Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Tip: breng die zweedse ballen niet in als je net rode peper hebt gesneden!!!
Oewwww. Niet handig nee...Slaap lekker en rustig vanavond! Ik hoop op n toppertje voor jullie morgen!
Geplaatst
Tip: breng die zweedse ballen niet in als je net rode peper hebt gesneden!!!

Whaha ... nee, dat kan wel eens prikken,.

Aurora ... wat een spanning voor jou meid.

Balen dat een man het gaat doen. Ik hoop dat je toch zal kunnen ontspannen.

En dan maar geen mooi moment, als jij er maar door komt. Met je ogen dicht, of gericht op je man .. wat voor jouw werkt.

Je hebt nu al veel info. Fijn topic is dit toch he.

Enige verschil van mijn ervaring met die van Susan is dat ze mijn buik helemaal bloot maakten voor de buik echo: dus echt even overleggen van te voren dat je dat niet wilt.

En de laborante die het embryo kwam brengen bleef achter de arts staan, ik heb niet op haar gelet, maar ze kon de hele tijd naar me koekeloeren. Ook van te voren aangeven dus, dat je dat niet wilt.

In dat geval zal echt alleen de arts tussen je benen kijken en alleen bij het inbrengen van de eendebek, dat gaat snel. En kan je helaas echt niet zelf.

En bij het inbrengen van het slangetje moet hij ook even daar kijken, maar daarna waarschijnlijk op het scherm.

Verder gingen ze bij mij ook subtiel om met de blootheid.

Ik duim voor jullie embryootje morgen hoor!

Geplaatst

Bambam, jij vroeg nog over testen.

Wij gaan op wachtdag 13 testen (waarbij de dag van de TP dag 0 is).

Ik denk dat dag 12 ook al wel kan.

Bij nog eerder testen kan het je gebeuren dat je negatief test, maar dat het later toch nog positief wordt.

En hoe eerder je positief test, hoe meer kans je nog hebt op een vroege miskraam.

Hopelijk heb ik je zo een beetje geholpen :)

Geplaatst

Meiden, ik voel van alles ... pfffff .

Nog 7 nachtjes slapen ..

Geplaatst

Lieve Aurora, wat erg dat je er zo veel moeite mee hebt! Ik hoop dat het je lukt je trauma's te verwerken! Even om gewoon al het rotgevoel weg te nemen.... Technisch gezien word je (bijna) niet aangeraakt! De arts zal je ongeveer een seconde aanraken om de eendebek in te kunnen brengen, maar daar zit een dikke latex doktershandschoen tussen zijn hand en jou en verder word je alleen aangeraakt door de eendebek. Dan schuift de arts het slangetje in je baarmoedermond, daarvoor moet hij wel even kijken, maar dat duurt heel kort, maar raakt je niet aan. Alleen het slangetje raakt je aan. En bij het verwijderen van het slangetje en de eendebek word je ook niet aangeraakt. Als je dus zelf het beginnetje van de eendebek zou mogen/kunnen inbrengen, hoef je letterlijk helemaal niet aangeraakt te worden! Nou, is dat mooi, of is dat mooi?! Heel veel sterkte, ik hoop dat je er toch van kunt genieten!

Geplaatst

ik krijg het niet netjes in het lijstje dus dat laat ik aan de experts over!hihi maar dan kan ik er ook bij.

misschien weten jullie dit. we moeten maandag 4 febr testen en dan moet dan met ochtendurine. maar op maandag moet mn man weer gewoon werken. zouden we ook de zondag al kunnen testen, wat denken jullie, maakt die ene dag nog uit? want het lijkt ons allebei wel fijn om samen de test te doen zodat je beide weet welke uitslag het is.

Bambam, je kunt makkelijk een dagje eerder testen hoor! Dan kan je het op zondag nog lekker vieren :-)

Geplaatst (aangepast)
Helaas... geen vrouw beschikbaar morgen. De verpleegkundig heeft haar best gedaan, maar er kon niet geruild worden.

Bij de vorige keer dat ik helaas een man had bij een FM heb ik zelf het echo-apparaat ingebracht. Dat ging toen wel goed, zo lang hij maar niet daar van onderen moest zijn. Hij heeft dus alleen op het scherm gekeken, maar ik vrees dat dat morgen niet gaat lukken.

Moet die prut van de utrogestan er niet eerst uit gepoetst worden?

En in hoeverre zit zo'n arts daar beneden te kijken? Hij zal bij het inbrengen van eendebek en slangetje toch wel een beetje moeten kijken waar die het ding instopt, neem ik aan... Uitsluitend op het scherm kijken lukt vast niet... En om nou bij mezelf een eendebek in te moeten doen... :-)

Lieve Aurora,

sterkte morgen, het duurt echt maar even en hij kijkt niet langer 'daar beneden' dan nodig is, echt niet. De eendenbek zat er bij mij heel snel in en het slangetjes ook, bij mij werd er geen echo gemaakt dus ik kon niet meekijken, maar het was zo snel gepiept, voordat je het weet, kun je al weer aankleden, echt waar! Het is een heel bijzonder moment, probeer het zo te zien, iets moois van jullie samen wordt teruggeplaatst zodat je eindelijk hopelijk over 9 maanden een schatje in je armen kunt houden. Je kunt het! Ik stuur je veel positieve energie, liefs.

aangepast door Nala78
Spelfout
Geplaatst
Meiden, ik voel van alles ... pfffff .

Nog 7 nachtjes slapen ..

Ik ook! Had vandaag beetje zeurderige pijn onderin m'n buik alsof ik ongi moet worden, ik hoop het niet!! Of zijn het bijwerkingen van de bolletjes of nog innestelen? Maak me gek ;-) ben zoooo blij als het zondag is....

Geplaatst

we moeten zelf een test doen thuis, gewoon van de kruidvat en dan het ziekenhuis bellen met de uitslag.

Jij hebt toch net als ik op maandag 21-1 de terugplaatsing gehad? Ik mag de 16e dag na de punctie testen en dat is zondag de 3e, dus dan kun jij dat volgens mij ook doen hoor!

Geplaatst
Ik ook! Had vandaag beetje zeurderige pijn onderin m'n buik alsof ik ongi moet worden, ik hoop het niet!! Of zijn het bijwerkingen van de bolletjes of nog innestelen? Maak me gek ;-) ben zoooo blij als het zondag is....
Same here!!! zooooo irritant en gekmakend en je doet er helemasl niks aan.rechts steeds een zeurend gevoel en tijdens mn werk last van mn rug. dus maar weer rustig aan doen deze week. had gedacht dat het deze week beter zou gaan maar mn lichaam vind wat anders.hopen dat het voor ons alle 3 een.goed teken is!!aurora heel veel succes meid. ik vond de tp echt meevallen hoop voor jou dat het ook een mooi moment word.
Geplaatst
Ik ook steken... Hoop dat het innesteling is :-)

Dat hoop ik ook :-)

ik zie aan je handtekening dat jij een heftig jaar achter de rug hebt! Hopelijk wordt 2013 een mooi jaar met een kleintje erbij. Hoe ben je eronder?

Geplaatst

Aurora, wat vervelend voor je dat je er zoveel moeite mee hebt. Ik duim toch voor een TP ;-). Ik hoop voor je dat je morgen dat het allemaal goed gaat en mee valt. Sterkte!!

Ook voor iedereen die al aan het wachten is veel sterkte! De wachtweken vond ik de vorige keer toch het zwaarste van de behandeling. Ik had continu krampen en dacht steeds dat ik ongesteld ging worden.... zenuwslopend...

Ik ben er afgelopen weekend lekker een weekendje uit geweest, ben met een club vriendinnen op stap geweest, zaterdag heb we een heerlijk dagje sauna gedaan :-). Vandaag heb ik voor de zekerheid nog even gebeld met het ziekenhuis omdat ik niet ongesteld ben geworden nadat ik gestopt was met de pil. Maar dat was gelukkig geen probleem, ik mag morgen gewoon beginnen met de Gonal-f :-)

Geplaatst

Ik ook steken... Hoop dat het innesteling is :-)

Same here!!! zooooo irritant en gekmakend en je doet er helemasl niks aan.rechts steeds een zeurend gevoel en tijdens mn werk last van mn rug. dus maar weer rustig aan doen deze week. had gedacht dat het deze week beter zou gaan maar mn lichaam vind wat anders.hopen dat het voor ons alle 3 een.goed teken is!!aurora heel veel succes meid. ik vond de tp echt meevallen hoop voor jou dat het ook een mooi moment word.

Nou, duidelijk, we zijn allemaal zwanger :)

Ik heb nu echt best pijn. Kramp duidelijk in m'n baarmoeder en soms zeurende pijn in de liezen.

Het kan alle kanten op he. Hoewel je toch denk: als er niks aan het nestelen is, dan toch ook geen kramp??

Of kunnen dat idd bijwerkingen zijn? *ff googelen :)*

Tralalala

Suzi, jippie, morgen weer stimuleren, dan begint het voor jou ook weer echt. Duurt nog even voor je je eerste meting hebt he?

Goede vibes voor Aurora! Liefs.

Geplaatst
Ja, ik denk dat het alleen maar onzekerheid geeft. Bovendien, als ik tegen die tijd niet zwanger zou zijn, dan zou ik toch ongi moeten worden.Ik vroeg mij af of misselijkheid samen kan gaan met innesteling? Vandaag last daarvan terwijl ik dat niet eerder had ( dus denk ik niet niet dat het ligt aan de bolletjes). Volgens mij is misselijkheid een symptoom van hcg-stijging toch? Oke weer gauw aan het werk. Deze afleiding bevalt me wel :-)

Nog even hierover.

De utrogestan kan echt je menstruatie tegenhouden, dus niet ongi zegt niks over wel of niet zwanger zijn. Lijkt me goed om te weten.

Misselijkheid kan door HCG komen, maar welke WD zit je nu? Is het waarschijnlijk nog te vroeg voor.

Misschien toeval, of toch de bolletjes?

Lekker verder wachten :)

Geplaatst

Kramp zonder bloed is goed! Ik had de keren dat ik zwanger was kramp en de keren dat ik niet zwanger was pas kramp toen ik ongesteld werd! Ik vind dus dat we allemaal zwanger zijn!

Jemig, wat zijn we zwanger hè? Wel jammer dat die tests van tegenwoordig zo slecht zijn dat ze dat op WD 3 niet aangeven! Ik denk dat ik eens een boze brief naar de fabrikant ga schrijven ;-)))))

Geplaatst
Nog even hierover.

De utrogestan kan echt je menstruatie tegenhouden, dus niet ongi zegt niks over wel of niet zwanger zijn. Lijkt me goed om te weten.

Misselijkheid kan door HCG komen, maar welke WD zit je nu? Is het waarschijnlijk nog te vroeg voor.

Misschien toeval, of toch de bolletjes?

Lekker verder wachten :)

Ik word dwars door de bollen heen ongesteld! Bij mij houdt alleen Progynova mijn menstruatie tegen! Dat is dus fijn aan vers, want dan weet je dat het mis is als je ongesteld wordt. Ik hoor wel dat de vollen bij sommige vrouwen de ongesteldheid tegenhouden, maar dat is dus lang niet altijd het geval.

Misselijk komt meestal pas ruim na de positieve test. Steekjes kunnen wel een teken zijn en ik voel het ook vrij snel aan mijn borsten. Maar helaas kunnen al die kwalen ook door de bollen komen!

Geplaatst
Nog even hierover. De utrogestan kan echt je menstruatie tegenhouden, dus niet ongi zegt niks over wel of niet zwanger zijn. Lijkt me goed om te weten. Misselijkheid kan door HCG komen, maar welke WD zit je nu? Is het waarschijnlijk nog te vroeg voor. Misschien toeval, of toch de bolletjes?Lekker verder wachten :)
Bedankt voor je reactie. Idd dat van die utrogestan begreep ik later ook.Mmm, dat is dus helemaal niet handig. Ofwel. Gewoon wachten tot testdag....grrrrrIk zit op wd 3 dus dat zou n hele vroege innesteling zijn.Zou zomaar kunnen dat t dan toch die bolletjes zijn maar dat ik er nu meer bewust van ben..
Geplaatst
Ik word dwars door de bollen heen ongesteld! Bij mij houdt alleen Progynova mijn menstruatie tegen! Dat is dus fijn aan vers, want dan weet je dat het mis is als je ongesteld wordt. Ik hoor wel dat de vollen bij sommige vrouwen de ongesteldheid tegenhouden, maar dat is dus lang niet altijd het geval.Misselijk komt meestal pas ruim na de positieve test. Steekjes kunnen wel een teken zijn en ik voel het ook vrij snel aan mijn borsten. Maar helaas kunnen al die kwalen ook door de bollen komen!
Ik heb alleen licht krampend gevoel in mn buik. Vooral savonds en eind vd middag. Bij mn menstruatie heb ik dat alleen op de dag zelf. Verder geen pijn in borsten of iets anders. Bij pregnyl ook niets gevoeld (10.000) terwijl vorige poging bij 5000 pregnyl ik ontzettend misselijk was en enorme pijn in tepels. Gek toch dat ik deze ronde helemaal niets voel verder? Ook 300 puregon: nergens last van ( en dus ook maar 1follikel).Alleen deca 1dagje hoofdpijn.En zo'n ongevoelig type ben ik echt niet hoor ;-)Vind t wel apart allemaal.
Geplaatst
Kramp zonder bloed is goed! Ik had de keren dat ik zwanger was kramp en de keren dat ik niet zwanger was pas kramp toen ik ongesteld werd! Ik vind dus dat we allemaal zwanger zijn! Jemig, wat zijn we zwanger hè? Wel jammer dat die tests van tegenwoordig zo slecht zijn dat ze dat op WD 3 niet aangeven! Ik denk dat ik eens een boze brief naar de fabrikant ga schrijven ;-)))))
Ik mis hier de "like" -button... ;-)
Geplaatst
Kramp zonder bloed is goed! Ik had de keren dat ik zwanger was kramp en de keren dat ik niet zwanger was pas kramp toen ik ongesteld werd! Ik vind dus dat we allemaal zwanger zijn!

Jemig, wat zijn we zwanger hè? Wel jammer dat die tests van tegenwoordig zo slecht zijn dat ze dat op WD 3 niet aangeven! Ik denk dat ik eens een boze brief naar de fabrikant ga schrijven ;-)))))

Haha je liet me echt lachen :-) Wat fijn meiden, dat we dit forum hebben, ik heb echt het gevoel dat jullie mij (en wij elkaar) door deze periode heen slepen!

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Aurora heel veel succes met de terugplaatsing vandaag. Of heb je het al achter de rug? Laat je weten hoe het is gegaan ?

Liefs My

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden