Jump to content

...

MariekeDek

Recommended Posts

Voor een ivf-moeders forum vind ik dat er hier wel heel erg veel over baby's staat ipv ivf, of begrijp ik het verkeerd en is dit alleen maar een forum voor moeders met ivf kinderen? Laat ik me toch maar even voorstellen en zien of er reacties komen.

Zijn er hier dames die nog geen kindje hebben gekregen, geen tweede poging ivf icsi doen en nog helemaal van niets weten omtrent icsi en net als ik heel erg bang zijn voor wat er komen gaat? Amper steun en begrip hebben vanuit hun familie, vrienden en werkomgeving? (Een handjevol mensen daar gelaten) Ik zou graag in contact komen met meiden die het net als ik heel erg moeilijk hebben door het onbegrip. Ik zou graag ervaringen willen delen en zo de spanning wat verdraaglijker maken. Ik zit niet te wachten op goed bedoelde adviezen als 'het komt wel goed, neem je rust' of 'ik heb nu ook een kind/zwanger'. Dat hoor ik al genoeg om me heen. Ik zoek echt meiden die net als ik niet meer op een normale manier blij kunnen zijn voor een vriendin als die komt vertellen dat ze zwanger is, dat je groen ziet van jaloezie en je steeds meer gaat afvragen waarom ik? Niet bedoeld om te zwelgen in zelfmedelijden, maar meer om herkenbare situaties te delen en hoe jij daar mee om gaat. We lopen nu bij kliniek kinderwens in Leiderdorp, ik ben er erg over te spreken. Hele lieve artsen en ontzettend veel persoonlijke aandacht en geen zwangere dames aanwezig die je weer met de neus op de feiten drukken dat het bij jou maar niet wil lukken. Een aanrader als je net als ik je niet fijn voelt op de gynaecologie afdeling tussen de zwangere vrouwen. Ik weet dat ik klink als een chagrijnige oude taart, maar lees even tussen de regels door en je snapt wat ik bedoel. Ik ben vrij negatief ingesteld momenteel en ik hoop juist door erover te praten dat ik dit kan ombuigen naar een positievere kijk.

Marieke ik begrijp je frustraties... Maar een ding zie je over het hoofd. Als je goed kijkt en verder leest. Hebben heel veel van deze moeders een behoorlijk traject achter de rug voordat ze eindelijk moeder werden.

Ja en dan waren ze "eindelijk" zwanger. Dan nog hadden velen de grote angst dat het als nog mis zou gaan!

Het schept een enorme band , als je met een groep dames kan praten over je angsten, pijntjes etc etc!

Sommigen waren zelfs jaren bezig.

Bij andere forums... Zwangeren die binnen een knipoog zwanger zijn geworden. Hebben toch op de een of andere manier een andere kijk op deze bijzondere periodes! Voor mijn gevoel geen echte connectie.

En vergeet niet sommigen kennen elk kaar al jaren met blije en verdrietige, pijnlijke momenten.

Er is een band.

Misschien na dit gezegd te hebben begrijp je het beter.

Gr. Shanna

En verder lieve Marieke... Je bent hier wel op de juiste plek!

Er zijn hier zoveel dames die jou begrijpen, die in hetzelfde schuitje zitten.

Je zult ze vast wel vinden hier.

Bij mij was het zo... Voordat ik met IVF begon.

Dat ik mijn frustraties uitte bij een arts... Vertelde dat ik geen zwangere vrouw meer kon zien. Dat dit beeld mij overspoelde met jalousie... Reactie.... Men wilde mij eerst met een psycholoog laten praten etc etc.. Alvorens ik aan een IVF traject mocht beginnen... Ze vonden mij erg emotioneel.

Nou onzin... Ik uit mij makkelijk... En om eerlijk te zijn... Al die andere IUI hakken voor mij er net zo in... En bij deze trajecten zijn is er geen psychische begeleiding!

Maar Marieke ik begrijp je goed.

Houdt moed. Geloof er in!

Gr. Shanna

Hallo Marieke,

Je wilt niet horen dat het goed komt en dat kan ook niemand je garanderen want misschien komt het wel helemaal niet goed.

Niemand hier..reeds bevallen moeders, aanstaande moeders, en vrouwen die nog niet zwanger zijn hadden en hebben die garantie en daardoor kunnen wij elkaar hier zo goed steunen.

Het is gewoon K** en het is gewoon een kl*** traject en buitenstaanders begrijpen dat niet en de meesten kunnen er niet mee omgaan..juist daarom ben je hier aan het goede adres!!

En dat je bang bent is vreselijk logisch..dat zijn wij ook (geweest)..maar geloof me hier krijg je de steun die je nodig hebt en bouw je waarschijnlijk nog hechte vriendschappen op ook. En als dat niet is wat je zoekt mag je ook gewoon lekker spuien..

Dus ik zeg WELKOM en..ZET EM OP!!:goodluck1:

Liefs stiertje

In aanvulling op bovenstaande; op de topics binnen de pijler Wachtbankje zitten dames die ook met een behandeling bezig zijn. Je zou je aan kunnen sluiten. Op de pijlers IVF en ICSI etc vind je vragen, antwoorden, informatie en ervaringen van anderen met dit traject. Uiteindelijk is het hele gebeuren ervoor bedoeld dat er kindjes komen. Daarom zijn veel dames op dit forum gelukkig (aanstaande) moeder maar echt niet allemaal! En wat al eerder is gezegd, het is niet vanzelf gegaan. Na zes jaar MMM voel ik me niet thuis op andere fora waar de bolle buiken zorgeloos met elkaar keuvelen. En ik ben blij dat de zwangeren en de moeders niet meteen weggaan hier want zij hebben vaak veel informatie over en ervaring met het traject.

Kijk gewoon eens rustig rond hier en vind je weg. Veel succes met dit slopende traject.

Hallo Marieke,

je klinkt echt niet als een oude taart hoor, je klinkt juist zeer herkenbaar! Je treft hier inderdaad dames ( en zeer sporadisch een heer) die al een of meerdere kindjes hebben maar die zijn bijna allemaal ontstaan mbv de medische molen.

het is alleen dat het hier op het forum wat verdeeld is, dames die zich oriënteren, die starten, die in een behandeling zitten, eventueel zwanger raken en dan verder. Want vanaf het moment dat je zwanger bent is het ook zeer fijn om de angsten, gevoelens, vragen en tips die er dan zijn met elkaar te delen.

het geijkte advies van het komt wel goed daar kan ik me nog steeds erg boos om maken net als, je moet er niet zoveel mee bezig zijn. Helaas zal dat onbegrip er bij een aantal altijd zijn en blijven maar gelukkig ook van mensen, danwel forummensen begrip en herkenning.

het is fijn om te lezen dat je nu in Leiderdorp bent en dat je je daar erg "op je plek" voelt. Inderdaad wil je niet met blije gezichten en dikke buiken geconfronteerd worden als je zelf in grote onzekerheid zit.

welkom op dit forum, spui je vragen,gevoelens en wat je maar kwijt wil en bovenal wens ik je onwijs veel succes!

Hoi Marieke,

Ik sluit me aan bij de andere meiden. Ja, het klopt dat er veel meiden zijn die (eindelijk!!) zwanger zijn if een kindje hebben, maar allemaal belandden we destijds hier met dezelfde vragen en frustraties die jij beschrijft. Er zijn altijd meiden die net als jij aan het begin staan, in hun eerste poging zitten if herkenning zoeken. Kijk naar de wachtbankjes, of zoek topics met als titel "wie start er met IVF in..." Of "eerste keer IVF, wie ook". Je kunt natuurlijk ook zelf een dergelijk topic starten.

Hoe dan ook, ik hoop dat jd toch zult vinden wat hè zoekt hier, dit topic heeft mij de afgelopen jaren door heel veel moeilijke tijden gesleept en heeft je zeer waardevolle vriendschappen (in real life!) gebracht.

Sterkte en veel succes in dit rottraject!

Ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters, het punt dat jij beschrijft hebben we allemaal doorgemaakt. "je moet er niet zo mee bezig zijn", "het komt wel goed", " de achternicht van m'n buurman kon ook geen kinderen krijgen en heeft er nu drie" WHO CARES?.....

In die zin snap ik ook goed dat je een beetje terugschrikt van dit forum, als je op het eerste gezicht kijkt zie je vooral 'uitgerekend in' topics of 'IVF moeders' groepjes, maar er zijn ook heel erg veel meiden hier die nog geen kindjes hebben of zelfs al gestopt zijn met behandelen zonder kinderen gekregen te hebben. Er is een groepje dat bezig is met eicldonatie, met adoptie, etc....echt voor iedereen die niet spontaan zwanger kan worden is hier aansluiting te vinden. En ook heel erg veel ervaring. Want dat vind ik zelf het voordeel van dat hier ook 'geslaagde' IVF-ers meeschrijven, zij weten van de hoed en de rand en kunnen je altijd weer een hart onder de riem steken, tips geven of je vragen beantwoorden.

De succes verhalen vond ik zelf altijd erg dubbel. Aan de ene kant gaven ze me hoop, aan de andere kant heb ik vaak gedacht 'wanneer ben ik nu eens aan de beurt'. En ik kan ook in alle eerlijkheid zeggen dat het soms best moeilijk is hier als zwangere mee te praten, buiten de 'zwanger' topics, omdat je je haast schuldig voelt dat je zwanger bent en nu aan de andere kant van die lijn staat. Maar juist dat besef is dan weer de meerwaarde. Eerlijk gezegd: zonder de informatie op dit forum was ik zeker weten niet zwanger geworden, want de aanpassingen die wij hebben gedaan in de behandeling waren allemaal nav wat hier geschreven werd.

Och meid, ik weet nog zo goed het gat waarin ik viel toen we hoorden dat icsi de enige optie was.....en iedereen die dan zijn mening klaar heeft terwijl ze zelf in een vloek en zucht zwanger raken. Bleeeghh. Kom maar lekker veel hier schrijven, ga op zoek naar aansluiting in de topics over starten met icsi of tzt een wachtbankje. Stel de vragen die je hebt en lucht je hart als dat nodig is. Veel succes!

Henne

hoi mariekedek

als eerste welkom op dit forum

wat schrijf je herkenbaar en begrijpelijk

dit niet aleen voor mij maar voor ik denk iedereen hier

verder wil ik je succes en vooral sterkte wensen met alles wat er nu op je af komt en nog gaat komen

hopelijk kunnen wij allemaal de praatpaal voor je zijn , je mag hier altijd met alles wat er in je zit komen gallen

wij begrijpen het echt en nemen je het echt niet kwalijk als je je rot voeld

waar zit je nu in je traject dan kunnen we je helpen te zoeken naar dames die op het zelfde punt zitten

dikke knuffel voor jou

Beste Mariekdek,

Ik sluit me ook aan bij wat de andere dames hebben geschreven. Ik ben ook nieuw op het forum en dacht eerst ook even goh best wel een aantal zwangeren die ook schrijven. Maar al gauw zul je zien dat de verhalen en toonzetting toch echt anders zijn dan de fora waar zwangeren en moeders op schrijven voor wie zwanger worden heel vanzelfsprekend is. Ik vind het wel prettig om juist ook de successen hier te lezen. Dat geeft hoop. Natuurlijk kan en mag dat ook lastig zijn als je zelf net een domper te verwerken hebt gekregen of als je je gewoon niet lekker voelt.

Ik ben zelf net gestart met een 1e icsi poging. Spannend allemaal. Ik schrijf nu ook mee in het topic wachtbankje oktober. Daar zitten we allemaal ongeveer in dezelfde fase. Wees welkom daar.

Veel sterkte!

MarieDek allereerst welkom op dit fantastische forum

Ik ben er op gekomen, nadat ik vastgelopen was in mijn verdriet na het mislukken van onze eerste icsi poging. Ik ben hier als onwetend groentje (ook na 1 poging wist ik nog niks) begonnen met schrijven en heb zulke fijne vriendinnen overgehouden waar ik veel steun aan heb gehad en nog heb.

Ik hoop dat je snel je weg zult vinden hier en dat ook jij het straks een fantastisch forum vind, waar je veel herkenning en steun kan vinden.

Ook wil ik je heel veel succes wensen met hopelijk jullie langverwachte en o zo welkome kindje.

Succes XXX

Hallo Marieke,

Welkom op dit geweldige forum. Eén waarschuwing vooraf: het is verslavend :-)

Ik sluit me helemaal aan bij de andere dames. Verder is het eigenlijk wel logisch dat de verhouding qua topics een beetje scheef ligt. Op een topic als 'bezig met eerse ICSI in september 2012' schrijf je in verhouding maar heel kort: één maand ofzo. Na de punctie en terugplaatsing heb je dan het topic 'wachtbankje oktober' , ook maar heel kort. Als je het geluk hebt om dan zwanger te zijn heb je inmiddels al veel lief&leed gedeeld, en verhuis je met de andere gelukkige dames naar een 'uitgerekend in...' topic. Daar schrijven dan ook meiden uit andere topics die.zwanger zijn geworden via IUI of IBVF. Acht maanden lang klets je dan over zwangerschapskwaaltjes, babyuitzet etc en na de bevalling blijf je uiteraard hangen, misschien wel jaren. Dus ja, er wordt hier veel geschreven door mama's, maar dat vind ik juist een teken dat het een heel fijn forum is, waar mensen lang blijven hangen. En we zijn allemaal ooit op dezelfde manier hier terecht gekomen, met de eerste vragen en onzekerheden. Ik hoop dat je hier veel steun vindt in deze onzekere tijd.

Hoi Marieke,

Ik weet percies wat jij bedoelt... soms zie ik bepaalde types met een kinderwagen door de stad slenteren en dan heb ik hele foute gedachten... het voelt soms niet eerlijk en dat is het ook niet... toen we het hoorden klapperde ik met mijn oren...het is gewoon niet eerlijk...

Ik ben altijd heel open geweest tegen iedereen. Zoiets kan ik niet verzwijgen. Mijn collegas, onze vrienden, mijn collegas, de directie, het team waarmee ik vrijwilligerswerk doe. Iedereen weet het. Ik heb dat als fijn ervaren. Ik heb alles verteld, met name de onzekerheid over de toekomst, dat kan men begrijpen, want een onvervulde kinderwens is niet te begrijpen als het niet overkomt... ik ben erachter gekomen dat veel stellen er mee te maken krijgen... 1 op de 7 is best veel. Veel huisjes hebben kruisjes... alleen praat niemand erover, het lijkt wel een taboe. Ik heb al heel veel mooie gesprekken gehad met mensen met wie ik het minste verwacht. Nu ik bezig ben met de behandeling heeft men begrip als ik me niet lekker voel... op mijn werk kan veel omdat mijn directie helemaal hebt uitgelegt wat ik doe en waar ik in ga. Ik begrijp dat ik geluk heb met mijn omgeving. Ik hoop dat je open blijft zodat je kunt blijven praten. Dat is zo belangrijk! Natuurlijk kan je ook hier terecht

Daarnaast kijk ik nu vooruit. Mijn droom is niet voorbij! Mijn droom duurt nog even en we zijn daar mee bezig (ik ga expres op de hema afdeling lekker kijken, voor later, als het is gelukt en droom dan lekker weg). Tuurlijk vind ik het wel spannend, maar de behandeling voelt ook als een nieuwe kans om de droom toch waar te maken.

Mijn vriend en ik genieten nu lekker van elkaar en zijn blij dat het verplicht gezellig zijn nu voorbij is en we doen het alleen als we er echt zin in hebben. Ik verwijt hem niks, de ene persoon heeft slechte ogen de andere slechte oren, bij mijn vriend doet iets anders het minder... Op deze site leren de dames mij anders kijken naar het hele traject. Zo hebben ze mij geleerd dat het leven gewoon doorgaat en dat ik niet mag stoppen met genieten, ik zag alles heel somber in, maar de dames hebben door hun verhalen laten weten dat er absoluut hoop is voor mij ( dit ook letterlijk tegen mij gezegt, annengel je baarmoeder is goed, je vriend heeft nog een paar cellen, dus je kansen zijn veel hoger dan je leest op het internet) en dat is prettig en geen vraag is te dom! Het traject gaat ons iets goeds brengen.

Je wilt geen goed bedoelt advies, maar ik ga het je toch geven. Het kinderloos zijn is een proces waar je helemaal geen invloed op hebt lijkt het.... de hormonen, prikken, dokters, verpleegkundigen gaan jou zwanger maken. Dat is heel irritant... toch is er iets deze periode dat je wel kan doen! Jij kan jezelf zo goed klaar maken. Ik vond het bevrijding om te gaan afvallen, stoppen met roken en 2 liter water te drinken!Ik wil een positief voorbeeld zijn voor mijn kind, dit is de ultime uitdaging! Ik kan wat doen!

Ook deel ik dit met mijn omgeving, ik krijg zoveel fijne reacties daarop. Dat is iets wat men begrijpt en kan inleven. Daarnaast is het kind al een onderdeel van je leven. Durf te hopen, durf te dromen en heb een plan... ik weet ook wat ik ga doen als het niet gaat lukken... dat geeft rust.

Ik wens jou heel veel sterkte, succes en hoop dat de verhalen ook jou kunnen helpen!