Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Armanda, Geen probleem hoor om hier je verhaal te doen. We zijn ervoor hé!

Echt jammer om te lezen van je vader, kan me voorstellen dat het nu een zeer moeilijke tijd geweest is. Dikke knuffel voor jou.

Wel leuk te horen dat je een prachtige dochter hebt! En je moet je geen zorgen maken hoor, groeien doen ze toch als kool ;-)

Ik neem vitamine B en visolie met vit D en E. Van die kinderasperine had ik nog nooit gehoord moet ik toegeven.

Wat houd die baarmoederdoorbloedingswandeling dan precies in? Is dat een gewone wandeling of wat moet ik me daarbij voorstellen?

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, ja, volgens mij gewoon in beweging blijven. Vond het wel mooi klinken. Ik ga vanmiddag wandelen als het niet regent. Ook gewoon effe een half uurtje hoor, maar toch ;-)

Geplaatst

Hai meiden, net terug van het ziekenhuis. FM ziet er goed uit. Totaal ongeveer 30 follikels, waarvan er zo'n tien wat groter zijn. Hopelijk gaan er een paar vd kleintjes ook nog meedoen. Er 1 echt dominante, dus die moet maar rustig aan doen van mij :-). Dosis 's avond ietsje ophogen en vrijdag weer een echo

Geplaatst

Welkom Armanda. Heftig verhaal zeg van je vader. En ook al een behoorlijk aantal behandelingen achter de rug. Ik hoop van harte dat de poging gaat lukken voor een brusje

Geplaatst

Dat is goed nieuws Pinklady!! Hopelijk gaan die kleindere idd nog meedoen!

Zou het nogaltijd dezelfde punctiedatum blijven die ze je gezegd hadden? (3-5 dec)?

Geplaatst

@akara punctie wordt in ieder geval na volgend weekend zei ze. Vorige keer heb ik 13 dagen gestimuleerd en nu lijkt het ook daar ongeveer weer op. Dus ja ik denk tussen 3 en 5 dec

Geplaatst

@pinklady tja, dat wachten hé. We kennen het jammergenoeg allemaal. Het ene moment denk ik: ja, dit heb ik ook gevoelt toen ik zwanger was en de andere keren niet. En het andere moment zo goed als zeker dat het toch terug zal mislukt zijn...

Ik wou gewoon dat ik een pilletje kon nemen om die vreselijke ww te overbruggen!

Ik ga zeker en vast vroeger testen, dat is een zekerheid, alleen de wanneer weet ik nog niet...

Geplaatst

Nee wij weten nog niks. Ik moet eerst ongesteld worden hopelijk volgende week en da gaat het balletjre weer rollen. Armanda wat een vervelend verhaal van je vader. Mijn vader is inmiddels als 8 jaar geleden gestorven en die moeilijke momenten blijven.

Geplaatst

@Armanda, hoe is je fm geweest? Hopelijk zijn er al meer dan 9 aan het meedoen!!

Ik ben helemaal emo vandaag. Was m'n eerste werkdagje na de pu en tp. Mijn bazen die ervan weten waren heel meelevend. De ene vond zelfs dat ik geen risico's zou mogen nemen en me nog 2 extra weken ziek zou moeten melden, gewoon om zeker te zijn. Ze zei dat ze vond dat ik al voldoende had meegemaakt (de mk, alle tp die negatief waren)

Maar mijn man is van een ander idee. Hij vind dat ik gewoon moet gaan werken en niet zeuren (zegt hij niet hoor, zie het hem denken)

Eigenlijk wil ik ook niet echt thuis zijn, op het werk heb ik nog afleiding. Maar ik zou gewoon willen dat hij wat meermeelevend is. En daar word ik dus helemaal emo van...

Geplaatst

Ach Akara, het is ook zo'n emo roller coaster dit hele traject. Heen en weer geslingerd tussen allerlei gedachten en gevoelens. Fijn dat je bazen zo meelevend zijn. Ik hoop dat je daardoor goed je grenzen kunt aangeven op het werk. Ik herken dat het ook fijn is om afleiding te hebben, maar ook prettig om een stapje terug te kunnen doen als je voelt dat het nodig is. En thuis, tja je man gaat er kennelijk op een andere manier mee om dan jijzelf. Kan me voorstellen dat dat wel vervelend voelt en het je juist extra emo maakt. Je kunt het in ieder geval hier van je afschrijven en ik hoop dat dat een beetje helpt

Geplaatst

Akara, kan me voorstellen dat je emo wordt... Maar weet je... ik heb afgelopen periode geleerd (van mijn omgeving) dat je als vrouw vaak zelf heel goed aanvoelt hoe het zit.

Je moet echt eerlijk in je hart kijken en probeer te voelen wat jij denkt dat het beste voor je is. Als je op dit moment iets gaat doen voor anderen, dan zit je ook niet lekker.

Dus... werken... vrij nemen... of er tussenin... Ik raad je echt aan om te kijken waar jij behoefte aan hebt...

Zet 'm op hoor. En misschien kan je er voorzichtig aan met je man over praten?

Geplaatst

Heb vndg idd de 2e fm gehad. Heb 11 eitjes, maar 5 die groot genoeg zijn en dus echt mee doen. Een stuk minder dan jou PinkLady, maar goed, ik hoop dat de bevruchtingen goed gaan...

Vanavond moet ik om 23 uur deca spuiten en om 00.00 uur pregnyl spuiten en woensdag de punctie om 11 uur. Hopelijk gaat de bevruchting goed en dan heb ik zaterdag de tp om 11uur. Hope so!

Ik krijg trouwens extra pijnstilling omdat ik altijd giga veel pijn heb tijdens de punctie. En een dunnere naald dan normaal. Dat scheelt hopelijk wat. Iemand daar ervaring mee?

Geplaatst

FM/echo

Punctie

3-5 dec: Pink lady

28 nov: Armanda

Terugplaatsing

22 november: Akara

23 november: Suzie

1 december: Armanda

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

Geplaatst

Spannend Armanda woensdag de punctie. Als het vijf mooie eitjes zijn waar mooie embryo's van komen zou dat super zijn. Ik had vorige keer ook veel eitjes en veel embryo's, maar de verse tp bleef niet plakken en geen cryo's, dus aantallen zegt zo weinig. Wat vervelend dat de punctie zo'n pijn doet. Ik vond het ook tegenvallen hoor vorige keer. Hoop dat de extra pijnstilling helpt voor je!

Geplaatst

Inderdaad spannend Armanda! Ik ga voor je duimen morgen! Wat een vervelende tijd om die pregnyl te moeten zetten! Ik heb altijd 's ochtends vroeg de punctie gehad en dus altijd rond 21uur moeten spuiten!

Akara, wat fijn dat je bazen zo meelevend zijn zeg! Echt super! Volgens mij scheelt dat een hoop stress!!

Wat je schrijft over je man klinkt erg bekend. Het is lastig voor onze mannen om zich te verplaatsen. Zij hebben geen hormonen, geen punctie en geen vieze bolletjes!

Ik heb gemerkt dat het helpt om er over te praten en uit te leggen wat ik voel en wat mij bezig houd. Zorgt er in ieder geval voor dat ik het hem niet meer zie denken!

Doe rustig aan en neem de tijd voor je zelf!!

Weet je al wanneer je gaat testen? Ga je eerder testen?

Ik weet het nog niet, ben tot nu toe altijd eerder ongi geworden, de 1e poging 8 dagen na punctie en de 2e poging 12 dagen na punctie.....

Misschien dat ik woensdag een test ga wagen mocht er dan nog geen ongi zijn.

Verder heb ik deze week een lekkere drukke week met een hoop leuke klussen ( heb een eigen bedrijf naast mijn part-time baan) heb dus bijna geen tijd om er bij stil te staan en dat is wel erg lekker! Heb gelukkig ook nog niet zo'n last van de bollen, behalve dat ik een cupmaat groter heb en mijn borsten erg gevoelig zijn.

Ook merk ik dat mijn buik nog opgezet is. Krijg mijn spijkerbroek niet meer dicht..... dan dus maar weer een legging aan.. goede uitvinding die dingen :)

Pink Lady, hoe gaat het bij jou? Wanneer heb je weer een echo? Vandaag of morgen??

Nou meiden, succes allemaal maar weer!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een verhaal/achtergrond heeft iedereen hier. Heftig allemaal, hopelijk veel geluk in de toekomst :icon_smile:

Ik zit op het wachtbankje van de terugplaatsing van 2 cryo's, testdatum 7 dec. De cryo's waren geen topkwaliteit dus ik houd rekening met een negatieve uitslag helaas. Aan de andere kant heeft deze poging altijd wel heel goed gevoeld en dat doet het nog steeds wel. Afgelopen nacht heb ik iets roze bloedverlies gehad, alleen met afvegen zichtbaar zeg maar. Is ook weer gestopt, zou een innesteling kunnen zijn :clap2:. Maar ja, we wachten af.

We hebben een dochter van 1 jaar. O ja, we hebben een eiceldonor omdat mijn eicellen van slechte kwaliteit waren.

Leuk om hier mee te praten met jullie!

Groetjes, Maia

Geplaatst

Hey meiden,

Goed idee om een wachtbankje voor december aan te maken. Als het goed blijft gaan zit ik daar ook bij. Ik heb afgelopen zondag (25-11) mijn eerste punctie gehad voor een icsi-traject. Ons eerste schema (lang schema 150e glonal-f) werkte veel te hard bij mij, waardoor ik na 8 dagen al overstimulatie had. Deze is dan ook voortijdig afgebroken. Nu daarom gestart met een ander schema (clomid-schema). De punctie heeft 6 eitjes opgeleverd en morgen is, mits alles goed gaat, de tp. Ben wel een beetje zenuwachtig dit wordt mijn eerste tp. Ze hebben overigens bij ons niks gezegd over de kwaliteit van de eicellen of de zaadcellen. Het enige wat we weten is als we niks horen we morgen om 11u een tp hebben. Dus ik wacht maar weer rustig af.

Ik slik overigens geen extra vitamine, alleen foliumzuur. In het zkhs gaven ze aan als je gewoon gezond eet, dat dit niet nodig is. Misschien is het toch het overwegen waard als ik jullie verhalen zo lees.

Iedereen succes met het wachten!

Groetjes

Geplaatst

Hey Lisa en Maia! Welkom op ons bankje! Leuk dat jullie meeschrijven en meeleven!

Spannend hoor, Lisa, je eerste keer. Hopen dat het gelijk raak is. Zou super zijn he!

Maia jij hebt ook een dochtertje van 1. Me too! Leuk toch he. Non stop genieten. Nou, nu hopen op een brusje he!

Je mag tegelijk met Suzie testen zie ik. En een dag eerder mag Akara testen. Nou worden spannende dagen dan!

Qua vitaminen... gewoon doen waar je je lekker bij voelt! Iedereen zegt wat anders en artsen noemen ook altijd alleen foliumzuur volgens mij, want van de andere supplementen is niets wetenschappelijk bewezen. Maar ja, het kan ook geen kwaad dus ik doe het gewoon, haha.

Ik heb maar even de vrijheid genomen om jullie gewoon op het lijstje te zetten.

Als dat niet de bedoeling is, haal jezelf er gerust af hoor!

FM/echo

Punctie

26 nov: Lisa

Terugplaatsing

... november: Maia (2 cryo's)

28 november: Lisa

Testen!!

7 december: Maia

Geplaatst

Dank je, Armanda. Ik hoop ook op veel geluk de eerste keer, maar ook weer niet te veel want dan valt het zo tegen als het niet gelukt is. Ik vind het helemaal prima dat je mij er bij hebt gezet. Dank je. Ik kan overigens 12 december een bloedtest doen in het ziekenhuis voor de uitslag, dit voor de volledigheid van het lijstje :).

Geplaatst

FM/echo

Punctie

26 nov: Lisa

Terugplaatsing

... november: Maia (2 cryo's)

28 november: Lisa

Testen!!

7 december: Maia

12 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

Geplaatst

Welkom Lisa en Maia!

@Lisa: amai, 6 eicellen met clomid! Ik had nog niet 1 eicel met clomid... Moest echt heel lang clomid nemen (zo'n 4w) tegen dat er 1 eicel begon te komen bij mij...

Bij mij zeiden ze telefonisch trouwens ook niets over de kwaliteit van de eicellen of het sperma. Dat was allemaal voor op de tp. Gewoon vragen dus morgen.

En ivm die vitamines: de meeste extra vitamines zouden voor extra doorbloeding zorgen en dit zou weer voor een beter innesteling zorgen. Maar zoals Armanda al zei: gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Want er zijn natuurlijk heel veel 'zoudens' in dit verhaal...

@Maia: Ik heb ook een dochter van een jaar. Lekker gezellig met z'n 3tjes voor een brusje aan het gaan ;-)

Ik hoop voor je dat het idd innestelingsbloed was. Als het heel licth roze was zou dat idd zeer goed kunnen!!

Ik heb trouwens beslist om morgen een half dagje verlof te nemen. Lekker, zo midden in de week.

Ik begin ook meer en meer de aandrang te voelen om te testen maar heb met mezelf afgesproken dat ik voor zondag niet test. (hoop dat ik mijn belofte aan mezelf kan houden) Ik ben namelijk heel benouwd dat als ik tevroeg test, het een negatieve test zou kunnen zijn...

Geplaatst

@akara Het was een schema waarbij clomid gecombineerd werd met gonal-f. Dat noemen ze het clomid-schema. Ik heb 5dagen clomid geslikt afgewisseld met 5x gonal-f spuiten. Dit schema hebben ze speciaal bedacht voor vrouwen die erg heftig reageren op het gewone schema. Was wel spannend dus of er überhaupt eicellen waren. Alhoewel ik wel merkte aan de arts bij de punctie dat ze 6 een magere opbrengt vond, juist omdat er zoveel eiblaasjes zaten. Maar goed we wachten maar eerst even af of er goede embryo's uit voort komen.

Ik zie dat jij 6 december de uitslag krijgt. Ik hoop echt voor jullie dat het lukt. Ik zal duimen!

Geplaatst

Dag ladies,

Ik kom me tzt ook bij jullie op het wachtbankje voegen. Ik verwacht volgende week mijn ongesteldheid, dus dan kunnen we gaan plannen voor de cryo terugplaatsing. Zijn cryo's van onze eerste IVF in oktober, verse bleef helaas niet zitten, maar hebben wel 5x2 cryo's dus kunnen gelukkig waarschijnlijk nog een aantal pogingen wagen.

Hebben jullie het november bankje gezien? Ongelooflijk succesvol, stel voor dat wij ze na zullen doen. Bankje zal waarschijnlijk inderdaad niet heel druk worden met de 1-2 weken vakantiesluiting in veel ziekenhuizen.

Geplaatst

Hoi Megan,

Dat zijn in ieder geval veel cryo's. Ik hoop voor jullie dat het deze keer lukt. Ik heb het wachtbankje van november niet gezien, maar het zou inderdaad mooi zijn als het bij ons ook goed gaat. Veel succes en eerst maar weer ongesteld worden.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden