Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roos klinkt spannend toi toi toi

Ansje lekker ventje

Veel plezier met zwemmen

Lizzy ben je niet wat vroeg? Ik hoop zo dat die een kleur krijgt hou je haaks

Liefs

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat is het hier rustig..... Zal wel komen door het weekend ;-)

UPDATE:

Hier de resultaten van de "Ovitrelle uit mijn lijf, test-sessie" , allemaal met de KV 2x5 getest tenzij anders vermeld!

9-9 zo positief ( dag 6 na Ovitrelle, wachtdag 1 na TP van 2, 8- cellige emmy's)

10-9 ma licht positief

11-9 din heeel licht positief ( so far so good, de Ovitrelle lijkt volgens gebruiksaanwijzing af te nemen ;-))

12-9 woe heeel licht positief (dag 9 na Ovitrelle, wachtdag 4 na tp van 2, 8-cellige emmy`s)

13-9 don heeeeel licht positief (Floortje, je krijgt dus vast gelijk met je vrijdag negatief ;-))

14-9 vrij heeeeeel licht positief ( dag 11 na Ovitrelle, wachtdag 6 na tp van twee 8-cellige emmy`s)

15-9 zat. heeel licht positief (net na de test moet je goed kijken, zie ik nou een heel licht streepje of niet, maar na opdrogen test toch een redelijk duidelijk streepje (terwijl hij normaal hagelwit is))

16-9 zon. Heeel licht positief. Zelfde verhaal een beetje als gisteren... (wachtdag 8 na tp en dag 13 na Ovitrelle)

To be continued, speciaal voor de die hard vroegtesters ;-)))

Overigens spring ik echt geen gat in de lucht want de vorige cryo cyclus testte ik ook op dag 11 na ovitrelle nog positief met de clearblue met tijdsindicator.

De kwaaltjes kunnen ook net zo hard van de Utrogestan komen dus daar laat ik me ook niet gek door maken ;-))

@ Floortje , wanneer zou ik ook alweer positief kunnen testen ???? (weet zeker dat jij daar exact van op de de hoogte bent ;-))

Geplaatst

Meiden wat is het rustig hier.

Roos hoe is het met de testen?

Melis wat ben je rustig gaat alles wel goed?

Hier een lekkere lazy sunday. Heel wat verjaardagen gehad dus vandaag ff rustig aan.

Geplaatst

@ Ansje, ja rustig he! Het laatst geplaatste bericht van mij is wel gedateerd op enkele dagen geleden , maar ik heb het dagelijks aangevuld met testresultaten hoor ;-))

misschien zijn we op de goede weg maar il blijf nog even sceptisch ;-)

Geplaatst

Dames,

Roos!!! Lees ik het goed? Vandaag 16/9 wd 8 dag 13 na Ovitrelle licht positief? Ik maak een sprongetje! Dat is hartstikke positief! En ik bedoel dus hcg positief!!!

Lieve Lizzy... Hoe is het bij jou vandaag? Ook wd 8 van je croonde toch? Heb je nog getest? Ik hoop op goed nieuws!

Hier was een beetje stress, vandaar mijn afwezigheid... Ik ging woensdag wat drinken met een vriendin. Voor het eerst sinds Mini er is gewoon even met een vriendin een uurtje weg. Had een beetje een dipje en we gingen even bijkletsen en lang verhaal kort en ben heel heel erg ziek geworden. We weten nog steeds niet wat het was, iets in mijn drankje, of iets verkeerd gegeten, of wat dan ook, maar het was niet best, ik heb drie dagen in bed gelegen, gebraakt en had het gevoel dat ik door een tram was overreden. Ik kon niet eens normaal lezen. Maar goed, het is weer goed en wij zitten nu in een prachtige penthouse met uitzicht over zee op Mallorca!!! Zal zo even plaatje posten!

Hoe is het met de andere dames? Ik ben erg benieuwd!

Ga even posten om te kijken of het lukt via de WiFi van het hotel, anders zit ik voor niks een heel bericht te tikken!

Dikke knuffel,

Floor

Geplaatst

Ha die Floor!

Wat een pech zo ziek joh! Wat goed dat je toch in het vliegtuig bent gestapt ;-)

jaloers op je ongetwijfeld mooie plekje, ben benieuwd naar je foto ;-)

Ja hier idd positieve testen. Al moet ik zeggen dat ik pas een gat in de lucht spring als ik woensdag een wat donkerdere positieve test in handen heb. Nu heb je echt een paar goede ogen nodig hoor! Maar hij staat er en als de test opgedroogd is dan kan je het streepje prima zien. Ik ben nog niet gerust gesteld maar het allerkleinste begin is er ;-) overigens zijn de kwaaltjes die ik had niet meer waarneembaar!

Ik ga nog even wat slapen, tenminste proberen... ( nachtdienst)

Geplaatst

Lieve Roos,

natuurlijk voorzichtig, maar het is echt een voorzichtige felicitatie waard! Nu zorgen dat die kleine frummel lekker blijft zitten! Ik ben heel blij voor je, doe rustig aan!

xxx

Geplaatst

Floor lekker op vakantie geniet er van

Roos spannend meid toi toi toi

Hier gaat niet goed alle spanning van mmm enz komt eruit ben overspannen en dat merk je nu

Kleine meid zit ook niet lekker in haar vel hele nacht gehuild lachen ik weet het soms niet meer echt over de pist huilen pfff HELP iemand idee voel me zo'n slecht mens

Liefs

Geplaatst

ROOS! Je maakt het weer spannend! Ik snap helemaal de slag om de arm maar ik ga me hier helemaal suf duimen!

Minoes, ik wou dat ik je kon helpen meis. Ik zou wel even contact opnemen met je HA. Ook voor de kleine. Die voelt jouw spanning meis.

Mijn man heeft met een burnout thuis gezeten. En het is zeker geen pretje. Die heeft ook met een psycholoog gesproken. Het hielp wel.

Floor wij hebben elkaar al gesproken, je hebt het goed gedaan meis! Ben supertrots op je!!

Melis je eerste werkweek al weer voorbij! Ging het een beetje?

Lizzy kun je het nog wat volhouden?

Andere meiden, alles nog oke?

Hier weekendje vriend op bezoek gehad die gaan scheiden. Zij is verliefd geworden op een van zijn goede vrienden. :(

Ff de braderie hier op geweest, verder lekker niks ;)

Xx

Geplaatst

@ Minoes , het is echt niet raar en zelfs veel voorkomend wat je doormaakt. Ga alsjeblieft naar je huisarts of bel je verloskundige , zij kunnen je echt helpen!!! Echt doen hoor!! Xx

Geplaatst

Ik pieste vanmiddag in mijn broek! J.amey heeft nu een pop net zo groot als s.terre. Draagt haar kleeryjes, luier verschonen, bed, fles, alle. Dus ik zeg

wil je later ook kindjes van jezelf? Zodat due later bij papa en mama kunnen logeren?

Ja mama dan ga ik elke dag naar de dokter!

De dokter j.amey?

Ja die geeft toch ook S.terre gemaakt??

Whahaha!

Geplaatst

Roos en Sandera ja loop bij maatschappelijk werk gelukkig

We doen alles stapje voor stapje maar gister knapte er iets

We zijn eerst bezig met eigen woning huur woning van vader maar komt te veel ellende van dat is eerste prioriteit

De ene dag voel ik me beter dan de andere

Heb ook hele moeilijk schoonmoeder mijn schoonvader was jarig en ze kwamen hier bij ons en mijn moeder ook elke. Kinder wagen afpakken en ik mag geen kleren kopen en zij wel voor de kleine dacht het niet pffff zo begon het al en niet hebben als mijn moeder wat doet ze heeft zelf ruzie in mijn kraam periode gemaakt omdat ik wou slapen en ze weg stuurde ik moest maar wachten

Sta er ook heel veel alleen voor en heb last van naweeën van heftige zwangerschap en ks pffff sorry voor ego berichtje moest echt even kwijt

Oja en mijn moeder word boos op mij dat ik schel terwijl zei dat altijd deed ze doet dan net over komen als of ik slechte moeder ben heb dat gevoel al zo erg

Bedankt meiden voor jullie steun

Liefs dikke knuf

Geplaatst

Jessica wat rot voor je zeg, dat het er nu net tijdens de vakantie allemaal uitkomt, maar misschien juist ook wel logisch omdat je tot rust komt en tijd hebt om over dingen na te denken. Al die hormonen die dan ook nog door je lijf razen na de bevalling maakt het er ook niet makkelijker op. En al heb je een prachtige gezonde dochter. De pijn en het verdriet voordat het zover was vergeet je natuurlijk nooit.

Gelukkig heb je hulp gezocht. Hoe gaat het bij de maatschappelijk werkster? Heb je wel het idee dat je er wat aan hebt?

Je bent géén slechte moeder hoor en laat dat je dat alsjeblieft niet aanpraten. Je hebt een hele heftige tijd achter de rug en je hebt echt tijd nodig om alles op een rijtje te krijgen. Dat geeft niks en is logisch. Soms zet je twee stappen vooruit om vervolgens weer een stap terug te moeten doen. I Voelt jouw stemming haarfijn aan en reageert daar op door meer te huilen. Misschien kan je man je wat ontlasten door zich iets meer over I te ontfermen zodat jij even tijd voor jezelf hebt. Ook al lees je maar even een tijdschrift of ga je een stuk wandelen ofzo. Als je maar even de zinnen kan verzetten.

Ik hoop dat je ondanks alles nog wel kan genieten van je gezin en vakantie. Dikke knuffel Ansje

Geplaatst

Lieve Jessica,

Ik werd zwanger toen ik burn put was en heb ook een hele zware tijd gehad! Ik vond de bevalling vreselijk en zwaar en al dat gedoe met al die mensen die vanalles willen in de kraamtijd vond ik ook een hel! Echt, je bent niet de enige. Ik heb me in het begin zo vaak een slechte moeder gevoel, ik begin nu pas wat meer op mezelf te vertrouwen en wat meer maling te hebben aan wat andere mensen zeggen. Luister naar je hart en naar je kindje en niet naar de soms goedbedoelde, maar vaak rottige adviezen, van anderen. Praat met maatschappelijk werk en je kunt hier natuurlijk ook altijd even je hart luchten. Maatschappelijk werk kan je helpen, ik heb ook veel aan therapie gehad. Je hebt ook nog veel hormonen in je lijf, dat doet ook veel met je. Mijn advies is: schop alle zeikerds de deur uit en ga lekker je kindje knuffelen, dan gaan jullie elkaar steeds beter aanvoelen en ga jij je steeds zekerder voelen. Over een tijdje merk je vanzelf wat ze bedoelt als ze huilt. Masseer haar buikje tegen krampjes en neem haar gewoon lekker bij je op je buik als ze huilt en niet kan slapen. Ze heeft negen maanden in je buik gewoond en de beste troost van de wereld is de buik en de geur van mama! Het komt goed vrouwtje! Heb vertrouwen, je kunt het. Moederschap zit in je genen, het moet gewoon nog een beetje groeien, maar het gaat heus iedere dag beter!

San, wat een grap van J. Ik weet zeker dat Mini over een tijdje hetzelfde zegt. Hij wilde nu al helpen met de spuiten zetten, want dat was voor de baby ;-)))) Hoop dat jullie vriend een beetje is opgeknapt van een gezellig dagje met jullie!

Dames, ik meld me weer, even lekker zwemmen!!!

Xxx

Geplaatst

Wow Floortje super zeg

Bedankt voor je reactie

Wat je zegt is zo waar ;-)

Maar iedereen ondermijnd mijn gezag dan zeg ik van laat liggen ze slaapt zo dan pakt mijn man of moeder schoonmoeder haar op ik heb nu gezegd dat ze naar mij moeten luisteren goed hè en ik had gelijk ook wel eens fijn en mevr sliep

Ze heeft vanacht van 20 tot 4 geslapen en daarna tot half 9 goed hè haha

Oja heb een vis gevangen haha

Hoest met de andere dames ?

Liefs jessia

Geplaatst

Hi dames,

@Jessica: Bravo! Goed zo meis! Gewoon voor jezelf en de kleine meid opkomen! Jij bent de moeder en jij voelt het het beste aan... Vannacht heeft ze het dus heel goed gedaan! Probeer idd bij je eigen gevoel te blijven, en ook je eigen rust te pakken. Wat Floor al zegt: al die hormonen... En daarbij: na alle moeite die je hebt gedaan en alle ellende die je hebt doorstaan, is het niet zo gek dat je er nu een beetje doorheen zit... Je kunt eindeloos door gaan maar eens is de koek op, en dan is het moment dat je voor jezelf en je gezinnetje moet kiezen! Dat maakt je juist een hele goede moeder!!! Ansje zegt het al: laat dat je alsjeblief door NIEMAND aanpraten!

@Floor: gelukkig heb ik je vanmorgen dus niet wakker ge-Appt! Die foto ziet er jaloersmakend uit... Ik hoop zo dat jullie enorm aan het genieten zijn en dat dat het enige is waar je nu mee bezig bent, dus geen MMM of andere ellende, gewoon jullie met z'n drietjes op vakantie!

@Sandra: ohw wat heerlijk die kinderlogica! Maar ik kan me voorstellen dat je niet meer bij komt...

@Roos: nog getest? Nog 2 dagen toch, tot de officiele testdatum? Spannend hoor! Blijf nog even voor je duimen!

@Lizzy: hoe is het met jou?

@Ansje: weekend beetje overleefd? Lekker lui gedaan? Is soms toch zo enorm lekker... Gewoon helemaal NIKS doen!

@iedereen die ik nu vergeet: hoop dat het allemaal goed gaat!

Hier eigenlijk niet zo veel te melden... Vandaag weer een paar uurtjes gewerkt, maar eigenlijk was er niks te doen dus hebben we opgeruimd, spullen nagekeken en gepoetst... Morgen weer een dag, die hopelijk wat zinniger is! En woensdag lekker voor een lang weekend weg, even de zinnen verzetten. Heb er erg veel zin in. Het weer lijkt aardig te worden, dat is natuurlijk ook super. Volgende week dan (op maandag) gesprek met de fertiarts, over hoe en wat... En dan gaan beslissen of we nog voor IVF3 gaan.

Gisteren waren we bij zwager/schoonzus en hun 2 kids, van 2 en 4 jaar. Wat een clowns zijn dat! We hebben ons weer kostelijk vermaakt. Als ik dat zie dan wordt het verlangen naar een eigen clowntje alleen maar groter...

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Lieve Jessica,

Dat klinkt heel erg goed! Jij bent haar moeder, jij zorgt hoofdzakelijk voor haar en jij bepaalt dus wat er gebeurt. Knap hoor! Je moet ook wel voor je kleine, want ze heeft baat bij rust, ritme en regelmaat en daar ga jij lekker voor zorgen. Weet je, als die oma's samen uit egoïsme aan die kleine zitten te trekken, dan zit jij daarna met de gebakken peren, want dan is ze helemaal uit haar ritme. Dus gewoon lekker jouw regels stellen. Dat zullen ze best even vreemd vinden allemaal, maar daar wennen ze dan maar aan ;-)) Zet 'm op!

Dames, mijn menstruatie begint, dus dat betekent dat ik morgen met de Progynova moet gaan beginnen. Alles voor de enige en laatste cryo. Ik zou zo graag willen zeggen dat dit de laatste keer wordt en dat we daarna weer ons leven terug gaan krijgen, maar ik weet niet of ik wel zo sterk ben. Ik hoop zo dat deze keer gaat lukken! Het wordt ons zesde embryootje. Bij Mini is alles 'sessss!'. 'Een, teeej, sessss!'. 'Hoeveel handen heb je? Sessss!, Hoeveel billen heb je? Sessss!', dus hopelijk brengt nummer zes geluk....

Xxx,

Floor

Geplaatst

Hola Guapa!! Arme Maxi??? Ik zit hier de hele digitale, recreatieve huishouding bij te werken. IPad, IPhone en MacBook, alles synchroniseren, foto's in mapjes zetten, etc. Want ja, meneer heeft zich nooit in computers verdiept en komt niet verder dan aan, uit en enter... En Apple snap ie al helemaal nie! En dat alles terwijl Maxi lekker met zijn dikke billen in de zon de nieuwe Zafon ligt te lezen en ondertussen zit te werken (uchche, uchche!!!) Meneertje Maxi meldde me vanmorgen tussen neus en lippen door dat hij morgenochtend om 8 uur een conference call heeft. Dus ik net alleen met Mini naar het zwembad, want Maxi moest even een brief schrijven en dat kon dus door mijn goede digizorgen, waardoor hij probleemloos in Word en op internet kon... En echt, hij had een werkverbod van me gekregen. Ik ben gewoon veel te goed voor hem ;-) Nou, dan mag ik toch echt wel bomen met mijn medeboompjes op het forum vind ik hoor!!! ;-)))

Dikke smak!!!!

Sesss gaat het doen! En ga je vakantie houden en niet zoveel forummen jij! Arme maxi ;)
Geplaatst

Hello ladies!

Wouw Floor, wat prachtig!!! Geniet en rust uit!

Hoe is het met debandere broedende dames?? Er mogen er deze week geloof ik nog meer testen toch? Of wachten jullie braaf en misschien wel heel verstandig de officiele datum af??

Ik ben een beetje uit mijn ritme door die nachtdiensten ;-( Bij vlagen misselijk en vandaag zo een gevoel in mijn buik als menstruatiepijn. Zou ik dan toch ongesteld gaan worden? Het zou maar zo kunnen... De test (kv 2x5) blijft licht positief. Waar ik de afgelopen twee dagen het streepje pas goed zag na opdrogen, zie ik vandaag het hele lichte streepje duidelijk na 4 minuten verschijnen. Maar ik blijf erg sceptisch hoor! Donderdag is de officiele testdatum, laten we die eerst maar eens ongeschonden redden ;-)

ik zal zo even mijn lijstje bijwerken en proberen een fotootjevan de test te plaatsen.

Xx

Geplaatst

Foto, foto!!!! Ik wil een foto!!! Je hebt gewoon hartstikke een innesteling Roosje!!! Ik maak weer een sprongetje!!! Bij mij bleef de KV 2x5 ook lang licht, maar op de testdatum had ik hcg 377, dus dat de test licht is zegt niks, dat ie sneller licht is, is goed!!! Heb je al een CB digi met indicator gedaan? Die is gevoeliger dan de CB digi zonder indicator (kan twee dagen verschil tussen zitten). Ik ben zo benieuwd, ik wil een foto!!

Geplaatst

Hahaha hier ook zo'n leek met digidingen hihi. Maar hij leert wel ;) hij heeft nu een note en daar pruttelt hij wat mee :)

Nou vooruit gezelligheid!!!!!

Roos, dit ziet er goed uit! Ik wacht ook op foto!!!!

Hier vandaag de gehele gang geschilderd. Ik ben nu moe!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden