Ga naar inhoud

sept/okt/nov 2012 mama's


mari-83

Aanbevolen Berichten

Hoi hoi

 

Wat een rust hier maar goed we hebben wel contact via fb haha tenminste de meeste

 

Twinkle wat fijn te lezen dat het goed gaat en wat grappig E (ik schrijf ook nooit de hele naam alleen de E) wil juist liever eten met stukjes die dunne potjes vind ze niks en gaat ze ook heel erg van spugen

 

E zit nog net niet helemaal maar met 1 vinger in de rug wel dus dat zal wel niet heel lang meer duren. Tijgeren doet ze nu wel volop en steeds sneller ook. rollen doet ze al een hele tijd allebei de kanten op.

 

Sinds vorige week komen de eerste 2 tandjes er ook door pff gaat wel heel snel allemaal hoor ze wordt al zo groot.

Eten gaat super ze eet echt alles er is niks wat ze niet lust en ze is vooral gek op brood.

Ze weigert soms ook de fles dus we doen nu nog maar 2 flessen

 

Het schema is nu

 

tussen 8 en 9 uur 180+6 fles

10 uur half 11 fruit

tussen half 1 en 1 uur 1 tot 1,5 snee brood met thee of melk (ja gewone melk ik weet dat dat niet mag van het cb maar ze vind het heerlijk en heeft nergens geen last van)

+- 3 uur soepstengel of rijstwafel met wat diksap

5 uur warme hap (potjes van 8maanden)

tussen 7 en 8 uur de laatste fles 210+7 met rijstebloem

 

Ik hoef s morgens geen pap te geven want dat was geen succes dat is echt het enige wat ze niet lekker vind

 

Verder groeit ze super we hebben zelf gemeten en ze is nu ongeveer 74cm en bijna 9kg dus ze doet het super en is aan de grote kant.

 

Hebben jullie er nu trouwens ook 3 maanden tussen zitten voor je weer naar het cb moet ik ben 16 april geweest en hoef 9 juli pas weer maar goed ze doet het goed dus maak me geen zorgen hoor maar vind het wel raar je moet het allemaal maar zelf uitzoeken hoe je het doet met de voeding

 

We hebben vorige week ook voor hte eerst gefietst en ze vind het prachtig ben ook zo blij dat er eindleijk mooi weer aan komt heerlijk fietsen met ons dametje

 

Fijne avond allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Maris, wat gaat jullie dochter snel! Ik zie dat ze bijna 3 kilo zwaarder is dan ons mannetje :-). Maar dat is wel een lichtgewicht... Hier nog 4 flessen waarvan 1 papfles (bambix) in de ochtend. B. Wil ook niks anders drinken. Heb al van alles geprobeerd (thee, diksap, roosvicee, water) maar hij vindt het echt vies.

 

Wanneer mogen ze eigenlijk op de fiets? Als ze goed zelf kunnen zitten toch?

Volgens mij is onze volgende afspraak op het cb als B. Zijn prikken krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames

Wat een rust hier

Alles goed met iedereen?

 

Hier alles redelijk E heeft de griep pfff heb afgelopen nacht maar 2x 1,5 uur slaap gehad doordat ze echt van half 1 tot half 5 geschreeuwd heeft nou dan weten we al dat er wat mis is aangezien ze nooit zoveel huilt. Ze heeft ook elke keer 39,1 koorts en met zetpil zakt het tot 38,4 dus even afwachten maar het komt vanzelf weer goed het is alleen pas de 2de keer dat ze koorts heeft en als je dan zelf ook geen slaap hebt gehad wordt het er niet beter op

 

Verder gaat het super e doet het zo goed ze kruipt de hele kamer door op de buik en probeert het nu ook op handen knieën dus dat zal ook niet lang meer duren.

Voor degene op mijn fb hebben het filmpje wel gezien inhet loopwagentje haha ze scheurt echt rond in dat ding niet normaal haha en ze zegt de hele dag papapapapapap en mamamamamamam en babababababa haha zo grappig.

Oh ja en de hond weet nu al dat hij uit de weg moet als ze op de grond ligt of in het loopwagentje ze is gek op de vacht van de hond

 

De middag fles is er nu echt helemaal af we deden hem nog wel eens maar met 1,5 boterham gaat het ook goed en we krijgen hem er gewoon niet meer in en dwingen kan je ook niet

We zijn wel weer even naar de ha geweest aangezien het spugen weer meer is geworden en dan alleen met de warme hap en het fruit de rest valt wel mee dus nu weer aan de losec kijken of het helpt.

 

Ja wij zijn al wel op de fiets gegaan maar dan elke keer niet langer dan een half uurtje maar ze zit aardig goed dus dan kan dat wel

 

Twinkle wat een verschil bijna 3kg haha ach groot of klein als ze maar gezond zijn wij hebben nu eenmaal een lang en zwaar meisje

 

Nou dat was het wel zo'n beetje fijne avond allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Twinkle, klein mannetje heb je dan :) Hoe gaat het verder met jullie? Merken jullie nou nog dat hij zo vroeg geboren is?

 

Mari, het is net of ik naar een verhaal van mezelf zit te kijken haha. Heel herkenbaar allemaal! Ayden zit al een tijdje zelfstandig en begint nu ook te kruipen. Maar het allerleukste: LOPEN! Geef hem 2 vingers, ga achter hem staan en hij hobbelt zo de hele kamer door haha.

 

Afgelopen maandag weer bij het cb geweest, hij is nu 9915 gram en 70,5 cm. Een klein stevig mannetje dus :) Ze hadden zo'n test gedaan waarbij ze met een lampje in zn ogen gingen schijnen. Nou ellende, ze dachten dat hij een oog afwijking had en moest daarvoor naar de oogarts. Afgelopen Vrijdag konden we al terecht en daar bleek (uiteraard) dat alles helemaal goed was. Zijn ogen functioneerden zelfs ietsje beter als de gemiddelde kindjes van zijn leeftijd. Nu wil de oogarts hem wel nog een keer zien als hij ruim 2 is omdat ze nu nog niet alles kunnen bekijken, maar ik geloof echt niet dat hij een afwijking heeft.

In overleg met de KA gaan we nog zeker 2/3 maanden door met de Zantac, maar we laten de dosis gelijk waardoor we dus eigenlijk al afbouwen.

En het is gewoon een heeeeeerlijk tevreden mannetje *zucht ik ben verliefd*.

Eten gaat ook steeds beter, stukjes accepteert hij ook steeds meer en hij drinkt nu ook een paar slokken water op een dag.

 

12 Augustus hebben we weer een intake gesprek in t VU voor een brusje. Ayden moet minimaal 1 jaar zijn voordat we verder mogen, dus wanneer we echt gaan starten weten we nog niet. Weet iemand hoe dat zit met werkgevers en de vrijheid die ze (verplicht) zijn om te geven? Mogen hun weigeren dat je in dit traject gaat door bijvoorbeeld geen vrij te geven als je naar het zkh moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha inderdaad een klein stevig mannetje heb je maar wat een heerlijk ventje is het. Wij hebben E vandaag zelf proberen te meten en we kwamen op ongeveer 75/76cm hihi ze is echt heel erg lang en ik denk dta ze rond de 9kg is maar goed 9juli moet ik weer naar het cb en dan zullen we het weten

 

Wat leuk dat jullie voor een brusje gaan ik zou ook wel heel graag willen maar we hebben besloten even te wachten totdat we iets meer zekerheid hebben qua werk

Ach vind het ook niet zo erg ik ben altijd slecht te pas van de hormonen en ik wil niet dat ik minder kan genietn van mijn meisje doordat ik vol hormonen zit.

Komt wel weer we kijken verder als ze een jaar is.

 

Hier zit ze ook sinds deze week en kruipen op handen en knieën en inderdaad je hoeft maar 2 vingers te geven en ze loopt heerlijk met je mee ze vind staan ook leuker dan zitten haha

 

Verder weinig nieuws hier E doet het super dus wat wil een moeder nog meer ook ik ben helemaal in love hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal!

 

Ik schrijf niet zo heel veel meer hier, tja, druk met mijn meneertje, hihi!

 

Voor degene die het willen volgen, zal ik een update doen.

Beau is in 2 weken tijd zooooo hard gegaan. Een hele rij boventanden zijn aan het doorkomen en hij staat inmiddels! Hij is uiteraard van buikschuiven naar echt kruipen gegaan en snel dat hij gaat!

Ik heb het gevoel alsof ik weer in de beginmaanden zit. Ik moet hem continue in de gaten houden en slapen gaat ook weer moeilijker. Ja, hij maakt echt een sprong. Hij lijkt verlatingsangst te kennen nu. Als hij in bed wordt gelegd, wordt hij meteen weer helder en begint te jengelen/huilerig. Als we dan weg gaan, wordt dit echt huilen. Het duurt soms een half uur (bij mij een uur, zijn moeder kan hij duidelijk slechter missen) voordat hij rust en vertrouwen heeft.

Ook wordt hij soms 's nachts weer wakker en dan heel vroeg!

Beau eet inmiddels een boterham en smikkelt wortelchips en liga ook makkelijk weg. Eigenlijk eet hij nog steeds goed. Momenteel soms minder, waarschijnlijk omdat hij last heeft van zijn tandjes ofzo.

 

We zijn met hem naar Zuid Frankrijk geweest. Een hele toer met onderweg overnachten in een simpel hotelletje. We hebben het allemaal gered! De heenreis hebben we veel file gehad en heb ik soms bij Beau achterin gezeten om hem af te leiden. Dat duurde soms een beetje te lang voor hem. De eerste avond, toen we aankwamen bij het hotelletje, was Beau het dan ook echt beu. Toen ik hem losmaakte in zijn maxicosi draaide hij zich meteen om. Hij was zoooo moe en wilde zo graag liggen. Wel zielig hoor.

Daarentegen ging de rest van de reis, ook terug, perfect! Gewoon vaak genoeg ff stoppen en wij hebben het geluk dat Beau in de auto slaapt.

Beau zit inmiddels in de buggywagen en vindt in het karretje zitten bij AH ook erg leuk.

 

Beau is nu zo'n 10 kg en heeft maatje 80/86 bovenkleding en 74 onderkleding.

Hij kruipt, zit en staat en probeert soms stapjes aan tafel. Hij brabbelt maar "mamma" en "pappa" zegt hij nog niet. Hij speelt het liefst met speelgoed waar geluid/liedjes uitkomt en wipt dan mee op het geluidje met een grote smile!

De poezen zijn ook niet meer veilig hier en hij heeft dan ook zijn eerste kras al op zijn arm staan.

Slapen doet Beau van 19.00u-19.30u tot 06.00u (soms eerder) en zijn lange slaap van 2 uur heeft hij nu meestal aan het einde van de ochtend.

Tussendoor slaap hij momenteel weer meer (want groeien maakt moe).

Hij heeft 4 boventanden die doorkomen en hij heeft 2 ondertanden en een snijtand komt ook door.

Beau krijgt 's ochtends een flesje (Nutrilon standaard) met een boterham (als we tijd hebben, anders alleen melk)

Later op de ochtend zijn fruithap.

In de middag een flesje met een boterham of pap

In de namiddag roosvicee met een liga.

's Avonds zijn warme hap en toetje.

We moeten er wel op letten dat hij tussendoor meer drinkt, zeker nu het wat warmer is. In Frankrijk was het erg warm en dan merk je dat hij ook niet vergeten moet worden wat dat betreft.

Elke ochtend poetsen we zijn tandjes en badderen hem om de dag zo'n beetje. Soms is hij echt te plakkerig van het zelf eten (want we oefenen) en dan moet hij echt in bad hoor, hahaha!

 

Nou, dit was het weer ff. Beau slaapt nu en dus is deze tijd heilig![ATTACH=CONFIG]5326[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden