Ga naar inhoud

Brusje 2013!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe ging de terugplaatsing SJSL? Wanneer mag je testen? Spannend hoor!

Hobbesje hoe gaat het, nog klachten van de pil? Wanneer mag je daarmee stoppen? Lijkt me ook niks hoor, rotzooi is het :-)

Ik heb volgende week woensdag de watercontrast-echo, om te kijken of er onregelmatigheden zijn. Zo niet dan heb ik groen licht en mag ik zelf kiezen welke maand ik wil beginnen. Pieker pieker... ik vraag me ook af hoe het gaat met de ovulatietesten, misschien ga ik wel een maandje proefdraaien daarmee. Iemand ervaring met ovulatietesten?

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

He Flyr, fijn dat je volgende week aan de beurt bent. Dan weet je in ieder geval weer waar je aan toe bent.

Ik heb geen ervaring met ovulatietesten.

De TP ging goed. Mijn blaas was niet helemaal vol genoeg, dus m'n baarmoeder lag in een hoek van meer dan 90 graden, maar ze kregen de emmy er toch goed in.

Ik mag officieel op dag 15 na TP testen, dat is 6-2. Weet nog niet of we eerder willen testen. Vorige keer noodgedwongen op dag 13, dat was toen een mooi duidelijke streep (veel duidelijker dan de 1e poging op dag 15, maar dat ging 3 dagen daarna ook mis).

Ik laat het weten hoor!

Liefs allemaal!

Geplaatst

SJSL, gefeliciteerd met je emmy aan boord. Spannend, weer in de wachtweken. Succes!!

Wij hebben maandag een intake voor een cryobehandeling gehad. De uitgangsecho was goed en we hebben groen licht gekregen om te starten. Maandag krijg ik de bloeduitslagen en dan mag ik me op de 1e dag vd komende cyclus (ongeveer 13 feb) aanmeldeb. Spannend weer :):)

Geplaatst

Fijn SJSL. Bij mijn eerste tp had ik mijn blaas ook niet vol genoeg. Het was wat gefrommel en gedoe met het wisselen van het slangetje, maar gelukkig ging dat toen ook goed. Nu de irritante wachtweken in... Duim voor jullie! (ik heb de officiele testdatum nog nooit volgehouden....)

Ik heb nog goed 1 week de pil voor de boeg. En dan als ik ongesteld wordt weer over naar de progynova... dus weer 2 keer per dag wat slikken. Maar alles voor het goede doel!

Melis: heel veel succes! Dan lopen wij niet heel veel uit elkaar. Spannend (weer)!

• 5 weken later...
Geplaatst

Hallo Dames,

het is alweer een lange tijd geleden dat ik aanwezig was op het forum. Na een lang traject zijn wij dankzij TESE/ICSI op 2-12-2009 de trotse ouders geworden van een zoontje. Maar nu moet ik zeggen begint het wel weer een beetje te kriebelen, en praten we erover om onze 2 eskiomootjes toch maar eens te laten ontdooien. Aan de ene kant kan ik niet wachten maar aan de andere kant vind ik het ook spannend en eng om weer in deze molen te stappen. We willen eerst even lekker op vakantie, proberen helemaal uitgerust en ontstresst hierin te stappen, dat werkte toen ook hahah.

Hoop veel goede en leuke berichten te lezen de aankomende tijd, maar ook voor de minder leuke en vooral verdrietige tijden weet ik dat we hier altijd een schouder zullen vinden. Iedereen succes !!

• 2 weken later...
Geplaatst

hallo allemaal

ik zal even in't kort mijn verhaal schetsen: In 2007 probeerden we zwanger te raken, en in 2009 is na 3x IVF 5TP mijn 1e kindje geboren. In 2010 startten we voor een brusje, dat er 'meteen' via ICSI1 kwam (4e IVF/ICSI traject) na een gecompliceerde start (overstimulatie). Vlak na de geboort van het brusje was er al een sterke kinderwens voor een 3e kindje. Intussen is dat wat afgezwakt en vinden we het prima met twee kids. Nochtans hebben we nog enkele cryo's over die zitten te wachten op een bestemming. Dit doet ons regelmatig twijfelen. Eind vorig jaar stopte ik met de pil wegens te veel bijwerkingen. Ik heb altijd PCO gehad dus we hoopten nergens op en gingen er van uit dat de natuur ons niets zou gunnen. Boven alle verwachtingen in deed ik vorige week een positieve zwangerschapstest en bloedafname. Meteen verlangden we naar het nieuwe leven dat ons tegemoet keek! Jammer genoeg heb ik dit weekend een (vroege) miskraam gedaan na vermoedelijke zwangerschapsduur van 5 weken. Het is een rollercoaster van emoties en ik moet uiteraard fysiek en mentaal nog herstellen. Toch is er alweer twijfel voor een mogelijk brusje, en of dit via de resterende cryo's moet gebeuren of dat we de natuur nu zijn gang laten gaan. Zo moeilijk, en ik weet het helemaal niet meer. Iemand nog ervaringen die ze wil delen?

• 2 weken later...
Geplaatst

Kaatje79,

Ook wij hadden nog cryos. In nl mag je die niet weggeven maar moeten vernietigd worden of gedoneerd aan de wetenschap, wat op t zelfde neer komt. Wij hadden eerder nooit cryos gehad dus is voor ons heel bijzonder en al kans op leven.

Ook al ben ik behoorlijk op leeftijd hebben we toch de stap gemaakt en zijn gegaan voor n brusje voor onze dochter van 1,5. En ja hoor: nu zwanger!

Meteen na de eerste TP!

Dus ik heb vertrouwen in cryos! Ga ervoor!

En je kan altijd nog op de natuurlijke manier proberen maar met cryos zit je net een stapje verder. Toch?

Geplaatst

Ik was ook 2 keer zwanger van een cryo. Helaas beide keren misgegaan (de eerste keer met 14 weken en nu met 6 weken). Wij zullen dus opnieuw het ICSI traject ingaan. Daarvoor moeten we eerst weer bloedprikken en zaadonderzoek doen. En weer naar de gezamenlijke afspraak/prikinstructies omdat onze vorige verse ICSI poging toch al 3 jaar geleden is en er ondertussen het eea is veranderd. Hopenlijk kunnen we dan ergens in juni starten, dan kan het nog net voor de zomervakantie.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ha Dames. Wat een rust hier...

Zijn er nog dames actief?

Wij hebben vandaag een terugplaatsing gehad. Dus ik zit officieel weer op het wachtbankje...

Geplaatst

breekt even in-------

Hobbesje, spannend! Ik ga voor je duimen! Niet alleen voor een positieve test, maar vooral ook voor een blijvende en gezonde zwangerschap.

Nadat wij samen in het topic uitgerekend maart/april 2013 hebben gechreven, ben ik je zo nu en dan blijven volgen. Heel veel succes en sterkte tijdens de killing wachtweken.

Uiteraard voor iedereen veel succes toegewenst.

------breekt weer uit.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi dames!

Ook wij gaan dit jaar voor een brusje dmv cryo terugplaatsingen. Ik zie hier een aantal bekende namen, leuk hoor!

Hobbesje, heel veel succes met de wachtweken. Hopelijk dit keer een plak-beeb!

Melis, jij loopt ook bij het VU toch? Zo'n intake gesprek, wat moet ik me daarbij voorstellen? Wij hebben die 12 Augustus..

Geplaatst

Ik was idd ook onder behandeling in het VU.

Tijdens het intakegesprek voor de cryo zijn er een aantal dingen besprokwn mbt de zwangerschap/bevalling. Complicaties etc. Ook werden er een aantal dingen over de gezondheid van ons zoontje gwvraagd. Gewicht, inwendige echo, leefgewoontes (alcohol/roken), bloedwaardes zijn besproken en gedaan. Ongeveer een week na de intake kreeg ik de bloeduitslagen. Afhankelijk van of die goed zijn of niet krijg je groen licht om je aan te melden bij de volgende menstruatie.

Hou wel rekening met een wachttijd, vanaf de 1e keer dat ik me heb aangemeld heb ik 3 cyclussen moeten wachten.

Geplaatst

Ik ben ook weer terug van weggeweest :-) We hadden even wat ander dingen aan ons hoofd, maar nu zijn we weer helemaal klaar voor een cryo. Ik heb nog een watercontrastecho en een hysteroscopie moeten ondergaan, omdat er iets vreemds op de echo te zien was. Gelukkig bleek dat allemaal loos alarm dus we mogen door! Over een kleine week verwacht ik mijn menstruatie en mogen we al beginnen. Er wordt 1 cryo teruggeplaatst (mits er in ieder geval 1 van de 3 goed ontdooit..) in mijn eigen cyclus. Ik moet met ovulatietesten aan de slag en moet pregnyl spuiten. Stiekem vind ik het toch weer heel spannend!

Melis wat goed dat je al zwanger bent, gefeliciteerd! Voel je je goed? Ik hoop dat ik je na ga doen, 1e ICSI raak en dan de 1e cryo voor een brusje ook raak.

Hobbesje, voor jou dus ook een spannende periode, hoe is het nu zo dichtbij de testdag?

Hoi Liminous, leuk dat jullie ook voor een cryobrusje gaan, veel succes alvast!

Geplaatst

Melis: gefeliciteerd! fijn dat je zo snel weer zwanger bent.

Liminous: spannend. De intake is toch ook weer een soort van starten met de hele mmm.

Flyr: zeker spannend! Er moet er toch wel 1 van de 3 goed ontdooien.

Hier is het vorige week zondag al misgegaan, op WD6... Nu eerst op vakantie, in de maand die zowiezo rust is, en dan kunnen we ons weer aanmelden en in augustus/september dan weer op voor poging 2 (maar eerst nog een telefonisch consult om te overleggen, op wd6 ongesteld worden is wel heel erg vlot naar mijn idee).

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal.. mag ik ook weer ff aansluiten:)

12 augustug mogen wij naar de gyn om onze cryo's (2) te bespreken en hopelijk mag ik aansluitend beginnen aan het traject.

Onze dochter is na de eerste ICSI poging ruim 2,5 jaar geleden geboren en we zijn klaar om weer te starten voor een wondertje:)

Dit zijn onze eerste cryo's en ik heb geen idee hoe het traject precies werkt dus daar moeten we nog achter komen..Wij lopen in zwolle

esther

Geplaatst

Hallo,

In december 2011 heb ik een ICSI terugplaatsing gehad, daaruit is mijn zoon afgelopen september geboren.

We hebben nog 6 cryo's over en daar willen we er in oktober 1 laten terugplaatsen.

De eerste afspraak ik mijn zh heb ik al gehad, ik mag zelf bepalen wanneer ik ga beginnen.

Het is wel weer spannend.

Geplaatst

Ik heb al prachtige dochters waarvan 1 uit cryo. Is echt zoveel relaxder, omdat maar 1 keer hoeft te spuiten. Wel vaginale echo's voor metingen, maar toch stuk makkelijker. Nu net tp van wederom cryo. Hopelijk ontstaat hier ons dede kindje uit.

Als je er iets over wilt weten, vraag maar raak. Ik weet van de vorige keer dat ik niet kon geloven dat je ook zonder uitrogestan zwanger kon raken. Het kan!

• 3 weken later...
Geplaatst
Ik heb al prachtige dochters waarvan 1 uit cryo. Is echt zoveel relaxder, omdat maar 1 keer hoeft te spuiten. Wel vaginale echo's voor metingen, maar toch stuk makkelijker. Nu net tp van wederom cryo. Hopelijk ontstaat hier ons dede kindje uit.

Als je er iets over wilt weten, vraag maar raak. Ik weet van de vorige keer dat ik niet kon geloven dat je ook zonder uitrogestan zwanger kon raken. Het kan!

Hallo, ik ben een lange tijd niet op het forum geweest. Maar sinds een tijdje zou ik graag een brusje willen voor Esmee. En nu las ik hier het stukje een brusje, en zo brutaal als ik ben meng ik mij in het gesprek. Wij hebben nog 2 bevruchte eicellen op ons wachten in het UMCG. Als ik die wil laten terugplaatsen, wat gaat er dan allemaal gebeuren?

Geplaatst

ik ben gister geweest bij de gyn:) bij mij gaan ze volgende maand de cryo's in natuurlijke cyclus terugplaatsen.. 10 dagen na de ongesteldheid krijg ik echo's tot het eitje groot genoeg is dan 1x pregnyl spuiten en dan de volgende dag hopelijk een terugplaatsing;) spannend weer!

esther

Geplaatst

Missbabymiracle, wij hadden twee rietjes nog over. Vorige maand eerste rietje laten ontdooien. Was maar 1 goed ontdooit, maar anders evengoed 1 tp. Elke dag vanaf dag 10 een uitgangsechi gehad en laatste keer een bloedtest om eisprong te meten, diezelfde dag pregnyl prikken en dan de 6de dag tp. Helaas niet gelukt. Nu was ik deze maand voor echo en daarna in Duitsland. Toen geen echo's maar pas toen ik terugkwam. Mijn follikel was echter nog mooi rond, maar urine en bloedtest wezen uit dat ik al eisprong had gehad. Nu niks geen pregnyl enzo en zondag de tp. Errug spannend. Bij mijn jongste dochter overigens was het ook in eigen cyclus en al paar dagen na tp voelde ik alle zwangerschapskenmerken, maar zij was een blastocyst

Geplaatst

Hier hebben we vorige week ook het intake gesprek gehad en we hebben groen licht gekregen om weer te mogen beginnen. Einde van de maand verwacht ik mijn menstruatie en dan mogen we ons weer aanmelden. Ik hou er wel rekening mee dat ik nog niet echt meteen volgende maand kan starten. Als ze teveel aanmeldingen rond dezelfde periode hebben, dan moet je wachten. Maar dat zien we dan wel weer :) Heel veel succes allemaal!

Geplaatst

spannend hoor! ik mag deze keer gelijk beginnen

over 2 dagen word ik ongesteld en ik ben alweer helemaal zenuwachtig kan er niks aan doen:)

hoe gaat het met iedereen?

esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden