Jump to content

Reclame op de site

niki

Recommended Posts

Ben heel benieuwd wat jullie vinden van de toenemende reclame op deze site... Ik vind het zelf, ik kijk vooral op mijn iPad, nogal veel worden en erg aanwezig. En het voelt een beetje alsof er geld verdiend wordt aan nogal zeer privé-gevoelige informatie. Ik vind het jammer, laat ik het zo stellen. Groetjes, niki

Reclame vind ik niet zo erg, als dit forum daardoor kan blijven bestaan. Wat ik wel vervelend vind is wanneer de reclame wordt geplaatst op basis van de teksten die er geschreven worden. En soms krijg je echt ongepaste advertenties zoals voor uitvaartverzekeringen enzo :-S

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens kijk naar de reclames die op het scherm voorbij komen. Zie ze wel maar sla het niet op in mijn koppie.

Als daardoor de site kan blijven bestaan, zullen we het er mee moeten doen. Anders zullen we zelf meer moeten doneren, is reclame niet nodig. Maar dat lijkt me een kostbare zaak denk ik.

Ik stoor me ook wel een beetje aan de reclame, zeker als het da.ting.sit.es zijn, of als het andere minder gepaste reclame is. Ik ga dus maar eens doneren, denk ik. Had ik eigenlijk al eerder moeten doen... Maar de Ap.enheul of iets dergelijks vind ik dan weer minder storend... Ik denk dat het ook een beetje persoonlijk is waar je je wel of niet aan stoort.

Ligt aan mijn bui of ik het storend vind :-)

Jheroen is het idd zo dat we met voldoende donaties de reclame helemaal kunnen vermijden? Kun je anders eens aangeven hoeveel er per (frequent bezoekend) lid gemiddeld per jaar nodig is? Persoonlijk wil ik best regelmatiger dan zo maar eens in de zoveel tijd doneren, ben gewoon wel nieuwsgierig hoeveel dit dan zou moeten zijn.

Ja goede vraag Henne, dat zou ik ook wel willen weten..... Ik heb in het verleden weleens gedoneerd. Zie dat nu niet meer bij mijn naam staan echter. Ik ben al een tijdje lid, en kan mij herinneren dat de site is opgezet door mensen die zelf ook met dit onderwerp te maken hadden gehad en daarom iets wilden doen. Weet niet of dat nog zo is, of dat het intussen meer commercieel is geworden. Zou ook benieuwd zijn daarnaar, en naar wat je als lid zou kunnen/moeten doneren om minder of geen reclame te hoeven ondergaan. groetjes, niki

Site is gewoon heel veel groter geworden, dus meer rune nodig dus hogere kosten. Weet niet of de kosten in net begin door een paar mensen gedragen werden? Maar dat is nu misschien niet meer te doen (logisch). Dan is de keuze denk ik aan de gebruikers: bijdragen of reclames accepteren .... Als het idd zo simpel ligt hè. Misschien draaien we we op een server of systeem of host of hoe heet het allemaal, maar reclame standaard geplaatst wordt. Wellicht is er dan wel aan te geven dat de link me he onderwerp soms wat ongelukkig is?

Goed idee!!! Ik heb inmiddels dit geschreven, ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte ok?

Hallo Jheroen of andere sitemensen,

Vraagje, ik ben al een tijdje een tevreden lid van deze site en heb er heel veel en nog aan gehad in mijn kinderwensverhaal. Dank daarvoor. Wat me echter opvalt is dat de hoeveelheid en vooral ook de manier waarop van reclame erg is toegenomen. Dat vind ik jammer en het voelt voor mij ook niet prettig. Daarom wilde ik eens inventariseren hoe andere leden daarover dachten. Mijn discussie daarover is inmiddels echter verplaatst naar een plek waar niet veel leden hem zullen tegnkomen denk ik. Ik heb een aantal vragen (ook anderen ontstaan). Waarom is de reclame zo toegenomen op de site? Is de site van instelling verandert en meer commercieel geworden of is dat geld nodig om het voortbestaan te waarborgen? Hoeveel donaties zouden er nodig zijn om voldoende geld te hebben voor de site? Of id dat niet haalbaar? Of een andere subtielere vorm van reclame? Nu schrijf ik soms ergens een reactie op en is eigenlijk mijn hele scherm gevuld met een enorme banner die in mijn reactie wordt geplaatst. Dat voelt voor mij en misschien voor anderen niet prettig. Vooral gezien het onderwerp voelt het allemaal niet prettig maar ja ik wwet ook niet wat nodig is en waarvoor. Zou het niet een idee zijn om vanuit jullie eens te inventariseren wat leden willen? Sowieso zou ik het prettig vinden een reactie te krijgen over dit onderwerp als dat mogelijk is. Ik vind het gewoon een erg prettige site, vooral toen er nog minder reclame was...

Ik hoop wat van jou/jullie te horen. Mijn dank. Met vriendelijke groet, niki

Hallo allemaal,

Ik reageer hiermee op jullie reclame discussie :)

Het klopt inderdaad dat reclame inkomsten de kosten deels dekken voor het onderhoud en beheer van het forum, aangezien het forum nog steeds groeit en ook vaker als zogenaamd 'platform' gezien wordt door instanties als ziekenhuizen en dergelijke merk ik dat door het stijgende gebruik de kosten en het beheer intensiever worden.

Ik heb op verschillende plaatsen Google ads geplaatst. De laatste wijziging was het veranderen van de banners die bij een eerste en laatste post staan. Deze zijn mijns inziens nu wat uit de kluiten gewassen waardoor ze irritant gaan worden. Ik zal die banners gaan aanpassen zodat ze weer wat kleiner zijn en wat minder storen.

Heb je nog vragen of opmerkingen hierover dan hoor ik dat graag! :happy:

Hoi Jheroen,

Wat mij opvalt bij doelgroepen-platforms (zoals deze ook is) dat je vaak ziet dat er gebruik wordt gemaakt van sponsoring of gesponsorde banners. Is dat geen idee voor dit forum? Nu zie ik een advertentie voor een oncologisch supplement, heel storend. Ook de reclame voor dating-bureaus vind ik persoonlijk erg storend. Maar onderwerp-gerelateerde sponsoring lijkt mij veel minder irritant!

Groetjes, Beanie

Hoi Beanie,

De manier waarop google de advertenties toont heb ik niet in de hand. Ik heb wel gezien dat ik regelmatig meldingen krijg van google (als normale gebruiker) waar google vraagt of het de aard van de advertenties mag aanpassen aan mijn zoekgedrag...

Ik heb dat dus zelf niet in de hand helaas.

Sponsoring of gesponsorde banners komen wel eens voor maar dat is zo sporadisch dat ik daar de zaak niet rond mee krijg zeker in deze tijden van recessie etc komen er niet veel van dat soort aanvragen binnen...

Hoi Jheroen,

Wat mij opvalt bij doelgroepen-platforms (zoals deze ook is) dat je vaak ziet dat er gebruik wordt gemaakt van sponsoring of gesponsorde banners. Is dat geen idee voor dit forum? Nu zie ik een advertentie voor een oncologisch supplement, heel storend. Ook de reclame voor dating-bureaus vind ik persoonlijk erg storend. Maar onderwerp-gerelateerde sponsoring lijkt mij veel minder irritant!

Groetjes, Beanie

Hallo Jheroen, dank voor je reactie. Ja inderdaad, die banners in de eerste en laatste reactie storen mij het meest en ook het formaat daarvan. Heel fijn dat je er naar gaat kijken. Hoop op een mooi resultaat. :-) groetjes, niki

Ik heb de bewuste banners terug gebracht naar een vierkant formaat wat duidelijk minder heftig in beeld komt.

Hallo Jheroen, dank voor je reactie. Ja inderdaad, die banners in de eerste en laatste reactie storen mij het meest en ook het formaat daarvan. Heel fijn dat je er naar gaat kijken. Hoop op een mooi resultaat. :-) groetjes, niki