Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tinkerbell en mieniemie succes vandaag! Ben benieuwd naar jullie verslag!

ekiaaM hoe is het met jou? Heb je al getest? spannend!

m4rl1tje ik vind het zoow knap dat je nog niet getest hebt!! Mijn duimen draaien voor je!

Els1987 voor jou ook spannend!!! Dat wachten is killing hé! Sterkte nog even! ;)

marcoenjacqueline welkom! Dag 7 na tp had ik een positieve test! :D Weet je al wanneer je wil gaan testen? of wacht je netjes tot de echte testdatum?

Tas45 welkom! Ik ga ook voor een cryo tp. (2 cryo's apart ingevroren) ik heb de 15e de echo en hopelijk 4 dagen daarna de tp. Spannend hé!! ;)

Druppel: en..en? Hoe was de FM?:toppie:

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een ego-post, teveel morfine om op iedereen te reageren ;-))

Lig in mn ziekenhuisbedje. 8 follikels aangeprikt en nog 2 kleintjes maar daar verwachtte ze niet teveel van.

In 5 van de 8 is een eicel gevonden. Joepie! Ook was de zaadkwaliteit goed genoeg voor ICSI.

Dus de duimen mogen op volle toeren draaien voor 5 topemmy's. Zaterdag horen we hoe het afgelopen is.

Dit vind ik toch wel het meest spannende deel hoor. Pfff,

De punctie viel me alles mee. Ging snel en weinig pijn.

Ik doe de oogjes nog even dicht. Tot snel.

@mieniemie Suc6 vandaag. Hopelijk ook voor jou een goede oogst.

Geplaatst

Hoi Allen,

Ik ben nieuw hier.

We zijn bezig met icsi, 6 eicellen tijdens punctie 'geoogst' waarvan 3 goed. 1 is teruggeplaatst, alleen afgelopen vrijdag begonnen te menstrueren.

Bloedtest dinsdag bleek niet zwanger. Morgen wordt ik terug gebeld voor een datum van een cryo terugplaatsing.

Het is allemaal zo onbekend voor ons en erg spannend. Wij worden 'geholpen'in het AMC.

Las net bij de nieuwe polis van de verzekering dat er nog maar 2 pogingen vergoed worden in 2013.... balen, dat betekend in deze poging max nog 2 terugplaatsingen en dan de laatste poging al!!! Paniek!!!

Geplaatst

@ kel, spannend! Dat van de 2 behandelingen had ik nog niet eerder gehoord,dat is idd balen dan!

bij menzis zijn het er volgend jaar nog wel 3 heb ik gelezen op internet,

heb je er volgend jaar niet nog gewoon 2?

Groetjes

Geplaatst
Hoi Allen,

Ik ben nieuw hier.

We zijn bezig met icsi, 6 eicellen tijdens punctie 'geoogst' waarvan 3 goed. 1 is teruggeplaatst, alleen afgelopen vrijdag begonnen te menstrueren.

Bloedtest dinsdag bleek niet zwanger. Morgen wordt ik terug gebeld voor een datum van een cryo terugplaatsing.

Het is allemaal zo onbekend voor ons en erg spannend. Wij worden 'geholpen'in het AMC.

Las net bij de nieuwe polis van de verzekering dat er nog maar 2 pogingen vergoed worden in 2013.... balen, dat betekend in deze poging max nog 2 terugplaatsingen en dan de laatste poging al!!! Paniek!!!

Wij zitten ook in het AMC!

Wat erg dat je nog maar 2 behandelingen vergoed krijgt!! Dan zou ik toch overstappen denk ik...

Geplaatst

Hoi kel, welkom hier, with lopen ook in het amc.

Heb laatst deze tekst gevonden ivm vergoedingen 2013:

Wijzigingen basisverzekering Vergoedingen die verlaagd of vervallen zijn IVF (in-vitrofertilisatie) Bij in-vitrofertilisatie (IVF) worden een of meer eicellen buiten het lichaam bevrucht met zaadcellen. Als de bevruchting is geslaagd, plaatst een arts het bevruchte eitje (embryo) in de baarmoeder. In de basisverzekering worden 3 IVF-pogingen vergoed. Dit blijft in 2013 gelijk voor alle vrouwen onder de 43 jaar. Vanaf 2013 geldt dat de eerste en tweede IVF-poging bij vrouwen tot 38 jaar alleen vergoed wordt wanneer er maximaal 1 embryo teruggeplaatst wordt. Dit geldt niet voor de derde IVF-poging. Vrouwen van 43 jaar en ouder krijgen helemaal geen IVF-poging meer vergoed.

Geplaatst

Ik heb de tp ook altijd in AMC. Vind het daar allemaal zo steriel en volgens boekje! Hele aardige artsen.

Ben erg tevrede.

Ik ben nu op wd 8 na punctie. Spannend....

Geplaatst

Hoi dames,

Tinkerbell super! Doe nu maar lekker rustig aan!

ik heb vandaag m'n eerste FM gehad. Ze hebben er ongeveer 10 gemeten, er zijn ook een aantal kleinere die nog mee kunnen doen. Ze vond zelfs dat het misschien wel te hard ging en moest voor de zekerheid bloed prikken. Anders moest de dosering aangepast worden. Werd later teruggebeld dat de dosering hetzelfde blijft.

Maandag heb ik de 2e FM en dan weet ik ook of ik woensdag of donderdag de punctie krijg. Nog een paar daagjes prikken dus..😝

mieniemie hoe ging het bij jou?

Geplaatst

@mama-in-love , mijn vrouw wil graag wachten tot de datum ik zou het vandaag nog willen doen maar ik respecteer haar mening . Het is allemaal wel heel erg spannend dat wachten .

Eergisteren heeft mijn vrouw een klein beetje oud bloed op het wc papier gekregen , maar dat was zo weinig en meer is er niet uitgekomen dus ik ga er vanuit dat dit nog bloed is van de punctie of van het inbrengen van de bolletjes .

Verder heeft ze last van krampjes in de buik wat anders aan voelt als ongi worden . Het is voor ons de eerste keer en dan let je op alle kleine dingen .

@Tinkerbell super voor je . Wij duimen vanuit hier mee !

gr marco

Geplaatst

Druppel, mooie meting!! Gelukkig!!

Caro-lin, sterkte met die vreselijke wachtdagen, gelukkig niet zo heeeel lang meer!

Marcoenjaqueline, het is inderdaad spannend, succes!

Geplaatst

Hoi meiden, en heer

Marco wat leuk dat je meeschrijft!! en inderdaad dat wachten is killing, zeker die laatste dagen, je vrouw wil tot het laatste wachten, helemaal goed!! ik kon het nooit

meiden ik wens jullie stuk voor stuk heel veel succes! en met name sterkte voor de meiden die weer op moeten gaan laden voor een volgende (cryo) poging!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi,

Deze vrouw nestelt zich met een groot pak chocolade koekjes (wat moet je anders als het roken en drinken niet meer mag) op de wachtbank van november.

Het was een eneverende week geweest. Hele pijnlijke punctie, maar 2 eitjes... gelukkig hebben de zaadjes van vriendlief hun werk gedaan en zijn beide eitjes goed bevrucht!!!!! Joepie! Vandaag teruggeplaatst gekregen... gelukkig deed het niet pijn en was het heel bijzonder...

Marco... volgens mij heb ik wel eens gelezen dat er wat bloed kan vrijkomen bij het innestellen... innestelbloed... wil je natuurlijk niet blij maken met niks, maar het kan juist heel positief zijn...

Geplaatst

Hoi,

Nog een vraag. Wij zoeken een naam voor ons klontje cellen. Vriendlief stelde al voor als grap het; De klont te noemen.

Maar dat kan ik echt niet... Hebben jullie al een bijnaam?

Geplaatst

haha de klont, arm ding, nog zo klein haha

nee, wij hebben nog geen koosnaam, eigenlijk altijd ukkie genoemd.

Annengel, ik hoop dat dit jullie gouden eitje is!

Geplaatst

nou marco, die wachtweken blijven een hel, hoe vaak je ze ook moet doormaken. op ieder pijntje gefocussed, continue naar de wc om te checken of ik nog niet ongesteld ben, bedenken of ik het nog warm heb of niet, ik ben er behoorlijk neurotisch onder. heb ook echt het idee dat ik momenteel helemaal in mijn buik leef, niet meer in mijn hoofd zeg maar :D

gelukkig hebben wij morgen al testdag. deze keer ervoor gekozen niet eerder te testen. de vorige keren hebben we dit wel gedaan, altijd negatief. dit zorgde bij mij dan voor nog meer onrust waarop ik dan ging googlen "dag 10 na de terugplaatsing, test negatief, toch zwanger" of iets dergelijks. ook zat ik dan in zak en as maar bleef daarnaast toch nog hoop houden, erg vermoeiend dus.

omdat mijn vriend morgen gewoon moet werken, doen we wel voor hij gaat werken even een thuistest zodat ik al een beetje voorbereid het telefoontje van het ziekenhuis tegemoet ga. ( met dank aan diegene hier die dat benoemde, weet even niet meer wie dat zei gisteren?)

Geplaatst

M4rl1tje Héél veel succes! Ik duim voor je!!!

Meiske Waar blijft de Zwanger banner? :-) Eerste echo staat gepland! Fijn!

Jansuhh spannend! Ik testte positief 7 dagen na terugplaatsing! Hoe lang kun je het nog volhouden? Knap hoor!!

Annengel Een naam hadden wij niet. Meer de standaard koosnaampjes. De klont is niet lief :-D. Sterkte met wachten op het wachtbankje! Ik heb het idee dat het een groen bankje gaat worden! Je hebt er 2 teruggeplaatst gekregen dus meer kans!

Marco voor jullie ook spannend! Sterkte met de killing wachtdagen! Op naar die positieve test!!

En nu ga ik het lijstje er even bij pakken! Weet het niet meer :)

Geplaatst

Start

+/-12 november: Armanda

Uitgangsecho

9 november: Sproet

FM/echo's

8 november: Druppel (1e FM)

12 november: Jolanda

15 november: Mama-in-love 1e echo voor tp cryo's

15 november: Suzie (1e FM)

16 november: Sproet (1e FM)

17 november: Suzie (2e FM)

Punctie

8 november: Tinkerbell

8 november: Mieniemie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

12 november: Tas45 (cryo)

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 november: Faye

5 november: Liesje22

6 november: Meiske, eerste pos. test op 31-10-2012

6 november: ekiaaM

9(?) november: Booboo

9 november: m4rl1tje

13 november: surf

14 november: marcoenjacqueline

15 november: Caro-Lin

16 november: Liesje82

16 november: Els 1987

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden