Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tiktak, veel succes zodirekt!!

@champietal en Beanie, jullie morgen succes!!

Hier gaat alles lekker...ben alleen vreselijk moe ,maar verder goed. Buik begint nu echt te komen!

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Sas. Ik mag zo gelijk om negen uur, maar man o man, wat gaan die zenuwen tekeer!!

Leuk dat je een buik krijgt. Hier echt al een mega buik, maar dat komt omdat mijn zoon zo groot was!!

Ik hou jullie op de hoogte en zet nog steeds op een meisje in!!

Geplaatst

Succes Champietal!

En die zenuwen.... Gieren hier ook! Ik moet/mag aan het begin van de middag pas...

Hier een klein buikje, zichtbaar of minder zichtbaar afhankelijk van wat ik aan heb!

Tiktak, hoe was het bij jou gisteren?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Hier alles helemaal goed. Mooie foto's gekregen van ons MEISJE!!

Tijdens de echo helemaal overtuigd van een jongen, maar dat bleek dus echt een navelstreng te zijn.

We krijgen dus een koningskoppel!! Helemaal leuk.

Succes vanmiddag Beanie!!

Geplaatst

@ Champietal, jippie een meisje!!! Leuk. ZO zie je maar hoe je je kan vergissen, hahaha

Nu beanie nog:-)) en Tiktak, hoe was jouw echo???

Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

12 aug: Akara

13 aug: Champietal

16 aug: Sas

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak

26 aug: Beanie

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81-meisje

25 maart - Sas 67-jongetje

30 maart - Akara

2 april - Tiktak-
meisje

3 april - Champietal-meisje

3 april - Beanie - ook waarschijnlijk een jongetje
!

Geplaatst

Nou....toch een meisje. Heb nog nooit zo verbaasd naar een monitor gekeken. En, voor zover ze het kon zien, was alles ook goed.

Het was wel een zakelijke echo. Ze ging als een sneltrein er doorheen. Ze was ook aardig kortaf. Maar goed....ben zo blij dat het goed is. Ze is 350 g en 25 cm.

Gefeliciteerd Champietal!!!!

Succes hè Beanie!

Ik heb inmiddels een aardig grote buik. Ook al 8 kg aangekomen. Hoe zit het met de kg bij jullie? Zijn jullie al op jacht geweest naar positiekleding? Ik had na een paar maanden al positiebroeken gekocht. Kon gewoon de jeans toen al niet meer dicht krijgen.

Geplaatst

Tiktak , een meisje hahaha ook jij bent dus verrast!

Ik ben nog geen gram aangekomen, heb wel een klein buikje nu maar kan alles nog aan:-))

Volgens de gyn komen volslanke vrouwen minder snel aan...nou dat is dan een voordeel

Geplaatst

@Sas: mijn vriend had al een meisjesnaam bedacht. Deze vond ik wat minder. Maar ik dacht wat maakt het uit het wordt toch een jongen. Nu probeer ik de onderhandeling met hem weer te openen. :happy:

Maar heb jij dan geen (extra) honger nu je zwanger bent? Het eerste waar ik 's ochtends aan denk, naast de gedachte kon ik maar blijven liggen, is eten.

Geplaatst

Gezellig onderhandelen over de naam....

Nee ik denk niet bij het opstaan aan eten... ik moet zelfs denken om goed te eten. Ach zolang Uk goed groeit maak ik mij geen zorgen. Ik heb voldoende vet reserve.

Geplaatst

Een meisjesgolf!! Wat leuk, gefeliciteerd meiden!! Alles ook helemaal goed? Fijn hoor!! Hier 6 kilo aangekomen, ik was net voor het eerst naar zwangerschapszwemnen, en had veruit het kleinste buikje. Terwijl ook 2 meiden minder ver van hun eerste zijn. Ach, toch al bijna 6 kilo aangekomen en mijn meisje groeit goed!!

Geplaatst

Net terug.... En ik doe niet mee hoor met de meisjesgolf... Het is echt en onmiskenbaar een jongetje! En hij is aan alle kanten goed bevonden! We zijn zo opgelucht... Baarmoederhals is mooi op lengte. Placenta ligt toch aan de voorkant en op het randje van de baarmoedermond. Dus daarvoor moet later nog een extra echo gemaakt worden, of hij ver genoeg is opgeschoven. Hoeveelheid vruchtwater is goed en hij is (geschat) 24 cm en weegt 313 gram.

Geplaatst

Uitgerekend:

12 aug: Akara

13 aug: Champietal

16 aug: Sas

18 aug: Tiktak

26 aug: Beanie

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81-meisje

25 maart - Sas 67-jongetje

30 maart - Akara

2 april - Tiktak-
meisje

3 april - Champietal-meisje

3 april - Beanie - jongetje

Geplaatst

Leuk Beanie, een jongetje. Jullie gingen er al een beetje vanuit.

en Tiktak een meisje..............ik zou zeker gaan onderhandelen over de naam......hahahah......

Wij hebben sowieso al een meisjesnaam. De jongensnaam was bij ons juist het twijfelgeval, maar dat hebben we nu niet.

@Sas, hier inmiddels twee kilo aangekomen, maar wel al twee kledingmaten kleiner!!

Ben toch zo misselijk geweest, zodat ik een paar maanden bijna niet at................ach het kan bij mij toch geen kwaad.

Echt de slankste ben ik absoluut niet. Daarom ook zo verbaasd dat ik al zo een enorme zwangerschapsbuik heb.

@Akara, ik hoop dat het allemaal goed gaat, want we horen niets van je. Ben erg benieuwd.

XX

Geplaatst

@Champietal: leuk meisje en een jongetje. Merk je veel verschil met je vorige zwangerschap?

@Beanie: wanneer heb je je volgende echo ivm de placenta?

@Loesje: zag je al op zwemmen op speciaal hiervoor?

Wanneer hebben jullie de volgende echo? Ik heb geen idee. Ga vanavond weer naar de vk, zal ik het wel horen. We hebben tussendoor nog een pretecho. Lijkt me helemaal leuk.

Geplaatst

Gisteren naar de VK geweest. Off. krijg je helemaal geen echo's meer naar de 20 weken echo. :icon_spiderman:

Krijg nu toch nog een echo met indicatie LE......LEUKE ECHO... lief hè..:happydance:

Geplaatst

Jeetje, helemaal geen echo's meer? Krijg je dan niet sowieso nog een liggingsecho ergens? En je hebt nu dus nog een leuke echo en een pretecho... Kun je iig nog een paar keertjes spieken!

Gaan jullie nu allemaal los op de babykamer en alle spulletjes die aangeschaft moeten worden? Wij gaan nu eerst beginnen met opruimen en weggooien zodat we ruimte hebben om de spullen die nu nog in het toekomstige kamertje staan ergens te laten. Eind juni krijgen we de babykamer (die nemen we over van vrienden), dan kunnen we het kamertje dus in orde gaan maken. Ik vind het nog steeds wel een raar idee hoor!

Waar ga je trouwens de pretecho laten maken?

Wij hebben op 13 mei (ik ben dan precies 25 weken) een afspraak voor een pretecho bij dr. P.apa. Alle toekomstige opa's en oma's gaan dan mee. Ik ben heel nieuwsgierig! Dr. P.apa schijnt het heel leuk te doen! Verder heb ik op 23 april (zeg ik uit mijn hoofd) de volgende afspraak bij de gyn, ik vermoed dat zij wel echo's zal blijven maken. Maar of de frequentie elke 2,5 week blijft? De echo voor de placentaligging is geloof ik ergens om en nabij week 30, kan ook nog wel iets later zijn.

Hoe is het met de andere dames? Duurt het bij jullie ook zo lang voor jullie weer een echo hebben?

Geplaatst

Hallo dames, ik weet, het is een tijdje geleden dat jullie nog iets van me gehoord hebben maar zijn er een weekje tussenuit geweest met bevriende koppels.

Ik heb ondertussen de 20w echo dus gekregen. Met onze kleine uk is alles zeer goed. Alles ziet er perfect uit. Het was zelfs zeer moeilijk om een goed beeld te kunnen krijgen want ze was zodanig beweeglijk dat ze het de gyn echt moeilijk maakte.

Jullie lezen het dus goed, ik doe mee met de meidengolf want ik ben zwanger van een meisje.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik echt teleurgesteld was toen ik het hoorde, zat echt met de tranen in m'n ogen. Had zo gehoopt op een jongen. Ook is de ganse zwangerschap al volledig anders geweest dan van m'n dochter dat ik er echt vanuit ging dat het een jongen ging worden. Maar de natuur heeft anders beslist. Het belangrijkste is dat ze gezond is!

Er was echter maar 1 minpuntje aan m'n controle en dat was m'n bloeddruk. Stond zeer laag namelijk op 88 op 45 lekker gezond maar niet zo leuk want daardoor voel ik me regelmatig slapjes en draaierig. Heb letterlijk aangeraden gekregen om met een zakje zoutchips in m'n handtas rond te beginnen lopen.

M'n gewicht is nog niet bijgekomen. (was eerst 5kg afgevallen en die zijn er ondertussen 4 terug bij maar als ik van m'n startgewicht kijk zit ik er nog steeds onder) Wel kan ik het totaal niet meer wegsteken dat ik zwanger ben. Heb echt een mooi buikje.

De volgende echo staat gepland op 25 april. Normaal blijf ik ongeveer alle 4 weken een echo hebben (het systeem in België is een beetje anders dan bij jullie in Nederland, bij ons ga je eigenlijk automatisch bij de gyn)

En hoe is het met jullie? Ergens last van of kwaaltjes? Ik tegen de avond last van een pijnlijke buik.

Geplaatst

@Akara, fijn te horen dat alles met jullie meisje goed is.

Ik kan best begrijpen hoor, dat je teleurgesteld bent geweest. Ik heb ook altijd graag een zoon willen hebben.

Wanneer ik de eerste keer hoorde dat ik een zoon ging krijgen, was ik best een beetje opgelucht.

Nu had het mij niets uitgemaakt.

@Tiktak, of ik een verschil merk..........................ja dat ik verschrikkelijk misselijk ben geweest tot een week of 17 en dat was bij mijn zoon helemaal niet.

Wel raar dat jij officieel geen echo's meer krijgt. Mij is verteld dat iedereen die nu standaard krijgt bij de 30 weken.

Dit was bij mijn vorige zwangerschap niet zo.

Sowieso krijg ik altijd een echo, omdat ze het gewicht en lengte nu in de gaten gaan houden. Ze willen niet dat dit kindje zo groot gaat worden als dat Finn was bij de geboorte.

Geplaatst

@ Ankara, gefeliciteerd dat alles goed is. Leuk dat je meedoet met de meisjes golf....Meisjes zijn wel in meerderheid haha

Geplaatst

Uitgerekend:

12 aug: Akara -
meisje

13 aug: Champietal -
meisje

16 aug: Sas -
jongen

18 aug: Tiktak -
meisje

26 aug: Beanie -
jongen

Loesje
-
meisje

Afspraken:

17 april: Champietal - Verloskundige

29 mei: Champietal - 30 weken echo

Loesje, ik weet niet wanneer jij uitgerekend bent.

Van Annengel en Brenn hebt ik niets vernomen, dus die kan ik niet invullen.

Geplaatst

Uitgerekend:

12 aug: Akara -
meisje

13 aug: Champietal -
meisje

16 aug: Sas -
jongen

18 aug: Tiktak -
meisje

26 aug: Beanie -
jongen

Loesje
-
meisje

Afspraken:

17 april: Champietal - Verloskundige

23 april: Beanie - gynaecoloog

13 mei: Beanie - pretecho

29 mei: Champietal - 30 weken echo

Geplaatst

Moeten wij maar wat tegengas geven met onze jongetjes!!

Leuk Akara, een meisje! De meisjes zijn hier idd wel goed vertegenwoordigd!
Geplaatst
Moeten wij maar wat tegengas geven met onze jongetjes!!

Ze maken vast meer herrie! (En ze kunnen verder plassen denk ik)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden