Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal...hehehe weekend weer bijna voorbij dat gaat dan toch weer hard als je werkt : ) enige voordeel

Zie dat er steeds weer nieuwe bij komen leuk!! Gefeliciteerd allemaal.....

En ook ik deel het gevoel met de andere dat het zo spannend is...dat had ik bij de eerste veel minder..

Nu vooral naarde ego toe leven....

wat kan een mens zich dan toch druk maken he......van voel ik wel iets of toch niet...zal het wel goed zitten ??? gggrrrr.....maar moed houden en positief denken,

we moeten proberen vertrouwen te hebben

fijne avond nog allemaal

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rustig hier ;-)

Dacht ik neem effe weer een kijkje.

Aman,ja dat toeleven naar de 1e echo is altijd slopend. Gelukkig gaan hier de dagen nog wel snel.

Enigste wat ik nu heb is rugpijn. Herkenbaar?

Ik voel me voor de rest prima!

Nog steeds met de utrgostan&progynova bezig,maar dat is goed te doen.

Fijne dag allen!

Geplaatst

Hoi dames,

Hier ook rustig.. weer erg last van me (*) (*) gehad het weekend.

Verder geen bijzonder heden hier behalve moe heid hahaha.

Ik heb van het weekend voor het eerst is het huis goed onderhanden genomen.

ivm de overstimulatie heb ik ruim 3 weken niets mogen doen dus het was wel weer ff nodig.

Het weekend is vlug gegaan.

Wanneer gaan jullie het op je werk vertellen??

Ben benieuwd hoe jullie dit aan pakken .

Mijn contract loopt binnen 2,5 maand af en ben benieuwd maar ik denk dat het een ww aanvragen word!

Ik ook nog aan de bolletjes tis niet vervelend maar zal ze ook niet missen vind het nogal een plak zooitje herkennen jullie dit?

Groetjes

Geplaatst

Hoihoi

Ik heb op dit moment alleen nog gevoelige (.)(.).....voor de rest gaat het eigenlijk wel...

Ik heb het al wel op mijn werk verteld....en die reageerde allemaal super leuk. Ik ben nl al 3 jaar bezig. Collega's hebben al die tijd meegeleeft.

Doordat je soms op het laatste moment afspraken moest afzeggen of je dienst ineens niet kon draaien heb ik het gewoon allemaal eerlijk vertelt.

En dat scheelt dan een hoop irritatie of onbegrip....

nou ik ga nog ff wat soppen.....want het is weer maandag : (

Geplaatst

IkkeDat zou wel jammer zijn als ze daardoor je contract niet verlengen.Ik heb het ook al verteld op mn werk ook ivm met de echo's tussendoor dus ze wisten het wel dat we weer bezig waren. Ik heb wel een hele lieve baas was allemaal geen probleem.Begin nu wel erg zenuwachtig te worden voor de echo. Iemand zei het al bij de eerste was dat niet zo ik ervaar dat eigelijk ook zo. Toen was alles nog nieuw je wist eigelijk niet goed wat het allemaal inhield nu wel.Nou ga weer beginnen mn pauze is voorbijGroetjes Tamara

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja wanneer ga je t op je werk vertellen? Bij mij weet m'n werkgever wel dat we bezig zijn. Ik heb maandag de echo, daarna vertel ik het...eerst het hartje zien kloppen.

Net is moeders voor moeders langs geweest en ik ga beginnen met urine opvangen. Geen twijfel over natuurlijk of ik mee ging doen, ze gebruikt het hormoon hcg voor de pregnyl! Ze hebben tekort, dus mijn vraag is, doen jullie ook mee?

Geplaatst

Ja maak me niet druk om me werk al zou ik het wel jammer vinden maar stress is geen goed ding nu misschien heb ik het ook wel helemaal mis.

Anders ga ik op zoek naar een andere baan al is het maar tijdelijk met vooruit zicht dat ik terug mag komen.

fijn dat jullie werk zo goed reageerd!

Ik wil ook mee doen aan moeders voor moeders maar heb me nog niet durven aanmelden want stel je voor...

Denk er nog ffies over na zal me einde van de week dan aanmelden

Groetjes

Geplaatst

op mn werk weet alleen mn leidinggevende het en na de echo ga ik het pas voorzichtig bij collegas vertellen.

ik ben verschrikkelijk moe en vergeetachtig en last van mn onderrug

groetjes diana

Geplaatst

Diana ja de onderrug! Hier ook. Soms weet ik gewoon niet hoe ik moet zitten ;))

Ik wil ook meedoen met MvM.

Ik heb vorige week verteld op t werk dat ik zwanger ben. Ze weten van mijn ivf verleden en bij mijn zoontje ben ik ook gelijk eerlijk geweest.

Ze vonden het superleuk.

Ik moest vrij hebben voor mijn 1e echo want die valt nou net op mijn werkdag.

Dus kon ik het direct zeggen ;)

Geplaatst
heb me ook aangemeld voor mvm!! :toppie:

Goedzo Ikke!

Heb trouwens net op Freya.nl mijn uitgerekende datum kunnen berekenen. Hij geeft aan

dat ik nu 5 wkn en 6 dgn zwanger ben,dus dan zit de uitgerekende datum op 3 juli 2013.

Leuk! ;-)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Het is rustig hierzo!!

Ik mag morgen voor een echo!

Heb continu trekkende buik en hij is erg op gezet.

Zie mensen ook echt kijken en denken is ze zwanger? terwijl je het eigenlijk natuurlijk nog niet zou kunnen zien.

Ivm overstimulatie die ik heb gehad kunnen deze klachten blijven aanhouden en erger worden in het begin van de

zwangerschap dus de gyneacoloog wilt even kijken of het daarvan af komt of dat het bij het zwanger wezen hoort.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit totaal niet maar elke zwangerschap is natuurlijk ook anders en ik was toen ook 10 jaar jonger.

Ik laat het jullie weten morgen.

Hoop dat het bij jullie allemaal voorspoedig gaat

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Dat is snel ikke! Fijn! Ik heb geen trekkende buik, nergens last van! Alleen nog steeds m'n borsten gevoelig.

Ik ben ook echt aan t aftellen, maandag mogen wij voor echo... Tijd gaat zo langzaam

Laat je t weten morgen?

Geplaatst

Ikke. Spannend. Succes morgen!

Nienos. Echt aftellen! Voor je het weet is het maandag. Spannend hoor.

Ik moet voor mijn gevoel nog zooo lang wachten ;)

Geplaatst

Ikke

Spannend morgen al de echo! Gelukkig houden ze je goed in de gaten.

Nienos

Ik ben ook blij als het maandag is en we de echo hebben. Voel me met de dag onzekerder worden. Hoe laat hebben jullie de echo? Wij 1 uur...

Hoe is met de rest?

Groetjes Tamara

Geplaatst

Ikke spannend hoor maar fijn dat je al zo snel een ego heb...

Inderdaad Pammie moet voor me gevoel ook nog zolang wachten...maar we moeten geduld hebben

Hier verder alles rustig....had gister een baal dag....dacht echt dat ik ongesteld moest worden, bah....maar nu gaat het weer, gevoelige borsten inderdaad

en ook af en toe rare steken in mijn buik....

Bij mijn vorige zwangerschap was je daar veel minder mee bezig voor me gevoel...nu lijk ik elk steekje op te blazen....

Ben blij als het volgende week vrijdag is....en dan mag de hele wereld het weten...

Geplaatst

Wij om 9.30 uur. M'n vriend verklaart me voor gek dat ik zo onzeker ben. Net zoals m'n hele omgeving! Daarom wel fijn dat jij het ook hebt. Niet leuk voor jou, maar ik voel me dan wel begrepen.

Geplaatst

Nienos

Mn man zegt ook van wees is niet zo onzeker komt wel goed maar het is een knop denk ik die je ook niet zo snel kan uitzetten. En aangezien wij alles voelen is het voor ons denk ik iets anders. En het is wel lief bedoeld maar toch.... Jij mag lekker vroeg...

Geplaatst

Nienos

Mn man zegt ook van wees is niet zo onzeker komt wel goed maar het is een knop denk ik die je ook niet zo snel kan uitzetten. En aangezien wij alles voelen is het voor ons denk ik iets anders. En het is wel lief bedoeld maar toch.... Jij mag lekker vroeg...

Geplaatst

Zo net uit het ziekenhuis, de zwangerschaps duur kwam overeen met het beeld wat hij had. (je ziet nog niet erg veel hahaha)

Maar zoals gedacht heb ik weer last van de overstimulatie vocht in de buik en de follikelblaasjes zijn ook weer goed gevuld.

Weer rustig aan en veel blijven drinken :s.

Volgende week weer terug komen dan kijkt hij opnieuw!

Blij dat het er qua zwangerschap goed uit zag maar baal er best van dat ik weer volledig rust moet houden was net weer aan het werk.

Ze zullen er weer blij mee zijn.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

He Ikke ...fijn zeg dat het er goed uit zag...inderdaad wel balen dat je weer rustig aan moet doen.....maar allemaal voor het goede doel...

Heb je er zelf ook veel last van?? Of valt dat juist wel mee??

Hier alles wel goed, ben alleen ze vreselijk moe...hebben jullie dat ook?

Kom zowat niet vooruit....

Groetjesssssssss.......

Geplaatst

ben net als jou vreselijk moe en zei dat ook tegen de gyneacoloog..

Hij zij: Een vrouw kiest een man rond de eisprong krijgt zijn drang en als het eenmaal raak is word ze erg moe want het lichaam werkt heel hard volkomen normaal niets aan te veranderen! Dat zij hij lachend tegen mij partner hij zei en zij heeft jou uitgekozen jij hebt haar moe gemaakt :P zo is mijn gyneacoloog heel direct ik kan het altijd wel waarderen weet altijd waar ik aan toe ben! Maar kan me voorstellen dat niet iedereen het waardeerd daar zijn de meningen over verdeeld.

Ja ik heb wel last van de overstimulatie erg last van de eierstokken want die zetten dan erg op, opgeblazen buik en veel steken links en rechts bij de eierstokken.

ongeveer rond een volle bevruchte maand zwangerschap zou dit minder moeten worden dus dat duurd nog 1,5 week minimaal.

Ben heel blij dat hij me volgende week weer wilt zien is toch een gerustelling!!

Voor de mensen die het nog niet gelezen hadden.

Dit was mijn 1e icsi

puregon 150 gespoten.

30 follikels had ik na 8 dagen die al groot waren elke dag bloed prikken om te kijken of ik kon doorspuiten, elke keer zat ik net op de grens.

Op dag 11 heb ik de punctie gehad oogst was 25 eicellen. (punctie viel erg mee zeker wel gevoeld maar was vol te houden)

22 geschikte eicellen 15 bevrucht.

Terug plaatsing zou niet doorgaan dmv overstimulatie.

Na aandringen en gesprekken onderzoeken toch terugplaasing gehad omdat er maar 1 geschikte emmie was overgebleven.

Dus t.p gehad 3 dagen na de punctie onder voorwaarden niets te doen en veel te drinken.

De t.p was op 19 Oktober

Maar ben zo blij dat het gebeurd is want het zit er nog steeds in ons iennie miennietje.

Geplaatst

Dit is nieuw voor mij, ik lees vaak wel maar typ er nooit aan mee....

Ik ben na 2e IVF 5w2d zwanger en vind het doodeng! Bij de eerste IVF was ik ook zwanger maar kreeg bij 6w een MK. Ik denk nu dus alleen maar, wanneer gaat het mis....Beetje buiksteken en ik schiet in de stress terwijl ik normaal supernuchter ben, maar vorige keer had ik dat ook vandaar dat ik nu zo bang ben...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden