Jump to content
mari-83

sept/okt/nov 2012 mama's

Recommended Posts

Hier even een snelle update.

We hebben het best druk met Beau. Hij vraagt veel van ons in de zin dat hij niet graag alleen gelaten wordt. Hij ligt niet graag in de box, ledikantje of wieg als hij klaarwakker is.

Het inbakeren geeft hem wel rust. Binnenkort moet hij toch echt in zijn ledikantje gaan liggen want het wiegje wordt al wat klein. Vandaag de gordijnen besteld voor zijn kamertje.

Vooral 's avonds heeft hij nog steeds krampjes maar deze zijn nu eerder minder.

Hij drinkt nu 2x 150ml in 24 uur en 4-5x 120 ml per 24 uur.

Mijn menstruatie is weer begonnen. Ik voelde het al aankomen. Het duurde een paar dagen voordat het ging doorzetten. Voelt heel raar omdat mijn buik nog wat verdoofd lijkt vanwege de keizersnede.

Er zijn weer signalen van depressie bij mij en heb dus weer een afspraak met de psych staan.

Afgelopen vrijdag hadden we een trouwerij en hebben we Beau bij opa en oma gebracht tot en met zaterdag. Zaterdag einde van de ochtend hebben we hem weer opgehaald. We hebben even heerlijk kunnen doorslapen maar ik miste hem wel hoor!

grtz

Weinig tijd voor updates. Ben gewoon zo druk omdat hij veel bij me is! Nu te pitten maar zal zich zo wel melden.

Met de kleine man gaat alles goed gister gewogen en weer aangekomen. 5190 whahah en dan voor 3 weken en 4 dagen!! Whoo bijna alweer een maand waar blijft die tijd.

Hier zo n 7/8 voedingen gemiddeld 130-150. Soms ineens 6 voedingen en van de week keer 5,maar kwam de volgende dag een keer naar 2 uur al.

Ik kolf nog maar 2-3 x op een dag. Morgen huisarts voor hb prikken en pilletje vragen. Als ik stop krijg ik borstonst en vind dat ik best goed heb afgebouwd van 9-10 naa r2-3. Lijkt goed te gaan.

Ook eens even vragen, overdag vloei ik nauwelijks echt bruin verlies en hooguit een veegje. In de ochtend als ik uit bed kom dan voel ik het gewoon,maar heb dan vers bloed verlies. Niet veel,maar wel vers. Dus toch maar even aangeven morgen. Helemaal omdat ik zo gebloed heb. Misschien dat de wond toch niet voldoende hersteld?

Vervelend die signalen nes van depressie. Je weet zelf dat je daar gevoelig voor bent blijkbaar dus trek optijd aan de bel. Lijkt me erg vervelend.

Fijn dat beau zo goed doet en knap dat jullie hm al uit logeren hebben laten gaan. Ik zou het nog niet kunnen denk ik.

IK zei wel tegen vriendlief dat ik wel zin heb in 1 nacht slapen....

Grappig om te lezen esther dat imke dus ook niet in bedje wilde. Hier ook eentje, probeer het wel steeds. Overdag veel in box slapen.

Wt gaat dat snel het verlof. Gelukkig nog even paar weekjes erbij. Genieten. Hoe vind grote zus het allemaal.

Maris weet je al hoe de fotoos zijn geworden! Ik wil dat ook nog doen mooie foto's maken. Mooi hoor op canvas. Nee ik laat hm niet alleen op zn buik liggen. Hoe sterk die ook is en zn hoofd echt netjes draait vind ik hm daar te jong voor. MAar in de box vind ik het prima. Gistermiddag even op aankleedkussen en had ik naast me in bed gelegd.

Wat houd ik toch van dat kleine mannetje! en het gaat zo snel.

Ondanks de zware zwangerschap mis ik het zwanger zijn zo!

Fijne dagggg

Esther wat fijn te lezen dat het goed gaat bij jullie I. is dus ook een lekker vrolijk meisje

Nes goed dat je aan de bel hebt getrokken door weer naar de psych te gaan hopelijk kun je zo voorkomen dta je in een depressie raakt.

Heerlijk he als je dan na een nachtje je mannetje weer ziet maar ook wel lekker dat je even bij hebt kunnen slapen.

Marlijnne jeetje hij groeit echt heel goed E. heb ik gisteren laten wegen en die is 4840 gram en die ligt al boven de gemiddelde lijn haha nou zijn meisjes iets lichter geloof ik maar je hebt een mooie gezonde hollandse jongen haha heerlijk toch

Wat bloeding betreft heb ik dat ook best lang gehad en ik geloof dta dat tot 6 weken na de bevalling mocht maar inderdaad als je er toch bent gewoon even vragen.

Heb je nu ook staal tabletten? Ik moet ze eigenlijk ook slikken maar ik heb nu al zo'n verstopping en dan wordt het alleen maar erger, maar zal toch wel moeten aangezien mijn hb weer gezakt is na de operatie

Wat is jou hb dan?

Ja ik heb net de foto's opgehaald is echt super mooi geworden 1 grote canvas en 2 gewone voor de oma's aangezien mijn schoonmoeder vandaag jarig is hebben we mooi een cadeautje hihi

Na donderdag komt er wel 1 op fb maar eerder niet anders zien de oma's het haha

Verder konden jullie al zien dat ik weer een luxe nachtje heb gehad tot 8 uur vanmorgen haha wat heerlijk je voelt je direct ook een stuk beter na zo'n nacht

Gisterenavond ben ik voor het eerst alleen uit geweest naar de bios met mijn zus en moeder toch wel raar maar ook wel fijn om even wat anders te doen dan voor je kindje zorgen maar in de pauze heb ik wel direct even geappd hoe het ging haha

Verder weinig te vertellen hier het verlof gaat inderdaad erg snel nog een paar weekjes en ik moet alweer aan het werk vanaf het nieuwe jaar, maar goed het kan zijn dat als ik volledig vanuit huis ga werken dat het wat later wordt aangezien alle papieren dan in orde moeten zijn en de aanvragen bij de gemeente goedgekeurd moeten worden maar goed dan heb ik lekker nog een paar weekjes extra ach en anders heb ik nog niks te klagen want E. gaat gewoon mee als ik niet vanuit huis werk dus ik hoef van haar niks te missen gelukkig.

Fijne dag allemaal hier wordt mijn meisje wakker voor de fles

FF twee foto'tjes.

gr Esther

[ATTACH=CONFIG]4855[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4856[/ATTACH]

Hoi Esther, ik weet niet eens meer of ik je al heb gefeliciteerd maar wat een lieve dochter heb je! Alsnog gefeliciteerd!

Hoi hoi dames

Ik was even benieuwd hoe het met iedereen is?

Marlijnne hoe gata het met S. slaapt hij al wat langer?

Nes en hoe is het met jullie vrolijke kereltje?

En de andere dames?

Hier gaat het goed ben zo goed als hersteld op de vermoeidheid na maar goed mijn hb is nog steeds erg laag dus kan ook niet anders dat dat wat langer duurt.

Verder is mijn menstruatie weer begonnen dus dat werkt ook nog haha was ook wel lekker om bijna een jaar niet ongi te zijn maar goed het hoort erbij hopelijk is het nu direct ook weer regelmatig net als anders en is het net als anders na 1,5 dag alweer weg maar goed je weet maar nooit.

Verder slaapt ons meisje al 3 nachten tot ongeveer 9 uur door echt ongelofelijk ze krijgt om half 11 11 uur de laatste fles en dan is het direct slapen en dan tot 9 uur ongeveer. Dan krijgt ze de fles en valt ze direct weer in slaap en slaapt ze tot ongeveer 11 uur verder.

Daar staat wel tegenover dat ze de hele avond wakker is maar goed dat is niet erg als ze maar door slaapt dat merk je zelf ook direct overdag.

ach we gaan het zien of ze dat zo volhoud hopelijk wel haha

Nou ik ga maar eens het huis door werken want ik krijg donderdag controle voor het oppassen of alles veilig is.

Fijne dag dames

Hoihoi,

Volgens het Oei ik groei –boek zit Beau nu in een “zonnige” week. Het lijkt te kloppen.

Hij is momenteel makkelijker, minder huilerig, minder onrustig en slaapt vaak gewoon na zijn flesje even of enkele uurtjes.

Het blijft een gevoelig manneke want hangerig kan hij nog wel zijn. Mijn vriend baalt soms echt dat Beau niet op hem reageert. Het lukt hem vaak niet het mannetje te laten ontspannen of te troosten. Ik denk wel eens dat mijn vriend te veel met iets anders bezig is als hij dat wil doen (bv. spelletje op de Ipad o.i.d.).

En hij denkt dat hij gewoon kan doorgaan met de dingen die hij van plan is of waar hij mee bezig is. Als moeder weet je intuïtief dat je op zo’n moment gewoon even met hem moet zitten en kroelen. Zo ga ik samen met hem gekken bekken trekken (kind ligt dan te kraaien van plezier) en klets de hele tijd wat af. Gisteren was ik de kerstboom optuigen en had mijn vriend Beau vast. Dat werd echt niks. Dus ik nam hem over, ben even gaan zitten en kletste wat af met hem. Kwam daar een smoelwerkje tevoorschijn….ik kwam niet meer bij, tranen over mijn wangen. Spontaan zei ik sorry tegen mijn vriend. Tja, ik vind het soms wel sneu. Mijn vriend pakte mij gisteravond wel even beet om te zeggen dat hij mij echt een goede moeder vindt voor onze kleine lieverd.

Woensdag ga ik naar de psych. Hoewel de vervelende gevoelens enigszins weer weg zijn, wil ik ook gewoon praten over mijn ervaringen en onzekerheden. Vooral het naar buiten gaan, op pad gaan, vind ik nog steeds moeilijk. Ik zie er als een berg tegenop elke keer weer als ik iets buiten de deur moet of wil gaan doen. Jaja, ik ken de tips en trucs maar het is een angst die ik moet overwinnen.

Verder is mijn menstruatie een week lang aanwezig geweest. Het kwam heeeeel langzaam op gang en was ook pas langzaam weg. Soms voel ik een rare soort pijn in mijn onderbuik wat mij misselijk maakt en als ik dan een grote boodschap heb gedaan, is het wel weg. Het zal de buikwond nog zijn en alle weefsels eromheen. Zodadelijk ga ik met Beau naar de praktijk van mijn vriend voor zijn osteopathie halfuurtje. Dan vraag ik direct aan de collega bekkenbodemtherapeut welke buikspieroefeningen ik kan doen. Mijn rug begint het langzaam te begeven, heb er best veel pijn aan. Omdat ik vaak met Beau sjouw en het ventje toch alweer dik 5 kg weegt, wordt het gewoonweg te zwaar. De draagzak was tot dusver nog te groot voor hem. Vanavond maar weer eens proberen.

Woensdag ga ik ook mijn kraampakket inleveren bij Baby Hope. Er zit ook vast een verzameladres bij jullie in de buurt. Even weer wat ruimte in Beau zijn kamer maken, haha!

Grtzzz..

Wat herkenbaar Nes mijn man zit ook 9 van de 10 keer op zijn tel of laptop tijdens het voeden of wanneer ze bij hem ligt al moet ik zeggen dat hij haar vaak wel heel rustig kan krijgen, maar dat komt ook omdat hij beter met haar op de arm rond kan lopen als ik met mijn rug ga ik dat niet lang volhouden namelijk.

Maar goed je hebt wel gelijk moeders voelen dat allemaal iets beter aan mijn man heeft ook soms nog de neiging om zomaar de deur uit te vliegen en niet even te overleggen of ik toevallig niks buiten de deur heb maar goed zo zijn mannen denk ik dan maar hij moet er even aan wennen dat je nu niet alles meer kan wat we vroeger deden en dat alles in overleg moet. Maar goed het scheelt al heel wat dat we door kunnen slapen 'snachts aangezien mijn man om 6 uur eruit moet 's morgens is dat wel fijn en hij hoefde er nooit uit voor haar (behalve de eerste week en na de operatie) maar toch werd hij elke keer wel even wakker en dat geeft anders niet zo veel dan ben je alleen moe maar hij heeft epilepsie dus hij heeft zijn rust en regelmaat echt nodig en heeft iets langer nodig om aan zo'n nieuwe situatie te wennen en we zitten echt niet op een aanval te wachten want dat is echt iets heel akeligs zeker als het je eigen man is.

Maar goed gelukkig gaat dat allemaal goed en heeft hij er geen last van tot nu toe en aangezien we de meeste gebroken nachten wel hebben gehad zal dat ook wel goed gaan neem ik aan.

En ja hoe lang mijn ongi zal gaan duren weet ik niet het is wel iets heftiger als eerder maar goed dat zal wel na de bevalling horen ik zie wle hoe het gaat lopen ben allang blij dat het allemaal nog gewoon werkt al heb ik het niet gemist hihi.

Ik wist niet dat dat kon met het kraampakket ik heb het toevallig net allemaal opgeruimd vanmorgen en ergens achter in de kast gelegd voor het geval ik het ooit eens ergens voor kon gebruiken scheen dat die matjes nogal makkelijk zijn bij het zindelijk worden over een paar jaar ach kan het altijd nog weg brengen

En nu ga ik maar eens verder met de badkamer schoonmaken ik had hem bijna klaar en toen melde zich iemand hier voor de fles haha haar kamertje was in elk geval al schoon en de bedden zijn weer lekker fris dus ben al een heel eind

Leuk van jullie te lezen! Heerlijk die berichtjes.

Nes leuk al die gekke bekken en de reacties daarop en fijn dat hij het wat beter lijkt te doen.

Ooo en maris E. doet het zo te lezen ook zo goed.

Hier een update,

S. is een lieverd en doet het top. Ik ben inmiddels sinds 2 dagen volledig over op kv. Nou de krampjes zijn volop aanwezig zo zielig...Ook heeft hij vandaag nog niet gepoept. Ik lees wel dat het door kv kan komen en denk ben ik van het ene af komt het volgende probleem. Ik houd het in de gaten.

Verder als we op pad zijn blijft meneertje lekker slapen in de maxi,maar thuis is het bed een probleem.

Houd hij zich wakker? wil die gewoonweg niet? Heb van alles geprobeerd en soms is het net 45 min. Ik denk hij weet in ieder geval dat hij daar in slaap moet vallen.

Vandaag de hele dag nog niet zn bed gezien. Gekke is dat hij s avonds na de fles van rond half elf gewoon gaat tukken en snachts om 3uur ook weer. Stom he.( snachts vaak 1x 4,5 uur en 1x 3,5uur) Nu op ongeveer 7 voedingen 120water en 4 schepjes)

WEetje het is niet erg,maar soms gewoon een beetje lastig. En je vraagt je af of er niks is. En of hij er geen last van heeft. Een baby hoort nog veel te slapen. Slaapt dan wel bij mij of soms in box. En met regelmaat op zn buikje in de box.

Hier een heel onzeker schaap!!;-)

Mensen hadden het al over inbakeren.

Alleen weinig tijd voor andere dingen zoals bijv de kerstboom of even de was opruimen.Maar wat houd ik van dit kereltje. Zou niet meer zonder willen. Zo lief..

Tjaa die mannen.. Ik moet zeggen dat die van mij dat de laatste week niet meer doet. Nu ligt hij ook op de bank met S te troosten en ondertussen beide te ronken.

Hij groeit als kool 56 cm en 5290gr. Ik vind hm soms best zwaar.

Maris alweer bijna werken, wel fijn dat het thuis is. En heerlijk dat doorslapen. Ik zou ook wel 1 nachtje even 12 uur willen slapen. Sinds de bevalling niet van gekomen.

Ook al ongi geweest dus. Nee dat missen we niet..

Nes wel fijn dat die vervelende gevoelens weg zijn,maar kan nooit kwaad om even te babbelen. Die pijn in onderbuik heb ik soms ook wel. Beetje weeïg gevoel. Ook hier zit het allemaal nog niet lekker van onderen. Zo zie je maar ontzwangeren heeft echt tijd nodig.

En de badkamer al schoon?;-)

Marlijnne misschien is inderdaad inbakeren wat voor jullie kereltje als hij zichzelf wakker houd de dochter van min vriendin deed dit ook en sinds zij ingebakerd lag sliep ze stukken beter. Ze moest er wel even aan wennen om daarin te liggen maar toen ze gewend was vond ze het heerlijk. Mijn vriendin heeft hem alweer naar beneden gehaald haha ze is maandag uitgerekend van de 2de wel heel spannend want ik wordt peettante dus ben benieuwd, maar vanmorgen was de baarmoedermond nog niet rijp genoeg om te strippen.

Maar hoe zit dat overdag als je hem in de kinderwagenbak legt? Slaapt hij dan wel of in de box want dan krijgt hij in elk geval zijn rust en hoef jij niet de hele dag met hem op de arm et zitten dat bedje komt vanzelf wel en misschien wil hij gewoon dicht bij jullie zijn overdag. E. wil overdag ook niet altijd in bed maar in de kinderwagenbak wel als we weer komen van het wandelen laat ik haar ook gewoon liggen ik trek alles even los zodat het niet te heet wordt en dan slaapt ze zo verder.

Oh ja en met kv hoeft hij niet elke dag ontlasting te hebben hier is het soms 4x op een dag en soms slaat ze een dag over maak je daar maar geen zorgen over tenzij het echt dagen duurt, maar goed hij moet natuurlijk ook even de kans krijgen om te wennen aan de nieuwe voeding. Met krampjes weet ik het verder niet want daar heeft E. bijna geen last van ook niet gehad we hebben wel cinababy in huis voor als ze er last van heeft maar meestal heeft ze er geen last van als het echt te erg is is misschien een osteopaat iets.

Maar goed hier vanmiddag heerlijk 2 uur gewandeld met mijn moeder die liep uiteraard als trotse oma achter de kinderwagen haha maar wat was dat even heerlijk met dit weer vanavond heb ik nog even vergadering.

Haha ja de hele bovenverdieping is schoongemaakt gisteren

Ja het is heerlijk om weer door te slapen je merkt het direct overdag hopelijk hebben jullie dat ook snel

Vannacht hier 6uur. Heerlijk. Nu rond half 1 nog flesje. We zullen zien. Thnx maris voor j fijne woorden. . Ene dag wat onzeker. Vsndasg ging t goed. Niet in z bed maar draagzak en maxi. We gingen middagje op pad en ronkt dr hele middag haha. Heeft wat last van pus oogje. Zielug. Vastgeplakt. Heerlijk die wandeling... Het weer wordt slecht helaas.. Trustennn

Graag gedaan iedereen heeft zijn onzekere moment wel denk ik alleen de een iets meer dan de ander. Ik moet zeggen dat ik ook regelmatig mijn moeder bel hoor haha

En ja als hij slaapt tijdens het wandelen dan is het wel lekker als het goed weer is maar helaas wordt het minder

Maar om nog terug te komen op je eerdere woorden ja wat kun je van zo'n klein mensje houden gewoon helemaal verliefd en ik vind dta het heel snel gaat haha ze is alweer bijna 2 maandjes.

Welterusten allemaal

Owja ik bel idd ook mn moeder hahah!!

Ik merk wel in de loop vd weken dat je wat zekerder wordt. Ook mbt op pad gaan,maar dat zal ook voor iedereen wisselend zijn.

Ander vraagje. Ik was echt 2 dagen gestopt met vloeien en nu bloed ik weer, nog niet echt helderrood. Wanneer hadden jullie de menstruatie. Een week geleden gestopt met bv. Ik moet zeggen dat mijn lichaam tekenen geeft dat het een ongi is aangezien ik koppijn heb. Is het niet snel?

Mijn cyclus was altijd zo onregelmatig.

Nog plannen vh weekend. Wij krijgen nog kraambezoek en verder is vriendlief aan het werk.Drukke tijden.

Gisteravond ging S om 20uur naar bed en normaal vaak naar boven en nu tot 2300 geslapen. En toen van 12uur tot 5! Ik zeg das fijn:-)

En nu lig die weer lekker op zn buik te ronken.

Het lijkt er welop dat door de kv iets meer darmkrampjes zijn! wel lijkt het nu wat beter te gaan door dat hij eraan went. Hij moet natuurlijk wat meer moeite doen om het eruit te krijgen. Met bv druk je 1 keer en het zat tot aan je nek hahahhaa;-)

Ben je al peettante?

Volgens mij kan de ongi vanaf 4 weken na de bevalling weer beginnen bij.mij is die afgelopen maandag begonnen maar achteraf heb ik het bij 4 weken ook al gehad alleen maar heel iets

Ik trouwens die angst van weg gaan met haat eihenlijk helemaal niet zo gehad alleen de eerste keer verder niet zo

Heb wel steeds dat ik bang ben dat ze het niet warm genoeg heeft of juist te warm heeft vind dat nog wel lastig

Maar daar wordt ik door mijn schoonfamilie heel onzrker over grmaakt omdat zij vinden dat je niet te vaak naar buiten mag met zo'n kleintje zou slecht zijn maar goed ik ben van mening dat ze weerstand op moet bouwen en dat frisse lucht heel gezond is ook voor die kleintjes

Mijn schoonzus en zwager hebben een zoontje ban 7 maanden en zij zegt ook dat ze niet buiyen met hem komt als het niet echt nodig is zelfs afgelopen zomer niet toen het juist prachtig weer was maar goed ik probeer me

er zoveel mogelijkvoor af te sluiten maar dat lukt niet altijd

Heerlijk toch dat hij wat langer heeft geslapen hier was het van half 11 tot 6 maar toen heb ik haar wakker gemaakt omdat ik cursus had en haar naar mijn moeder moest brengen

Haha nee ben nog geen.peettante helaas tenminste ben nog niet gebeld haha dus ze kan wel al nezig zijn aangezien ze gister gestript is en ze op 2cm zat maar ben benieuwd

Verder weinig plannen dit weekend als het droog is zondag wil ik heel voorzichtig weer proberen te sporten maar dan wel heel voorzichtig

Owja ik bel idd ook mn moeder hahah!!Ik merk wel in de loop vd weken dat je wat zekerder wordt. Ook mbt op pad gaan,maar dat zal ook voor iedereen wisselend zijn.Ander vraagje. Ik was echt 2 dagen gestopt met vloeien en nu bloed ik weer, nog niet echt helderrood. Wanneer hadden jullie de menstruatie. Een week geleden gestopt met bv. Ik moet zeggen dat mijn lichaam tekenen geeft dat het een ongi is aangezien ik koppijn heb. Is het niet snel?Mijn cyclus was altijd zo onregelmatig.Nog plannen vh weekend. Wij krijgen nog kraambezoek en verder is vriendlief aan het werk.Drukke tijden.Gisteravond ging S om 20uur naar bed en normaal vaak naar boven en nu tot 2300 geslapen. En toen van 12uur tot 5! Ik zeg das fijn:-)En nu lig die weer lekker op zn buik te ronken.Het lijkt er welop dat door de kv iets meer darmkrampjes zijn! wel lijkt het nu wat beter te gaan door dat hij eraan went. Hij moet natuurlijk wat meer moeite doen om het eruit te krijgen. Met bv druk je 1 keer en het zat tot aan je nek hahahhaa;-)Ben je al peettante?
Mijn menstruatie begon op maandag met wat bruinverlies en zette op vrijdag pas echt door. De dinsdag erop was het over.

Hmm, ik moest weer even terug scrollen om te kijken waar jullie het allemaal over gehad hebben de afgelopen week, hihi.

V.w.b. het dingen willen doen en er niet aan toekomen, dat gebeurd mij gelukkig weinig. Wel moet ik zeggen dat ik vnl. bezig ben met het huishouden elke dag en daarbij douchen, haar doen, aankleden etc.. Dit gaat niet altijd op het moment dat ik het wil of dat het kan. Beau slaapt niet op vaste tijden en moet ik hem soms meenemen de badkamer of toilet in (in zijn mozesmand) en anders op een later tijdstip mijn dingen doen.

Het gaat wel beter. Voorheen kon ik hem niet eens boven laten liggen terwijl ik alle spullen van de nacht (flesjes, flessenwarmer, speen, deken etc.) beneden ging brengen en afwassen. Nu kan dat vaak wel en dan zet ik ook nog koffie en maak mijn ontbijt vast klaar voordat ik hem naar beneden haal. Hij is dan wakker maar vermaakt zich nog even in de wieg of ledikant.

Doorslapen doet Beau nog steeds niet. Hij krijgt sinds van de week meer flesvoeding. Nu alleen maar flesjes van 150ml + 5 (en dan soms afgieten) en evt. bij erge honger tussendoor (meestal na 3 uurtjes komt hij dan ineens overdag) 120 ml + 4.

Over het algemeen komt hij gemiddeld om de 4 uur, ook ’s nachts. Er zijn enkele momenten bij geweest dat hij in de nacht ineens de 5 uur haalt.

Wij bakeren Beau al een aantal weken in voor de nacht. Dit heeft het ventje veel rust gegeven. Voorlopig blijven we dit doen omdat hij erg bewegelijk is nog steeds.

Als hij ’s nachts niet goed in slaap kan komen, en dat gebeurd best nog vaak, dan leggen we hem tussen ons in. Dat gaat prima want dan is hij zo vertrokken.

Beau zijn ontlasting (ook daar las ik iets over, haha!) is heel regelmatig! Meestal na 1 of 2 flesjes in de 24 uur poept hij heerlijk zijn luier vol. Wat mij wel eens zorgen baart , is dat het vaak groen of zelfs donkergroen is. Op internet las ik dat zijn stoelgang dan te snel door zijn darmen gaat en er wellicht weinig voedingsstoffen kunnen worden opgenomen. Maar, hij groeit goed dus no worry.

We zijn inmiddels met de Infacol gestopt en de Zantac hebben we afgebouwd. Vandaag de laatste keer.

Ik had nog wel meer met Beau willen wandelen. Ondanks dat dit niet te veel is gebeurd is hij wel al veel bij oma (en opa) geweest . En er komen meerdere momenten aan dat ik en mijn vriend afspraken hebben en hij dus bij oma en opa moet blijven.

Mijn angst om alleen met hem de deur uit te gaan is er nog wel. Ik verwacht dat ik met meer zekerheid de deur uit ga als hij wat meer voorspelbaar wordt. En ja, kinderen zijn niet voorspelbaar, ik weet het. Toch geeft mijn intuïtie aan dat hij nu nog te onrustig is. Och, een wandelingetje in het winkelcentrum hier vlakbij (met de auto er naar toe) zal een eerste poging gaan worden.

Beau gaat toch niet naar het kdv. Het kdv bij ons aan de overkant is failliet en er is onzekerheid of er een doorstart gemaakt gaat worden. Wij zijn wel op een wen-ochtend geweest. Net als op elk kdv, en daar heb ik moeite mee, is dat er weinig persoonlijke aandacht is voor de kindjes. Te weinig pedagogisch medewerkers op een te grote groep. Een baby is dan handig om even te parkeren…. Verder vond ik de hygiene te wensen overlaten. Even mondjes afdoen na het eten bv. Ook krijgt men normaliter plastic hoesjes aan de schoenen als je van buiten komt. Dit was dit keer niet het geval toen wij met de kinderwagen binnen kwamen op de groep. Na het eten zag ik een ventje over de grond kruipen en ja, dan gaat het bij mij kriebelen hoor, bleh!

Wij kennen een gastouder (patiënten van mijn vriend), leuke lui. Eigenlijk hadden wij niet meer aan hun gedacht. Zij gaan onze Beau opvangen nu. Het kdv moet ik maandag nog bellen dat we er vanaf gaan zien. Hopelijk zitten we al niet ergens aan vast.

Ik ben bij de psych geweest. Mijn vervelende gevoelens blijken toch samen te hebben gehangen met de naderende menstruatie. We konden tot de conclusie komen dat het eigenlijk best goed, normaal gaat met mij! Om een vinger aan de pols te houden, zie ik de psych volgende maand weer. Aan het het einde van de maand komt n.l. het moment dat ik weer moet gaan werken.

In de week van 28 januari 2013 begin ik weer en zit mijn lange verlof er helaas op!

Ik ben er natuurlijk lang uit geweest en kom terug op een plek waar ik niet meer wil zijn. Dit zal de nodige spanning gaan kosten i.c.m. de zorg thuis.

Leuk Maris, peettante! Wij hebben vrienden hiervoor gevraagd, waren ook erg enthousiast en vooral verrast.

Hoe is je weekend tot dusver Marlijne??

Tja, mijn weekend kun je via Facebook volgen, hahaha! Ik ben heerlijk culinair bezig dit weekend omdat ik de handen vrij heb (omdat Remco thuis is). Ook worden de gordijnen in Beau zijn kamer momenteel opgehangen, eindelijk! Naast de huishoudelijke klussen en een slapend kind, heb ik eindelijk weer eens tijd om te posten hier….

Nes wat een heerlijk mannetje

Maak je niet druk om dat doorslapen E. is wel erg vroeg hoor en nu is zij gewoon heel makkelijk en heeft ze geen krampjes en dat scheelt heel veel volgens mij. Maar dat doorslapen komt vanzelf ook al kan ik me indenken dat het je een keer opbreekt hopelijk slaapt hij ook snel door.

Dat van dat op stap gaan herken ik echt niet ik heb dat totaal niet ik ga juist heel graag op stap met E. zodra het mooi weer is ga ik het liefst even wandelen en dat doe ik ze dan ook zodra het kan.

De eerste keer met de auto vond ik wat onwennig maar verder nooit geen last van gehad.

Het wordt wel steeds makkelijker vind ik hoor ook met naar mijn moeder brengen de eerste keer was even heel moeilijk maar nu is het al veel makkelijker ze is in goede handen en daar gaat het om.

Misschien ben ik wel heel nuchter hoor haha ik krijg wel vaker te horen dat het mij allemaal zo makkelijk af gaat maar E is gewoon zo makkelijk en dat scheelt al de helft volgens mij ze is heel erg tevreden en dan ga je denk ik ook sneller op pad.

E. zit nu op 5 voedingen van 180+6 schepjes dus dat gaat ook goed haha en op deze voeding is ze heel tevreden maar moet wel zeggen dat ze ze niet altijd leeg drinkt hoor de laatste fles vooral niet want dan valt ze tijdens de fles al in een diepe slaap haha ach zolang ze doorslaapt zal ze wel geen honger hebben dan meld ze zich wel.

Ook lacht ze de hele dag soms gilt ze gewoon van het lachen echt zo grappig

Welke maat hebben jullie kindjes nu?

E zit nu volledig in 62 werd er wel even emotioneel van toen ik de eerste kleertjes in de kist heb gedaan is toch zo definitief. Dat hele kleine pasgeborene is er ook echt af en ik vond die eerste weken zo bijzonder nu ook wel hoor maar ach jullie snappen het misschien wel.

Het is nu of het nooit anders is geweest.

Vanmorgen ben ik weer peettante geworden van een gezonde jongen T.e.u.n. hij is bijna 9 pond en 55cm dus een flinke kerel haha morgen gaan we even kijken ben zo benieuwd.

Wel jammer want ze zo eerst dezelfde kraamhulp als wij krijgen maar zij was net gisteren bij een ander gezin begonnen had het wel leuk gevondenn haar weer te zien

Verder vandaag weer wezen sporten heerlijk was dat en het ging ook super

Wat heb jij nog lekker lang verlof ik moet 3 jan alweer beginnen pfff dat is wel erg snel maar vind het ook wel weer fijn maar heb wel een luxe positie omdat E. mee kan en ik dus niks hoef te missen van haar.

En Nes niks mis met een gastouder hoor ik ben zelf gastouder en dat is een geweldig beroep

Verder weinig nieuws alles loopt op rolletjes hier haha

Marlijnne hoe is het bij jullie?

Hey Dames,

Hier alles goed! Het slapen overdag is het enige wat iets minder is. Maar verder hoor je mij niet klagen.

Vanmiddag ook na de voeding eerst in bedje gelegd en heeft er 40 min gelegen. Toen weer naar beneden dan hoop je in de box dat hij rustig is,maar dan wil die echt bij mij zijn!

Van de week is even overleggen met cb! Puur informatief. Evt inbakeren? want hij is ontzettend beweeglijk!

Sinds de kv wel behoorlijk wat krampjes, ook dat houden we in de gaten anders misschien nutrilon omneo,maar mijn hemel wat een verschil in prijs!

Ook hier iets meer tijd voor huishouden etc. En mezelf optutten tja de ene keer denk ik na de voeding van 7uur ik doe het nu hahaha,maar dan wil ik slapen nog. Maar daarna kan het zo pas 10uur worden.. Geen probleem hoor. Moet alleen soms lachen om mezelf... ik doe alles dan in turbo vaart. Nog nooit zo snel klaar geweest. Toen S. er nog niet was nam ik zo veel tijd en dacht ik red het niet. Nou ik kan het in een paar minuten hahahaha(bij wijze van)

Vandaag visite gehad en dat vind meneer(meestal) prima. Vanmiddag nog even weggeweest.

De tijden kan ik niet veranderen,maar tussen 2200-2300 uur vaak de laatste avondfles en maakt vanaf dan 4/5 uur. Is natuurlijk handiger als dat vanaf 12uur is. Ach komt vanzelf. Van de week had hij keer 6uur. En gister 1x4 en 1x3. Vanavond gaan we de avondfles wat ophogen. Even proberen,het idee dat hij bepaalde uren wat meer wil.

Mbt weggaan ik herken het wel,maar heb het zelf niet meer zo heel erg sinds ik kv geef en ongeveer weet wanneer hij komt.

Meer soms wanneer ga ik weg. Na flesje vaak.. Ik herken wel wat je zegt

Nes, maar we moeten proberen los te laten als ik namens mijzelf spreek dat ik niet bang moet zijn dat hij gaat brullen.

Babys kunnen niet anders. Als ik op visite ga wil ik ook altijd dat hij stil is haha, vanmiddag schreeuwde hij alles bij elkaar.

Deze mama dacht... relax blijven. Heb hm terug gepakt en was weer stil..

Ik denk als ze geen baby meer zijn wel weer iets anders hebt waar je "onzeker" van wordt.

S. heeft nog maat 56 en was snel uit 50!! Sommige dingen 62,maar dat hangt echt af van merk.

Tja ons kereltje was al aardig op het gewicht. Ik vind het nog steeds een lekker babytje,maar als ik dan naast een kindje leg die even oud is zie je wel verschil. Hij is wel mooi in formaat vind ik zelf;-) Lekkere spekjes en hij is heel sterk.

Dat opruimen is vreselijk maris hihiih, dan denk je NEEE niet nu al niet meer passen. Ik bewaar tnt alles nog!!

Het gaat zo hard he meiden! En wat een wonder.

Maris wat leuk peettante en ook vlotte naam!!

Jij ook al bijna aan de bak.

Heerlijk dat E het zo goed doet! ook een heerlijk meiske! Knap dat je E al achter kan laten bij je moeder. Tuurlijk in goede handen, maar ik zou het nog niet kunnen. E natuurlijk iets ouder.

Hoe is het met jullie vriend? Ook helemaal zn draai gevonden.

Mijn vriend wel opzich maar merk dat ik veel zelf nog in de hand wil houden. Niet dat die niks mag hoor,maar mijn moeder zei al, dat hebben veel vrouwen in het begin. Hij is wel heel relax en dat is wel fijn.

Hij werkt veel dus heb wel het idee dat ik al beter huiltjes kan onderscheiden.

Ik moet ook rond 28 jan beginnen heb dan 11 weken gehad! Even kijken of dat lukt want lichamelijk ben ik er nog lang niet.

Is het ene over komt het andere weer. Heb mijn hele bevallingsverhaal nog eens terug gelezen. Niet mis,maar wat gaat er op dat moment veel langs je heen. Ik ben er steeds erg verdrietig over.

Hebben jullie dat ook dat je het zwanger zijn mist ondanks dat ik aan het eind loodzwaar had.

En dat ik nog wel een kleintje zou willen als het ons gegeven is. Ik ga uiteraard eerst heerlijk genieten van S., maar vind het soms bijzonder dat ik daar soms zo mee bezig ben.

Ook vind ik ondanks dat ik nu S. heb moeilijk om te horen dat anderen zwanger zijn.

In onze vrienden kring ook. Je gunt het ze allemaal,maar toch steekt het bij me...begrijp me niet verkeerd hoor.

Nes fijn dat het goed gaat met je! En goed toch dat je nog keer naar psyc gaat! Een slag om de arm kan geen kwaad. Helemaal mbt je werk. Ik herken je verhaal. En fijn werk is zo belangrijk. Ik zie er ook tegenop omdat ik het niet meer leuk vind,maar ik moet werken.

Ik ging ook na overlijden van onze meisjes(zat in een heel diep dal), en denk er soms nu ook nog weleens aan om te gaan.

Ik kan het niet uit leggen maar er gaat zoveel door me heen op het moment.

Wat is het toch een schatje die B.eau, ik vind het leuk om jullie "levens" te volgen op fb. Je deelt toch een kindje van dezelfde leeftijd en natuurlijk het hele proces wat eraan vooraf ging.

Goh nes ik wist niet dat je van die plastich hoesjes om de schoenen moest bij kdv.

Ik hoop dat ik overal beetje op gereageerd heb! Heb al 2x opnieuw getypt en was ik weer uitgelogd opeens.

Fijne avond!!

Hier slaapt ons lieverdje al vanaf 1900. Heerlijk avond bankhangen!

Fijn dat het zo goed gaat Marlijnne en ja ik zou ook gewoon even overleggen met het cb voor het inbakeren misschien is dat wel de uitkomst voor S.

E. slaapt tot nu toe heel rustig maar goed dat kan ook zo veranderen wie zal het zeggen.

Met het achter laten bij mijn moeder komt eigenlijk meer omdat ik door de operatie geen keus had en afgelopen vrijdag had ik cursus dus moest ik ook wel maar tot nu toe alleen bij mijn moeder hoor haha bij iemand anders voel ik mij ook nog niet echt fijn bij maar goed is gelukkig ook niet nodig tot nu toe en we nemen haar ook eigenlijk overal mee naar toe als we bijv verjaardag of iets hebben ze kan nu nog in de kinderwagenbak en daar kan ze mooi in slapen dan.

Haha ik ken het gevoel van snel klaar zijn 's morgens eerder stond ik ook altijd uitgebreid te föhnen enz maar nu is het snel mijn haren drogen makeup op doen en dan naar beneden aan het werk voordta E. wakker wordt haha

Ik hoop dta het zo nog even droog wordt ik wou nog even naar het dorp lopen moet nog een paar boodschappen hebben maar zie het somber in

Morgen de eerste spuitjes bah vind het maar niks hoop dat ze er niet te veel last van heeft maar goed het moet

Hoi dames. Ik breek ff bij jullie in.

Ik heb super leuke meisjeskleren mt 68 te koop. Mijn dochter kan ze niet meer aan. Sommige kleren zijn niet/nauwelijks gedragen en andere wat meer. Iemand van jullie interesse? Ik doe ze voor een klein prijsje weg.

Zie voor foto's het topic 'te koop aangeboden'.

Bij interesse stuur een Pb.

Breek weer uit......

Hoihoi!

Nog even voor de feestdagen beginnen een update van mijn kant.

Onze kleine man heeft andere voeding gekregen. Wij zagen elke dag een groene poepluier en het werd ook steeds dunner. In overleg met het CB zijn we van de Nutrilon Omneo de

Nutrilon Standaard 1 bij gaan mengen. Binnen een week zijn we volledig over op de Nutrilon Standaard 1 en hopen ook dat ons mannetje er wat langer op doet. Helaas komt hij, zeker overdag, weer om de 3 uur. 4 uur haalt hij bijna nooit, alleen ’s nachts. Zodoende hebben wij vandaag Nutrilon Nutriton bijgehaald (johannesbroodpitmeel). Dit verdikt de voeding enigszins en slaapt hij er hopelijk langer op.

Verder gaat het beter met de ontlasting. Na de eerste dag mengen werd deze alweer gelig.

B.eau doet het heel goed, heeft geen darmkrampjes of andere ongemakken er aan overgehouden.

Wij zijn nu allebei verkouden en de kleine heeft soms aan het einde van de nacht een neusje wat dicht zit. Ook zijn zijn snotjes wat groenig. Daarom geef ik hem nu ook weer een darmflorapreparaat om zijn weerstand te helpen. Mocht hij verkouden worden dan is hij er sneller van af.

Nou, ik heb alle kleuren weer besproken, hahaha!

Wij gaan op kerstavond saampjes onder het genot van een zgn. sushi boot, kadootjes uitpakken. Ook B.eau zijn we natuurlijk niet vergeten. Eerste kerstdag gaan we naar mijn schoonouders om kadootjes uit te pakken en alle oude lego weer in elkaar te zetten waarna we lekker gaan tafelen. Die dag zijn er naast B.eau nog 2 nieuwe kindjes bij. Leuk!

Op de tweede kerstdag gaan we saampjes thuis tafelen aan de tepanyaki-plaat.

Mijn vriend is tot en met 1 januari vrij. Heerlijk om weer samen thuis te zijn.

Verder is mijn leidinggevende afgelopen vrijdag langs geweest. Naast dat ze mijn kerstpakket heeft gebracht en B.eau natuurlijk heeft gezien, kwam het er in een gesprek op neer dat ik gewoon weer volop aan de slag moet als ik terug kom. Ik kan 1 week ‘buiten de posten staan’ om weer te wennen aan het werk.

Verder heb ik haar gezegd dat het mij ontzettend is tegengevallen dat er niemand van mijn eigen team zijn gezicht heeft laten zien en dat het gestuurde kaartje de laatste was van alle.

De reactie was min of meer dat ik dat natuurlijk kon verwachten van de cultuur binnen mijn organisatie. Ja, en het was druk en er was een hoop aan de hand geweest. Al met al ga ik na de feestdagen weer aan de sollicitatie!

Tevens hebben we besloten dat B.eau naar een gastoudergezin gaat. Het kinderdagverblijf hebben we kunnen afzeggen. Het scheelt enorm veel geld en is een stuk flexibeler.

Ik hoop voor iedereen een prachtig, succesvol, liefdevol en gezond 2013!

Wat fijn dat hij het nu beter doet met deze voeding hopelijk kan slaapt hij er ook langer op door zou toch wel fijn zijn.

Ik moet zeggen dat ik al baal haha als ze om 6 uur al komt hihi maar ben het ook wel heel luxe gewend met tussen 8 en half 10 ongeveer.

Nou moet ik zeggen dat E. ook niet altijd de 4 uur haalt overdag hoor en dat terwijl ze op voeding voor hongerige baby's zit met johannuspitmeel maar ach ik maak me er niet druk om ze doet het super goed en daar gaat het om ze woog van de week 5305gr en is 60cm dus het is een flinke tante haha

Verder voor het eerst wezen zwemmen met haar en wat vond ze het fijn echt wat een prachtig iets is dat echt voor herhaling vatbaar

Oh ja en ze schijnt al last van tandjes te hebben het kan natuurlijk nog wel even duren voor ze door komen maar ze kwijlt erg veel en heeft telkens haar handjes in de mond en rode wangetjes dus even in de gaten houden

Morgen is mijn verjaardag dus word een erg drukke dag met de hele dag door visite en 1ste kerstdag gaan we naar mijn schoonouders gourmetten en 2de gaan we naar mijn ouders eten.

Mijn man hoeft 7 januari pas weer te werken dus we hebben heerlijk 2 weekjes samen op 1 dag na want ik moet 3 januari weer beginnen met werken maar ach dat is 1 dag en ik denk dat ik het kindje mee naar huis neem.

maar goed ons meisje is een super vrolijk meisje wat erg veel lacht gelukkig

Gisteren zei iemand mij dat het eerste jaar van een kleine heel erg afzien is maar dat vind ik totaal niet het is even je ritme zoeken maar afzien is het totaal niet wij genieten alleen maar, maar goed nu hebben we ook een mega makkelijk kindje wat nu bij elk plasje zich al meld haha ze lijkt geloof ik op de moeder die hield daar vroeger ook niet van en ik was met 1 jaar en 10 maanden al volledig zindelijk dus hopelijk lijkt ze daarin op mij hihi ach is maar gekkigheid maar ze vind het niet fijn

Fijne dagen allemaal met jullie kanjers we gaan hier ook lekker genieten van ons meisje met de kerst het is zo speciaal allemaal

HEy Meiden,

Nes wat fijn door alle ommezwaaien mbt voeding dat beau het zo goed doet! Lekker genieten van de 1e kerst!

Hier 1e kerstdag weg en ook de 2e met het gezinnetje lekker samen!

Ws wokken op onze wokset;-)

Maris jarig,heel bijzonder met een kleintje! Fijne dag gewenst en doe rustig aan! En elin is een flinke meid,maar dan te bedenken dat S. een stuk jonger is,maar wel zwaarder hahah 5500 gram al hihiih.

Hoeveel voeding geef jij nu op een dag.

Hier even een hele onzekere mama, voel me er zo vervelend onder. Ik geniet absoluut en hij is ook erg lief! ( moet het ook loslaten denk ik)

Het slapen lijkt wat beter te gaan overdag, maar soms is het een uur. Dan de ene keer even speentje en maakt die nog half uurtje. Daarna jengelen tot volgende voeding soms...

Vanmiddag iets in slaap gewiegd en sliep toen wel 3 uur!! Hij doet het ook super goed,maar je wil eigenlijk dat hij helemaal niet huilt...(i know kan niet;-))

Nu had hij elke x na de voeding,ineens huilennnn.(voor het eerst en niet bij alle voedingen)

Ik dacht wat is dit. Nog wat gegeven en toen was het goed.

Ook op het moment onwijs last van darmkrampjes, ga nog wat anders kopen.(zo zielig)

Ik vind het zo moeilijk inschatten wanneer hij nu meer eten nodig heeft en wat is de max.. Hij krijgt nu 120+4(word 140) en avond 150/5. Nu overdag 2x 20 cc bij gegeven.

Ik leer hem wel steeds beter kennen mbt huiltjes etc,maar het lijkt wel of die alles weer even omgooit.

Kan natuurlijk sprongetje zijn. IK moet zeggen dan hij voor 6 weken heel wijs is en sterk. Kan best natuurlijk.

Het komt helemaal goed,maar vind het echt soms zo moeilijk.

Ook met kerst een dag weg en dan zit ik nu al in stres wat als die niet gaat slapen, dan word die onrustig het is daar drukker etc etc.

Ik moet het beetje naast me neer leggen maar je wil gelijk alles goed doen.

De avond en nacht gaan goed(vandaag toevallig wat jengelig)

Zooo dit was het even hoor dames! Verder alles goed en al heerlijke geluidjes en lachjes. Zelf ook niet fit dus daarom ook wat gespannen. Net even onder de douche geweest, heerlijk ontspannen en gelijk flinke tranen. Ach het moet er toch uit....

Grappig dat E zich meld voor van alles hihi!

Heerlijk jullie mannen thuis. De mijne is bijna niet thuis. DRUKKK. Met kerst eindelijk daarna pas nieuwjaarsdag weer... Ik mis hm!

Wow nu al tandjes(de voorbereiding dan) Altijd zo zielig dan kunnen ze ook jengelig worden.

Nes wat een gedoe van je werk zeg. En wat een afstand krijg je zo met je collega's die verder er niks op uit doen. Lijkt me zeer vervelend en dan een opmerking van het is druk etccc, pfff dat gaat toch nergens over.

Wil je wel hetzelfde soort werk doen ergens anders? Of iets heel anders.

Jullie ook allemaal fijne dagen met het gezinnetje. Heerlijk! De ultieme droom.

ENJOY!!

Veel liefs