Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Druppel dat was een goede 1e FM! Fijn! Dan kan de punctie snel gaan plaatsvinden hopelijk!

Sproet vandaag uitgangsecho! Succes en hopelijk ziet het er allemaal goed uit!

Mieniemie ben nog benieuwd naar je verslagje! Hoe gaat het met je?

BooBoo horen we ook al heel lang niets meer :( Jammer! Als je het leest: Ben benieuwd of de behandeling gelukt is!! :-)

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En M4rl1tje? Heb je een test gedaan? Hoe gaat het met de rest?

Hier een zware 7e dag. Gisteren was mijn gevoel goed, maar het is nu gedaald tot onder het nulpunt. Pfff, ik had gedacht dat het dit keer allemaal wat soepeler zou gaan. Gelukkig heb ik bijna weekend. Heerlijk, alleen maar leuke dingen doen. En niet meer aan de menstruatiepijn denken. We gaan ons best doen vandaag, maar na me overal aan te hebben gestoot, mijn drinken over de rekenmachine heen gegooid te hebben, zie ik het effe niet. Wat een positiviteit vanaf hier:happy:, maar we gaan ons best doen.

Toitoitoi,

Liefs

Geplaatst

Ben net gebeld door AMC. In mijn volgende cyclus wordt een cryo teruggeplaatst. Wel vroegen ze of we mee willen doen aan het onderzoek Antartica :eskimo:... Dan gaan ze je eisprong met medicatie onderdrukken en dan terugplaatsen. We kunnen ook kiezen om terug te laten plaatsen in eigen cyclus.

Uitgebreidere uitleg krijg ik nog toegestuurd. Iemand ervaring met dit onderzoek???

nu dus 1,5 maand wachten tot terugplaatsing....:nerves: ben ik de enige die dat zo lang vind?!?! mag van mij allemaal wel wat sneller!!!

Geplaatst

Kel, ik doe ook mee met de Antartica studie. Ik ben ingeloot voor terugplaatsing van cryo's in eigen cyclus.

Ben er erg blij mee, geen hormonen gewoon je eigen lijf die het oppakt. Schijnt in het buitenland allang zo te zijn, in NL moeten ze het alleen nog wetenschappelijk bewijzen vandaar de studie. Maar 50procent van de ziekenhuizen plaatst cryo's al in eigen cyclus terug. Je moet 3x een vragenlijst invullen en je partner ook.

Hier een goede nacht gehad, heb alleen het gevoel dat er een olifant op mijn buik heeft gestaan. Pff wat voel je je brak na zo'n punctie hè? Ben ook weer begonnen met die vieze bollen (utrogestan) dat vind ik echt geen feest :-))

nu maar duimen, morgen tussen 9 en 10 hoor ik meer. Ik hoop dat er 5 bakjes in het UMCG staan waar het dikke liefde is :-))

Els, ik heb ook altijd zo'n 'breekpunt' na een week. Vervelend is dat, dan is ineens alle positiviteit en hoop weg en ben je alleen maar onzeker. Maar het zegt natuurlijk niks, je kunt wel hartstikke zwanger zijn. Probeer lekker bij de dag te leven en niet vooruit te denken. Dat helpt mij altijd wel.

Geplaatst

Ookal heb ik me ff afgemeld hier. Toch ff laatste nieuws. Uitgangsecho. Bloed. Hoor straks of ik met puregon kan beginnen. Dikke liefs voor jullie allen. Bakjes liefde. ;-) maar ook sterkte. Ik schrijf vooral in bomen die bomen. Denk aan jullie. Maar trek dus niet alle spanningen hier in de fase dat ik het liefst een laken over m'n kop trek en doe alsof het allemaal niet echt is! Dus.

Geplaatst

Ik zit ook in het AMC maar er werd gezegd dat ze standaard met medicatie terugplaatsen.... Vreemd. Ik ben nu dus progynova aan het slikken 2x daags 2 en de 15e een eerste echo.

Gek dat het dan bij mij niet gevraagd wordt!

Geplaatst

Bij ons in het ziekenhuis proberen ze het normaal gesproken terug te plaatsen in je eigen cyclus. Ik ben natuurlijk een gevalletje apart en heb geen eigen cyclus, dus voor mij altijd Progynova.

Geplaatst

Hoi Mama-in-love,

Dat is idd vreemd dat het bij jou niet gevraagd wordt... Maar om aan dat onderzoek mee te doen moet je toch formulieren tekenen. Heb je die misschien al ingevuld en afgegeven op de dag van de instructie?

Ze vertelde wel dat het te maken heeft met leeftijd, misschien ook omdat jij al eerder zwanger bent geweest? Maar dat is natuurlijk alleen maar gissen. Ik zou me er niet te druk om maken.

Ik ga de post afwachten en het er goed over hebben met mijn vriend voor welke optie we gaan.

Succes!

Geplaatst

oke... de dag na de terugplaatsing. bedankt voor jullie berichtjes... ik heb maar 1 teruggeplaatst gekregen. Van de andere horen we het nog....

Het leven in je buik en niet in je hoofd ken ik... dat heb ik ook, gelukkig hoef ik vandaag nog niet te werken. Straks lekker weekend en genieten met mijn mannetje...

Ben nog steeds op zoek naar een andere naam voor onze embryo.... ach vriendlief kennende heeft hij vast iets bedacht. Is het heel raar dat ik het gevoel heb dat dit hem is? dat dit gewoon goed gaat? dat het nu de tijd is?

Bizar detail: mijn moeder vertelde dat ik precies op dezelfde leeftijd en in dezelfde maand (en als ik terug denk zit ik dicht bij dezelfde dag) ben verwekt...

nou ja... we zullen zien, maar vroeg me af of iemand dat herkend...

Geplaatst

Annengel, spannend allemaal hè!

Tinkerbel, hoop dat de eitjes mooi zijn bevrucht en ze een topper terug plaatsen!!

M4rl1tje, hoe gaat ie??

Hier gaat het eigenlijk goed, testen mooi positief, vandaag de laatste gedaan, stop er ook mee :-)

over 3 weken de echo,

toch elke dag wat bloedverlies en dat maakt me zoooooooo onzeker,,

gyneacoloog aan de telefoon gehad, en ze zei dat ik echt moest genieten dat het vaak voorkwam,, maar toch,,,

heb geen zere buik en het bloed is minimaal in het inlegkruisje maar fijn is het niet!

Genieten is ergg lastig :-s

met ons zoontje heb ik niets geen last gehad van bloedverlies,, lees denk ik ook te veel op internet,, horror verhalen, de verpleegkundige zei nog dat het misschien ook kan zijn dat ze alle 2 innestelen en daar wat bloed door kon komen,,

Heel fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Hey Liesje,

doen ze bij jouw geen bloedtesten dan om je hcg te meten. Testen slaan namelijk bij een lage hcg waarde al positief aan, maar het gaat er om dat het hcg goed stijgt!

Bij mij werd dat altijd standaard bijgehouden elke week. Kan je toch wel vragen aan het ziekenhuis. Zeker met bloedverlies...

Hier nog alles goed. Heb af en toe menstruatiekrampen maar dat is juist positief weet ik van de vorige keren. Want dat betekent dat je baarmoeder aan het werk is voor de komende zwangerschap (oprekken). Maar kan natuurlijk ook gewoon menstruatiepijn zijn he. Maar daar is het nu nog veel te vroeg voor.

En ik heb bij mijn cyclus normaal gesproken nooit last van krampen.

Borsten ook gevoelig maar kan door utrogestan komen. Zegt allemaal niets.

Maar ik heb er een goed gevoel over:)

Geplaatst

Hey caro-lin, dat heb ik gevraagd vanochtend aan de telefoon, maar dit deden ze niet standaard,,

En ze zag geen reden voor ongerustheid, vond trouwens ook dat ze er wel heeeel luchtig over deed, maar wat bloed en geen krampen was geen reden tot paniek, daar kon ik t mee doen,,

Fijn dat je er zelf Iig een goed gevoel over hebt!

Xx eliza

Geplaatst

Elize, wat belachelijk. In welk ziekenhuis zit je? IVF/Icsi is toch niet niks!

Zeker met bloedverlies wordt je heel onzeker. En ik weet als geen ander dat een positieve test in je hand niets zegt. Ik zou er gewoon op aandringen.

Ik vind het echt heel raar. Bij hcg kunnen ze zien of het goed zit want de waarde moet een bepaalde hoogte hebben en steeds verdubbelen (dacht om de 2 dagen?)

Geplaatst

Ja misschien moet ik dan maandag idd maar ff weer bellen,!

Heb bij mijn vorige IVF behandelingen ook geen bloed Laten prikken,,

toen was het in Enschede, nu zit er een ivf kliniek in Hengelo, dat zijn de ziekenhuizen Enschede Almelo Hengelo samen,,

bedankt voor je berichtje

Geplaatst

Ja inderdaad! Wist ook niet dat ze dat in andere ziekenhuizen deden, sinds ik hier er vanalles over lees ben ik er achter gekomen,

staat ook duidelijk op de papieren, thuis zelf testen op de afgesproken datum of de behandeling is geslaagd

X

Geplaatst

m4rl1tje Hoe is de test uitgevallen vandaag ??

annengel dat had ik elders ook gelezen maar om mij niet al te vroeg blij te maken probeer ik er zo nuchter als mogelijk onder te blijven(lukt niet altijd )

En voor jullie is het nu ook heel spannend , ik duim voor jullie mee

Meiske , ik kan ook niet wachten en het liefste doe ik morgen een test ;-) maar ik laat de vrouw beslissen zij heeft het het zwaarst gehad in dit traject

Geplaatst

Caro-lin, ik tel altijd vanaf de punctie, juist omdat tp's net altijd oo hetzelfde moment zijn.

nu met deze poging deed ik de eerste test op dg 11 na de punctie, met de jongens en I deed ik de eerste test op dag 12 na de punctie. Bij vroegtesten moet je echt goed voor ogen houden dat een negatieve test niet hoeft te betekenen dat het niet gelukt is....gewoon lekker doen wanneer je je er goed bij voelt, net omdat andere toevallig niet kunnen wachten.

ik moet wel zeggen dat ik deze testen deed op het moment dat ik echt het idee had dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn.

Geplaatst

Joehoeeee, hier beginnen de zenuwen nu echt te komen...morgen tussen 9 en 10 hoor ik hoeveel van de 5 eicellen mooie emmy's zijn geworden. Vind dit altijd een verschrikkelijk moment. Brrrrr.

Keep the fingers crossed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden