Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Meiden,

Hoe is het allemaal bij jullie. Het is vrij stil in onze maand.

Gisteren ben ik weer bij de VK geweest. Ze ging het hartje luisteren, maar mijn placenta ligt er zo voor, dat we het via het beeld gingen bekijken.

Het hartje is mooi aan het kloppen en hij/zij keek ons recht aan.

Ze hadden ook mijn bloed onderzocht en dat is allemaal in orde. Behalve dan dat ik Antifstof M in mijn bloed heb, maar dat wist ik al.

Dit kan voor de baby geen kwaad, alleen voor mezelf als ik bloed moet krijgen.

Verder hebben ze mij verteld dat ik sowieso niet tot 42 weken meer ga lopen. En dat ik bij voorbaat al een infuus ga krijgen, omdat ik vorige keer zoveel bloed ben verloren.

Ik zal dus nu ook wel medisch zijn (heb ik eigenlijk niet gevraagd).

Ook gelijk gevraagd hoe het kan dat ik al zo'n mega buik heb. Dat heeft volgense de VK alles te maken met mijn vorige zwangerschap. Mijn zoon was toen zo groot, dat alle spieren aan de binnenkant al zo uitgerekt zijn, dat ze nu zoiets hebben van.........JOEPIE we mogen weer uitrekken, dus dat doen we dan alvast.

Sinds een paar dagen ben ik eindelijk weer een beetje normaal aan het eten. Jeetje wat heb ik mij misselijk en naar gevoeld zeg. Echt bahhhhh, maar het gaat nu beter.

Ben nog wel regelmatig moe en daar moet ik mij maar aan toegeven. Af en toe even een dutje doen als ik niet werk.

Afspraak voor de 20 weken echo heb ik ook gemaakt. Deze zal op 3 april zijn (bij 21 weken).

Erg spannend, want wij willen nu weten wat het geslacht is................ik zet nog steeds in op een meisje.......hahahahahaha

Geplaatst

Champietal, goed te horen dat alles goed met je gaat! Het is hier idd zeer rustig!

Heb je zo'n mega buik dan? :-P

Ik mag maandag terug op controle gaan. Dan gaan we normaal ook het geslacht teweten komen. vind het echt zeer spannend. De vorige keer had ik zoiets van: het zal een meisje zijn (ik wou eigenlijk een jongen) en nu weet ik het eigenlijk niet. Voel het niet echt aan zoals de vorige keer. Bij Alexis was ik ook zeer misselijk en moest ik 2/3 keer per dag overgeven tot ongeveer 22 weken. Nu kan ik het op 1 hand tellen de keren dat ik misselijk was. Ik weet niet of dit idd een teken is dat het nu een jongen zou zijn (hoop hoop hoop, wil echt al gans mijn leven een zoon...)

Mijn collega heeft in elk geval voorspeld dat het een meisje zal zijn. Tot op dat ogenblik ging het nog redelijk goed met de zenuwen voor maandag maar sinds dien loop ik echt zeer zenuwachtig. Ben gewoon zo benieuwd.

Ben trouwens beetje beginnen googlen over het geslacht op voorhand teweten komen. Ben niet voor die chineese horoscopen en zo want tenslotte is het bij ons niet natuurlijk gegaan en de ene zegt jongen en de andere meisje, heel duidelijk dus - not.

In elk geval, was dus aan het googlen en kwam daar de nub-theorie tegen. Is dus een theorie die je al op 10w met 30% zekerheid en op 12w met 95% zekerheid kan zeggen of je zwanger bent van een jongen of meisje. Je moet het zelfs bekijken met een echo dus vind wel dat het wat meer zekerheid bied. In elk geval, onze junior lag juist op de 12w echo en het is zichtbaar wat ze zeggen maar vind het zo moeilijk hoe het nu precies zit, is het recht of staat het beetje naar omhoog.

Wat denken jullie van deze theorie? De volledige uitleg kan je terugvinden op:

http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger-zijn/Jongen-of-meisje/Nubtheorie.htm

Geplaatst

@ Akara, ik had er al eens van gehoord en over gelezen. Het is een voor 75% vertrouwde methode, mits de echo's goed worden gemaakt. Dat schijnt wel belangrijk te zijn.

Ik zou zelf niet zo snel van deze methode gebruik maken maar wij weten het geslacht al door de uitslag van de DNA test.

Succes maandag! Op naar een jongetje dan maar?

Geplaatst

@ Champietal, fijn dat je het hartje hebt gehoord! Jij 3 april de echo, ik 5 april en ben dan 21 weken.

Vindt het allemaal nog steeds onwerkelijk hoor.

En dat jij al een megabuik hebt! Bij mij nog niets te zien, nu heb ik wat overgewicht dus dat zal het wel verklaren.

Geplaatst

Sas, dat hoop ik idd, dat het een jongen zou zijn, dan zou een grote droom in vervulling gaan maar het belangrijkste vind ik dat junior gezond is! Zoals wij allemaal wel denk'k.

Gaan jullie trouwens het geslacht vertellen, in jullie omgeving, hier,...

Voelen jullie kindjes eigenlijk al? Ik wel al sinds een week, is echt zo'n bijzonder gevoel! Is natuurlijk nog heel zachtjes maar voel het toch al heel duidelijk.

Geplaatst

Hey meiden, hier gaat het ook hartstikke goed! Buikje groeit flink op het moment. Baby laat regelmatig van zich weten, ik voel het al sinds 14 weken! Heb gevraagd aan de verloskundige of dat wel kon maar het schijnt dat mijn Placenta precies aan de achterkant ligt, daarom voel je het sneller! Heb alleen wat last met slapen soms, ik lig niet lekker ofzo.. Jullie ook last van?

Ik heb vandaag een verwendagje! Zo lekker shoppen voor positiekleding, uitgebreid lunchen met een vriendin en dan op voor een nieuwe echo!!! Heerlijk, ben erg benieuwd!!

Geplaatst

@ Akara, Ja heb echt al een buik, niet normaal. Het valt i.i.g. niet meer te ontkennen.

Wij wilde ook zo onwijs graag een jongen.............was ook erg blij dat de eerste een jongen was.

Tuurlijk ben je net zo blij met een meisje, maar heb mijn hele leven al mama willen zijn van een jongen..................en dat ben ik nu ook al.

Het zou mij nu niet uitmaken wat het is.

Ik was bij de zwangerschap van mijn zoon helemaal niet misselijk en nu mega...................misschien bij ons nu een meisje en bij jullie een jongen?

Vorige keer hebben wij het geslacht aan niemand verteld, maar dat gaan we dit keer wel doen.

@Sas, ik heb ook overgewicht hoor, maar mijn buik steekt nu echt heel erg naar voren. Iedereen vindt dat ik nu al een mooie buik heb.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook heel mooi zwanger (al zeg ik het zelf). Vanaf de achterkant zag je niets en ik had een hele mooi ronde buik.

@ Loesje, ik voel de baby dus helemaal nog niet, maar dat kan ook nog wel even duren zei de VK, want mijn placenta ligt er echt helemaal voor.

We wachten rustig af ;-)

Geplaatst

@Chamietal, ik vind de 20 wk echo erg spannend maar dat komt natuurlijk ook omdat we nog steeds niet helemaal uit de gevaren zone zijn.

Ik voel de Uk nog niet maar dat schijnt ook normaal te zijn. Ik wacht het wel af.

@ Loesje, geniet van je echo!!

Geplaatst
20 weken echo

3 april - Champietal

5 april - Sas67

De rest van de meiden, vullen jullie hem ook in. Toch wel erg spannend de 20 weken echo?

2 april - Tiktak

Geplaatst

Klopklopklop,

Dames, mag ik me bij jullie aansluiten? Ik lees al wel een tijdje mee maar door ervaringen uit het verleden durfde ik niet eerder hier te komen... Schreef nog steeds op het 12-weken bankje maar morgen ben ik 15 weken dus raak een beetje 'belegen' daar.

Voor mijn verhaal: zie handtekening. Anders zo dubbelop....

De 20-weken echo staat inmiddels gepland, we mogen op 3 april. Vind het heel erg spannend, we hebben geen combinatietest gedaan ondanks mijn leeftijd (40 jaar). Was een heel bewuste keuze om dit niet te doen maar maakt de 20-weken echo dus wel extra spannend, of alles wel goed is! Maar vooralsnog groeit hij goed en is het een heel erg druk kindje. Ik hoop dat ik hem snel kan gaan voelen! (We weten nog geen geslacht hoor maar vanaf het begin zeggen we 'hij'. Kan dus evengoed 'zij' zijn!).

Zal het 20-weken echo lijstje even aanvullen!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hoi Beanie, gezellig dat je overstap waagt nu. Lastig hè , om je lichaam te gaan vertrouwen als je zo veel ellende hiermee hebt meegemaakt? Dan is ik hoop voor je, en ons allemaal, dat alles helemaal goed blijft gaan!Vrijdag was ik naar de verloskundige, kreeg tot nu toe elke 2 weken een echo. Maar moet gaan afkicken met mijn echo-verslaving, want we gingen alleen maar hartje luisteren! Ik heb geen verhoogd risico meer, ben normaal!! Is dat niet heerlijk?.

Klopklopklop,Dames, mag ik me bij jullie aansluiten? Ik lees al wel een tijdje mee maar door ervaringen uit het verleden durfde ik niet eerder hier te komen... Schreef nog steeds op het 12-weken bankje maar morgen ben ik 15 weken dus raak een beetje 'belegen' daar. Voor mijn verhaal: zie handtekening. Anders zo dubbelop.... De 20-weken echo staat inmiddels gepland, we mogen op 3 april. Vind het heel erg spannend, we hebben geen combinatietest gedaan ondanks mijn leeftijd (40 jaar). Was een heel bewuste keuze om dit niet te doen maar maakt de 20-weken echo dus wel extra spannend, of alles wel goed is! Maar vooralsnog groeit hij goed en is het een heel erg druk kindje. Ik hoop dat ik hem snel kan gaan voelen! (We weten nog geen geslacht hoor maar vanaf het begin zeggen we 'hij'. Kan dus evengoed 'zij' zijn!).Zal het 20-weken echo lijstje even aanvullen!Groetjes, Beanie
Geplaatst

Beanie, gezellig en welkom!!

Wij mogen donderdag weer even naar Uk kijken...gewone echo. Maar vind dit al wel weer spannend. Mogelijk dat we de 20wk echo een week eerder gaan doen ( 5 april ben ik 21 weken) omdat mijn lief waarschijnlijk eind maart weer voor enkele weken naar verwegistan moet voor werk. Even overleggen met het UMC

Geplaatst

Beanie,

Gezellig en welkom op het augustus bankje.

Ik blijf het ook allemaal eng vinden hoor. Ik leef nu helemaal naar de 20 weken toe.

Als dat allemaal goed is (waar ik natuurlijk vanuit ga), ga ik los met kopen ;-)

Geplaatst

Dames,

Dank voor het hartelijk welkom. 'Gelukkig' zitten we allemaal in hetzelfde schuitje qua onzekerheid.... Wij hebben ook lang gewacht met het bekend maken van mijn zwangerschap. Pas een week geleden op 14 weken gedaan. Ik moet nu aan de slag met kraamzorg en dat vind ik gewoon eng om te gaan regelen... Ook kinderopvang moeten we nog achteraan gaan, maar dat zal denk ik niet meer zo'n groot probleem zijn. Kamertje en dingen aanschaffen zeker pas na de 20 weken echo... Heb wel een paar weken geleden een afspraak ingepland voor een pretecho op 25 weken, moest wel want anders zou dat niet meer gaan lukken! Heb er echt de bibbers bij gehad....

Gelukkig volgende week vrijdag weer even spieken. We zitten nu op de frequentie van elke 2,5 week een echo, op voorstel van de gynaecoloog. Ik weet niet of dat zo blijft na de 20-weken echo. Overigens was dit haar eigen voorstel, ze kent mijn voorgeschiedenis. En ik blijf ook bij haar, heb een medische indicatie ivm een stollingsafwijking en medicatie die ik daar (nu) voor moet gebruiken.

Is er ergens een lijstje met uitgerekende data? Ik ben uitgerekend op 26 augustus!

Geplaatst

Ik heb ook een stollingsafwijking. 1,8 terwijl hij normaal tussen de 2 en 2,5 hoort te zijn. Dit heeft waarschijnlijk ook mijn eerdere misdragen veroorzaakt rond 6 weken met de aanleg van het hartje. Ik gebruik er nu kinderasperine voor tot 36 weken. Heb jij hetzelfde? Ik heb trouwens 22 maart de 20 weken echo, ben verkeerd op de lijst gekomen. Liefs

Dames, Dank voor het hartelijk welkom. 'Gelukkig' zitten we allemaal in hetzelfde schuitje qua onzekerheid.... Wij hebben ook lang gewacht met het bekend maken van mijn zwangerschap. Pas een week geleden op 14 weken gedaan. Ik moet nu aan de slag met kraamzorg en dat vind ik gewoon eng om te gaan regelen... Ook kinderopvang moeten we nog achteraan gaan, maar dat zal denk ik niet meer zo'n groot probleem zijn. Kamertje en dingen aanschaffen zeker pas na de 20 weken echo... Heb wel een paar weken geleden een afspraak ingepland voor een pretecho op 25 weken, moest wel want anders zou dat niet meer gaan lukken! Heb er echt de bibbers bij gehad.... Gelukkig volgende week vrijdag weer even spieken. We zitten nu op de frequentie van elke 2,5 week een echo, op voorstel van de gynaecoloog. Ik weet niet of dat zo blijft na de 20-weken echo. Overigens was dit haar eigen voorstel, ze kent mijn voorgeschiedenis. En ik blijf ook bij haar, heb een medische indicatie ivm een stollingsafwijking en medicatie die ik daar (nu) voor moet gebruiken. Is er ergens een lijstje met uitgerekende data? Ik ben uitgerekend op 26 augustus!
Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

12 aug: Akara

13 aug: Champietal

16 aug: Sas

16 aug: Brenn

26 aug: Beanie

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81

2 april - Tiktak

3 april - Champietal

3 april - Beanie

5 april - Sas67

Klopt de lijst zo?

Geplaatst

Welkom Beanie! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!

Wij zijn vandaag op controle geweest. Met onze Uk was alles goed. Hij/zij lag in stuit dus er kon geen zekerheid gegeven worden ivm het geslacht.

Het hartje was mooi aan het kloppen en ook alle hersenhelftjes waren al mooi zichtbaar. hij/zij is al ongeveer 20cm wat gaat dat toch snel!!!

Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

12 aug: Akara

13 aug: Champietal

16 aug: Sas

16 aug: Brenn

26 aug: Beanie

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81

30 maart - Akara

2 april - Tiktak

3 april - Champietal

3 april - Beanie

5 april - Sas67

Geplaatst
Ik heb ook een stollingsafwijking. 1,8 terwijl hij normaal tussen de 2 en 2,5 hoort te zijn. Dit heeft waarschijnlijk ook mijn eerdere misdragen veroorzaakt rond 6 weken met de aanleg van het hartje. Ik gebruik er nu kinderasperine voor tot 36 weken. Heb jij hetzelfde? Ik heb trouwens 22 maart de 20 weken echo, ben verkeerd op de lijst gekomen. Liefs

Ik heb Factor V Leiden, dus een verhoogde stollingsneiging. Mogelijk zijn bij mij de miskramen ook daardoor veroorzaakt, maar daar zullen we nooit achter komen.... Naast kinderaspirine (Ascal 80 mg) gebruik ik dagelijks een Clexane injectie. De Ascal idd ook tot 36 weken, de Clexane tot 6 weken na de bevalling. Krijg jij vanaf week 36 ook nog iets van injecties voor de ontstolling? Lijkt me namelijk niet dat je met de aspirine kunt stoppen zonder dat je de laatste weken wat anders gebruikt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden