Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Nikkie, wat verschrikkelijk! We blijven duimen dat het alsnog goed komt. Ik zou toch ff het ziekenhuis bellen, misschien mag je wel eerder komen.

@ Josserrr, fijn hoor. Het is ook elke keer weer een opluchting als het goed is.

Hier gaat alles redelijk, sinds gisteravond een beetje last van mijn buik ( ik denk bandenpijn ), maar je denkt toch direct aan nare dingen. Na de echo van dinsdag zijn wij toch echt wel positief, maar die spanning blijft. Gek hé......

Liefs

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Nikkie ik denk dat het echt nog alle kanten kan opgaan.

Meiske en ook ik hebben met cb digitaal ook een andere conceptie datum getest die niet overeen kwam ik zou me er niet gelijk druk om maken.

Afwachten is het enigste wat je kan doen.

volgende week bij 6 weken zou er ook op de echo er echt wat duidelijk te zien moeten zijn. Vraag anders of je eerder mag omdat je erg ongerust bent vaak luisteren ze daar wel naar.

Probeer een beetje rustig te blijven stress is ook niet goed.

Ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan kop op meis!!!

Josserrr Mooi een goede echo weer goed nieuws !! top!

Nou hier gaat het redelijk goed weer heel de week aan het werk en gisteren brak het me wel een beetje op.

De dagen zijn druk hierzo hebben sinds vorige week een gezins lid er bij een PUP ... Zo lieffff maar zooooo veeeel werk hahahaha.

Dus de dagen vliegen voorbij wel lekker want zo is het eerder weer echo tijd :P

Mijn borsten zijn flink gegroeid en mijn buik is ook dikker nu in totaal bijna 3 kg aangekomen.

Dit had ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook daar ben ik in de 1e 3mnd 5 kg aangekomen en uiteindelijk is het totaal 7 kg geworden. (kleine baby groei achterstand)

Ben nog al slank dus het valt erg op moeilijk om verborgen te houden na de feestdagen kan ik het vertellen dus heb nog ff te gaan.

Soms als ik ineens opstaat trekken me banden echt super erg herkennen jullie dat?

Jullie ook al wat zwaarder?

ben benieuwd

liefs ikke

Geplaatst

Nikkie, ik weet precies wat je bedoelt, ook ik had inderdaad op een bepaald moment en test die geen 3+ aangaf....toen direct bloed laten prikken ( was vrijdag 16-9), vervolgens op maandag weer, omdat mijn hcg van 2000 naar 2700 was gegaan direct en echo gekregen.bij mijn jongens steeg het in het begin ook niet snel en ik had een verdubbeling per 68 uur ( na alles teruggerekend te hebben). Ze dachten lokaal echt dat het niet goed zou gaan maar tegen alle verwachting in toch een mooie hartactiviteit en groei. Weliswaar kwam nog geen een meting overeen met de termijn volgens de punctiedatum, zowel in DD als lokaal gaven ze aan dat het kindje mogelijk achterloopt, ten gevolge van late innesteling, doorontwikkeling? Mar dat ze de meting ook moeilijk kunnen doen door de diepe en hoge ligging in de bm en wellicht gooit mijn overgewicht ook wat roet in het eten....ik viel me ook echt niet iederedag hetzelfde misselijk en mijn borsten zijn wat gevoel ook wisselend maar dat had ik ook bij de vorige zwangerschappen.

Misschien toch een idee om bloed te laten prikken en maandag weer? En ja, een echo maar daar is gewoonweg bij 5 weken nog weinig op te zien. Ohhh het is killing he!!

lokaal prikken ze bij ons eigenlijk geen hcg maar toen ik me mijn gevoel en bevindingen uitlegde was het geen probleem. Tuurlijk, een eerste meting zegt nog niet alles, het gaat om de volgende maar toch..veel sterkte, dit is killing....

Geplaatst

Josserr; Gefeliciteerd met de goede echo!

Nikkie; Oh jeetjemeid. Wat een onzekerheid allemaal. En dan moet je ook nog zo lang wachten op je echo. Killing!

Els; Die spanning blijft hoor. Geloof me ;-) Ik was pas gerustgesteld toen ik mijn zoontje in mijn armen had. En de hele

bevalling achter de rug was.

Ikke; Wat leuk een pup. Maar inderdaad druk! Wat voor ras is het? Mag je alvast beginnen met opvoeden en zindelijk maken ;)

Ik merk hier nog niet veel van de kilo's. Ik ben ook helemaal niet van de weegschaal. Bij de zwangerschap van mijn zoontje

ben ik 25 kilo aangekomen (!). Dat was merendeels vocht. Ik had overal zoveel vocht! En dat terwijl ik een normaal postuur heb!

Ik was de kilo's al weer snel kwijt,en zit al een geruime tijd op mijn oude gewicht.

Alleen het buikje ben ik nooit echt kwijtgeraakt,dus dat zie je nu ook wel eerder. Het is al best bol :D

Volgende week woensdag intake verloskundige!

Meiske; ik zie dat jij a.s. woensdag je 3e echo hebt. Spannend!

Geplaatst

Super zeg voor de meiden die en mooie ego hadden.....

Els gefeliciteerd leuk dat je mee schrijft

Latta sterkte!! schrok ervan tjee zeg

Caro-lin......wat een onzekerheid .....sterkte!!

Hier alles nog zijn gangetje.....ben erg moe op het moment en nog steeds de hele dag misselijk, inmiddels ook wat chagie....maar probeer

dit niet te laten overheersen.....

Kijk wel al weer uit naar de volgende ego....: ) 11 dec dus duurt nog ff....

Geplaatst

*breek in*

Nikki.. ik hoop voor je dat het toch goed nieuws is... er zijn vrouwen waarbij dit toch goed komt..

Alleen ik moet helaas toegeven dat mijn eerste zwangerschap ook dit verhaal bevat..

Ik was vijf weken zwanger toen ik nog een cb deed met indicator .. dit om leuk tussen een vaderdag

cadeautje te doen voor me man..

Niks bleek minder waar, het was niet leuk.. hij gaf nog steeds 1-2 aan maar om 05:30 s ochtends kon

ik niet iemand bellen.. met mijn paniek en onzekerheid..

Later op de dag een gyn gebeld.. hij zei dat hij die indicators niet zo vertrouwd.. en het vertrouwen

moet hebben dat het goed zit..

Helaas 2 weken later bleek dus echt dat het wel fout was.. het was niet eens verder gekomen dan

innesteling..

Maar probeer positief te blijven het kan dus wel bij sommige vrouwen stijgt het HCG langzaam..

Probeer eerder een echo te krijgen.. met 6 weken ofzo of nog verstandiger 6 1/2 week..

Heel veel sterkte

*breek uit*

Geplaatst

Hoi meiden. Ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld omdat ik me grote zorgen maak: een hele lichte streep van MvM plus verminderde zwangerschapskwaaltjes plus een verkeerde termijn op de test. Conclusief van de ferti verpleegkundige: dat ziet er niet goed uit meis ... Het is wel goed gestart met een intacte zwangerschap en nu lijkt het gestopt te zijn met ontwikkelen en groeien ... bam! Ondanks dat je het van binnen wel weet komt het toch keihard aan. Het advies is om na het weekend nog een digitale test te doen, die zal gaan aangeven niet zwanger omdat het HCG hormoon in mijn lichaam aan het verminderen is. Bloedtest heeft geen zin vinden zij, daar zijn er meerdere van nodig. Echo heeft ook geen zin omdat het nog te vroeg is om uberhaupt wat te zien. De echo is wel een weekje vervroegd naar volgende week donderdag. Ben zo verdrietig & boos en vraag me af waarom ... Ben bang voor wat komen gaat ...

Geplaatst

Ohhh lieve Nikkie,

wat een hard bericht is dat dan, voor jou is het moeilijk maar ik ga dan nog een sprankje hoop voor je houden meid!!is je vriend/ man wel bij je op dit moment?

Ga je inderdaad met de digitale aan de gang of de gewone om te zien hoe het streepje zich houdt?pfff ik vind het zo f****** ellendig voor je...en inderdaad, Waarom!?....

sterkte en naast ons eigen kaarsje ga ik er nog eentje branden!x

Geplaatst

Hallo lieve girlies, pff wat een nieuws toch weer allemaal. Ik was de eerste die hier van het bankje viel, maar inmiddels zijn er al een paar gevolgd helaas. Nienos, Poezebeest, Latta, Nikkie heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat we allemaal weer snel ergens ons mogen aanmelden. Meiske en Caro-lin, blijft nog even spannend. Ik hoop zo dat het goed komt/blijft... Ikke lijkt weer goed te gaan al was het even spannend. En alle anderen geniet, ervaar en heel veel geluk toegewenst. Liefs, niki

Geplaatst

Nikkie. Dat komt hard aan. Jeetje. Ik hoop dat er alsnog een wondertje in je buik zit!

Fijn dat je toch eerder de echo kan krijgen,al zal het voor jou enorm lang duren.

Sterkte!!

Geplaatst

Goedemorgen meiden

Heb even bij gelezen en wat een vreselijke berichten.

Latta heel veel sterkte!!!

Caro-lin

Wat een onzekerheid voor jou! Sterkte

Nikkie

Ik hoop dat jou echo snel duidelijkheid kan geven want hier word je ook erg onzeker van sterkte.

Hoe is het met de rest?

Hier gaat het wel erg zenuwachtig voor dinsdag. We hebben twee afspraken staan een in het emc voor de intake van de speciale 20 weken echo omdat we via icsi zwanger zijn geworden krijgen we een uitgebreide echo.

Daarna in het maastad ook weer een echo volgens mij de termijnecho en dan krijgen we te horen of ik daar mag blijven lopen. Zo niet bel ik gelijk naar de vk.

Meiden fijne zondag vandaag

Groetjes Tamara

Geplaatst

Even een update van mijn kant.

Het gaat niet echt beter. Nog steeds steken rond de navel en een nare zeurende pijn in de onderbuik waar ik 's nachts echt wakker van wordt. Het komt en het gaat.

Nog geen bloed gelukkig, maar het voelt niet goed.

Ook ben ik in 2 dagen 3 kilo aangekomen en dat komt niet door eten. Mijn buik is helemaal opgezwollen en hard.

Ik heb het ziekenhuis gemaild.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn die deze pijn veroorzaakt. Dat er iets behalve de zwangerschap is die dit veroorzaakt???

Ik weet het even niet meer.

Voel mij echt niet lekker.....

ps heb het ziekenhuis gemaild dus krijg dan morgen bericht.

Geplaatst

Caro-lin wat naar!!!!bij ons is het beleid dat je altijd contact op kan nemen met de verloskamers, is dat niet een idee voor jou? Al is het maar om het eea uit te sluiten?sterkte!!

Geplaatst

carolin ik denk dat je beter kunt bellen anders de huisartsen post het verhaal uit leggen!

het aankomen klinkt niet goed en kan inderdaad vanalles zijn. (late overstimulatie zijn de zelfde klachten)

In iedergeval goed rust en veel drinken om vocht en afval stoffen af te voeren zou ik zeker doen.

Luister goed naar je lichaam zeker als je het niet vertrouwd

Geplaatst

Dank voor de tips maar de klachten zijn hetzelfde als donderdag bij de echo. De gyn had gezegd dat ik kon bellen als het erger werd, maar het houdt gewoon aan...De gyn had niets aangegeven over overstimulatie bij de echo. Hij had wel naar mijn eierstokken gekeken en er was niets vreemds.

Ik wil ook niet zo maar het spoednummer bellen dat ik heb gekregen.

Ik wacht dus maar gewoon morgen af...

Geplaatst

Al een paar x gekeken vandaag was er benieuwd carolin hoe het met je gaat.

Hier zijn vandaag ook de eerste sneeuwvlokken uit de lucht gevallen..

Kinderen waren erg enthousiast bij school... hahahaha

Ze verwachten nog wat van de week dus ben benieuwd winter is coming..

Geplaatst

Hier is het foute boel. Alle hoop is gevlogen. Het vertrouwen is weg. Lage rugpijn, buikkrampen en bloed ... het is nu dus echt over en uit ... feit is dat ICSI 5 is mislukt ... Ik ben verdrietig, teleurgesteld, boos. Vanmiddag telefonisch contact gehad met mijn arts. Zij bevestigt ook dat het er niet goed uit ziet. Vervroegde echo gaat donderdag wel door zodat ze dan kan checken of ik "leeg" ben.

Ik wens jullie allemaal een mooie & goede & zorgeloze zwangerschap toe. Geniet ervan meiden, van het kostbare bezit wat je bij je draagt. Veel geluk gewenst. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Ohhhh lieve NIkkie,

wat ontzettend verdrietig!! nu heb je wel duidelijkheid maar het is zo verdrietig.Logisch dat je boos bent, ik wens jou en je vriend ontzettend veel sterkte toe om dit verdriet ook weer te verwerken....een dikke knuffel van mij!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ach Nikki wat naar nu toch weer. Je houdt toch steeds hoop...wij ook.

Dank lieve meiden voor de bezorgdheid.

Vanmorgen naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat het waarschijnlijk mijn dikke darm is, maar vond het niet verstandig om het nu te behandelen mocht ik zwanger zijn. Dus nog even rondlopen met pijn totaan de echo.

Om 14.30 uur belde ook het olvg nav mijn mail van gister.

Als ik erg bezorgd was dan mocht ik morgen komen, maar de gyn dacht ook dat het iets anders was dan de zwangerschap die de pij veroorzaakt. waarom zegt hij dat donderdag dan niet!!! Nou ja, ik heb de echo van woensdag aangehouden.

Morgen is nijn man jarig en ik wil geen nare berichten op die dag te verwerken krijgen....

Geplaatst

ohhh Caro-lin, het blijft voor jullie ook nog spannend, net als ik woensdag de echo. Alvast gefeliciteerd met je man en samen op naar een goed bericht a.s. woensdag!!! x

Geplaatst

Nikkie, STERKTE! Carolin, moed houden, misschien valt het toch mee??

Ik kan trouwens wel makkelijk zeggen dat je moed moet houden maar we weten allemaal hoe moeilijk dat soms is. Zelfs nu het bij mij allemaal goed gaat en de echo niet beter kon zijn dan die was, twijfel ik soms nog alles bij elkaar, en ik heb nog maar 1x een miskraam gehad. In vergelijking met sommige van jullie mag ik toch echt niet klagen en moet ik ook maar eens blij zijn!!

Ondanks dat het goed gaat lees ik jullie verhalen en weet soms niet hoe ik moet reageren omdat er gewoon niet te reageren valt. Wat een verdriet en pijn!! Ik leef zo met jullie allemaal mee.

Ik heb niet helemaal meer een beeld van hoe het bij wie is. Bij wie gaat het goed en met hoeveel zitten we eigenlijk in dit forum...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden