Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ayla, wat een slecht nieuws meid. Ik was daar ook al steeds bang voor, met die koorts bij mijn man enzo. Maar wij gingen steeds door het oog van de naald.

Je slaat je hier wel doorheen... zet m op over een paar maandjes. Komt goed, ook bij jou. Echt!

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden die al zover zijn, op welke wachtdag gaan jullie testen. Susan, ik heb bij jou nu wachtdag 15 ingevuld als datum ... Ik denk dat ik voor dag 12 ga eerst. Dat is bij mij een zondag.

Ik had bij mijn goede zwangerschap een fikse innestelingsbloeding, van dag 7 tot en met 10 (dacht echt de hele tijd dat het afgelopen was en ik nu echt ongesteld was geworden ... toen niet zo leuk). Ik merk dat ik nu hoop dat ik dat weer heb, omdat dat voor mij als teken voelt dat het goed gaat.

Op mijn papieren staat 16e dag na de punctie, dat zou zondag 3 feb zijn. De gynaecoloog die terugplaatste zei over 2 weken op de dag van de terugplaatsing dus dat is maandag 4 feb. Ik twijfel of ik nou die zondag of maandag zal testen. Misschien kan ik beter tot die maandag wachten?

Geplaatst

De wachtdagen bereken je vanaf de TP en dat is dan dag 0.

Vroegtesters zweren erbij dat je vanaf dag 8 al kan gaan testen volgens mij. Mijn ziekenhuis zegt dus dag 15. Dat is best laat. Dag 12 bijvoorbeeld zegt al veel: negatieve test blijft negatief, positieve test is zwanger, maar natuurlijk nog best veel kans dat het in dat vroege stadium mis gaat (dat blijft de eerste weken natuurlijk ook zo).

Dus ik denk dat je op dag 12, voor jou zaterdag 2-2 al goed kan testen hoor. En in ieder geval die zondag, dag 13 heb ik bij mijn zwangerschap ook getest: hele duidelijke streep (veel duidelijker dan dag 15 bij de 1e zwangerschap die 3 dagen later dan ook misging)

Enne ... kruidvat testen 2 voor 5 euro zijn de beste! Gevoelig, goedkoop en makkelijk. En geen valse meldingen.

Behalve als je HCG torenhoog is, dan worden de testen weer lichter. Dat had ik dus toen ik bij 7 weken ofzo nog ging testen .. streepjes bijna weg .. dikke paniek, gauw bloedprikken en echo: HCG van 80.000 ofzo ... lol.

Geplaatst
Ayla, ik haal je er dan ook echt af :( veel sterkte. Aurora, hoe is het bij jou meis? Met alles ...Meiden die al zover zijn, op welke wachtdag gaan jullie testen. Susan, ik heb bij jou nu wachtdag 15 ingevuld als datum ... Ik denk dat ik voor dag 12 ga eerst. Dat is bij mij een zondag. Ik had bij mijn goede zwangerschap een fikse innestelingsbloeding, van dag 7 tot en met 10 (dacht echt de hele tijd dat het afgelopen was en ik nu echt ongesteld was geworden ... toen niet zo leuk). Ik merk dat ik nu hoop dat ik dat weer heb, omdat dat voor mij als teken voelt dat het goed gaat. LB, alvast veel geluk morgen bij de TP. Heb je al gehoord hoeveel goede embryo's er zijn? Of nog steeds die 15 (dat zou super zijn). Wie is wie?[TABLE=class: cms_table][TR][TD]Naam[/TD][TD]Leeftijd[/TD][TD]Bezig sinds[/TD][TD]MMM sinds[/TD][TD]overig[/TD][/TR][TR][TD]Aurora[/TD][TD]35[/TD][TD]aug 2009[/TD][TD]jan 2011[/TD][TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD][/TR][TR][TD]LB1985[/TD][TD]27[/TD][TD]jul 2011[/TD][TD]jul 2012[/TD][TD]1e ICSI[/TD][/TR][TR][TD]Nala78[/TD][TD]34[/TD][TD]2008[/TD][TD]okt 2012[/TD][TD]1e ICSI[/TD][/TR][TR][TD]SJSL[/TD][TD]34[/TD][TD][/TD][TD]2008[/TD][TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD][/TR][TR][TD]Susan76[/TD][TD]36,5[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)juli 2012: te weinig zwemmersnov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD][/TR][TR][TD]SuziQ[/TD][TD]40[/TD][TD][/TD][TD]mei 2012[/TD][TD]2e icsi[/TD][/TR][/TABLE]Planning[TABLE=class: cms_table][TR][TD]Naam[/TD][TD]Startdatum[/TD][TD]Uitgangsecho[/TD][TD]Punctie[/TD][TD]Terugplaatsing[/TD][TD]TESTEN![/TD][/TR][TR][TD]Aurora[/TD][TD]26-12-2012 (start deca)[/TD][TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD][TD]?[/TD][TD][/TD][TD]?[/TD][/TR][TR][TD]LB1985[/TD][TD]28-12-2012 (start deca)[/TD][TD]11-01-2013[/TD][TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's[/TD][TD]26-1[/TD][TD]?[/TD][/TR][TR][TD]Nala78[/TD][TD]31-12-2012 (start deca)[/TD][TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD][TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's[/TD][TD]21-1[/TD][TD]5-2[/TD][/TR][TR][TD]SJSL[/TD][TD]27-12-2012 (start deca)[/TD][TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD][TD]19 jan, 4 eicellen, 4embryo's[/TD][TD]22-1[/TD][TD]6-2 [/TD][/TR][TR][TD]Susan76[/TD][TD]09-01-2013 (start deca)[/TD][TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD][TD]22 jan, 1 eicel[/TD][TD]25-1[/TD][TD]9-2[/TD][/TR][TR][TD]SuziQ[/TD][TD]19-01-2013 (start deca)[/TD][TD]14-01-2013[/TD][TD]ca 11 feb[/TD][TD][/TD][TD]?[/TD][/TR][/TABLE]Follikelmetingen[TABLE=class: cms_table][TR][TD]Naam[/TD][TD]1e FM[/TD][TD]2e FM[/TD][TD]3e FM[/TD][TD]4e [/TD][TD]5e FM[/TD][TD]6e FM[/TD][TD]7e FM[/TD][/TR][TR][TD]Aurora[/TD][TD]12 jan4 fol. 8,5 tot 10 mm[/TD][TD]15 jan5 foll 10mm[/TD][TD]17 jan5 foll. 12 mm. dosering verhogen naar 225 eenh.[/TD][TD]21 jan [/TD][TD]23 janze groeien! 2 an 17 en 2 van 13-15 + paar kleine[/TD][TD]24 jan[/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]LB1985[/TD][TD]18 jan8 fol. 12 à 13 mm, en heleboel kleintjes.[/TD][TD]21 jantegen overstimulatie aan, bloedok, punctie kan doorgaan[/TD][TD] KLAAR[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Nala78[/TD][TD]9 jan[/TD][TD]13 jan12 eiblaasjes, de grootste 16 mm [/TD][TD]15 jan[/TD][TD]KLAAR[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]SJSL[/TD][TD]11 jan4 grote, 2-3 kleine eitjes[/TD][TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog even mogen groeien[/TD][TD]17 jan 5 fol. die meedoen[/TD][TD]KLAAR[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Susan76[/TD][TD]16 jan, weinig te zien [/TD][TD]18 jan, 1 follikel[/TD][TD]KLAAR[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]SuziQ[/TD][TD]8 feb[/TD][TD]niet bekend[/TD][TD]niet bekend[/TD][TD]niet bekend[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][/TABLE]
Sjsl: Ik mag op de 8e naar de poli voor n bloedtest! Dat is dus wachtdag 14?Wanneer nestelt de embryo zich eigenlijk in? Ik dacht dat er drie 'wachtdagen' waren? Innestellingsbloeding lijkt me enerzijds doodeng en aan de andere kant een teken van innesteling ( uh ja duh). Dubbel dus.Als t niet innestelt , hoe en wanneer merk je dat eigenlijk?LB: succes morgen!! Heb je valium meegekregen? Hielp mij ontzettend!Nala: hoe voel je je nu?Aurora: hoe gaat het met de follikels? Heb je al meer nieuws?Suzi: still going strong?En andere meiden die meelezen, hoop dat jullie je goed voelen.
Geplaatst

Woehoe Susan, wat een super nieuws!!!!! En spannend weer de komende weken. Ik ga heel hard voor je duimen dat dit een blijvertje is!

Geplaatst

Bloedtesten kunnen natuurlijk al wat eerder dan een thuistest. Maar dat is volgens mij idd wachtdag 14 dan voor jou. Ik zal het nog even aanpassen in het schema en er ook bijzetten dat je een bloedtest krijgt.

Ik heb toevallig net zitten zoeken over innesteling (niet dat ik er veel mee bezig ben :D), zie hier: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?10364-Hoeveel-dagen-na-TP-innesteling

Als het niet nestelt merk je daar waarschijnlijk niks van. De Utrogestanbollen kunnen je menstruatie tegenhouden en je juist zwangerschapssymptomen geven ...

En de meeste vrouwen merken natuurlijk niks van de innesteling dus het is wachten!

Geplaatst

Ayla, wat een rotnieuws! Ik kan me goed voorstellen dat je boos en teleurgesteld bent.. Gelukkig kan de poliep weggehaald worden. Veel sterkte met de operatie en met poging daarna.

Geplaatst

LB, succes bij de TP morgen!

Nala en SJSL, hadden jullie eigenlijk nog cryo's?

Ik heb nog niet zoveel te vertellen... Still going strong met de Deca :-) Ik heb de spuit voor vanavond meegenomen in een koeltasje, zodat ik 'm na m'n danstraining daar ergens kan zetten. Heel stoer voor mijn doen, de vorige poging zat ik zo in over het slepen met de medicijnen dat ik afspraken heb afgezegd zodat ik thuis kon prikken. Ik heb me nu voorgenomen om dat niet te doen, en m'n gewone leven zo lang mogelijk vol te houden, want afleiding is juist goed denk ik. Dinsdag mag ik beginnen met de Gonal-f. Hopelijk gaat het daarna net als de vorige keer lekker snel.

Geplaatst

Hoi meiden,

weer even een update van mij.

omdat ik zo'n vervelende en pijnlijke punctie heb gehad moet ik totale rust houden, ik af helemaal niets. Ook om te voorkomen dat ik het overstimulatiesydroom krijg.

Om te kijken of ik het syndroom niet heb moet ik morgen een extra echo en bloedonderzoek laten doen in het ziekenhuis, en alleen als de uitslag daarvan goed is zeer terugplaatsing plaats vinden.

dat was vanmiddag wel even een domper toen we dat hoorden.

morgen zullen we ook horen hoeveel bevruchtingen het overleefd hebben sinds woensdag.

Ik heb van het armhuis te horen gekregen dat ik dag 18 na de punctie een test met dien, omdat de utrogestan de ongesteldheid tegenhoudt, dus daar kan het niet uit afgeleid worden.

iedereen veel succes en sterkte de komende dagen met wachten.

Geplaatst

Suzi, wij wilden niks weten over de kwaliteit, dus weten dus ook niks over al dan niet cryo's.

Goed dat je je leven gewoon door laat lopen, is denk ik heel belangrijk.

Jee LB, wat een heftige nasleep! Ik hoop heel erg voor je dat er wel een TP komt en dat je gewoon ook veel cryootjes zult hebben, dan is die ellende tenminste niet voor niks geweest.

Heb je zelf ook veel last van je buik enzo?

Dag 18 na punctie testen is dan hetzelfde als bij ons. Niet ongesteld worden zegt inderdaad helaas niks.

Ik duim voor je voor morgen! Op naar een TP.

Geplaatst
LB, succes bij de TP morgen!

Nala en SJSL, hadden jullie eigenlijk nog cryo's?

Ik heb nog niet zoveel te vertellen... Still going strong met de Deca :-) Ik heb de spuit voor vanavond meegenomen in een koeltasje, zodat ik 'm na m'n danstraining daar ergens kan zetten. Heel stoer voor mijn doen, de vorige poging zat ik zo in over het slepen met de medicijnen dat ik afspraken heb afgezegd zodat ik thuis kon prikken. Ik heb me nu voorgenomen om dat niet te doen, en m'n gewone leven zo lang mogelijk vol te houden, want afleiding is juist goed denk ik. Dinsdag mag ik beginnen met de Gonal-f. Hopelijk gaat het daarna net als de vorige keer lekker snel.

Heel goed van je dat je de spuit gewoon meeneemt en doorgaat met je dagelijkse dingen, dat heb ik ook gedaan. Eerste keer op een wc spuiten was een beetje onhandig, maar ook ik wilde niet alleen maar thuis blijven in de avonden.

Wij hebben twee cryo's.

Geplaatst
Hoi meiden,weer even een update van mij.omdat ik zo'n vervelende en pijnlijke punctie heb gehad moet ik totale rust houden, ik af helemaal niets. Ook om te voorkomen dat ik het overstimulatiesydroom krijg. Om te kijken of ik het syndroom niet heb moet ik morgen een extra echo en bloedonderzoek laten doen in het ziekenhuis, en alleen als de uitslag daarvan goed is zeer terugplaatsing plaats vinden.dat was vanmiddag wel even een domper toen we dat hoorden.morgen zullen we ook horen hoeveel bevruchtingen het overleefd hebben sinds woensdag.Ik heb van het armhuis te horen gekregen dat ik dag 18 na de punctie een test met dien, omdat de utrogestan de ongesteldheid tegenhoudt, dus daar kan het niet uit afgeleid worden.iedereen veel succes en sterkte de komende dagen met wachten.
Tjee, wat heftig allemaal. Ik hoop dat er gauw een terugplaatsing mag komen als alles is uitgezocht. Aan je schrijven zie ik ook echt dat je t moeilijk hebt ( door de spelfoutjes?) Ik hoop dat je gauw opknapt!!Beterschap...
Geplaatst
Suzi, wij wilden niks weten over de kwaliteit, dus weten dus ook niks over al dan niet cryo's. Goed dat je je leven gewoon door laat lopen, is denk ik heel belangrijk. Jee LB, wat een heftige nasleep! Ik hoop heel erg voor je dat er wel een TP komt en dat je gewoon ook veel cryootjes zult hebben, dan is die ellende tenminste niet voor niks geweest. Heb je zelf ook veel last van je buik enzo?Dag 18 na punctie testen is dan hetzelfde als bij ons. Niet ongesteld worden zegt inderdaad helaas niks. Ik duim voor je voor morgen! Op naar een TP.
Best stoer trouwens dat jullie verder niets weten van cryo's en kwaliteit enzo. Ik heb de arts(en) de oren van de kop gevraagd ;-)Hoe voel je je verder nu?
Geplaatst
LB, succes bij de TP morgen!Nala en SJSL, hadden jullie eigenlijk nog cryo's?Ik heb nog niet zoveel te vertellen... Still going strong met de Deca :-) Ik heb de spuit voor vanavond meegenomen in een koeltasje, zodat ik 'm na m'n danstraining daar ergens kan zetten. Heel stoer voor mijn doen, de vorige poging zat ik zo in over het slepen met de medicijnen dat ik afspraken heb afgezegd zodat ik thuis kon prikken. Ik heb me nu voorgenomen om dat niet te doen, en m'n gewone leven zo lang mogelijk vol te houden, want afleiding is juist goed denk ik. Dinsdag mag ik beginnen met de Gonal-f. Hopelijk gaat het daarna net als de vorige keer lekker snel.
Still going strong en stoer dat je jezelf buitenshuis prikt. Het kan anders zo je leven beheersen. Met afleiding gaat het sneller he. Dus dinsdag prikje erbij. Spannend! Hoe voel je je verder? Hou ons op de hoogte. :-)
Geplaatst
Bloedtesten kunnen natuurlijk al wat eerder dan een thuistest. Maar dat is volgens mij idd wachtdag 14 dan voor jou. Ik zal het nog even aanpassen in het schema en er ook bijzetten dat je een bloedtest krijgt.Ik heb toevallig net zitten zoeken over innesteling (niet dat ik er veel mee bezig ben :D), zie hier: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?10364-Hoeveel-dagen-na-TP-innestelingAls het niet nestelt merk je daar waarschijnlijk niks van. De Utrogestanbollen kunnen je menstruatie tegenhouden en je juist zwangerschapssymptomen geven ... En de meeste vrouwen merken natuurlijk niks van de innesteling dus het is wachten!
Thanx voor de link :-) conclusie: afwachten en dan testen. Dus tja..
Geplaatst

Ik heb zojuist de punctie gehad. Lig alweer een half uurtje op de uitslaapkamet. Tevoren gesproken over mijn stressmomenten. Van de punctur zelf verwachtte ik niet zoveel; heb wel ergere dingen meegemaakt.Het viel reuze mee. Was niet lekker maar deed ook niet megaveel pijn ofzo. Volgens mij zijn er vijf aangeprikt. Ben benieuwd!

Geplaatst
Ik heb zojuist de punctie gehad. Lig alweer een half uurtje op de uitslaapkamet. Tevoren gesproken over mijn stressmomenten. Van de punctur zelf verwachtte ik niet zoveel; heb wel ergere dingen meegemaakt.Het viel reuze mee. Was niet lekker maar deed ook niet megaveel pijn ofzo. Volgens mij zijn er vijf aangeprikt. Ben benieuwd!

Joh, vandaag de punctie!!,Gelukkig viel het dus een beetje mee! En is je mannetje nu met je follikels naar ziekenhuis?

je kan nu alleen maar afwachten he. Zorg dat je info krijgt die je wil hebben en rust goed uit. Vanmiddaf lekker thuis cocoonen en dan komt het spannende wachten! Ik hoop dat je gauw nieuws hebt en dat er n paar prachtige embryos ontwikkelen.

ik duim ook voor jou!

Geplaatst
Ik heb zojuist de punctie gehad. Lig alweer een half uurtje op de uitslaapkamet. Tevoren gesproken over mijn stressmomenten. Van de punctur zelf verwachtte ik niet zoveel; heb wel ergere dingen meegemaakt. Het viel reuze mee. Was niet lekker maar deed ook niet megaveel pijn ofzo. Volgens mij zijn er vijf aangeprikt. Ben benieuwd!

Ohhh ... ik dacht het al! Je was zo stil met je updates ... voelde beter om het even voor je te houden?

Krijg je waarschijnlijk zo te horen hoeveel eicellen er zijn ... spannend!! Zou toch geweldig zijn als je 5 eicellen hebt, dat had je vorige week ook niet gedacht.

Meid, fijn dat je het achter de rug hebt hoor! Nu lekker rustig aan doen, dat is wel fijn dat het in het weekend is.

Best stoer trouwens dat jullie verder niets weten van cryo's en kwaliteit enzo. Ik heb de arts(en) de oren van de kop gevraagd ;-)Hoe voel je je verder nu?
Wij hebben een keer een cryo TP gehad die een slechte kwaliteit had (was van A bij invriezen naar C gegaan bij ontdooien), dat was echt onprettig om te weten. Dus sindsdien weten we het liever maar niet, met het motto dat als het echt kansloos is ze het toch niet terugplaatsen.

Ik voel me prima trouwens! Zo'n eerste wachtweek is er nog niet veel aan de hand ...

En de andere meiden? Voelen jullie je goed?

Geplaatst
Ohhh ... ik dacht het al! Je was zo stil met je updates ... voelde beter om het even voor je te houden?

Krijg je waarschijnlijk zo te horen hoeveel eicellen er zijn ... spannend!! Zou toch geweldig zijn als je 5 eicellen hebt, dat had je vorige week ook niet gedacht.

Meid, fijn dat je het achter de rug hebt hoor! Nu lekker rustig aan doen, dat is wel fijn dat het in het weekend is.

Wij hebben een keer een cryo TP gehad die een slechte kwaliteit had (was van A bij invriezen naar C gegaan bij ontdooien), dat was echt onprettig om te weten. Dus sindsdien weten we het liever maar niet, met het motto dat als het echt kansloos is ze het toch niet terugplaatsen.

Ik voel me prima trouwens! Zo'n eerste wachtweek is er nog niet veel aan de hand ...

En de andere meiden? Voelen jullie je goed?

aha, ik kan mij dat ook wel voorstellen.

gisteravond had ik n wat krampend gevoel in mn baarmoeder. Kan dat met de teruplaatsing te maken hebben? Innesteling kan het toch niet zijn tioch? Ik probeer te onderzoeken wanneer innesteling normaal plaatsvindt, maar in ons traject is het anders? De bevruchting begintbdan toch rond/net na de punctie als men geinsemineerd heeft. Dan zou je zeg maar drie dagen kunnen tellen alszijnde bevruchting en rond dag 5-8 een innesteling? Geen idee hoor. Jullie? In mn buikje is het nu rustig en denk dan almdirect dat er dus geen activiteit( dus geen leven) is. Maar dat hoeft natuurlijk niet he. Ik wil er niet mee bezig zijn, maar toch gebeurt het. Die onzekerheid zeg! In elke fase wel weer op een ander niveau....

trouwens , van die vaginale bollen merk ik ook nauwelijks iets. Misschien iets moeier dan normaal,maar dat zou ook van alle spanning kunnen zijn de laatste dagen...

Hoe ervaar jij het?

Geplaatst

Leuk he, jezelf gek maken :) Zo herkenbaar.

Ik denk dat innesteling meestal rond dag 4 is (iets eerder, iets later), na de TP. Want idd de bevruchting is de dag van de punctie.

Maar ik had ook meteen krampjes in mijn baarmoeder, denk idd dat dat met de TP te maken heeft, ze zijn er toch even in geweest.

En de innesteling voelen doet bijna niemand hoor! Maar je wilt het wel he, een bevestiging van activiteit / leven in je buik ...

Heel eerlijk: bij mijn goede zwangerschap merkte ik pas toen ik iets van 6,5 week was (ruim na de testdatum) een zwangerschapskwaal: geen zin in chocola :)

Ik was (toen nog) niet misselijk, geen last van mijn borsten, geen aders, niet extra moe.

Dus ook van de bollen had ik daar toen geen last van. En nu ook nog niet.

Enige wat ik die keer dus had was een innestelingsbloeding met echt heel veel krampen de hele tijd. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik volgens mij ook krampen gehad en ook uitstralend naar mijn liezen (dat lees je wel vaker).

Maar dat is echt nu nog niet hoor, pas vanaf wachtweek 2.

En de meeste vrouwen voelen helemaal niks! Ik lees hier soms wel eens verhalen van wat vrouwen allemaal voelen met nog geen 4 weken zwanger zijn (dus nog ruim voor de testdaum) ... ja ... ze moeten haast wel zwanger zijn ... en dan blijkt dat toch niet zo te zijn. Volgens mij kan je fantasie/wens echt een loopje met je nemen en wat je voelt zegt echt niet zo veel.

Maar we willen zo graag ... *zucht*

Het wachten is om gek van te worden.

Enige wat je zou kunnen doen is een vroegtester worden dan kan je al vanaf WD 6 aan de gang met testen ... ik durf dat niet vanwege de mogelijke teleurstelling, hou liever nog een poosje de hoop.

Geplaatst
Sjsl: Ik mag op de 8e naar de poli voor n bloedtest! Dat is dus wachtdag 14?Wanneer nestelt de embryo zich eigenlijk in? Ik dacht dat er drie 'wachtdagen' waren? Innestellingsbloeding lijkt me enerzijds doodeng en aan de andere kant een teken van innesteling ( uh ja duh). Dubbel dus.Als t niet innestelt , hoe en wanneer merk je dat eigenlijk?LB: succes morgen!! Heb je valium meegekregen? Hielp mij ontzettend!Nala: hoe voel je je nu?Aurora: hoe gaat het met de follikels? Heb je al meer nieuws?Suzi: still going strong?En andere meiden die meelezen, hoop dat jullie je goed voelen.

Hoi Susan, onderstaand bericht heb ik net bij het wachtbankje geplaatst, misschien vind je het interessant. De innesteling is tussen dag 3 en 5 en sommige vrouwen weten achteraf dat ze de innesteling hebben gevoeld door wat steekjes (in de liezen of baarmoederstreek) of een trekkerig gevoel. Heel veel succes in ieder geval! Floor

'Ik ben echt een enorme testfanaat, dus ik test ook om te zien of de Pregnyl weg is... (de laatste keer was dat 'al' 7 dagen na het spuiten, dus WD 2) Maar goed, 10 dagen na de Pregnyl (10.000) is het in principe weg (bij TP op dag 3 is dat dus op WD 5 - dag TP = WD 0) en dan is een dag later ongeveer het moment dat je test positief kan worden door 'eigen' hcg. Ik heb tot nu toe ook steeds op WD 6 een positieve test gehad. Het is alleen absoluut geen garantie, want het gaat vaak mis in de tweede wachtweek, dus je moet er wel tegen kunnen. Ik wil alleen altijd graag weten of er 'iets' is geweest, dus ik test iedere dag. De KV 2x5 is de beste, de gevoeligste en nog de goedkoopste ook, dus dat is mooi. Er staat heel veel overzichten op internet die niet kloppen (o.a eentje van de NYU), want daar blijkt uit dat je pas vanaf WD 9 of 10 hcg kunt vinden, maar dat is echt niet waar. Hcg wordt afgegeven na de innesteling en die is op dag 3 tot 5 na de terugplaatsing, dat benadrukte de verpleegkundige gisteren nog eens: 'de innesteling is op dag 3 tot 5, dus houd dat een beetje in gedachten'. Ik zei: 'Nee, ik zal niet naar Z.umba gaan!' (als ik dat in een normale geestestoestand al zou willen ;-) Het is dus, gezien het feit dat de innesteling ongeveer van dag 3 tot 5 gebeurt, helemaal niet raar dat je al op WD 6 een positieve test kunt hebben. Als je grondig gaat zoeken op het forum en op internet, kom je ook heel vaak tegen dat vrouwen inderdaad op die dag al positief testen, als ze al op die dag testen. In poll's schrijven vrouwen vak: 'ik heb (pas) op WD 10, positief getest', maar als je dan verder vraagt laten ze weten dat ze op WD 9 en eerder niet hebben getest. Dat vertekent zo'n poll dan, want je weet pas wanneer de eerste keer positief was, als je zeker weet dat de dag ervoor negatief was;-) Snap je? Haha, wat een verhaal weer! Maar vanaf WD 5/6 barst is los ;-)

LET OP: HET HOEFT NIET, EEN TEST KAN OOK HEEL GOED LATER POSITIEF WORDEN! Als je dus op WD 6 geen positieve test hebt, betekent dat niet dat je niet zwanger bent. Mijn ervaring is wel dat als het op WD 10 nog steeds wit is, het er minder hoopvol uit begint te zien.

Ik promoot overigens geen vroegtesten hoor! Ik ben een vroegtester, ik kan mezelf gewoon niet bedwingen en bovendien vind ik de klap te groot als het na twee weken definitief 'pats-boem' negatief is, dus ik groei er liever naartoe... Heel veel vrouwen vinden het juist fijn om te wachten.'

Geplaatst

Haha SJSL, tegelijkertijd gepost ;-) Inderdaad, ik had heel vroeg in de zwangerschap(pen) ook geen kwalen en heb ook geen innesteling gevoeld. We had ik rond de testdatum al wat gevoelige borsten, maar dat kan ook door de utrogestan komen. Hetzelfde geldt voor krampjes...

Leuk he, jezelf gek maken :) Zo herkenbaar.

Ik denk dat innesteling meestal rond dag 4 is (iets eerder, iets later), na de TP. Want idd de bevruchting is de dag van de punctie.

Maar ik had ook meteen krampjes in mijn baarmoeder, denk idd dat dat met de TP te maken heeft, ze zijn er toch even in geweest.

En de innesteling voelen doet bijna niemand hoor! Maar je wilt het wel he, een bevestiging van activiteit / leven in je buik ...

Heel eerlijk: bij mijn goede zwangerschap merkte ik pas toen ik iets van 6,5 week was (ruim na de testdatum) een zwangerschapskwaal: geen zin in chocola :)

Ik was (toen nog) niet misselijk, geen last van mijn borsten, geen aders, niet extra moe.

Dus ook van de bollen had ik daar toen geen last van. En nu ook nog niet.

Enige wat ik die keer dus had was een innestelingsbloeding met echt heel veel krampen de hele tijd. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik volgens mij ook krampen gehad en ook uitstralend naar mijn liezen (dat lees je wel vaker).

Maar dat is echt nu nog niet hoor, pas vanaf wachtweek 2.

En de meeste vrouwen voelen helemaal niks! Ik lees hier soms wel eens verhalen van wat vrouwen allemaal voelen met nog geen 4 weken zwanger zijn (dus nog ruim voor de testdaum) ... ja ... ze moeten haast wel zwanger zijn ... en dan blijkt dat toch niet zo te zijn. Volgens mij kan je fantasie/wens echt een loopje met je nemen en wat je voelt zegt echt niet zo veel.

Maar we willen zo graag ... *zucht*

Het wachten is om gek van te worden.

Enige wat je zou kunnen doen is een vroegtester worden dan kan je al vanaf WD 6 aan de gang met testen ... ik durf dat niet vanwege de mogelijke teleurstelling, hou liever nog een poosje de hoop.

Geplaatst

Ik werd niet heel veel wijzer van de gyn vanmorgen. Ik dacht dat ze er 5 zag op de echo die ze ging aanprikken. Kennelijk heeft ze er toch maar 4 gedaan. in die 4 zijn 2 eicellen gevonden. Daar was ik al een beetje ban voor; ik had redelijk ongelijke eieren... Ik had liever tot maandag gewacht in de hoop dat ik dan meer grotere zou hebben. Maar goed, dat is niet gebeurd. Gelukkig had mijn man wel zaadcellen vanmorgen, ondanks alle mogelijke koorts/verhoging en noem maar op. Dus nu wachten of de eicellen ook goed waren en ze ze kunnen bevruchten. Hopelijk toch een embryootje, anders is het hele drama-circus nog voor niets geweest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden