Ga naar inhoud

Brusje 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ mijnbaby, super dat jullie brusje onderweg is, gefeliciteerd!! Geniet van je zwangerschap!!

@ sanne, de financiele kant speelt ook een rol in de gedachte van manlief. Begrijp me niet verkeerd hoor, wij hebben het goed en komen niks tekort, maar manlief wil dat graag ook allemaal goed geregeld hebben. We hebben weliswaar beide een vaste aanstelling, maar ik ben wel minder gaan werken sinds de komst van ons zoontje, van 40 naar 24 uur. Gezien de hoogte van onze inkomsten betalen we ook nog eens 60% van het kdv zelf. Dat in combinatie met het mindere werken maakt het soms denk ik bang ofzo. Verder kan ik me helemaal vinden in wat je schrijft, twee kindjes in de luiers zal flink aanpoten zijn.

Nu de afspraak voor het intakegesprek staat, lijkt manlief tot wat 'zenuwachtig' te worden. Hij wil vooral niks te snel en overhaast doen, jajaja.

Wij zijn net terug van de intocht van Sinterklaas, V. snapte er niks van en vond de vogels in de lucht vele malen interessanter, whahaha.

• Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het lijstje:

Naam: Melis25

Kind(eren): zoon 18-02-2012

Status MMM: 10 december 2012 intakegesprek cryo

Naam: Hobbesje

Kind(eren): zoon 14-11-2006 en zoon 02-11-2010

Status MMM: 14 december 2012 evaluatie/intakegesprek cryo

Naam: SJSL (Annelies)

Kind(eren): dochter 23-07-2010 (uit 2e IVF)

Status MMM: januari 2013 start IVF voor brusje (precieze datum nog onbekend)

Naam: Sanne

Kind(eren): dochter 01-03-2010 (spontaan na 4,5 jaar wachten/MMM)

Status: Januari 2013 eerste stap weer zetten voor een brusje

Naam: Flyr

Kinderen: 2 grote dochters (spontaan) en dochter juli 2012 na 1e ICSI-PESA (nog 3 cryo's)

Status: 20 december intakegesprek cryo

Geplaatst

Leuk om van iedereen de verhalen te lezen. We hebben een druk weekend gehad dus weinig tijd om te reageren, bovendien kan ik me lastig concentreren door post-zwangerschapsdementie ;-)

Geplaatst

Flyr: die post-zwangerschapsdementie heb ik ook last van! Na mijn eerste zwangerschap is het al niet meer helemaal normaal geworden. En van mijn laatste zwangerschap (miskraam) heb ik ook best wel weer last van dat ik niets kan onthouden... Ga dan ook al niet eens meer het dorp in hier zonder briefje. Anders haal ik van alles, maar niet wat ik zou moeten halen en dan kan ik nog een keer.

Geplaatst

Nu we hier schrijven, vind ik het brusje traject ineens wat echter! Heb er zin in.

Mijn man zou vandaag zijn zaadonderzoek gaan regelen (afspraak maken), is een formaliteit (hopelijk!), maar toch fijn als dat ook weer OK is.

Wij doen nog niet echt wat aan Sinterklaas. Milou heeft het al best druk met KDV en af en toe een oppas, dat we het haar nog niet willen aandoen. Ze is ook echt op de leeftijd dat het heel spannend kan zijn allemaal, van een aantal tv programma's bijvoorbeeld is ze ook ineens bang.

Maar het lijkt me volgend jaar helemaal leuk!

Ik had zo'n 1,5 jaar na de bevalling het gevoel weer mezelf te zijn, alleen de echte scherpte die ik vroeger had, die is er gewoon niet meer! Herkenbaar hoor.

Geplaatst

Hallo dames!

Ik ben nog helemaal nieuw hier maar kwam al snel in dit topic terecht.

In 2009 zijn wij de gelukkige ouders geworden na IVF 1 van een meisje/jongen tweeling. Al snel was er de wens voor nog een kindje maar na een zware zwangerschap en met een tweeling werd dit steeds op de achtergrond geschoven. Eigenlijk vooral ook omdat de MMM ons heel zwaar was gevallen en we bang waren dat de 2de keer niet anders zou zijn en we nu natuurlijk 2 kleintjes hadden die er niet voor kozen om meegesleept te worden in de MMM. Inmiddels zijn de kids 3,5 en zijn we sinds augustus weer de MMM ingedoken. We mochten direct door naar IVF dus hoefde de ellende van mislukte IUI behandelingen dit keer niet door. In september hebben we onze eerste IVF gehad en ondanks een positieve test, ging het een dag later toch mis. Doordat ik een overstimulatie had gekregen, mochten we niet direct door en moest ik wachten voor de cryo. Helaas bleek daarna dat er ineens een wachtlijst was en dat ons ziekenhuis maar 5 cryo's per maand mag doorsturen naar het VU waar de cryo's opgeslagen liggen dus moest ik weer wachten. Eigenlijk moest ik wachten totdat ik uit mezelf weer ongesteld zou worden maar ik wist al (ik heb PCO) dat de kans daarop klein was en na heel veel telefonisch contact en uiteindelijk in huilen uitbarsten kwam ik dan toch eindelijk op de lijst voor december. Vorige week ben ik begonnen met de duphaston om ongesteld te worden, nog een aantal dagen en dan zijn de pilletjes op en daarna zou ik binnen een week ongesteld moeten worden en dan gaat het hele circus weer beginnen. We hebben 8 rietjes liggen in het VU, 4 met 1 cryo en 4 met 2 cryo's dus 12 cryo's in totaal dus ik heb goede hoop dat daar toch wel ons brusje tussen moet zitten. Als het allemaal gaat zoals het hoort, zal hier de week voor kerst ongeveer de terugplaatsing moeten zijn en dan gaan we hopelijk zwanger 2013 in. Ik heb zelf nog nooit een cryo gehad, ik vind het een hele rare gedachten dat er ergens in Amsterdam 12 van onze cryo's liggen in een vriezer en ik vind het heel erg moeilijk dat als ze er 2 tegelijk ontdooien (1 van die 4 rietjes dus) dat als ze alle 2 goed ontdooien, ze er maar 1 terugplaatsen, wat nou als die andere juist DE cryo was. Maar ja... daar moeten we maar niet teveel overnadenken.

Iedereen heel veel succes en sterkte!

Geplaatst

Ik heb ook nog wel wat klachten die te maken hebben met ontzwangeren (althans dat denk ik ;-))

Duizelig, verlies van evenwicht, vergeetachtig als een kip zonder kop en rare zinsopbouw/uitspraken, haha!

Volgens mij komt dat nooit meer goed!!

Reageer later meer dames, ik zit nog op m'n werk!

Geplaatst

@melis25, haha, herkenbaar hoor! Manlief heeft hier ook de pre-brusje kriebels. Hij wil vreselijk graag een tweede maar had diep in zijn hart gehoopt dat ook de tweede zwangerschap zich spontaan aan zou dienen, en ziet op tegen het hele MMM circus (en wat de hormonen met mij doen). Andere kant is dat hij gelukkig ook wel begrijpt dat wachten op nog een spontane zwangerschap wel eens heel lang (te lang) kan gaan duren...

@SJSL, zo voel ik het ook. Wil nu ook eigenlijk zo snel mogelijk beginnen! Wij doen Sinterklaas wel volop. Kleine dame is aardig wat drukte gewend, al zal het aankomende weekend (sint op papa's werk, thuis en bij opa&oma) ook wel even pittig zijn.

@twinmama, welkom! Spannend, voor het eerst een cryo! En wat een mooie score (12). Succes hoor!

Ook ik heb inderdaad lang het gevoel gehad na de bevalling dat ik een 'wattenhoofd' had. Was voor mijn gevoel m'n scherpte een beetje kwijt. Heeft denk ik ook te maken met het wennen aan een (druk!) leven met kind(eren). Na een jaar mijn oude lijf en hoofd -haha- terug. Tijdens mijn zwangerschap was dat wel anders. In de winkel staan en echt geen idee hebben wat je daar ook alweer nodig had, vrolijk de voordeur dicht trekken en geen huissleutel bij je hebben en een leidinggevende die meer dan eens verzuchtte dat ze niet kon wachten tot de hormonen uit mijn lijf waren...ach ja, ik heb er altijd hartelijk om kunnen lachen ;).

Geplaatst

Wij kunnen niet meer onder sinterklaas heen. Kian is nu 6 en is nog supergelovig. Voor Mikai had het niet gehoeven, maar die lift mooi mee met zijn broer. Afgelopen weekend al een middag van mijn man z'n werk gehad en Mikai is gewoon bang voor sinterklaas!

SJSL: wat ben je goed aan het afvallen! *hoe doe je dat? - ik mag er ook wel wat af hebben en het lukt me niet...*

Sannvb: een spontane zwangerschap wil hier ook niet meer lukken. Onmogelijk is het niet (dat heeft onze oudste al laten zien), maar die kans is zo klein. Kian is echt een wonder - dat dat dan ook nog heel snel gelukt is - achteraf. Daarna hebben we 2,5 jaar ons best gedaan, maar alleen icsi heeft ons kunnen helpen. Dit keer gebruik ik ook al heel lang geen pil meer, maar dat heeft geen zin. Dus daarom maar snel weer richting Nijmegen.

Ik mag morgen naar de gyn voor nacontrole na mijn miskraam. Ben er gewoon een beetje zenuwachtig voor...

Geplaatst

Melis, leuk om te lezen dat jullie voor een brusje gaan. Ik ben benieuwd of je weer zo snel zwanger mag worden. Twee kinderen is altijd druk, of ze allebei in de luiers zitten of niet. En wat betreft de financien. Het kan bijna niet anders of kdv's moeten hun voorwaarden en tarieven ook aanpassen gelet op de crisis. Er gaan toch wel wat kdv's failliet. Zelf heb ik een kdv gevonden waar je alleen de uren betaalt die je ook echt afneemt.

Hoewel mijn man en ik nog 6 cryo's hebben, gaan wij voorlopig nog niet verder. Het voordeel van een meisje / jongen tweeling is dat je meteen beide smaken te pakken hebt. Zelf vraag ik mij ook af of het voor een derde kind nog wel leuk is, een brusje zijn van een tweeling. Lijkt mij dat een derde kind zich wel eens "alleen" kan voelen binnen het gezin. Wat verder van belang is dat mijn zoon epilepsie heeft. Wij willen ons eerst concentreren op zijn medische behandeling; de aanvallen onder controle krijgen met medicatie en eventueel een operatie. Verder zouden wij moeten verhuizen naar een groter huis en wij zouden een grotere auto moeten hebben. Dus wij hebben een hoop afwegingen te maken.

Geplaatst

Ik kreeg vandaag helemaal de cryo-kriebels (positief dus) want mijn buurvrouw vertelde dat ze weer zwanger s. Terwijl haar oudste net 1 jaar oud is. Dan denk ik : wat doe ik nou eigenlijk moeilijk, gewoon er voor gaan. Misschien denken we er met z'n allen teveel over na, doordat het een kunstmatig traject is. Het lijkt maakbaar en planbaar. Als je het via de natuurlijke weg kan dan gooi je bij wijze van spreken gewoon de pil aan de kant en zie je wel waar het schip strandt.

Geplaatst

@Hobbesje, Same here. Ben al jaren pil-loos. Onze dochter heeft zich tijdens een rustperiode na 2 ICSI's alsnog spontaan gemeld. Na haar geboorte geen pil meer aangeraakt (zie niet in waarom ;)), maar een tweede spontane zwangerschap blijft dus uit. Vandaar ook idd weer richting ziekenhuis.

@ChrisH, kan voorstellen dat je het nu even goed vindt...maar wie weet wat de toekomst brengt...

@Flyr, dat vraag ik me dus ook wel eens af...doordat we gedwongen worden goed na te denken, gaan we misschien te ver. Ik denk dan ook, anderen doen het toch ook?

Geplaatst

Hoi meiden. Alles goed? Druk sinterklaasweekend achter de rug? Hier is het uitgebreid gevierd. Prinses is schandalig verwend ;)...

Aanstaande vrijdag de afspraak bij de HA voor een nieuwe doorverwijzing naar de fertipoli...ben gek genoeg zenuwachtig...wat als hij vind dat we het nog maar even aan moeten kijken? Hoop met een verwijsbrief thuis te komen en meteen een datum voor de intake op het lijstje te kunnen zetten! Fijne avond!

Geplaatst

Sannvb: moet je weer opnieuw een verwijzing hebben dan? Omdat je toch spontaan zwanger bent geworden??

Hier alles prima. Morgen vieren we hier sinterklaas. Eerst de oudste op tijd naar school brengen om sinterklaas te ontvangen en dan 's avonds na de zwemles en het eten worden de pakjes gebracht. Ik zal blij zijn als die man het land weer uit is! Rust in de tent hoop ik.

Verder zijn we bezig onze schuur op te knappen. Zaterdag al de hele middag bij de ikea gespendeerd om een keukenblok bij elkaar te zoeken. Nu nog op zoek naar een installateur om de elektriciteit en water/afvoer te verleggen, dan kunnen wij verder met behangen/verven en tegels uitzoeken en laten leggen.Voorlopig dus nog genoeg afleiding hier om de tijd door te komen.

Geloof overigens ook dat mijn cyclus weer op gang aan het komen is (na de miskraam/curretage van 5/11). Eindelijk geen troep meer en volgens mij afgelopen weekend m'n eisprong of iets wat daar voor door moet gaan. Nu afwachten of ik dan eind volgende week ook weer ongesteld wordt....

Geplaatst
Hoi meiden. Alles goed? Druk sinterklaasweekend achter de rug? Hier is het uitgebreid gevierd. Prinses is schandalig verwend ;)...

Aanstaande vrijdag de afspraak bij de HA voor een nieuwe doorverwijzing naar de fertipoli...ben gek genoeg zenuwachtig...wat als hij vind dat we het nog maar even aan moeten kijken? Hoop met een verwijsbrief thuis te komen en meteen een datum voor de intake op het lijstje te kunnen zetten! Fijne avond!

Gewoon duidelijk zijn tegen je huisarts hoor! Dan krijg je de verwijzing vast wel mee. Mijn vriend heeft vandaag de verwijzing van de huisarts gehaald, die wilde wel weten hoe en wat maar het was verder geen probleem. Weer een obstakel uit de weg :-) Gaat bij jou vast ook goedkomen!

Geplaatst

Hier alles prima. Morgen vieren we hier sinterklaas. Eerst de oudste op tijd naar school brengen om sinterklaas te ontvangen en dan 's avonds na de zwemles en het eten worden de pakjes gebracht. Ik zal blij zijn als die man het land weer uit is! Rust in de tent hoop ik.

Verder zijn we bezig onze schuur op te knappen. Zaterdag al de hele middag bij de ikea gespendeerd om een keukenblok bij elkaar te zoeken. Nu nog op zoek naar een installateur om de elektriciteit en water/afvoer te verleggen, dan kunnen wij verder met behangen/verven en tegels uitzoeken en laten leggen.Voorlopig dus nog genoeg afleiding hier om de tijd door te komen.

Geloof overigens ook dat mijn cyclus weer op gang aan het komen is (na de miskraam/curretage van 5/11). Eindelijk geen troep meer en volgens mij afgelopen weekend m'n eisprong of iets wat daar voor door moet gaan. Nu afwachten of ik dan eind volgende week ook weer ongesteld wordt....

Hee wat leuk, ook aan het verbouwen? Bij ons ligt de keuken er nu uit, maandag wordt de nieuwe geinstalleerd. Ook hier druk genoeg dus.

Fijn dat je cyclus weer op gang komt. Mijn cyclus is nog vreemd aan het doen, maar dat komt denk ik ook omdat ik nog borstvoeding geef. Ik ben benieuwd of ik daarmee moet stoppen of niet.

Geplaatst

@Hobbesje, ik heb gewoon maar even gebeld met de HA, wist niet goed of we zelf weer een afspraak mochten maken bij de fertipoli of een nieuwe verwijzing nodig hadden. HA gaf aan ons dan sowieso graag even te spreken, hij is daar graag bij betrokken. Ze kennen daar natuurlijk ook onze geschiedenis, vandaar. Met de spontane zwangerschap zal het weinig te maken hebben, maar soms schiet dat dan even door je hoofd hè?!

Leuk, verbouwen! We zijn (gelukkig) bijna klaar, en ook grote Ikea fans ;). En fijn dat je cyclus weer op orde komt!

@flyr, ik laat me zeker niet wegsturen. Prinses is echt een wonder, de kans op een spontane zwangerschap is bij ons zo klein! We hebben niet voor niets ICSI indicatie... En na de geboorte van de prinses dus niet meer in verwachting geweest...lijkt me reden genoeg voor een nieuwe doorverwijzing.

Geplaatst

Sorry dat ik even niet zo actief ben hier..

Van het weekend vreselijk nieuws gekregen, mn collega is na 38 weken zwangerschap bevallen van haar overleden dochtertje. Ben er zo verdrietig van! A.s. maandag is de begrafenis en hebben wij de intake voor onze cryo, beetje dubbel allemaal.

Geplaatst

Wat heftig Melis! Wat een verdrietig nieuws, ik kan me voorstellen dat je er erg van onder de indruk bent.

En dan ook nog dezelfde dag de intake...ik kan me voorstellen dat je er zelf ook bang van wordt. Sterkte!

Geplaatst

Oh Melis. Dat is echt verschrikkelijk! Wij hebben het hier gehad bij de buren en dat is echt heel heftig (toen liep ik op het laatst van Kian - moet je daar met je dikke buik naar binnen...). Sterkte!

Maar ook succes bij je intake.

Geplaatst

Hey meiden, mag ik meekletsen?

Ik heb zoals jullie in mijn onderschrift zien een zoontje van 5.5 maand en we willen graag een brusje voor hem.

We hebben afgelopen maand 2 cryo's teruggeplaatst gekregen (8 cellig en morula) en was zwanger maar helaas van korte duur. De bloed test dinsdag liet een te laag HCG zien en kreeg dan ook te horen dat ik een miskraam kon verwachten. Vandaag is het bloeden (eindelijk) begonnen. Ik zou vandaag 4.9 wk zijn.

Dinsdag weer een bloedtest en dan horen we wat het vervolg gaat zijn..

Geplaatst

Melis, het moet heel moeilijk voor je zijn geweest om die beslissing te nemen. Kan alleen maar zeggen dat ik het enorm knap van je vind dat je kiest voor het uitstellen van de intake. Heel veel sterkte maandag meid!

Mama-in-love, wat verdrietig dat je een mk hebt. Ook jij heel veel sterkte, moet heftig zijn! En natuurlijk ben je welkom!

Wij hebben vandaag de o zo gewilde doorverwijzing gekregen. HA begreep het volkomen en schreef 'em zonder morren meteen uit. Ook nog even een fijn gesprek gehad over onze hele MMM geschiedenis. Intake is 25 januari, ik ga zo de lijst weer eens naar voren halen. Fijn weekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden