Ga naar inhoud

sept/okt/nov 2012 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden!

Zo, mijn eerste ‘werkweek’ zit er op. Werkweek tussen haakjes want veel heb ik niet gedaan of kunnen doen. Ik had natuurlijk kunnen verwachten dat ik weer tegen problemen aan zou lopen.

Zo is mijn account waar ik op werk compleet verdwenen bij de ICT afdeling. Ik besta voor Dienst Justitiele Inrichtingen (DJI) dus niet meer….. Op maandag kwam ik binnen op de groep bij mijn collega’s aldaar. Het welkom heb ik als ‘lauwtjes’ ervaren. Sommigen gingen na gedag te hebben gezegd gewoon weer verder met hun bezigheden of elkaar. Daarentegen kreeg ik van de groep naast ons wel een hartelijk welkom. Het viel mij op dat collega’s die ik in de wandelgangen tegen kwam soms allang vergeten waren dat ik zwanger ben geweest. Het was sommigen wel opgevallen dat ik een tijdje niet in het zicht ben geweest en anderen vroegen mij : “Jij zat toch op de bewonersadministratie?”

Goed, nu weet ik dat we best groot zijn en je als personeel een nummer of geest kan zijn maar ik had gehoopt na 5 jaar in dienst toch meer herkend te worden.

Op mijn eerste dag kon ik dus niet anders dan alleen maar de hele dag (van 09.00u-17.30u was de afspraak) socializen. Ik ben rond 15.30u naar huis gegaan.

Dinsdag had ik 2 afspraken en moest B.eau ook wegbrengen hiervoor. De eerste afspraak was voor loopbaanbegeleiding en de 2e een afspraak bij een oud leidinggevende van mij die nu in een andere bajes werkt. Al met al een druk dagje waarop ik met een vol hoofd informatie en bevestigingen als een speer naar de oppas moest om B.eau te komen verlossen, haha!

Woensdag ben ik wederom met een knoop in mijn maag naar mijn werk gegaan. Met zoveel tegenzin… Eenmaal daar kwam ik een aardige collega tegen die toestond haar account te gebruiken. Helaas bracht dat mij ook nergens; ik kon zelfs de loopbaantesten niet maken. Eenmaal achter een werkstation op de afdeling boven ons kreeg ik onverhoopt ook nog een opmerking van een compleet tactloze collega dat ik wel een computer bezet zat te houden. De tranen zaten achter mijn ogen…. In mijn hoofd gingen allerlei gedachten. “Ik ga zo weg”, “maar moet het dan melden aan M. waar ik niet mee door een deur kan”, wat ga ik dan nu doen”….. Zo ben ik zwervend door het pand bij de bewonersadministratie terecht gekomen om daar bij te kletsen. Er was niemand van het vaste personeel (wat wel vaker voorkomt). Wel zat er een collega van de beveiliging waarvan ik wist dat zij ‘hand en span-diensten’ verleende momenteel. Blijkt dat zij officieel gedetacheerd zit daar. Iets waar ik tijdens mijn zwangerschap voor aan het vechten was!! Ik zakte door de grond. Waarom zij wel en ik niet???

Ik ben terug naar de groep gegaan en heb aan het einde van de middag nog geholpen de maaltijd voor die avond deels klaar te maken op aanvraag van een collega.

Donderdag verliep niet veel anders.

Wat ik ook opmerkte bij mijzelf is dat ik gespannen reageerde toen er een alarmsituatie doorkwam op mijn pieper. In mijn hoofd bedacht ik meteen dat ik angst voelde en mij bezorgd ging maken dat er wel weer van mij verwacht wordt dat ook ik weer in moet grijpen indien nodig (of op alarm lopen). De verhalen naderhand van de collega’s over wat er gebeurd was deden mij gruwelen en ergeren. Ik wil hier niets meer mee te maken hebben!

Op donderdag was mijn nieuwe account actief. Op maar 1 werkstation en moet alles opnieuw ingesteld worden. Dit kan alleen mijn leidinggevende maar verzorgen. Daarnaast waren er programma’s niet bereikbaar omdat er of onderhoud aan gepleegd werd of er was storing. Nu zou je denken waarom ik mijn leidinggevende niet heb benaderd. Dit wilde ik maandag direct al maar zij was niet aanwezig vanwege familieomstandigheden, de gehele week. Andere leidinggevenden vertrouw ik niet meer.

Tja, conclusie? Een zeer slechte start van mijn werkzame leven. Gelukkig kan ik wel positief terugkijken op het loopbaangesprek en het feit dat het wegbrengen van B.eau niet heel vervelend voelde. Toch was ik van de week soms erg blij dat ik hem kon ophalen. Vrijdag heb ik hem vertroeteld bij het leven en een traantje gelaten toen hij zo lief naar mijn keek en zat te kletsen. Er zit weer een hoop spanning in mijn lijf.

Hoe nu verder? Maandag heb ik een vroege dienst (07.30u – 16.00u) op de groep. Dan probeer ik eerst mijn leidinggevende te spreken over de feiten hierboven. De bedrijfsarts benader ik van het weekend nog per mail over mijn lichamelijke en geestelijke toestand. Ik vind het eigenlijk wel erg snel gaan om al hele dagen op de groep te vertoeven (zonder perspectief) en angst te ervaren. Ook hebben wij hier nog gebroken nachten wat de nachtrust niet doet bevorderen. Het lontje wordt soms erg kort bij mij en voel veel emotie dwars zitten. Ik wil huilen maar ben ook erg boos.

Als ik 6 uurtjes per dag werk heb, wordt ik geloof ik al wat blijer. En met werk bedoel ik niet tafeltennissen, socializen, koffie zetten, deuren openen, om de haverklap met die gasten luchten (roken), computerspelletjes zitten kijken, tijdschriften lezen etc.

Nee, iets nuttigs.

Tot zover.

Geplaatst

Ooo lieve Nes wat een ellende zeg! Ik heb helaas nu niet veel tijd om te reageren,maar was benieuwd of je al wat geschreven had.

Ik had het toch iets positiever voor je gehoopt.

Ik ga nog reageren en anders doe ik het wel via fb berichtje,maar ik heb een huilerig/hangend jochie bij me. Lijkt niet helemaal fit te zijn.

Al is de organisatie nog zo groot, je mag wel wat leukere reacties van je collega's verwachten.

Gelukkig viel het wegbrengen van B. mee. Lijkt me vreselijk. Maar een ontspannende baan mag daar wel tegenover staan dat je ook lekker naar huis gaat.

Nu even niet aan denken en deze dagen genieten van je mannen! Hoe lastig dat ook is het naast je neer leggen. Die spanning/stress is niet goed voor je.

Fijn dat het gesprek wel prettig was, gaat dat misschien wat opleveren of praten we dan over lange termijn?

Knuffel..

Geplaatst

Nes wat vind ik at vreselijk voor je dat je op zo'n manier terug bent gekomen. Je zag er al zo tegenop en dan wordt je ook nog zo verwelkomt.

Gelukkig ging het wegbrengen van B wel goed maar het zou toch fijn zijn dat je je goed en fijn voelde op de plek waar je toch aardig wat uren in de week doorbrengt.

Hopelijk is er snel een oplossing en voel jij je weer prettiger op je werk.

En niet onbelangrijk hopelijk slaapt B snel een keer door

Hoe gata het met de groente en fruit?

Hier smult mevrouwtje er op los haha vooral sperzieboontjes vind ze lekker.

Hier gata het verder wel goed we hebben alledrie de griep gehad maar zijnw eer helemaal beter.

E drinkt de flessen weer helemaal leeg dus ze zal woensdag wel weer aangekomen zijn gelukkig.

De rest loop allemaal lekker dus heb niet zo heel veel te melden

Op mijn bekken na pfff die pijn wordt steeds erger helaas maar ja heb nu fysio daarvoor dus hopelijk wordt het beter binnenkort.

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

ff een korte update!

Van de week maar gelijk weer een sollicitatie de deur uit gedaan voor een administratieve functie in de bajes van Vught. En nu weer afwachten....

Vanmorgen zijn we met B.eau gaan zwemmen. Dat was echt fun! Zo gelachen weer om dat kereltje. Hij heeft de afgelopen tijd alleen maar vrolijke buien! Hij lacht naar iedereen, ook al zijn die vreemd (mannen van de ketelonderhoud bv.). Bij het zwemmen vond hij vooral alle andere kindjes en mamma's interessant. Als mijn rooster het toelaat, zal ik ook meegaan steeds. Mijn vriend wil elke woensdag nu met hem gaan zwemmen maar dat gaat niet in het zwembad waar we vanmorgen zijn geweest omdat hij de auto niet heeft. Helaas heeft het zwembad hier vlakbij alleen op rijdag babyzwemmen. Maar ach, dan gaat ie gewoon zelf zwemmen. Ging trouwens prima met alleen een zwemluier hoor. Een zwembroekje is niet echt nodig hier overheen. Misschien een leuker gezich dat is alles.

Ik ben sinds gisteren tot aan het weekend vrij en moet dus het hele weekend werken...........Nog een paar daagjes genieten dus.

Geplaatst

Nes lekker he dat zwemmen ik vind het wel jammer dat ik op donderdag nooit kan omdat ik werken moet ik wil nog wle een keer kijken op de vrijdag maar dan zijn er meest allemaal duitsers dus dat is toch anders dan met de moeders wat ik al kende ach we zien het wel.

Vandaag weer bij de ka geweest en ze is gelukkig goed gegroeid vorige week woog ze 6020 gr en nu 6580 gr dus gaat lekker en ze is nu 64cm gewoon 11cm gegroeid in 4 maanden haha

Oh ja de ka zei dat er onderzoek was gedaan naar vast voedsel en wanneer geven en daar was uitgekomen dat je beter eerder kon geven dan later zoals ze elke keer beweren tegenwoordig. Het cb zegt dat de kindjes dan meer kans hebben op allegieen en dat schijnt dus juist niet zo te zijn want ik ik geloof Duitsland gaven ze ook eerder en die kindjes hadden veel minder last van astma als hier. Ach ik heb zelf zoiets van volg je gevoel en doe lekker wat jezelf denkt dat goed is

E vind niet alles lekker en worteltjes spuugt ze alleen maar van dus dan is niet echt heel ideaal maar boontjes en bloemkool vind ze heerlijk en fruit ook gelukkig.

We moeten over een maandje weer terug komen om te kijken hoe het dan gaat

Verder gaat het super goed haar hoofdje trekt al helemaal bij door dat zijliggingskussen van de fysio

Morgen heb ik weer bekkenfysio ben benieuwd want het wordt alleen maar erger en niks beter helaas.

Fijne avond

Geplaatst

Hee hallo mama's! Ik heb jullie gevonden hoor. Ik kom hier niet zo veel meer, maar dacht toch eens te kijken hoe het met jullie gaat. Ik heb niet alles bijgelezen, maar ik zie over het algemeen goed berichten, fijn!

De meesten zijn weer aan het werk, jammer Nes dat je je zo ongemakkelijk (zwak uitgedrukt) hebt gevoeld. Ik hoop dat je snel iets leukers vindt.

Met ons gaat het goed. De kleine is een ontzettende gezellige pretletter. Grote zus blijft erg trots en verzorgend. We hebben wel even getobt met de kleine ivm veel buikkramp. Omdat ik vrij snel het idee had dat mijn voeding een rol speelde ben ik op een hypoallergeen dieet gegaan. Hier knapte ze snel van op. Sinds ruim 2 maande geen melk, soja, ei en noten meer voor mij dus. Het was even uitzoeken, maar het is prima te doen. De enkele keer dat ik per ongeluk wel een van deze producten heb gegeten zag ik gelijk reactie bij dochterlief, dus er is duidelijk sprake van voedselovergevoeligheid. Het CB doet er niets mee omdat ze goed groeit, ik vind het prima, we zijn er nu goed uit.

Het gaat hier wel een beetje anders dan bij de rest, als ik het zo lees. Ik geef volledige bv op verzoek (en de kleine drinkt graag vaak en kleine beetjes), ze slaapt overdag bij mij in de draagdoek en 's nachts tegen me aan (al drinkend meestal). Heel gezellig vinden we. Bijvoeding doen we pas met 6 maanden, heel rustig aan ivm haar overgevoeligheid en volgens de Rapley-methode, dus uit het vuistje.

Nou, ik ga snel weer genieten van mijn meisjes. Fijne dag, meiden!

Geplaatst

Hoi Abc wat goed even van je te horen en wat fijn dat het nu wel goed gaat nu jezelf op een dieet bent hopelijk groeit ze er nog overheen knap hoor dta je je hele dieet erop aanpast ik ben toch wle blij dat mijn meisje tot nu toe overal tegen kan op worteltjes na en dat ze bijna geen krampjes heeft gehad gelukkig lijkt me echt heel naar voor kind en ouders.

Maar petje af dat je haar de hele dag en nacht bij je hebt ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel heerlijk vind als ze zoals nu in haar bedje ligt zodat ik even de handen vrij heb, maar goe dnu kan ik geen draagdoek hebben ivm met mijn fibromyalgie waardoor ik altijd pijn in nek en rug heb.

Marlijnne dank je voor je reactie gisteren ik twijfel soms aan mijzelf of ik dan iets fouts heb gezegd maar aangezien ik van 3 verschillende personen een prive berichtje kreeg wat haar niet eens kennen met dezelfde vraag als jij dacht ik dat het toch echt niet aan mij lag.

Ik zal even uitleg geven voor de andere dames wat het misschien ook wel op fb hebben gezien ik had gisteren er neer gezet dat ik zo aan het genieten was van mijn meisje met dat mooie weer en schijnbaar mag dat niet van mijn schoonzus het komt er eigenlijk op neer dat ik lui ben omdat ik tijdens mijn werk kan wandelen (ben gastouder dus wat is er nu beter voor die kids dan lekker naar buiten te gaan) en kan doen wat ik wil, ze deed overigens of ze nog niet wist wat voor een werk ik doe na 2 jaar. En toen ik zei dat ik blij ben met zoals het gaat dat ik ruim 5 jaar op haar heb moeten wachten en dat ik blij ben haar zoveel mogelijk bij me te hebben en ook heel belangrijk geen opvangkosten heb werd ze boos en zei ze dat ze er niet meer op antwoordde dus ik snap het niet aangezien ik echt alleen voor mijzelf sprak en voor niemand anders en ook niks kwetsends heb gezegd naar mijn mening.

Maar goed die relatie tussen haar en de rest van de familie zal wel nooit wat worden en hoeft van mij ook niet ben ook blij dat ze 20km hier vandaan wonen het is alleen jammer dta ze naast mijn schoonouders wonen dus dan kom je ze iets vaker tegen.

Ach het went dat ze zo doet haar kindje wordt nooit wat mee gedaan en dat zie je ook terug in zijn ontwikkeling hij rolt zich nog niet zo lang om en is volgende week al 9 maanden dus ach ik trek het me al niet een smeer aan

Geplaatst

Zooooo tijd....heel even hahah;-) De was erin, meneertje in bed(ligt nog te keuvelen) ik aan een boterham en dacht nu even een stukkie schrijven.

Nes: hoe is het met je, dapper dat je toch wel elke keer naar je werk gaat. Niet dat jeje "zomaar" ziek moet melden, maar dit klinkt niet heel erg gezond en sommige dingen zijn heel herkenbaar.

Nu we een weekje verder zijn is het nog steeds hetzelfde?

Zo te lezen niet heel close met je collega's maar anders laat je die tranen toch een keer komen. Dan zie ze ook hoe moeilijk je het vind? Of vertellen.

Jaaa ik geloof dat is lastig. Probeer beetje mee te denken.

Hopelijk leveren sollicitaties wat op. De bedrijfsarts nog gesproken. Pas goed op jezelf hoor.

Jullie ook lekker gezwommen, leuk he...

Hier vd week aan de slag en zie er erg tegenop, om allerlei redenen. Vreselijk drukke afdeling en wil lekker werken zodat ik thuis ook beetje fit ben. Het oppassen. Ik vind het zo moeilijk om S, uit handen te geven. Snappen ze wel wat ze moeten doen en ik probeer steeds te vertellen hoe ik het doe. Tuurlijk snappen ze het...pfffffff vind het zoooooo erg..

Tjaa iedereen doet het toch anders. Ik heb maar gezegd dat ik het belangrijk vind dat hij eten op de tijden krijgt die ik ongeveer opschrijf en zijn rust.. En verder moeten de oppassen S. natuurlijk ook nog wat beter leren kennen.

Slapen is nog steeds "lastig" overdag maar het lukt wel. Je moet een paar keer terug,ik laat hm niet lang huilen.Anderen zeggen hij mag best even huilen. Tjaa er zijn zoveel verschillen. Dat werkt niet bij S.

Hij heeft zijn handjes ontdekt en floepen regelmatig boven de dekens uit, na een half uurtje is hij het zat en gaat huilen. Weer instoppen,speentje en zo kan het na minuten weer zo zijn. Soms valt hij in slaap door al dat gesabbel.

Wat mij wel opvalt is dat hij onwijs kwijlt en die handjes verdwijnen in zijn mondje.(misschien al tandjes in aantocht, ook rode wangen)

Verder gaat het goed hier. Geniet enorm en hij is erg tevreden de laatste week iets jengelig maar dat kan ook sprongetje zijn.

Vind het altijd wel lastig nog wanneer ik weg kan gaan, maar probeer maar wat en zie wel hoe het loopt. Dan de volgende dag weer even thuis voor zijn ritme;-)

Van de week s avonds wezen baby zwemmen(normaal slaapt hij dan) dus was enorm in de stres of hij niet heel hard ging brullen. Mama maakt zich weer zorgen om niks. Heerlijk vond hij het. Zo cutee.

Alleen daarna met aankleden toen natuurlijk bekaf, onwijs brullen. Ik had het bloedheet en daar sta je dan kletsnat...hahah. Andere mama vroeg nog, heb je het warm. Neee johhh. Ik kwam er in de auto achter dat ik mijn bh helemaal niet had aangedaan. Ik dacht zsm naar huis hahhaa.

Hij was niet de enige die brulde. Hebben we weer overleefd. Het was zo bijzonder. Hij keek om zich heen en kroelde zich dan weer bij mij.

Owja wel gemerkt dat hij niet van hele erg drukte houdt. Van de week verjaardag,daar bedje in. Daarvoor al 4 hoofden boven de wagen. Was helemaal overstuur. Half uur geprobeerd en uiteindelijk bij mij op arm geslapen. Prima, morgen is het weer thuis in bed!

Hmmzz een heel verhaal hihih.

Abc: leuk wat van je te horen! Zo te lezen bij jullie ook alles goed. Heerlijk die twee meiden!! Vervelend van die overgevoeligheid. Wel knap dat je het op deze manier kan voorkomen. En dat jij dat ook volhoud,maar alles voor je meisje. Hopelijk groeit ze erover heen.

Hier ook nog geen hapjes etc. Wilde heeeeeeeeeeeeeeeel graag bv, maar dat is helemaal de mist in gegaan helaas.

Het is nu goed zo,maar heb het er moeilijk mee gehad. Heerlijk he als ze zo tegen je aan liggen. Heb ik vd week ook even gedaan. Middag slaapje en kon zelf ook wel wat gebruiken. Lekker samen in bedje gekropen:-)

Geniet lekker, jij ook alweer bijna werken? of blijf je thuis.

Maris; pffff fijn he FB, zag net dat limi nog reactie gaf! Niks van aantrekken. Doe je vlgs mij ook niet,maar kan me voorstellen dat het je soms erg boos maakt! Vervelend van je bekken waar heb je precies last van. E. groeit goed zo te lezen. En fijn dat het met voeding nu best goed gaat. Zijn jullie met fruit of groente begonnen?

Limi: hoe is het met de kleine man, en de krampjes! Zielig he..

Hier heeft S. al dagen niet gepoept. Vanmorgen ha even gebeld. Nog even aanzien(kon geen kwaad?) gister een beeeetje gehad en was iets dikker. Hij krijgt niks anders. Gek he.. Als hij anders gaat doen bel ik gelijk weer.. Wil niet te lang wachten.

Owjaaa gister had ik S op zijn buikje gelegd en moest even wat pakken. Ik kwam terug en meneer lag op zijn rug! Ik dacht eerst huh... ik nog keer op de buik en jahoor hij draaide nog een keer. Vandaag aan oma laten zien toen deed meneertje het niet hahha! Maar oooooo zo trots!!

Meiden fijn weekend vast!!

Geplaatst

Marlijnne wou je even heel veel succes wensen voor van de week met het werken hopelijk valt het je allemaal mee.

Haha en wat goed van S dat hij zich omdraait knapperd haha

E doet wel van de rug naar de buik maar andersom nog niet.

Wij zijn eerst met fruit begonnen en ik weet dat ze adviseren eerst met groente maar ons meisje vind de warme hap toch lekkerder als fruit haha gek kind. Oh ja de fruitpotjes is ze niet dol op en als ik het zelf klaar maak vind ze het lekkerder dus dan doen we dat maar in de blender.

Haha ja wat een discussie op fb ze zou er met mij over praten maar heb nog niks gehoord mijn andere schoonzus heeft haar ook al gevraagd wat ze mankeert maar geen reactie dus ben benieuwd.

Hier gata het verder goed E is voor de eerste keer heel erg verkouden zo zielig ze is er gewoon hees van maar wel onze heerlijke vrolijke griet haha

Morgen gata ze een dagje naar mijn moeder ipv dat ze met mij mee gaat want mijn oppaskindje heeft waterpokken en dan durf ik het niet zo goed aan haar mee te nemen en mijn moeder staat te springen om op te passen haha

Gisteren zijn alle ooms en tantes van mijn man geweest voor E was wel even gezellig maar ben ook wel blij het gehad te hebben haha.

Gaat trouwens iemand van jullie nog naar de 9 maandenbeurs? Ik en mijn vriendin gaan de 23ste vorig jaar was ik net zwanger en ben ik die dag begonnen met overgeven jeetje wat was ik beroerd die dag haha achteraf had ik helemaal niet moeten gaan maar nu kon ik een keer zwanger en met plezier naar de beurs en dus wou ik ook haha

Maar goed nu ga ik (hopelijk) goed te pas daar heen hihi en mijn vriendin heeft in dec een kleine gekregen dus wel zo gezellig.

Wij gaan overigens wel zonder kids want daar moet ik toch niet aan denken zoals sommige dat doen moet iedereen zelf weten maar lijkt mij helemaal niks voor die kleintjes die drukte.

Dinsdag weer naar het cb en dan de laatste spuitjes voorlopig gelukkig maar want vind het maar niks.

Oh ja en woensdag krijgt ze een fotoshoot voor H.i.p.p.e l.uier.nl ze draagt die luiers wel nooit maar ze is daarvoor gevraagd door de fotograaf dus leek me wel leuk kijken wat dat is

Fijne zondag allemaal geniet van het lekkere zonnetje alleen jammer dat er weer sneeuw ligt haha

Geplaatst

Hoihoi!

Marlijne: Suc6 met werken van de week! Ik heb mijn eerste (lange) weekend achter de rug. Bij mij hielp het nu om een doel voor de dag te stellen. Dus, wat ga ik doen (met de jongens op mijn afdeling) vandaag. Zo duurt de dag minder lang... Neemt niet weg dat er ook nog bij komt dat je de kleine man weg moet brengen. Ik kan wel zeggen dat het went maar je moet er gewoon doorheen. Dan maar tranen. Gelukkig zelf niet zo'n last van gehad. Dit weekend had ik er wel meer moeite mee om hem bij mijn vriend thuis achter te laten. Gewoon omdat hij nog niet zo handig is, B. eau door heeft wat hij nodig heeft. Toen ik in de auto naar mijn werk zat zaterdag belde hij al op met een huilende B.eau op de achtergrond! Verdorie dacht ik, troost eerst dat kind ff voordat je belt. Belt ie om te zeggen dat hij denkt wat B.eau nodig heeft op dat moment (?????). En daar zit je dan op je werk daarna, grrrrr. Goed, zondags ging mijn vriend (lekker makkelijk) naar zn moeder de hele dag. Kon hij toch nog zijn oude lego (lees: wat voor zichzelf doen) in elkaar gaan zetten. Tja, mannen zullen het huishouden toch niet als belangrijk gaan zien denk ik.

Maar meid, kop op! Het went, echt...

Maris: Leuk die fotoshoot met E.lin! Ook weer leuk voor later. Ik heb op mijn werk gekeken war die site is. Ergens erg leuk die luiers, maar duuuuur! En wanneer laat je ze dragen??? Maar wat ik al zei, het is wel erg grappig.

Laat die schoonzus lekker in haar sop gaar koken zou ik zeggen. Hoe belangrijk is zij voor je eigenlijk?

B.eau krijgt ook zijn laatste prikjes a.s. Woensdagavond (moest de afspraak ivm werk naar veel later verzetten). Donderdags zit hij dan weer bij de oppas, ben wel een beetje bezorgd daarom. Maar heb geen keus. Bezorgdheid omdat ze zich natuurlijk soms niet echt lekker erdoor kunnen voelen een dagje. En dan heb je je kind toch liever bij je.

B.eau doet het prima hier. Ook hij is al een kleine 2 weken aan het kuchen en niest wat meer. Soms is hij gewoon hees als hij wakker wordt in de ochtend, hihi.

Ook B. eau eet zijn handen en vingers bijna op, kwijlt als een malle. Het lijkt erop of hij zijn eigen tong probeert te pakken. Het proberen om te rollen heeft hij, geloof ik, even op lange termijn geschoven. Als hij 's avonds naar bed gaat, proberen we hem zonder baker in slaap te laten vallen. Gisteravond ging dat prima omdat hij echt helemaal slaapdronken was na zijn laatste fles. In de nacht echter is hij weer zo wakker na zijn fles en zooooooo beweeglijk dat ik hem wel in moet bakeren. Anders blijven we heen en weer lopen om zijn speentje in zijn mond te stoppen en zijn slaapzakkie weer recht te trekken.

Hij heeft ook zijn stemvolume ontdekt. Hij kan behoorlijk harde gilletjes geven en kletst wat af. Hij gebruikt ook verschillende toontjes en uithalen, echt heel grappig. Volgens mij probeert hij nu soms ook zijn huilen kracht bij te zetten door ook te gillen. Ik negeer dit, nu al..

De fruithapjes gaan goed. Peer is wel favoriet. Ik probeer hem minimaal 1 keer per dag fruit te geven. Maar omdat hij zo hongerig is, heb ik hem ook al eens 2 keer gegeven. Ook doe we Bambix in zijn 'halve' flesjes Nutrilon melk. (dus 3 schepjes + 200 ml + 1 schepje Bambix). De halve flesjes moeten nog steeds en zitten daarmee ook nog steeds op 5 melkflesjes per dag. Er valt heeeel soms een flesje af als hij 's avonds echt ver in dromenland is. Afgelopen weekend kwam hij na zijn laatste flesje (19.30-20.00) om 2.00 en 5.30 2 dagen. Ik denk dat het regeldagen zijn geweest want vannacht kwam hij gewoon maar 1 keer (laatste flesje wel om 22.00). Meneertje heeft echt een intern wekkertje wat rond 3 uur afgaat ongeacht wanneer hij zijn laatste fles heeft gehad.

Van de week weer nieuwe kleertje voor hem besteld en binnengekegen, heerlijk! Tja, hij groeit gewoon zo hard dat ik wel moest, hihi! Nu bovenmaat 68 en broekmaat 62-68. A.s. woensdag dus weer wegen en meten. Ik ben benieuwd!

Geplaatst

Ik heb gisteren het cb afgebeld en de afspraak verzet naar over 2 weken E is heel erg verkouden en heeft dan wel dan niet koorts en het leek hen ook niet verstandig om dan nu de spuitjes te doen.

Nes haha ja wel grappig die luiers maar ik zou ze zelf ook niet kopen hoor ik zie ook het nut niet in van een leuke gekleurde luier voor zoveel geld terwijl toch niemand hem ziet maar goed we moeten even afwachten hoe E zich morgen voelt anders gaat het helemaal niet door dan bel ik af en kijk ik of ze een andere keer kan komen.

Nou moet ik zeggen dat ze er verder wel heel erg vrolijk onder is en dat ze zelf vrij weinig last heeft van de verkoudheid.

Gisteren is ze een dagje naar mijn moeder geweest en donderdag en maandag weer mijn oppaskindje heeft namelijk de waterpokken en dan durf ik het niet zo goed aan om haar mee te nemen ik weet wel dat ze ze ooit gaat krijgen maar liever nu nog niet maar wel raar hoor om haar een hele dag te moeten missen juist omdat ik het zo gewend ben om haar mee te nemen maar ach als je dan weer komt en je ziet die glimlach als ze ons ziet dan vergeet je het ook wel weer snel.

Ik moet zeggen dat ze ook wel redelijk slaapt nu met die verkoudheid ze lag er gisteren om 7.15 uur in en kwam vannacht om half 2 even omdat ze gepoept had ik heb haar toen een heel klein flesje gegeven en daarna kwam ze pas weer om 8 uur dus valt me niet tegen. Ze ligt nu ook heerlijk weer in haar bedje te slapen

Oh ja fruit gaat hier minder als groente maar nu ik het fruit zelf maak vind ze het wel lekker ach het is een kleine moeite en als zij dat lekkerder vind prima.

Hoe gata het met de rest allemaal

Twinkle allang niet meer wat gehoord hoe gaat het met jullie?

Limi Hoe is het bij jullie?

Nes leuke kleertjes zag ik op fb Welke maat heeft hij nu?

Marlijnne heb je je eerste werkdag er al opzitten?

Esther hoe gaat het met jou meisjes?

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hey Maris,

B.eau zijn maten had ik onderaan mijn vorige bericht genoemd :msn-wink:.

Bovenmaat is 68, benedenmaat is nu 62-68. Hangt sterk van het merk af. Ik heb veel Name It (bv. de rompertjes zijn daar erg fijn van vind ik.)

Geplaatst

Zoooo,

Hier alles goed!

Ook maat 62 hier,maar wat gaat het hard. Wisselt per merk,maar 68 komt ook al af&toe om de hoek kijken.

Hij heeft nog 5 flesjes en de 5e maken we S wakker om 22uur. Deze wil ik eraf halen,maar dan zou de laatste fles al om 6uur zijn en dat vind ik te vroeg. Ik zit te schipperen hoe ik dat moet gaan doen. En wat ik bedenk wat hij nu in 5 flessen krijgt hoeveelheid moet hij wel blijven krijgen. Doen we dan delen door 4 denk ik.

Ik zat allerlei berekeningen te maken dat het ook het best zou zijn als hij na de fles van 20u gelijk bed in kan en niet nog uur spelen dat is weer afhankelijk hoelang hij daarvoor heeft geslapen.

Komt wel weer goed,maar dan heb je een lekker ritme en dat gaat goed,maar vind het erg vervelend dat we S wakker moeten maken.

Iemand tips. Hij krijgt nu 4X180 xx(165 en 5 en half schepje) en 1 x 195 en 6 en half schepje)

Hij sabbelt overal aan en vind zijn handjes geweldig. Zijn hoofdje houdt hij heel goed omhoog en het is een tevreden mannetje. Slapen overdag wisselt per dag,maar blijft soms even doorzetten. Vandaag ging het top.

Verder komt hij regelmatig eind vd nacht, dan wil hij speentje en een uur later weer. Om half7 dan nog keer weer de speen in de mond en pit dan zo tot 8uur. Zou echt fijn zijn weer keer heeele nacht want ik begin het wel te merken helemaal in combi met werken.

Dat gaat best ok,maar mis hm verschrikkelijk en ben niet zo gefocust als anders.

Nu morgen vrij nog en dan donderdag en het weekend werken. Deze week even wat meer en dan vlgnde week 2 dagen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik ga afscheid nemen van dit forum.

Ben in een achtbaan terecht gekomen, en die achtbaan heet borstkanker met uitzaaiingen naar lymfe.

Begin volgende week aan de chemo, in de hoop dat de tumor slinkt dan een operatie en als toetje bestralingen.

Ja, ik vraag me af waaraan ik dit heb verdient, na zoveel moeite zwanger en nu mag ik niet gaan genieten van onze kleine meid.

Moet een gevecht gaan leveren tegen kanker!

Ben er kapot van!

Meiden het ga jullie allemaal goed en waarschijnlijik kom ik nog wel eens gluren.

Liefs Esther

Geplaatst

Esther ik krijg kippenvel ervan en lees dit met tranen in mijn ogen!!

Ik wens je alle kracht toe zowel lichamelijk als geestelijk om dit gevecht te gaan winnen van die kl*te ziekte.

Heeeeeeel veel sterkte!

Waarom waarom....pak je meisjes lekker bij je en knuffel zoveel als je wilt. En natuurlijk je partner..

Logisch dat je er kapot van bent.... Veel te jong!!

Ik zal aan je denken lieve Esther en hoop met heel mijn hart dat je weer helemaal beter/gezond wordt!

Knuffelsssss

Geplaatst

Esther ik weet niet zo goed wat te zeggen wat vind ik dit erg en oneerlijk ik jou heel erg veel sterkte en kracht wensen om hier van te kunnen genezen

bah ik ben er stil van het is toch ook zo' @$&* ziekte

meid een hele dikke knuffel voor jou en je meiden.

Geplaatst

Ik breek ook even in; Esther, ik heb af en toe meegelezen op jullie forum en lees nu dit vreselijke bericht; heel veel sterkte en heel veel kracht en strijdlust toegewenst. Ik hoop en duim voor je dat je over een tijd terug mag kijken op deze heftige periode in je leven, wat is dit oneerlijk...

Sterkte nogmaals!!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi dames hoe is het hier?

Esther nogmaals een hele dikke knuffel en heel erg veel sterkte om deze oneerlijke strijd aan te gaan.

Marlijnne mooie foto van een mooi ventje op fb hoe gata het verder?

Limi hoe gaat het bij jou?

Doe ze verder nog iets tegen de kma?

Nes hoe doet B. het?

En hoe gaat het op je werk?

Hier gaat het goed van de week de laatste spuitjes gehad voorlopig. Daar heeft ze behoorlijk last van gehad en sinds de spuitjes weigert mevr om uit de fles te drinken de eerste en laatste fles gaan goed en alles wat daar tussen zit is een strijd dat wil je niet weten. ou heb ik vanmorgen het cb maar gebeld want ik wist het ook niet meer op 2 volle flessen en daartussen 2 tot 3x 40cc is niet genoeg leek mij.

Nu moest ik het eens proberen om uit een tuitbeker te geven ook geen succes

Dus was er nog 1 optie kijken of ze wel met de lepel wil eten en ja hoor ik heb haar net fruit gegeven (een heel potje voor het eerst) met 2 schepjes melkpoeder erdoor en iets water en ze at het met een grote glimlach op en is zonder maar 1 kik te geven gaan slapen terwijl ik gisteren en eergisteren met moeite er 40cc in kreeg om 12 uur en ik daarna nog een uur bezig geweest ben om haar in slaap te krijgen dus het ligt niet aan het eten maar aan de fles ze wil gewoon geen fles

En als ik het zo deed was het ook prima waarschijnlijk was het gewoon een fase er waren wel meer kindjes die tijdelijk de fles niet wilden alleen waren ze dan meestal iets ouder maar goed we gaan het zien als ze in elk geval maar genoeg vocht binnen krijgt

Verder gaat het super zondag wordt ze gedoopt dus ben vandaag en morgen druk met de voorbereidingen maar dat geeft niet we gaan er een mooie dag van maken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden