Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden, echo was goed uiteindelijk. De tut die de echo deed heeft ons weer flink veel stress gegeven. Ze zag iets en niets op de echo. Deed vaag en raar. Ging de gyn er bij vragen maar toen mijn lief aan tut vroeg is er dan iets zei ze nee nee. Moesten wachten op de gyn en in die 5 min lig ik dus op de tafel en wordt er door tut niets gezegd om ook maar een beetje gerust te stellen. Gyn komt doet de echo en zegt dat hij niets raars ziet en laat wel doorschemeren dat hij tut niet helemaal begrijpt. Alles ligt er goed bij. Hersenhelften mooi gedeeld, hersenen mooi, kleine hersenen in ontwikkeling, geen raar gezicht geen hazenlip. Kortom voor nu goed. Over 2 wk afspraak bij gyn. Kortom we zijn blij maar vlgd keer wil ik tut niet meer bij de echo hebben. Hartje ook gehoord zo gaaf. Nu nog proberen of ik hartje vanavond zelf ook kan vinden met de dopler.

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, Wat naar van die tut! Echt geen leuke situatie. Zeker gezien wat er allemaal al gebeurd is.

Maar uiteindelijk zag de gyn niets dat verkeerd was/is dus dat is het belangrijkste!

Mijn echo begin van de week was ook goed. Onze junior lag in stuit dus weten we nog steeds niet wat het geslacht is. Dit word dus nog even spannend afwachten.7

Mijn man heeft hem/haar vandaag ook voor het eerst gevoeld is toch echt een bijzonder gevoel, zat echt terug met de tranen in de ogen.

Hoop dat met de andere meiden alles goed is. Want wat is het hier kalm zeg!!

Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

12 aug: Akara

13 aug: Champietal

16 aug: Sas

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak

26 aug: Beanie

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81

30 maart - Akara

2 april - Tiktak

3 april - Champietal

3 april - Beanie

5 april - Sas67

Wie weet eigenlijk al wat het gaat worden? Lijkt me leuk, alleen als je dat wilt natuurlijk, om dat ook te vermelden.

Geplaatst

Tiktak, wij weten het geslacht al doordat we de vlokkentets hebben gedaan.

Maar vriendlief wil het nog niet vertellen maar ik wel...dus we houden nog even onze mond zover ik dan kan:-))

Ik voel de uk nog niet maar ben ook nog geen 20 wk, hoor wel het hartje met de doppler. Doe ik zo af en toe.

Geplaatst
Tiktak, wij weten het geslacht al doordat we de vlokkentets hebben gedaan.

Maar vriendlief wil het nog niet vertellen maar ik wel...dus we houden nog even onze mond zover ik dan kan:-))

Ik voel de uk nog niet maar ben ook nog geen 20 wk, hoor wel het hartje met de doppler. Doe ik zo af en toe.

Was dat te zien of doen ze dat op een andere manier? Ik wou het eerst ook niet vertellen. Mijn vriend vindt dat juist weer raar. En dus vertellen we het toch direct. Ik wou het eigenlijk niet vertellen omdat iedereen wist van onze perikelen en dat voelde als een inbreuk. Dus voor mijn gevoel wou ik dit voor mij/ons houden. Maar, wat maakt het ook uit. ;-)

Ben je tevreden over de doppler?

Geplaatst

bij vlokkentest nemen ze dna van de UK weg en dan kun je dus ook het geslacht bepalen, 100% zeker is het dan.

En jullie weten het geslacht toch nog niet?

Geplaatst
bij vlokkentest nemen ze dna van de UK weg en dan kun je dus ook het geslacht bepalen, 100% zeker is het dan.

En jullie weten het geslacht toch nog niet?

Nee we weten het nog niet. 2 april, als uk meewerkt. We hadden het erover of we het de omgeving zouden vertellen. Vind het ook wel speciaal om iets voor jezelf te houden. Waarop mijn vriend zijn 'nou, dan vertel ik het gewoon en doe jij het niet!' ;-))))

Geplaatst

Ik voel hem al een tijdje, momenteel echt meerdere keren per dag. Tis heerlijk!! Echt een verliefd gevoel/ gekriebel .mijn placenta ligt ook achter vertelde de gyn en dan kan je hem al veel eerder voelen.Volgende week de 20 wekenecho, zo spannend!!

En wie heeft de uk al gevoeld? Bij de vk vertelden ze mij dat dat rond 20 weken ging gebeuren.
Geplaatst
En wie heeft de uk al gevoeld? Bij de vk vertelden ze mij dat dat rond 20 weken ging gebeuren.

Als ik het goed heb begrepen is het erg verschillend per persoon wanneer je het kindje gaat voelen. Is het de eerste of ben je eerder zwanger geweest (bij een eerste zwangerschap vaak pas later dan bij de zwangerschap(pen) erna)? Waar ligt de placenta?

Ik had het gevoel dat ik uk al voelde vanaf een week of 12,13. Bij de echo in week 14 heb ik gevraagd waar de placenta ligt en die ligt bij mij achter. Volgens de assistent die de echo maakte kon het best dat ik hem al voelde... Inmiddels 16 weken en ik denk nu wel dat ik het idd klopte dat ik hem al voelde. Het wordt nu steeds duidelijker. Ik moet er wel bij zeggen dat het misschien ook nog door een combinatie van een goed lichaamsbewustzijn en veel anatomische kennis komt... Ik vind het wel heel bijzonder! Overigens, dit is ons eerste kindje!

Geplaatst

Hoi bennie, we hebben inderdaad hetzelfde, ik heb ook factor v leiden. Ben nog nooit iemand tegengekomen die hetzelfde had. Ik zal nog eens vragen of ik niets verder moet gebruiken na of naast de ascal.hebben ze jou ook afgelopen om te vliegen tijdens de zwangerschap? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je er ook rekening mee moet houden wanneer je niet zwanger bent. Of je dan een hogere kans op trombose hebt of iets, ik ga daar nog eens nader op door bij de gyn.

Ik heb Factor V Leiden, dus een verhoogde stollingsneiging. Mogelijk zijn bij mij de miskramen ook daardoor veroorzaakt, maar daar zullen we nooit achter komen.... Naast kinderaspirine (Ascal 80 mg) gebruik ik dagelijks een Clexane injectie. De Ascal idd ook tot 36 weken, de Clexane tot 6 weken na de bevalling. Krijg jij vanaf week 36 ook nog iets van injecties voor de ontstolling? Lijkt me namelijk niet dat je met de aspirine kunt stoppen zonder dat je de laatste weken wat anders gebruikt!
Geplaatst

Ik voel onze uk al een sinds 13-14w. Afgelopen zondag kon zelfs m'n man hem voor de eerste keer voelen. (was met 16w6d)

Toch altijd een heel bijzonder gevoel!!

Geplaatst
Hoi bennie, we hebben inderdaad hetzelfde, ik heb ook factor v leiden. Ben nog nooit iemand tegengekomen die hetzelfde had. Ik zal nog eens vragen of ik niets verder moet gebruiken na of naast de ascal.hebben ze jou ook afgelopen om te vliegen tijdens de zwangerschap? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je er ook rekening mee moet houden wanneer je niet zwanger bent. Of je dan een hogere kans op trombose hebt of iets, ik ga daar nog eens nader op door bij de gyn.

Hi Loesje,

Het komt op zich best vaak voor, alleen veel mensen weten niet dat ze het hebben. Meestal wordt er weinig mee gedaan tijdens zwangerschap, tenzij daar aanleiding toe is (herhaalde miskramen, verhoogd risico ivm voorkomen trombose/embolie bij familie). Op zich is het normaal dat je na de bevalling tot 6 weken erna een bloedverdunner spuit. Maar als jij nu ascal gebruikt, dan denk ik dat het verstandig is om wel aan te kaarten wat je dan gaat gebruiken als je daarmee moet stoppen in week 36 van de zwangerschap. Meestal schrijven ze dan vanaf dat moment een andere bloedverdunner voor, zoals fraxiparine of clexane (dat zijn beide injecties). Ik gebruik ze nu al beiden (ascal en clexane), maar weet eigenlijk niet of de dosering clexane verhoogd moet worden als ik stop met de ascal. Ik denk het eigenlijk wel (niet dat ik daar zo blij mee ben, het zijn best wel rotprikjes. Maar ach, we zijn wel wat gewend toch?).

Over vliegen hebben we het niet gehad, maar we zijn dan ook niet van plan om nog met het vliegtuig op vakantie te gaan. Ik zou het overigens ook niet hebben gelaten, met al de bloedverdunners die ik nu gebruik.

Als je niet zwanger bent is er tijdens een lange vliegreis wel een paar maatregelen die je kunt nemen. Je zou preventief fraxiparine oid kunnen spuiten maar ik geloof dat de meningen daarover nogal verdeeld zijn. Wat ik zelf wel altijd doe tijdens een lange vliegreis is heel veel drinken (gewoon water), dat is sowieso goed tegen trombose. Verder regelmatig opstaan en lopen, maar doordat ik veel water drink moet ik ook veel plassen dus dat komt vanzelf. En ik doe tijdens lange vliegreizen ook dunne steunkousen aan, dat zou ook trombose voorkomen (en voorkomen sowieso opgezette benen, is wel een prettige bijkomstigheid).

Normaal gesproken hoef je verder geen maatregelen te nemen, alleen mbt anticonceptie. Ik moest toen het werd ontdekt meteen stoppen met de pil die ik toen slikte (m.arvelon). Heb toen een pil gekregen met alleen oestrogenen, maar die werd later uit de handel genomen. Heb ook een tijdje een m.irena gehad, was alleen op dat moment niet zo'n succes (had regelmatig doorbraakbloedingen). Ben toen overgezet op o.rgametril, ook alleen oestrogenen.

Wat ik nu na de bevalling ga doen weet ik nog niet. Eigenlijk ben ik helemaal klaar met welke hormoon dan ook, dus ik zit er over te denken om tzt een persona aan te schaffen, zo'n apparaatje wat precies bepaald wanneer je vruchtbare dagen zijn. Niet dat het 100% betrouwbaar is, maar ach, als het al jaren niet lukt om spontaan zwanger te raken, hoe groot is dan het risico dat ik neem?

Je hebt een iets groter risico op trombose, maar dat risico blijft relatief klein als je dus de anticonceptie aanpast en verder normaal in beweging bent. Als je inactief bent, bijvoorbeeld na een operatie, zul je sneller en langer bloedverdunners moeten spuiten. Het is dus zeker iets dat je altijd moet aangeven als je geopereerd moet worden! Wat ze tegen mij hebben gezegd is: je bent niet ziek! Je kunt gewoon leven en met een paar simpelen maatregelen kun je de risico's klein houden. Ik heb dan ook nooit trombose gehad. Maar zowel mijn vader als mijn zus hebben en een trombosebeen en een longembolie gehad. Die zitten beiden dus levenslang aan de bloedverdunners (in pilvorm dan wel, maar dat zijn pillen die je tijdens zwangerschap niet mag gebruiken).

Het is zeker verstandig om tzt na je zwangerschap de anticonceptie met je gyn te bespreken, daar zit namelijk voor ons het grootste risico in!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik weet niet of ik overal op kan beantwoorden, maar lang leve g.oogle! Ik heb me er behoorlijk in verdiept omdat er eerst steeds discussie was over de maatregelen die ik zou moeten nemen bij zwangerschap... Maar ik denk dat dat nu wel goed geregeld is!

Geplaatst
Ik voel onze uk al een sinds 13-14w. Afgelopen zondag kon zelfs m'n man hem voor de eerste keer voelen. (was met 16w6d)

Toch altijd een heel bijzonder gevoel!!

Wow, dat is bijzonder! Ik geloof dat mijn man er niet op kan wachten tot hij uk ook kan voelen.... Dan wordt het voor hun toch ook wel veel tastbaarder!

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik ben een klein weekje met vakantie geweest, vandaar dat ik even niet online ben geweest.

Weer even alles bijgelezen.

@Sas, wat een t®ut zeg. Het is al niet prettig als het zo stil blijft, laat staan met alles wat jullie al hebben meegemaakt.

Ik zou haar zeker ook niet meer willen.

Wij zullen op 3 april het geslacht weten. Bij ons eerste kindje hebben we het niemand verteld, maar nu gaan we er geen geheim van maken.

Ik blijf er heilig van overtuigd dat het een meisje is..................als het een jongen blijkt te zijn, dan ga ik echt heel hard lachen!!

Sinds dit weekend voel ik de baby ook. Zo een golvend, verliefdheidsgevoel.

Ze hadden mij gezegd dat ik het misschien pas heel laat zou gaan voelen, omdat de placenta er helemaal voor ligt, maar toch herkende ik alweer het mooie gevoel.

Het is en blijft bijzonder.

Nog even en we zitten allemaal alweer op de helft van onze zwangerschap. Jeetje, wat gaat het snel allemaal.

Als ik denk augustus, dan is dat zover weg, maar volgense mij gaat de 2e helft ook voorbij vliegen!!

Geplaatst

Hoi meiden, de 20 weken echo heb ik verzet van 5 april naar 25 maart omdat mijn lief er dan bij kan zijn. Want in april is hij weer voor lang naar verwegistan. Pff nu komt het wel heel dichtbij de echo. Maar goed des te sneller weten we of alles goed is.

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

12 aug: Akara

13 aug: Champietal

16 aug: Sas

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak

26 aug: Beanie

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81

25 maart - Sas 67

30 maart - Akara

2 april - Tiktak

3 april - Champietal

3 april - Beanie

Geplaatst
Hoi meiden, de 20 weken echo heb ik verzet van 5 april naar 25 maart omdat mijn lief er dan bij kan zijn. Want in april is hij weer voor lang naar verwegistan. Pff nu komt het wel heel dichtbij de echo. Maar goed des te sneller weten we of alles goed is.

Heel verstandig, dat je de echo dan verzet hebt. Is veel fijner en hopelijk ook veel leuker om dit samen te doen, toch?

Geplaatst
@ Champietal, lekker er even uit geweest?

Lekker dat je de bay al voelt!!

Ja, we zijn een weekje Center Parcs geweest met het gezin van mijn broer.

We zaten in Dalen (Coevorden) en dat zit gelijk vast aan Plopsaland, dus de kids hebben zich heel goed vermaakt. Wij, de ouders, waren echt bekaf na 5 dagen zwemmen en spelen................hahahaha

Geplaatst

Hoi Beanie, ik vind je lange antwoord ontzettend lief!! Er zijn bij ons verschillende dingen uitgekomen en ik heb me heel erg verdiept in het: hoe kunnen we zwanger worden. Wat dat eigenlijk voor mij betekend kwam daardoor wat op de achtergrond. Je hebt zo'n beetje al mijn vragen weggenomen. Dat van de pil had ik inderdaad ook al begrepen, maar ik sta er hetzelfde in, mocht er ooit spontaan een kindje van komen dan springen we een gat in de lucht! Geen anticonceptie meer voor mij;-) alleen loop je wel kans dat mocht je ooit spontaan zwanger worden dat de kans op een miskraam weer groot is als je niets gebruikt. Ach, dat is van latere zorg. Super bedankt!

Hi Loesje, Het komt op zich best vaak voor, alleen veel mensen weten niet dat ze het hebben. Meestal wordt er weinig mee gedaan tijdens zwangerschap, tenzij daar aanleiding toe is (herhaalde miskramen, verhoogd risico ivm voorkomen trombose/embolie bij familie). Op zich is het normaal dat je na de bevalling tot 6 weken erna een bloedverdunner spuit. Maar als jij nu ascal gebruikt, dan denk ik dat het verstandig is om wel aan te kaarten wat je dan gaat gebruiken als je daarmee moet stoppen in week 36 van de zwangerschap. Meestal schrijven ze dan vanaf dat moment een andere bloedverdunner voor, zoals fraxiparine of clexane (dat zijn beide injecties). Ik gebruik ze nu al beiden (ascal en clexane), maar weet eigenlijk niet of de dosering clexane verhoogd moet worden als ik stop met de ascal. Ik denk het eigenlijk wel (niet dat ik daar zo blij mee ben, het zijn best wel rotprikjes. Maar ach, we zijn wel wat gewend toch?). Over vliegen hebben we het niet gehad, maar we zijn dan ook niet van plan om nog met het vliegtuig op vakantie te gaan. Ik zou het overigens ook niet hebben gelaten, met al de bloedverdunners die ik nu gebruik. Als je niet zwanger bent is er tijdens een lange vliegreis wel een paar maatregelen die je kunt nemen. Je zou preventief fraxiparine oid kunnen spuiten maar ik geloof dat de meningen daarover nogal verdeeld zijn. Wat ik zelf wel altijd doe tijdens een lange vliegreis is heel veel drinken (gewoon water), dat is sowieso goed tegen trombose. Verder regelmatig opstaan en lopen, maar doordat ik veel water drink moet ik ook veel plassen dus dat komt vanzelf. En ik doe tijdens lange vliegreizen ook dunne steunkousen aan, dat zou ook trombose voorkomen (en voorkomen sowieso opgezette benen, is wel een prettige bijkomstigheid). Normaal gesproken hoef je verder geen maatregelen te nemen, alleen mbt anticonceptie. Ik moest toen het werd ontdekt meteen stoppen met de pil die ik toen slikte (m.arvelon). Heb toen een pil gekregen met alleen oestrogenen, maar die werd later uit de handel genomen. Heb ook een tijdje een m.irena gehad, was alleen op dat moment niet zo'n succes (had regelmatig doorbraakbloedingen). Ben toen overgezet op o.rgametril, ook alleen oestrogenen. Wat ik nu na de bevalling ga doen weet ik nog niet. Eigenlijk ben ik helemaal klaar met welke hormoon dan ook, dus ik zit er over te denken om tzt een persona aan te schaffen, zo'n apparaatje wat precies bepaald wanneer je vruchtbare dagen zijn. Niet dat het 100% betrouwbaar is, maar ach, als het al jaren niet lukt om spontaan zwanger te raken, hoe groot is dan het risico dat ik neem?Je hebt een iets groter risico op trombose, maar dat risico blijft relatief klein als je dus de anticonceptie aanpast en verder normaal in beweging bent. Als je inactief bent, bijvoorbeeld na een operatie, zul je sneller en langer bloedverdunners moeten spuiten. Het is dus zeker iets dat je altijd moet aangeven als je geopereerd moet worden! Wat ze tegen mij hebben gezegd is: je bent niet ziek! Je kunt gewoon leven en met een paar simpelen maatregelen kun je de risico's klein houden. Ik heb dan ook nooit trombose gehad. Maar zowel mijn vader als mijn zus hebben en een trombosebeen en een longembolie gehad. Die zitten beiden dus levenslang aan de bloedverdunners (in pilvorm dan wel, maar dat zijn pillen die je tijdens zwangerschap niet mag gebruiken). Het is zeker verstandig om tzt na je zwangerschap de anticonceptie met je gyn te bespreken, daar zit namelijk voor ons het grootste risico in!Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik weet niet of ik overal op kan beantwoorden, maar lang leve g.oogle! Ik heb me er behoorlijk in verdiept omdat er eerst steeds discussie was over de maatregelen die ik zou moeten nemen bij zwangerschap... Maar ik denk dat dat nu wel goed geregeld is!
Geplaatst
Hoi Beanie, ik vind je lange antwoord ontzettend lief!! Er zijn bij ons verschillende dingen uitgekomen en ik heb me heel erg verdiept in het: hoe kunnen we zwanger worden. Wat dat eigenlijk voor mij betekend kwam daardoor wat op de achtergrond. Je hebt zo'n beetje al mijn vragen weggenomen. Dat van de pil had ik inderdaad ook al begrepen, maar ik sta er hetzelfde in, mocht er ooit spontaan een kindje van komen dan springen we een gat in de lucht! Geen anticonceptie meer voor mij;-) alleen loop je wel kans dat mocht je ooit spontaan zwanger worden dat de kans op een miskraam weer groot is als je niets gebruikt. Ach, dat is van latere zorg. Super bedankt!

Over dat laatste hoef je je niet direct zorgen te maken hoor! Ik moest met ascal beginnen (kreeg een recept) direct nadat ik positief had getest, dus dat zal bij een eventuele spontane zwangerschap niet anders zijn. En met de clexane/fraxiparine hoefde ik pas te starten na de eerste echo en bewezen hartactie. Dus deze keer pas begonnen met spuiten bij 7 weken zwangerschap!

Graag gedaan hoor! Het is zo langzamerhand parate kennis bij mij... Nu het volgende hoofdstuk: wat voor een gevolgen heeft dit eventueel voor/rond de bevalling? Daar ga ik me nu maar mee bezig houden!

Geplaatst

Hi dames,

Hoe is het met iedereen?

Aankomende week al de eerste 20-weken echo's! Spannend! Willen jullie het geslacht weten van je kindje? En zo ja, gaan jullie het ook vertellen? Sas, jij weet het natuurlijk al....

Ik ben afgelopen vrijdag weer voor een echo bij de gyn geweest. Het gaat allemaal goed! Uk groeit volgens het boekje en mijn buik ook volgens de gyn. Ze heeft even gekeken of ze het geslacht al kon zien (ze wist dat we erg nieuwsgierig zijn, al is er voor ons maar een ding dat echt telt en dat is dat het kindje gezond is). Ze meende te zien dat het een jongetje is, al kon ze uiteraard geen zekerheid geven. Maar ik denk als het echt onduidelijk was geweest dat ze het dan ook wel gezegd had!

Verder moeten we gaan nadenken over een bevalplan. Hebben jullie ook zo'n formulier meegekregen? Ik vind het nog zo'n ver weg lijken... Morgen pas 17 weken! En dan nu al nadenken over de bevalling, borstvoeding e.d.? Ja, een ding is duidelijk, ik ga in het zh bevallen maar ik heb een medische indicatie dus daarin heb ik geen keuze!

Geplaatst

Beanie, jij wij weten het al....

Ik heb as donderdag weer een afspraak bij de gyn, ben benieuwd of hij dan ook over bevalplan begint. Ook wij gaan in het ziekenhuis bevallen, eigen keus en gezien mijn leeftijd ook wel geadviseerd. Ik ga geen borstvoeding geven, dat kan helaas bij mij niet na een operatie. Dus het wordt een flessenkind.

Loesje is de eerste voor de 20wk echo en daarna volgen wij. Blijft spannend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden