Jump to content

Brusje 2013!

Melis25

Recommended Posts

Het lijstje:

Naam: Melis25

Kind(eren): zoon 18-02-2012

Status MMM: 10 december 2012 intakegesprek cryo

Naam: Hobbesje

Kind(eren): zoon 14-11-2006 en zoon 02-11-2010

Status MMM: 14 december 2012 evaluatie/intakegesprek cryo

Naam: SJSL (Annelies)

Kind(eren): dochter 23-07-2010 (uit 2e IVF)

Status MMM: januari 2013 start IVF voor brusje (precieze datum nog onbekend)

Naam: Sanne

Kind(eren): dochter 01-03-2010 (spontaan na 4,5 jaar wachten/MMM)

Status: 25 januari intakegesprek ICSI

Naam: Flyr

Kind(eren): 2 grote dochters (spontaan) en dochter juli 2012 na 1e ICSI-PESA (nog 3 cryo's)

Status: 20 december intakegesprek cryo

Naam: Mama-in-love

Kind(eren):Zoon 2012

Status:

• Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ach Melis, dat is toch je ergste nachtmerrie als zwangere.

Veel sterkte ook voor jou bij deze uitvaart, dat zal niet makkelijk zijn.

Hopelijk kan je snel terecht voor een nieuwe intake afspraak.

M-I-L: welkom! Balen van je vroege miskraam. Jullie moeten dus weer voor een verse poging? Echt jammer.

Hobbesje, volgens mij vroeg jij over het afvallen. Daar heb ik het liever niet over ... hahaha. Gaat momenteel niet lekker. Ben er niet meer zo mee bezig. Ik doe het samen met vriendinnen, een afvalclubje zeg maar. We wonen ver uit elkaar, maar we mailen elke zaterdag onze gewichten door en we mailen vaak over hoe het gaat enzo. En dan af en toe een gezellig beloningsuitje. Maar ik sta momenteel helemaal stil en waarschijnlijk in z'n achteruit. Gewoon ff geen zin in.

Sanne, yes, doorverwijzing binnen. Gelukkig maar. Je hoort toch best nog wel eens van huisartsen die helemaal nergens mee meewerken. Ik heb niet zo'n fijne huisarts, had ook geen behoefte om hem nu op de hoogte te stellen ofzo. Gelijk het ziekenhuis gebeld. Maar lijkt me best fijn als je huisarts wel echt belangstellend is en jullie kent (denk niet dat mijn huisarts mij kent zeg maar).

Nog steeds geen nieuws vanuit het ziekenhuis over onze planning. Ga komende week zelf weer bellen. Ik zou eind van het jaar al mogen gaan prikken (ze zijn dan wel gesloten, maar kan wel vast beginnen), maar ben een beetje bang dat ze dat niet goed genoteerd hebben en me pas weken later inplannen. En ik wil nu liefst zsm beginnen.

Man heeft wel donderdag nog even zaad ingeleverd, hopelijk een formaliteit. Wel fijn dat dat ook maar weer is geregeld.

Zouden jullie nog voor prikinstructies gaan? Het is 3 jaar geleden dat we geprikt hebben, mijn man doet het altijd want ik durf zelf niet. Weet niet of het weer boven komt hoe het moet als we de spuiten weer binnen hebben ...

Fijn weekend allemaal!

Naam: Melis25

Kind(eren): zoon 18-02-2012

Status MMM: 21 januari intakegesprek cryo

Naam: Hobbesje

Kind(eren): zoon 14-11-2006 en zoon 02-11-2010

Status MMM: 14 december 2012 evaluatie/intakegesprek cryo

Naam: SJSL (Annelies)

Kind(eren): dochter 23-07-2010 (uit 2e IVF)

Status MMM: januari 2013 start IVF voor brusje (precieze datum nog onbekend)

Naam: Sanne

Kind(eren): dochter 01-03-2010 (spontaan na 4,5 jaar wachten/MMM)

Status: 25 januari intakegesprek ICSI

Naam: Flyr

Kind(eren): 2 grote dochters (spontaan) en dochter juli 2012 na 1e ICSI-PESA (nog 3 cryo's)

Status: 20 december intakegesprek cryo

Naam: Mama-in-love

Kind(eren):Zoon 2012

Status:

M-I-L, welkom bij ons (nog kleine) clubje! Balen dat je een miskraam hebt gekregen, zeg. Sterkte ermee! Hoe oud is je zoontje?

SJSL, afschuwelijke nachtmerrie, iedere zwangere is daar bang voor volgens mij! Denk je over de 30 weken veilig te zijn, gebeurd zoiets je, bah bah bah. Maandag zal denk ik erg emotioneel worden, ik ben van m'n zelf al zo'n emo figuur. Ach, we gaan het meemaken!

3 jaar geleden voor het laatst geprikt is wel al een tijdje, ik zou nog een keer naar de prikinstructie gaan. Kan geen kwaad toch? Wellicht zijn er nieuwe (betere?) prikinstructies en steken jullie er nog iets van op.

Sanneb, fijn dat jullie een doorverwijzing hebben gekregen! Voor je het weet is het januari en heb je de afspraak al!

Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt voor het intake gesprek, op 21 januari. Verder zit zoonlief midden in een sprongetje, alleen maar bij mama willen zijn en zeuren voor 'n heel weeshuis, pfff. Vermoeiend hoor!

Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt voor het intake gesprek, op 21 januari. Verder zit zoonlief midden in een sprongetje, alleen maar bij mama willen zijn en zeuren voor 'n heel weeshuis, pfff. Vermoeiend hoor!

Dat sprongetje zin mijn dochter al haar hele leven in ... haha.

Nee, het zeuren niet, dat is af en toe. Maar het bij mama willen zijn ... dat is wel meestal. Niet zo leuk voor papa. Zeuren en gejengel (genuil noemen wij dat) is echt vermoeiend en redelijk sfeerbedervend ... pfff.

Fijn dat je nieuwe afspraak staat, al duurt het nog even.

Vind het altijd zo vervelend om te zeggen, maar het is wel vermoeiend soms ja... Ik heb besloten er niet druk om te maken en het te accepteren, ik ga maar mee met zijn flow!

Voorheen was V. echt een allemansvriend, met iedereen knuffelen enzo. Als iemand anders hem nu oppakt, kijkt hij mij aan alsof hij wil zeggen; " Wat is dit, ik wil dit niet" en steekt dan z'n armpjes uit naar mij. Zoooooo cute, maar zoooooo vermoeiend soms, haha!

Ja, de afspraak duurt nog wel even, maar we hebben ook geen haast, V. is nog geen eens een jaar oud!

M-I-L welkom hier. Balen van je miskraam! Hoop dat je dinsdag een goede uitslag krijgt.

(zitten wij niet ook samen op een ander forum/pb???)

Sannvb: fijn dat je zonder problemen je doorverwijzing hebt gekregen. Zo hoort het!

SJSL: fijn dat je met een clubje werkt. Enne: hier is het op dit moment ook hopeloos. Met de feestdagen voor de deur wordt het er bij mijn niet beter op. Heb wel weer hetzelfde gewicht als voor de terugplaatsing van mijn cryootjes terug gelukkig. Dan kunnen ze daar in Nijmegen iig niet over zeuren komende vrijdag!

Ik zou wel weer voor prikinstructies willen denk ik. Of anders iig duidelijke folders. Er waren een paar kleine dingetjes waar je aan moest denken en dan is het altijd handig om weer even te horen hoe en wat.

Melis: heel veel sterkte komende maandag. En goed/fijn dat je de afspraak hebt verzet.

En sprongetjes: hier zitten we ook al weer een hele tijd in zo'n eenkennigheidsfase. Maar ik weet nu dat het allemaal overgaat (en vlak voordat ze naar school gaan nog veeeeeel zwaarder wordt ;) ) en kan het wat makkelijker van me af zetten dan bij onze oudste. Toen kon ik daar nog wel eens helemaal 'gek' van worden...

Saba, het is hartverscheurend en zo intens verdrietig! Ik dank God op m'n blote knieëen dat wij een gezond wonder hebben mogen krijgen, het is alles behalve vanzelfsprekend, zo blijkt wel weer!

Hoe gaat het met jou? Lekker aan 't genieten van je kleine man?

Ja inderdaad, het is allemaal niet vanzelfsprekend!

Het blijft een groot wonder!!

Ik ben heerlijk aan het genieten!

Gister kon ik niet stoppen met huilen,manlief schrok zich dood want zat op de wc, dacht dat ik pijn had.

Maar besefte ineens dat ik een baby ONS baby nu echt moet verzorgen......

Best eng na 9mnd.

Maar het is zo mooi!!

Hij eet goed gelukkig!! T is een dure,tot nu toe elke luier (bij elke voeding om 2/3u) gepoept en geplast en tijdens het verschonen vind hij het ook leuk om te plassen en poepen haha. Al een paar keer nieuwe kleertjes aan moeten doen....

Nou melis veel sterkte,wilde dat toch even zeggen! Het is echt verschrikkelijk,geen woorden voor!!

Nou meiden, vandaag het grote (ik dacht positieve) nieuws bij mijn ouders en zussen gebracht. 25 januari intake voor een brusje... Helaas...niet de reactie die ik had verwacht...mams (binnen no-time 3xmoeder) was trots dat we het weer aan zouden durven, maar moesten we niet zelf een beetje beter onze best doen? Zus 1 (zwanger van haar eerste, 1e keer raak) vroeg zich af of we het wel zeker wisten en zus 2 (single, nog helemaal niet bezig met kinderen) vond dat we maar heel blij moesten met prinses en dus misschien maar niet nog meer mochten verlangen...we waren toch immers ouders geworden? Blijkbaar mag je dus niet enorm verlangen naar een tweede kindje en broertje of zusje van prinses. Wat enorm pijnlijk om te horen, des te meer omdat we enorm close zijn en ik dus echt wel steun had verwacht. Zit er ff doorheen. Ik weet heus wel dat zij nooit kunnen begrijpen hoe dit voelt, maar een beetje inlevingsvermogen zou niet verkeerd zijn toch?! Maar we gaan ervoor! Het verlangen naar een tweede kindje doet ook maar geen millimeter af van de liefde die we voelen voor onze prinses! Is het dan zo verkeerd om die liefde aan nog een kindje te willen geven? Sorry dat ik het hier even van me afschrijf, maar jullie zijn de enigen die weten hoe dit is!

Hoe reageer(t)(de) jullie omgeving?

Liefs!

Nou meiden, vandaag het grote (ik dacht positieve) nieuws bij mijn ouders en zussen gebracht. 25 januari intake voor een brusje... Helaas...niet de reactie die ik had verwacht...mams (binnen no-time 3xmoeder) was trots dat we het weer aan zouden durven, maar moesten we niet zelf een beetje beter onze best doen? Zus 1 (zwanger van haar eerste, 1e keer raak) vroeg zich af of we het wel zeker wisten en zus 2 (single, nog helemaal niet bezig met kinderen) vond dat we maar heel blij moesten met prinses en dus misschien maar niet nog meer mochten verlangen...we waren toch immers ouders geworden? Blijkbaar mag je dus niet enorm verlangen naar een tweede kindje en broertje of zusje van prinses. Wat enorm pijnlijk om te horen, des te meer omdat we enorm close zijn en ik dus echt wel steun had verwacht. Zit er ff doorheen. Ik weet heus wel dat zij nooit kunnen begrijpen hoe dit voelt, maar een beetje inlevingsvermogen zou niet verkeerd zijn toch?! Maar we gaan ervoor! Het verlangen naar een tweede kindje doet ook maar geen millimeter af van de liefde die we voelen voor onze prinses! Is het dan zo verkeerd om die liefde aan nog een kindje te willen geven? Sorry dat ik het hier even van me afschrijf, maar jullie zijn de enigen die weten hoe dit is!

Liefs!

Wat een flauwe reacties, niet leuk voor je! Hier hebben we het nog niet verteld, ik hoop het pas te vertellen bij goed nieuws. Ben ook een beetje bang voor de reacties..

Hey meiden, mag ik meekletsen?

Ik heb zoals jullie in mijn onderschrift zien een zoontje van 5.5 maand en we willen graag een brusje voor hem.

We hebben afgelopen maand 2 cryo's teruggeplaatst gekregen (8 cellig en morula) en was zwanger maar helaas van korte duur. De bloed test dinsdag liet een te laag HCG zien en kreeg dan ook te horen dat ik een miskraam kon verwachten. Vandaag is het bloeden (eindelijk) begonnen. Ik zou vandaag 4.9 wk zijn.

Dinsdag weer een bloedtest en dan horen we wat het vervolg gaat zijn..

Welkom hier! Wat naar dat je een miskraam krijgt, heel veel sterkte! Hoe gaat het nu? Ik hoop voor je dat je snel door kan.

Nou ja, wat een rare reacties! Dat getuigt inderdaad van weinig inlevingsvermogen zeg. Niet leuk voor je, je hoopt natuurlijk wel op wat steun, of in ieder geval begrip.

Jee.

Ik heb het maar aan een paar mensen verteld. Mijn zusje is bij alles betrokken altijd en zij vindt het super. Een vriendin, zonder kinderen, maar met alle begrip. En een collega (kamergenootje) met 2 kinderen die een sterke wens voor een 3e heeft wat ineens niet lukt (al jaren niet en nu ook allerlei onderzoeken gehad heeft), ook alle begrip dus.

De reden dat ik het verder niet wil vertellen, is dat ik het prive wil houden. Heb het vorige keer als vervelend ervaren dat iedereen alles maar wist, hoewel dat op het moment van vertellen wel bewuste keuzes waren.

Hopelijk komen we ermee weg, het niet vertellen. Dat mensen het niet merken en dat ik niet al te veel dingen hoef af te zeggen (ik zit in een aantal orkesten en een bestuur bijvoorbeeld).

Maar goed: hopelijk draait je familie nog een beetje bij en worden ze gewoon enthousiast van jullie wens!

Jemig Sannevb, wat een vervelende reacties van mensen uit je direct omgeving van wie je dat (denk ik?) niet had verwacht...

Ik ben nogal een dwars persoon met vaak maling aan wat derden vinden m.b.t. dingen die ik doe of wil, dus dat zou ik in dit geval ook hebben. Jullie willen dit graag, dus dan moeten jullie ervoor gaan!! En natuurlijk doet de wens voor een 2de kindje niks af aan het feit hoeveel jullie van jullie prinses houden.

Volg je hart, als jullie beiden op een lijn zitten en het voelt goed, zou ik er voor de volle 100% voor gaan!

Een mooie uitspraak voor deze situatie vind ik wel; " Het is niet altijd gepast om je mening te geven"

Ga m'n bedje opzoeken meiden, morgen een zware dag met een baby uitvaart :-(

Weltrusten!

Liefs!

Ik heb het niet verteld want ik weet al hoe ze erover denken.

Mijn schoonouders vinden dat we voorlopig nog even moeten wachten met een tweede en moeten genieten van ons zoontje (alsof we dat niet iedere minuut van de dag doen) en mijn vriend is al bijna 41 dus we willen (ook voor ons zoontje) gewoon snel een tweede kindje (als het mogelijk is)

Mijn moeder weet ik eerlijk gezegd niet maar ik ben bang voor een beetje dezelfde reactie. Vandaar dat we gewoon niets zeggen tot ik zwanger ben en ook zover dat ik het niet meer kan verbergen.

Soms ook moeilijk want heb nu net een miskraam gehad en dat kan ik dus met niemand delen.

Zijn verder hele lieve mensen hoor! Zowel moeder als schoonouders maar hierin voel ik niet hun steun jammer genoeg..

Ik ben nogal een dwars persoon met vaak maling aan wat derden vinden m.b.t. dingen die ik doe of wil, dus dat zou ik in dit geval ook hebben.
Hier inderdaad ook maling aan de mening van anderen. Wij gaan dwars tegen de adviezen in wat dit betreft :)

Jij trouwens veel sterkte morgen!

Bedankt voor jullie reacties! Misschien is het inderdaad beter om er niets over te zeggen. Aan de pijnlijke opmerkingen wen je nooit heb ik nu wel weer geleerd. Ik zie wel, misschien draaien ze nog bij, de tijd zal het leren. We laten ons er in iedergeval niet door tegenhouden.

Melis, heel veel sterkte vandaag!

Sannvb. Wat een taktloze reacties zeg! Het is al vervelend genoeg dat je ervoor op pad moet om zwanger te worden, laat staan dat er ook in je omgeving nog zo over wordt gedacht... Dat jullie voor een tweede kindje gaan wil idd niet zeggen dat je je eerste vergeet, maar juist dat je haar leven wil verrijken met een broertje of zusje. En wie weet hoe lang het duurt voordat het lukt (hopenlijk heel snel, maar voor je het weet ben je zo een jaar verder of nog langer). Niet leuk en goed dat je je frustratie even van je afschrijft hierzo!

En M_I_L: tegen de adviezen in... hoe durven ze advies te geven....!? Als je hier prikt heb je al superlang moeten wachten tot er een zwangerschap was, dus volgens mij is het helemaal niet gek dat je snel weer verder wilt voor een volgende. Wij hebben hier dit keer alleen aan mijn ouders echt verteld dat we meteen verder gaan. En dat zal ook wel moeten, want we hebben opvang/oppas nodig voor onze twee jongens.

Melis: sterkte vandaag.

Wat naar hoe sommige kunnen reageren, een wens voor een 2e slaat los van al een kind hebben..

als of wij ( dames uit de MMM) maar blij moeten zijn dat het een keer gelukt is en verder niet mogen verlangen naar een brusje (ZUCHT)

gewoon er voor gaan en doen wat goed voelt meiden!

zet hem op!

Dinsdag moest ik bloedprikken en 's middags kreeg ik de uitslag. HCG 0.

Ik mocht vandaag komen voor vervolggesprek. Mooi snel!

Vanmorgen gesprek gehad in het ziekenhuis en ik mag snel weer door. Maandag moet ml een "potje" inleveren en de recepten voor de behandeling staan weer in bestelling bij de apotheek.

31-12 mag de eerste spuit er weer in. 14-1 eerste echo, daarna starten met stimuleren en de verwachte punctie zal ongeveer 28-1 zijn. Als alles oke gaat 3 dagen later terugplaatsing en daarna 2 weken in de wachtstand ;) Dus ongeveer 14 februari mag ik testen :)

Hoe is het hier met iedereen?

Lieve meiden,

Ik neem voor nu afscheid van dit topic...nee, niet omdat we niet meer voor een brusje gaan maar omdat -en zelfs terwijl ik dit bericht zit te tikken kan ik het nog niet bevatten- ik vanmorgen een positieve zwangerschapstest in mijn handen heb gehouden! Onze grote wens gaat zoals het er nu uit ziet volgend jaar uitkomen. Bedankt voor alle lieve woorden van steun toen ik ze zo hard nodig had, ik blijf jullie volgen! Zet 'em op!

Liefs!

Whaaaaaaa!!!! Wat gaaaaaf!! Gefeliciteerd joh! Ben heel blij voor jullie. Ik ga duimen dat het allemaal goed mag blijven gaan.

Succes / veel plezier met aan je familie vertellen :)