Jump to content

Wie helpt mij met mijn profielwerkstuk?

Colet

Recommended Posts

Ik vind het nogal rare vragen. Wat wil je precies onderzoeken/ te weten komen met deze enquete? Of gaat het erom dat er een grafiekje in het werkstuk komt? IVF is een heel gevoelig onderwerp voor stellen die hierop aangewezen zijn. De vragen zijn daar niet erg op aangepast.

Tja....ik werk zelf als onderzoeker en als ik eerlijk ben mankeert er nog wel meer aan de vragen dan alleen dat ze erg ontactisch zijn en bevooroordeeld. Ik vraag me alleen af hoeveel Colet hieraan kan doen....6vwo.... Er komen regelmatig enquêtes voorbij ivm profielwerkstukken. Ik vermoed dat IVF een van de mogelijke onderwerpen is om uit te kiezen. Geen idee hoe leerlingen dan verder aan hun informatie komen, maar ik merk vaak dat deze gekleurd is en de vragenlijsten zijn bijna altijd slecht en sturend. Dit ligt denk ik meer aan de docenten en het evt achterliggende lesmateriaal dan aan de leerlingen, zelfs veel WO studenten kunnen nog geen behoorlijke vragenlijst samenstellen.

Weet iemand misschien door wie/welke instantie de te kiezen onderwerpen worden vastgelegd of da dit vrije keuze is aan leerlingen? In het eerste geval is het misschien mogelijk dat bijvoorbeeld Freya achtergrondinformatie aanlevert (die hebben ze volgens mij al op de site staan trouwens) oid. Wat ik zelf best zorgelijk vind, is dat door dit soort vreemd 'onderzoek' naar IVF er ook een totaal verkeerd beeld onstaat over IVF bij een groep jongvolwassenen (en misschien hun ouders, docenten etc).

Colet, ik kan me voorstellen dat jij niet blij wordt van deze reacties, maar bedenk dat wij regelmatig dit soort verzoeken krijgen en dat het soms net even verkeerd valt als een dergelijke enquete dan weer geen recht doet aan wat we hier allemaal doorstaan. Ik denk dat jij er persoonlijk weinig aan kunt doen, misschien er er nog tijd en ruimte om de enquete aan te passen? Je mag me een pb sturen als je hier hulp bij wilt.