Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Joehoeeee, hier beginnen de zenuwen nu echt te komen...morgen tussen 9 en 10 hoor ik hoeveel van de 5 eicellen mooie emmy's zijn geworden. Vind dit altijd een verschrikkelijk moment. Brrrrr.

Keep the fingers crossed.

Het is bijna 9 uur, gaat het nog een beetje? Ik denk aan je!

Geplaatst
Morgen voor mij een week na tp. Te vroeg om te testen? Ik lees wel eens dat er op wd 7 na tp positief getest wordt? Ik denk niet dat ik dat al durf...

Ik had een positieve test met 7 dagen na de tp! Spannende tijd meis! Ik duim voor je!

Geplaatst

Start

+/-12 november: Armanda

Uitgangsecho

FM/echo's

12 november: Jolanda

15 november: Mama-in-love 1e echo voor tp cryo's

15 november: Suzie (1e FM)

16 november: Sproet (1e FM)

17 november: Suzie (2e FM)

Punctie

8 november: Tinkerbell

8 november: Mieniemie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

12 november: Tas45 (cryo)

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 november: Faye

5 november: Liesje22

6 november: Meiske, eerste pos. test op 31-10-2012

6 november: ekiaaM

9(?) november: Booboo

9 november: m4rl1tje

13 november: surf

14 november: marcoenjacqueline

15 november: Caro-Lin

16 november: Liesje82

16 november: Els 1987

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

Geplaatst

Yes, 11.15 uur terugplaatsing.

we horen daar hoe het met de andere 4 is afgelopen. Ook spannend natuurlijk want het zou me wel wat rust geven als er cryo's zouden zijn. Het is onze laatste vergoede poging...

Maar hier ben ik al erg blij mee!

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een spanning allemaal! Ik krijg de zenuwen in mijn buik als ik jullie verhalen allemaal lees. Ik hoop zo op een groen bankje voor iedereen! En wat ontzettend teleurstellend voor degenen bij wie het weer niet gelukt is.

Heb het schema even aangepast. Heb maandag 1e fm voor de cryo tp. Normaal rond cd 12 al mijn ei en nu op dag 10 dus 1e fm. Als ze goed ontdooien zal ik denk ik eind volgende week de tp hebben. Heb niet eerder een cryo tp gehad, dus dit is weer helemaal nieuw. Heerlijk dat ik niets hoef te spuiten (behalve Pregnyl). Een van mijn vriendinnen loopt in het AMC en slikt idd altijd Progynova. Wij lopen in de VU.

Start

Uitgangsecho

FM/echo's

12 november: Jolanda en Tas45 (cryo)

Punctie

Geplaatst
Yes, 11.15 uur terugplaatsing.

we horen daar hoe het met de andere 4 is afgelopen. Ook spannend natuurlijk want het zou me wel wat rust geven als er cryo's zouden zijn. Het is onze laatste vergoede poging...

Maar hier ben ik al erg blij mee!

Spannend!! Heel veel succes!!

Geplaatst

Tinkerbel wat een goed bericht!! Op naar een mooie Emmy en dan de slopende wachtweken, ik hoop dat ze voorbij vliegen!! Mbt de poging, dit was toch je 2de poging of mis ik iets?

m4r1 tje houd jij het nog een beetje? En Surf?

meiden toi toi toi!

Geplaatst

@meiske, ik heb eerst 6x IVF in eigen cyclus gedaan. Dat geldt als 1 hyper behandeling. Dit is voor ons dus helaas echt de laatste die vergoed wordt. Maar enfin, als het moet dan doen we het nog een keer hoor ;-) maar ga liever zwanger op vakantie van het geld ;-))

Geplaatst

Tinkerbell super! Veel succes!!

Wilde ik het nog even aanpassen, is alle opmaak weg 😔

Start

Uitgangsecho

FM/echo's

12 november: Jolanda en Tas45 (cryo)

12 november: Druppel (2e FM)

Punctie

14 of 15 november: Druppel

Terugplaatsing

Testen!!

Geplaatst

2 Emmy's on board! Een 4 en 5 cellige. De rest was helaas niet bevrucht. Het is wel erg dubbel.Aan de ene kant ben ik blij en aan de andere kant heel verdrietig want ik had zo graag een paar cryo's op voorraad gehad bij deze laatste poging. Heb even flink zitten janken. We hadden ook nog echt een heel onvriendelijke arts. Ff bijkomen nu ;-)

Geplaatst

Start

Uitgangsecho

FM/echo's

12 november: Jolanda

12 november: Druppel (2e FM)

Punctie

14 of 15 november: Druppel

12 november: Tas45 (cryo)

Geplaatst

Tinkerbell wat ontzettend balen dat je geen cryo's hebt zeg :( Kan me voorstellen dat je met een dubbel gevoel zit!

Ik hoop voor je dat dit gewoon twee toppertjes zijn en dat ze lekker blijven zitten bij mama voor de aankomende 9 maanden!

Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Tinkerbell, wat heerlijk dat je er nu op 2 mag broeden! Ik snap dat je toch teleurgesteld bent dat er geen cryo's zijn, zou ik ook hebben.

Vervelend dat jullie arts niet zo aardig was. Vind het zelf erg belangrijk dat een arts toch een beetje medeleven en begrip toont in zo'n spannend traject.

Ik duim voor je mee op een positieve test! Veel succes met wachten!

Geplaatst

Hey Tinkerbell1 ,

wat fijn dat je 2 embryo's on board hebt . Duim voor je dat deze 9 maanden bij je mogen blijven .

Het is jammer dat de andere niet bevrucht zijn had het je echt gegund en dat geeft een dubbel gevoel .

Minder fijn is het als de arts die je behandeld je zo erg behandeld want ook hun moeten beter weten en snappen dat het voor de ouders die daar komen toch heel erg spannend is dus een beetje mede leven is hier wel op zijn plaats geweest .

gr marco

Geplaatst

Tinkerbell, 2 verse emmy's is toch heel mooi, die moeten gewoon allebei 9 maanden blijven zitten in de baarmoeder.

Wat mag jij pas laat testen! 2 weken na tp. Ik ga 15 dagen na punctie in ziekenhuis testen volgens beleid ziekenhuis!

Maar ga zelf eerder testen hoor. Vandaag vond ik nog te vroeg. Misschien morgen of uiterlijk maandag haha. Dan moet het wel duidelijk zijn...

ben zooooooo benieuwd. Voor ons is het de 4e poging en allerlaatste die vergoed wordt.

Maar had 9 bevruchte eicellen dus met een beetje mazzel heb ik er straks nog 7 in de vriezer!!

Ik heb ook ergens gelezen dat er volgens mij was het Leiden een donorcentrum is voor emmys. Stellen die zelf geen bevruchte eicellen kunnen krijgen kunnen daar in aanmerking komen voor emmy's van stellen die ze niet meer nodig hebben.

Ik hoop dat ik tzt kan doneren!

Geplaatst

Bedankt allemaal! Ben ook erg blij met 'de twee' en hoop van harte dat ze allebei 9 maanden bij me blijven. Ik was vooral even van streek door het enorme onbegrip bij de TP.

Ik had echt een onmogelijke arts. Ze nam totaal niet de tijd om even te vertellen hoe het was gegaan. Ik kwam binnen en ze zei: ga maar liggen, ik plaats er 2 terug (niet eens even overleg daarover) ze zei ook niks over de andere 3. Dus ik vroeg en hoe gaat het met de andere 3? En in het voorbijgaan riep ze: die zijn niet bevrucht. Zonder enige toelichting of uitleg. Terwijl wij eigenlijk altijd 100% bevruchting hadden met topemmys.

Daarnaast stak ze me echt keihard met dat rietje bij het terugplaatsen. Ik ben helemaal geen pieper maar ik zei echt heel hard AU. Toen zei ze: het is geen naald hoor, het is maar een rietje. Toen ik vervolgens vroeg hoeveel kans ik had om van deze emmy's zwanger te raken (ze haden nl wel wat fragmentatie) toen zei ze: tsja het is jullie derde poging, de kans wordt natuurlijk steeds kleiner.

Nou ja zeg! Ik was echt te boos. Ik had geen zin om daar te huilen maar de tranen branden achter m'n ogen. Wat een onmogelijk mens. Daar zit je op te wachten, het is allemaal al spannend zat. Tot nu toe heb ik altijd erg aardige artsen getroffen maar dit was wel het toppunt.

Nou ja maar snel weer vergeten. Ik hoop niet dat jullie haar ooit gaan treffen. Ik ga vandaag lekker rustig aan doen. Vanavond naar de film en hopelijk kom ik morgen weer lekker positief uit mn bedje! Op naar 2-streepjes!

Geplaatst

Ohhhh tinkerbel,

wat een kenau zeg! Juist in deze "tak van sport" is enige empathie op zijn plaats!

mocht je nog iemand van het zkh een keer spreken dan zou je het even aan kunnen kaarten, wat een bot mens!

Heel veel succes!

Geplaatst

Hier niet zo'n best nieuws, best wat bloed verloren, en vanmiddag op de wc ineens een stolsel wat in de wc viel,, hoorde het gewoon in het water vallen,,

bloed nu niets meer, wel raar want dr moet nog veel meer bloed komen, heb nog maar weinig gehad,

Mijn gevoel zegt echt een miskraam, het enige wat het nog zou kunnen zijn is dat er 1 embryo is gestopt, maar op internet staat dat dit bijna niet voorkomt,

vreemd allemaal, en vreselijk rot, test had vanmorgen weer 2 dikke strepen, vanaf maandag al, maar die hcg waarde zal nog wel in je urine zitten neem ik aan,,

mooi kl*ten

Geplaatst

Ohhh liesje wat ellendig!!

Pik denk dat je niet meer kunt doen dan morgen en dinsdag een testje getver zeg!

Maar wat betreft het mogelijke verlies van een....een vriendin van mij heeft dt gehad, spontaan zwanger van een tweeling, rond de 6 of 7weken flink bloedverlies , ze dacht dat het voorbij was, maar ze bleef zich maar zwanger voelen. Uiteindelijk hadden ze een echo gekregen en ja nog zwanger. Op de echo zag je nog een tweede vruchtje maar dat was kleiner en werd gedurende de zwangerschap min of meer weggedrukt.

oh meid, ik hoop zo dar het toch goed is, sterkte!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden