Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden

gisteren een total onverwachtse babyshower gehad. Werd overvallen door 19 meiden en heel veel kadootjes, lieve kaartjes en heerlijk zelfgemaakte taarten en gebakjes enz.

Super!

Geplaatst

Sas, wat leuk een babyshower! En overmorgen weer naar de gyn...

Loesje, hoe is het met jou? Nog 2 dagen en dan zit je op je uitgerekende datum. Wat spannend zeg!

Dames die reeds bevallen zijn: hoe gaat het? Kunnen jullie al genieten van de kleintjes? Er is nog niet 1 foto geplaatst! Ik ben zo nieuwsgierig!

Hier nog even afzien... Maar ja ben ook de laatste op het lijstje die moet bevallen. Vandaag weer bij de gyn geweest, bloeddruk is nog steeds hoog - maar op het randje. Dus er wordt nog niet ingegrepen. Mijn 'eigen' gyn is nu met vakantie, ik ben bij de gyn geweest die de KS gaat doen. Zij is blij dat er een KS gepland is, uk is zo groot dat het waarschijnlijk vaginaal niet eens zou gaan lukken! Of iig heel lastig zou gaan worden! Morgen dus naar de poli anesthesie, volgende week nog een laatste controle op de poli gyn en de week daarop kruisbloed prikken en de KS... Het einde is in zicht!

Geplaatst

Hi dames,

Dat vraag ik me ook regelmatig af... Loesje! Hoe is het bij jou? En Tiktak, van haar hebben we al een tijd niks meer gehoord.

Sas, hoe voel je je? Kun je nog wel wat doen of ben je nu afhankelijk van je man? Hoe is het met slapen? Lukt dat nog een beetje? En heb je geen last van je bekken?

Dat heb ik sinds ongeveer een week, last van mijn schaambot en ik kom steeds lastiger overeind. Omdraaien in bed doet gewoon pijn. En ik moet er zo'n 6x per nacht uit om te plassen... Ben echt aan het aftellen! Sas, jij bent as vrijdag toch uitgerekend? Heb je afspraken gemaakt over eventueel ingrijpen? Of heb je gewoon een volgende afspraak bij de gyn en gaan ze dan weer verder kijken?

Ik moet dus nog 8 dagen wachten. Maar ik hoop wel dat ik dat ga redden! Op zich is alles rond, ik ben bij de anesthesist geweest, a.s. woensdag nog een controle bij de gyn en nog 1 of 2x lab (er is nog niet bepaald of ik irregulaire antistoffen aanmaak, en dat is waarschijnlijk wel het geval door de anti-D, dus daar moet ik woensdag nog even achter aan gaan).

Ik hoop dat de reeds bevallen dames genieten van hun kindjes en dat het allemaal goed gaat! En Sas, Loesje (en Tiktak als je nog meeleest) veel succes met de laatste loodjes! Hoop heel snel goed nieuws van jullie te lezen!

Geplaatst
Dames, ik ben gisteren bevallen van een prachtige dochter genaamd Auréline. Heb heel lang (van 21u op 2 aug tot 8u op 3 aug alle 5 min weeen gehad met een totaal van 4cm ontsluiting.
G E F E L I C I T E E R D !!!!!:happydance: Lekker genieten. En zeer mooie naam!!
Geplaatst
Ik moet dus nog 8 dagen wachten.

Hoi, hoi.....lees nog steeds mee. Ik krijg al geruime tijd niet door dat er nieuwe posts zijn en o.a. daardoor zijn de berichtjes ook minder geworden. Maar je hebt een KS toch, is dat omdat hij zo groot is of? Je zal het wel ergens geschreven hebben maar weet het niet meer.

Wel spannend hoor, al twee meiden hier uitbreiding.....

Het gaat hier nog steeds goed. Alleen een week geleden tijdens een routine-controle bij de verloskundige ben ik mij doodgeschrokken. We zaten naar haar hartje te luisteren. En we hoorden daar een onregelmatigheid. Ze dachten dat ze last van haar hartje had. Dus meteen die dag aan de CTG-scan gelegen en 2 echo's gehad. Omdat ze het niet vertrouwden moest ik na het weekend naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht. Pfffff, wat een stress. Maar gelukkig bleek er niks aan de hand. De onregelmatigheid kwam door de prematuurheid.

Nu mijn zwangerschapschap op het einde loopt heb ik ook wel iets van weemoed. Herkennen jullie dat? Door het lange traject en de informatie die wij van alle doktoren hebben gehad is dit waarschijnlijk mijn eerste en laatste zwangerschap. Mijn partner wil niet weer de MMM in voor een 2de. Dat maakt me soms wel een beetje weemoedig. Maar misschien herkennen jullie dat helemaal niet hoor. :sleepy:

Geplaatst
Hoi Tiktak, geen idee of je dit nog eens leest, ik heb zelf de site al lang niet meer bezocht. Ik heb weleens met je gesproken via deze site. Ik zie tot mijn verrassing dat je spontaan zwanger bent geworden. Ik vind het zo fijn voor je en zo toevallig: ik ben om dezelfde tijd ook tegen alle verwachtingen in zwanger geworden , spontaan, en ik was mij ook aan het orienteren op eiceldonatie. Gefeliciteerd en ik wens een een goede bevalling!

Heeeej Sunlight, ik was al op zoek wat de status nu van je is. OOK ZWANGER!!!! Klinkt wel heel erg hetzelfde als bij mij. Ik weet niet of je dit leest. Maar ben echt heel blij voor je!!!!!!

Geplaatst
Hoi, hoi.....lees nog steeds mee. Ik krijg al geruime tijd niet door dat er nieuwe posts zijn en o.a. daardoor zijn de berichtjes ook minder geworden. Maar je hebt een KS toch, is dat omdat hij zo groot is of? Je zal het wel ergens geschreven hebben maar weet het niet meer.

Wel spannend hoor, al twee meiden hier uitbreiding.....

Het gaat hier nog steeds goed. Alleen een week geleden tijdens een routine-controle bij de verloskundige ben ik mij doodgeschrokken. We zaten naar haar hartje te luisteren. En we hoorden daar een onregelmatigheid. Ze dachten dat ze last van haar hartje had. Dus meteen die dag aan de CTG-scan gelegen en 2 echo's gehad. Omdat ze het niet vertrouwden moest ik na het weekend naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht. Pfffff, wat een stress. Maar gelukkig bleek er niks aan de hand. De onregelmatigheid kwam door de prematuurheid.

Nu mijn zwangerschapschap op het einde loopt heb ik ook wel iets van weemoed. Herkennen jullie dat? Door het lange traject en de informatie die wij van alle doktoren hebben gehad is dit waarschijnlijk mijn eerste en laatste zwangerschap. Mijn partner wil niet weer de MMM in voor een 2de. Dat maakt me soms wel een beetje weemoedig. Maar misschien herkennen jullie dat helemaal niet hoor. :sleepy:

Hi Tiktak,

Leuk dat je ook weer komt posten!

Wat zul je idd geschrokken zijn van dat hartje... Maar voor zover ik weet is het niet echt abnormaal dat de hartfrequentie nog wel eens wil wisselen bij zo'n kleintje. Gelukkig dat er niks aan het handje is! Het is dus maar goed dat ze gewoon nog lekker in je buik zit om zo groot en zo 'rijp' mogelijk te zijn bij haar geboorte!

Wat je zegt over weemoed herken ik wel. Op zich vind ik de laatste loodjes zwaar, maar ik probeer te genieten van de schopjes en de duwtjes die ik nu nog voel in mijn buik. Idd omdat dit vrijwel zeker de enige keer zal zijn dat ik zwanger ben. Ik ben nu 41 en denk niet dat het reëel is om er van uit te gaan dat ik over een jaar weer zwanger zou kunnen raken, op mijn 42ste. Daarbij komt dat ook wij hebben besloten dat we niet meer de onzekerheid van het traject in willen. Niet weer de spanning en de stress. Wel zeggen we dat dat natuurlijk allemaal weer anders zou kunnen zijn na de geboorte van uk, maar op dit moment is het zoals het is en willen we voor 100% gaan genieten van deze kleine man! Ik verwacht dan ook niet dat we met een jaar weer bij de FA zullen zitten....

Ik krijg idd een KS. Er zijn een heleboel redenen voor, waarbij een van de belangrijkste is dat ik door de antistolling pas na een tijd een ruggeprik zou kunnen krijgen. En ik wil perse goede pijnbestrijding tijdens de bevalling. Bij de laatste controle zei de gyn ook dat deze baby dusdanig groot is dat zij zich afvraagt of ik überhaupt 'normaal' zou kunnen bevallen. Dus ik ben blij dat de KS inmiddels gepland is, en ik alleen maar de tijd hoef uit te zitten en de dagen hoef af te tellen!

Geplaatst

@Tiktak, leuk dat je weer mee post. Gelukkig dat alles goed is met jullie kleine. OOk voor mij zal dit de eerste en laatste zwangerschap zijn. Wordt ik sept 46 dus..... Inderdaad wat weemoed en het voornemen om de rest van mijn leven het gevoel van zwanger zijn vst te houden in mijn geheugen.

@ Beanie, ik ben idd as vrijdag uitgerekend maar denk niet dat Uk dan komt. Kans dat een baby op de uitgerekende datum komt is 5%. Hij zit nog veel te fijn bij mij denk ik. Ik heb vrijdag weer afspraak bij gyn. Ip hebben we nog niets besproken. We bekijken het per keer. Nadeel is dat mijn gyn vanaf zaterdag 2weken afwezig is, dus krijg ik bij een volgende afspraak een andere arts. Slapen gaat slecht, slap 3 uur en dan wakker van de pijn in mijn polsen. Kan niet op mijn zij liggen door de buik maar vooral door de polsen. Dan lig ik de rest van de nacht half doezelend in bed, en natuurlijk tig keer eruit om te plassen. Bekken heb ik geen last van, wel is lekker zitten door de buik ook minder makkelijk.

Jeetje het gaat nu echt voor iedereen opschieten.

Geplaatst
Idd omdat dit vrijwel zeker de enige keer zal zijn dat ik zwanger ben. Ik ben nu 41 en denk niet dat het reëel is om er van uit te gaan dat ik over een jaar weer zwanger zou kunnen raken, op mijn 42ste. Daarbij komt dat ook wij hebben besloten dat we niet meer de onzekerheid van het traject in willen. Niet weer de spanning en de stress.
Je bent toch zwanger geraakt van een IVF-behandeling? Dat houdt toch in dat het nog steeds lukt, ook al was het een lang traject of? Maar de onzekerheid van het traject is inderdaad wel belabberd! Mijn eitjes zijn op. Het kan bij mij alleen nog via ECD. Mijn partner ziet dat niet (meer) zitten.

Wat wat het bij jou dan? Als je het er niet over wilt hebben.....

Geplaatst
@Tiktak, leuk dat je weer mee post. Gelukkig dat alles goed is met jullie kleine. OOk voor mij zal dit de eerste en laatste zwangerschap zijn. Wordt ik sept 46 dus..... Inderdaad wat weemoed en het voornemen om de rest van mijn leven het gevoel van zwanger zijn vst te houden in mijn geheugen.
Des te gelukkiger zijn we hier allemaal met de UK die binnenkort op de stoep staat!!!

Hoe lang gaat het slapen al slecht? Ligt je buik in de weg of?

Geplaatst
Je bent toch zwanger geraakt van een IVF-behandeling? Dat houdt toch in dat het nog steeds lukt, ook al was het een lang traject of? Maar de onzekerheid van het traject is inderdaad wel belabberd! Mijn eitjes zijn op. Het kan bij mij alleen nog via ECD. Mijn partner ziet dat niet (meer) zitten.

Wat wat het bij jou dan? Als je het er niet over wilt hebben.....

Ja, ik ben wel zwanger geworden door IVF maar ik realiseer me hoeveel mazzel we hebben gehad... We vallen onder het kopje 'onbegrepen infertiliteit'. Dus er is geen reden gevonden waardoor het spontaan niet lukte. Maar omdat ik een low-responder ben denk ik niet dat ik mag verwachten dat stimuleren met een jaar veel beter zal gaan. Elke keer maximaal 5 eicellen, maar 1 of 2 goede bevruchtingen en nooit cryo's gehad, mag het een wonder heten dat ik toch van de 3 behandelingen 2x zwanger ben geraakt! Daarom verwacht ik niet dat ik die mazzel op mijn 42ste zonder meer weer zal hebben.

Het is niet iets waar ik me nu heel erg druk over kan maken. We voelen ons gezegend met onze IVF-kanjer, en als we er ons op instellen dat hij alleen zal blijven maar wel er voor zorgen dat dat sociaal gezien weinig invloed zal hebben (door KDV, vriendjes, neefjes, nichtjes e.d.) dan denk ik dat dat voor niemand een probleem zal zijn! We hebben een hoop liefde te geven en of dat nou aan 1 of aan meer kindjes is, dat maakt voor ons niet uit!

Jullie hebben ook een zwaar traject achter de rug.... Ik kan me voorstellen dat je vriend dat ECD-traject niet meer in wil. Het is alleen echt niet te zeggen hoe je hier over een jaar in zal staan, die hormonen he! Die willen geloof ik nog wel eens een loopje met je nemen, als er eenmaal zo'n kleintje rondloopt/kruipt/tijgert...

Wat dat betreft sluit ik echt niet voor 100% uit dat we met een jaar weer op gesprek gaan bij de FA. Maar dan zullen we eerst moeten onderzoeken of ze me nog willen behandelen. Ik ben nu zwanger via een transport ZH dat samenwerkt met de VU, en de VU is zeg maar nogal streng in wie ze wel en niet behandelen. Gelukkig is dit tijdens deze behandelingen nooit een issue geweest!

Geplaatst
Ja, ik ben wel zwanger geworden door IVF maar ik realiseer me hoeveel mazzel we hebben gehad... We vallen onder het kopje 'onbegrepen infertiliteit'. Dus er is geen reden gevonden waardoor het spontaan niet lukte. Maar omdat ik een low-responder ben denk ik niet dat ik mag verwachten dat stimuleren met een jaar veel beter zal gaan. Elke keer maximaal 5 eicellen, maar 1 of 2 goede bevruchtingen en nooit cryo's gehad, mag het een wonder heten dat ik toch van de 3 behandelingen 2x zwanger ben geraakt! Daarom verwacht ik niet dat ik die mazzel op mijn 42ste zonder meer weer zal hebben.

En als we er ons op instellen dat hij alleen zal blijven maar wel er voor zorgen dat dat sociaal gezien weinig invloed zal hebben (door KDV, vriendjes, neefjes, nichtjes e.d.) dan denk ik dat dat voor niemand een probleem zal zijn! We hebben een hoop liefde te geven en of dat nou aan 1 of aan meer kindjes is, dat maakt voor ons niet uit!

Wat dat betreft sluit ik echt niet voor 100% uit dat we met een jaar weer op gesprek gaan bij de FA. Maar dan zullen we eerst moeten onderzoeken of ze me nog willen behandelen. Ik ben nu zwanger via een transport ZH dat samenwerkt met de VU, en de VU is zeg maar nogal streng in wie ze wel en niet behandelen. Gelukkig is dit tijdens deze behandelingen nooit een issue geweest!

Ze weten kennelijk nog niet alles. Onbegrepen infertiliteit....tja.... Ik hoor ook zo vaak verhalen van stelletjes die net als ons een heel lang traject hebben doorgemaakt, met de MMM stoppen en dan spontaan zwanger zijn. Dat is toch ook raar. Zou daar eigenlijk al eens onderzoek naar gedaan zijn vraag ik me af. Drie behandelingen en 2x zwanger...hmmmm...ik zie nog wel een glansje. Maar zoals ik hiervoor al schreef het lijkt wel alsof als je nog hoop hebt dat het lukt, je dat in de weg zit. Maar misschien ben ik nu te pessimistisch. Ik ga er in iedergeval van uit dat ze bij ons ook 'alleen' zal blijven. Ik denk inderdaad dat het sociaal gezien niet uitmaakt. Ik weet niet waarom 2, misschien het beeld dat dat gezelliger is ofzo??

Maar hoezo transport ZH? Bij het eerste ZK was is heel snel uitbehandeld. Is was een non-responder laat maar zeggen. Het 2de ZK wou er al geen eens aan beginnen. En toen bij Geertgen gekomen. Als je nergens terecht kan is echt...... En voor een 2de ECD, tja. Hoe graag wil je het. Krijg je allerlei mogelijke dillema's. Zou er een groot verschil zitten in uiterlijk/gedrag etc. Mijn partner zegt dan gelukkig zijn met wat je hebt. En dat is natuurlijk zo.

Maar hoe voelt iedereen zich? Mijn partner begint wel een beetje zenuwachtig te worden. Die wil haar volgende week 'gaan halen' als ze er nog steeds niet is. Nu gaan ze halen na week 42. Mijn partner had ergens gelezen dat ze dat in de toekomst al bij week 41 willen doen. We wachten wel af.

Geplaatst
Ze weten kennelijk nog niet alles. Onbegrepen infertiliteit....tja.... Ik hoor ook zo vaak verhalen van stelletjes die net als ons een heel lang traject hebben doorgemaakt, met de MMM stoppen en dan spontaan zwanger zijn. Dat is toch ook raar. Zou daar eigenlijk al eens onderzoek naar gedaan zijn vraag ik me af. Drie behandelingen en 2x zwanger...hmmmm...ik zie nog wel een glansje. Maar zoals ik hiervoor al schreef het lijkt wel alsof als je nog hoop hebt dat het lukt, je dat in de weg zit. Maar misschien ben ik nu te pessimistisch. Ik ga er in iedergeval van uit dat ze bij ons ook 'alleen' zal blijven. Ik denk inderdaad dat het sociaal gezien niet uitmaakt. Ik weet niet waarom 2, misschien het beeld dat dat gezelliger is ofzo??

Maar hoezo transport ZH? Bij het eerste ZK was is heel snel uitbehandeld. Is was een non-responder laat maar zeggen. Het 2de ZK wou er al geen eens aan beginnen. En toen bij Geertgen gekomen. Als je nergens terecht kan is echt...... En voor een 2de ECD, tja. Hoe graag wil je het. Krijg je allerlei mogelijke dillema's. Zou er een groot verschil zitten in uiterlijk/gedrag etc. Mijn partner zegt dan gelukkig zijn met wat je hebt. En dat is natuurlijk zo.

Maar hoe voelt iedereen zich? Mijn partner begint wel een beetje zenuwachtig te worden. Die wil haar volgende week 'gaan halen' als ze er nog steeds niet is. Nu gaan ze halen na week 42. Mijn partner had ergens gelezen dat ze dat in de toekomst al bij week 41 willen doen. We wachten wel af.

Weet je wat het is... onbegrepen infertiliteit betekent in NL: 'we komen niet achter de reden met de standaard onderzoeken'. Er zal zeker een reden zijn (en die ligt bij mij), want hoe kan het anders dat ik dmv IVF wel zwanger raak en niet spontaan? En waarom/waardoor ben ik deze keer wel zwanger gebleven en de vorige keren niet? Niet dat dat nu nog interessant is.

Het punt van 'opgeven' en dan toch nog zwanger raken is idd ook wel interessant. Wij hebben voor de laatste IVF poging heel erg getwijfeld of we het nog wel moesten doen, gezien de eerdere teleurstelling en vooral: de zeer kleine kans van slagen (ook ivm mijn leeftijd). Op aanraden van de FA toch er in gegaan, weliswaar met wat aanpassingen (kort schema ipv lang, hormonen combinatie menopur/gonal-f in hoge dosering, de pipelle vooraf, ascal gebruik vanaf de TP) maar zonder al te veel verwachtingen of hoop. En zie het resultaat van deze keer!

De vraag die jij jezelf stelt, of je voor een tweede evt. nog ECD zou doen, daarover is een discussie op Freya. Op zich heel interessant, aangezien daar idd weer een hele hoop andere dingen bij komt kijken. Maar ook heel lastig... En misschien moeten we idd ook tevreden zijn met wat we hebben ipv altijd maar naar meer te willen streven! Het zal zeker leuk zijn voor een kindje om een broertje of zusje te hebben maar als ze dat nooit hebben gehad, dan weten ze toch ook niet beter?

Transport ZH wil zoveel zeggen dat de hele procedure daar plaats vindt t/m de punctie, maar het lab elders is (in ons geval in de VU). Dus ook de cijfers van de transport ZH die samenwerken met de VU vallen onder de succescijfers van de VU. En omdat de VU hele strenge selectiecriteria heeft denk en verwacht ik niet dat ze een low-responder van 42 nog zouden willen behandelen...

Gaan ze pas 'halen' in week 42? Kan me wel voorstellen dat je niet zo lang wilt wachten.... Ik wilde eigenlijk het liefste dat hij deze week al gehaald zou worden! Maar begin volgende week is ook prima. Vandaag weer bij de gyn geweest, was de laatste keer voor de KS. Ook wel weer een raar idee! Mijn bloeddruk was prima, het hartje heb ik nog even gehoord en er is gekeken naar de hoeveelheid vruchtwater (wat in orde was) en naar de placenta (en die zag er goed uit). Dus nu mag hij die laatste paar dagen nog rustig blijven zitten! De KS is gepland in week 39, dat is tegenwoordig het protocol. Ze hanteren dat ivm de longrijpheid, en daar is natuurlijk veel voor te zeggen!

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

@Beanie: mij is verteld dat ze pas na 42 weken in gaan grijpen omdat er dan complicaties op kunnen treden. Bijv. de placenta die 'op' is. Wanneer heb jij je geplande KS?

Geplaatst
@Beanie: mij is verteld dat ze pas na 42 weken in gaan grijpen omdat er dan complicaties op kunnen treden. Bijv. de placenta die 'op' is. Wanneer heb jij je geplande KS?

Dat is idd de tendens van dit moment. Hoewel ze geloof ik ook wel kijken naar de conditie van mama, en de hoeveelheid vruchtwater. Verder de bewegingen van de baby (beweegt hij nog goed, dan zal hij het wel goed hebben in de buik) en de groei. Mocht er daar iets minder van lijken te gaan wordt er wel eerder ingegrepen.

Maar er wordt vanuit gegaan dat de placenta na 42 weken 'op' is, en daarom dan sowieso ingegrepen. Uit onderzoek (volgens mij is dat dit voorjaar gepubliceerd) blijkt echter dat hoe ouder de moeder, hoe eerder de placenta-kwaliteit toch wat achteruit lijkt te gaan. Vandaar dat ik liever wat eerder dan wat later wilde... Nu houden ze zich aan het protocol, de KS vindt plaats bij 39+1 (officieel trouwens 38+5, ik ben in week 12 of zo 2 dagen vooruit gezet, wat eigenlijk niet kan omdat we natuurlijk precies alle data weten). Overigens had het ook morgen gekund, maar dinsdag is de gyn veel leuker die het doet en wat ik ook heel leuk en bijzonder vind, dan is er een goede vriendin van mij bij die op de OK werkt, ze heeft deze week vakantie maar volgende week is ze er weer....

Toch is het wel raar hoor, dat ik nu kan aftellen omdat de datum bekend is (overigens: dinsdag). Maar dat kan voor jou zomaar ook gaan gebeuren, als ze besluiten dat er een bepaalde datum is waarop ze je gaan inleiden... (waar inleiden weer geen garantie geeft dat de baby op die dag ook daadwerkelijk geboren wordt. Dat is bij de KS natuurlijk wel het geval).

Geplaatst

@Beanie: is ook wat voor te zeggen leuke gyn. En een vriendin die daar rondloopt voor morele steun kan nooit kwaad. Dan maar wat later. Kan het bij jou ook nog gebeuren dat hij op de natuurlijke manier komt?Ik heb as maandag weer controle. Is bij de verloskunde. Het enige wat ze doen is dan bloeddruk, hartje luisteren en voelen hoe het ligt. En als het voor wk 42 nog niet is geboren ga je de mmm in. Is ook niet wat je wilt. Ik vraag me af in hoeverre je er iets aan kan sturen. Hoorde laatst iemand zeggen dat de moeder de week bepaalt en de baby de dag. ;-) Moet ik toch even overleggen met haar. Mijn vriend die wordt heel ongeduldig. Kan nog wat worden na week 40. Dan zit hij tegen het plafond. Slaap jij verder nog een beetje? Vannacht ging het wat minder. Behoorlijke krampen oid in de buik (harde buik??). Kon niet zo goed de slaap vatten.Overdag gaat het wel redelijk. Ik ga wel regelmatig liggen. Soms echt zo moe. Wat doet jouw partner na de bevalling? De eerste week is de kraamzorg er. Dan werkt hij gewoon door. Na die week neemt hij een week vrij. Ben benieuwd of het bij een week blijft, als nieuwe papa ;-)

Geplaatst
@Beanie: is ook wat voor te zeggen leuke gyn. En een vriendin die daar rondloopt voor morele steun kan nooit kwaad. Dan maar wat later. Kan het bij jou ook nog gebeuren dat hij op de natuurlijke manier komt?Ik heb as maandag weer controle. Is bij de verloskunde. Het enige wat ze doen is dan bloeddruk, hartje luisteren en voelen hoe het ligt. En als het voor wk 42 nog niet is geboren ga je de mmm in. Is ook niet wat je wilt. Ik vraag me af in hoeverre je er iets aan kan sturen. Hoorde laatst iemand zeggen dat de moeder de week bepaalt en de baby de dag. ;-) Moet ik toch even overleggen met haar. Mijn vriend die wordt heel ongeduldig. Kan nog wat worden na week 40. Dan zit hij tegen het plafond. Slaap jij verder nog een beetje? Vannacht ging het wat minder. Behoorlijke krampen oid in de buik (harde buik??). Kon niet zo goed de slaap vatten.Overdag gaat het wel redelijk. Ik ga wel regelmatig liggen. Soms echt zo moe. Wat doet jouw partner na de bevalling? De eerste week is de kraamzorg er. Dan werkt hij gewoon door. Na die week neemt hij een week vrij. Ben benieuwd of het bij een week blijft, als nieuwe papa ;-)

Dat is idd wel weer vervelend als je bij de verloskundige loopt, dat je dan eventueel op het allerlaatst wordt doorgestuurd naar de gyn, terwijl je juist een band hebt opgebouwd met je verloskundige. Voor mij maakt het niks uit, ik loop al de hele zwangerschap bij de gyn ivm een medische indicatie. Daarom krijg ik ook nog steeds bij elke controle een echo, wat ik gisteren heel fijn vond was dat de gyn goed heeft gekeken naar de placenta. Daar was niks raars aan te zien en dat geeft wel weer even rust.

Is het de bedoeling dat je thuis gaat bevallen of ga je wel naar het ZH?

Op zich is de setting voor mij sowieso wel apart, op de OK. Ik heb daar namelijk zelf een tijd gewerkt dus ik ken iedereen wel. Deze vriendin zal zelf assisteren bij de KS... Meer getuige kun je niet zijn toch? Ik vind het heel speciaal, zij ook. De andere mensen die er bij zijn zijn ook top (verzoekje ingediend...) dus het komt helemaal goed. Ben wel heel benieuwd hoe mijn man het gaat ervaren! Hij is nog nooit op de OK geweest, tenzij hij zelf geopereerd moest worden. En nu wordt gewoon zijn zoon geboren! Ze zullen hem heel goed begeleiden, daar ben ik van overtuigd... Maar ik bereid hem ook maar vast voor op 'publiek' als hij met de couveuse de afdeling verlaat. Ze kennen hier mijn geschiedenis, ik werkte er ttv de eerste IVF en de curretage en hysteroscopie van die MA zijn hier ook gedaan. Daarom vind ik het ook extra leuk dat ik er nu nog kom met mijn dikke buik!

Ik geloof trouwens dat er wel tips zijn om de bevalling evt. op te wekken (voetmassage, ananas hart eten of zo? Google maar eens!). Ik kan me je vriend ook wel goed voorstellen hoor! Hij voelt natuurlijk niet wat jij voelt en voor hem is ook alles nieuw... Slapen is lastig hoor. Ik lig gewoon niet meer lekker, ben een buikslaper en dat kan natuurlijk al lang niet meer. Rug lukt ook niet. Alleen zij, maar dat ligt gewoon niet heel erg lekker. Dus dan maar wat vaker draaien en dat doet dan weer pijn in mijn bekken... En dan natuurlijk nog vaak er uit om te plassen! Gelukkig kan ik overdag meestal nog wel wat extra slaap pakken.

Als ik jou zo hoor rommelt het dus wel een beetje... Nou ja, je weet dat ze elk moment kan komen maar dat ze ook elk moment mag komen! Maar of jij daar zelf echt invloed op uit kunt oefenen? Volgens mij is het pas halve maan dus het duurt nog even voor het weer volle maan is... (of hebben we net volle maan gehad?). (dit is trouwens een bakerpraatje. Hoewel ik als ik dienst had met volle maan ik wel het idee had dat we dan vaker keizersnedes in de nacht stonden te doen...).

Doordat wij een geplande datum hebben kan mijn man ook zijn dagen wat makkelijker plannen. Hij werkt vandaag nog, en maandag, per dinsdag is hij vrij (hij krijgt 1 dag voor de bevalling, 2 dagen verlof en dan neemt hij vakantie) tot ik geloof 6 september. Dus lekker lang! Maar ja, we moeten ook alles leren over babyverzorging, dus dat kunnen we mooi samen leren....

Op zich zou ik 'normaal' kunnen bevallen, hoewel de gyn die de KS doet daar wel haar twijfels over had, aangezien uk schijnbaar nogal groot uitgevallen is... (hij werd met 33 weken al ruim 5 pond geschat, daarna zijn er geen metingen meer gedaan). Nogmaals, ik hoop dat het nu gewoon rustig blijft en dat hij tot de KS blijft zitten, want een spoed KS is toch iets anders dan een geplande... (en het zal ip spoed worden als hij zich eerder aandient).

Geplaatst

Hoi meiden! Mijn kleine meisje is geboren!! Vajenne Nina!! De bevalling is goed gegaan. Wat een fysiek zware maar vooral bijzonder mooie en emotionele gebeurtenis. Wat een oerkracht komt er in je boven! Ik heb het als positief ervaren! Met de mooiste beloning: een supermooie dochter! Meiden, wens jullie veel succes toe met de nog aanstaande bevallingen, ben benieuwd! En je gaat genieten!!! Zo bijzonder, zo bizar!!

Geplaatst

@Beanie: 'als het goed is' beval ik in het verloskundig centrum. Dat zit in het ziekenhuis en is ingehuurd door het zk. Ze hebben daar 3 ingerichte kamers waar je kunt bevallen. Soort huiskamer-idee. Je kan daar ook geen pijnbestrijding krijgen. Als je dat wilt of alsnog wilt ga je op dat moment een verdieping hoger, naar de gyna. Er lopen daar geloof ik 5 verloskundigen rond. Ik heb ze allemaal wel eens of meerdere keren gesproken. Maar een band, zoals jij die hebt, heb ik er niet mee. Bijzonder dat je daar gewerkt hebt en die mensen nu aan he bed staan. Geeft wel een vertrouwd gevoel.Haha...volle maan. Ik zal toch eens kijken...Ik had het inderdaad gelezen. Heb hier nog wel een ananasje liggen. En ja, je weet wel met je partner is ook zo'n tip. Pfffff..ik sla even over.Vandaag bwschuit met muisjes gehaald. Even voorraadje aanleggen. Er was nog maar 1 pakje roze muisjes tegen 15 pakjes blauwe. Hmmm... Laatst las ik een verhaal van een vrouw die had alles roze gemaakt, de meisjesnaam vd baby leuk op de muur geschilderd. Enorm veel dure roze kleertjes gekocht. En ja hoor...een mannetje. Het zal je gebeuren. Kan alles in de bleek.Maar dat ze tijdens jouw echo's niet meer gewicht/lengte meten. Je ligt er toch. Wel super fijn dat ze wel naar je placenta hebben gekeken.Heb jij ook zo'n idee dat je straks een examen moet afleggen en dat je slechts 5 min. voor de tijd de boeken krijgt on nog te bestuderen?? Dat gevoel heb ik een beetje na de bevalling ;-) Over dat je schrijft dat je alle baby-dingen nog moet leren ;-)We zien wel...,,

Geplaatst
Hoi meiden! Mijn kleine meisje is geboren!! Vajenne Nina!! De bevalling is goed gegaan. Wat een fysiek zware maar vooral bijzonder mooie en emotionele gebeurtenis. Wat een oerkracht komt er in je boven! Ik heb het als positief ervaren! Met de mooiste beloning: een supermooie dochter! Meiden, wens jullie veel succes toe met de nog aanstaande bevallingen, ben benieuwd! En je gaat genieten!!! Zo bijzonder, zo bizar!!

Gefeliciteerd Loesje en man! Wat een mooie naam! Wanneer ben je bevallen? Lekker genieten nu samen met de kleine meid!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden