Ga naar inhoud

sept/okt/nov 2012 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
En ik kan je heel erg orthica orthiflor aanraden, is een probiotica. Infacol enz werkte hier niet.

Ik heb voor Orthica gewerkt (buitendienst) en heb vanuit klanten maar ook vanuit de artsen goed berichten van de Orthiflor producten!

Zelf heb ik jaren PDS gehad en met Orthiflor bleef het net even wat rustiger in mijn darmen..

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zie dat er een hoop geschreven is zeg! Ik maar denken dat iedereen druk is met kerst vieren, haha!

Hier zijn de kerstdagen best goed gegaan. De nacht van 2e kerstdag op donderdag heeft meneertje voor het eerst doorgeslapen! En wel 7 uurtjes! Hij was dan ook erg moe omdat hij weer in zo'n periode dat hij erg beweeglijk/onrustig/jengelig/alleen maar bij mamma/moet ik nu huilen of lachen/niet wil liggen/lichte krampjes en poepjes laten, zit.

We zijn zo ongeveer om de dag op visite geweest en de kleine man is er volgens mij toch onrustig door. Nu ben ik de hele week snotverkouden geweest en leek mijn kleine man ook een beetje te snotteren. Zijn neusje zit soms een beetje verstopt (had hij eerder ook al eens) en daar wordt ie dan weer wakker van. Dan moet ik hem overeind vasthouden en zakt het weer.

B.eau is nu volledig over op de Nutrilon Standaard 1. Omdat hij toch overdag om de 3 uur bleef komen soms, heb ik van de week ook de Nutrilon Forte gehaald. Deze geven we nu 's avonds voor het slapen. En als het moet ook 1 keertje overdag.

Nu zit hij op 3 voedingen 180+ 6 Standaard, 1 voeding 150+5 Standaard en 1 voeding 180+6 Forte.

V.w.b. de spenen en flessen gebruiken wij al 3 maanden de Dr. Brown flessen. Voor B.eau zijn weerstand ben ik opnieuw Orthiflor Start aan het geven.

Momenteel heeft hij dus af en toe weer krampjes maar trekt het net met wat huilerig te zijn. Het zal vast liggen aan de wisseling van voeding.

Geplaatst

Goed zo B.eau dat je papa en mama wat langer hebt laten slapen hihi hopelijk zet hij de trend door.

En met de voeding is toch prima je moet doen wat jij denkt dat het beste is. E zit volledig op forte en dat heb ik ook gedaan zonder overleg van het cb zij kunnen niet in die 5min zien hoe mijn kindje in elkaar steekt dat weet ik zelf beter dus ik heb het ze alleen mee gedeeld en niks gevraagd. Haha maar nu ben ik geloof ik in wel meer dingen heel makkelijk en nuchter maar goed nu is ons meisje ook super makkelijk en dat scheelt ook wel. Zij sliep met 4 weken al 7 uur achter elkaar en nu maakt ze ongeveer 10 uur soms 11 uur.

E snottert ook iets doordat ik ook zo verkouden ben maar echt last heeft ze er niet van gelukkig.

Ik merk wel dat ze zoals vanmiddag met visite wat ontregeld is en dat ze te snel afgeleid is bij de fles en minder goed in slaap komt maar ach ze moet er maar aan wennen

Ze heeft een hele mooie b.aby b.orn gekregen en wij hebben 2 autostoeltjes voor na de maxicosi gekregen die hebben zij niet meer nodig en er was nooit wat mee gebeurd dus of wij ze wilden hebben oh ja en de buggy kregen we ook nog dus scheelt allemaal weer.

Wat wel heel erg leuk is is dat ze geluidjes na gaat doen als mijn man tegen haar brabbelt brabbelt ze terug echt zo grappig om aan te horen.

Hoe gata het met de rest?

Fijne jaarwisseling allemaal dan sluiten we een erg bijzonder jaar af waarin onze droom is uitgekomen geniet er lekker van

Geplaatst

Wat is nutrilon forte( of ben ik nu een schaap;-)

S. heeft 6x 150+5 sinds een week, maar nu huilt hij behoorlijk na elke voeding. Wel na 10 minuten over. Honger,krampjes? ik vind het moeilijk.

Maar klopt het dat jullie kindjes meer krijgen dan de verpakking aangeeft kwa gewicht.

S. is 6 kilo, maar staat dan op niet meer dan 1000 ml geloof ik.

Word er zo onzeker van. Kan ik daar gewoon mee spelen?

En als ik naar 180 ga dan moet hij er natuurlijk wel meer dan 3/4 uur tussen laten zitten. Anders krijgt die wel 6x die hoeveelheid. Hij is best stevig en ben dan zo bang dat hij te dik wordt.

Hoewel hij wel heel druk is.

Ga hm zo weer wakker maken, als ik dat niet doe dan komt hij om 2/3 uur. Als ik hm niet wakker krijg laat ik het vaak hoor. Maar van 12 tot half7 is natuurlijk lekkerder.

Geplaatst

Breek weer ff in. ;)

Forte is voor hongerige babies :) sterre had ook wat jij nu beschreef marlijnne. Niet voldaan. Dus wij zijn ook forte gaan doen. 4 schepjes forte en 2 standaard. 180 dan he. Op 150 3 forte 2 standaard.

Je kunt eerst dat proberen 6 flesjes. Of hij daar voldoening aan heeft. En als dat niet voldornde blijkt kun je altijd 1 of 2 flesjes ophogen naar 180. Wij hebben gekeken op welke tijdstippen sterre geen 3 uur trok. Die hebben we verhoogd.

Nu zat s.terre heel snel op 5 en daarna snel op 4 flesjes.

;)

Geplaatst

Krampjes merk je wel. Overstrekken of juist i trekken met de beentjes.

En kijk aub niet naar de hoeveelheden op de verpakkingen ;)

6x150 is goed :)

5x150 is goed

5x180 ook ;)

Waar jouw kleintje behoefte aan heeft ;)

Geplaatst

Marlijnne ik mocht naar 180 van het bureau maar als ik haar erg ontevreden vond deed ik.dat al wel eens gewoon proberen als je je er goed bij voelt hij heeft wel aan als hij genoeg gehad heeft.

Forte is voor hongerige baby's dat vult wat meer maar zitten geen extra calorieen in

Oh en e haalt overdag de 4 uur ook niet altijd en daar mask ik mij totaal niet druk.om want s nachts slaapt ze goed door dus ze krijgt niet te veel we verdelen de 5 flessen tussen dat ze wakker wordt en ongeveer half 10 s avonds

En lekker wakker maken als jullie daar langer van slapen deden wij eerst ook wel maar is nu miet meer nodig

Geplaatst

Oh ja en marlijnne ga op je moedergevoel af doe wat jij denkt dat goed is en blijkt dat het toch niet goed is kom je er snel genoeg achter en pas je het weer anders aan

Geplaatst

Hee dames!

Schaam me diep, al weer een tijdje niet geweest.. Erg druk gehad met van alles en nog wat.

Heb net alles wel teruggelezen, maar niet meegeschreven met een kladblok. Even kijken wat ik nog weet:

Flesjes: Wij gebruiken de flesjes van Dr Browns. Vind ze ideaal!

Voeding: Hier is het iedere dag weer anders.. Komt hij netjes om de 4 uur dan krijgt hij 180+6 en komt hij om de 3 uur, dan krijgt hij 150+5

Slapen: Overdag slaapt hij ontzettend goed! Is gemiddeld per voeding een uur tot anderhalf uur wakker en geeft dan zelf aan dat hij naar bed wil. Ik leg hem neer en voordat ik beneden ben en op de babyfoon kijk, slaapt hij al. Soms beweegt of kijkt hij nog wat, maar hij is in elk geval lekker rustig.

's nachts ben ik minder happy. Meneer gaat standaard iedere avond tussen 7 en 8 al in zijn nachtslaap. Hij komt dan weer na ongeveer 6-8 uur. We hebben geprobeerd om die lange nachtslaap op te schuiven door hem 's avonds laat nog een keer wakker te maken, maar meneer denkt dan dat het weer dag is, om vervolgens weer netjes om de 4 uur te komen. We hebben toen maar besloten om hem niet meer wakker te maken. Dit is nu een paar weken geleden dat we dit geprobeerd hebben, maar we gaan hier dit weekend weer mee beginnen en dan even consequent minimaal 1 week volhouden. Als we hem dan wakker maken en hij komt daarna nog steeds om de 4 uur, dan laten we het maar voor wat het is. Mag op zich ook niet klagen, want mn man doet meestal de nachtvoeding, maar die heeft om de 3 weken nachtdienst dus dan moet ik het wel zelf doen. En hij heeft al vaak zat bewezen dat hij 8 uur achter elkaar kan tukken, dus die nachtvoeding zou overbodig moeten zijn als hij 's avonds laat nog een flesje wil.

Werk: Hier nog steeds geen werk gevonden dus ik zit nog steeds thuis. Hoop toch wel binnen nu en een maand wat te hebben! Heerlijk om thuis te zijn maar de rekening gaat zo wel snel leeg ;)

Verder ben ik het even kwijt allemaal. Ga mn best doen om vanaf hier weer in te haken.

Ayden is inmiddels voor de zoveelste keer gewisseld van voeding. Hij krijgt nu Friso Allergy Care omdat ze denken dat hij een koemelkeiwitallergie heeft. Einde van de maand de eerste provocatietest, ben benieuwd. Hij lijkt het nu al wel stukken beter te doen. Hij is lekker rustig en erg tevreden.

Verder hebben we net een verbouwing achter de rug, die eigenlijk niet gepland was. We hadden het bedacht, een plan uitgestippeld en het laten uitvoeren en dat alles binnen een week of 2.

Zo te lezen hebben jullie het allemaal gezellig gehad met de kerst. Wij ook. Eerste kerstdag gewoon lekker als gezinnetje thuis en tweede kerstdag met mn schoonfamilie. Lekker gourmetten en cadeautjes.

Tot slot is het dochtertje van mn beste vriendin (21 maanden) vorige week met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Bleek uiteindelijk het RS virus te zijn geweest, maar een hele zware variant. Ze lag aan het zuurstof, infuus en had een sonde. Ondanks de maatregelen die ze hadden getroffen ging ze steeds meer en meer achteruit en bespraken ze een overplaatsing naar een ander ziekenhuis waar ze dan aan de beademing zou moeten. Goddank knapte ze langzaamaan weer op en mag ze hopelijk morgen eindelijk weer naar huis! Ik mocht al die tijd niet bij haar omdat het zeer besmettelijk is dus ik kan niet wachten om dr lekker te knuffelen :D

Fijne avond ladies!

Geplaatst

Limi wat goed weer even van je te horen en zo te horen doet hij het goed zeker nu met de andere voeding hopelijk blijft dat zo en heeft hij geen allergie.

En wat slapen betreft tja dta is lastig E. gaat tegen 10 uur naar bed en slaapt tot ongeveer 7 tot uur s morgens maar goed nu hebben wij het wel heel erg getroffen geloof ik.

Moet wel zeggen dat ze de 10 uur vanavond niet haalt want ze krijgt nu de laatste fles ze was zo aan het huilen maar ach we zien hoelaat ze morgen dan komt.

Balen dta je nog geen werk weer hebt. Ik kan me indenken dat de rekening dan snel leeg is krijg je ook geen ww dan?

Ik werk voor eerst 2 dagen en verder zit ik nog even in de ziektewet heb mijn hb nog lang niet op peil en mijn bekken worden steeds pijnlijker weer helaas wist niet dat dat ook nog kon maar het is zo.

Viel me ook wel een beetje tegen vandaag weer werken ben nu echt helemaal op en ga ook zo naar bed denk ik gelukkig wel weekend nu nog even een paar daagjes met mijn man samen die heeft ook nog tot maandag vrij.

Ach het komt allemaal goed

Verder gaat het wel super hier ik ben echt snip verkouden maar ook dat zal vanzelf weer over gaan neem ik aan haha

en de rest loopt allemaal op rolletjes gelukkig

[ATTACH=CONFIG]4961[/ATTACH]Nog even een foto van ons zonnetje in huis haha

Geplaatst

Ik ben inmiddels op het punt dat ik wél hoop dat hij kma heeft. Niet omdat ik zo graag wil dat hij een allergie heeft natuurlijk, maar omdat ik nu wel eens een aanpak wil hebben die gaat werken. Ayden was steeds zóóó overstuur. Echt zielig. Heel erg last van heftige darmkrampjes, spugen, eczeem enz. Hij is nu al een stuk rustiger, dus misschien is deze speciale voeding de oplossing voor hem. Ik hoop het maar, zo hartverscheurend om je kleintje zo te zien..

Gisteravond om 20:45 zn laatste fles gehad en hij melde zich om 02:30 alweer. Deze voeding had mn man gedaan en hij kwam net weer lekker om 07:45. Inmiddels ligt hij alweer te tukken, klein slaapkoppie. Wat dat betreft hebben wij het wel getroffen. Geen problemen met het slapen.

Nee, ik krijg geen WW. Mn man verdiend daarvoor te veel. Vandaag maar weer druk gaan solliciteren :)

Jij nog steeds niet de oude dus na de bevalling. Duurt wel lang he!? Hoop echt voor je dat je je snel weer wat beter gaat voelen! En wat een prachtig meisje hebben jullie zeg!

Jullie ook allemaal op fb zie ik, voor wie het leuk vind, stuur me maar een pbtje, dan voeg ik je ook toe.

Hoe staat het er voor met jullie cyclussen? Hier na de bevalling na 85 dagen weer ongesteld geworden voor het eerst en nu net na 25 dagen. Voor mn zwangerschap had ik altijd cyclussen van tussen de 30-45 dagen door PCOS. Hopelijk heeft de PCOS zich een beetje hersteld en worden mn cyclussen wat regelmatiger.

Wat doen jullie eigenlijk met anticonceptie? Wij gebruiken helemaal niets en gaan dat ook niet doen. De wens voor een tweede is er nu alweer en alhoewel we voorlopig nog niet aan ICSI denken blijven we wel hopen op een spontaan wondertje. Zou wel erg snel zijn als het nu gebeurd, maar mocht het gebeuren dan mogen we denk ik alleen maar in onze handjes knijpen.

Enige nadeel vind ik dat ik nooit weet wanneer ik mn menstruatie kan verwachten. Heb weer een heleboel ovulatietesten besteld en daar ga ik vanaf deze cyclus mee aan de slag. Niet voor t zwanger worden maar meer zodat ik een indicatie heb wanneer ik ongesteld zou moeten worden.

Hier nog wat foto's van mn boeffie :D

Geplaatst

Leuke foto's limi en leuk wat van je te horen!!

Ik stuur je pb;-)

Hier alles goed! Slapen overdag de middag gaat goed.De ochtend en eind vd dag kost moeite, de ene keer lukt het, andere keer bij mij.

Moet hm wel goed moe maken. De nachten van 12 tot half7(maak hm wakker laatste fles)

Alleen vannacht 3 uur lang spoken, jengelen,slapen,jengelen. Lag dus zelf wakker. Dekens van zich af geduwd. Had geen honger want het zette niet door.

S avonds leg ik hm in bed gaat hij ook slapen.

Ik ben benieuwd wanneer hij doorslaapt vanaf de fles van 20uur. Kwestie van proberen denk ik.

Die wil ik dan iets later gaan geven. Hoog ik de voeding eind van de dag op zodat hij wat later komt. Toch maar keer proberen. Hoor dan ook weer dat wakker maken niet goed is. Ach als hij echt niet wil, doe ik het niet. Probeer het 10 minuten en vaak ontwaakt hij wel.

Voeding nog steeds 6x150/5 als je er water hebt ingedaan dan stijgt de hoeveelheid. Soms wel naar 170 doordat je net iets water boven het streepje van 150 had. Gieten jullie dit af of geef je dat?

Maris ik moet maandag naar zh en wil weer hb laten prikken. En ook even over werk praten. Ik voel me ook nog steeds niet topfit.

Jij dus ook nog ziektewet.

Ben benieuwd wat mijn werkg zegt als ik nog niet kan werken.

Fijne avond

Ongi vlgs mij nog niet geweest. was vloeien en toen opeens helderrood en dacht ik dat ik ongi werd en 2 dagen later weer bruin. Nu sinds 2 weken niks meer.

S. is nu 8 weken dus ben benieuwd wanneer het weer komt...

Geplaatst

Wat een schatje Limi en dan met dat kerstpakje aan dan smelt je toch echt weg.

Ja kan me indenken dat je graag wil weten waar het vandaan komt dan kun je er iets mee hopelijk blijft hij wel goed reageren op deze voeding.

Lijkt me verschrikkelijk als je kindje zo vaak en zoveel krampjes heeft hier gelukkig bijna geen last van ook niet gehad overigens.

Wel balen dat het met het slapen nog net niet de hele nacht wil lukken.

Hier zat dat vanaf de allereerste nacht er al goed in ze heeft de eerste 2 weken zich om de 3 uur gemeld en daarna 2 weken om de 4 uur en toen sliep ze al van 12 tot ongeveer 6 uur. Maar ook de eerste 4 weken hoefde ik daardoor er maar 1x per nacht uit omdta we de laatste fles om 12 uur deden.

Ik moet wel zeggen dat we nu 12 uur niet meer halen haha ze is tussen 8 en 10 meestal dat ze de laatste fles krijgt en dan is het naar bed en horen we haar niet eerder weer als ergens tussen 7 en 9 uur 's morgens dus we mogen echt niet klagen ze heeft overdag wel eens moeite om in te slapen de laatste 2 weken maar ik heb meer het idee dat dat komt door alle drukte van de feestdagen enz en dat ze vanaf volgende week als ze weer de gewone rust en regelmaat heeft dat het wel weer beter gaat.

S avonds is het verder geen probleem tijdens de laatste fles valt ze in slaap en aan het eind wordt ze wel vaak even wakker maar zodra ze in bed ligt valt ze direct weer in slaap.

Ze krijgt hier ook als ze om de 4 uur komt 180+6 maar komt ze om de 3 uur dan krijgt ze hier ook 150+5 ze haalt overdag vaak in de ochtend wel de 4 uur maar 's middags en 's avonds niet maar ach maak me niet zo druk ze groeit goed en zolang ze dta doet zal het wel prima zijn.

Gisteren was wel grappig ik had een banaan en zij greep er per ongeluk met haar handje iets in en natuurlijk direct het handje in de mond nou toen was het gebeurd haha ze vond het heerlijk en werd gewoon boos toen het op was haha ze heeft bijna niks gehad dus zal wel geen kwaad kunnen moest er ook wel om lachen dat gezichtje kon zo snel niet bij de camera anders had ik een foto gemaakt.

Marlijnne als jullie er langer door kunnen slapen maak je hem toch lekker wakker voor een late fles of het slecht is weet ik niet maar je merkt vanzelf of hij er last van heeft en zolang hij dat niet heeft zal het vast goed zijn. Ik moet E vanaf maandag 's morgens ook wel wakker maken om 6uur omdat ik dan moet werken.

Ja balen he dat gedoe met ons hb je voelt je er soms zo slap door slik jij nog ijzertabletten dan?

ik kan ze helaas niet verdragen dus het moet zo weer omhoog gaan

Anticonceptie doen wij ook niet aan mocht het dan zo gebeuren is het mooi mee genomen maar daar gaan we niet vanuit dat dat gebeurd.

We zeiden wel voor de gein tegen elkaar van de week zul je zien is het nu toch gelukt komen ze bij elkaar in de klas later haha maar goed we gaan er niet vanuit.

Dta was het wel zo'n beetje oh ja vanmorgen was ze uit haar zelf op de zij gedraaid in de box ik was echt zo verbaasd maar vooral zo trots hihi

Als je haar een handje geeft trekt ze zichzelf ook al op de buik dus ben benieuwd hoe lang dta nog duurt we gaan het zien.

fijn weekend allemaal

Geplaatst

Heyyy Limi, leuk weer wat van je te lezen!

Jouw mannetje is ook al een mooi ‘opgedroogd’ mensje geworden zeg! En wat een mooie foto’s!

Ik lees dat ook jij nog niet bij de gelukkigen hoort die een doorslaper hebben. Ook herken ik het tobben met het timen van de voedingen. Het blijft hier ook zoeken en uitvinden wat werkt.

Dat jullie een gevoelig mannetje hebben, werkt ook niet mee.

Bovenstaand stukje heb ik al eerder geschreven. Momenteel erg druk met de kleine, hihi!

Het lijkt dat er wat regelmaat in komt maar ik juich nog niet te vroeg. B.eau komt nu om de 4-5 uur voor de voeding (vandaag was het 6.00u, 9.00u, 12.00u, 15.00u, 19.00u) Soms meng ik maar 3 schepjes met 180ml water, eigenlijk verdun ik de melk gewoon, en dat accepteert B.eau ook. Hij doet er 2-3 uur op.

Hij is erg gezellig, geen huilbaby maar alles doet het ook goed! Het hele fabriekje werkt zoals het moet. Hij is wel gevoelig voor drukte om hem heen maar ja, hij is ook nog maar 3 maanden. Als we op visite zijn geweest, ook al heeft hij geslapen, dan is hij de volgende dag jengeliger en niet in zijn hum. Het is ook een zeer beweeglijk mannetje. Vandaar dat hij zoveel honger heeft!

V.w.b. mijn cyclus Limi, eerder schreef ik al dat mijn menstruatie weer begonnen was. Zo’n uhm 8 weken ofzo na mijn bevalling. Inmiddels is de volgende menstruatie ook alweer geweest, gewoon weer op de klok, zoals altijd.

Wel merk ik dat de week ervoor mijn lichaam al ‘bezig’ om de menstruatie door te laten zetten. Ook rond mijn ovulatieperiode ervaar ik ongemakken van hoofdpijn en bollere buik. (en die is nog slap van de bevalling en lijk ik dus wel weer zwanger, haha!)

Met anticonceptie wil ik eigenlijk wachten maar als ik deze ongemakken blijf ervaren, naast de stemmingsstoornis die ik heb en waarschijnlijk erger wordt rond wisselingen in mijn cyclus, dan overweeg ik Yasmine.

Morgen wil ik met B.eau naar de supermarkt. Ik zie er een beetje tegenop. Bang dat hij midden in de winkel het ineens niet meer naar zijn zin heeft….

In mijn hoofd heb ik het helemaal voorbereid maar ik vind het echt spannend. Ik ga met de auto en B.eau in Maxi Cosi voorin. Ik neem een krat mee wat hopelijk past op het krattenrekje op het karretje. B.eau zet ik dan in de winkelwagen. Zo kan ik toch meer boodschappen doen dan als ik lopend naar de buurtsuper ga.

28 Januari moet ik weer aan het werk. B.eau gaat naar een gastouder. Afgelopen maandag even op de koffie geweest en volgende week maandag breng ik hem even van 13.00u -18.00u. Om te wennen (ik dan)… 25 Januari is er weer een wendag want dan ga ik met mijn zus op pad en blijft hij gewoon de hele dag zolang mijn vriend werkt.

Ik zie erg op tegen het gaan werken. Ten eerst omdat ik het totaal niet meer naar mijn zin heb, ten tweede omdat ik B.eau moet achterlaten en ten derde ben ik bang dat B.eau mijn nachtrust kan beïnvloeden soms. En als ik weinig slaap heb en niet bij kan slapen, raak ik emotioneel uit balans.

We zien wel…

De komende weken genieten we nog even van het thuis zijn, met B.eau, in mijn eigen tempo, moederen en zo nu en dan een uitje (lekker naar de sauna de 17e..).

Geplaatst

Even een ego berichtje en ik zal later wel meer reageren

Ik moet straks met ons meisje naar de ha aangezien ze het de hele dag uit krijst van de pijn echt zo zielig. Dit zijn geen 'gewone' krampjes meer

Gisteren was ik er al geweest aangezien ze erg veel spuugt de laatste tijd en had ik maagzuurremmers gekregen en ze krijste de laatste tijd toch al iets meer maar dan was het na een paar minuten wel weer over maar nu is ze niet meer stil te krijgen bijna zo zielig

Ik hoop maar dat het niks ernstigs is.

Ik laat het jullie wel weten straks

Geplaatst

Hij denkt aan een buikgriepje maar is het morgen in de loop van de dag nog niet beter moet ik vrijdag teruf komen en moeten we naar de kinderarts

Het is zo zielig ze gilt gewoon echt van de pijn en je kunt niks doen gelukkig slaapt ze nu wel goed sinds 8 uur maar ze heeft er ook alleen overdag last van zodra ze wakker is dus we gaan het zien morgen

Geplaatst

Mari, hoe is het met je meisje? Hopelijk niets ernstigs! Ik denk aan jullie!

Marlijnne, ik giet geen voeding af. Wij gaven eerst 5x180 maar zitten inmiddels ook weer op 6x150. 180 was volgens mij net even iets teveel van het goede voor zn maagje.

Hoe was het bloedprikken? En het gesprek met je werkgever?

Mijn cyclus was na de bevalling eerst 85 dagen en de cyclus daarna 25 dagen. Heb PCOS dus ben benieuwd wat mn cyclus gaat doen. Nu wel weer ovulatietesten besteld, hou er niet zo van om voor verassingen te komen staan ;) Weet liever wanneer ik ongeveer mn menstruatie kan verwachten.

Mari, ik ben jaloers op jou slaaptijden!! Hier nu 2x wakker gemaakt voor een avondvoeding. Eergisteren om kwart voor 11 de fles gegeven en toen kwam hij pas weer om 6 uur! Was helemaal trots. Gisteravond om kwart voor 12 de fles gegeven en toen kwam hij alweer om 4 uur :( Huilen huilen en niets was goed. Ben uiteindelijk ruim een uur met hem bezig geweest terwijl hij normaal met een nachtvoeding maximaal 20 minuten wakker is. Als ik hem dan weer weg leg slaapt hij ook weer meteen. Deze keer dus niet. Vanavond ga ik hem niet wakker maken, hij slaapt net pas. Ben benieuwd wat hij vanacht gaat doen!

De kleine lekker genoten van je banaan? Geef je haar al fruit hapje enzo? Maandag moeten we weer naar het cb en dan is hij ook precies 4 maanden. Denk dat we wel een gesprek krijgen over fruithapjes, maar weet nog niet of we daar al mee gaan beginnen. Weet ook niet of dat uberhaupt wel mag vanwege de mogelijke koemelkallergie. Ach ja, we zien het wel. Maandag ook de 3e keer prikjes. Arme jongen! En arme mama, ik vind het erger als hij geloof ik ;) Vorige keer had hij flink koorts, hopelijk valt het deze keer mee.

Nes, ben je nog naar de supermarkt geweest met je mannetje? Is het allemaal goed gegaan? Hoop dat je steeds meer zelfvertrouwen gaat krijgen en dat je over een tijdje zonder stress de deur uit kunt gaan!

Wel lastig dat je al zo lang van tevoren je menstruatie aan voelt komen. Hebben jullie nog een wens voor een tweede?

Fijn dat de kennismaking bij de gastouder goed ging! Hoop voor je dat je ook qua werk je rust kunt vinden. Een andere baan misschien?

Hier al 2 dagen een ventje wat niet wil slapen. Zodra hij met zn koppie het matras raakt is het al gillen geblazen. Ik moet hem dan echt in bed troosten. Uiteindelijk valt hij dan wel in slaap, maar ik ben dit niet van hem gewend. Hij kwijlt ook veel, steeds handjes in zn mond, dus dacht al ff aan tandjes, maar als ik dan in zn mondje kijk zie ik niets bijzonders.

Vanmiddag begon hij opeens heel hard te kletsen en te doen! Zoooo schattig! Maar jullie hadden dat filmpje al gezien op fb ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden