Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
had al gezocht naar hun topic maar kon die niet vinden?

Moest idd ff zoeken, gelukt via de zoekfunctie. Bericht is inmiddels geplaatst! Maar misschien komen de dames helemaal niet meer op het forum, even afwachten maar!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Hey meiden, hier een jonkie met reus negatief. Maar voel me wel thuis hoor!! Belangrijkste vind ik dat iedereen die hier schrijft het vreselijk waardeert, dat mis ik soms als ik het geklaag aanhoor van meiden die zo zwanger worden. Hier alles helemaal goed, kan steeds meer genieten!!! Superfijn!!

Geplaatst
We hebben iig een kinderwagen inmiddels! Een combiwagen, via MP. Zondag gaan we hem even proberen en dan kunnen we hem meteen meenemen.

En hoe was de kinderwagen? Heb je hem meegenomen? We hebben gisteren een 2de hands maxi cosi gekocht. Was de kleur denim. Wou ik graag hebben omdat hij bij de kinderwagen past (ook denim). Maar toen we hem op gingen halen was hij toch aardig 2de hands. Toch maar meegenomen (was nl aardig eindje rijden). Nou ja, hoeven we er ook niet rustig aan mee te doen.:happy8:

Morgen moet je naar de gyna toch? Dan wordt er ook een echo genomen of gaan ze dan (alleen) naar het hartje luisteren?

Geplaatst
Hey meiden, hier een jonkie met reus negatief. Maar voel me wel thuis hoor!! Belangrijkste vind ik dat iedereen die hier schrijft het vreselijk waardeert, dat mis ik soms als ik het geklaag aanhoor van meiden die zo zwanger worden. Hier alles helemaal goed, kan steeds meer genieten!!! Superfijn!!

Snap wat je bedoeld. Las vandaag op de telegraafsite :glasses1: het verhaal van Kim Kardashian (nu 7 maanden zwanger volgens mij). Die zou haar eigen zus

Khloé, die al jarenlang probeert zwanger te raken, afraden om een kind te krijgen. "Doe het niet! Adopteer, vind een draagmoeder, wat dan ook!", zou Kim tegen haar zus hebben gezegd. Ze had gezegd dat het probleem niet de hormonen zijn, maar de fysieke pijn die haar constant laat huilen". Nou ja....:huh1::huh1:elke zwangerschap is natuurlijk ook anders. Maar goed....berichtje uit de gossip. :blahblah1::blahblah1: Lekker advies....

Geplaatst

Walgelijk he... Je bent 'zomaar ineens' zwanger en klaagt over je kwaaltjes en vervolgens over je uitdijende lichaam... En gewoon door roken he! Want het geeft zoveel stress om te moeten stoppen. Ik lees wel eens mee op andere fora en eigenlijk lopen me regelmatig de rillingen over mijn rug. Is het nou zo dat wij toch gewoon vele malen dankbaarder zijn, en ons zo goed realiseren wat een geluk het is om zwanger te mogen worden?

Zijn jullie trouwens al bezig met het geboortekaartje? Ik ben vandaag een beetje aan het brainstormen geweest (alleen over de tekst, de artistieke kant laten we over aan een vriend die er verstand van heeft) maar ik vind het zo moeilijk.... Ik wil niet echt refereren aan het traject en de lengte er van, maar wel tonen hoe dankbaar we zijn. We zijn niet gelovig, dus daarin zoek ik het ook niet... Maar ja, dankzij de zwangerschap zitten de tranen zeg maar wat hoger dan normaal (normaal zou ik mezelf bestempelen als een koele kikker maar nu ben ik een soort doorlopende tissue box). Zit ik weer met tranen in m'n ogen te lezen wat ik eigenlijk eerder allemaal opgeschreven had aan ideetjes....

We hebben idd de kinderwagen genomen! Mooi lime is niet lelijk! Ik ga wel snel op zoek naar een babyzonnebril! Nee zonder gekheid, kinderwagen is 5 jaar oud, voor 2 kindjes gebruikt en we hebben hem nu over genomen van de eerste eigenaar. Op zich wat gebruikssporen, maar dat mag je verwachten. We moeten de bekleding van de buggy even wassen, de rest is gewassen en ziet er prima uit. Set is echt compleet, we hebben er ook de maxicosi bij over genomen, daarvan is hooguit de bekleding wat verkleurd, en aan de onderkant wat kleine beschadigingen van de adapters van de kinderwagen. Nou ja, daar gaan wij hem ook op gebruiken dus echt zuinig hoeven we er niet op te zijn! En ach, echt duur was het niet... Verder ook nog een verzorgingstas er bij in dezelfde kleur, heel handig, en ze had ook nog een echt als nieuw uitziend voedingskussen liggen, met 2 hoezen, die hebben we ook over genomen. Alles bij elkaar voor een zeer redelijke prijs... Deze mensen realiseerden zich maar al te goed dat als ze de hoofdprijs zouden vragen, ze het nooit kwijt zouden raken. Nou ja, zij zijn blij dat ze het konden verkopen en wij zijn blij met onze aankoop! Nu snel verder opruimen zodat we het een tijdelijk plekje kunnen geven... Liefst even alles parkeren op de toekomstige babykamer maar die moet eerst nog leeg. Nu staat het zeg maar nogal in de weg... Nou ja, we moeten er maar aan wennen denk ik, zal toch niet anders zijn wanneer uk er eenmaal is!

Morgenavond idd naar de gyn... Tot nu toe heeft ze elke keer even gekeken dus eigenlijk hopen we morgenavond ook weer even naar Uk te kunnen kijken. Ik voel hem nu echt vaak, en ook manlief voelt hem steeds vaker, maar toch ben ik wel weer toe aan een beetje bevestiging. Dus hopelijk morgenavond even zwaaien naar Uk en hij naar ons!

Geplaatst
Is het nou zo dat wij toch gewoon vele malen dankbaarder zijn, en ons zo goed realiseren wat een geluk het is om zwanger te mogen worden?

Zijn jullie trouwens al bezig met het geboortekaartje? Ik wil niet echt refereren aan het traject en de lengte er van, maar wel tonen hoe dankbaar we zijn. We zijn niet gelovig, dus daarin zoek ik het ook niet...

We hebben idd de kinderwagen genomen! Set is echt compleet, we hebben er ook de maxicosi bij over genomen, daarvan is hooguit de bekleding wat verkleurd, en aan de onderkant wat kleine beschadigingen van de adapters van de kinderwagen.

Morgenavond idd naar de gyn... Tot nu toe heeft ze elke keer even gekeken dus eigenlijk hopen we morgenavond ook weer even naar Uk te kunnen kijken. Ik voel hem nu echt vaak, en ook manlief voelt hem steeds vaker, maar toch ben ik wel weer toe aan een beetje bevestiging. Dus hopelijk morgenavond even zwaaien naar Uk en hij naar ons!

Ik denk dat we inderdaad door ons voortraject beseffen hoe lucky wij zijn. Waardeer je het allemaal nog meer.

Geboortekaartje nog niet mee bezig geweest. Ben wel heel druk met van alles aanschaffen. Maar het geboortekaartje vind ik dan weer heel moeilijk. Ik ga ook niks vermelden over het voortraject. Niet iedereen weet dat bij ons nl. Maar zoals je zegt, er moet wel iets op hoe ontzettend trots je op je uk bent. Maar lastig om dat in 1 of enkele zinnen te doen. Ben daar sowieso niet zo'n ster in.

Fijn dat je nu de kinderwagen en de hele rambam gekocht heb. Sommige mensen vragen inderdaad de hoofdprijs op marktplaats. Die proberen gewoon, en waarschijnlijk ook terecht. Wij hebben de 2de hands maxi cosi, die we gisteren gekocht hebben, helemaal uit elkaar gehaald. We wilden de hoes nl wassen. Volgens mij is het niet gebruikelijk om die er vanaf te halen. Ik hoop dat we hem weer erop krijgen..

Ohhh zo fijn als je weer naar je UK kunt kijken. Tussen de echo's zit gewoon veels te veel tijd. Succes morgen, en veel kijk plezier!!!

Geplaatst

Volgens mij moet het idd kunnen... De mensen van wie wij de maxicosi hebben over genomen hadden dat nl ook gedaan. Misschien is er anders een soort van handleiding op internet te vinden? Btw je kunt ook losse hoezen kopen bij Prenatal, dus mocht het er niet meer uitzien na het wassen....

Geplaatst

Nog even snel, voor ik echt instort... Vanavond bij de gyn geweest (avondpoli), liep nogal uit dus we waren pas laat thuis. Maar: even gespiekt, hartje zien kloppen en we zijn weer gerust gesteld. Baarmoederhoogte is conform termijn, buik vond ze prima qua grootte. Heel veel vragen kunnen stellen, nog niet alles even duidelijk maar er zijn ook dingen die wel later besproken kunnen worden. Iig over 5 weken bloed laten prikken voor de rhesus-factor, hoewel er bij het eerste bloedonderzoek kennelijk ook al gekeken is naar de rhesus factor van uk. Hij zou volgens de uitslag ook rhesus negatief zijn, dus joehoe!!!! Mogelijk geen extra prikken! Het wordt voor de zekerheid nog wel gecheckt bij 27 weken, volgens mij in combinatie met de bloedsuiker.

Op 6 mei heb ik weer een afspraak bij de assistent, m.n. omdat m'n bloeddruk toch wat hoger is dan normaal (niet echt verhoogd maar wel op de grens, en voor mij echt wel duidelijk hoger dan normaal) en dat wil ze wel in de gaten houden. Over 5 weken hebben we eenmalig een afspraak bij een andere gyn, ook weer 's avonds op de avondpoli, zodat manlief dan weer geen vrij hoeft te nemen. We hebben natuurlijk ook nog op 13 mei de pretecho, dat vond ze (de gyn) ook helemaal leuk, eigenlijk wilde ze de afspraak van 6 mei dan laten vervallen maar ja, zekerheid voor alles.... Kostbare zwangerschap en zo (haar woorden).

Dus... weer even helemaal opgelucht en blij! Kan ik morgen weer vol goede moed verder met spullen uitzoeken om het toekomstige babykamertje leeg te ruimen!

Geplaatst

Hey meiden, alles goed?? Hier wel gelukkig, en vrijdag alweer 26 weken, wie had dat ooit gedacht? Wat een andere koninginnedag als de jaren hiervoor. Pronken met mijn ( nog steeds iets te kleine wat mij betreft) buikje!! Een goede bekende wenste me succes met de laatste loodjes, hoe bizar! Nog steeds ongeloof over wat er gaande is. Herkennen jullie dat?

Ik ben een bezig bijtje op het moment weer, misschien wel meer energie dan ik in tijden heb gehad. Ik heb een lichamelijk fijne zwangerschap maar denk ook dat ik steeds meer het traject af aan het sluiten ben. Dat het daardoor komt dat ik me zo fijn voel. Het traject voor een 1ste kindje vond ik zo zwaar, zouden we kinderloos blijven, zou ik ooit weten hoe het voelt om zwanger te mogen zijn, dat we papa & mama zouden worden stond voor ons wel vast. Koste wat kost, is het niet op de 1, dan wel op de andere manier. Nu is ons kindje in aantocht, en er valt beetje bij beetje zo'n last van mijn schouders. Het litteken blijft er altijd maar er zit zo'n ongelooflijk mooie pleister op mijn wond! Gelukkig maar, liefs.

Geplaatst

@patrician: spannend dat je 8 mei mag testen!! Het is je eerste KID? Is dat met IVF of IUI? Ik weet niet precies hoe dat werkt.

Succes, we duimen hier voor je! :duimen draaien:

Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje -
meisje

12 aug: Akara -
meisje

13 aug: Champietal -
meisje

16 aug: Sas -
jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak -
meisje

26 aug: Beanie -
jongen

Afspraken:

2 mei: Tiktak - Verloskundige

11 mei: Tiktak - pretecho

13 mei: Beanie - pretecho

29 mei: Champietal - 30 weken echo

20 juni: Tiktak - (pret)echo ziekenhuis (32 weken)

Is het lijstje nog steeds compleet? Nog leuke (pret)echo's oid gepland?

Geplaatst
Hey meiden, alles goed?? Hier wel gelukkig, en vrijdag alweer 26 weken, wie had dat ooit gedacht? Wat een andere koninginnedag als de jaren hiervoor. Pronken met mijn (nog steeds iets te kleine wat mij betreft) buikje!! Een goede bekende wenste me succes met de laatste loodjes, hoe bizar! Nog steeds ongeloof over wat er gaande is. Herkennen jullie dat?

Ik ben een bezig bijtje op het moment weer, misschien wel meer energie dan ik in tijden heb gehad. Ik heb een lichamelijk fijne zwangerschap maar denk ook dat ik steeds meer het traject af aan het sluiten ben. Dat het daardoor komt dat ik me zo fijn voel. Het traject voor een 1ste kindje vond ik zo zwaar, zouden we kinderloos blijven, zou ik ooit weten hoe het voelt om zwanger te mogen zijn, dat we papa & mama zouden worden stond voor ons wel vast. Koste wat kost, is het niet op de 1, dan wel op de andere manier. Nu is ons kindje in aantocht, en er valt beetje bij beetje zo'n last van mijn schouders. Het litteken blijft er altijd maar er zit zo'n ongelooflijk mooie pleister op mijn wond! Gelukkig maar, liefs.

Ja, gaat toch nog best snel hè! Al een half jaar. Pfff....ik ervaar (en velen waarschijnlijk hier) precies wat je bedoeld. De grote bal die ik continue achter me aan aan het slepen was is WEG!!! :alright: Voel me soms nog wel onzeker of het allemaal goed zal gaan. Ook als ik buikpijn heb oid. Maar misschien dat 'gewone' :cheesy:zwangeren dat ook wel hebben. Is ben eigenlijk nooit zo zeker geweest dat we inderdaad paps&mams zouden worden. We waren op het punt om ECD te gaan doen. Maar op een gegeven moment zijn de financiële middelen natuurlijk ook een keer op.

Nu ben ik zo trots als een pauw!! Inderdaad op het buikje. Hoezo klein buikje bij jou? Ik heb geen idee of die van mij nu groot of klein is...

Het is inderdaad een litteken. Maar des te trotser zijn we straks als onze uk er is.

Geplaatst
Tiktak, kan hoor, bij de maxi cosi's. Ik heb het vorige week nog gedaan met de opvolgstoel. Je mag alleen het piepschuim niet verwijderen.

We hebben de maxi cosi weer in elkaar. Heeft niet zo lang geduurd hoor. Er zit een zwart windkapje bij. Die krijgen we er met geen mogelijkheid meer op. Je moet dan witte pennetjes indrukken en draaien. Nou, niet te doen joh! Misschien toch maar even een handleiding op internet zoeken.

Geplaatst
We hebben de maxi cosi weer in elkaar. Heeft niet zo lang geduurd hoor. Er zit een zwart windkapje bij. Die krijgen we er met geen mogelijkheid meer op. Je moet dan witte pennetjes indrukken en draaien. Nou, niet te doen joh! Misschien toch maar even een handleiding op internet zoeken.

Idd wel een goed idee om een handleiding op internet te zoeken! Onze maxi cosi heeft ook een windkap/zonnekap maar alles was al gewassen toen we hem kregen, dus eigenlijk ben ik niet van plan hem nog uit elkaar te halen.... Dus ik kan je geen adviezen geven! Maar het zou moeten lukken! Trouwens, ik heb dat met alles bij de maxi cosi, het idee dat ik een hand te kort kom! Heb jij dat ook?

Geplaatst

Loesje en Tiktak, jullie brengen het mooi onder woorden.... Het is dan ook zo verwonderlijk dat ik opeens kan zeggen dat ik zwanger ben. Ik, zwanger!? Terwijl manlief en ik ook al bezig waren met afscheid nemen van onze kinderwens... Op aanraden van de fertiarts toch maar die laatste kans gepakt, we waren ernstig aan het twijfelen of we die onzekerheid nog wel wilden. Maar wat zijn we blij dat ze ons adviseerde om toch maar die, zij het hele kleine, kans te pakken! En nu nog net niet in het derde trimester...

Net als Loesje mag ik denk ik ook niet klagen. Ben wel tot een week of 15-16 erg misselijk geweest maar sinds ik dat achter me heb gelaten weinig last. Of het moet zijn dat ik 'last' heb van een heel druk kindje in mijn buik! Hij houdt me gewoon nu al af en toe uit mijn slaap!

Over de onzekerheid: ik denk dat we dat allemaal wel hebben, dat we meteen bij een pijntje, steekje oid in de stess schieten. Misschien dat een 'normale' zwangere dat in mindere mate heeft, maar wat is de standaard 'normale' zwangere? Toevallig kwam ik vandaag iemand bij het boodschappen doen tegen, een dochter van oude vrienden van mijn ouders die (ook toevallig) bij mij om de hoek woont. Zij is inmiddels 44 en ook zwanger, een weekje verder dan ik.... Wel op de natuurlijke manier zwanger geraakt, helaas ook 2x een mk gehad. Dus zij voelde eigenlijk precies dezelfde onzekerheid. Het hang af van wat je hebt meegemaakt, misschien ook wel van de persoon, ik weet het niet? Maar dat wij zo onzeker zijn dat lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.... Ik vind het zelfs nog steeds eng om dingen te kopen/krijgen voor uk! Maar ja, het is toch wel de hoogste tijd om met de babykamer aan de slag te gaan. Voordat mijn buik in de weg begint te zitten!

Geplaatst

Uitgerekend:

9 aug: Loesje -
meisje

12 aug: Akara -
meisje

13 aug: Champietal -
meisje

16 aug: Sas -
jongen

18 aug: Tiktak -
meisje

26 aug: Beanie -
jongen

Afspraken:

6 mei: Beanie - gynaecoloog

28 mei: Beanie - gynaecoloog

Is het lijstje nog steeds compleet? Nog leuke (pret)echo's oid gepland?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Leuk weer eens wat te lezen van jullie.

Die onzekerheid raak ik denk ik pas kwijt, als ik mijn dochter in mijn armen heb en dat ze helemaal gezond is.

Ik weet niet wat het is, maar dat had ik bij de zwangerschap van mijn zoon ook.

Tuurlijk geniet ik ervan, maar ben ook blij als ze straks geboren is en weet dat dus alles goed is gegaan.

Ze is een bezig bijtje in mijn buik.

Krijg een paar keer per dag zo'n trap van haar, dat ik er zelf van schrik.

Afgelopen weekend eindelijk het behand uitgekozen voor haar kamertje en gelijk besteld. Kunnen we morgen ophalen en we gaan het hemelvaartweekend eraan beginnen.

Verder ga ik daarna de dingen kopen die ik nodig heb en natuurlijk kleertjes e.d.

Ben zo druk geweest, dat ik echt geen tijd had om naar de stad te gaan en ik heb ook heel erg last de laatste week van mijn schaambot. Dit zal ik ook a.s. maandag gaan overleggen, want ik word er niet echt blij van.

Maandag hebben we een tussentijdse groeiecho. Kijken of ons meisje gewoon binnen de perken blijft en niet zo groot gaat worden, zoals haar broer ooit was in mijn buik.

Nog vier weken en dan lekker voor twee weken naar Italië.

Mijn broer gaat daar trouwen, dus zouden er sowieso een week naar toe gaan, maar nu dat er midden in de zomer een baby gaat komen, hebben we er nog maar een weekje voorgeplakt en gaat dit onze grote vakantie worden.

Voor het laatst met zijn drieën...........

Fijn weekend allen.

Geplaatst

Uitgerekend:

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

18 aug: Tiktak - meisje

26 aug: Beanie - jongen

Afspraken:

6 mei: Beanie - gynaecoloog

6 mei: Champietal - groeiecho

15 mei: Champietal - bloedprikken

22 mei: Champietal - afspraak verpleegkundige

Geplaatst

Uitgerekend:

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

18 aug: Tiktak - meisje

26 aug: Beanie - jongen

Afspraken:

6 mei: Champietal - groeiecho

15 mei: Champietal - bloedprikken

22 mei: Champietal - afspraak verpleegkundige

27 mei: Beanie - uitgebreid lab onderzoek

26 juni: Beanie - gynaecoloog

Geplaatst

Hi dames,

Alles goed? Aan het genieten van de vitamine D of zijn jullie ook zo bang voor verbranden/zwangerschapsmasker?

Tiktak, hoe was het donderdag bij de verloskundige? Ben je weer goed gekeurd?

Champietal, hoe was jouw controle vandaag? Is je meisje mooi op groei of ook zo'n kanjer? Wat heerlijk om nog 2 weekjes weg te gaan! Wij gaan ook nog 3 weken weg, heb er echt zo'n zin in.... Maar dat is pas begin juni.

Ik herken wel wat je schrijft, Champietal, die onzekerheid staat echt nog wel boven het genieten. Het is nu absoluut vele malen leuker dan in het begin, nu de misselijkheid verleden tijd is en ik regelmatig getrapt word... Om eerlijk te zijn vind ik het ook nog steeds doodeng dat we nu serieus bezig zijn met de babykamer (in de zin van: de spullen die er stonden zijn er vrijwel allemaal uit, we verzamelen er nu spullen voor uk). Ben nog steeds bang dat het de goden verzoeken is of zo.... En er komen steeds meer spullen bij en ik vind het echt steeds enger! Aan de andere kant moeten we nu toch echt wel aan de slag gaan, voor zover dat kan! We krijgen eind juni de meubeltjes voor het kamertje, hoewel we het afgelopen weekend wel alvast een wiegje hebben meegenomen (vonden een ledikantje toch wel erg groot voor een pas geboren baby, en we kunnen de wieg lenen van mijn schoonzus, zij heeft er zelf in gelegen, net als haar broers en zus. En haar 2 kindjes van nu 3 en 5 hebben er ook in gelegen). En zo komen er steeds weer dingen bij... Het kamertje wordt voller en voller (maar de kinderwagen met reiswieg en maxicosi staan er nu ook, die gaan uiteraard weer naar beneden als de meubeltjes verder komen zodat we het kamertje kunnen gaan afmaken). We zijn een beetje op zoek geweest naar mogelijkheden om het kamertje een beetje leuk te decoreren, en hebben wel wat ideeën! Iig gaan we raamstickers kopen, van dieren, 1 muur bestaat namelijk volledig uit schuifpui/raam. En we hebben een website ontdekt waar je onwijze leuke muurdecoraties van MDF kunt laten maken, we hebben een boom op het oog of anders een tak met vogels er op. Een andere optie is zijn naam.... Daar zijn we nog niet uit en we willen het ook laten afhangen van de beschikbare ruimte als de spullen er eenmaal staan!

Vandaag heb ik ook weer controle gehad bij de assistent van de gyn. Nog even gespiekt, hij lag lekker op zijn duimpje te zuigen volgens mij.... Hij doet het iig hartstikke goed en loopt maximaal een week voor. Dus het is ook een flinke jongen. Over 3 weken heb ik een uitgebreid lab-onderzoek (diabetes, rhesusfactor van uk, 27-weken lab en Hb). Gelukkig was vandaag mijn bloeddruk helemaal mooi, zelfs lager dan bij de vorige controles! Dus ik ben weer goedgekeurd....

Geplaatst

Hey hoi,

Vanochtend de groeiecho gehad.

Ons kleine meisje is helemaal goed bevonden.

Ze weegt nu rond de 900 gram en alle maten waren allemaal goed. Ze is dus niet zo groot, als dat mijn zoon was rond deze tijd van de zwangerschap.

Ze lag ons weer heerlijk aan te kijken en het is echt niet te ontkennen dat het een meisje is!!

A.S. donderdag brengen we onze zoon naar oma en dan gaan wij twee dagen even goed klussen in ons huis.

We hopen dan de kinderkamer klaar te hebben, op gordijntjes na dan.

@Beanie, wij gaan ook pas 1 juni op vakantie hoor. Waar gaan jullie naar toe?

Toevallig moet ik volgende week voor een uitgebreid lab-onderzoek. Ook kijken hoe het van alles gaat.

Ik ben i.i.g. elke woensdag tot aan mijn vakantie te vinden in het LUMC, heb elke woensdag een afspraak................

Geplaatst

Hoi meiden, ben even minder op het forum. Mijn opa van 98 is afgelopen donderdag overleden. We hebben de laatste 3weken hem tuhis verzorgd en dat voelt goed en mooi.

ZO jammer dat hij onze Uk niet meer zal kunnen vasthouden maar gelukkig heeft hij het wel geweten.

Door de afgelopen weken ben ik wel erg moe en last van harde buiken. Kom nog niet echt toe aan genieten; eerst die rotperiode van slechte uitslagen en dan nu opa.

Mijn lief zit in Korea en kan helaas niet overkomen...

Maar Uk doet het goed, groeit mooi en mijn bloeddruk was ondanks de stress helemaal goed. Ook getest op zwangerschapsuiker en andere waarden voor evt HELLP syndroom. Maar ook dat was allemaal goed.

Ben nog niet toegekomen aan shoppen en aan het kamertje...nou ja Uk kan altijd nog in een sinasappelkratje:laugh:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden