Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach jee, met 2 eicellen wordt het wel heeeeel spannend. Maar je gaat gewoon Susan achterna hoor!

Hoor je vandaag nog of het injecteren met de zaakcellen goed gegaan is? En dan over 2 dagen nieuws over embryo's?

We gaan voor je duimen!! Dit zullen slopende dagen voor je worden.

Hopelijk knap je lichamelijk in ieder geval snel op.

LB, ik hoop ook echt dat jij door mocht voor een TP?

Meiden, denk aan jezelf.

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik werd niet heel veel wijzer van de gyn vanmorgen. Ik dacht dat ze er 5 zag op de echo die ze ging aanprikken. Kennelijk heeft ze er toch maar 4 gedaan. in die 4 zijn 2 eicellen gevonden. Daar was ik al een beetje ban voor; ik had redelijk ongelijke eieren... Ik had liever tot maandag gewacht in de hoop dat ik dan meer grotere zou hebben. Maar goed, dat is niet gebeurd. Gelukkig had mijn man wel zaadcellen vanmorgen, ondanks alle mogelijke koorts/verhoging en noem maar op. Dus nu wachten of de eicellen ook goed waren en ze ze kunnen bevruchten. Hopelijk toch een embryootje, anders is het hele drama-circus nog voor niets geweest.
Hey aurorageen paniek hoor. Bij mij waren 10 follikels geprikt en we hadden maar 2 eicellen. gelukkig waren ze wel allebei bevrucht.En nu wachten op het telefoontje of het gelukt is zeker?
Geplaatst
He Bambam, ja die wachtweken schijnen het ergst te zijn. Ik ben er nog niet aan toe, zoals je waarschijnlijk al gezien had. Maar goed, vandaag eindelijk ook eens positief nieuws van mijn kant.Je zult misschien al gezien hebben dat we hier een leuk clubje bij elkaar hebben. Tis fijn om je verhaal te kunnen doen, om gesteund te worden en om soms antwoorden te krijgen op vragen. Je wordt toch heen en weer geslingerd in al je emoties.Is dit je eerste icsi? Hoe lang zijn jullie al bezig?
Om het verhaal nog af te maken voor iedereen.....dit is onze eerste icsi poging. we zijn in dec 2008 gestopt met de pil en een jaar later zaten we bij de huisarts. doorverwezen en diverse onderzoeken gehad. clomid geslikt en menopur gespoten en 2 iui pogingen gehad die niets deden. toen de keuze gemaakt voor ivf/icsi. zijn ondertussen 2 keer bezig geweest met decapeptyl en gonal-f 225IE. de eerste keer had ik teveel follikels om een punctie te doen. links 20 en rechts 15. dus poging gestaakt. daarna opnieuw geprobeerd met minder gonal 100. daar ben ik 3 weken mee aant spuiten geweest en groeide het maar niet door. deze keer was ik zelf ook niet fit erbij. dus poging weer gestaakt.eind december opnieuw gestart nu met 150 gonal en dat verliep goed in het begin. daarna groeide het niet superhard maar het groeide. toen ik eigenlijk al had verwacht dat ook deze keer het niet zou lukken kregen we goed nieuws dat we toch een punctie gingen doen. die was dus 18 januari. 10 follikels waarvan 2 eicellen en een zeer pijnlijke punctie vond ik zelf. zaterdags werden we gebeld door het ziekenhuis dat beide eicellen waren bevrucht.maandag 21-1 de punctie gehad en 1 eicel is teruggeplaatst. beide eicellrn waren hetzelfde gedeeld. de 2e is niet in de vriezer beland helaas. dus als deze emmy ( zo noemt iedereen dat hier toc) niet blijft zitten moeten we weer opnieuw gaan beginnen helaas. maar we hebben goede moed en hoop!wij doen alle onderzoeken in het deventer ziekenhuis. De punctie was daar ook maar manlief moest met koelbox met eitjes naar zwolle. daar zit het lab en word het verder geregeld. de terugplaatsing was ook in zwolle.we kunnen maandag 4 feb pas testen. tot zover maar. is iedereen een beetje op de hoogte.
Geplaatst
Ik werd niet heel veel wijzer van de gyn vanmorgen. Ik dacht dat ze er 5 zag op de echo die ze ging aanprikken. Kennelijk heeft ze er toch maar 4 gedaan. in die 4 zijn 2 eicellen gevonden. Daar was ik al een beetje ban voor; ik had redelijk ongelijke eieren... Ik had liever tot maandag gewacht in de hoop dat ik dan meer grotere zou hebben. Maar goed, dat is niet gebeurd. Gelukkig had mijn man wel zaadcellen vanmorgen, ondanks alle mogelijke koorts/verhoging en noem maar op. Dus nu wachten of de eicellen ook goed waren en ze ze kunnen bevruchten. Hopelijk toch een embryootje, anders is het hele drama-circus nog voor niets geweest.

Tjonge Aurora, dat zal dan toch tegenvallen. Maar zoals sjsl ook zegt; je gaat gewoon mij achterna en je hebt dan ook nog eens twee keer zoveel kans ;-) Hoop houden hoor!

Hoe gaat het nu fysiek met je? Ben je een beetje bijgekomen? Waarschijnlijk zal jij heerlijk slapen vanaaf. Welke middelen kreeg je voor verdoving? Volgende keer( mochten ze mij verder willen behandelen als het nodig is) dan vraag ik weer om valium.

Heb je al iets gehoord of de inseminatie gelukt is? Ik hoop op twee hele mooie embryo's voor je! Ik ga in iedergeval duimen!

sterkte en kruip maar lekker dicht tegen je vent aan. Hij heeft vandaag ook heldendaden verricht :-)

Geplaatst
Om het verhaal nog af te maken voor iedereen.....dit is onze eerste icsi poging. we zijn in dec 2008 gestopt met de pil en een jaar later zaten we bij de huisarts. doorverwezen en diverse onderzoeken gehad. clomid geslikt en menopur gespoten en 2 iui pogingen gehad die niets deden. toen de keuze gemaakt voor ivf/icsi. zijn ondertussen 2 keer bezig geweest met decapeptyl en gonal-f 225IE. de eerste keer had ik teveel follikels om een punctie te doen. links 20 en rechts 15. dus poging gestaakt. daarna opnieuw geprobeerd met minder gonal 100. daar ben ik 3 weken mee aant spuiten geweest en groeide het maar niet door. deze keer was ik zelf ook niet fit erbij. dus poging weer gestaakt.eind december opnieuw gestart nu met 150 gonal en dat verliep goed in het begin. daarna groeide het niet superhard maar het groeide. toen ik eigenlijk al had verwacht dat ook deze keer het niet zou lukken kregen we goed nieuws dat we toch een punctie gingen doen. die was dus 18 januari. 10 follikels waarvan 2 eicellen en een zeer pijnlijke punctie vond ik zelf. zaterdags werden we gebeld door het ziekenhuis dat beide eicellen waren bevrucht.maandag 21-1 de punctie gehad en 1 eicel is teruggeplaatst. beide eicellrn waren hetzelfde gedeeld. de 2e is niet in de vriezer beland helaas. dus als deze emmy ( zo noemt iedereen dat hier toc) niet blijft zitten moeten we weer opnieuw gaan beginnen helaas. maar we hebben goede moed en hoop!wij doen alle onderzoeken in het deventer ziekenhuis. De punctie was daar ook maar manlief moest met koelbox met eitjes naar zwolle. daar zit het lab en word het verder geregeld. de terugplaatsing was ook in zwolle.we kunnen maandag 4 feb pas testen. tot zover maar. is iedereen een beetje op de hoogte.

Zo bambam, das ook een pittig traject tot nu toe! Die onzekerheid en steeds onafgemaakte pogingen. Gelukkig heb je het nu wel door kunnen zetten en blijft je embryo ( ja emmy hier) "plakken". Hoe voel je je verder? Merk jij iets aan je lijf? En gebruik jij ook utrogestan? 4 feb.....the day! Heb je een bloedtest? Ik hoop ontzettend voor je dat het positief is... Ik test de 8ste, mits de menstruatie eerder komt maar daar gaan we niet van uit he ;-)

succes met wachten en we kletsen hier gewoon de tijd vol. Verder beetje afleiding zoeken hoor.

Geplaatst

Geen paniek hier hoor. Gezien de hobbelige weg hier naartoe had ik toch geen tas vol eieren verwacht. Ik was blij dat er uberhaupt twee waren en dat min man gelukkig nog zaadjes had, ondanks de koorts enzo. Eigenlijk was ik best blij tot iedereen zei dat twee eitjes wel weinig is...

Maar goed, we zullen het morgen wellicht horen, of er wat gelukt is.

Ik voel me best goed. Beetje beurs gevoel in mijn buik, en wat moe. We waren naar de ikea geweest vanmiddag en dat was toch wel zwaar. Maar goed, nu zit ik weer rustig op de bank en dat lukt wel. Ik ga gewoon op tijd naar bed en hoop dat ik vannacht lekker zal slapen.

Hoe doen jullie dat trouwens met seks enzo... lijkt me met die utrogestan toch net wat minder opwindend... :-(

En hoe snel mag je na de punctie uberhaupt weer sex hebben, of in bad, of zwemmen ofzo?

Geplaatst

Naar de Ikea op de dag van de punctie is ook wel heel enthousiast :)

Ik mocht 2 dagen niet in bad na de punctie. Verder alles doen wat je normaal ook doet.

Ze zeiden het niet, maar ik ga geen heet bad nemen meer (deed ik altijd wel), dat lijkt me toch te riskant (dat je lichaam koortsig wordt).

Verder staat mijn hoofd al een paar weken niet naar s.ex, dus dat is momenteel even van de kaart.

Gelukkig hoef ik de bollen alleen maar te gebruiken tot de test, dus ik denk dat we het sowieso niet doen tot dan, want het lijkt me ook niet lekker fris en bepaalde vormen van s.ex zijn dan echt not done ... hihi.

Geplaatst

Ik mocht 2 dagen niet in bad na de punctie. Verder alles doen wat je normaal ook doet.

Ze zeiden het niet, maar ik ga geen heet bad nemen meer (deed ik altijd wel), dat lijkt me toch te riskant (dat je lichaam koortsig wordt).

Verder staat mijn hoofd al een paar weken niet naar s.ex, dus dat is momenteel even van de kaart.

Gelukkig hoef ik de bollen alleen maar te gebruiken tot de test, dus ik denk dat we het sowieso niet doen tot dan, want het lijkt me ook niet lekker fris en bepaalde vormen van s.ex zijn dan echt not done ... hihi.

Hihi, moet toegeven dat wij op de avond vd tp sex hebben gehad, heel voorzichtig. Ik had natuurlijk niet echt last van inwendig letsel vanwege maar één aangeprikte follikel. Verder heeft hij geen zwemmers achtergelaten die avond om het zo maar te zeggen. Ik kon zelf ook niet echt van genieten omdat ik telkens met mn gedachten in de echos zat of aan de bolletjes prut. Niet echt een opwindende situatie en ook niet erg succesvol. Maar manlief wilde even de bevruchting kracht bijzetten haha. ( dit was misschien zijn emo-moment.) Tja, en verder staat mn hoofd er ook niet echt naar. Nu weekend zonder kids en dan is t meestal raak hier,maar er zijn nog andere wegen die naar Rome leiden.;-)

ff wat anders; wachtdag 1 = dat dan de dag van de TP al? Ik probeer uit te rekenen wanneer een evt innesteling zou zijn. Op dag 3-5 dus als wd1 de dag van de TP is, dan zou ik vanaf morgen een innesteling kunnen verwachten? Niet dat je die dus perse voelt, maar toch? Maandagavond heb ik pilares-les ( o.a. Veel buikspieren. ) ga ik maar afzeggen. Dansles geven maandag ga ik ook alternatief plan doen. En dinsdag heb ik voorstellingen van mn leerlingen in het theater, ik hoop dat ik me een beetje rustig kan houden maar das erg moeilijk voor mij.

verder weer wat gerommel in mn buik, beetje menstruatie-kramp gevoel maar dan licht. En mn darmen rommelen. Ben verder eigenlijk best vrolijk :-). Besef mij de hele tijd dat we tot nu toe zo'n ontzettende mazzel hebben gehad. Dit kán natuurlijk niet geod aflopen... Oww grrr, dat magische denken, word ik ook gek van ;-)

Geplaatst

Nog een hihi; op de dag van de tp ( een uur of twee ervoor nadat we het net hadden gehoord) liepen wij ook in de Ikea tijd te verdoen. Waar Ikea al goed voor is. In elk geval voor de Zweedse balletjes haha ;-)

Geplaatst

Het zijn geen zweedse balletjes hoor, die utro... :-)

Ach we wonen er vlakbij en door alle toestanden hadden we de tegoedbon van de kerstboom nog niet ingeleverd.

Tja susan... Jij hebt echt onwijze mazzel tot nu toe :-)

Geplaatst

Ik herinner me nog een dramatisch Ikea-bezoek vlak na een mislukte IVF. Dan lopen er echt alleeeeen zwangere buiken daar rond.

Dag van TP is dag 0 .. helaas :)

Jullie hebben idd zoveel geluk gehad tot nu toe! Moet gewoon doorzetten.

Mijn man vraagt steeds: en hoe is het met N of N? (wij weten de namen al voor een jongetje en meisje). Heel schattig. Maar mijn antwoord is nu: tsja ik hoop dat hij / zij er nog inzit en het nog doet... ik heb geen idee.

Voel nu alleen nog tintelende eierstokken, zoals ik ook had aan het begin van het stimuleren. Bij mij zou de innesteling dan gister, vandaag of morgen zijn. Nog niks van gemerkt ... lol.

Ik zou intensief sporten ook afzeggen. Ik ga dinsdagavond wel naar muziek (speel in een acc.ordeonorkest). Afgelopen dinsdag niet, had ik nog te veel last van m'n buik.

Zo gauw slapen, is er alweer een WD voorbij ...

*duim*duim* voor goed nieuws voor Aurora.

Geplaatst

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2011

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]Terugplaatsing

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD]26 jan, 2 eicellen, ... embryo' s

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's

[/TD]

[TD]26-1 ??

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]5-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4embryo's

[/TD]

[TD]22-1

[/TD]

[TD]6-2 (officieel dan ...)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo

[/TD]

[TD]25-1

[/TD]

[TD]8-2 bloedtest

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e

[/TD]

[TD]5e FM

[/TD]

[TD]6e FM

[/TD]

[TD]7e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]23 jan

ze groeien! 2 an 17 en

2 van 13-15 + paar kleine

[/TD]

[TD]24 jan

[/TD]

[TD]KLAAR[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.

[/TD]

[TD]21 jan

tegen overstimulatie aan, bloed

ok, punctie kan doorgaan

[/TD]

[TD] KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

We zijn vanmorgen gebeld. Er was bij een van de twee eitjes bevruchting opgetreden. Nu moet ie nog gaan delen, maar we hebben de afspraak voor de TP op dinsdag staan.

Ik dacht dat we vandaag zouden horen of er deling was opgetreden, maar kennelijk duurt dat nog een dag langer.

We hadden het laatst over wat nou de bevruchting was. Kennelijk is dat dus niet de inseminatie... die is gister gedaan. Maar het feit dat zaadje en eitje vannacht besloten hebben elkaar aardig te vinden en hun kernen te versmelten. En dan kunnen we dus nu gaan delen. Dat weten ze morgen en dan overmorgen dus de TP.

Geplaatst
We zijn vanmorgen gebeld. Er was bij een van de twee eitjes bevruchting opgetreden. Nu moet ie nog gaan delen, maar we hebben de afspraak voor de TP op dinsdag staan.

Ik dacht dat we vandaag zouden horen of er deling was opgetreden, maar kennelijk duurt dat nog een dag langer.

We hadden het laatst over wat nou de bevruchting was. Kennelijk is dat dus niet de inseminatie... die is gister gedaan. Maar het feit dat zaadje en eitje vannacht besloten hebben elkaar aardig te vinden en hun kernen te versmelten. En dan kunnen we dus nu gaan delen. Dat weten ze morgen en dan overmorgen dus de TP.

Ohhhh meid, wat spannend!! En nu hopen dat het een superdeling is. Duim duim duim.

Hoe voel je je nu verder?

Geplaatst
Ohhhh meid, wat spannend!! En nu hopen dat het een superdeling is. Duim duim duim. Hoe voel je je nu verder?

Tja toch weer een stapje verder :)

Ik voel me eigenlijk prima. Geen pijn gehad, geen bloeding gehad. Beetje zeurderig gevoel in mn buik, maar dat heb ik al weken. Ik doe wel rustig aan, voor alle zekerheid. Je kunt jezelf zo overschatten natuurlijk.

Ik had het idee dat jullie gebeld werden als er al sprake was van celdeling... ik had dus verwacht dat ze daar vanmorgen al wat over zouden zeggen en het verbaasde me dus dat er nog alleen maar bevruchting was opgetreden en dat nu de celdeling pas moest gaan beginnen. Maar goed, ze hebben niet gezegd dat ze morgen weer gaan bellen. Kennelijk vindt die celdeling meestal wel plaats als de bevruchting er is, denk ik dan maar...

Iemand enig idee?

Hebben jullie ook zo het idee dat het niet over jullie zelf gaat?

Geplaatst

Wie is wie?

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Leeftijd[/TD]

[TD]Bezig sinds[/TD]

[TD]MMM sinds[/TD]

[TD]overig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]35[/TD]

[TD]aug 2009[/TD]

[TD]jan 2012[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]jul 2011[/TD]

[TD]jul 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]okt 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]36,5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Startdatum[/TD]

[TD]Uitgangsecho[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD]Terugplaatsing[/TD]

[TD]TESTEN![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD]

[TD]26 jan, 2 eicellen, ... embryo' s[/TD]

[TD]29-1[/TD]

[TD]13-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's[/TD]

[TD]26-1 ?[/TD]

[TD]10-2 ?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's[/TD]

[TD]21-1[/TD]

[TD]5-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4embryo's[/TD]

[TD]22-1[/TD]

[TD]6-2 (officieel dan ...)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo[/TD]

[TD]25-1[/TD]

[TD]8-2 bloedtest[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]14-01-2013[/TD]

[TD]ca 11 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]1e FM[/TD]

[TD]2e FM[/TD]

[TD]3e FM[/TD]

[TD]4e [/TD]

[TD]5e FM[/TD]

[TD]6e FM[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.[/TD]

[TD]21 jan [/TD]

[TD]23 jan

ze groeien!

2 an 17 en

2 van 13-15

+ paar kleine[/TD]

[TD]24 jan

2 x 20mm

2x 17mm

2x 15mm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.[/TD]

[TD]21 jan

ok, punctie kan doorgaan[/TD]

[TD] KLAAR[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]9 jan[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm [/TD]

[TD]15 jan[/TD]

[TD]KLAAR[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes[/TD]

even mogen groeien[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen[/TD]

[TD]KLAAR[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien [/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel[/TD]

[TD]KLAAR[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]8 feb[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
Tja toch weer een stapje verder :)

Ik voel me eigenlijk prima. Geen pijn gehad, geen bloeding gehad. Beetje zeurderig gevoel in mn buik, maar dat heb ik al weken. Ik doe wel rustig aan, voor alle zekerheid. Je kunt jezelf zo overschatten natuurlijk.

Ik had het idee dat jullie gebeld werden als er al sprake was van celdeling... ik had dus verwacht dat ze daar vanmorgen al wat over zouden zeggen en het verbaasde me dus dat er nog alleen maar bevruchting was opgetreden en dat nu de celdeling pas moest gaan beginnen. Maar goed, ze hebben niet gezegd dat ze morgen weer gaan bellen. Kennelijk vindt die celdeling meestal wel plaats als de bevruchting er is, denk ik dan maar...

Iemand enig idee?

Hebben jullie ook zo het idee dat het niet over jullie zelf gaat?

Wij werden ook pas na twee dagen gebeld dat er een celdeling was.

Dus de dinsdag punctie en die middag bevestiging inseminatie/bevruchting ( weet ik nog steeds niet..)

De donderdag bevestiging over celdeling. ( die was dus bij ons niet hoopgevend, omdat er maar weinig gedeeld was)

en vrijdag de officiële bevestiging voor terugplaatsing en hoorden we pas in het VU hoeveel cellen.

Maar ja; is bevruchting niet het begin van celdeling...?

Wij kregen in het Vu een foto te zien van ons embryo. Dat was wel onwerkelijk en voelde ook niet alsof het over ons ging. Ik nog grappen maken van ' hé, kijk zij heeft mijn ogen'.

Na de TP voelde ik mij wel echt speciaal hoor.

Fijn dat je weinig last hebt gehad van de punctie. Maar ja, het is nogal een verschil of je 13 follikels weg moet laten prikken of 2. ( of 1 in mijn geval.)

Ben benieuwd Aurora!

Geplaatst

Fijn dat je je goed voelt Aurora. Denk dat het best kan hoor, dat je er niet veel last van hebt. Gelukkig maar.

Ik denk dat het versmelten wel het belangrijkste/moeilijkste deel is.

Toch gek idee he, dat jullie embryootje daar ligt. Dat vond ik wel.

Ik ben blij morgen weer te gaan werken, druk komende week dus de tijd zal wel snel gaan.

Zo'n weekend thuis bekruipt het me best wel: het wachten, aftellen, bedenken wanneer dan toch te testen, voelen naar de innesteling enz.

Dus lekker werken!

We gaan trouwens WD 13 testen hebben we besloten, net als bij onze dochter. Dat is 4-2.

Ik heb zo bedacht dat ik een paar Kruidvat 2 voor 5 euro testen ga halen en 2 testen met weekindicatie: 1 voor die maandag en dan hopelijk nog 1 voor die maandag erop. En dan die kruidvat testen gewoon om de dag om te kijken wat het streepje doet.

Daarna stop ik dan met testen, slechte ervaring met lichter wordende test.

Nu maar hopen dat ik uerhaupt meer dan 1 test nodig heb ... :)

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe met het LB is.

PS: Aurora, leuk he, lijstjes netjes maken :)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Er is weer een hoop gebeurd zeg! Wat spannend meiden, ik blijf duimen voor jullie allemaal :-)

Ik zie in het lijstje dat er bij mij als testdag 5-2 staat, maar wij mogen 3-2 testen, de 16e dag na de punctie. Dus nog 1 week wachten...

Geplaatst

Ik heb het veranderd Nala, ook voor mezelf, aangezien we eerder gaan testen dan het ziekenhuis zegt (maar dat is dan hetzelfde als jouw ziekenhuis).

Hoe voel je je??

Wie is wie?

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2012

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]Terugplaatsing

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD]26 jan, 2 eicellen, ... embryo' s

[/TD]

[TD]29-1

[/TD]

[TD]13-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's

[/TD]

[TD]26-1 ?

[/TD]

[TD]10-2 ?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]3-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4 embryo's

[/TD]

[TD]22-1

[/TD]

[TD]4-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo

[/TD]

[TD]25-1

[/TD]

[TD]8-2 bloedtest

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e

[/TD]

[TD]5e FM

[/TD]

[TD]6e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]23 jan

ze groeien!

2 an 17 en

2 van 13-15

+ paar kleine

[/TD]

[TD]24 jan

2 x 20mm

2x 17mm

2x 15mm

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.

[/TD]

[TD]21 jan

ok, punctie kan doorgaan

[/TD]

[TD] --

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Haha ... als advertentie naast mijn bericht zie ik nu staan: vind hier vrouwen uit jouw regio .... nou, daar zit ik op te wachten :D

Geplaatst

@SJSL ik voel me lichamelijk goed, alleen erg moe. Gelukkig al een week voorbij sinds de terugplaatsing, krijg nu wel een beetje de kriebels en ben bang voor een negatieve test en tegelijk hoop ik zo op een positieve test, maar dat hebben we natuurlijk allemaal. Ik realiseer me dat ik de eerste ben die gaat testen en dan volgen jullie me snel op, pfff spannende dagen!

Geplaatst
@SJSL ik voel me lichamelijk goed, alleen erg moe. Gelukkig al een week voorbij sinds de terugplaatsing, krijg nu wel een beetje de kriebels en ben bang voor een negatieve test en tegelijk hoop ik zo op een positieve test, maar dat hebben we natuurlijk allemaal. Ik realiseer me dat ik de eerste ben die gaat testen en dan volgen jullie me snel op, pfff spannende dagen!
Lekker veel slapen en je niet te druk maken. Je gaat de spits dus afbijten.. Spannend!!! Voel je je anders? Heb je gevoel voor je buik en wat er gebeurt?Ik probeer zo te voelen of t anders is. Vooral mn darmen zijn aan t rommelen, maar dat had mn vriend ook;-) Ik heb het nu wel elke avondvtot nu toe en pas sinds de TP. Pfff ik moet nog zo lang wachten.. Maar ik ga niet eerder testen heb ik besloten.Fijne avond en slaap lekker.
Geplaatst
Lekker veel slapen en je niet te druk maken. Je gaat de spits dus afbijten.. Spannend!!! Voel je je anders? Heb je gevoel voor je buik en wat er gebeurt?Ik probeer zo te voelen of t anders is. Vooral mn darmen zijn aan t rommelen, maar dat had mn vriend ook;-) Ik heb het nu wel elke avondvtot nu toe en pas sinds de TP. Pfff ik moet nog zo lang wachten.. Maar ik ga niet eerder testen heb ik besloten.Fijne avond en slaap lekker.

Dat doe ik ook ...

Momenteel veel getintel bij mij, maar ik denk dat dat de eierstokken nog zijn.

Tralalala ... morgen weer een dag verder!

Ga je echt de bloedtest afwachten en helemaal niet zelf testen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden