Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Volgens mij liggen er in een natuurlijk cyclus altijd meerdere eitjes klaar, wordt er 1 (of 2) dominant en verdwijnt de rest.

MIL: dat van de deca weet ik niet.

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben mijn schema begonnen met een paar weken pil slikken. Ik moest nog 3 dagen de pil slikken terwijl ik al met de deca begonnen was.

Ik kreeg te horen dat ik na het stoppen met de pil een lichte tot normale onttrekkingsbloeding kon krijgen (=nepmenstruatie als je de pil gebruikt). Die heb ik ook gewoon gehad, ook al spoot ik toen inmiddels al de deca een dag of 7.

Maar er stond dat het KON. Kennelijk dus geen garantie.

Deca legt de boel plat, dus ik sluit niet uit dat het toch van enige invloed is op je bloedverlies.

Ik begrijp uit je verhaal dat jij niet de pil eerst geslikt hebt? Het zou dan natuurlijk wel iets anders kunnen zijn, omdat het over een echte menstruatie gaat en niet over een onttrekkingsbloeding.

Geplaatst
hey Susan76,wat een spannende dag vandaag voor jullie..ik ben er alweer vroeg bij vandaag,Gister de eerste spuit decapeptyl gezet.alles ging goed, mijn vriend spuit omdat ik het toch nog niet zelf durf.kan iemand mij vertellen of het klopt dat je heel onrustig slaapt van de decapeptyl? Misschien zijn het wel ineens de grote zenuwen omdat we zolang hebben afgeteld en het nu eindelijk zo ver is. Lieve allemaal ik wens jullie veel succes en laten we duimen dat er weer een hoop wondertjes op de wereld mogen komen voor ons. Groetjes
Echo was helemaal goed. Mag morgen beginnen met de deca.Artsen waren erg lief. Lichte doorbraakbloedingen maakten niet zo veel uit zei ze. Ze kon zien dan baarmoederwand nu dun genoeg was om te starten. Heb ook nog nagevraagd of de dubbele hoeveelheid puregon (300) veel bijwerkingen gaat geven. Zij zeggen dat dat ws wel meevalt en dat 300 een max is , maar nog altijd prima toegestaan. Laten we hopen dat ik daardoor meer ( en rijpe!) eitjes ga maken. Ze zag er idd al een paar "klaarliggen" maar zei dat dat voor de volgende cyclus is. Van de deca kreeg ik vooral hoofdpijn en kon ook slecht slapen. Maar of dat nu een bijwerking is of dat het de spanning van de behandeling is weet ik niet...Mijn vriend gaat weer prikken. Maar misschien ga ik zelf ook maar ns proberen, want in t weekend zijn zijn kids er en dan moeten we " stiekem" er vandoor. En we willen ( voorlopig) niet dat zij t weten..Heel veel succes allemaal. We zijn weer een stapje dichter bij onze droom...Groetjes.
Geplaatst
Hey meiden even een vraagje...Kan de deca de ongie tegen houden en zo ja hoe lang?Ik had vrijdag al ongie moeten worden en had deze cyclus een positieve ovu test op het juiste moment in de cyclus..
Had je nog n echo voordat je met deca begon? En je was niet aan de pil.Want dan zou het misschien kunnen dat...?
Geplaatst

Ook ik slaap slecht sinds ik Decapeptyl spuit en slapeloosheid staat ook bij mogelijke bijwerkingen.

Morgen de 1e echo na 9 dagen Decapeptyl en 6 dagen Puregon, ik hoop dat alles er goed uitziet.

Geplaatst

Ik sliep in het begin Kim slecht, Mara Ik desk ooh dat dat van de spanning kwam. Nu heb ik daar been last meer van.

waar ik sinds een paar dagen wel last van heb is heel pijnlijke benen. Herkent iemand dit?

morgen moet ik voor de uitgangsecho. Vind het wel spannend en ben benieuwd hoe het ervoor staat.

Nala, ik zie dat jij ook morgen moet. Spannend ook voor jouw. Jij bent al wel iets verder, want ik begin vrijdag pas met de Puregon en jij hebt het al een paar dagen.

Geplaatst

Fijn Susan, dat je met de deca mag beginnen. Wanneer start je dan met de puregon?

Meiden die vandaag 1e fm hebben: succes!! Spannend hoor.

Geplaatst

Wie is wie

Aurora: 1e ICSI na IUI's

Ayla: 1e ICSI (moeder van dochtertje van 9 via natuurlijke weg uit vorige relatie)

Eve: 4e IVF

LB1985: 1e ICSI

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, jan start 1e ICSI

Nala78: 1e ICSI

SJSL: dochter uit 2e IVF, nu 1e IVF voor brusje

Susan76: Mei 2012 : man vaso-vaso operatie ondergaan ( knoopje eruit..)Juli: te weinig zwemmers.november: 1e icsi afgebroken ( twee follikels)Januari : nogmaals eerste icsi

SuziQ: 2e ICSI

Startdatum

Aurora: 26 december start Deca

SJSL: 27 december start Deca (daarvoor heeeel lang aan de pil geweest ivm endo)

LB1985: 28 december start Deca

Ayla: 30 december start Lucrin

Mama-in-love: 31 december start Deca

Nala78: 31 december start Deca

Susan76: 9 januari start Deca

Eve: 11 januari start Deca

SuziQ: 19 januari start Deca

Uitgangsecho

Nala78: 3 januari (start Puregon)

SJSL: 3 januari (start Puregon op 4 januari)

Aurora: 4 januari (start Fostimon)

Susan76: 11 januari (start Puregon)

LB1985: 11 januari (start Puregon)

Mama-in-love: 14 januari (start Menopur)

Ayla: 15 januari (start Menopur)

Eve: 18 januari

Follikelmeting

Nala78: 9 januari (1e FM)

SJSL: 11 januari (1e FM)

Aurora: 12 januari (1e FM)

LB1985: 18 januari (1e FM)

Ayla: 22 januari (1e FM)

Eve: 28 januari (1e FM)

SuziQ: 8 februari (1e FM)

Punctie

SJSL: hopelijk rond 19 januari

Susan76: 23 januari

LB1985: ergens rond 24 januari

SuziQ: ergens rond 11 februari

Testen

Geplaatst
Had je nog n echo voordat je met deca begon? En je was niet aan de pil.Want dan zou het misschien kunnen dat...?

Ik ben inmiddels gistermiddag toch ongie geworden ;)

Had niet het idee dat het op de natuurlijke manier had kunnen lukken dus ook niet getest ofzo... Zou wat zijn zeg, kom je voor uitgangsecho, blijkt er een kindje te zitten :D

Maar nee, nu gewoon ongie ;)

Geplaatst
Susan76 Vandaag de eerste Deca erin! Zet em op!

:clap2:

Nala succes met de 1e FM!!Ben benieuwd hoe het ervoor staat! :toppie:

Dank voor het schemaatje! Nala, hoe ging het?Susan, succes met prikken!
Geplaatst
Maar bij de punctie halen ze de eitjes toch weg? Nooit aan gedacht eigenlijk hihi
Ook de kleintjes?En zaadcellen kunnen tot 5 dagen overleven, dus de laatste keer voor de onthouding en punctie zou effect kunnen hebben...En na de punctie, is er dan geen risico op infecties? Of op het bevruchten van de achtergebleven eitjes?Vroeg het me ineens af :-)
Geplaatst

Hoi meiden,

De FM zag er goed uit vanmorgen, er zijn 8 eiblaasjes waarvan de grootste 11 mm. Zondag weer terugkomen voor een echo en de arts verwacht dat ik aanstaande dinsdag of woensdag de punctie krijg. Heel spannend dus! Tot zondag gewoon doorgaan met de Decapeptyl en Puregon (100).

Geplaatst
Hoi meiden,De FM zag er goed uit vanmorgen, er zijn 8 eiblaasjes waarvan de grootste 11 mm. Zondag weer terugkomen voor een echo en de arts verwacht dat ik aanstaande dinsdag of woensdag de punctie krijg. Heel spannend dus! Tot zondag gewoon doorgaan met de Decapeptyl en Puregon (100).
Wat een goed nieuws! Wel een opluchting zeker! Tenminste, ik begin toch wel wat zenuwen te krijgen. Zou er wel wat groeien bij mij?
Geplaatst
Wat een goed nieuws! Wel een opluchting zeker! Tenminste, ik begin toch wel wat zenuwen te krijgen. Zou er wel wat groeien bij mij?

Ja dat was inderdaad een opluchting! Baarmoeder zag er ook goed uit. Nu maar hopen dat ze goed doorgroeien. Veel spannende momenten, soms vind ik het best lastig. Of de punctie goed gaat en er bruikbare eicellen zijn, of het zaad dan goed is, of de bevruchting lukt, of ze gaan delen etc. etc.

Maar dat is vast heel herkenbaar voor jullie allemaal!

Geplaatst

Wat goed Nala, weer een stapje verder.

En ja ... al die spannende momenten word je gek van.

Wel goed dat jouw follikels zo goed groeien met maar 100 Puregon.

Volgens mij zou je door zelf sex hebben alleen zwanger kunnen worden als onverhoopt je eisprong toch plaatsvindt voor de punctie.

Of als de punctie niet doorgaat wegens te weinig groei ... dan doen ze eventueel een escape IUI en wordt het dus ook geen 7 ling.

Als ze bij de punctie kleine follikels laten zitten kan je daar denk ik niet zwanger van worden, want daarin zit dan toch geen rijpe eicel? Maar soms hoor je wel eens dat ze follikels laten zitten omdat ze er niet bij kunnen, ik denk dat je daar in theorie wel zwanger van kan worden als je sex rondom de punctiedatum hebt. Maar goed, je doet ook niet voor niks IVF / ICSI ...

Volgens mij mag je na de punctie even geen sex hebben, maar dat wil je dan vast ook niet.

Geplaatst

Ik heb nu 5 avonden Puregon geprikt en heb af en toe echt het gevoel dat ik mijn eierstokken al voel. Zo rechts - en links onderin.

Hebben jullie dat ook?

Geplaatst
Ik heb nu 5 avonden Puregon geprikt en heb af en toe echt het gevoel dat ik mijn eierstokken al voel. Zo rechts - en links onderin.

Hebben jullie dat ook?

Dat is herkenbaar hoor. Ik heb nu 6 avonden Puregon gespoten en ik heb dat ook. Soms een soort menstruatie 'pijn'.

Geplaatst

Wat fijn Nala dat de FM er goed uit zag!

Gevoelige eierstokken is herkenbaar. Bij de vorige ronde had ik veel last van 'klotsende eierstokken' en een opgezette buik. Hoorde er allemaal bij begreep ik in het ziekenhuis :-)

Geplaatst
Fijn Susan, dat je met de deca mag beginnen. Wanneer start je dan met de puregon? Meiden die vandaag 1e fm hebben: succes!! Spannend hoor.
Ik start dan vrijdag met puregon. Wens mij succes..,we hebben de deca uit de koelkast gehaald en over n half uur de eerste prik. Zenuwen gieren door mijn lijf gek genoeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden