Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik breek even in omdat ik Babeth, ofwel Meiske, een beetje volg.

Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat!!!!!! Ik lees echt af en toe even op de site hoe het met je gaat. Fijn hoor!

Tegen de andere gelukkigen hier, GEFELICITEERD!!!! Zo spannend en zo fijn! Ik hoop dat alles bij iedereen vlekkeloos gaat verlopen.

Liefs, Zomer

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi diana

Wat een goed nieuws...nu genieten : )

Leuk om alle verhalen te lezen...vandaag lange dag gewerkt....dus ga lekker mijn bedje opzoeken welterusten

Oh hihi ik kom uit brabant...

Geplaatst

Diana, mooi nieuws! Fijn hoor, wat een heerlijk gevoel lijkt me het dat je het hebt kunnen zien!

Hier vandaag 6 weken. Einde van de dag flinke schrik toen ik bij het plassen een pietsie lichtroze afscheiding constateerde. Ondertussen is dat voorbij, ik hoop dat het bij dit incident blijft. Buik is nu een beetje onrustig, maar dat zouden ook mijn darmen kunnen zijn; van de stress. Eerder op de dag voelde ik me prima. Maak me toch wel zorgen, moet ik bekennen.

Om de landelijke spreiding wat grootser te maken, hier trouwens een Noord-Hollandse! (met een half Limburgs embryootje)

Geplaatst

Diana wat fijn dat je een goede echo had!

Lekker genieten.

Latta wat een schrikken! Denk niet dat het kwaad kan zolang je geen heftige krampen hebt. Er zijn er genoeg die wat bloed verliezen tijdens zwangerschap.

Geplaatst

GoedemorgenDianaGefeliciteerd met je mooie echoVoor de rest moet ik nog even bijlezen. Maar hoe is het met jullie kwaaltjes het lijkt bij mij wel of de misselijkheid met de dag toeneemt...Latta Hoe gaat het met jou? Kan me goed voorstellen dat de schrik er in zit.Aman voor jou gaat het ook opschieten.Groetjes Tamara

Geplaatst

morguh dames,

Diana TOP!! Zal een goed gevoel geven zo'n echo!

Wanneer mogen jullie terug meiden na de 1e echo is daar nog een speciaal schema voor?

Latte, kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Van uitgaan dat er niets mis is meid anders maak je je zelf helemaal gek.

zoals de andere meiden al zeggen kan vaker voorkomen.

maar kan je zeker goed begrijpen dat je je zorgen maakte.

Tamara, misselijk heid word rond 7e week erger las ik helaas dat is normaal dus, ik ben gelukkig niet misselijk wel het iedee af en toe alsof ik verschikkelijk gezopen heb de dag ervoor, zo'n wee ig gevoel heb ik! Het enigste waar ik continu last van heb zijn wat pijnlijke borsten en ik heb het idee dat de tepels groter zijn geworden was geen gezicht moest er erg om lachen!

Geplaatst

Zou ik morgen ook al het hartje kunnen zien?

dan ben ik 6w en 2 dagen.

Vorige week zag je nog niets met 5wk.

Vind het spannend en best eng natuurlijk!

Diana jij hebt de echo ook al op tijd gehad je zit ook in de 6e week toch?

of heb ik het mis?

In spanning hahaha

Geplaatst

Goedemorgen .....

Spannend hoor meiden!

Tamara hier ook last van misselijkheid hoor....

Gelukkig nog niet spugen...maar lekker is anders : )

Geplaatst

Hoi meiden,

met mijn dochtertje zag ik al met 6 weken een kloppend hartje maar geen paniek als het ergens in week 6 nog niet zichtbaar is hoor! Dat zie je echt soms pas later, de meeste ziekenhuizen doen ook pas ergens vanaf week 7 de eerste echo....

Geplaatst

Snap het niet hoe krijgen jullie die leuke dingen onder aan je tekst.....zoals hoe lang je zwanger bent...

Krijg het niet voor elkaar om dit in mijn profiel te veranderen...en ben niet eens blond : )

Geplaatst

Aman, via gebruikersinstellingen kun je " handtekening wijzigen " en tekst tievoegen, als je een ticker wil plaatsen kun je die maken via bv babybytes of lilypie, daar aanmaken, de code die verschijnt ( ik geloof BBC versie) kopiëren in je handtekening ( via handtekening wijzigen) hihi ik hoop dat het wat duidelijk is ;-)

Geplaatst
Hoi meiden,

met mijn dochtertje zag ik al met 6 weken een kloppend hartje maar geen paniek als het ergens in week 6 nog niet zichtbaar is hoor! Dat zie je echt soms pas later, de meeste ziekenhuizen doen ook pas ergens vanaf week 7 de eerste echo....

Ik zit bij Radboud Nijmegen,en daar had ik met de 1e zwangerschap bij 6 wkn een echo. Toen was er ook idd een mooi knipperlichtje (hartje) te zien. Nu heb ik pas een echo bij 8 weken. Geen idee waarom dat is.

Dat weeig gevoel herken ik! Weer niet wie dat hier schreef? Vooral s'avonds,en na het avond eten.

Misselijkheid is een groot woord,het is idd net alsof je de de dag ervoor behoorlijk diep in het glaasje heb gekeken ;-)

Pijnlijke borsten heb ik helemaal geen last van.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum. We proberen sinds juli 2010 zwanger te worden, steeds zonder resultaat. Bij allerlei onderzoeken geen afwijkingen gevonden en na 6 mislukte IUI's nu zwanger van onze 1e IVF poging. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik 18 juli uitgerekend, nu dus 4.6 weken. 1e echo pas op 10 december. Ik ben er erg onzeker over, kan me moeilijk voorstellen dat het allemaal goed is... Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Hoi Carrie,

Welkom bij de club...En onzeker zijn we hier allemaal. In onze situatie (IVF/ICSi enzo) weet je ook alles al zo vroeg, en moet je zooooo lang wachten voor je wat verder bent. En je voelt van alles, de dagen kruipen voorbij voor je gevoel. Maar heerlijk toch dat je kleintje is blijven plakken, de eerste en hele grote stap is genomen. Er zit wat, daar mag je al heel dankbaar om zijn. Verder beuren we elkaar hier allemaal een beetje op om de beurt :happy7: De ene dag is de onzekerheid gewoon meer dan de andere dag. Soms hoop je van alles en soms zit je er zomaar ineens weer helemaal doorheen omdat je er vast van overtuigd bent dat het niet goed gaat (bij mij is dat iig wel een beetje zo) Je moet gewoon met de dag leven en blij zijn met elke dag dat het nog goed gaat en toe leven naar de echo, hoe lang dat nu ook lijkt te duren.

Diana, ik benijd je wel een beetje, echt heerlijk zeg dat het goed gaat...geniet ervan!

Latta, hoe is het nu, nog steeds rustig en niet meer rozige bijkomstigheden...??

Geplaatst

Wanneer uitgerekend

Aman: 1 juli 2013

Nienos: 1 juli 2013

Tamara: 1 juli 2013

Josserr: 3 juli 2013

Pammie: 3 juli 2013

Diana: 6 juli 2013

Anne82: 7 juli 2013

Ikke81 : 9 Juli 2013

Latte: 9 juli 2013

Madelin: 10 juli 2013

Meiske74: 13 juli 2013

Carrie: 18 juli 2013

1e echo

Nienos: 12 november

Tamara: 12 november

Diana: 13 november

Aman: 16 november

Pammie: 20 november

Latte: 21 november

Anne82: 23 november

Ikke81 : 23 november

Meiske74: 23 november

Madelin: 28 november

Carrie: 10 december

Heb Carrie even in het lijstje verwerkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden