Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat er weer positieve berichten zijn! Ik moet nog een week wachten tot de echo. Kan me soms (al is het minder dan eerst) nog flink zorgen maken. Ik hoop dat dat na de 12 weken echt minder wordt. Voel ook nog steeds zo weinig tot niets! Misschien iets meer moe maar dat kan ook zijn omdat ik voor een kleuterklas sta die nog nastuiteren van de Sint. Gelukkig bijna vakantie. Slaap lekker allemaal!!

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moge meiden

Hier afgelopen dinsdag een super ego....kindje was al druk in de weer en is al een echt mini mensje om te zien...

Alles ziet er goed uit.

We hadden ons zoontje meegenomen voor de ego....rijden we de parkeergarage in van het ziekenhuis zegt hij ineens mam wat hebben er veel mensen een baby in de buik.( de parkleergargae stond nl vol met auto's) hahaaha kinder logica : )

Hij vond het wel spannend.

Verder nog steeds misselijk bleee ja.

Hopelijk word het snel minder ben er helemaal klaar mee....maar alles voor het goede doel....maar valt op moment ff niet mee....

Ook hier ineens geen zin meer in cola hebben, raar he dat je zo je voorkeur ineens hebt, en word helemaal missselijk wat waspoeder, en shampoo, soms dus wat lastig want kan niet zonder

Blij als het weekend is

Ga maar een wat proberen te doen...

Geplaatst

Fijn Aman, zo'n goede echo!

pammie en Madelin, veel succes bij de echo morgen!

Wat hebben sommige van jullie veel echo's! Heeft dat een bepaalde reden? Ik heb afgelopen maandag met 8 weken 4 dagen mijn eerste en enige echo in het ziekenhuis gehad. Alles was goed, dus nu ga ik het gewone traject in. Heb me dus aangemeld bij de verloskundige, waar ik op 4 januari intake + echo heb (dan 12 weken). Vervolgens pas weer met 20 weken een echo.

Kwaaltjes vallen bij mij heel erg mee. Ben alleen vanaf week 5 al ontzettend moe! De laatste paar dagen ook een heeeel klein beetje misselijk, maar mag geen naam hebben.

Geplaatst

ik heb metweek 6 en 10 een echo gehad in vu standaard om te kijken of kindje gooed groeit

en tussen door de intake bij de verloskundige een echo

en hierna krijg ik er nog 2 en dan pas met 20 weeken

groetjes diana

Geplaatst

Ik heb ook maar 2 echo's. Met exact 8 wk, eerder doen ze in mijn ZH niet. En 1 rond de 11 wk. Die heb ik vandaag. Als het vandaag allemaal goed is hoef ik niet meer terug te komen en heb ik met 11 wk de 1e afspraak staan volgende wk bij de verloskundige. Daar krijg ik geen echo, ze zei als ik dat in het zh al had gehad werd dat bij hun niet vergoed (ik denk alleen als er medische reden zou zijn) dus bij mijn valt het ook erg mee.

Vannacht toch maar weer een groot glas fruitontbijt gesnaait :-)

Geplaatst

Dat verschild inderdaad per ziekenhuis.

Ik heb er een gehad met 5, 7 en 9wk met 7 weken ivm bloed verlies nu mag ik weer met 14 weken en dan hoor ik of ik moet blijven of naar de vk mag.

Heb eerder ook bij de gyneacoloog gelopen met mijn vorige zwangerschap ik had toen een risico factor.

misschien dat ik daarom nu wat langer moet blijven.

Maar het is een goed teken dat jullie over gaan naar de vk betekend dat alles goed verloopt!

Geplaatst

Carrie. Hier ook nog maar 2 echo's gehad!

Madelin. Super!! Mooi he zo'n bewegend frummeltje :-)

Ik heb ook een goede echo gehad. Alles groeit en gaat goed. Ik begin nu meer te beseffen dat er een brusje op komst is! Nu kan ik ook genieten . Ik was altijd nog onzeker.

Echo gaf wel aan dat het kindje al 12 weken was. Dat betekend dat ik uitgerekend ben op 29 juni. Maar ik heb de tp op 13 okt gehad en dan kom je op 3 juli uit. En dat moest ik aanhouden

Nekje niet verdikt gelukkig! Maar 1 mm en dit was perfect.

Geplaatst

Mooie berichten allemaal...

Fijn om te weten dat het allemaal goed is.

ik moet nog 3 weken wachten voor ik weer mag KILLING de 12 weken komen in ieder geval al dichter bij kan niet wachten :D onze kleine man wilt het zo graag vertellen op school

want 2 klasgenootjes hebben net een broertje en zusje gehad dus het kriebelt hem aardig.....

Ik voel me nu beter als de eerste weken van de zwangerschap dus we kunnen er weer lekker tegenaan.

Alleen de banden pijn houd aan de ene keer erger als anders.

Nou meiden veel plezier met de komende feestdagen

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

@Ikke, dat duurt idd lang zeg al je de vorige met 9 weken hebt gehad, zit een aardig poosje tussen, maar we weten intussen allemaal dat we lang moeten wachten op alles :-) maar er komt een eind aan het wachten, de kerst en oud&nieuw zit ertussen dus voor je het weet is het vast zover!

O, en jouw tikker geeft aan dat jij 2mnd en 1,6wk zwanger bent zwanger bent, hoe zit dat? want je loopt 1 dag na mij (woensdag ben ik 11wk, dus dat is dan toch 2mnd en 3wk) weet jij waarom jouw tikker een week minder aangeeft? Vast een onnozele en overbodige vraag maar voor een leek lijkt het niet te kloppen..

Geplaatst
Goedemorgen allemaal,

@Ikke, dat duurt idd lang zeg al je de vorige met 9 weken hebt gehad, zit een aardig poosje tussen, maar we weten intussen allemaal dat we lang moeten wachten op alles :-) maar er komt een eind aan het wachten, de kerst en oud&nieuw zit ertussen dus voor je het weet is het vast zover!

O, en jouw tikker geeft aan dat jij 2mnd en 1,6wk zwanger bent zwanger bent, hoe zit dat? want je loopt 1 dag na mij (woensdag ben ik 11wk, dus dat is dan toch 2mnd en 3wk) weet jij waarom jouw tikker een week minder aangeeft? Vast een onnozele en overbodige vraag maar voor een leek lijkt het niet te kloppen..

ja de tijd zal wel vlug gaan tis druk op mijn werk en voor we het weten al het nieuwe jaar we komen de dagen wel door.

Denk dat eerste week januari het vervelendse word met wachten dan is alle drukte achter de rug.

ja het klopt wel 4 oktober zou ik vanaf moeten rekenen dus 4 december is 2 mnd en 13 dagen dus klopt 2 mnd en 1 week en 6 dagen snap je het nu?

4 weken zijn 28 dagen een maand duurd natuurlijk iets langer. ;)

Geplaatst

Voor mij ook. Woensdag 12 weken.

Vanmorgen bloed wezen prikken voor de standaard dingen en nekplooimeting. Krijg ik donderdag uitslag van. Verwacht dat het goed zit hoor,op de laatste echo was het nekje niet verdikt maar je weet het nooit zeker.

Valt me op dat de ene keer hier actief geschreven wordt,en zo ineens dagen niet :-)

Geplaatst

Dag meisjes,

Hier een kleine update. Vanochtend had ik ineens best wat bloedverlies... Bruin weliswaar... Maar schrok en heb ziekenhuis gebeld. Moest meteen langskomen! Ze keek eerst, zag iets dat op poliep leek, maakte een uitstrijkje. Daarna (wat duurde dat laaang) een echo. Alles zag er goed uit, druk beweeglijk kindje en groot genoeg.

Maar het bruinverlies gaat onverminderd voort... Ze zei dat ik me pas zorgen moet maken bij helderrood bloed of kramp. En denkt dat het van poliepje komt. Gelukkig heb ik over 2 dagen de al geplande 12 weken echo.

Het blijft toch zo onzeker hè... En ik had me net voorgenomen om volop te gaan genieten...

Geplaatst

@Joserr: ik had vrijdag en zaterdag ook een klein beetje bruinverlies. Ik schrok ook heel erg! Het was niet veel, maar hield wel 1,5 dag aan, alleen bij het afvegen. Heb verder niet gebeld ofzo (ik dacht: ze kunnen toch niks doen), maar natuurlijk is de geruststelling van een echo wel fijn. Bij mij is het inmiddels dus gestopt, maar ben er nog niet helemaal gerust op. 4 jan pas weer een echo. Is het bij jou veel bruinverlies? Bah, wat een onzekerheid, maar super dat je echo goed was!

Geplaatst

Ha meiden, bloedverlies betekent echt niets, tenzij je buikkramp hebt. Alleen je maakt je vreselijk zorgen. Ik heb morgen weer een echo, maar ook steeds bloedverlies, helderrood. Daardoor twee keer eerder een echo gehad, maar beide keren was alles goed.

Stiekem zie ik weer tegen de echo op, omdat ik het bloedverlies net als iedereen doodeng vind.

Succes allen

Els

Geplaatst

Ja meiden dast is schrikken zoals jullie misschien gelezen hebben heb ik dat ook gehad met 7 weken vanaf die week is het elke week wel een x terug geweest de gyneacoloog zei ook dat ik me geen zorgen moest maken bij sommige kan dit in heel de zwangerschap voorkomen...

bij mij is het inmiddels normaal geworden al meer als 4 weken last van zo af en toe.. bij mij is het meestal na inspanning tassen dragen fietsen de ene keer erger als de andere keer.

maar het blijft schrikken ..

Geplaatst

He bah, meiden...wat eng! Ik kan me goed voorstellen dat je dat verontrustend vindt! Ik heb tot nog toe helemaal geen druppel bloed gehad, maar ik houd mijn vingertjes gekruist, zeker als ik dit allemaal lees.

Sterkte allemaal en werkse vandaag

Geplaatst

*breek in*

Dat bloedverlies is erg vervelend .. je word er super onzeker van.. en je denkt dat het mis is..

Ik kreeg met 5 weken en 4 dagen een helderrode bloeding met krampen, de dag daarvoor had

ik de 1e echo gehad en dat zag er goed uit.. nog geen kloppend hartje daar was het te vroeg voor..

Er werd verteld waarschijnlijk beginnende miskraam best veel bloed verloor ik..

Maar 4 dagen daarna nog een zwangerschapstest van cb gedaan en die gaf aan 3+ dus ik was nog zwanger.

En nog geen 2 dagen later een echo met een kloppend hartje!!

Vanaf week 5 t/m 9 elke week bloed verloren, wel niet meer helderrood maar wel bruin .. elke keer als ik

dan wat bloed verloor ging mijn bloeddruk enorm omhoog en me hart deed zeer.. (letterlijk heb met spoed

bij de cardioloog gezeten, hartfilmpje etc)

Maar ik heb wel elke keer een echo gehad, om mij gerust te stellen en dat was heel fijn!

En kijk hier 24 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste meisje!!

Het is stressvol maar probeer er ook positief bij te blijven heel veel vrouwen hebben die bloeding ..

En bij sommige is het helderrood bij sommige donkerrood/bruin..

En tja soms kan krampen er dus ook bij horen..

Heel veel sterkte dames!

*Breek uit*

Geplaatst

Zo, vanochtend weer een schitterende echo gehad. De dokter heeft heel veel foto's voor ons afgedrukt. Ze zijn daar allemaal zo aardig. Ik mag ook zelf kiezen of ik in het ziekenhuis blijf of dat ik naar de verloskundige ga. Wat vinden jullie? Ik weet het namelijk niet zo goed.

Wel blijf ik de echo's in het ziekenhuis houden. De 20-wekenecho, omdat ik zwanger ben geraakt via ICSI en de groei-echo's mochten we zelf kiezen, omdat ik net tegen het randje aan zit van wel of geen "zwaar" overgewicht. Nou ja, dan graag extra controle natuurlijk.

Bloedverlies zegt dus idd niets, gelukkig. Wel moet ik vanmiddag nog ff urine wegbrengen voor blaasontsteking. De dokter dacht dat daar misschien ook wel bloedverlies vandaan kwam.

Liefs

Geplaatst

bloedverlies is niet leuk maar vind het wel een gerustelling dat we niet de enigste zijn het lijkt er allemaal bij te horen.

Els wat een mooi bericht fijn dat de echo goed was...

voor wie de 12 weken gepasseerd zijn TOPPIE! Hebben jullie er groot nieuws van gemaakt?

Hoop het volgende week ook te kunnen zeggen :)

Geplaatst
Zo, vanochtend weer een schitterende echo gehad. De dokter heeft heel veel foto's voor ons afgedrukt. Ze zijn daar allemaal zo aardig. Ik mag ook zelf kiezen of ik in het ziekenhuis blijf of dat ik naar de verloskundige ga. Wat vinden jullie? Ik weet het namelijk niet zo goed.

Wel blijf ik de echo's in het ziekenhuis houden. De 20-wekenecho, omdat ik zwanger ben geraakt via ICSI en de groei-echo's mochten we zelf kiezen, omdat ik net tegen het randje aan zit van wel of geen "zwaar" overgewicht. Nou ja, dan graag extra controle natuurlijk.

Bloedverlies zegt dus idd niets, gelukkig. Wel moet ik vanmiddag nog ff urine wegbrengen voor blaasontsteking. De dokter dacht dat daar misschien ook wel bloedverlies vandaan kwam.

Liefs

Gefeliciteerd met je goede echo! Fijn hoor.

Wat betreft ziekenhuis of verloskundige. Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Ik heb bij mijn zoontje toen gekozen voor de verloskundige. Ik was het ziekenhuis in en uit zo zat!

Voordeel van het ziekenhuis,is dat je wel iedere keer een echootje krijgt. Dus extra veel fotootjes ;-)

Maar ik wilde bij een verloskundige "horen",net als ieder ander die er naar toe gaat. Dat gevoel had ik toen gewoon heel erg.

Toen ik mijn 1e echo had in Nijmegen,was ik 7 wkn+6 dgn zwanger.

Ik mocht toen van de arts in Nijmegen direct naar een verloskundige,en dat heb ik ook gedaan.

Het voelde gelijk weer goed en vertrouwd. Succes met je keuze!

Ikke. Ik heb het bijna iedereen al verteld toen ik 8 weken zwanger was. Ook op het werk. Misschien beetje vroeg,maar

het voelde juist. Ook op facebook heb ik het officieel gemaakt toen ik 9 weken zwanger was. Met een mooie echo foto ;-)

Geplaatst

Liefs

* Breek in *

Wat fijn zeg Els.. heerlijk voor je..

Ik zou het lekker bij het ziekenhuis houden.. meer verscherpte controles.. 9 van de 10 x een echo bij controle.. als er

iets is mag je de kraamafdeling bellen en mag je zo komen voor een echo.. althans hiero..

Want ze hebben liever niet dat een zwangere zich druk maakt..

En tja misschien heel lullig gezegd; bij poliklinische bevallingen dus onder leiding van een verloskundige van een praktijk.

Moet je eigen kosten betalen om te bevallen zo'n 300 euro als je niet thuis bevalt. (dat is wat ik er van weet)

En als je gewoon onder het ziekenhuis bevalt, en dat kan ook onder leiding van een verloskundige daar dan heb je geen

extra kosten alleen het 7,50 lig geld wat we nu elke dag moeten betalen..

Want ik moet zeggen alles is al duuuuuur genoeg..

Maar succes met de keuze!

Groetjes

*breek weer uit hoor*

Geplaatst

Roxanne . Het ligt er ook aan of het medisch wordt wat betreft de bevalling.

Ik had bij mn 1e bevalling groen vruchtwater. Dan wordt t medisch,en moet de gyn de bevalling doen.

Scheelt ook in kosten,ik hoefde geen eigen bijdrage bij te betalen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden