Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Akara, veel plezier bij je echo vandaag. Wat zal het al een verschil zijn als met je eerste echo!!

Het was idd een heel groot verschil met de vorige echo. De vorige keer was er nauwelijks wat te zien en nu is onze mini al 2cm met een zeer duidelijk kloppend hartje.

hij/zij zit perfect op schema!

Ik mag ook stoppen met de bollen en ben daar helemaal niet rouwig om!

Met mijn misselijkheid gaat het redelijk goed. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik regelmatig kleine dingen eet en dan valt het redelijk goed mee. Ben wel super super moe. Vanaf ik nog maar een kleinigheidje doe ben ik echt uitgeput. Hoe gaat het trouwens met jullie dames? Alles goed? Niet teveel klachten?

Heb wel een voorschrift meegekregen voor een griepvactienatie. Als er geen epedimie was mocht ik wachten tot 12w maar nu blijkt er toch een op komst te zijn dus weet ik niet goed wat ermee aan te vangen. Wachten tot 12 weken, (dat is nog 3 weken) of me gewoon laten inenten. Probleem is dat het zoeizo 2 weken duurt eer het vacin effectief werkt. Ik weet het niet wat het beste zou zijn.

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Akara, wat heerlijk dat je zo'n goede echo gehad hebt!! Het is zo mooi, hadden ze maar een echoapparaat voor thuis, dan had ik hem gekocht;-)

mag jij nu stoppen met de bollen? Ik ben daar ook mee bezig. De arts zegt dat het al kan, dat ik het eerst 4 dagen af kan bouwen naar 2x2 en dan stoppen, maar ik durf niet echt. 10 weken is juist het moment dat de placenta het van het voedingsballetje over het gaat nemen toch? Ik wil erg graag vanaf, heb echt een hekel aan die slagroombolletjes maar ik moet de moed nog verzamelen het ook echt te gaan doen!

@nathalie28, jij had toch ook pas je echo!! Alles goed??

Geplaatst

hoi,

hier annengel vanaf een roze wolkje... ik vlieg nu op zulke hoge hoogtes, dat ik eigenlijk best bang ben eraf te vallen. Het enige wat ik merk ik dat ik veel moet plassen... ben niet moe, ben niet misselijk, gelukkig mag ik woensdag voor de echo en als die goed is, mag iedereen het weten!

Geplaatst

Ik mag idd nu stoppen met de bollen Loesje. Ik mocht van de ene op de andere dag stoppen. Dit heb ik van mijn dochter ook gehad. Toen moest ik ze nemen tot 12 weken (in realiteit heb ik ze genomen tot 11 weken 3 dagen omdat dan m'n pakje leeg was) Maar mijn fertiliteitsarts zei: als er een duidelijke hartactiviteit te zien is is alles goed en mag er gestopt worden met de bollen.

Ik heb het vandaag tegen iedereen gezegd. Eerst mooi m'n papiertje gaan afgeven aan de grote baas zodat hij op de hoogte was van m'n zwangerschap. Hij wenste met van ganser harte proficiat en ben daar heel blij om. Ook alle collega's waren zeer blij voor mij en ben eigenlijk wel blij dat ik het nu niet meer verborgen dien te houden. Echt een soort van opluchting. er waren veel collega's die zeiden: ik dacht het al, je zag zo wit te laatste tijd en zo moe, ik dacht al dat je zwanger was.

Zo zie je maar, ook al weten ze van niets, op de een of andere manier hebben ze het soms toch wel door...

Geplaatst

Akara, wat fijn weer n goede echo!!

Ik hoefde zelf maar 2weken utrogestan moeten gebruiken en dan 2 x 2. Heb t wel iets langer gedaan, paar dagen maar want ik was t zooo zat.

ik moet nu n afspraak maken bij de verloskundige voor intake en daarna ga ik weer terug naar de gyn.

Nu blijkt r in mijn woonplaats slechts 1 verloskundigepraktijk te zitten. Die zijn slechts bereikbaar van 9 tot 12 en van 12.30 tot 14.30!! Wat patiënt-onvriendelijk zeg, die tijden. Offe ligt dit nu aan mij en hebben alle verloskundigen kinderen en zijn alleen tijdens schooltijd bereikbaar? Hoop niet dat ik alleen tijdens schooltijd hoef te bevallen ;-)

sorry voor mn gezeur, maar word altijd zo kriegel van die beperkte tijden......

Geplaatst

Ik teken ook voor zo'n apparaat thuis Loesje!!

De echo was goed gelukkig, 2 kloppende hartjes!

Groetjes Nathalie

Akara, wat heerlijk dat je zo'n goede echo gehad hebt!! Het is zo mooi, hadden ze maar een echoapparaat voor thuis, dan had ik hem gekocht;-)

mag jij nu stoppen met de bollen? Ik ben daar ook mee bezig. De arts zegt dat het al kan, dat ik het eerst 4 dagen af kan bouwen naar 2x2 en dan stoppen, maar ik durf niet echt. 10 weken is juist het moment dat de placenta het van het voedingsballetje over het gaat nemen toch? Ik wil erg graag vanaf, heb echt een hekel aan die slagroombolletjes maar ik moet de moed nog verzamelen het ook echt te gaan doen!

@nathalie28, jij had toch ook pas je echo!! Alles goed??

Geplaatst

Geweldig, 2!!! Wist je dat al?! Gefeliciteerd!!QUOTE=Nathalie28;599357]Ik teken ook voor zo'n apparaat thuis Loesje!!De echo was goed gelukkig, 2 kloppende hartjes!Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Meiden , ik ben niet zo actief op dit topic. Maar vandaag de 2de echo gehad en alles is goed, mooi hartje zien kloppen. Op naar de 12 weken echo en de combitest op 6 febr.

Geplaatst

breek in....

Wauw Sas, wat geweldig jou op n 'uitgerekend topic' te zien! Wat n wonder he?! Geniet ervan en alle andere meiden ook!

....breek uit.

xxx, mees

Geplaatst

Hey Meiden,

Fijn dat jullie echo's allemaal goed zijn. Altijd weer een feestje om het kindje weer te zien.

Zelf mag ik a.s. maandag weer. Ben dan bijna tien weken (alweer) zwanger.

De onzekerheden slaan af en toe echt weer toe hoor hier.

Eergisteren was ik zonder kokhals neigingen gewoon het eten aan het klaar maken en at het zelf nog op ook.

Gisterenochtend voelde ik mij ook nog goed, dus had echt zoiets van.........................hoe kan dat nou ineens. Was natuurlijk gelijk weer bang, maar gisteravond heeft mijn man het avondeten verder klaar moeten maken, want ik trok het echt niet meer.

Mijn man heeft ook samen met ons zoontje gegeten. Ik kreeg het echt niet weg.

Wat mij op dit moment heeeeeerlijk smaakt..................bruin brood met smeerkaas. Dat vind ik zo lekker op dit moment.

Heb dus maar extra Goudkuipje in huis.........hihihihihi

Wie van jullie gaan er ook een combitest doen? Ik lees sowieso Sas. Ikzelf doe het toch ook. Leeftijd gaat meespelen en toch (een beetje) zekerheid te hebben.

Wanneer gaan jullie vertellen dat jullie zwanger zijn. Bij ons weten de ouders / broers,zussen het al.

Verder nog niemand. Als maandag de echo goed is, dan zal ik het verder gaan vertellen en ook op mijn werk.

Mijn assistente is nl. zwanger en die is in mei uitgerekend. We zijn dus druk bezig voor een vervanger voor haar, maar deze vervanger zal dus langer moeten blijven en wij hebben één maand overlap, dus dan moet er nog een oplossing gevonden gaan worden. Ben al erg benieuwd als ik het mijn baas ga vertellen............

Geplaatst

-breek in-

Chantal, gefeliciteerd! Ik zie toevalig dat je voor de 2e keer mama gaat worden! Succes met de echo meis.

We hebben in 2005 een tijd samen geschreven op het oude BB. (Alias N.ala)

Wij sukkelen nog steeds, na een miskraam afgelopen juni, door voor ons (hopelijk...) eerste kindje...

Succes wijffie! Op naar een mooie beeb!!

-breek uit-

Geplaatst

Wij doen ook de combi test. Heb ik idd zekerheid...

Bij mij weet ondertussen zo goed als iedereen het. Ook op het werk heb ik het afgelopen maandag verteld (nadat ik eerst aan m'n baas m'n officieel attest was gaan afgeven van zwangerschap. Toch altijd spannen hoe er gereageerd word. Maar hij was heel blij voor mij en dat is echt wel leuk!)

Ik zit in een team van 5 collega's waarvan ik er eigenlijk 1 directe heb met wie ik elke dag samenwerk (wij doen echt hetzelfde werk) en die is heel blij voor mij. Zij weet van de ganse situatie van de icsi want ik vond dat ze het recht had om te weten waarom ik zoveel afwezig was op het werk. Jammergenoeg hebben we een bazin die ons heel veel stress bezorgd en nu is mijn directe collega bezorgd over wat er gaat gebeuren in de maanden dat ik er niet zal zijn. Bij ons op het werk is niet iedereen bekwaam om het werk te doen dat wij doen. Niet dat ik een dikke nek wil hebben of zo maar er moet wel verdergekeken en gedacht worden dan dat je neus lang is en jammergenoeg is dat niet voor iedereen weggelegd...

Zal dus ook nog veel voeten in de aarde hebben eer alles geregeld zal zijn voor mijn afwezigheid. (bij ons in België is dit 4maanden. Ik weet niet hoeveel dit er zijn in Nederland?)

Ikzelf voel me nogaltijd uitgeput. Ik was deze ochtend opgestaan en rechtstreeks de douche ingestapt en toen ik eruit kwam was ik echt een puinhoopje. Ik kon gewoon niet meer, had totaal geen energie meer...

Ik moet er ook voor zorgen dat mijn maag nooit volledig leeg is want anders heb ik echt een probleem. Ik kan nog steeds het eten klaarmaken maar het opeten is iets anders. Eet echt maar de helft of zelfs nog minder dan anders op. Ik zit gewoon vol en na een half uurtje begint m'n maag terug te knorren.

Wat een zwangerschap allemaal niet kan doen met je lichaam. (Maar ik neem het er echt met heel erg veel plezier bij zoals jullie allemaal waarschijnlijk!)

Dikke knuffel voor jullie allemaal en op naar die 12w!!

Geplaatst

Hoi sas, van harte gefeliciteerd met je mooie echo!!!

Hoi Meiden , ik ben niet zo actief op dit topic. Maar vandaag de 2de echo gehad en alles is goed, mooi hartje zien kloppen. Op naar de 12 weken echo en de combitest op 6 febr.
Geplaatst

Wij hebben het als nel aan alle mensen dicht om ons heen verteld. Zijn altijd erg open geweest over onze behandelingen en miskramen, nu vroeg iedereen natuurlijk naar de eerste behandeling in Duitsland. Mensen vroegen ernaar en als we Ze zagen hebben we het direct verteld na de 6 weken echo. Dit zijn de +/- 50 mensen het dichtste om ons heen, en dit Zijn de belangrijkste. De overige gaan we de denk ik pas met 12 weken vertellen, of in ieder geval na onze 11 weken echo!

Geplaatst

Ouders, broer, zus en op t werk weten t, ook paar vrienden natuurlijk.

Als mensen weten van de icsi en je afwezigheid, vind ik t n beetje gek om tot 12 weken te wachten.... Maar das voor iedereen anders.

wil ook n combinatietest. Maar lees bij jullie over zekerheid....? Die heb je niet hoor bij combitest, is slechts n kansberekening.

Voor meer zekerheid is vlokkentest of vruchtwaterpunctie nodig. Daar ben ik eigenlijk nog niet uit......

Iemand hier al wel?

Heb trouwens volgende week vrijdag mn intake bij de verloskundige. Ben dan precies 10 weken. Verheug me wel op eindelijk de 2e echo, maar toch wel weer spannend.

Geplaatst

Gisteren een heel spannend moment gehad. Ik had een explosie aan bloedverlies met stolsels. (sorry voor vieze details) Gelijk zkh gebeld en mochten komen voor een echo. En alles is nog helemaal goed met kindje. Waarschijnlijk een bloeding van de placenta. Dit is een bikkeltje;-)

Geplaatst

Loesje, wat zal je geschrokken zijn, bah je wil gewoon geen bloed zien in de zwangerschap. Ik heb ook wat bloedverlies gehad oudjaarsdag,maar dat kwam wrs door het inbrengen van de bollen met de applicator, die waarschijnlijk een vaatje heeft geraakt. Maar tocch je schrikt je rot.

Gelukkig is alles goed met je bikkeltje

Geplaatst
Gisteren een heel spannend moment gehad. Ik had een explosie aan bloedverlies met stolsels. (sorry voor vieze details) Gelijk zkh gebeld en mochten komen voor een echo. En alles is nog helemaal goed met kindje. Waarschijnlijk een bloeding van de placenta. Dit is een bikkeltje;-)

Wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig mocht je gelijk langskomen om te zien dat alles goed gaat met jullie beeb!!

Geplaatst

Hi,

Gisteren de 2e echo gehad en hebben we naar onze smurf mogen kijken. Bijna 3cm lang en alles is in orde.

De IVF arts heeft ons "ontslagen" en mag mij nu tussen de huis-, tuin-, en keukenzwangeren gaan voegen :-)

Geplaatst
Hi,Gisteren de 2e echo gehad en hebben we naar onze smurf mogen kijken. Bijna 3cm lang en alles is in orde.De IVF arts heeft ons "ontslagen" en mag mij nu tussen de huis-, tuin-, en keukenzwangeren gaan voegen :-)
Haha, helemaal goed, gefeliciteerd met je mooie echo!! ik mag morgen weer, en das wel nodig ook want merk dat beetje vertrouwen in mijn lijf wat ik op aan het bouwen was weer helemaal us ingestort de laatste week. Hoop dat ik na morgen weer kan gaan genieten !
Geplaatst

@ Champietal, fijn dat je je smurf weer hebt gezien!

@ Loesje, hou vertrouwen in je lijf. Morgen weer een mooie echo.

Hier nog wachten tot de 6de.....zou wel eerder even willen kijken daarbinnen....

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Echo:

4 jan: Akara (2
e
)

6 febr: Sas ( 3de)

14 jan: Champietal (2
e
)

18 Jan: Loesje (3
e
)

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

12 aug: Akara

14 aug: Champietal

16 aug: Sas

16 aug: Brenn

Geplaatst
[h=2]icon1.png[/h]

Echo:
4 jan: Akara (2
e
)6 febr: Sas ( 3de) 14 jan: Champietal (2
e
)18 Jan: Loesje (4
e
)
Uitgerekend:
29 juli: Annengel9 aug: Loesje12 aug: Akara14 aug: Champietal16 aug: Sas16 aug: Brenn

Ik was er weer tussenuit gevallen;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden