Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kom hier speciaal vanochtend om MIL succes te wensen met de uitgangsecho, maar of het gaat niet door of ze heeft geen zin meer om hier mee te kletsen?

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden, ik wil inderdaad even afstand nemen. Even er zo min mogelijk mee bezig zijn zover dat kan in zo'n behandeling.

Heb de uitgangsecho gehad, er liggen 14 follikels klaar. 23 & 25 januari een FM.

Ik geef tegen die tijd nog wel effe een update!!

Iedereen natuurlijk heel veel succes!!

Geplaatst
Ha meiden, ik wil inderdaad even afstand nemen. Even er zo min mogelijk mee bezig zijn zover dat kan in zo'n behandeling.Heb de uitgangsecho gehad, er liggen 14 follikels klaar. 23 & 25 januari een FM.Ik geef tegen die tijd nog wel effe een update!!Iedereen natuurlijk heel veel succes!!
Dank je wel voor je bericht MIL. Wat een mooie uitgangsecho! Ik wens je veel kracht en geluk en vooral veel afleiding. Sterkte!
Geplaatst

MIL als afstand nemen voor jou werkt, vooral doen! Fijn dat de uitgangsecho iig goed was.

En als je toch weer mee wilt doen hierzo: welkom hoor.

Aurora ... dat zijn geen grappen! Morgen overleggen in het zkhs? Jij doet ICSI he, toch niet alle zaadjes zullen zomaar dood zijn? Zoals jullie zelf een paar blz terug schreven? Pfff ... stop hem maar goed vol met paracetamolletjes

Ik begin m'n eierstokken nu echt heel goed te voelen, zo dat het soms niet meer leuk is (niet dat het echt pijn doet, maar wel heel ongemakkelijk).

Geplaatst

Ja, ik voel ze ook al een aantal dagen. Heb steeds de neiging om mijn hand op mijn buik te leggen. Doet niet echt pijn nee, maar je voelt het wel. Is jouw buikje ook bol geworden?

We hebben er al weer paracetamol ingeschoven. Zometeen op tijd naar bed met nog twee molletjes. Tis een klein tikkeltje verhoging hoor, dus dit is geen probleem. Maar tis potverdorie wel de tweede keer in deze (eerste) icsi-ronde. En in de afgelopen 12 jaar NOOIT!

En zwak zaad is natuurlijk al het probleem... en vorige keer bij de extra tussentijdse meting was het ook wel all-time low...Dus t begint wel spannend te worden.

Als het zo blijft gaan we door hoor. We hebben de gok al genomen bij de vorige keer dat we mogelijk riskeren dat we een verzekerde poging kwijtraken. Dat is voor mij niet veranderd, tenzij er nu ineens flinke koorts om de hoek komt zetten.

Geplaatst

Nou, hopelijk blijft het hierbij dan voor je man. Zal je altijd zien he, voor het eerst in 12 jaar. Of mss heeft hij er in het verleden nooit zo op gelet? Iet wat verhoging merk je verder waarshijnlijk niet eens.

Ik heb al nooit een buikJE gehad, dus kan niet echt zien of ie boller is ... haha.

Was vorig jaar goed bezig met afvallen, maar sinds de kerst heb ik daar weer een beetje de brui aan gegeven. Ben wel in de ontkenning, dus ben al weken niet op de weegschaal geweest. Ik wil het niet weten. Kan dus niet de overstimulatie in de gaten houden, maar neem aan dat dat met die paar follikels wel mee zal vallen en heb vorige 2 keer ook nergens last van gehad.

Spannend weer he, morgen!

Ik moest vandaag weer met iemand een belangrijke afspraak maken, voor donderdag (aangezien ik wo en vr niet werk). Zou echt lullig zijn als ik dan de punctie heb. Ik hoop op vrijdag. Maandag heb ik dan eventueel de TP en dan heb ik een afspraak bij iemand die zelf ook een IVF kindje heeft, aan haar zou ik het niet vervelend vinden om te vertellen.

Geplaatst

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Leeftijd[/TD]

[TD]Bezig sinds[/TD]

[TD]MMM sinds[/TD]

[TD]overig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]35[/TD]

[TD]aug 2009[/TD]

[TD]jan 2011[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]jul 2011[/TD]

[TD]jul 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]okt 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]36,5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Startdatum[/TD]

[TD]Uitgangsecho[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD]TESTEN![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD]

[TD]ca 20 jan[/TD]

[TD]ca 5 feb[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013[/TD]

[TD]ca 24 jan[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD]

[TD]18/19 jan[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD]

[TD]ca 19 jan[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD]

[TD]ca 23 jan[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]14-01-2013[/TD]

[TD]ca 11 feb[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]1e FM[/TD]

[TD]2e FM[/TD]

[TD]3e FM[/TD]

[TD]4e FM[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm[/TD]

[TD]15 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]22 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]18 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]9 jan[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm [/TD]

[TD]15 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes[/TD]

[TD]15 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]16 jan[/TD]

[TD]18 jan[/TD]

[TD]21 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]8 feb[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ha meiden, ik heb vanochtend een evaluatiegesprek van de vorige poging en een uitgangsecho gehad. De echo zag er goed uit, het was allemaal mooi rustig (geen actieve endo), op mijn linkereierstok begon zich weer een cyste te vormen, maar dat mocht de pret niet drukken volgens de arts. Ze wilde geen aantal noemen voor de hoeveelheid eitjes die klaar lag, maar ze zei dat het er veelbelovend uitzag :-). Ik krijg deze ronde meer gonal-f dan de vorige keer in de hoop dat er dan meer eicellen gaan komen. De vorige keer had ik er vier, waarvan 3 van hele goede kwaliteit en 1 slechte, hoorde ik vanochtend. Het embryo dat ze de vorige keer hadden teruggeplaatst was ook van topkwaliteit. Maar is dus niet blijven zitten... Eigenlijk had ik voor mezelf al een beetje de moed opgegeven, omdat ik al 40 jaar ben. Maar misschien mag ik toch wel wat optimistischer zijn. En mijn oma heeft nog drie kinderen gekregen na haar 40ste, misschien heb ik haar genen wel. Dat wordt mijn mantra voor de komende tijd, haha.

Aurora, ik hoop dat de verhoging van je man snel weer over is!!

MIL, begrijpelijk dat je wat afstand en afleiding wilt, dit proces kan je zo beheersen, succes met de poging!

Morgen wordt er veel gemeten zie ik, succes dames! Spannend hoor!!

Geplaatst

Fijn dat de endo rustig is Suzi.

Kan me voorstellen dat je het niet helemaal positief inziet op je 40e, maar toch worden er meer dan zat vrouwen zwanger op die leeftijd of ouder. Op natuurlijke wijze of met hulp. Ik vind 3 goede eicellen en een topembryo wel een goed resultaat hoor. Dat het dan moet blijven zitten is ook een beetje een loterij lijkt het soms.

Slikken jullie eigenlijk nog aanvullende vitamines? Ik had het topic op deze site doorgespit en slik nu van alles (wel ook op de nederlandse vitamine site e.e.a. nagekeken natuurlijk). Al is het maar voor het placebo effect :)

Geplaatst

Fijn Suzi, dat alles goed is!

Wat is trouwens een (actieve) endo?

Mijn echo was niet zo'n succes vanmrogen. Mijn eigen arts was er niet en ze waren me vergeten te bellen. Ik moest nu ineens bij een mijn onbekende arts, een man. Voor velen is dat misschien niet zo'n punt, maar voor mij wel. Hij probeerde me gerust te stellen met zijn 10 jaar ervaring.. maar zelfs ondanks zijn ervaring, was hij nog steeds een man.

Ik raakte ook in paniek toen hij dat echo-ding zou inbrengen en me ging aanraken. Ik heb hem weggeduwd en getwijfeld of ik naar huis zou gaan. Toch doorgezet, gevraagd of ik het ding zelf mocht inbrengen.

Maar zelfs de meting vond ik onprettig. Toegegeven, het was de eerste echo die eigenlijk geen pijn deed (mijn eierstokken kwamen een beetje tevoorschijn. Fijn, handig ook voor de punctie straks!) maar hij wilde de eitjes niet echt opmeten, gaf alleen maar mannenantwoorden op mijn vragen. Maar na aardig doorvragen meen ik begrepen te hebben dat er een eitje meer ontstaan is, maar dat ze nog niet erg gegroeid zijn. Hij noemde 10mm. Vorige keer had ik ergens tussen de 8,5 en 10,2 mm...

Ik vind het jammer dat ik geen duidelijkheid heb. Donderdag nog maar een keer. Weer een andere arts. Hopen dat die me meer duidelijkheid kan geven.

Klopt het dat langzame groeiers vaak sterker/rijper zijn?

Geplaatst

Hoi Aurora,

Jeetje, dat is niet leuk ineens iemand anders dan je verwacht en dan nog wel een man. Was je alleen? Wel echt goed van je dat je bent gebleven. Overwinning op jezelf.

Vooral ook raar dat hij niet echt ging meten en niet duidelijk was. Jeetje, hopelijk heb je donderdag meer duidelijkheid. Zo weinig groei klinkt niet zo goed, maar eigenlijk ook wel onwaarschijnlijk aangezien ze in de eerste periode wel mooi gegroeid waren.

Volgens mij zijn langzame groeiers wel beter ja. Ze gaan ook liever voor kwaliteit dan kwantiteit hoor. Ken veel verhalen van mensen met 20 follikels en weinig goede eicellen / embryo's. Ik had vorige keer 3 eicellen en wel een topembryo (en een topbaby).

Mijn echo ging wel goed. M'n favoriete arts en ze kon het goed zien. Ik zou op zich voor de punctie mogen: er zaten 3 follikels die aan de grootte criteria voldeden. Maar er zaten er ook nog 2/3 wat kleiner die misschien nog mee kunnen doen. Dus na bepaling bloedwaardes is besloten dat ik nog 2 dagen moet doorprikken en donderdag weer een meting. Waarschijnlijk dan zaterdag de punctie.

De arts gaf aan dat er niet veel groeit, maar dat ze wel mooi groeien en met bijvoorbeeld 5 eicellen zijn we allemaal heel tevreden.

Pfff ... spannend is het wel.

Moest je ook bloedprikken Aurora?

Dat moet ik donderdag weer.

Nala, hoe is het bij jou gegaan?

Geplaatst

Aurora, ik heb het lijstje ook voor jou bijgewerkt. Hopelijk OK zo.

Wie is wie?

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2011

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD]ca 20 jan

[/TD]

[TD]ca 5 feb

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)

[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD]ca 24 jan

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD]18/19 jan

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD]ca 19 jan

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD]ca 23 jan

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

niet goed te zien!

[/TD]

[TD]17 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]22 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan

[/TD]

[TD]18 jan

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Nee, geen bloedprikken. Wellicht dat ze dat donderdag zeggen?

Fijn dat het er bij jou zo goed uitzag. En ik hoorde afgelopen dinsdag dat ze in NL vaak wat eerder prikken dan bijv. in Belgie. Dus als je bijvoorbeeld ivm zondag iets later moet dan noemen ze dat 'belgisch prikken' :)

Dan zijn de follikels dus iets groter. Maar ook daar worden plenty kindjes geboren, dus dat gaat vast goed. Misschien juist wel!

Tja, ik vind het ook wel vreemd dat het zo langzaam groeit. Kennelijk moeten ze eerst over een bepaald punt heen en gaan ze dan ineens harder groeien. En hik ik nog even tegen dat punt aan kennelijk. Maar goed, nog een follikel extra is wel fijn.

Op zich was het vandaag juist wel heel goed te zien kennelijk. Dat wil zeggen, hij kon dat goed zien. Ik niet natuurlijk. En hij wilde de follikels ook niet stuk voor stuk meten en er fotootjes van maken. Toen ik bleef aandringen had hij het over 'iets gegroeid' en dus een follikel meer. Nou, dat geloof ik dan maar :-)

Ik denk dat die van 8mm nu dus 10mm zijn en dan zullen die van 10mm wellicht ook al wel iets groter zijn geworden. We gaan het zien donderdag!

Ik vond het fijn dat mijn eierstokken vandaag iets beter in beeld kwamen. Hij zei dat dat nog wel eens makkelijker gaat naarmate je langer stimuleert. Dus hopelijk een niet al te pijnlijke punctie dan!

Geplaatst
Nala, hoe is

Hoi allemaal,

Het ging goed vandaag bij mijn 3e FM. De eitjes waren weer gegroeid, de grootste zijn nu 20 cm. Ik krijg vrijdag de punctie en zondag bellen ze om te vertellen of er goede embryo's zijn ontwikkeld. Zo ja, dan is maandag de terugplaatsing. Het gaat dus eindelijk gebeuren, ik vind het zo spannend!

Voor Aurora en SJSL schiet het nu ook op! Hoe zijn jullie eronder?

Geplaatst
Hoi allemaal,

Het ging goed vandaag bij mijn 3e FM. De eitjes waren weer gegroeid, de grootste zijn nu 20 cm. Ik krijg vrijdag de punctie en zondag bellen ze om te vertellen of er goede embryo's zijn ontwikkeld. Zo ja, dan is maandag de terugplaatsing. Het gaat dus eindelijk gebeuren, ik vind het zo spannend!

Voor Aurora en SJSL schiet het nu ook op! Hoe zijn jullie eronder?

Ik hoop toch zo voor jou dat je 20mm bedoelt!

Maar wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat. En wat onwijs spannend dat je de punctie vrijdag hebt. Ik ga echt de hele dag aan je denken!

Sterkte meid. Wow!

Geplaatst
Hoi allemaal,Het ging goed vandaag bij mijn 3e FM. De eitjes waren weer gegroeid, de grootste zijn nu 20 cm. Ik krijg vrijdag de punctie en zondag bellen ze om te vertellen of er goede embryo's zijn ontwikkeld. Zo ja, dan is maandag de terugplaatsing. Het gaat dus eindelijk gebeuren, ik vind het zo spannend! Voor Aurora en SJSL schiet het nu ook op! Hoe zijn jullie eronder?
Spannend! Het gaat nu bijna gebeuren! Ik duim voor je dat t n mooie oogst wordt en dat je niet te veel pijn hebt.
Geplaatst
Nee, geen bloedprikken. Wellicht dat ze dat donderdag zeggen?Fijn dat het er bij jou zo goed uitzag. En ik hoorde afgelopen dinsdag dat ze in NL vaak wat eerder prikken dan bijv. in Belgie. Dus als je bijvoorbeeld ivm zondag iets later moet dan noemen ze dat 'belgisch prikken' :)Dan zijn de follikels dus iets groter. Maar ook daar worden plenty kindjes geboren, dus dat gaat vast goed. Misschien juist wel!Tja, ik vind het ook wel vreemd dat het zo langzaam groeit. Kennelijk moeten ze eerst over een bepaald punt heen en gaan ze dan ineens harder groeien. En hik ik nog even tegen dat punt aan kennelijk. Maar goed, nog een follikel extra is wel fijn.Op zich was het vandaag juist wel heel goed te zien kennelijk. Dat wil zeggen, hij kon dat goed zien. Ik niet natuurlijk. En hij wilde de follikels ook niet stuk voor stuk meten en er fotootjes van maken. Toen ik bleef aandringen had hij het over 'iets gegroeid' en dus een follikel meer. Nou, dat geloof ik dan maar :-)Ik denk dat die van 8mm nu dus 10mm zijn en dan zullen die van 10mm wellicht ook al wel iets groter zijn geworden. We gaan het zien donderdag!Ik vond het fijn dat mijn eierstokken vandaag iets beter in beeld kwamen. Hij zei dat dat nog wel eens makkelijker gaat naarmate je langer stimuleert. Dus hopelijk een niet al te pijnlijke punctie dan!
Ik ben heel benieuwd! Ik hoop ook voor je dat je punctie meevalt. Wie weet heb je helemaal geen last. Dat lees ik ook wel eens. :-)
Geplaatst
Nala, hoe is het gegaan?Susan, morgen veel succes meis!
Thanx! Ik voel me eigenlijk wel vrolijk enzo. Ook geen last van buik. Beetje moe alleen en om mij heen zeggen meer mensen dat ik er moe uitzie. Maar vooralsnog geen problemen.( dus geen diarree en misselijkheid meer zoals in het begin). Aan de andere kant had ik vorige keer ook geen last en toen had ik maar twee follikels. Ben n beetje bang dat ook nu niet zo veel groeit, anders zou je t moeten voelen toch?Verder heb ik nog twee afspraken morgen. Tandarts(sowieso twee gaten vermoed ik) maar t ergste is dat na het verwijderen van mn verstandskies en antibiotica ik nog erg verl pijn heb aan mn kies ernaast of tandvlees of zoiets. Lijkt wel iets met mn wortels? Ben als de dood dat ik n wortelkanaalbehandelkng krijg ofzo. Ben zoooo bang voor pojn. Misschien nog liever een punctie..:-(Daarna mag ik uithuilen bij mn haptotherapeut, ;-) is ook altijd n spannende afspraak.Ik laat jullie weten hoe de echo was!
Geplaatst

Heftig dagje morgen Susan!

Maar wat de tandarts betreft: als ze je verstandskies trekken nemen ze doorgaans toch ook de wortel wel mee hoor.

Maar goed, je laat er morgen naar kijken, speculeren heeft weinig zin. Denk je er wel aan om te zeggen dat je met ivf enzo bezig bent, mocht je iets moeten ondergaan. Ik weet niet of het uitmaakt, maar dan kunnen ze in ieder geval voorzichtig met je zijn. Er gaan heus ook wel zwangere vrouwen naar de tandarts... daar moeten ze ook voorzichtig mee zijn.

Succes meid en ik wacht met spanning op je berichtje!

Geplaatst
Ik hoop toch zo voor jou dat je 20mm bedoelt!

Maar wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat. En wat onwijs spannend dat je de punctie vrijdag hebt. Ik ga echt de hele dag aan je denken!

Sterkte meid. Wow!

Oeps, doe ik het weer, ik typ automatisch cm in plaats van mm....

bedankt voor jullie lieve reacties.

Susan, ik ben ook moe en zie er witjes uit, dat hoorde ik ook al van mensen om me heen, die overigens niet weten wat er speelt. Hopelijk zien we er snel weer minder moe uit, maar nog belangrijker, dragen we een mooie beeb bij ons ;)

Geplaatst
Heftig dagje morgen Susan!

Maar wat de tandarts betreft: als ze je verstandskies trekken nemen ze doorgaans toch ook de wortel wel mee hoor.

Maar goed, je laat er morgen naar kijken, speculeren heeft weinig zin. Denk je er wel aan om te zeggen dat je met ivf enzo bezig bent, mocht je iets moeten ondergaan. Ik weet niet of het uitmaakt, maar dan kunnen ze in ieder geval voorzichtig met je zijn. Er gaan heus ook wel zwangere vrouwen naar de tandarts... daar moeten ze ook voorzichtig mee zijn.

Succes meid en ik wacht met spanning op je berichtje!

Dank je voor je lieve woorden. Ja tis wel veel lichamelijke ongemak de laatste tijd. Ik denk dat de pijn in mn kaak een wortelkanaalbehandeling zou kunnen worden, want daar had de chirurg het over, dat dat mogelijk zou kunnen zijn. Maar je hebt gelijk, speculeren heeft weinig zin. Ik ga zeker vermelden dat ik in het traject zit. Volgende week punctie etc, dan ga ik echt niet ook nog even pijn lijden in een tandartsstoel. Tenzij het echt niet uit te stellen is, maar dat zien we dan wel ...

i'll keep you posted ..

Geplaatst (aangepast)

@nala78. Oooo laten we daar maar op hopen! Ik wil zooooo graag zwanger zijn, dat mn buik soms samenkrampt van verlangen..

aangepast door Susan76
Vergat te quoten dus nu maar even vermelden naam.
Geplaatst
@nala78. Oooo laten we daar maar op hopen! Ik wil zooooo graag zwanger zijn, dat mn buik soms samenkrampt van verlangen..

Sterkte morgen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden