Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden! Mijn kleine meisje is geboren!! Vajenne Nina!! De bevalling is goed gegaan. Wat een fysiek zware maar vooral bijzonder mooie en emotionele gebeurtenis. Wat een oerkracht komt er in je boven! Ik heb het als positief ervaren! Met de mooiste beloning: een supermooie dochter! Meiden, wens jullie veel succes toe met de nog aanstaande bevallingen, ben benieuwd! En je gaat genieten!!! Zo bijzonder, zo bizar!!

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zaterdagavond 21:05. De eerste weeën braken een uur te laat door, anders was het op de uitgerekende dag van start gegaan allemaal. Een uurtje te laat, ze lijkt nu al op haar moeder;-)

beanie en tiktak, zijn jullie de enige nog hier? De rest is nog niet allemaal bevallen toch?

Geplaatst
Zaterdagavond 21:05. De eerste weeën braken een uur te laat door, anders was het op de uitgerekende dag van start gegaan allemaal. Een uurtje te laat, ze lijkt nu al op haar moeder;-)

beanie en tiktak, zijn jullie de enige nog hier? De rest is nog niet allemaal bevallen toch?

Sas moet ook nog bevallen....

Geplaatst
Zaterdagavond 21:05. De eerste weeën braken een uur te laat door, anders was het op de uitgerekende dag van start gegaan allemaal. Een uurtje te laat, ze lijkt nu al op haar moeder;-)beanie en tiktak, zijn jullie de enige nog hier? De rest is nog niet allemaal bevallen toch?
Ik zat al te kijken wanneer je precies was uitgerekend. Haha!!! Uurtje te laat. Hoe gaat het tot nu toe? Ben zo benieuwd. Dat je nog tijd hebt om te posten ;-)Sas schrijft nog mee, de rest weet ik niet. Denk dat Beanie dat wel weet. Misschien is Sas ook momenteel ant bevallen ;-)
Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak - meisje

22 aug: Nathalie- jongen en meisje

26 aug: Beanie - jongen

Bevallen:

Nathalie op 22-07 van N_oa en N_athan

Chantal op 31-07 van Isis (38,1 dag)

Aangepast lijstje.... Akara en Loesje, zouden jullie willen aanvullen?

Geplaatst

Hi dames,

Sas, hoe was het vandaag bij de gynaecoloog? Of ben je inmiddels al bevallen?

Tiktak, jij zondag als uitgerekende datum... Spannend!

Andere dames: lekker aan het genieten van de kindjes?

Hier alles rustig. Ben aan het aftellen!

Geplaatst
Hi dames,

Sas, hoe was het vandaag bij de gynaecoloog? Of ben je inmiddels al bevallen?

Tiktak, jij zondag als uitgerekende datum... Spannend!

Andere dames: lekker aan het genieten van de kindjes?

Hier alles rustig. Ben aan het aftellen!

Ben ook aan het aftellen ;-)

Moet zeggen dat ik wel behoorlijk moe ben. Lig nu op bed maar dat helpt ook niet echt. Ben mezelf moed aan het inpraten om toch maar in de benen te komen. Meestal gaat het dan wel weer... Hoest met jouw/jullie energie-level?

Geplaatst
Ben ook aan het aftellen ;-)

Moet zeggen dat ik wel behoorlijk moe ben. Lig nu op bed maar dat helpt ook niet echt. Ben mezelf moed aan het inpraten om toch maar in de benen te komen. Meestal gaat het dan wel weer... Hoest met jouw/jullie energie-level?

Herkenbaar... Slaap 's nachts slecht maar overdag probeer ik nog wat extra slaap te pakken. Maar ja, het aftellen komt me wel heel erg bekend voor!

Geplaatst
Herkenbaar... Slaap 's nachts slecht maar overdag probeer ik nog wat extra slaap te pakken. Maar ja, het aftellen komt me wel heel erg bekend voor!

Weet jij dat Beanie, is de kans op inknippen even groot/klein als ze een ruggeprik geven? Of heeft het een totaal geen invloed op het andere? Doen ze dat (inknippen) als het bevallen te lang duurt en de baby er anders er niet (zonder 'kleer'scheuren) door kan? Gewoon wat domme vragen.... ;-)

Geplaatst

@ Loesje, gefeliciteerd met je dochter. Mooie naam!!

@ Beanie, jij as dinsdag aan de beurt. Spannend

@ Tiktak, jij ook aan het aftellen?

Hier nog niets, Vrijdag met gyn besproken, vooralsnog geen ingrijpen. Ik heb nog vold vruchtwater, bloeddruk is goed en Uk doet het nog goed. Dus afwachten en as vrijdag ip weer afspraak.

Heb veel last van mijn vingers en polsen en slapen gaat slecht. Van mij mag Uk zich gaan aandienen. Ben er klaar voor en zo nieuwsgierig naar hem.

Geplaatst

Hi dames,

Wat gaat wachten ineens lang duren... Sas, fijn dat alles goed was maar ik kan me voorstellen dat hij nu wel mag komen! En Tiktak, jouw uitgerekende datum is ook al aangebroken... Maar wat kun je anders doen dan wachten, als ze vooralsnog niet willen ingrijpen? Ik denk dat we er allemaal al vanaf een week of 36, 37 wel klaar voor zijn!

Tiktak, volgens mij maakt het niks uit of je een ruggeprik krijgt of niet voor het inknippen. Zetten ze ip een knip als ze denken dat je anders uit zult scheuren of zo (maar ik ben geen ervaringsdeskundige en ik heb nog nooit een gewone bevalling gezien, dus pin me hier niet op vast!). Wat ik wel weet is dat de kans op een KS iets groter is na een ruggeprik. Het voordeel in dat geval is wel, dat je de ruggeprik al gehad hebt. Die zullen ze tijdens de KS zelf dan ook gebruiken. Ik kan je niet vertellen hoe veel groter die kans is!

Geplaatst

@Sas: had mijn zus ook last van, tunnel syndroom. Ze kon bijna de vingers niet meer bewegen. Erg zeer. Maar na de bevalling was het over.

Ik ga morgen weer naar de verloskundige. Afgelopen weken wekelijks, en vanaf morgen zit er 5 dagen tussen. Weet niet of ik vrijdag dan weer moet. Ben vooral benieuwd naar de bloeddruk. Ook al is dat een momentopname. Mijn zus had een te hoge bloeddruk dus daar hebben ze de baby toen maar eerder gehaald.

@Beanie...spannend, nog 1 dagje....pffff...hoe kijk je er tegen aan? Relaxed of toch een beetje peu-ne-veu?

Geplaatst

Hi dames,

Zoveelste nacht op rij dat ik beneden op de bank zit... Schijnt er bij te horen?

Is idd wel heel vervelend dat carpale tunnelsyndroom. Gelukkig maar dat dat heel snel na de bevalling weer over is! Sas, nog even volhouden... Het kan nu elk moment gaan gebeuren!

Tiktak, laatste geldt voor jou ook! Fijn iig dat je strak in de gaten gehouden wordt, zeker nu je over de 40 weken loopt. Hoe is het bij jou met het slapen? Ik kan het denk ik wel raden, gezien het tijdstip dat jij af en toe post op het forum!

Hier nerveus? Nee, helemaal niet. Ik geloof dat de a.s. opa's en oma's veel meer last hebben van zenuwen! Wij zien wel wat er gaat komen. Zij blij dat we de datum lijken te gaan halen! Nou ja, we zijn er natuurlijk nog niet. Maar het besef dat over zeg 36 uur onze zoon geboren is... Het voelt nog steeds onwerkelijk en onwaarschijnlijk. En dat ondanks die dikke buik en dat getrappel nog altijd, de babyspullen die je zo langzamerhand overal in huis tegen komt. Is het voor jullie ook zo?

Geplaatst

@Beanie: ;-) baby-spullen overal in huis!! Nee, dat valt nog wel mee. Het is wel zo dat het 'vluchtkoffertje' met de baby's spullen steeds meer gaat uitpuilen. Denk ik weer 'oh, dat kan ook wel mee'.

Ik kan moeilijk de slaap vatten. Als ik dan slaap wordt ik vaak wakker. Weer...naar beneden....plassen...voor de zoveelste x. En dan proberen de slaap weer te vatten. ;-)

Jij ook, op de bank....

Straks misschien ook op de bank, midden in de nacht, maar dan met een kleine ;-) Maar hopelijk is dan het toiletgebruik wel afgenomen.

Laatste loodjes.....

Geplaatst

@ Beanie, als het goed is is na de bevalling inderdaad die pijn weg.

Zo spannend dat je morgen je mannetje in je armen hebt.

Ook ik slaap amper net als jullie. En ook hier de opa en omas die in spanning zitten.

Geplaatst

Het hoort erbij he.... Zouden ze daarom zwangerschapsverlof hebben ingesteld? Ik ben echt blij als ik 's middags nog even kan gaan slapen! Vannacht was wel echt drama... En vanmorgen ging al vroeg de wekker want ik moest nog bloed laten prikken in het ZH. Hopelijk is het vannacht beter!

Dat koffertje komt me bekend voor... Maar ik had er nu dingen in zitten voor het geval we opeens naar het ZH zouden moeten en bijv. nog een paar uur zouden moeten wachten voor ik voor de KS zou kunnen gaan. Dus ook wat spullen voor manlief ingepakt. Die kunnen er nu wel weer uit. Maar ja, nu moet ik voor mezelf en voor uk voor een paar dagen meenemen, ik ga er van uit dat ik vrijdag zo'n beetje naar huis mag. Hoe veel moet ik voor uk meenemen? Welke maat? Tja, dat weet ik allemaal niet!!

Maar idd, hierna zal dat vaak plassen wel over zijn. Ik hoop de nachtvoeding gewoon op uk's kamertje te kunnen gaan geven. En eigenlijk hoop ik nog meer dat manlief de nachtvoeding gaat doen, hij gaat toch altijd heel laat naar bed en heeft ongeveer 3 weken vrij vanaf vandaag. Dan doe ik de morgenshift en op die manier kunnen we proberen beiden nog een beetje aan onze nachtrust toe te komen.

Wat is dat toch met ouders? Dat ze zich zo druk maken? Is dat misschien toch omdat zij zich beter realiseren wat er aan zit te komen dan dat wij dat nog doen op dit moment? Dat is echt de enige reden die ik kan verzinnen!

Geplaatst

Ik slaap middag ook niet. Lukt gewoon niet door die pijn in de handen. Ben ook blij met verlof, het idee dat je nu nog moet werken....

Ik heb in noodkoffertje 2 setjes kleding in 2 maten en verder mutsje en sokjes en een jasje. In ergste geval rijdt de as papa even naar huis. Ik zie het wel.

Ja ik denk dat ouders meer weten dan wij nu beseffen, hahaha

Geplaatst

Breek in...

Beanie, ik zou idd twee setjes in twee maten meenemen. Ze zeiden tegen ons dat we een groot kindje zouden krijgen, dus wij hadden 2x maat 56 meegenomen. En toen kwam zoonlief er met 5,5 pond uit en heeft hij weken maat 44 aangehad (wel 3 weken te vroeg geboren).

Dus setjes maat 50 & 56 zou ik zeker meenemen!

Succes en geniet van de laatste zwangere tijd!

Geplaatst

Ja, ik denk ook dat ik dat maar ga doen, maat 50 en 56 meenemen. Hoor toch wel redelijk vaak dat ze toch kleiner zijn dan geschat (al komt onze uk dus bij 39 weken)! In het ergste geval moet manlief maar samen met een van de oma's of zo nog wat gaan kopen... We hebben niet heel veel in 50 maar toch een setje of 3,4 alles bij elkaar. Dus die gaan in de koffer samen met wat 56, 2 wikkeldoeken, flesjes, spenen en rompers. En dan nog wat sokken, mutsjes, slofjes en een vestje voor als we naar huis gaan. Dat zou toch voldoende moeten zijn voor uk?

Het ziet er denk ik met name zo raar uit, als zo'n ukje gewoon veel te grote kleren aan heeft! Vandaar dat ik toch maar wat 50 voor de zekerheid heb aangeschaft, lang leve de Zeeman (-50%)! Al draagt hij het maar 1x, dan geeft het nog niet!

Sas, wat vervelend dat je echt niet kunt slapen van de pijn in je armen. Heb je wel iets van spalkjes of zo? Dat zou geloof ik een beetje kunnen helpen?

Melis, dank je wel!

Geplaatst

Geluk dat je op een doordeweekse dag gaat bevallen. Ik ben op zaterdag einde vd middag bevallen en toen we beetje bijgekomen waren en beseften dat we maat 44 nodig hadden, was alles dicht :-(

Eerste dagen dus in grote kleren geleefd, arm kind!

Geplaatst

Ja, wat dat betreft is het wel handig gepland natuurlijk! En je weet van te voren echt niet waar je rekening mee moet houden... Ik heb net alle setjes bij elkaar gelegd en zo moet het maar worden. Soms is het onderscheid tussen maat 50 en 56 ook zo klein, dat ik denk dat het wel moet gaan lukken!

Geplaatst
Ja, wat dat betreft is het wel handig gepland natuurlijk! En je weet van te voren echt niet waar je rekening mee moet houden... Ik heb net alle setjes bij elkaar gelegd en zo moet het maar worden. Soms is het onderscheid tussen maat 50 en 56 ook zo klein, dat ik denk dat het wel moet gaan lukken!

Bij mijn zus dachten ze eerst dat ze zwangerschapsdiabetes had omdat het kindje tijdens de echt zo groot leek. Maar bij de geboorte was het qua gram gewoon, dus helemaal niet te groot. Zal toch wel moeilijk in te schatten zijn. Onder

Onderscheid tussen 50 en 56 is soms klein, maar ik hoorde dat het soms ook niet helemaal klopt. Per merk weer verschillend. Dus als je in de kast een maatje 56 hebt van een bepaald merk, kan het zijn dat ze het in het begin al aan kunnen. Trek je het later uit de kast, past het niet meer. Hmmm.....

Waar moest je vanochtend op prikken? Ik heb vanmiddag op ijzer geprikt. Was ergens in het begin ook gedaan. Daarna niet meer. Maar de tabletten waren inmiddels ook op. Ze zei dat het wel handig is dat de ijzervoorrraad goed is, vanwege het herstel na de bevalling. Ben benieuwd.

Waarschijnlijk heb ik a.s. vrijdag ook een echo om te kijken hoe het ervoor staat. Als ze dan niet al gezellig aangebeld heeft. ;-)

Het zou wel lekker zijn als je man de avond/nachtvoedingen doet. Lijkt mij ook wel lekker. Ik ga me toch sterk maken voor borstvoeding. Hopelijk gaat dat lukken...pffff. Blijkbaar ook nogal een ding.

Ik ga toch mijn vluchtkoffertje maar weer eens uitpakken. Eerst stof er maar eens afvegen, staat al een maand in de gang. ;-) Eens kijken wat er allemaal in zit.

Hoe laat gaat het morgenmiddag gebeuren?

@Sas: lijkt me vreselijk naar als je daarvan niet kunt slapen. Waarschijnlijk weinig aan te doen. Nou hopelijk heb je er niet al te lang meer last van.

Geplaatst
Bij mijn zus dachten ze eerst dat ze zwangerschapsdiabetes had omdat het kindje tijdens de echt zo groot leek. Maar bij de geboorte was het qua gram gewoon, dus helemaal niet te groot. Zal toch wel moeilijk in te schatten zijn. Onder

Onderscheid tussen 50 en 56 is soms klein, maar ik hoorde dat het soms ook niet helemaal klopt. Per merk weer verschillend. Dus als je in de kast een maatje 56 hebt van een bepaald merk, kan het zijn dat ze het in het begin al aan kunnen. Trek je het later uit de kast, past het niet meer. Hmmm.....

Waar moest je vanochtend op prikken? Ik heb vanmiddag op ijzer geprikt. Was ergens in het begin ook gedaan. Daarna niet meer. Maar de tabletten waren inmiddels ook op. Ze zei dat het wel handig is dat de ijzervoorrraad goed is, vanwege het herstel na de bevalling. Ben benieuwd.

Waarschijnlijk heb ik a.s. vrijdag ook een echo om te kijken hoe het ervoor staat. Als ze dan niet al gezellig aangebeld heeft. ;-)

Het zou wel lekker zijn als je man de avond/nachtvoedingen doet. Lijkt mij ook wel lekker. Ik ga me toch sterk maken voor borstvoeding. Hopelijk gaat dat lukken...pffff. Blijkbaar ook nogal een ding.

Ik ga toch mijn vluchtkoffertje maar weer eens uitpakken. Eerst stof er maar eens afvegen, staat al een maand in de gang. ;-) Eens kijken wat er allemaal in zit.

Hoe laat gaat het morgenmiddag gebeuren?

@Sas: lijkt me vreselijk naar als je daarvan niet kunt slapen. Waarschijnlijk weinig aan te doen. Nou hopelijk heb je er niet al te lang meer last van.

Dat dus. Ik heb nu gewoon 50 en 56 ingepakt dus het gaat vast goed komen! En als hij zwemt in het pakje wat manlief voor morgen heeft uitgezocht dan trekken ze hem maar wat anders aan!

Heb je de uitslag van je Hb (ijzer) al? Die is bij mij wel een aantal keren geprikt, was altijd goed (laatste was 7,1 geloof ik). Ik moest vanmorgen voor kruisbloed, dat moet uch uur voor de OK. Ze reserveren namelijk voor de zekerheid 2 zakken bloed voor me, en als die eventueel nodig zijn dan weten ze door het kruisbloed dat de kans op reactie op dit bloed wat minder groot is. Nou ja, ik hoop dat het helemaal niet nodig is!

Ik moet morgen om 8.30 uur in het ZH zijn en de geplande OK tijd is 10 uur. De ervaring leert dat het meestal wel wat later wordt. Wel een bizar idee hoor, ik verwacht dat hij over een uur of 14 gewoon geboren is!

Wel fijn dat ze dan iig vrijdag nog een echo gaan maken! Dan kunnen ze controleren hoe het met de hoeveelheid vruchtwater staat en eventueel ook naar je placenta kijken. Dat vond ik heel prettig, dat ze dat vorige week deden! Maar zolang je meisje goed beweegt in je buik maakt ze het goed... Dat is wat de verloskundige met de voorlichtingsavond steeds zei!

Hihi koffertje afstoffen.... Humor! Ik weet niet hoe vaak ik dat kreng al in-en uitgepakt heb.... Maar nu vandaag voor het laatst hoor! Morgenochtend nog de allerlaatste dingen er in stoppen. Verder staat alles klaar, t/m de maxicosi bij de deur. De opa's en oma's 'verzamelen' morgenmiddag in ons huis, dus dat is nu ook helemaal opgeruimd (en schoon) en ik hoef er morgen alleen nog voor te zorgen dat de koffie en thee klaarstaat, zodat ze dat kunnen maken als ze daar zin in hebben. We doen niet aan beschuit met muisjes maar hebben een leuk alternatief, dus dat zet ik morgen ook nog maar voor ze klaar...

Nu nog maar proberen in mijn geheugen te prenten hoe het voelt om een kindje in je buik te hebben. Morgen dus een baby in de armen maar ook nooit meer zwanger zijn... Raar idee hoor! Best wel dubbel ook, ondanks dat ik het nu best zwaar vind!

Sas en Tiktak, ik hoop dat jullie kindjes zich ook snel gaan melden!

Ik probeer morgenavond even te posten hoe het is gegaan en zo.

Geplaatst

Beanie, heel veel succes en sterkte morgen. En genietze natuurlijk van jullie kleine!!

Sas en tiktak, jullie suc6 met de laatste loodjes. Dat ze maar snel mogen komen!

Borstvoeding is bij mij supergoed op gang gekomen. Al snel na de geboorte hapte ze al zelf aan, heel mooi. Niet te veel zorgen, en van onze kraamzorg hebben we een snel cursus babyverzorging gehad.

Veel succes meiden, jullie gaan genieten!!!!

Geplaatst

Breek even in

Succes beanie morgen ja heel dubbel tot je de kleintje in je armen hebt

Geniet en laat alles maar op je afkomen

Ik had ook heel veel kleren mee haha

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden