Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Happinez; dank je vor je reactie. Ik heb geen hoop meet dat t goed komt hoor maar vond de manier van bloeden zo vreemd en compleet onbekend... En hier zijn allemaal ervaringsdeskundigen dus is de goede plek om te vragen :-)

@Cline; jaaaa, moeten hele leuke boeken zijn. Vriendin van mij heeft ze (in t engels maar zat tzelfde zijn) en ik krijg ze van haar te leen.. Ben benieuwd ;-)

@Anne; alle familie, behalve zijn ouders (nederland) en broertje (malta) wonen daar nog. Dus tja, super vakantiebestemming voor mij maar niet altijd even leuk voor hem, die afstand..

Kan iemand het lijstje misschien weer 'uppen'? Het lukt me nog steeds niet (ipad)...

xxx

Geplaatst

@Celine; ook weer een gevalletje 'baat het niet dan schaadt het niet'. Ik haal dit x ook maar alles uit de kast, misschien heeft het een positievere uitkomst. Ben aan de tarwekiemolie, ga nog aan het granaatappelsap en dus die inbrenghuls. We'll see!

Oeh bezig in Vijftig Tinten! Ik heb ze alle drie gelezen inmiddels, heerlijk vakantievoer voor op het strand. Lees lekker weg he? Mochten er liefhebbers zijn met een ereader, ik heb ze alle drie digitaal!

@Tina; auto gaat goed! Heel erg blij mee, tis een echte grote-mensen-auto hahah! Ik had een Ford Ka van 15 jaar auto zonder allerlei snufjes (lees stuurbekrachtiging etc. - de tegenwoordige basics) dus dit is een verademing! Station - ja ja, we blijven positief over de toekomst ;) - en allerlei andere handigheidjes. Vanavond lekker genieten gaat zeker lukken, filmpjes kijken, lekkere hapjes en (voor mij alcoholvrije) drankjes! Ik ga aan de J&J champagne hahah!

@Misa; kan me voorstellen dat de afstand voor je vriend niet altijd prettig is. Zeker niet met een kleine. Wel heel leuk dat jullie nu een hele maand daar heen kunnen!

Geplaatst

Echo's en FM

Floortje: 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez): 1e meting 25/9, 2e 2/10; 3e 5/10

Moedeloos: 1e meting 5 okt

Pinklady: 1e meting 24/9, 2e 27/9, 3e 30/9

Sproet: bloed en metingen 20/9, 22/9, 23/9, 24/9, 25/9 en 26/9 lol

Anne82: 1e meting 3 oktober

Punctie:

Tina (Happinez): 8 okt (16 eizellen)

Moedeloos: weekend van 12 okt

Pinklady: 2 okt: 20 eicellen

Terugplaatsing

Emsie: 1okt-IUI

Sproet: 1 oktober

Floor: 4 oktober

Misa: 5 oktober

Pinklady: hopelijk 4 of 5 okt

Ciline: 07 okt

Tina (Happinez): 10 okt.

Anne82: waarschijnlijk rond 10 oktober

Moedeloos: waarschijnlijk 18 okt

Saskia: hopelijk derde week oktober

Testen:

-Sproet: uiterlijk 12 oktober als ik niet ga menstrueren

-Misa:12 okt

-Emsie:15 okt

-Floor: vroegtester, maar 18 oktober ziekenhuis

-Ciline: 22 okt

-Tina (Happinez): ca. 24 okt

Geplaatst

Echo's en FM

Anne82: 1e meting 3 oktober

Punctie:

Moedeloos: weekend van 12 okt

Terugplaatsing

heidi KI 4 okt

Anne82: waarschijnlijk rond 10 oktober

Testen:

-Sproet: uiterlijk 12 oktober als ik niet ga menstrueren

-Misa:12 okt

-Emsie:15 okt

-Floor: vroegtester, maar 18 oktober ziekenhuis

-Heidi 18 okt.

-Ciline: 22 okt

-Tina (Happinez): ca. 24 okt

Geplaatst

volgens mij is dit een oud lijstje, ik heb m onlangs nog aangepast (2 dagen terug geloof ik). De info die over mij op dit lijstje staat is namelijk niet up-to-date.

Edit:

Dit is het meest recente lijstje! :)

Echo's en fm

Anne82: 1e meting BMS 3 oktober, 2e meting BMS 10 oktober

megan80: 15/10, 17/10, 19/10, 22/10

Punctie

Moedeloos: 13 okt

Terugplaatsing

Anne82: 17 oktober

megan80: 3e/4e week oktober

Geplaatst
Hey meiden,

Even een kort berichtje, want ben nog aardig ligt in mijn hoofd.

Punctie is me 100% mee gevallen, heb haast niets gevoeld hier teken ik voor echt.

In totaal 19 eitjes geoogst een top score waar we heel blij mee zijn.

Morgen horen we meer.

K ga me weer lekker nestelen op de bank.

Straks reageer ik op de jullie

XXX

he wat fijn lieverd!! Nu hopen op een paar hele mooie bevruchtingen....laat je lekker verwennen! Fijn dat het erop zit! xxx

Geplaatst
Hey meiden,

Even een kort berichtje, want ben nog aardig ligt in mijn hoofd.

Punctie is me 100% mee gevallen, heb haast niets gevoeld hier teken ik voor echt.

In totaal 19 eitjes geoogst een top score waar we heel blij mee zijn.

Morgen horen we meer.

K ga me weer lekker nestelen op de bank.

Straks reageer ik op de jullie

XXX

Wat een mooie oogst Moedeloos! Daar komen vast een aantal hele mooie embryo's van.

Geplaatst

Mag ik aansluiten? Ik red het niet meer zowat.. Heb op 12 oktober een TP gehad, embryo was toen 4 dagen oud en 12 cellig.... Ik vind het zooooo spannend. Heb behoorlijke last van mijn darmen: obstipatie.... Hoop met jullie mee te lezen!! Heel veel groetjes en iedereen sterkte, spinvis

Geplaatst

Welkom spinvis, sluit gezellig aan. Je zit nu dus in de wachtweken. Spannend he. Ik zit er zelf ook in. Ik vind het nog te doen, maar word wel steeds nieuwsgieriger. Sterkte

Geplaatst

@Spinvis, Welkom

@allen, bedankt voor de lieve reactie`s

Zit nu te wachten op het definitieve telefoontje of er bevruchtingen zijn. ( wat zenuwslopend is dit niet normaal )

Ik hoop het zo!!! Duimen Duimen Duimen

Fijne zondag meiden.

Geplaatst

Spinvis, welkom!

Moedeloos, met zo veel eitjes is de kans op een goede bevruchting echt wel groot hoor! Maar ik weet hoe spannend het is! Heel veel sterkte!

Geplaatst
@Spinvis, Welkom

@allen, bedankt voor de lieve reactie`s

Zit nu te wachten op het definitieve telefoontje of er bevruchtingen zijn. ( wat zenuwslopend is dit niet normaal )

Ik hoop het zo!!! Duimen Duimen Duimen

Fijne zondag meiden.

\

duimen duimen duimen.....!! xx

Geplaatst

Moedeloos: ik duim hard met je mee!! Gaat vast helemaal goedkomen vrouw!

Ik ben van het bankje gevallen dames, en dat komt eerlijk gezegd harder aan dan verwacht... Ik blijf nog wel meelezen en duimen dat het hier gauw groen wordt!!

in januari kunnen wij weer beginnen met een verse ivf poging...en ik denk wel dat we het (nog 1 keer) proberen..

Succes dames!

Geplaatst

Hoi dames,

Mag ik meeschrijven met jullie in deze slopende wachtweekjes?

Gisteren heb ik een TP gehad. We gaan voor een brusje voor ons zoontje,die nu 1.5 jaar is.

Het was bij de 1e IVF gelijk raak,en daarvan hadden we 2 cryootjes in de vriezer.

Helaas heeft de één het niet gered,maar de ander wel,en het was zelfs na ontdooiing een A-tje.

Iedereen veel succes,toi toi toi.

Geplaatst

@ misa, lieve schat, ik wens je echt heel veel sterkte. Ik begrijp heel goed dat het hard aan kan komen.

@ Floor, hoe is het jou meis.

Het verlossende telefoontje kwam om 10 voor half 12... 13 bevruchte eitjes ( wat was ik zenuwachtig heb niets meer gehoord wat ze daarna vertelde)

Don de tp

Geplaatst

Misa, ik kan me voorstellen dat het harder aankomt dan je misschien verwacht had. Geef je gevoel de ruimte en de tijd, want het is ook niet niks. Sterkte meid!

Geplaatst
@ misa, lieve schat, ik wens je echt heel veel sterkte. Ik begrijp heel goed dat het hard aan kan komen.

@ Floor, hoe is het jou meis.

Het verlossende telefoontje kwam om 10 voor half 12... 13 bevruchte eitjes ( wat was ik zenuwachtig heb niets meer gehoord wat ze daarna vertelde)

Don de tp

Wat goed! Gefeliciteerd vrouw! En nou heerlijk daarvan genieten en uitkijken naarde tp :-)

Geplaatst

Hoi dames,

Jeetje wat is er in eens veel geschreven:-)! Kom bijna niet meer achteraan met lezen:)

Moedeloos: hey wat prachtig meid!!! Gefeliciteerd en op naar don!!! (vind ik trouwens laat je tp?? of is die in Groningen zo vroeg met 2 dagen??)

spinvins en pammie: welkom, gezellig dat jullie meeschrijven en wachten. Heel veel succes!!

Misa: balen meid... vind het heel sneu voor je. Ga maar even lekker je rust nemen.

pinklady: hoe gaat het met jou? nog steeds rustig? Ik merk vandaag de eerste keer dat ik wat zenuwachtig wordt.

Hier verder alles goed WD 4 alweer - spannnnneeeend. Wel wat emo vandaag omdat manlief net weer voor de hele week naar Brusel vertrokken is. Is niet zo fijn in deze dagen alleen te zijn, maar goed, volgende week kan ik als alles goed is de hele week met hem mee:) yieppie - nog een klein herfstvakantie week!

Heb trek... ga even eerst die stomme pillen nemen en dan wat lekkers koken...tot later

Geplaatst

@happinez, weet eigelijk niet wat normaal is, maar wij doen pgd en daarbij wordt het pas op dag 5 terug geplaatst.

Ik vind het zo spannend allemaal.

Wie gaat de eerste groene worden op dit bankje???

Geplaatst

Klopt natuurlijk ook - had je toch al verteld - kom een beetje door elkaar met alle verhalen:)

Ja wie kleurt nu groen!?!!!

@happinez, weet eigelijk niet wat normaal is, maar wij doen pgd en daarbij wordt het pas op dag 5 terug geplaatst.

Ik vind het zo spannend allemaal.

Wie gaat de eerste groene worden op dit bankje???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden