Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan meiden.

FM/echo/BMS

30 nov: Pinklady (2e fm)

1 dec: DromenvaneenWonder (bms meting voor cryo tp)

Punctie

26 nov: Lisa

28 nov: Armanda

3-5 dec: Pink lady

Terugplaatsing

22 november: Akara

23 november: Maia (2 cryo's)

23 november: Suzie

28 november: Lisa

30 nov/1 dec: Hilly (1 cryo)

1 december: Armanda

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

12 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Zo, de eerste echte misselijkheid is een feit. Was al een paar dagen toenemend misselijk en vanmorgen voor het eerst moeten spugen. Samen met een wat licht roze bloedverlies op de vermoedelijke innestelingsdag, begin ik er wel in te geloven.

Maar dat misselijk zijn, herinner ik me alleen van mijn zwangerschap, moet de hele dag eten om het tegen te gaan.

Of kan die extreme misselijkheid ook van de utrogestan zijn? Ik blijf dus maar een slag om te arm houden, moet natuurlijk ook altijd want het kan sowieso nog alle kanten op. Maar moet nog even wachten met testen helaas.

Lfs, Maia

Geplaatst

Tja, ik vind het ook te vroeg hoor dus in die zin zou het van de medicatie moeten zijn, maar zo erg? Blijft onwerkelijk.

Afwachten gewoon maar.

Geplaatst

Oh maia, ik hoop het zo voor je! Zou echt helemaal geweldig zijn. Ik ga ook voor je duimen. 7dec kon je een test doen toch? In ieder geval veel succes met de misselijkheid!

Geplaatst

Jullie zijn lief hier, ik hoop van jullie ook allemaal veel geluk deze keer. De wonderen zijn de wereld niet uit, ook al denk je soms van wel.

Hier gaat het wel, voel me zwanger, maar bedenk me steeds dat het door de medicatie is. Want de teleurstelling zou straks heel groot zijn als blijkt dat ik het toch niet zo is, terwijl ik al stikmisselijk ben. Maar het zou geweldig zijn. Ik leef te hele dag met een engeltje en een duiveltje op mijn schouder.

Het is echt nog te vroeg om te testen dus zekerheid krijgen we nog niet.

Lfs, Maia

Geplaatst

Maia, ik ben voor je aan het duimen dat het niet enkel de medicatie is waardoor je je misselijk voelt. Kan toch niet???

Ga je echt wachten tot 7 december om te testen of ga je er vroeger een testje tegenaan gooien?

@Armanda ik ga nog niet morgen testen hoor maar overmorgen. Zit dan op wd9. Van mijn mk teste ik al op wd8 positief.

Geplaatst

Hilly dat is goed nieuws! bedoel je vandaag? succes hoor meis!

Ik ben net ook gebeld door MCK en ik heb morgen om 11.45u de tp! Heb 3 bevruchtingen van de 8 eitjes. Mag niet klagen.

Zat toch wel heel gespannen op het telefoontje te wachten hoor! Pfff beetje aan het hyperventileren...

Zometeen breng ik mijn meissie weg naar mijn zus want mijn man en ik gaan samen naar het zhs om zijn broer en vrouw op te halen... zij hebben zojuist een miskraam gehad van hun dochterjte van 20 weken! Zo verschrikkelijk! Ze hebben de bevalling opgewekt omdat ze erstig gehandicapt is (lichamelijk en geestelijk). Nu gaan ze met lege handen naar huis... echt zo erg!

Zij weten niet dat wij met een behandeling bezig zijn. We hebben het aan bijna niemand verteld dit keer. Voelt heel raar. Zij verliezen hun babietje. En wij zijn bezig er een te maken...

Akara, ja morgen testen inderdaad, nou ben echt heeeeel benieuwd. Hoop met je mee!

Maia, ja joh, het zou gewoon kunnen hoor! Ik snap je terughoudendheid, je wilt jezelf beschermen, zou ik ook doen. Je weet het gewoon maar nooit.

Balen dat het nog te vroeg is om te testen he! Dan wist je het tenminste! Maar trouwens, is dat zo? Als je nu zo misselijk bent... komt toch door de hormonen? Misschien zit er dan ook al hcg in je bloed... toch? Ik weet niet hoor, ik denk ook maar hardop.

Geplaatst

@hilly wat fijn dat jullie cryo goed is ontdooid! Heerlijk om straks een emmy aan boord te hebben

@ armanda 3 bevruchtingen uit 8 is inderdaad mooi. Ik hoop dat er morgen eentje van topkwaliteit kan worden teruggeplaatst.

Wat een verdrietig nieuws van je zus. Ik heb dit bij mijn beste vriendin meegemaakt met 21 weken. Ook een kindje met een ernstige aandoening. Echt super heftig. Veel sterkte.

Ik ga straks voor de 2e echo. Ben heel benieuwd. Ik zie eruit of ik 4 maanden zwanger ben. Gister inees best misselijk, lichte krampen en best aangekomen. Dus beetje vrees voor overstimulatie, maar voel me vandaag eigenlijk wel weer goed, dus mss valt het mee. Ik laat jullie weten wat er uit de echo komt

Geplaatst

Hey allemaal,

Jeetje wat spannend voor iedereen weer. Ik ben vandaag vrij, dus ga hard voor iedereen duimen.

@hilly goed om te horen dat de cryo ontdooid is en er een tp gepland is.

@ armanda 3 bevruchtingen is toch super. Fijn hoor. Alleen wel echt heel erg van je zus. Hopelijk kunnen jullie er een beetje voor haar zijn en tegelijkertijd ook aan jezelf denken. Sterkte.

@pinklady Klinkt heel bekend die dikke buik, krampen en misselijkheid. Ik wil je niet bang maken maar dat waren bij mij ook de tekenen van overstimulatie de eerste keer. Anderzijds hebben ze mij in het ziekenhuis ook uitgelegd dat je allerlei uiterlijke verschijnselen kunt hebben van overstimulatie, maar dat wanneer de bloedwaardes nog goed zijn (dat was in mijn geval niet, maar het kan dus wel) ze toch een punctie kunnen doen. Veel succes met de echo en vooral rustig aan doen. Ook voor jou sterkte.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Akara, jij zit bijna tegen testen aan, dat wilde je toch morgen doen? Hoe voel je je?

Pinklady, hopelijk is een geen sprake van overstimulatie en kan alles gewoon doorgaan.

Hilly, als het goed is, heb jij de cryo net binnenboord, goed opwarmen daarbinnen...

Armanda, succes morgen. Wat dubbel zo met het kindje van je zus. Afschuwelijk voor hen. Hopelijk kunnen ze er op den duur vrede mee hebben.

Ik ben vandaag een stuk minder misselijk dan gisteren. Gek genoeg geeft het me wel wat rust en lukt het me nu beter om het wachten even van me af te zetten. Misschien had ik gewoon een virusje ofzo, das mooi verwarrend in die wachtweken. We houden de moed erin en blijven gewoon duimen voor iedereen.

Gr.Maia

Geplaatst

He meiden,

Net de echo gehad. De arts snapte wel waarom ik wat misselijk ben en ik ook. Totaal 48 follikels, waarvan 14 serieuze kandidaten. Maandag de punctie. BMS ziet er ook goed uit.

Ik ga me maar een beetje koest houden dit weekend. Maar nu nog even lekker naar de kapper

Liefs

Geplaatst

@pinklady, 48 follikels? Dat is echt veel! Hopen dat er nog een paar mee gaan doen!

@hilly mooi dat hij aan boord is! Lekker broeden nu!

@maia wel fijne dat je wat minder misselijk bent, ik heb het ook een keer gehad van de utrogestan. Hop voor jou dat het toch ergens anders door komt!

@armanda, wat een heftig verhaal van je zus! Lijkt me moeilijk om daar mee om te gaan, zeker nu je zelf in deze fase zit!

@amara hou je het nog vol? Wat is je gevoel?

Hoe gaat het z'n gangetje, vind het gek dat ik me eigenlijk best goed voel. Vorige keren wet ik gek van de utrogestan en nu heb ik nergens last van, zou dat een teken zijn? (ik wil gewoon overal een teken in zien!)

Pff nog een week.... (hoop dat ik dat haal)

Geplaatst

48! tjonge da's echt veel he pinklady! fijn dat er genoeg serieuse kandidaten zijn! dus maandag de punctie, da's mooi! hopelijk wordt je buik weer een beetje normaal.

dus morgenavond de pregnyl spuiten zeker?

hilly, jeeeeeh je hebt 'm on board. nu beginnen de verschrikkelijke wachtweken.... ik doe vanaf morgen met je mee...!

bedankt voor de lieve woorden meiden. het was verschrikkelijk om te horen hoe gehandicapt het babytje van mijn schoonzus was. beter maar dat het nu 'gehaald' is dan.

nu zijn ze weer thuis. en ik ook weer. even uitblazen...

Geplaatst

@Hilly, wat goed dat je vandaag nog een tp gehad heb! Nu beginnen idd terug die vreselijke ww. Wanneer mag je testen?

@Pinklady, amai, 48!! Als er nu 14 serieuze kandidaten zijn zullen het er maandag normaal toch meer zijn. M'n duimen draaien voor jou!

@suzie, ga je echt wachten tot de bloedtest om te testen? Dat zou ik echt niet kunnen hoor!

@armanda, kan me voorstellen dat het zenuwslopende ogenblikkenn waren voor ze je opbelden. Vind dat echt verschrikkelijk om zo 'het verdikt' te moeten afwachten. Nu is het wachten tot morgen op de tp. Zouden ze er 1 terugplaatsen en de andere 2 proberen invriezen? Of hoe doen ze dat bij jou?

@maia, die misselijkheid is zoiezo in vlagen hoor meid dus zeker en vast de moed niet opgeven!!

Ik ben vooral heel onzeker. Heb wel beetje last van m'n borsten, die 'tintelen' en zijn ook groter dan anders. Normaal heb ik dit niet van de utrogestan.

Ook af en toe een steekje in m'n onderbuik. als ik moet niezen of hoesten kan dat soms echt pijn doen.

Mijn maag is ook niet echt 100% en moest vandaag verschillende keren een wandelingetje gaan maken om m'n maag op orde te krijgen. Het was natuurlijk ook heel warm op het bureau dus het kan daar ook aanliggen natuurlijk... Pff, waarom zijn die ww toch zo verwarrend???

Geplaatst

Hoi Suzie, menstruatiekrampen zeggen niet zoveel hoor, die kun je ook hebben als je zwanger bent. Wederom verwarrend en spannend.

Mijn duimen draaien weer vandaag voor iedereen....

X

Geplaatst

Hallo dames, Ik heb dus idd deze ochtend getest. En ja hoor, hij was heel licht positief. (hele kleine joepie!!) Ik beeld het me niet in want m'n man zag het ook. Het is wel heel licht. Dus morgen test ik opnieuw om te zien of het donkerder word.

De pregnyl kan het in elk geval niet meer zijn want die heb ik 14 dagen geleden gezet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden