooiste wat ik ooit heb mogen meemaken!

Sometimes, wat een pech! Net de zwangerschapskwalen en dan ook nog griep! Dat heb je lekker getimed meid! Je dacht zeker, 'ach, ik doe gewoon alles in één keer en dan sjees ik de rest van die zwangerschap klachtenvrij door!' Heel slim, je kan het maar achter de rug hebben! En ja, wat hebben we gelachen met die streepjes, ik weet nu al dat ik er de volgende keer weer zo'n vertoning van ga maken, want ik kan gewoon niet niet testen ;-) Dat is gewoon onmogelijk! Kijk, dat staat me nog eens aan, gewoon lekker de kids mee naar feestjes en ter plekke plaatst maken als ze moeten slapen. Dat is nog eens relaxed. Het lijkt soms wel of je het alleen maar goed doet als je steeds maar oppas regelt, nou, dat doe ik dus lekker niet.

Minoes, hoe is het met jou vandaag?

Vanmorgen is onze Mini voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest! Ik heb er dus de hele nacht niet van geslapen, terwijl we er gewoon bij zijn gebleven! Wat een muts ben ik toch. Mijn kleine man ineens zo groot en naar de peuterspeelzaal, ik ben er helemaal van ondersteboven. Hoe bedoel je overgevoelig? ;-) Maar goed, hij vond het dus geweldig en ligt nu uitgeput in bed, mijn grote kleine man, te dromen over alle kindjes waar hij zo gezellig mee heeft gespeeld!

Later meer, ik krijg zo de buurvrouw op de thee!

Dikke knuffel,

Floor

Geplaatst

Lieve Floor,

Wat een mijlpaal, Mini naar de peuterspeelzaal! Wat gaat dat dan snel in een keer he. Als je dan bedenkt dat hij over 2 jaar al naar school gaat... Wat kan ik me goed voorstellen dat je je af en toe realiseert wat een rijkdom het is, wat een zegen, dat je een mooi en gezond knulletje op de wereld hebt mogen zetten!

Maar, nu niet te veel meer nadenken en vooral ervoor zogen dat je vannacht lekker gaat slapen... Laat die wel-of-niet-testen-stress maar aan Beanie over op dit moment! Ja, ik heb enorm meegelachen met jou en Sometimes en al die testen. En trouwens, niet alleen meegelachen maar ook meegeleefd!

Inmiddels weet ik voor mezelf dat ik dat nooit zo zou kunnen, het is goed zoals ik het nu doe. Nog 1 dagje door... En dan hoop ik dat ik het vrijdag wel durf! Weet je, ik ben gewoon als de dood voor een negatieve test... Wil daar liever niet mee geconfronteerd worden. Maar al dat broekloeren is ook maar niks... Zondag mag/moet ik testen (nou ja, ik mag maandag ook bloed laten prikken maar dat lijkt me helemaal killing, dat anderen het eerder weten dan ik zelf!) maar ik denk dat het wel vrijdag gaat worden... Is er niet iemand met een mooie betrouwbare glazen bol die me nu kan vertellen of ik zwanger ben of niet en dat dit dan ook waar is? Lijkt me een heel wat menselijkere methode dan eerst piesen in een potje en dan 3 minuten naar zo'n test te gaan zitten staren om er een streepje op te denken of te zien...

Fijne avond allemaal, en Floortje, alvast welterusten!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Floor pfff lijkt me zo zwaar naar peuterspeelzaal

Beanie spannend nog even ja vond testen ook zo zwaar bang voor teleurstelling heel veel sterkte duim voor je

Hier gaat redelijk geniet zo van onze dame met haar gebrabbel en gelach haha

Morgen naar cb prikjes zo zielig

Naar de pedicure geweest alle teentjes ontstoken haha op 4 na

Liefs

Hoest met de rest??

Geplaatst

Floor ik wacht nog steeds op een foto van je testen hahaha

Mini naar psz!!! Stoer! Wat word hij groot!

En wat een mutsje ben je dat je daarom niet slaapt hihi. Je was erbij! ;)

Beanie, ZEN........ ;)

Helaas is mijn glazen bol net stuk gevallen :(

Maar je doet het super!!! Hoe voel je je verder??

Minoes hoe is het met jou?

Dames, sproet en sometimes, reageer morgenvroeg FF op jullie. Pak ik m'n kladblokje er FF bij ;)

Ansje welkom.

Dikke kus en truste!!!!

Geplaatst

Nou gezellig dat ik mee mag schrijven en bedankt voor jullie welkom!

ik heb inmiddels even teruggelezen en ik hoop dat ik alles goed onthouden heb.

Jessica ken ik al van een ander topic, leuk om je hier ook weer tegen te komen!

Beanie jij zit nu in de wachtweken, spannend zeg! Ik kan me voorstellen dat de zenuwen nu wel toenemen. De eerste wachtweek gaat altijd wel maar de tweede? Pff zwaar hoor. Hoe voel je je verder?

Floortje jij geniet dus ook enorm van je kleine mannetje. Het is inderdaad een wonder en ik denk dat wij mmm meiden nog wel meer stilstaan bij het feit dat het bijzonder is dan meiden bij wie het gewoon lukt. Fijn dat je mannetje het zo naar zijn zin had bij de peuterspeelzaal. Altijd leuk om met andere kindjes te spelen. Maar dat loslaten he? Dat blijft enorm moeilijk.

Sproet las ik dat je gestopt bent met roken? Heel goed van je. Ik heb zelf ook gerookt maar toen we de behandelingen ingingen ben ik gestopt en daar ben ik nog elke dag blij om. Geen gestress meer of je genoeg sigaretten bij je hebt en waar je nog kunt roken.(Wie zegt dat roken rustgevend is? haha)

Sometimes gefeliciteerd met je zwangerschap! Hardstikke leuk voor je! Ik las dat je al iets ouder bent..krijg je ook vaker controles dan? En heb je nu de griep?

Sandra ik snap dat jullie op dit moment geen vertrouwen hebben in je stiefzoon. Je hebt inderdaad nog meer kinderen waar je rekening mee moet houden en dat doe je ook. Vertrouwen moet je verdienen dus laat hem inderdaad maar flink zijn best daarvoor doen. Wel een lastige situatie maar als je man en jij maar op één lijn zitten, da's het belangrijkste.

Zo ik hoop dat ik niemand vergeten ben ;)

Zoonlief ligt heerlijk te slapen. Vanmorgen even boodschappen gedaan en dan valt ie net de laatste 10 minuten in slaap, dat schiet ook niet op haha.

Op dit moment werk ik niet. Ik heb altijd in de kinderopvang gewerkt maar tijdelijk contract is helaas niet verlengd ivm de bezuinigingen.

Ik wil nu zelf iets gaan beginnen en start daarvoor in november met een opleiding. Tot die tijd maar lekker genieten van mijn kleine man.

Liefs Ansje

Geplaatst

Lieve San, shoot!!! Heb ik je geen foto gemaild??? Dat meen je niet? Wat een duffe muts ben ik! Ik heb ze wel geteld, het waren er 48 de laatste ronde! Dat was zonder de tests die ik heb gedaan voor de terugplaatsing, om te zien wat een mooie streep een verse Pregnylspuit gaf... Tja gek? Ik weet het niet, gek is een rekbaar begrip toch??? Ik houd het maar op prettig gestoord. Hoewel, van dat 'prettig' op dit moment nog maar weinig over is. Ik ben namelijk (zoals jij al weet via ons pb-en) gestart met de Duphaston en ik word daar een hormonenmonster van :crafty:. Vanmorgen even een klein botsinkje met manlief (kortom, ik heb hem nog net niet uit het slaapkamerraam in de vijver gegooid ;-), maar we hebben het weer bijgelegd.. Ik heb maar wel even onze afspraken voor het weekend op een laag pitje gezet, want ik ben niet heel erg gezellig gezelschap. Maar goed, na vandaag nog 8 dagen en dan beginnen met de Progynova, haha!!! Het wordt een lollige boel hier de komende 3 weken ;-))) Arme Maxi, tegen Mini gedraag ik me wel, maar Maxi... Gelukkig maar dat hij het net zo graag wil als ik, want anders had hij allang gezegd dat het mooi was geweest. Ik ga maar veel naar buiten, vandaag even gaan paardrijden en een lekkere wandeling met de hond gemaakt, want volgens mij helpt dat om mijn hoofd een beetje fris te houden. Over botsinkjes gesproken: hoe is het nu met de auto? En met je mannetje? Van de schrik bekomen??

Lieve Ansje, heerlijk toch om even niet te werken en gewoon volledig van je kleintje te kunnen genieten? Ik vind het geweldig! Nu begint het heel langzaam wel weer een klein beetje te kriebelen en toevallig kwam er vandaag een mogelijkheid voorbij om weer wat werk vanuit huis te gaan doen. Het is even afwachten of het door gaat, maar het lijkt me ook wel leuk weer af en toe met werk bezig te zijn. Ik moet dan alleen af en toe buiten de deur vergaderen, maar dat is 's avonds, dus dan redden die twee mannen zich wel met een pizza en een tekenfilm. Als de kat van huis is... haha.

Lieve beanie, hoe is het? Ik had je al een pb gestuurd, maar nog niets gehoord. Ik ben zo benieuwd hoe je je voelt! Je was van plan om morgen te gaan testen toch? Ben je dat nog steeds van plan, of wacht je gewoon tot de datum van het ziekenhuis? Ik duim in ieder geval voor je!!!

Andere meiden, alles goed?

Ik vind dat we de enorme digiknuffel van onze lieve Sproet er in moeten houden dus:

:knuf:voor jullie allemaal!!!!

X

Floor

Geplaatst

Hey dames

Floor dus niet echt gezellig bij jullie haha och schrijf hier maar van je af haha

Beanie spannend ga je morgen testen?

Heel veel succes

Ansje ja ik ken jou niet alleen via forum we hebben elkaar ook gezien haha

Fijn dat alles zo goed bij jullie gaat geniet er van

San hoest met jou dan?

Hier gaat het goed lekker kaarsjes aan lekker samen gedoucht

Ilana ligt te slapen die had zo'n last van prikjes en slaapt zins ze die gekregen heeft 1 x wakker geweest voor fles

6400 gram en 59 cm is ze nu Hollands welvaart haha

Ze heeft een bos haar maar ze slaapt scheef ik bed met kleine handdoek achter haar daarom is ze niet kaal op haar achterhoofd haha de kan niet op haar rug dan slaapt ze haast niet overdag ligt ze op haar buik zie haar altijd

;-)

Nog week dan gaan we op vakantie

Oja Ilana heeft klein blauw plekje boven haa luier je ziet hem haast niet doet dat mens van van cb net of ik haar mishandel was er sneu van grrr

Geplaatst

Hoi lieve dames!

ook ik wil graag mee babbelen hier :) een aantal van jullie ken ik al :) maar voor de andere dames zal ik me even voorstellen : ik ben 23 jaar en vriendlief 28 en we zijn al bijna 7 jaar samen :) we wonen nu bijna 3 jaar samen en hebben al het hoog nodige samen meegemaakt, zo kreeg vriendlief bijna 3 jaar geleden hersenvliesontsteking en ben ik God dankbaar dat hij er nog is :) waardoor hij niet meer kon lopen praten en plassen... bijna een jaar revalidatie heeft wonderen gedaan en op dit moment is hij weer aardig de oude :) na de hersenvliesontsteking was er bij ons allebei een knop om gegaan.. we keken inneens naar de toekomst... en wilde graag een kleintje... helaas kwamen we er achter dat vriendlief drager is van CF (Taaislijmziekte) en daardoor geen Zaadleiders heeft.

Gelukkig door middel van PESA wel zaadjes kunnn vinden en in mei hadden we onze 1e icsi terugplaatsing... helaas een vroege mk met 5/6 weken.

Nu na een Cryo poging wonder boven wonder weer zwanger! hopelijk gaat het dit keer wel goed maar ben nog erg onzeker... zoals zovele waarschijnlijk :)

Beanie nogmaals een hele dikke knuffel voor jou meid!

Geplaatst

Wow soentje pittig meid! En dat allemal zo jong! Hier heeft mijn man 3 jaae terug ook heel slecht gelegen. Is gereanimeerd en al na een openhartoperatie.

Kan me dus indenken hoe dat voelde bij je :(

nu dus weer zwanger gefeliciteerd!!! Komt goed meis, wij brengen geluk!!! ;)

Beanie!!! Hoe is het???

Floor shame on you, geen foto nee!! ;)

48???? Geweldig gek mens ben je hahaha

Heb je de hormonsters onder controle?

Hier is dochterlief met papa mee, zoonlief is aan't zwemmen.

De jongens komen van't weekend weer. Hier in Bergen zijn het vestingstedendagen dus word gezellig van't weekend!

De middelste van manlief heeft van de week z'n neus gebroken door heel stoer achter schommels langs te rennen....

Verder zouden we zondag langs floor gaan maar doen we gezellig anders keertje. Ik heb namelijk geen zin im ook bijna die visvijver in gegooit te worden hahaha

Minoes hoe is het bij jou? Wat stom van die verpleegkundige zeg!!! Alsof ze niet aan blauwe plekjes kunnen komen??!!

Xxx ladies!

Geplaatst

Hey dames

Soentje welkom jeetje wat hebben jullie veel meegemaakt.

Van harte met hè zwangerschap

Sandera belachelijk hè blauw plekje zie je niet eens haha schoonmoeder heeft nog gekeken haha

Ben naar kappe geweest even puntjes en pony

En jullie dus druk weekend ook wel eens lekke

Gebroken neus dat is niet best

Wij zijn onderweg verjaardag gezellig

Begin me wel beter te voelen alleen buikpijn steeds

Hoest met de rest

Liefs Jessica

Geplaatst

Hi,di,ho,die lieve San! Nou het is heeeel goed met de hormonsters!!! Echt joh, zodra deze ellende achter de rug is, wil ik een Mirena en rust... Ik ben door de PCOS al een bommetje, maar door die Duphaston heb ik helemaal overal de kriebels! En dan moet de Progynova nog komen. Maar... zodra het achter de rug is komt die grote stapel pannenkoeken voor die kleine monstertjes van jou hoor! De uitnodiging blijft staan en ik ben blij dat je mij mijn hormonsterale fase vergeeft, althans daar begrip voor hebt je bent een schat! Maar dat had ik al gezegd... Trouwens, ik overdrijf, want het is nog helemaal niet zo gek om in die vijver gegooid te worden, want daar zwemmen hele mooie, tamme koi's, zelfs twee van meer dan een meter lang en ze hebben jonkies! Nu schijnen ze elkaar op te eten (vertelde mijn hovenier) maar als ze het redden om onder de ongetande bekken van hun soortgenoten uit te komen, dan hebben we dus weer gezinsuitbreiding, naast de nieuwe kippen! Oh, zal ik daar dan een foto van mailen, om het goed te maken??? Ze leggen wel twee eieren per dag, legde ik maar spontaan zo veel eieren, dan hoefde ik al die rotzooi niet te slikken. Kwakje van Maxi er bij en klaar ;-))

Maar San, de middelste zijn neus gebroken? Wat naar! En nu? Gaat dat gewoon netjes helen? En heeft hij er pijn aan? Het lijkt me niet echt prettig! En wat een heftig verhaal van manlief! Hoe kwam dat dan, dan hij gereanimeerd moest worden? Jeetje, wat maken we toch heftige dingen mee in een mensenleven! Nou ja, ik app je nog wel! XXX

Maar goed, we waren dus net naar de dierenarts. Jaaaa... denk je dan, lekker belangrijk. Man, kind, onze getraumatiseerde asielhond (een zwarte herder) en onze twee opgenomen zwerfkatten. Dat was nog maar een deel van onze kinderboerderij, want kat nummer drie, 'onze' 'vierde' aangewaaide wilde kater, weggelopen tamme kater met een oog, en de twee konijnen moeten nog voor controle, ontworming en inentingen. En nu las ik op internet dat het ook goed is om je kippen te laten enten, dus ik moet op zoek naar een dierenarts die dat kan en wil doen, want we hebben er vijf... 'Wat haal je op je hals' zou je denken, maar ik vang altijd alle kneusjes op en het is zo gezellig! Dus ik klaag niet, alleen zie ik soms door alle beesten het huis niet meer. Zeker niet als onze favoriete kip Hennie dan ineens voor een broodje in de woonkamer staat en op onze nieuwe vloer een heerlijk lekker poepje legt waar Mini dan voluit in gaat staan, om het vervolgens met veel theater door het hele huis te smeren. Ach, de kleine groeit op met dieren zullen we maar zeggen! Nu nog broeden op wat meer kindertjes om hem heen.

Mini en Maxi zijn nu pizza halen en dan gaan we lekker op bed pizza eten en Lollifanten kijken en lekker slapen. Ik ben de nieuwe Nicci French aan het verslinden, dus als die kleine straks slaapt hoop ik nog even een half uurtje te kunnen lezen voordat ik zelf bewusteloos raak, haha. We zouden morgen met mijn vriendin die 28 weken zwanger is en haar vriend naar het strand, maar ik heb wijselijk afgezegd, want ik houd het op schelden tegen de koi's, die lijken er koelbloedig als ze zijn niet zo mee te zitten.

Sorry voor de ego dames, ik bedoelde het grappig...

Beanie, lieve Beanie je hebt hier volgens mij nog niet gepost, maar ik vind het zo rot voor je! Ik hoop op een wonder, maar omo op WD 11 klinkt niet zo fijn! Je wilt dan een streepje zien! Ik denk aan je!

SOentje, wat gezellig dat je nu ook hier komt kletsen! Ik ben superblij voor je en gezellig en welkom! Beloof je ons op de hoogte te houden van al je kwaaltjes? We slepen je er wel doorheen!!!

Ansje, als je kleintje in slaap valt, lukt het dan niet om hem dan vervolgens gewoon in bedje te leggen en door te slapen? Ik doe dat met Mini nog steeds. Sterker nog, hij wil overdag alleen nog maar slapen als ik eerst met hem ga rijden of fietsen en dan valt hij in slaap en leg ik hem vervolgens in bed. Aan de ene kant vervelend, omdat ik hem niet zomaar kan neerleggen in bed, maar aan de andere kant wel lekker, omdat ik hem 'gepland' kan laten slapen.

Minoes, lieve meid, het heet niet voor niks het 'consternatiebureau'! Laat je niet gek maken door die figuren en maak je er zeker niet druk om. De 'borstvoedingmaffia' is nog erger, maar houd gewoon in gedachte dat ze het op zich goed bedoelen, maar het soms een beetje overdrijven. En soms zal het ook nodig zijn en sporen ze misstanden in gezinnen op, het is ook hun taak om oplettend te zijn. Ik heb het me in het begin heel erg aangetrokken wat ze allemaal zeiden, maar zodra je ze een beetje met een korreltje zout neemt, leer je ze zelfs wel een beetje te waarderen. Laat het los en luister niet zo veel naar ze en als je ze nodig hebt, dan weet je ze te vinden! Oh wat ik nog wilde zeggen: Mini sliep ook nie op zijn rug, hij was gewoon een buikslaper. Ik helemaal in de stress en wij niet slapen. Ik heb voor hem een sensormatje (De nanny care) gekocht, dat registreert de ademhaling en er gaat een alarm af als er iets mis is, en toen konden we allemaal rustig slapen! Hij lekker op zijn buik en dus ook geen afgeplat hoofdje of gedoe met rolletjes en niet slapen. Ik ben er pas twee maanden geleden mee gestopt, maar het gaf me enorm veel rust.

Sometimes en Sproetje, oude rockknuffel, hoe is het met jullie meiden? Still going strong? Ik hoop het!!!

Trouwens dames, kunne jullie me een beetje moed inspreken? Mini is helemaal wild van de vliegtuigen en zegt steeds 'Kijk is mama!!! Innnnn!' We willen heel graag nog een weekje naar Mallorca, maar ik ben zo bang om te vliegen sinds een laatste vlucht vanuit Barcelona door de bliksem. Overal was het oranje en er was rook en vuur om ons heen en toen het voorbij leek te zijn, toen waarschuwde de piloot ons voor turbulentie.. We hebben toen een vlucht gehad.. Het hele vliegtuig (althans de inzittenden) schreeuwde het uit en toen we veilig op de grond stonden heb ik plechtig en huilend gezworen nooit meer een vliegtuig in te gaan... Maar hoe houd je dat vol, als je naar de zon wit om te ontspannen en je kleintje roept 20 keer per dag 'mama!!! In!!!!'

Nou ja, het was weer een veel te lang verhaal! Ik kan al mijn prietpraat zo langzamerhand wel gaan bundelen ;-) Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden!!!

Liefs en een dikke knuffel!

Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden