Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
En Nala, vrijdag de punctie al!!! Wat spannend! Moest je dan vanavond de Pregnyl spuiten?

Hoi Suzi,

ik heb inderdaad gisterenavond de laatste Decapeptyl en Pregnyl gespoten. Ik vond het nog best spannend om dat poeder met de vloeistof te mengen. Maar het is gelukt :) Ben vandaag gelukkig vrij, ik voel me best moe en een beetje nerveus ook voor morgen. Hoe gaat het met jouw verkoudheid?

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi Suzi,ik heb inderdaad gisterenavond de laatste Decapeptyl en Pregnyl gespoten. Ik vond het nog best spannend om dat poeder met de vloeistof te mengen. Maar het is gelukt :) Ben vandaag gelukkig vrij, ik voel me best moe en een beetje nerveus ook voor morgen. Hoe gaat het met jouw verkoudheid?
Ik spuit fostimon en moet dat al dagelijk mengen. Ik vind het meevallen en ben blij dat die grote naald niet in mijn velletje hoeft :-)Spannen door... Morgen!Voel je wat van de pregnyl?
Geplaatst
Ik voel m'n eierstokken sinds dinsdagmiddag ook niet meer ... nu ben ik dus best zenuwachtig en begin ook last van m'n darmen te krijgen
Ik heb zo vaak last van mijn darmen dat ik niet weet of het van de hormonen, de spanning of iets anderd is... :-)Ik vond het fijner toen ik mn eierstokken wel voelde... Tenminste het gevoel dat er iets gebeurde. En idd na dinsdag niet meer. Heb me zelfs afgevraagd of dat geduw met dat echoapparaat misschien slecht was.Overigens blijf mn man grieperig. Vanmorgen weer verhoging. Daarom hebben we besloten om, indien mogelijk, mijn eicellen in te vriezen. Het is al eerder ter sprake gekomen bij een arts. Zwolle kan en mag dit doen, en mochten er geen zaadcellen worden gevonden gaan we dit regelen. Moeten we wel zelf betalen volgens mij. Maar goed, dat is dan maar zo.
Geplaatst
Ik spuit fostimon en moet dat al dagelijk mengen. Ik vind het meevallen en ben blij dat die grote naald niet in mijn velletje hoeft :-)Spannen door... Morgen!Voel je wat van de pregnyl?

Nee ik voel er niets van, heb alleen een opgeblazen gevoel in m'n buik en ben erg moe. Wel spannend dat er morgen eindelijk iets gaat gebeuren. Hoe is jouw afspraak met de mannelijke arts vandaag gegaan?

Geplaatst
Ik voel m'n eierstokken sinds dinsdagmiddag ook niet meer ... nu ben ik dus best zenuwachtig en begin ook last van m'n darmen te krijgen ...

Vandaag had je toch de derde FM? Hoe is het gegaan?

Geplaatst

Ik ben vanmiddag naar mn meting geweest. 5 follikels van 12mm. Er zit nog groei in, dus dat is goed. Het schiet niet op, dus dat is dan weer jammer.

Ik ga nu naar een iets hogere dosering, van 150 naar 225 (fostimon dus). Dat zijn dus drie poedertjes op 1 oplosvloeistof, in plaats van de twee die ik eerst deed.

Gelijk dus naar de apo geweest; het komt als het goed is morgen binnen, dus ik begin vandaag met drie van de laatste vier doosjes die ik nog heb.

Maandag moet ik terug.

Ik heb deze arts gelijk uitgelegd waarom ik bij hem de afspraak had ingepland. Hij vroeg me zelfs of ik niet liever naar mn eigen arts wilde, want dan riep hij haar wel even. Dat vond ik heel positief, maar ben toch gewoon bij hem gebleven, want dat was nou net het hele idee van vandaag: de spanning voor de punctie verminderen.

Ik heb weer zelf het echo-apparaat ingebracht, nadat ik had besproken dat dat bij de punctie ook moet kunnen (of een vrouwelijke collega). Dus dat gaat goedkomen.

Deze arts is wat medischer ingesteld dan mijn eigen arts, die wat meer op gevoel en 'je eigen lichaam' is ingesteld. Deze arts zei dus dat het maandag ook echt wel goed gegroeid moet zijn. Hij had het over afbreken en dan een volgende keer opnieuw beginnen met een kort schema en een hogere dosis. Ik heb dus voor maandag weer een afspraak met mijn eigen arts. Die is van mening dat je lichaam zelf het tempo aangeeft, en zo lang er nog groei inzit, kun je best een tijdje doorgaan met stimuleren. Als zij dan maandag zegt dat het echt geen zin heeft en we moeten stoppen, dan denk ik dat ik dat makkelijker kan acceptern. Maar eigenlijk verwacht ik dat niet. Het staat niet stil, ik ben gewoon niet zo snel.

Ik zal zo het schemaatje weer even bijwerken.

SJSL, hoe is het jou vergaan vandaag?

Geplaatst

Nala, superspannend morgen je punctie!! Wel lekker dat je vandaag thuis was, hoewel een beetje afleiding ook wel goed is.

Hoeveel follikels had je ook alweer? (ik kan ook zo in het schema kijken hoor).

Oh, Aurora, het schiet niet echt op he. Hopelijk gaat de extra dosis wat voor je doen. PFfff ... weer wachten, niet leuk meis.

Wel knap van je dat je zo goed met de arts heb kunnen overleggen over vandaag en ook alvast over de punctie.

Ik schrijf straks even wat over mezelf, nu eerst even eten.

Geplaatst
Nala, superspannend morgen je punctie!! Wel lekker dat je vandaag thuis was, hoewel een beetje afleiding ook wel goed is.

Hoeveel follikels had je ook alweer? (ik kan ook zo in het schema kijken hoor). .

Bij de 2e FM zei de arts dat er 6 links en 6 rechts lagen. Links deed het wel beter, die rechts waren bij de 3e FM wat kleiner, dus ik heb geen idee hoeveel ze er morgen kunnen aanprikken.

Geplaatst
Ik ben vanmiddag naar mn meting geweest. 5 follikels van 12mm. Er zit nog groei in, dus dat is goed. Het schiet niet op, dus dat is dan weer jammer.

Ik ga nu naar een iets hogere dosering, van 150 naar 225 (fostimon dus). Dat zijn dus drie poedertjes op 1 oplosvloeistof, in plaats van de twee die ik eerst deed.

Gelijk dus naar de apo geweest; het komt als het goed is morgen binnen, dus ik begin vandaag met drie van de laatste vier doosjes die ik nog heb.

Maandag moet ik terug.

Wat vervelend dat ze niet zo snel groeien als je zou willen, hopelijk krijg je maandag wat beter nieuws en mag je nog even doorspuiten. Frustrerend dat je lichaam niet doet wat je wil hè.

Geplaatst

Even de prachtige schema's bijwerken :)

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2011

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD]ca 23 jan ?

[/TD]

[TD]ca 5 feb

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)

[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD]ca 24 jan

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD]18 jan

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD]19 jan

[/TD]

[TD]als er een TP is: dan 6-2 testen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD]ca 23 jan

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

niet goed te zien!

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]22 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]niet nodig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]niet nodig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Susan is het nog goed gekomen met je Puregon? Alvast veel succes morgen, ik duim dat er wat te zien is hoor ...

LB ... lees je nog mee? Hoe gaat het stimuleren? Succes morgen met je eerste meting!

Nala, aantal klinkt wel prima. Hopelijk kunnen ze ze morgen goed prikken. Zie je er tegen op?

Ik heb zaterdag 10.30u de punctie. Vanavond om 22.30u de Pregnyl. Mijn man heeft die vanmiddag alvast gemaakt.

Ze zag 5 grote follikels, waarvan 2 al wel heel groot (23 ofzo). Ook nog een paar kleintjes, die doen niet meer mee. M'n hormoonwaarde was goed. Dus hopelijk kunnen ze zaterdag alle vijf aangeprikt worden ... met 5 eitjes zouden we heel blij zijn. Pffff ... spannend wordt dat weer hoor.

Ik zie niet heel erg tegen de punctie zelf op (wel beetje natuurlijk), maar ben wel zenuwachtig voor de uitkomsten.

Oh ...ik voel m'n eierstokken dus niet meer echt, lijkt niet uit te maken ...

Geplaatst
Succes vandaag Aurora bij de andere mannelijke arts. Goed van je hoor. En ook knap dat je het aangeeft als je er moeite mee hebt.

Ik heb alle echo's 's ochtends, snel na het douchen. Dus ben dan fris genoeg.

Ik voel m'n eierstokken sinds dinsdagmiddag ook niet meer ... nu ben ik dus best zenuwachtig en begin ook last van m'n darmen te krijgen ... ja Susan ... een feest der herkenning :)

Haha, ja inderdaad een feestja ja.;-). Ik hoop dat je darmklachten gauw ophouden. Ik zat ook nog te denken; kan het niet zo zijn dat het prikken te diep gaat en het dus rechtstreeks in je darmen komt? Heb bij het puregonspuiten dat mn darmen direct beginnen te borrelen. Raar he. Verder hoop ik dat je eitjes blijven groeien, ik heb echt geen idee of het feit dat je je eierstokken niet voelt direct betekent dt er weinig groei is. Ik ga het morgen zien...

Geplaatst

Susan is het nog goed gekomen met je Puregon? Alvast veel succes morgen, ik duim dat er wat te zien is hoor ...

LB ... lees je nog mee? Hoe gaat het stimuleren? Succes morgen met je eerste meting!

Nala, aantal klinkt wel prima. Hopelijk kunnen ze ze morgen goed prikken. Zie je er tegen op?

Ik heb zaterdag 10.30u de punctie. Vanavond om 22.30u de Pregnyl. Mijn man heeft die vanmiddag alvast gemaakt.

Ze zag 5 grote follikels, waarvan 2 al wel heel groot (23 ofzo). Ook nog een paar kleintjes, die doen niet meer mee. M'n hormoonwaarde was goed. Dus hopelijk kunnen ze zaterdag alle vijf aangeprikt worden ... met 5 eitjes zouden we heel blij zijn. Pffff ... spannend wordt dat weer hoor.

Ik zie niet heel erg tegen de punctie zelf op (wel beetje natuurlijk), maar ben wel zenuwachtig voor de uitkomsten.

Oh ...ik voel m'n eierstokken dus niet meer echt, lijkt niet uit te maken ...

SJSL, jazeker lees ik nog met jullie mee.

ja inderdaad vind ik het morgen spannend. Ik ben heel benieuwd wat er morgen op de 1e meting te zien is.

@nala, veel succes en sterkte morgen met de punctie.

morgen als ik meer nieuws heb naar de meting zal ik jullie iets laten weten.

Geplaatst (aangepast)

@ aurora; hoe lang moet je dan doorgaan met stimuleren? Of weet je dat nog niet? Ik heb ook mijn vorige poging afgebroken, maar dat was omdat er te weinig follikels waren. Dit is wel weer anders natuurlijk. Ik hoop idd dat een hogere dosis bij jou wel werkt.

@suziQ; ik geef zelf ook yoga, dus ja ik ken het. ;-) En ik studeer haptotherapie, dus eigenlijk zou ik er alles van af moeten weten. En toch, mijn lichaam reageert zo snel dat ik het heel moeilijk vind om daar op te anticiperen. Ik ben er mee aan t werk. Het lijkt ook wel alsof de hormonen het verergeren.

@sjsl; 5 eitjes, dat zou een hele mooie score zijn! En ergens ook wel geruststellend voor mij dat je dus niet perse je eierstokken hoeft te voelen, maar dat er dus wel activiteit blijkt te zijn. Ik hoop echt dat ik morgen iets meer zie, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet zo veel met twee dagen er tussen.

@nala; heeeeel veel kracht en ontspanning en steun toegewenst en hopen op een pijnloze soepele behandeling!

met mijn puregon is het goedgekomen. Mijn vriend heeft poli gebeld en ik ben in mijn tussenuur van Amersfoort naar Blaricum gesjeesd. Daar hadden ze 1 ampul klaarliggen en voor de rest mag ik morgen langs de apotheek,waar de poli een fax naar toe heeft gestuurd. Moet wel weer een ampul ' teruggeven' , dus het is gewoon ff geleend spul haha. Kan mij ook voorstellen dat mensen er dan mee gaan sjoemelen,want het is kostbaar spul.

Ben erg benieuwd morgen. Zoals ik al schreef ben ik een beetje voorzichtig, want ik vermoed toch weinig groei. Maar ja, ik kan het echt niet zeggen. Ik voel niks in mn buik. Ben eerder afgevallen dan aangekomen( 2 kilo in twee weken.) maar dat zal onbewuste stress zijn ( ow en een pijnlijke kaak, dat scheelt ook in de lekkere trek haha). Ik ben alleen wel ontzettend moe. Kan nog net dansles geven maar daarnaast van die soort wegtrekkers overdag. En savonds na het spuiten lig ik weer draaien. Dat kost ook slaap trouwens. Darmen zijn redelijk rustig en met de moodswings valt t ook wel te doen.

Ik hou jullie op de hoogte morgen.

aangepast door Susan76
Zowel sjsl en lb hebben een zelfde bericht. Heb namen gewisseld maar is nog niet duidelijk wie het geschreven heeft...
Geplaatst

Nala, heel veel succes bij de punctie morgen!! Ik hoop dat er een mooie oogst is! In ieder geval klinkt het aantal eiblaasjes veelbelovend :-)

SJSL, morgen heb ik waarschijnlijk geen tijd om op het forum te kijken, daarom wens ik jou alvast heel veel succes voor zaterdag bij de punctie!! Ik ga voor je duimen voor 5 eitjes!

Aurora, ik hoop dat het verhogen van de dosis helpt en dat je maandag beter nieuws hebt.

Susan, spannend morgen de FM, ik hoop dat er goed nieuws is. Grappig dat je yoga geeft ;-) Het is natuurlijk sowieso een hele spannende periode, je bent er letterlijk elke dag mee bezig door de medicijnen en elke stapje is weer spannend of het goed gaat. Geen wonder dus dat dat een weerslag heeft op je humeur en op je lichaam. En de grote hoeveelheid hormonen helpt vast ook niet mee. Dat geldt helemaal voor jou met die enorme dosis.

LB, ook succes morgen! Ik ben benieuwd naar je nieuws!

En ik kijk uit naar zaterdagavond, dan mag ik eindelijk beginnen met de deca en ga ik ook van start :-)

Geplaatst

Nala, ontzettend veel succes vandaag. Heb je een beetje kunnen slapen?

Ik hoop dat de punctie enorm meevalt en dat er allemaal mooie eicelletjes uitgehaald worden.

Ook heel veel succes aan je mannetje. Dat ie maar veel snelle, gezonde zaadjes mag produceren!

Geplaatst

Ik ben aardig gezet, dus bij mij komen de prikken zeker in mijn buik(vet). Maar als je heel mager bent, vraag ik me ook af of je niet nog iets anders zou kunnen raken bij het prikken.

Bij mij komt het darmgedoe echt door de spanning/zenuwen. Ik herken het helemaal. Verder heb ik er nooit last van, behalve als ik eens veel te vet gegeten heb.

Ik moet zo antibiotica ophalen bij de apotheek, moet ik preventief slikken morgenochtend vanwege de endo. Hoefde vorige keren niet.

Susan, het bericht was van mij. LB heeft het gequote, maar per ongeluk de quote dingen weggehaald, zodat het lijkt alsof ze zelf geschreven heeft. Je kan het zien doordat ik eerst was.

Nala, Susan en LB: succes vandaag!

Suzi, ja kan me voorstellen dat je ook graag wilt starten. Nog even ..

Geplaatst

Hebben jullie ook Oxaxepam gekregen om te slapen de nacht voor de punctie? Volgens mij soort valium.

Ik mag er vanavond 2 en morgenochtend 1. We zullen zien of het nodig is ...

Geplaatst

Wie is wie?

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Leeftijd[/TD]

[TD]Bezig sinds[/TD]

[TD]MMM sinds[/TD]

[TD]overig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]35[/TD]

[TD]aug 2009[/TD]

[TD]jan 2011[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]jul 2011[/TD]

[TD]jul 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]okt 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]36,5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Startdatum[/TD]

[TD]Uitgangsecho[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD]TESTEN![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD]

[TD]18 jan[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD]

[TD]19 jan[/TD]

[TD]als er een TP is: dan 6-2 testen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD]

[TD]ca 23 jan[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]14-01-2013[/TD]

[TD]ca 11 feb[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]1e FM[/TD]

[TD]2e FM[/TD]

[TD]3e FM[/TD]

[TD]4e FM[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.[/TD]

[TD]21 jan[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]22 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]18 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]9 jan[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm [/TD]

[TD]15 jan[/TD]

[TD]niet nodig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen[/TD]

[TD]niet nodig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien [/TD]

[TD]18 jan[/TD]

[TD]21 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]8 feb[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

He Aurora, ik lees net nog je berichtje over eicellen invriezen. Ik heb wel eens vaker gehoord dat dit succesvol gedaan is (met succesvol bedoel ik met een baby als resultaat). Dat klinkt wel als een goede beslissing en heb je deze poging in ieder geval niet voor niks.

Maar hopelijk worden er gewoon goede zaadjes gevonden. Bij ICSI zijn er maar een paar nodig toch?

(ja, dit is een ICSI topic waar ik per ongeluk in beland ben, wij doen IVF)

Geplaatst
He Aurora, ik lees net nog je berichtje over eicellen invriezen. Ik heb wel eens vaker gehoord dat dit succesvol gedaan is (met succesvol bedoel ik met een baby als resultaat). Dat klinkt wel als een goede beslissing en heb je deze poging in ieder geval niet voor niks.Maar hopelijk worden er gewoon goede zaadjes gevonden. Bij ICSI zijn er maar een paar nodig toch?(ja, dit is een ICSI topic waar ik per ongeluk in beland ben, wij doen IVF)
Geeft niks toch? In het lab maakt het wat uit en voor de hoeveelheid zaadjes...Vraagje: is de dag voor de pregnyl nou ook een rustdag of alleen de dag erna?
Geplaatst

Bij mij is het als volgt:

Tm woensdag deca en puregon

donderdag pregnyl

vrijdag niks

zaterdag punctie en start utrogestan

Geplaatst

Nou meiden, heeeeel slecht nieuws. Er is maar 1 follikel gevonden en dit is ws de eerste en laatste poging die we mogen doen. We krijgen straks bericht vh ziekenhuis of ze doorgaan met 1 follikel, waarbij de kans minimaal is dat t lukt. Ik wil toch de ronde afmaken ( dan ws dinsdag punctie) anders is t zonde, maar arts heeft toch alle hoop weggepraat. Zeer waarschijnlijk ben ik met mijn 36 jaar in een vervroegde overgang.

Ik kan niet zeggen hoe kapot ik hier van ben. Heb mij ziekgemeld. Mn vriend is thuis maar straks komen zijn kinderen. Weet ff niet hoe ik nu verder moet.

Wou dat ik n leuker bericht met jullie kon delen...

Geplaatst

Ik ben weer thuis van de punctie. Had gelukkig goed geslapen. Helaas kreeg ik eerst een catheter omdat m'n blaas niet goed leeg was (en ik had nog wel drie keer geplast?). Dat was geen pretje moet ik eerlijk zeggen. Daarna de inwendige verdoving en een soort morfine per infuus. De eerste keer deed heel erg pijn, bij m'n andere eierstok minder pijn gelukkig. Daarna rustig bijgekomen en toen kwam het goede nieuws dat er 9 mooie eitjes waren. Manlief heeft ook goede zaadjes geleverd dus we gingen met een goed gevoel naar huis. Nu lig ik op de bank, heb buikkrampen en erg pijn bij het plassen van de catheter maar verder valt het mee. Zondag worden we gebeld over de embryo's, dus nog even spannend.

ik reageer zo nog even persoonlijk op jullie berichtjes. Liefs

Geplaatst
Nou meiden, heeeeel slecht nieuws. Er is maar 1 follikel gevonden en dit is ws de eerste en laatste poging die we mogen doen. We krijgen straks bericht vh ziekenhuis of ze doorgaan met 1 follikel, waarbij de kans minimaal is dat t lukt. Ik wil toch de ronde afmaken ( dan ws dinsdag punctie) anders is t zonde, maar arts heeft toch alle hoop weggepraat. Zeer waarschijnlijk ben ik met mijn 36 jaar in een vervroegde overgang.

Ik kan niet zeggen hoe kapot ik hier van ben. Heb mij ziekgemeld. Mn vriend is thuis maar straks komen zijn kinderen. Weet ff niet hoe ik nu verder moet.

Wou dat ik n leuker bericht met jullie kon delen...

Wat een vreselijk nieuws Susan! Meid wat vind ik dit erg voor je! Ik kan me voorstellen dat je de ronde toch wilt afmaken, je moet immers een beetje hoop houden. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden