Ga naar inhoud

Brusje 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb trouwens vandaag toch maar het ziekenhuis gebeld en dat was maar goed ook.

Alles lag klaar, precies hetzelfde als toen ik vorige keer belde. Nog oningepland!

Gelukkig heeft ze me nu meteen gepland en mag ik 27-12 starten met de deca en 3-1 uitgangsecho. Spannend!! En best snel.

Natuurlijk heb ik al uitgerekend wanneer ik dan eventueel uitgerekend zou zijn enzo ... even lekker dromen alvast :)

• Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super Sannvb!

En fijn SJSL dat je weer een datum/schema hebt. Lekker om te dromen toch?

Wij mogen morgen op gesprek naar Nijmegen. Benieuwd wat ze daar te zeggen hebben. En weer aanmelden voor een evt. nieuwe ICSI poging.

Verder zijn wij aan het puzzelen met onze zorgverzekering. Het is toch normaal dat je de medicijnen voor een cryo poging vergoed krijgt?? Dat is bij ons niet gebeurd nl, deze hebben/moeten wij allemaal zelf betalen. Net als het bezoek aan de gyn toen het mis was. Dit moeten wij zelf betalen! Dit is toch zorg die je vanuit de basisverzekering vergoed zou moeten krijgen? (zoniet uit de verloskundige zorg...?) Denk dat ik mijn man maar laat bellen. Ben hier niet over te spreken! En als het niet wordt rechtgezet, zijn we hier dus weg...

Geplaatst

Wij zijn vanmorgen dus weer naar Nijmegen geweest. Alles was ok, alleen mijn baarmoeder was nog niet helemaal schoon. Er zit nog een bloedprop van zo'n 2 cm doorsnede bovenin mijn baarmoeder. Maar ik voelde me daar al zo'n beetje ongesteld en ondertussen ben ik dat ook. Ik moest me maar voorbereiden op een flinke menstruatie... ("en je mag rustig pijnstillers gebruiken hoor" - dus dat belooft nog wat ben ik bang, ik heb er normaal gesproken al zo'n last van...). En als de echo 2 januari goed is bij mijn eigen gyn kunnen we ons aanmelden voor een cryo terugplaatsing. We hebben er nog 1x2 liggen gelukkig voordat we weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Maar dat is voor dan volgens de gyn: bij beide terugplaatsingen ben ik zwanger geweest, dat geeft goede moed volgens haar. Dus ik ben wel een beetje blij en opgelucht. Hopenlijk op de korte termijn dus weer verder.

Geplaatst

Valt je ongi mee Hobbesje? Ik hoop het maar.

Wij hadden de allereerste IVF een vroege miskraam en hoewel ik natuurlijk verdrietig was, had ik ook zoiets van: ik kan dus zwanger worden. Dit gaat goedkomen.

Fijn dat jouw arts het voor jullie ook positief inziet!

Ik weet trouwens niet beter dan dat een cryo bij je gewone IVF poging hoort. Dus als het binnen je eerste drie pogingen (per kind) zit, dan zou de cryo vergoed moeten worden.

En de kosten van toen het mis was al helemaal lijkt me! Ik ben geen expert hoor, maar dat zijn toch zaken waarvan je denkt dat het in de reguliere zorg valt.

Ben benieuwd of je daar nog uit gaat komen met de zorgverzekeraar.

Ik heb net een aantal 'zwanger worden' vitamines besteld. Hopelijk gaat het helpen, begin nu wel behoorlijk de kriebels te krijgen en te dromen van zwanger zijn en baby's.

Hoewel ik het HEEL raar vind ten opzichte van mijn dochter. Dingen als: zij is de allerliefste! hoe kan ik weer zoveel van iemand houden?! Hoe ga ik dat doen in de kraamtijd? Wat als het een jongetje wordt ... (lijkt me zo raar). En: wat als ze mijn dochter het eigenlijk helemaal niet leuk vindt ..

Probeer er maar niet teveel aan te denken allemaal, komt zoals het komt.

Geplaatst

SJSL: dat gaat helemaal goed komen. Er is echt genoeg ruimte in het houden van voor nog een kindje. Ik vond het echt een verrijking voor ons allemaal toen we de tweede kregen. Je ziet dan ook het houden van van je oudste op een hele andere manier. Zo lief en leuk.

De ongesteldheid is wel behoorlijk, maar ik had meer stolsels verwacht en die zie ik niet (tenminste: als er iets al 6 weken inzit, dan ga ik er toch vanuit dat het een stolsel gaat zijn). Maar het kan nog. Dit is de tweede volledige dag en ik heb wel vaker nog op dag 3/4 dat er stolsels komen (na Kian heb ik altijd echt heel erg veel bloedverlies gehad en ik verwachtte eigenlijk iets van die ordegrootte, maar het bms was nog wel dun, misschien dat dat wat scheelt). Ben wel blij dat ik ongesteld ben. Zei ik ook al tegen mijn man: Het is toch een soort van afsluiting van mijn miskraam. Mijn lijf heeft de draad gelukkig weer opgepakt en wij ons leven ook weer helemaal.

Denk dat we er wel uit gaan komen met de zorgverzekeraar, anders laten we het radboud wel een verklaring schrijven dat het nog een cryo is uit een eerste ivf poging (we zijn nl. overgestapt van verzekering en we vermoedden dat het hierdoor komt).

Geplaatst

Sannvb, gefeliciteerd!! Geweldig zeg, en heerlijk zo zonder mmm-toestanden!

SJSL nog even en je mag starten, kan me voorstellen dat je er weer zin in hebt. Of zieje tegen het prikken op?

Hobbesje, voor jou ook bijna actie dus! Volgens mij hoort een cryo-poging qua kosten ook nog bij de eerste IVF/ICSI-poging. Ik moet het bij mij ook nog zien, ben vorig jaar overgestapt van verzekeringsmaatschappij, dus weet niet eens welke betaald heeft voor de 1e poging. Ga jij 1 of 2 cryo's laten terugplaatsen?

Wij hebben morgen het intakegesprek. Ik ben erg benieuwd hoe de cryo-procedure in zijn werk gaat. Verder vind ik het ook spannend om onze dochter mee te nemen, ze is nog nooit zo lang met de auto meegeweest. Bovendien vind ik het best gek om met zo'n klein baby'tje naar de vruchtbaarheidskliniek te gaan :-) Maar gezien mijn leeftijd (bijna 38) wil ik toch niet te lang meer wachten. Ik denk nu aan april/mei. Ik zou ook wel eerder willen, maar als de zwangerschap weer zo zwaar wordt is het handiger als mijn dochter al ietsjes ouder is. Tegelijkertijd is het helemaal niet maakbaar natuurlijk, zucht... Maar goed, eerst maar eens laten informeren dus.bij mijn kliniek schijnen de cryo-kansen trouwens wel enorm te zijn toegenomen.

Melis hoe is het met jou? Wanneer heb jij ook alweer de intake? Is je zoontje nog steeds in een aanhankelijke bui? Ik heb ook echt een mama-kindje. Of ik ben een kindje-mama dat kan ook ;-) Lijkt me wel moeilijk om meer van de zorg over te dragen als ik straks zwanger mag zijn/moet bevallen. Maar dan is ze ook ouder dus dan zal ik het vast makkelijker vinden. Kan jij Vince makkelijk uit handen geven?

Geplaatst

Wat leuk dat jullie morgen het intake gesprek hebben, alvast heel veel succes!! Wij hebben 21 januari ons intake gesprek, ben benieuwd wat daar besproken gaat worden. V.ince is erg aanhankelijk en eenkennig, wil alleen bij papa en mama zijn, maar dat is ook de fase waarin hij momenteel zit. Er zijn heel weinig mensen die van mij mogen oppassen, we nemen hem het liefst overal mee naar toe en betrekken hem bij vrijwel alles.

Geplaatst

Wat leuk, allemaal op intake :)

Ik neem mijn zoontje ook noodgedwongen vaak mee naar afspraken in het ziekenhuis.

Vind het altijd een beetje vervelend voor anderen en zorg altijd dat ik een hoekje uitzoek waar mensen niet perse met hem in het vizier zitten.

Hoe staan jullie daar tegenover? De artsen gaven aan dat ze het juist leuk vonden als ze de ICSI wondertjes zagen..

Hij gaat trouwens overal mee naartoe. Hebben tot nu toe bijna nooit oppas nodig gehad. We slepen hem gewoon mee waar we ook gaan ;)

Geplaatst
Wat leuk, allemaal op intake :)

Ik neem mijn zoontje ook noodgedwongen vaak mee naar afspraken in het ziekenhuis.

Vind het altijd een beetje vervelend voor anderen en zorg altijd dat ik een hoekje uitzoek waar mensen niet perse met hem in het vizier zitten.

Hoe staan jullie daar tegenover? De artsen gaven aan dat ze het juist leuk vonden als ze de ICSI wondertjes zagen..

Hij gaat trouwens overal mee naartoe. Hebben tot nu toe bijna nooit oppas nodig gehad. We slepen hem gewoon mee waar we ook gaan ;)

Bij ons vroegen ze daar de vorige keer ook naar. Dat vinden ze idd erg leuk en fijn om te zien Maar we hadden zowiezo oppas nodig (om nou een bijna 6 jarige mee te nemen als je inwendige echo's krijgt...), dus wij hebben Mikai nog nooit meegehad.

flyr: dat zeiden ze bij ons ook, dat dat nog bij de eerste IVF/ICSI poging moet horen. Dus misschien dat we het dan nog bij onze oude verzekering kunnen verhalen... Ga manlief maar eens porren (ik ben niet voor rede vatbaar over dit soort zaken, dus is het verstandiger het even uit handen te geven).

Succes met de intakes dames!

Geplaatst

Hallo dames,

Graag klets ik met jullie mee, een aantal van jullie ken ik al van andere topics. Ik ben in november 2011 bevallen van een prachtige zoon na de eerste IVF.

We hebben nog 6 cryo's liggen en als er eentje goed ontdooit zal ik rOnd half januari de eerste tp krijgen, spannend weer!!

Ik ga even teruglezen!

Liefs Yolande

Geplaatst

Welkom Yolande, leuk dat jullie er ook weer voor gaan! En 6 cryo's, wow, daar zit vast wel een goede bij toch?

Vandaag hebben we de intake gehad. Het was best grappig om weer in de kliniek te zijn en onze arts weer te zien, omdat we onze dochter meehadden. De arts vond het ook erg leuk om het resultaat van haar werk te zien :-)

We gaan waarschijnlijk in april of mei voor een terugplaatsing. Dat gebeurt in mijn eigen cylcus, dus ik mag tzt aan de slag met ovulatietesten. Volgende maand moet ik nog voor een water-echo, omdat vandaag op de gewone echo niet alles goed te zien was. Maar de arts verwachtte geen problemen, dus ik maak me ook niet druk verder.

Nog een paar maandjes wachten en dan gaan we er dus weer voor, het begint al wat echter te worden :-)

Geplaatst

Yolande, welkom hier! Volgens mij heb ik je weleens gesproken in een ander topic, leuk dat jullie ook voor een brusje gaan! Hoe is het met je zoontje?

Flyr, klinkt als een goed gesprek. Mocht je zelf aangeven wanneer jullie voor een tp willen gaan? Fijn dat de tp in eigen cyclus kan plaatsvinden, dat scheelt in ieder geval weer een hoop hormonen spuiten! Nu heb je een concreet doel om naar toe te leven, best spannend toch?!

Wij zijn de 21e van januari aan de beurt voor een gesprek, ik ben heel erg benieuwd.

Geplaatst

Flyr, spannend dat jullie ook weer de intake gehad hebben en over een paar maanden een tp krijgen!!

Melis, jij zit ook in het Vu dacht ik?

Schijnt best overvol te zitten momenteel zei dr Schatz. Ik zit nu tijdelijk kunstmatig in de overgang sinds okt omdat ik weer endometriose cystes heb. Afgelopen week bleken ze mooi geslonken te zijn en zei de arts dat we voor de zekerheid nog een echo op 27-12 krijgen en als het dan nog steeds goed is dan heb ik half Jan een cryo tp ( als het goed ontdooit).

Ik vind het erg spannend om weer te beginnen, bij mijn zoon was het de eerste verse tp raak maar ik houd er uit zelfbescherming rekening mee dat ik nu misschien meer pogingen nodig heb.

Geplaatst

Moet echt even mijn hart luchten...

Mijn schoonzusje vertelde gisteren dat ze daar de derde krijgen... En ze is nog maar net 9 weken zwanger, 1 echo met ruim 7 weken gehad. Eigenlijk weet ze niet eens precies hoever ze is. Ik vond de timing niet echt leuk - ze had best wel kunnen wachten tot na de kerst (of denk ik dan teveel aan mijn eigen verdriet - ik had daar moeten zitten met een buikje met baby....). En de manier waarop: we zaten eigenlijk nog niet eens met ons alleen aan de koffie/thee toen er plompverloren een fotocollage met daarin de echofoto erbij aan opa en oma werd gegeven. Zijzelf kwamen net uit de keuken zeg maar.

(moet erbij zeggen dat ze me in het verleden al vaker pijn heeft gedaan met wat opmerkingen over zwanger worden (bij de eerste zitten janken dat de eerste test 4 weken na het stoppen met de pil negatief was en 2 weken later al positief, bij de tweede "ik heb er wel 9 maanden op moeten wachten" terwijl wij ondertussen al 2,5 jaar bezig waren) en bevallingen (min of meer dat zij wel kan beoordelen of iets een zware bevalling is of niet net nadat ik mijn uterusruptuur had gehad) - ik kan van haar niet zoveel meer hebben - en daarbij: ze heeft na mijn miskraam eigenlijk maar 1 keer zijdelings geinformeerd hoe het ging.... en zo goed als niet gereageerd of facebook terwijl ze daar hele dagen opzit. Kortom: mijn flexibiliteit naar haar is echt nul)

*einde egopost, moest het echt even kwijt ergens - geloof dat jullie nog het beste kunnen begrijpen dat hormoonmonster ik daar zo over denkt en op reageert*

Geplaatst

Nou, ik ben geen hormoonmonster op het moment, maar pfff .. wat een gevoelloze onnadenkende t.rut!

Dan is zoiets toch weer een druppel en dan nog wel van zo dicht bij en met kerst, gewoon niet leuk. Tuurlijk hadden jullie daar zwanger moeten zitten!

Het is echt gemeen, maar ik hoop altijd dat zulke mensen ook eens een tegenslag te verwerken krijgen. Maar ik geloof wel in Karma .. ze komt zichzelf nog wel eens tegen.

Op de rest van de berichtjes reageer ik later! We verwachten zo visite.

Ze weten niet van de IVF (vorige keer wel) dus alle meds liggen bij mijn zusje thuis in de koelkast :) En alle vitaminesupplementen zijn verstopt en heb ik vanochtend maar vast genomen (normaal deel 's ochtends, deel 's avonds).

Fijne dagen toch nog allemaal!

Geplaatst

Dank voor je reactie SJSL. Had ik even nodig (heb ff lekker gehuild nu).

Het is echt gemeen, maar ik hoop altijd dat zulke mensen ook eens een tegenslag te verwerken krijgen. Maar ik geloof wel in Karma .. ze komt zichzelf nog wel eens tegen.

!

Nou, dat gevoel heb ik dus ook heel sterk... Ik hoop dat ze zichzelf echt snel een keer tegen komt. Want als ik weer aan de hormonen ga en ze maakt dan een verkeerde opmerking, dan ga ik me denk ik niet meer inhouden en uitleggen wat ik van haar vind.... (het is een opstapeling van dingetjes in de afgelopen jaren - afgelopen donderdag nog weer op school was er ook weer wat, afgelopen vrijdag maakte ze weer eens duidelijk hoe erg ze mijn schoonmoeder (mis)gebruikt en dat heb ik echt genoeg gezien nu). En dan is het denk ik voor altijd over tussen ons.

Jullie ook fijne dagen!

Eens kijken wat we nog kunnen doen de komende dagen met de jongens. Misschien naar Burgers Zoo - dat is altijd leuk en nu helemaal met de lange openingstijden en het kijken achter de schermen. En zelf nog op zoek naar vloertegels (denk zonder de jongens).

Geplaatst

Meiden hier ook een super 2013 gewenst! Op naar veel brusjes :)

Wij hebben hele fijne feestdagen gehad, we hebben ook vakantie, dus veel tijd voor elkaar. Bij mij overheerst een gevoel van zo gelukkig zijn met de dochter die ik heb. Ben echt blij.

SJSL: dat gaat helemaal goed komen. Er is echt genoeg ruimte in het houden van voor nog een kindje. Ik vond het echt een verrijking voor ons allemaal toen we de tweede kregen. Je ziet dan ook het houden van van je oudste op een hele andere manier. Zo lief en leuk.

Ik heb dit al een tijdje terug gelezen, deed me goed! Ik had er nog niet zo erg bij stil gestaan dat Milou dan grote zus wordt, hele nieuwe dimensie.

Nog even over de vraag of we onze kinderen meenemen naar het ziekenhuis nu.

Wij hebben Milou bij het soort van intake gesprek voor deze poging meegenomen. Voelde me idd wel wat bezwaard. Aan de andere kant vond ik het nooit heel erg om mensen met kinderen te zien 'vroeger' in de wachtkamer. Voelde ook wel een beetje als: weet waar ik het voor doe en deze mensen zitten hier ook vast niet voor niks.

De arts vond het volgens mij wel leuk. Milou kan nog net mee naar de echo's, ze snapt het nog niet. Maar ze is sinds toen en nu veel meer gaan praten, dus nu is het niet meer handig ... ze vertelt alles door denk ik :)

Gelukkig is mijn zus net begonnen als gastouder (Milou is daar sowieso dinsdag en donderdag) en kan ik Milou bij haar brengen voor de echo's en metingen. Zij is 1 van de 3 personen die van onze poging weet, dus dat is fijn.

Ik spuit sinds donderdag deca en had vrijdag mijn laatste pil. Donderdag uitgangsecho, moet ik alleen nog wel even snel ongesteld worden! Hoop dat mijn lichaam meewerkt ... We zijn nog niet zo bezig met de poging verder, zal wel komen als de metingen beginnen, dat is wel een gedoe (qua plannen).

Ik zal het lijstje nog eens opzoeken.

Geplaatst

Welkom Yolande! Ik heb je op het lijstje gezet. Vul je zelf de rest van je gegevens in?

Ik heb Sanne maar laten staan, maar haar status aangepast :)

Wij gaan voor een brusje!

Naam: Melis25

Kind(eren): zoon 18-02-2012

Status MMM: 21 januari intakegesprek cryo

Naam: Hobbesje

Kind(eren): zoon 14-11-2006 en zoon 02-11-2010

Status MMM: 14 december 2012 evaluatie/intakegesprek cryo

Naam: SJSL (Annelies)

Kind(eren): dochter 23-07-2010 (uit 2e IVF)

Status MMM: januari 2013 start IVF voor brusje: 27-12 deca, 3-1 uitgangsecho

Naam: Sanne

Kind(eren): dochter 01-03-2010 (spontaan na 4,5 jaar wachten/MMM)

Status: SPONTAAN ZWANGER!!

Naam: Flyr

Kind(eren): 2 grote dochters (spontaan) en dochter juli 2012 na 1e ICSI-PESA (nog 3 cryo's)

Status: 20 december intakegesprek cryo

Naam: Mama-in-love

Kind(eren):Zoon 2012

Status:

Naam: Yolande2009

Kind(eren):

Status:

• 2 weken later...
Geplaatst

SJSL hoe is het? Ondertussen al je 1e fm gehad??

Ik mag morgen voor een controle-echo naar het ziekenhuis. Mijn gyn heeft toch weekenddienst en ze wilde het liefst op dag 6/7 kijken en dat is uiteraard precies in het weekend. Ik hoop zo dat het ding uit mijn baarmoeder is en dat het geen verklevingen zijn... dan zijn we nog verder van huis en ik wil mijn miskraam onderhand heel erg graag afsluiten en me weer op de toekomst richten.

Geplaatst

Hoi Hobbesje,

Ja, vanochtend eerste meting gehad. Er was er 1 van 13 mm, 3 van 10/11 en nog 2 of 3 kleinere. Viel niet tegen, maar hoop natuurlijk wel dat ze allemaal nog mee gaan doen. Dinsdag weer terug, vrolijk doorprikken en afwachten wat er gebeurd. Heb verder niet veel last van de hormonen, iets meer hoofdpijn, maar laatste paar dagen ook al niet meer eigenlijk. Maar begin het wel spannend te vinden!

Succes morgen joh. Ik hoop met je mee dat je baarmoeder schoon is.

Ik schrijf momenteel in een topic met meiden die ook nu middenin een poging zitten, das wel weer lekker herkenbaar en leuk om te lezen hoe het bij iedereen verloopt.

Groetjes en fijn weekend,

Annelies

Geplaatst

Dat is een mooi aantal! Fijn dat je weinig last hebt van de hormonen, houden zo.

Vanmorgen op de echo was alles schoon! Dus ik kan een hoofdstukje afsluiten en me weer gaan richten op de toekomst. Er valt echt een last van me af.

Nu heb ik alleen weer ontzettend last van mijn darmen (voelt alsof het helemaal vol zit ofzo, echt heel onprettig). En dat is echt al jaren geleden dat ik dat zo erg had. Meestal als ik net ongesteld werd, maar nu pas als het zo'n beetje over is. Of dat dat nou komt door de pil???

Geplaatst

Ik weet niet of de pil je darmklachten kan veroorzaken, misschien wel. Klinkt als een onprettig gevoel, ga je het nog even aankijken?

Wat is nu jullie volgende stap?

Geplaatst

Denk idd dat het van de pil is. Het zijn klachten die ik van jaren terug herken en toen was ik ook aan de pil. Gelukkig hebben we nu een bad - ik heb toen regelmatig (ook 's nachts) onder de douche gezeten... Zodra het niet meer hoeft gaat de pil de deur uit!

Onze volgende stap is volgende maand weer op voor een cryo terugplaatsing. Het is nog niet duidelijk met het nieuwe landelijke beleid of we beide cryootjes mogen terugplaatsen (als ze goed ontdooien) of maar 1tje. En dankzij de pil weet ik iig zeker dat ik begin volgende maand weer ongesteld wordt.

• 2 weken later...
Geplaatst

Toch nog even hier melden dat onze IVF er bijna op zit ... morgen een terugplaatsing!

Er waren bij de punctie 4 eicellen gevonden en er zijn 4 embryo's ontstaan. Dus dat is super en zijn we heel blij mee

Morgen horen we ook of er nog cryo's zijn.

Ik hoop voor iedereen op een brusje!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden