Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanx voor de link Sproet! Dat helpt zeker want er zit dus duidelijk verschil in op welke dag je kan testen. Mijn cryootje was 8cellig en 3 ipv 5 dagen oud... Dan zou ik zaterdag of zondag pas positief kunnen testen volgens t schema... Dat brengt hoop ;-)

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Misa, hoe is het? Heb je een testje gedaan? Die site klopt niet helaas, maar het scheelt wel dat je embryootje pas 3 dagen oud was! Ik testte overigens bij een verse ook al op dag 6 positief en ik ken nog meer meiden die dat deden. Je moet de leeftijd van je embryo optellen bij het aantal wachtdagen en dat is je DPO (Days past ovulation). Als je op 14 DPO niet positief hebt getest, dan is het laat, want dat geldt aals je NOD. Je test meestal vanaf 10 DPO positef (met de KV, de CB is minder gevoelig - CB plus en digitaal met indicator vanaf 25 hcg, de digitale zonder indicator vanaf 50 hcg). Meestal test je met een embryo van 3 dagen oud een dagje later positief, dan met eentje van 5/6 dagen. Vraag me niet waarom het maar een dag scheelt, maar zo is het meestal. Vandaag is voor jou 3+7 is 10 DPO, dus ik zeg go for it!!! Ik denk aan je! Liefs, Floor

Geplaatst

Klopt deze niet? Hè vervelend. Had de link gekregen van een kennis die in t ziekenhuis werkt. Ik vond m juist zo lekker overzichtelijk. Sorry. X

Geplaatst

Lieve Sproet! Voor de dag 5 transfer klopt ie wel redelijk voor wat betreft start afgifte hcg, maar voor de dag 3 weet ik 100% zeker dat het ook eerder kan. Er staat dag 8 begin afgifte hcg, maar 7 kan ook heel goed (dat is 10 DPO). Sterker nog, ik had zelf met een embryo van 3 dagen oud een positieve test op dag 6 (zette helaas niet door) en Melis vertelde mij vorige week nog dat ze bij haar 'verse' prins V.ince - die 8-cellig en 3 dagen oud was - op WD 6 een positeve test had. Dat is vroeg, want 9 DPO, maar toch. 10 DPO is reëel. Ik bedoel het overigens echt goed hoor dames, niet zeikerig! Ik wilde ook dat het anders was, want dan was er voor mij ook nog hoop. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, er kan een late innesteling zijn, of het hcg kan laat op gang komen, het kan allemaal. Maar meestal kan je in ieder geval in mijn ervaring, en volgens alles wat ik de afgelopen jaren op internet heb uitgezocht, eerder testen. En dames, al deze info is natuurlijk alleen relevant voor dames die ook echt eerder willen testen! Het hoeft natuurlijk helemaal niet!!!! Mijn ervaring is dus wel dat dag 5 cryo's op een latere DPO positief geven dan verse embryo's van drie dagen oud. Ingewikkeld hè? Maar nogmaals, alleen lezen als je überhaupt interesse hebt in vroeg testen, ik wil echt niemand onzeker maken of voor zijn hoofd stoten!!!

Geplaatst

Lieverd, er staat dat dag 11 en 9 de dagen zijn dat je een zwangerschap kunt detecteren. Dat is dus in beide gevallen 14 DPO. We weten echt allemaal dat het eerder kan! Maar misschien zijn de tests in de VS minder gevoelig, dat kan natuurlijk! Ik ben nog nooit vroegtester geweest in de VS. Misschien wel een uitdaging ;-)))

Dikke knuffels allemaal!

X, Floor

Geplaatst

Lieve meelezers, meetesters en meewachters,

Hier net getest met 1 dikke vette streep als resultaat....maandag is mijn NOD...dan nog maar is testen als ik niet al ongesteld ben geworden! Dit was dag 11 van DPO......

Geplaatst

He, wat jammer Emsie! Het was natuurlijk leuk geweest als er (al) een tweede streepje te zien was! We blijven nog even hopen!!!

Hier net getest met 1 dikke vette streep als resultaat....maandag is mijn NOD...dan nog maar is testen als ik niet al ongesteld ben geworden! Dit was dag 11 van DPO......

Geplaatst

Ik weet het allemaal ff niet hoor... heb met Brando op dag 8 na tp voor het eerst positief getest... En ik lees ook van dames die dag 9 na tp van een cryo voor het eerst positief testen... Maar ook inderdaad dames die met dag 6 al positief testen...

Pfff, wat een gedoe! We willen allemaal ook gewoon ZO graag bevestiging..! Vanmorgen was er in ieder geval maar 1 streep zichtbaar en dat was de controlestreep... Morgen en zondag ga ik nog testen en dan wacht ik daarna mijn menstruatie maar af...

Geplaatst

He bah, ik hoopte nog dat jij dan in ieder geval wel positief zou testen!!

Geplaatst

Sorry lieve Misa, ik wilde je niet in de war maken! Het is een moment VANAF wanneer het positief kan zijn, natuurlijk kan het nog later positief worden, alleen is na 14 DPO de kans minder groot. Weet je, dit is ook vroegtestpraat, dat moet ook niet hier. Ik houd er over op en anders kunnen we altijd nog een nieuw topic openen. Trouwens, ik ben toch al van het bankje gevallen, dus ik moet jullie ook niet lastigvallen. Fijne dag meiden, zet m op allemaal! x, Floor

Geplaatst

Inbreker...

Meiden, ik wil jullie even laten weten dat het wel degelijk mogelijk is om vroeg positief te testen van een verse embryo. Mijn zoontje was een verse emmy en ik testte toch echt op WD 6 positief met een KV test. WD 7 was ook positief met een CB test.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat een ieder op WD 6/7 positief test, vers of cryo. Net als dat iedere zwangerschap anders is, is ook elke innesteling/testperiode per persoon anders.

Er is geloof ik ook een enquete over wie/wanneer voor het eerst positief testte!

Succes met de wachtweken meiden!!

Uitbreker..

Geplaatst
Sorry lieve Misa, ik wilde je niet in de war maken! Het is een moment VANAF wanneer het positief kan zijn, natuurlijk kan het nog later positief worden, alleen is na 14 DPO de kans minder groot. Weet je, dit is ook vroegtestpraat, dat moet ook niet hier. Ik houd er over op en anders kunnen we altijd nog een nieuw topic openen. Trouwens, ik ben toch al van het bankje gevallen, dus ik moet jullie ook niet lastigvallen. Fijne dag meiden, zet m op allemaal! x, Floor

Ho ho! Jij doet niet aan lastig vallen en ik (en ik denk ook wij) zijn erg blij met de info die jij hebt!!! Ik baal gewoon dat we nog niets positiefs op ons bankje hebben!! En ik zie erg op tegen weer een ivf ronde omdat ik dan ook nog moet afwachten hoe erg mijn endometriose is ontwikkeld en of het allemaal nog wel kan....

Maar jij mag niet weg gaan hoor!!!

Geplaatst

Oh gelukkig Misa! Ik wil je niet in verwarring brengen!!! Ik hoop en duim en bid echt voor iedereen! Ik wilde zelf ook dat ik nog kon hopen, maar ik weet van mezelf dat het met een cryo na WD 8 niet meer positief gaat worden.... Echt balen, ik wilde dat het anders was!

Dank je Melis!! Nu was die prins V.ince van jou natuurlijk een hele snelle, omdat hij zo blij was dat hij bij jou in je buik zat ;-)))

Geplaatst

Hoi meiden,

ach wat lees ik nu allemaal???

@Misa, Emsie: nee toch, balen heh. Ik heb helemaal blauwe vingers van het duimen en dan nog maar 1 streepje - morgen beter please! Sterkte!!

@Floor: bedankt voor al die info! Ik vind het best interessant en ben blij nu ook wat andere berichten hier op het forum beter te snappen:) ook ben ik niet echt een vroegtester. Maar meid hoe gaat het vandaag met je? Kan je je verdriet al wat plaatsen? Ik wens je heel veel sterkte!

Hoe is het met de andere dames? Ik ben even een beetje de overzicht kwijt - sorry! Zullen we het lijstje nogmaals aanvullen? Vind het toch fijn te weten wie wanneer en waar zit?

xx, Tina

Geplaatst

Hier is die dan:

Echo's en fm

Floortje: 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez): 1e meting 25/9, 2e 2/10; 3e 5/10

Moedeloos: 1e meting 5 okt

Pinklady: 1e meting 24/9, 2e 27/9, 3e 30/9

Sproet: bloed en metingen 20/9, 22/9, 23/9, 24/9, 25/9 en 26/9 lol

Anne82: 1e meting BMS 3 oktober, 2e meting BMS 10 oktober

megan80: 15/10, 17/10, 19/10, 22/10

Punctie

Tina (Happinez): 8 okt (16 eizellen)

Moedeloos: 13 okt

Pinklady: 2 okt: 20 eicellen

Terugplaatsing

Emsie: 1okt-IUI

Sproet: 1 oktober

Floor: 4 oktober

Misa: 5 oktober

Pinklady: hopelijk 4 of 5 okt

Ciline: 07 okt

Tina (Happinez): 10 okt.

Anne82: waarschijnlijk rond 17 oktober

Moedeloos: waarschijnlijk 18 okt

Saskia: hopelijk derde week oktober

megan80: 3e/4e week oktober

Testen:

Emsie:

Sproet:

Floor:

Misa:

Pinklady:

Ciline:

Tina (Happinez): 25 okt.

Anne82:

Moedeloos:

Saskia:

megan80:

Geplaatst

Is er trouwens niemand te vinden die wd 7 of 8 negatief teste en wd 9 positief? Ik zag er wel één op een ander (inmiddels gesloten) forum maar ik zou er graag hier iemand vinden...

(sorry, blijf ff nog in ego modus, ben natuurlijk wel aan het bijlezen wat er met jullie allemaal gaande is hoor!!!)

Geplaatst

Dank je Claudia! Ik had bij min zoontje ook een hele dikke positieve test op WD 10, maar dat was ook de eerste test. Hij zal zeker eerder positief zijn geweest! Sterkte met je zwangerschap, ik las dat je onder strenge controle staat.

Meiden, het is gewoon een onzeker rottraject! Maar het komt vast allemaal goed voor ons!

Geplaatst

Lieve dames,

Wat een verwarring, hoop, onzekerheid en vragen die uiteraard allemaal logisch, verklaarbaar en begrijpbaar zijn.

Ik snap ook net als jullie dat je na lang wachten een antwoord wilt op de vraag; ben ik zwanger?

Toch ben ik wellicht een spelbreker en adviseer ik" hoe lastig" ook pas te testen als dat echt relevant(advies zhs) is. Helaas is de uitslag niet te beïnvloeden en sterker nog kan verwarrend zijn hoe eerder je test. Misschien is het beter te accepteren dat je nog even moet wachten dan dat je na een test pos of neg nog steeds in onzekerheid bent.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel en hoe ik er in zit. Overigens ik mag op maandag 22ste testen en wil ook niet wachten op bloedtest en zal dat weekend thuistest doen(wd 12/13)

Liefs en hoop Celine

Geplaatst
Lieve dames,

Wat een verwarring, hoop, onzekerheid en vragen die uiteraard allemaal logisch, verklaarbaar en begrijpbaar zijn.

Ik snap ook net als jullie dat je na lang wachten een antwoord wilt op de vraag; ben ik zwanger?

Toch ben ik wellicht een spelbreker en adviseer ik" hoe lastig" ook pas te testen als dat echt relevant(advies zhs) is. Helaas is de uitslag niet te beïnvloeden en sterker nog kan verwarrend zijn hoe eerder je test. Misschien is het beter te accepteren dat je nog even moet wachten dan dat je na een test pos of neg nog steeds in onzekerheid bent.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel en hoe ik er in zit. Overigens ik mag op maandag 22ste testen en wil ook niet wachten op bloedtest en zal dat weekend thuistest doen(wd 12/13)

Liefs en hoop Celine

Je hebt helemaal gelijk hoor vrouw! Maar iedereen in dit rottige traject wil gewoon zekerheid en weten waar we aan toe zijn..! Juist in dit traject lijkt het extra zwaar te wegen; te weten dat je niet 'alles voor niets' doet..

Maar het klopt helemaal wat je zegt; je weet het pas echt zeker op de officiele dag... Maar toch.. voor ons vroegtesters duurt dat te lang haha.

Geplaatst

Maar hoe gaat het met de andere dames onder ons?? Het gaat nu wel erg veel over het testen etc dat we bijna vergeten dat er dames zijn die zich klaarmaken voor de punctie (YES, eindelijk!) en zich voorbereiden op tp's! (dat zijn de dames die ons bankje groen gaan verven!!)

xx

Geplaatst

Lieve meiden, toch nog even een berichtje van mij. Ik heb het nog even nagekeken en ik teste op WD7 positief van een verse emmie. Heb er twee teruggeplaatst gekregen, een van 4-cellig en een van 7-cellig.De TP was op dag 3.

Iedereen hier een dikke knuffel!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden