Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas ik vind het verschrikkelijk voor jullie!! Ik hoop echt op alsnog een goede uitslag voor jullie!!

Heel veel sterkte gewenst in deze verschrikkelijke onzekere periode!

Groetjes Nathalie

Helaas een slechte uitslag. op Down 1;160, trisomie 18: 1:25 en trisomie 13 1: 30. Doorverwezen naar UMC afdeling prenetale screening. Daar bespreken welke onderzoeken gedaan kunnen worden,voor en nadelen en risicos bespreken. Dan denken we snel of de vruchtwaterpunctie te doen of bloedonderzoek in Duitsland , als daar naast de trisomie 18 en 13 ook andere worden meegenomen zoals bij de vruchtwaterpunctie. We willen snel weten waar we aan toe zijn. Maar we gaan uit van het slechste met deze waarden. We zijn ondanks dat we rekneing hielden met helemaal stuk en verdrietig.
  • Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, ik hoop dat ik op valentijnsdag naar ons kleintje mag spieken!! Het mooiste valentijnscadeau ooit!! Dat hopen we tenminste want wij hebben onze intake bij de ziekenhuisverloskundige, ik hoop dat er ook een echo bijzit. hiervoor altijd nog bij de fertiliteitsartsen geweest. Deze zitten wel in hetzelfde team, want ze willen ons blijven volgen omdat we medisch redelijk complex in elkaar zitten. Zin in donderdag!!

Geplaatst

Meiden,

We hebben na een goed gesprek met de artsen besloten om een vlokkentest te doen. Deze kan as maandag al mits de placenta zo ligt dat er geen risico voor Uk is. Op de echo vandaag was dat wel het geval. De arts hoopt dat dat maandag anders is. Indien de test gedaan kan worden hebben we woensdagmiddag de uitslag al. Dit is nog een beperkte uitslag of er 1vd 3 trisomieen waarop we hoog scoren aanwezig is. Zo ja dan kunnen we zelf al een keus maken aangaande wel/niet beeindigen van de zwangerschap. Indien de uitslag goed is, kan de vlag nog niet uit want we moeten dan 2 weken wachten op de volledige uitslag die aangeeft of er andere afwijkingen zijn en welke dat dan zijn. De bloedtest via Duitsland is minder adekwaat en test alleen op die 3 trisomieen en niet op andere afwijkingen , die wij wel willen weten. We doen wel in onderzoeksverband mee aan de bloedtest,maar krijgen daar dan geen uitslag van te horen.

Aan de ene kant ben ik "blij"met de snelle actie. Hoe eerder we "het"weten hoe beter. Maar ik vind het ook doodeng omdat als het niet goed is de vreselijke beslissing geomen moet worden.

Ik merk dat probeer om afstand te nemen van Uk, zo van als we toch afscheid moeten nemen dan maar niet hechten. Maar merk ook dat ik dat niet goed kan. Voelt ook niet eerlijk naar Uk toe. Weet niet of ik het zo uitleg dat jullie het begrijpen.

Kortom we weten iets meer maar de onzekerheid is er nog wel voorlopig.

Ik lees wel mee maar heb ff geen puf om op een ieder te reageren, dat wil niet zeggen dat ik aan jullie denk!

Geplaatst

Hallo Sas,

Ik wou al een tijdje reageren maar heb een infectie van mijn bovenste luchtwegen gehad (en eigenlijk nu nog) dus dat was er nog nog niet van gekomen.

Ik vind het heel erg jammer voor jullie dat de nekplooimeting niet ok was. Het moet echt niet makkelijk zijn om hiermee om te gaan.

Hebben jullie eerst zo'n lijdensweg moeten doorlopen om dan zoiets mee te maken. Ik hoop dat maandag de vlokkentest zal kunnen doorgaan en dat jullie dan eindelijk meer zekerheid zullen hebben.

Je moet je zeker en vast niet schuldig voelen dat je meer afstand neemt van jullie Uk want ik zou net zo reageren. Want als je zou beslissen om afscheid te nemen van jullie Uk dan is het zoiezo geen makkelijke beslissing dus is het normaal dat je toch een beetje 'afstand' probeerd te nemen.

Wat jullie uiteindelijke beslissing ook zal zijn, het is niet makkellijk maar het zal de juiste beslissing voor jullie zijn!

Ik ga nu iets schrijven dat me mss niet in dankbaarheid zal afgenomen worden maar ondanks de goede nekplooimeting en goede bloeduitslagen hebben mijn man en ik hier ook al heel veel over gepraat. Langs beide zijden van mijn ouders zitten er afwijkingen in de familie. Onder andere ook open verhemelte dat in een erge vorm een open rugje kan zijn. Een open verhemelte is zeer goed op te lossen, begrijp me niet verkeerd en dit zou mij ook niets uitmaken. Maar als bij ons de testen een open rugje zouden aangetoont hebben of een andere afwijking (die in een lage levenskwaliteit) zou resulteren zouden wij gekozen hebben voor abortus. Ik weet dat dit heel hard klinkt en dat veel mensen het niet met me eens zullen zijn maar toen ik zwanger was van ons eerste hebben m'n man en ik hier uren/dagen over gebabbeld. Ook toen ik nu terug zwanger bleek hebben we het er terug overgehad en onze mening is dezelfde gebleven. Het is natuurlijk een moeilijke beslissing die er genomene zou moeten worden als je gaat voor afbreking van de zwangerschap maar op lange termijn (eens de beide ouders er niet meer zijn) dan is het niet evidient om oplossingen te hebben. Wij zien dit bij mijn nonkel en tante, beiden uit een andere familie maar toch hetzelfde 'probleem'. Het zijn schatten van mensen, echt waar maar ik zou niet graag mijn dochter willen 'dwingen' om deze zware zorg op haar te nemen op lange termijn. Ik zeg het nogmaals, dit is mijn mening en veel mensen zullen het hier totaal niet over eens eens zijn maar zou zie ik (en mijn partner) het.

Geplaatst

Hey Sas,

Ik wil jullie voor a.s. maandag heel veel succes wensen en ook de dagen erna.

Hoe moeilijk de keuze zal zijn die jullie misschien moeten maken, jullie maken die keuze en niemand anders mag en kan daar over oordelen!!

Geplaatst

@ Akara, Dank je voor je lieve woorden. Zoals jullie er in staan, staan wij er ook in. Wij willen geen kindje op de wereld laten komen met een ernstige afwijking. Niet omdat we egoistisch zijn,maar het juist egoistisch vinden om een kindje wel te laten komen in een wereld die steeds harder wordt voor "mensen die afwijken". Je weet ook niet wat het kindje aan zorg zal nodig hebben, misschien wel heel veel ziekenhuis opnames moet ondergaan, vervelende behandelingen, pijn lijdt. Ook de zorg voor een kindje is bij ons een issue. Wij zijn allebei wat ouder, ik 45 mijn lief is bijna 55. Over 20 jaar ben ik 65 en is hij 75; wie zegt dat wij dan nog in staat is om voor een kind te zorgen met een beperking? Zou kunnen betekenen dat we al vroeg een kindje uit huis moeten plaatsen.

Voor ons is de overweging van wel/niet laten komen er een van wat is in het belang van het kindje en niet wat is in ons belang. Maar goed, een ieder mag daar anders over denken. Wat wij besluiten gebeurt met de grootste zorgvuldigheid en met de grootste liefde die wij voelen voor onze Uk.

Maar wat hoop ik met heel mijn hart dat wij deze beslissing niet hoeven te nemen.

Geplaatst
@ Akara, Dank je voor je lieve woorden. Zoals jullie er in staan, staan wij er ook in. Wij willen geen kindje op de wereld laten komen met een ernstige afwijking. Niet omdat we egoistisch zijn,maar het juist egoistisch vinden om een kindje wel te laten komen in een wereld die steeds harder wordt voor "mensen die afwijken". Je weet ook niet wat het kindje aan zorg zal nodig hebben, misschien wel heel veel ziekenhuis opnames moet ondergaan, vervelende behandelingen, pijn lijdt. Ook de zorg voor een kindje is bij ons een issue. Wij zijn allebei wat ouder, ik 45 mijn lief is bijna 55. Over 20 jaar ben ik 65 en is hij 75; wie zegt dat wij dan nog in staat is om voor een kind te zorgen met een beperking? Zou kunnen betekenen dat we al vroeg een kindje uit huis moeten plaatsen.

Voor ons is de overweging van wel/niet laten komen er een van wat is in het belang van het kindje en niet wat is in ons belang. Maar goed, een ieder mag daar anders over denken. Wat wij besluiten gebeurt met de grootste zorgvuldigheid en met de grootste liefde die wij voelen voor onze Uk.

Maar wat hoop ik met heel mijn hart dat wij deze beslissing niet hoeven te nemen.

Ontzettend mooi en goed onder woorden gebracht... Soms moet je de ergst denkbare beslissing nemen puur uit liefde...

Heel veel sterkte Sas. Ik leef met je mee. En ik hoop met je mee dat je deze beslissing helemaal niet hoeft te nemen.

Geplaatst

Heel veel sterkte voor je morgen Sas. Ik hoop dat de test kan doorgaan en dat er toch een positief resultaat mag volgen (en binnen 2 weken natuurlijk ook een dikke ok) Dikke knuffel, we denken aan jou!!!

Geplaatst

Lieve meiden,

De vlokkentest is gelukt. Was niet echt fijn dat gewroet in je placenta met een naald,maar ach.

Nu vandaag rust nemen en woensdag rond 16.00 belt de arts met de uitslag. Het is nu echt helemaal uit onze handen en het enige wat we kunnen doen is hopen en duimen.

Uk lag lekker met zijn rug naar ons toe, dus we hebben weinig van hem gezien...die dacht ook wat krijgen we nu?? een naald vlak bij mij...

Geplaatst

Lieve Sas,

"Fijn" dat de test is gelukt. Nu twee hele dagen wachten tot de uitslag er is.

Heel veel succes met wachten. Hoop zo dat jullie TOP nieuws krijgen te horen.

Ik duim voor jullie!!

Geplaatst

Ik leef mee Sas, heel veel sterkte met het wachten. Morgen is het zover.

Alle liefs

Geplaatst

Lieve meiden, Goed Nieuws!!!!! er zijn geen chromosoomafwijkingen gevonden!!! We hebben nog wel 5april een uitgebreide echo met hartecho en een kindercardioloog erbij. Dit omdat er tgv de dikke nekplooi hartafwijkingen kunnen zijn.

Ik kan niet uitleggen hoe opgelucht en blij we zijn, ik heb enorme tranen gelaten net.

Oh we zijn zo blij!!!

Geplaatst
Lieve meiden, Goed Nieuws!!!!! er zijn geen chromosoomafwijkingen gevonden!!! We hebben nog wel 5april een uitgebreide echo met hartecho en een kindercardioloog erbij. Dit omdat er tgv de dikke nekplooi hartafwijkingen kunnen zijn.

Ik kan niet uitleggen hoe opgelucht en blij we zijn, ik heb enorme tranen gelaten net.

Oh we zijn zo blij!!!

Ooohhh fijn!!!!!! Beste nieuws van vandaag. Gefeliciteerd Sas! Wat een stress.

Geplaatst

Jeetje Sas wat een geweldig nieuws zeg!!!!! Dit is echt fantastisch!!

Ik heb veel aan jullie gedacht en voor jullie gebeden, zit zelfs na het lezen van je bericht met tranen in m'n ogen. Ik ben zo ontzettend blij voor jullie!

Gaan jullie het lekker vieren nu??? Lekker uit eten ofzo?

Echt onwijs gefeliciteerd met dit nieuws!!!

Groetjes Nathalie

Oh we zijn zo blij!!!

Geplaatst

Pffff, sas, wat geweldig... Gelukkig maar, want het is je zo vreselijk gegund!! Wat een spanning, wat een stress en waarschijnlijk allemaal voor niks!! Kan je het zelf al beseffen?? Geweldig, ga er maar van genieten!! van

Oh we zijn zo blij!!!

Geplaatst

Ooowww Sas, wat een geweldig nieuws. Ik ben zo blij voor jullie, zit met tranen in mijn ogen, zo blij dat ik voor jullie ben!!

Ja, echt onwijs fijn en goed nieuws voor jullie.................ga het lekker samen vieren en over tien jaar denk je.................weet je toen nog en op dat moment loopt jullie smurf lekker rond in huis!!

Geplaatst

@ nathalie, helaas niet uit eten, ik ben snot en snotverkouden en wat verhoging...geen weerstand en de stress. Maar we zijn niet minder blij!!

Geplaatst

Zo is het Sas!!!

Hopelijk ben je snel weer beter!

Groetjes Nathalie

@ nathalie, helaas niet uit eten, ik ben snot en snotverkouden en wat verhoging...geen weerstand en de stress. Maar we zijn niet minder blij!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden