Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Start

5 oktober: Mieniemie (deca)

14 oktober: Tinkerbell1

23 oktober: Mia (deca)

27 oktober: Suzie (deca)

29 oktober: Sproet (deca)

2 november: Mama-in-love (2 cryo's)

Uitgangsecho

24 oktober: Mieniemie

6 november: Suzie

9 november: Sproet

FM

2 november: Mieniemie

2 november: Tinkerbell

8 november: Druppel

16 november: Sproet

Punctie

19 oktober: ekiaaM

20 oktober: Meiske74

23 oktober: Booboo

29 oktober: Surf

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

22 oktober: ekiaaM

22 oktober: Faye

23 oktober: Meiske74

1 november: surf

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 november: Faye

6 november: ekiaaM

13 november: surf

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach Meiden,

Wat is het toch een rollarcoaster, 2 intens verdrietig en de ander voorzichtig blij. Het is ook wel een heen en weer geslinger.

Faye en Ekiaam, wat ontzettend rot. Balen weer meiden. Neem lekker wat rust en neem je tijd. T is altijd weer zo'n teleurstelling.

Babeth, heel voorzichtig gefeliciteerd het komt je toe. Ik hoop dat dat streepje snel vet donkerder wordt. Ik gun het je zo.

Hier gaat het redelijk, straks terugplaatsing. Ik heb behoorlijk last van de hormonen en ben enorm zenuwachtig. Ik heb een soort opvliegers, herkennen jullie dat?

Ik ga na de terugplaatsing meteen door naar Enschede voor een cursus en blijf overnachten.

Andere prikkers, wachters, broekloerders... zet hem op en hou vol.

LFS Surf

Geplaatst

Ekiaam sterkte!!!!

Surf hoe ging de terugplaatsing?

Hier op wachtdag 7,,

Voor de punctie moest ik pregnyl spuiten, maar dit was niet meer leverbaar?

Heb toen ovitrelle gekregen, moest 38 euro bijbetalen,

Ben verzekerd bij menzis, heb gebeld en kreeg het niet terug,

heb toch van m'n gyn een brief gekregen, zo'n standaard brief, toch gepost met de rekening erbij, en had het net wel op de rekening staan,

misschien heeft iemand er iets aan ;-)

Geplaatst
Start

Uitgangsecho

FM

31 Oktober: Mieniemie

Punctie

31 oktober: Caro- Lin

3 november: Caro- Lin

15 november: Caro- Lin

Hoi meiden,

Ik doe ook weer mee!!

Geplaatst

Mieniemie leuk dat we gelijk op lopen!

Zijn er meiden die dit herkennen: ik heb sinds gisterenavond steeds een drukkend gevoel onderin mijn buik. Dit gevoel ken ik wel een beetje van na de punctie maar niet van ervoor...ik had de vorige keer maar een paar follikels en nu dus wel heel wat meer maar kun je daar dat gevoel van krijgen?

Ga morgen voor de tweede FM meting. Blijft toch erg spannend allemaal. Ik zie vooral op tegen de punctie maar misschien nog wel meer tegen dat wachten op bevruchtingen, of er een terugplaatsing is, of er cryo's zijn....brrrr. Je kunt alleen maar afwachten en staat totaal machteloos.

Meiske heb jij vandaag nog weer getest?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zie hier helaas toch weer wat bekende namen vorbij komen...

Ik heb gister de punctie gehad. Er was overstimulatie geconstateerd. Er waren 20 eitjes waarvan ze er 15 hebben geprikt. Morgen moet ik terug vor een echo om te kijken of ik geen risico loop. Als alles ok is heb ik zaterdag de terugplaatsing. Maar als ik risico loop, vriezen ze alles in en moeten we een cyclus wachten.

Wordt vervolgd.

Nu heb ik wat rond gesnuffeld op Internet maar zie toch vaak dat er tussen de 10 en 20 eitjes worden gezien/geprikt. Dus ik weet niet wanneer er sprake is van overstimulatie?? Iemand ervaring.

Geplaatst

Start

Uitgangsecho

FM

31 Oktober: Mieniemie

Punctie

31 oktober: Caro- Lin

3 november: Caro- Lin

2 november: Meiske74, eerste test 31-10-2012 licht positief, laten we hopen dat het doorzet.....

15 november: Caro- Lin

Geplaatst

hoi meiden

Ekiaam, ik las over je jankdag ivm een negatieve test gisteren, ik zelf was er op dag 10 na de punctie heilg van overtuigd dat het niet gelukt was, zelfls gisterochtend had ik het gevoel nog maar gisternamiddag toch een testje gedaan en tot mijn grote verbazing licht positief!! misschien ben je echt wat te vroeg geweest? Ik weet niet of ik ook een licht pos. test had gehad op dag 10 na de punctie... ik blijf nog even duimen voor je!!

Annetel, ik las je blog over de gemiste eisprong, mijn hemel zeg hoe is dat dan nog mogelijk nietwaar? gaan ze je nu op dezelfde wijze monitoren? is het anders een optie om bv bij een naderende eisprong het te "timen" met pregnyl of is dat echt not done?

Mia hoe gaat het met jou? ik mag hopen dat het bloedverlies inmiddels gestopt is?

Surf, jij hebt de tp gehad, dat van die opvliegers ken ik niet en helaas (of niet) ook niet de zenuwen, was deze keer bijzonder relaxed moet ik zeggen, heel veel succes!! ook met de cursus.

meiden allemaal onwijs veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Caro-lin

er worden inderdaad ook wel 20+ follikels aangeprikt maar voor zover ik weet is wel of geen tp niet alleen afhankelijk van de hoeveelheid follikels maar ook bepaalde bloedwaardes. Ik hoop in ieder geval dat de tp voor je doorgaat, advies in Brussel was vooral eiwitrijk voedsel eten ter voorkoming van overstimulatie

veel succes!

Geplaatst
hoi meiden

Ekiaam, ik las over je jankdag ivm een negatieve test gisteren, ik zelf was er op dag 10 na de punctie heilg van overtuigd dat het niet gelukt was, zelfls gisterochtend had ik het gevoel nog maar gisternamiddag toch een testje gedaan en tot mijn grote verbazing licht positief!! misschien ben je echt wat te vroeg geweest? Ik weet niet of ik ook een licht pos. test had gehad op dag 10 na de punctie... ik blijf nog even duimen voor je!!

Annetel, ik las je blog over de gemiste eisprong, mijn hemel zeg hoe is dat dan nog mogelijk nietwaar? gaan ze je nu op dezelfde wijze monitoren? is het anders een optie om bv bij een naderende eisprong het te "timen" met pregnyl of is dat echt not done?

Mia hoe gaat het met jou? ik mag hopen dat het bloedverlies inmiddels gestopt is?

Surf, jij hebt de tp gehad, dat van die opvliegers ken ik niet en helaas (of niet) ook niet de zenuwen, was deze keer bijzonder relaxed moet ik zeggen, heel veel succes!! ook met de cursus.

meiden allemaal onwijs veel succes!!!

liefs

Babeth

Lief van je maar ik zit op 10 na tp, 13 na punctie.

Geplaatst

Ekiaam en faye wat onwijs balen zeg! Ik had gehoopt dat jullie het bankje lekker groen zouden beginnen!

Sterkte allebei!

Meiske, een licht streepje, je houd het spannend! Ik hoop dat hij morgen wat donkerder is!

Anne, welkom hier, zitten we helaas weer op het zelfde Wachtbankje, hopelijk deze keer meer geluk!

@de rest, houden jullie het nog vol?

Hier de eerste dagen deka weer gehad en nu wachten op menstruatie. Begin de bijwerkingen al weer lekker te voelen, moe en futloos afgelopen dagen!

Vanmiddag de doosjes Menopur al eens open gemaakt, nu lees ik in de gebruiksaanwijzing dat ik dat in mijn bovenbeen of bilspier moet spuiten.... Hebben jullie daar ervaring mee? Gelukkig volgende week nog een prik instructie maar ik schrok wel!

Geplaatst

meiske,

Alvast een voorzichtige felicitatie. op naar een donkerder test morgen !

Suzie,

Menopur mag best in de buik gezet worden, heb ik ook altijd gedaan.

Alleen effe opletten met het bewaren van het medicijn. Het ziekenhuis vertelde mij altijd dat het in de koelkast moest liggen, maar nu ik een eigen betaalde poging doe, begrijp ik van de apotheek dat het gewoon kamertemperatuur bewaard moet worden (nooit hoger dan 25 graden).

We moesten altijd de menopur een half uur van te voren uit de koeling halen, omdat het anders te veel pjjn deed met prikken (ivm de koude vloeistof).

Geplaatst

Meiske, hoe is het? Alweer getest?

Hier is gistermorgen het bruin verlies begonnen. Hoopte dat het zou gaan doorzetten maar tot nu toe helaas nog niet.

Hopelijk wel voor vanaaf want dan kan ik morgen het zh bellen en starten!

Geplaatst

Start

2 november: Jolanda

3 november: Mama-in-love (2 cryo's)

Uitgangsecho

FM

2 november: Mieniemie

2 november: Tinkerbell

Punctie

2(?) november: Meiske

9(?) november: Booboo

Jolanda ik heb je toegevoegd!

Lijst is weer up to date ;)

Meiske klopt de datum van testen een beetje? Kun je al definitief in het groen? ;)

Geplaatst

Breek even in: Caro-Lin, bij mij zijn er de laatste poging 32 follikels geprikt (arts in Utrecht zei: u zit aardig vol!), waar uiteindelijk 15 eitjes in zaten. Er is vervolgens bij mij nooit bloed geprikt of anderszins onderzoek gedaan - ze hebben gewoon twee embryos teruggeplaatst (wel met de waarschuwing dat ik heel veel moest drinken en goed mijn gewicht in de gaten moest houden ivm het risico op OHS). Vervolgens ben ik 6 weken flink ziek geweest ivm forse OHS, zat tegen zkh-opname aan. De overstimulatie bleek veroorzaakt door de zwangerschap (een mooie reden dus :)). Maar goed, ze hebben dus nooit getwijfeld aan TP, ondanks het risico op OHS. Succes, hoopop een mooie TP met mooi resultaat voor je!

Hoi meiden,

Ik zie hier helaas toch weer wat bekende namen vorbij komen...

Ik heb gister de punctie gehad. Er was overstimulatie geconstateerd. Er waren 20 eitjes waarvan ze er 15 hebben geprikt. Morgen moet ik terug vor een echo om te kijken of ik geen risico loop. Als alles ok is heb ik zaterdag de terugplaatsing. Maar als ik risico loop, vriezen ze alles in en moeten we een cyclus wachten.

Wordt vervolgd.

Nu heb ik wat rond gesnuffeld op Internet maar zie toch vaak dat er tussen de 10 en 20 eitjes worden gezien/geprikt. Dus ik weet niet wanneer er sprake is van overstimulatie?? Iemand ervaring.

Geplaatst

Lieve meiden, met moeite bijgelezen maar wat een ontwikkelingen al! Verdorie fay en maaik. Verdorie!

Maar ook voorzichtig hurray voor meiske!

Welkom medewachters en Anne je verhaal met verbazing gelezen.

Hier (beetje ego)... Vol in de deca. Slecht slapen, darmen en licht aangebrand. De opvliegers kwamen na m'n ongi weet ik van de laatste keer maar overgrote deel vd bijwerkingen hielden op bij de start van de puregon. Lastigste bijwerking vind ik de slapeloosheid. Laatste poging was in m'n zomervakantie nu moet ik gewoon spelen en voor de klas. Das best pittig. Maarja, over 1,5wk zal de puregon wel starten.

Ik denk aan jullie meiden!! Xx

Geplaatst

@Meertje bedankt voor je reactie.

Vanmorgen een echo gehad. Volgens gyn kan tp morgen gewoon plaatsvinden, maar nog wel een risico op osh, dus moet alles goed in de gaten houden; gewicht, benauwdheid etc en dan meteen bellen (ook al is het midden in de nacht).

Alle andere meiden; veel succes!

Geplaatst

Ook hier even een ego bericht.

Mag van ziekenhuis nog niet stoppen met de utrogestan, moet het 18 dagen gebruiken, als ik dan nog niet ongesteld ben moet ik een test doen.

Ik heb netjes vermeld dat ik gister getest heb maar kreeg haast op mijn "sodemieter" aangezien het volgens hun veeeeel te vroeg is om al te testen.

Nou ik geloof er nu niet meer in, vanochtend echt het gevoel gehad dat "het" eraan kwam maar helemaal niets tot nu toe.

Manlief wil dat ik as zondag een digitale doe als het niets doorgebroken.

Hij heeft nog steeds vertrouwen... Hij wel...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden