Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Akara! Jahoe! Ik verklaar het Wachtbankje groen geopend! Hopelijk is hij morgen donkerder!

Hier na een nacht vol kramp geen rood te zien gelukkig. Ook geen kramp meer maar wel steken af en toe, misschien toch innesteling? Pfff killing dit! Ga woensdag testen dus nog even volhouden!

Amanda, I alles goed gegaan? Lekker broeden nu?

Geplaatst

@Armanda Laat je maar lekker verwennen de komende dagen. Vergeet je baarmoederdoorbloedingswandelingen niet hé ;-) Ik duim voor je dat het een plakkertje is!!

Mijn man reageerde licht positief. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, ik had de arme man uit z'n bed gelicht om ook te gaan kijken... Hij kon het eerst niet zien maar toen hij in het licht keek zag hij het wel.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik de test om 5u30 gedaan heb en toen ik effectief opstond 7u40 dan was de plus weg. Maar m'n man had hem ook gezien dus is het geen gezichtsbedrog geweest. Ik heb er in elk geval de bijsluiter bijgehaald en daar staat op: Ongeacht of het resultaat na 10min veranderd, veranderd dit niets aan de initiele uitslag.

Daardoor een heel kleine jipie. Maar officieel mezelf in het groen zetten, dat wil ik nog niet. Maar eerst ff de test van morgenochtend afwachten..

@suzie, ik zou het niet uithouden tot woensdag hoor meid! Wat heb jij veel karakter seg!!

Geplaatst

@akara dat ziet er hoopvol uit! Wat fijn

@armanda wat fijn je emmy nu aan boord. Prima idee lekker relaxen nu

Hier rustig afwachten op de punctie maandag. Gelukkig niet meer echt misselijk. Vooral een volle buik gevoel, maar dat is logisch.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Mijn duimen zijn overuren aan het doen voor je Pinklady! (voor jullie trouwens allemaal hoor!) Hoop dat er maandag meer dan 14 zijn gaan meedoen zodat jullie lekker veel top emmy's kunnen hebben!

Geplaatst

Akara, wat geweldig!! Hopelijk worden de testen nu steeds donderder, maar een plus is een plus hoor. En je bent best vroeg met testen dus er is nog geen overvloed aan HCG, logisch dat ie licht is.

Armanda, vol goede moed het wachtbankje op! Gezellig!

Hier gaat het wel. Misselijkheid komt en gaat, voel me echt zwanger. Heb afgelopen woensdag een test gedaan, belachelijk vroeg en die was natuurlijk negatief. Maar ik heb zo'n hekel aan negatieve testen gekregen dat ik niet meer te vroeg wil testen. Wordt toch zeker woensdag, maar beter nog donderdag of vrijdag. Als het dan negatief is, is het balen, maar heb ik ook zekerheid. Kan me inmiddels bijna niet voorstellen dat ik niet zwanger ben, maar ik houd ook een vette slag om de arm ivm de medicatie (misselijkheid).

Ik ga straks werken, maar ik blijf duimen voor jullie allemaal (en mezelf).

Lfs

Geplaatst

Beste Akara, wanneer is je bloedtest? Ik wil je niet laten scrikken, maar ik heb nu al twee keer gehad dat een thuistest positief was, terwijl de bloedtest een hcg waarde gaf die niet levensvatbaar was. Natuurlijk hoeft dat bij jou niet zo te gaan, maar de val van de roze wolk is heel erg hard en die bespaar ik je graag.

Geplaatst

Hilly, ik heb het zelf ook al meegemaakt, daarom dat ik nog zeer voorzichtig ben en ik mezelf zeker en vast nog niet groen wil maken in het lijstje. Ik heb donderdag de bloedtest. Heb dus nog 5 dagen te gaan. Vandaar dat ik ook morgen en overmorgen ga testen. Op die manier weet ik of het duidelijker word of niet.

De vorige keer was dit niet het geval en wist ik dat er iets mis was.

Geplaatst

Hoi allemaal,

@Suzie: buikkramp betekent nog niks hoor, niet opgeven. Ik hoop dat het meevalt en dat jouw kleine wonder mag groeien en groeien!

@Armanda: Goed jezelf verwennen meid, de kleine is aan boord, hopelijk blijft hij goed plakken!

@Akara: het lijkt erop dat je zwanger bent, vet spannend! En nu maar hopen dat de test steeds donkerder wordt en dan spring je een gat in de lucht!!!

@Maia: superspannende tijd, wat knap dat je het zo goed aanvoelt. Balen dat je steeds misselijk bent. Ik hoop dat deze misselijkheid snel wordt beloond met een positieve knaltest!

@Hilly: Heb je gisteren een tp gehad? Is het goed gegaan?

Hier goed nieuws! Vandaag voor BMS-meting geweest en het was 11,2 mm dus ik mag over vier dagen een tp. Nu maar duimen draaien dat de eskimo's goed ontdooien! Het is me alles waard!!!

Verder een heerlijke dag gehad, ik ben lekker gaan woonshoppen met een vriendin. Heb van alles gekocht: schilderijen, kussentjes, een klok, vogelhuisjes, Kerstversiering en lekker samen gegeten. Het was een heerlijke dag. Ik heb gisteren wel een feestje gehad en iets te veel wijn gedronken en iets te hard gedanst, sjee, wat een droge mond en al mijn spieren doen zeer. Nu ga ik een paar dagen heeeeeeel goed en ontspannen voor mezelf zorgen zodat ik een lekker warm en gezond nestje heb voor onze eskimootjes!

Tot schrijfs! Ancoliene

Geplaatst

@Akara Gefeliciteerd!! Dat zou echt super zijn. Na hoeveel dagen heb je nu getest? Ik hoop voor je dat het streepje morgen nog duidelijker is. Ik duim voor je.

Geplaatst

@Lisa, gisteren was wd9 na tp en de foto van vandaag dus wd10 na tp

Zo, deze ochtend vroeg getest (ben samen met m'n man opgestaan die de vroege shift opmoest deze ochtend) Ben daarna wel terug in m'n bedje gekropen hoor want 4u30 vond ik toch een beetje te vroeg ;-) Het resultaat zie je hieronder.

[ATTACH=CONFIG]4838[/ATTACH]

Geplaatst

@mama-in-love. Ik ben je voorzichtig komen vervoegen in het uitgerekend in augustus. Er kan jammergenoeg nog zoveel verkeerd gaan, ook al heb ik al 2 dagen positief getest, ga maar echt gerust zijn op 6 december als ik de uitslag krijg van mijn bloedtest...

Geplaatst

Wat een mooie streep Akara! Dat kan niet meer missen toch?!

@ancoline, ik weet dat het niets hoeft te zeggen maar heb echt geen goed gevoel.

@mamma in love ik zou je heeeeeeeel graag komen vergezellen straks, maar dan toch eerst een positieve test....

Hier nu wd8, nog steeds krampen en lage rugpijn. Vanochtend ook wakker geworden met hoofdpijn dus een erg grote kans dat ik vandaag of morgen ongi wordt :(

Wil waarschijnlijk morgen gaan testen om toch maar alvast zekerheid te hebben. Heb vorige week vrijdag de tp gehad dan zou er morgen iets te zien moeten zijn toch?

Geplaatst

Suzie, dan zit jij morgen zoals ik vandaag zat. Niet dat je daar mag vanop aan gaan natuurlijk. Ieder lichaam is anders. Ik had ook lichte krampen in m'n onderbuik en lage rugpijn. Voor mij is dit net een teken dat alles goed is...

Het is niet omdat je 'maar' een 5 cellige teruggeplaats hebt gekregen dat het dan automatisch negatief is hé! Ik ken mensen die met dit resultaat zwanger zijn geworden en nu een prachtige zoon hebben. Dus zeker en vast niet wanhopen!!!! Hou de moed erin meid :knuf:

Geplaatst

Akara, dat ziet er heel goed uit! Ik snap dat je wat voorzichtig bent, maar aan de andere kant ziet het er wel heel positief uit.

Suzie, ik herken je spanning helemaal. Ik heb sinds twee dagen pijnlijkere en stevigere borsten. Het voelt alsof ik ongesteld moet worden, dan krijg ik dat ook altijd. Anderzijds kan het ook betekenen dat ik misschien toch zwanger ben. Pfff, moet maar niet te veel denken want dan maak ik mezelf gek. Ik ga vanmiddag maar eens lekker wandelen. Ff eruit en m'n gedachten een beetje laten gaan.

Geplaatst

Nou meiden, het kan idd alle kanten op met die tekenen van jullie.... irritant he! wist je het maar gelijk. elke dag die je langer moet wachten is te lang! Pfff ik ben er nog lang niet.

ik voel me echt heel zwaar. nog altijd wel last van de punctie (ookal deed ie neit zo'n pijn, maar nu er na wel).

mijn buik is dik en mijn broek kan niet dicht.

per gister met utro bollen begonnen.

ben sloom en weinig energie, en zelfs benauwd...

hadden jullie ook wat naweeen van de punctie?

Geplaatst

Armanda, ik had hetzelfde van jou. Liep de eerste dagen gewoon in mijn pyamabroek rond. Dit was zoveel makkelijker. Als ik toch naar buiten moest deed ik een andere broek aan...

Gewoon luisteren naar je lichaam, als dit zegt rustig aan doen dan moet je dat gewoon doen!

Geplaatst

@armanda de nasleep van de punctie herken ik heel goed. Vorige keer heb ik zeker 1,5 week last gehad van opgezette buik, beurs gevoel en dat soort dingen. De eerste dagen heb ik vooral veel gelegen en een comfortabele joggingbroek gedragen. Ben benieuwd hoe dat de komende dagen zal zijn na de punctie morgen.

Geplaatst

Dames,

wil me graag bij jullie voegen.

Heb afgelopen maandag mijn eerste terugplaatsing gehad van 2 embryo's in m'n tweede icsi behandeling.

Embryo's waren van matig tot redelijke kwaliteit, maar dat zegt ook niet alles, heb ik al wel begrepen.

Zit nu op dag 6 na de tp en begin t nu wel erg lastig te vinden, dat wachten. Weet niet goed waar ik t zoeken moet en kan moeilijk afleiding vinden. Probeer positief te zijn, maar ben zo bang voor teleurstelling.

Sinds vandaag voel ik mn buik n beetje. Voelt n beetje onbestemd, beetje als vage ongi-klachten. En dit kan dus ook weer alle kanten opgaan, ik weet t.....

11 dec mag ik voor een bloedtest naar t ziekenhuis. Ik wil volgend weekend thuis gaan testen.

Geplaatst

Hi Brenn, welkom op dit bankje. Het wachten is inderdaad geen eenvoudige opgave, zeker niet met alle dingen die je voelt of niet voelt gebeuren in je lichaam. Sterkte

Geplaatst

Welkom Brenn, Schrijf maar alles lekker hier van je af! We zijn er om elkaar te steunen, we weten immers jammergenoeg allemaal hoe verschrikkelijk die ww zijn!

Nog heel veel sterkt!

Geplaatst

Hi Brenn, welkom hier. Iedereen hier herkent de spanning van de ww. Daarom vind ik het prettig om hier af en toe met anderen over te kunnen hebben. Gewoon even spuien.

@armanda Last van de punctie herken ik zeker. Bij mij is het nu een week geleden en vandaag ben ik gaan wandelen en met pittige buikpijn thuis gekomen. Ik begreep van de arts tijdens de punctie dat hoe stugger de eiblaasjes bij het weghalen zijn hoe meer en hoe langer je er last van kunt hebben. Hopelijk gaat het snel weer beter en vooral naar je eigen lichaam luisteren.

Overigens kan ik 14dec pas een bloedtest doen in het ziekenhuis. Had eerder begrepen dat het 12dec was, maar het is dus pas de 14e.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden