Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@SJSL ik voel me lichamelijk goed, alleen erg moe. Gelukkig al een week voorbij sinds de terugplaatsing, krijg nu wel een beetje de kriebels en ben bang voor een negatieve test en tegelijk hoop ik zo op een positieve test, maar dat hebben we natuurlijk allemaal. Ik realiseer me dat ik de eerste ben die gaat testen en dan volgen jullie me snel op, pfff spannende dagen!

Heel herkenbaar natuurlijk.

Nog een weekje wachten ...

Liefs!

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Dat doe ik ook ... Momenteel veel getintel bij mij, maar ik denk dat dat de eierstokken nog zijn.Tralalala ... morgen weer een dag verder!Ga je echt de bloedtest afwachten en helemaal niet zelf testen?
Ja, ik denk dat het alleen maar onzekerheid geeft. Bovendien, als ik tegen die tijd niet zwanger zou zijn, dan zou ik toch ongi moeten worden.Ik vroeg mij af of misselijkheid samen kan gaan met innesteling? Vandaag last daarvan terwijl ik dat niet eerder had ( dus denk ik niet niet dat het ligt aan de bolletjes). Volgens mij is misselijkheid een symptoom van hcg-stijging toch? Oke weer gauw aan het werk. Deze afleiding bevalt me wel :-)
Geplaatst

hoi susan,

ik voelde me na de punctie echt belabberd. kon ook vrij weinig doen want alles deed zeer in die buurt. de terugplaatsing heb ik gelukkig geen last van gehad. dinsdag en woensdag veel pijn gehad en dus woensdag maar niet gewerkt en gebeld met de poli of dit hoorde. ze legde uit dat het waarschijnlijk kwam doordat de aangeprikte eiblaasjes zich weer hadden gevuld met vocht en dat daar de pijn van kon komen. ik had namelijk geen koorts en ook geen gewichtstoename van 1 kg per dag.

gisteren en vandaag toch wel weer een raar gevoel, ik denk in mn eierstokken. kleine steekjes maar verder gaat het goed. het blijft helaas bij afwachten en hopen dat dit er gewoon maar bij hoort en dat emmy inderdaad lekker blijft plakken in mn warme nestje. ik gebruik ook de utrogestan, raar spul en zeker na een punctie minder prettig om in te brengen maar als het helpt!! dan doen we het maar.

we moeten zelf een test doen thuis, gewoon van de kruidvat en dan het ziekenhuis bellen met de uitslag.

Geplaatst
Ik heb het veranderd Nala, ook voor mezelf, aangezien we eerder gaan testen dan het ziekenhuis zegt (maar dat is dan hetzelfde als jouw ziekenhuis).

Hoe voel je je??

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Leeftijd[/TD]

[TD]Bezig sinds[/TD]

[TD]MMM sinds[/TD]

[TD]overig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]35[/TD]

[TD]aug 2009[/TD]

[TD]jan 2012[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]jul 2011[/TD]

[TD]jul 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]okt 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]36,5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Bambam 27 dec 2008 jan 2010 1e icsi

Planning

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Startdatum[/TD]

[TD]Uitgangsecho[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD]Terugplaatsing[/TD]

[TD]TESTEN![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD]

[TD]26 jan, 2 eicellen, ... embryo' s[/TD]

[TD]29-1[/TD]

[TD]13-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's[/TD]

[TD]26-1 ?[/TD]

[TD]10-2 ?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's[/TD]

[TD]21-1[/TD]

[TD]3-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4 embryo's[/TD]

[TD]22-1[/TD]

[TD]4-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo[/TD]

[TD]25-1[/TD]

[TD]8-2 bloedtest[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Bambam 17-12-2012 deca 18 jan 2 eicellen, 2 emmys 21-1 4-feb

ik krijg het niet netjes in het lijstje dus dat laat ik aan de experts over!hihi maar dan kan ik er ook bij.

misschien weten jullie dit. we moeten maandag 4 febr testen en dan moet dan met ochtendurine. maar op maandag moet mn man weer gewoon werken. zouden we ook de zondag al kunnen testen, wat denken jullie, maakt die ene dag nog uit? want het lijkt ons allebei wel fijn om samen de test te doen zodat je beide weet welke uitslag het is.

Geplaatst
Dat doe ik ook ...

Momenteel veel getintel bij mij, maar ik denk dat dat de eierstokken nog zijn.

Tralalala ... morgen weer een dag verder!

Ga je echt de bloedtest afwachten en helemaal niet zelf testen?

dat getintel heb ik ook steeds. zo irritant omdat je niet weet wat het is en of het hoort!

aan de andere kant... de eerste week is alweer voorbij, nu nog maar 1 weekje wachten.

Geplaatst

Wie is wie?

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Leeftijd[/TD]

[TD]Bezig sinds[/TD]

[TD]MMM sinds[/TD]

[TD]overig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]35[/TD]

[TD]aug 2009[/TD]

[TD]jan 2012[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bambam[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]dec 2008[/TD]

[TD]jan 2010[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]jul 2011[/TD]

[TD]jul 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]okt 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]36,5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Startdatum[/TD]

[TD]Uitgangsecho[/TD]

[TD]Aantal FM's[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD]Terugplaatsing[/TD]

[TD]TESTEN![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD]

[TD=align: center]6[/TD]

[TD]26 jan, 2 eicellen, 1 embryo[/TD]

[TD]29-1[/TD]

[TD]13-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bambam[/TD]

[TD]17-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]18-01-2013[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]2 eicellen, 2 embryo's[/TD]

[TD]21-1[/TD]

[TD]4-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013[/TD]

[TD=align: center]2[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's[/TD]

[TD]26-1 ?[/TD]

[TD]10-2 ?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD]

[TD=align: center]3[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's[/TD]

[TD]21-1[/TD]

[TD]3-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD]

[TD=align: center]3[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4 embryo's[/TD]

[TD]22-1[/TD]

[TD]4-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD]

[TD=align: center]2[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo[/TD]

[TD]25-1[/TD]

[TD]8-2 bloedtest[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]14-01-2013[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]ca 11 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Bambam, ik heb je er bij gezet.

Ik word toch wel een treurig van dit schemaatje. Het staat er voor ons ook niet zo goed voor, met die ene embryo die hopelijk netjes aan het delen is vandaag.

We hebben niet gehoord dat ze ons nog gaan bellen. Ik heb dus geen idee hoe het er voor staat. Ik schrik me nou iedere keer rot als de telefoon gaat. Ik ga er namelijk vanuit dat ze wel bellen als als het geen zin heeft om morgen te komen. Maar wanneer zou zo'n embryo stoppen met delen? Nu, of komen ze daar morgenochtend pas achter? We zouden voor die tijd nog even de stad in gaan vlakbij het ziekenhuis... maar misschien bellen ze wel af als we daar al zijn. Tja... dan toch maar thuisblijven en pas een uur voor die tijd vertrekken, zodat we nog precies op tijd zijn? Lastig hoor...

Ik vind het wel verrassend dat ik me zo goed voel, aangezien ik toch een aardige bloeding had tijdens de punctie en ze flink hard hebben moeten duwen om dat dicht te krijgen. Maar ik ben vandaag nog wel thuis, en morgen dus hopelijk voor de terugplaatsing, dus ook nog een dagje 'vrij'.

Geplaatst

LB, hoe is het nou met je? Ik maak me een beetje zorgen. Je zat tegen overstimulatie aan, je zou een TP krijgen.. je had mega-veel eieren... is alles goed gegaan?

Geplaatst
Wie is wie?[TABLE=class: cms_table][TR][TD]Naam[/TD][TD]Leeftijd[/TD][TD]Bezig sinds[/TD][TD]MMM sinds[/TD][TD]overig[/TD][/TR][TR][TD]Aurora[/TD][TD]35[/TD][TD]aug 2009[/TD][TD]jan 2012[/TD][TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD][/TR][TR][TD]Bambam[/TD][TD]27[/TD][TD]dec 2008[/TD][TD]jan 2010[/TD][TD]1e ICSI[/TD][/TR][TR][TD]LB1985[/TD][TD]27[/TD][TD]jul 2011[/TD][TD]jul 2012[/TD][TD]1e ICSI[/TD][/TR][TR][TD]Nala78[/TD][TD]34[/TD][TD]2008[/TD][TD]okt 2012[/TD][TD]1e ICSI[/TD][/TR][TR][TD]SJSL[/TD][TD]34[/TD][TD][/TD][TD]2008[/TD][TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD][/TR][TR][TD]Susan76[/TD][TD]36,5[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)juli 2012: te weinig zwemmersnov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD][/TR][TR][TD]SuziQ[/TD][TD]40[/TD][TD][/TD][TD]mei 2012[/TD][TD]2e icsi[/TD][/TR][/TABLE]Planning[TABLE=class: cms_table][TR][TD]Naam[/TD][TD]Startdatum[/TD][TD]Uitgangsecho[/TD][TD]Aantal FM's[/TD][TD]Punctie[/TD][TD]Terugplaatsing[/TD][TD]TESTEN![/TD][/TR][TR][TD]Aurora[/TD][TD]26-12-2012 (start deca)[/TD][TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD][TD=align: center]6[/TD][TD]26 jan, 2 eicellen, 1 embryo[/TD][TD]29-1[/TD][TD]13-2[/TD][/TR][TR][TD]Bambam[/TD][TD]17-12-2012 (start deca)[/TD][TD]18-01-2013[/TD][TD][/TD][TD]2 eicellen, 2 embryo's[/TD][TD]21-1[/TD][TD]4-2[/TD][/TR][TR][TD]LB1985[/TD][TD]28-12-2012 (start deca)[/TD][TD]11-01-2013[/TD][TD=align: center]2[/TD][TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's[/TD][TD]26-1 ?[/TD][TD]10-2 ?[/TD][/TR][TR][TD]Nala78[/TD][TD]31-12-2012 (start deca)[/TD][TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD][TD=align: center]3[/TD][TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's[/TD][TD]21-1[/TD][TD]3-2[/TD][/TR][TR][TD]SJSL[/TD][TD]27-12-2012 (start deca)[/TD][TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD][TD=align: center]3[/TD][TD]19 jan, 4 eicellen, 4 embryo's[/TD][TD]22-1[/TD][TD]4-2[/TD][/TR][TR][TD]Susan76[/TD][TD]09-01-2013 (start deca)[/TD][TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD][TD=align: center]2[/TD][TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo[/TD][TD]25-1[/TD][TD]8-2 bloedtest[/TD][/TR][TR][TD]SuziQ[/TD][TD]19-01-2013 (start deca)[/TD][TD]14-01-2013[/TD][TD][/TD][TD]ca 11 feb[/TD][TD][/TD][TD]?[/TD][/TR][/TABLE]Bambam, ik heb je er bij gezet.Ik word toch wel een treurig van dit schemaatje. Het staat er voor ons ook niet zo goed voor, met die ene embryo die hopelijk netjes aan het delen is vandaag.We hebben niet gehoord dat ze ons nog gaan bellen. Ik heb dus geen idee hoe het er voor staat. Ik schrik me nou iedere keer rot als de telefoon gaat. Ik ga er namelijk vanuit dat ze wel bellen als als het geen zin heeft om morgen te komen. Maar wanneer zou zo'n embryo stoppen met delen? Nu, of komen ze daar morgenochtend pas achter? We zouden voor die tijd nog even de stad in gaan vlakbij het ziekenhuis... maar misschien bellen ze wel af als we daar al zijn. Tja... dan toch maar thuisblijven en pas een uur voor die tijd vertrekken, zodat we nog precies op tijd zijn? Lastig hoor...Ik vind het wel verrassend dat ik me zo goed voel, aangezien ik toch een aardige bloeding had tijdens de punctie en ze flink hard hebben moeten duwen om dat dicht te krijgen. Maar ik ben vandaag nog wel thuis, en morgen dus hopelijk voor de terugplaatsing, dus ook nog een dagje 'vrij'.
Aurora, Waarom bel jij hun niet?En bij ons was het embryo op de dag vd TP nog flink aan t delen, zelfs zo dat dat de doorslaggevende factor was. Ik moest bellen met mijn arts om10.00, die dezelfde ochtend contact had met het VU ( waar ons embryo lag)Dus op dag vd TP gewoon vrij nemen/ziekmelden en dan heeeel erg hopen dat dat niet voor niets is geweest...
Geplaatst
Aurora, Waarom bel jij hun niet?En bij ons was het embryo op de dag vd TP nog flink aan t delen, zelfs zo dat dat de doorslaggevende factor was. Ik moest bellen met mijn arts om10.00, die dezelfde ochtend contact had met het VU ( waar ons embryo lag)Dus op dag vd TP gewoon vrij nemen/ziekmelden en dan heeeel erg hopen dat dat niet voor niets is geweest...

Omdat er expliciet op het briefje staat 'belt u ons alstublieft niet'. En ik heb liever dat ze goed voor onze celletjes zorgen dan dat ze ons gaan bellen...

Geplaatst
Omdat er expliciet op het briefje staat 'belt u ons alstublieft niet'. En ik heb liever dat ze goed voor onze celletjes zorgen dan dat ze ons gaan bellen...

Dan zou ik het idd ook niet doen.

Wat duurt wachten dan lang he...

Geplaatst

Ik heb net met het secretariaat gebeld (dus niet over de embryo, maar over de afspraak morgen). En wat een mooi moment had moeten gaan worden, gaat nu een enorm stressmoment worden. De arts die het morgen moet gaan doen, is een man :-(

En het ergste vind ik nog wel, dat ik nu gewoon bijna hoop dat het niet doorgaat morgen...

Zouden jullie me zo goed mogelijk willen vertellen wat ze morgen gaan doen bij de TP? Welke handelingen? In hoeverre moet zo iemand aan je zitten en wat moet ie doen?

Gast mymyselfand1
Geplaatst
Ik heb net met het secretariaat gebeld (dus niet over de embryo, maar over de afspraak morgen). En wat een mooi moment had moeten gaan worden, gaat nu een enorm stressmoment worden. De arts die het morgen moet gaan doen, is een man :-(En het ergste vind ik nog wel, dat ik nu gewoon bijna hoop dat het niet doorgaat morgen...Zouden jullie me zo goed mogelijk willen vertellen wat ze morgen gaan doen bij de TP? Welke handelingen? In hoeverre moet zo iemand aan je zitten en wat moet ie doen?
Lieve aurora, ik snap je spanning wel. Bij een terugplaatsing moet je er voor zorgen dat je blaas half vol is. Door een uur van te voren je blaas te legen en daarna rustig een halve liter water te drinken. Zo kunnen ze goed bij de baarmoeder komen. Je komt op zo'n zelfde stoel te zitten/liggen als bij de punctie (tenminste dat had ik) dan krijg je een eendebek in en gaan ze met een buik echo kijken hoe de baarmoeder er bij ligt. Dan gaan ze met een heeeeel dun slangetje naar binnen (daar voel je bijna niks van, alleen wat gekriebel) dan kijken zeer op het scherm of ze goed zitten en dan word de embryo in je baarmoeder gestopt. Dan controleren ze of het slangetje leeg. Eendebek eruit en dan kan je je weer aankleden. Bij ons kun je mee kijken op het scherm en zie je je embryo in levende lijve :) op die manier kun je je eigen focus ook op iets anders richten. En je ademhaling werkt soms ook wat ontspannend. Kun je trouwens niet aangeven dat je een vrouw wilt? Er zijn vast meee artsen die dit kunnen. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. Heel veel suc6 meid! En op naar de 9 maand! Liefs My
Geplaatst
Ik heb net met het secretariaat gebeld (dus niet over de embryo, maar over de afspraak morgen). En wat een mooi moment had moeten gaan worden, gaat nu een enorm stressmoment worden. De arts die het morgen moet gaan doen, is een man :-(En het ergste vind ik nog wel, dat ik nu gewoon bijna hoop dat het niet doorgaat morgen...Zouden jullie me zo goed mogelijk willen vertellen wat ze morgen gaan doen bij de TP? Welke handelingen? In hoeverre moet zo iemand aan je zitten en wat moet ie doen?
Je mag t niet opgeven Aurora! De TP is n eitje!Ik had twee vrouwen. Ze dekken netjes alles af en je kijkt zelf mee op t scherm. Het inbrengen van een soort eendenbek was zo gepiept en ik denk dat dat het enige moment van " intiem doen" is. Ze brengen vervolgens een heel dun slangetje in ( voel je niet) en daarbij keek ze bij mij vooral op het scherm. Echt, tis minder pijnlijk dan echo. ( bij mij dan) en je kijkt ook gewoon weer op n scherm. Ze gaan dus niet minuten downunder staren ofzo. Probeer er niet mee bezig zijn. Het is een mooi moment! Jullie musschien toekomstig kindje wordt gebracht! Laat t een speciaal moment zijn.Ik heb vooral mn vriend aangekeken en af en toe naar t scherm. Ik was blij als n kind toen ik zag dat de embryo ( klein wit puntje dat wel) et in ging.Ik hoop dat je wat aan mn woorden hebt....
Geplaatst

Helaas... geen vrouw beschikbaar morgen. De verpleegkundig heeft haar best gedaan, maar er kon niet geruild worden.

Bij de vorige keer dat ik helaas een man had bij een FM heb ik zelf het echo-apparaat ingebracht. Dat ging toen wel goed, zo lang hij maar niet daar van onderen moest zijn. Hij heeft dus alleen op het scherm gekeken, maar ik vrees dat dat morgen niet gaat lukken.

Moet die prut van de utrogestan er niet eerst uit gepoetst worden?

En in hoeverre zit zo'n arts daar beneden te kijken? Hij zal bij het inbrengen van eendebek en slangetje toch wel een beetje moeten kijken waar die het ding instopt, neem ik aan... Uitsluitend op het scherm kijken lukt vast niet... En om nou bij mezelf een eendebek in te moeten doen... :-)

Geplaatst
P.s wat betreft die halfvolle blaas... Ik heb echt n issue met plassen en daarom was ik zo blij dat bij de punctie nog x extra toiletbezoek gewenst was. Ik kan nl niet tegen het gevoel van te moeten plassen en zo gauw ik stress heb, dan is het om de 5 minuten raak. Dus drama om het op te houden. Ik had om 13.00 geplast en om 14.00 afspraak. Om 13.45 waren we aan t wachten en ik kreeg serieus een paniekaanval. Mijn vriend hamerde er maar op dat ik niet mocht plassen maar ik kon t niet ophouden. Kreeg hartkloppingen zweethanden dus ben op onbewaakt ogenblik naar wc gerend ;-) Daar lekker geleegd en toen ik bij arts binnen kwam was dat t eerste wat ik zei. Het was geen probleem volgens hun Bij echo bleek dat blaas alsnog halfvol zat haha! Ik heb echt n zwakke blaas. Dat wordt nog wat, mocht ik ook daadwerkelijk zwanger zijn... Ik heb t er wel voor over trouwens..
Geplaatst
Je mag t niet opgeven Aurora! De TP is n eitje!Ik had twee vrouwen. Ze dekken netjes alles af en je kijkt zelf mee op t scherm. Het inbrengen van een soort eendenbek was zo gepiept en ik denk dat dat het enige moment van " intiem doen" is. Ze brengen vervolgens een heel dun slangetje in ( voel je niet) en daarbij keek ze bij mij vooral op het scherm. Echt, tis minder pijnlijk dan echo. ( bij mij dan) en je kijkt ook gewoon weer op n scherm. Ze gaan dus niet minuten downunder staren ofzo. Probeer er niet mee bezig zijn. Het is een mooi moment! Jullie musschien toekomstig kindje wordt gebracht! Laat t een speciaal moment zijn.Ik heb vooral mn vriend aangekeken en af en toe naar t scherm. Ik was blij als n kind toen ik zag dat de embryo ( klein wit puntje dat wel) et in ging.Ik hoop dat je wat aan mn woorden hebt....

Dank je wel Susan... wat een lieve post :-)

Het gaat me niet om de behandeling. Zelfs bij de punctie boeide me dat al weinig. Ik kan vrij veel pijn hebben, en zoals je zegt: het doet waarschijnlijk niet eens pijn.

Als het een vrouwelijke arts zou zijn, ging ik er zenuwachtig huppelend naartoe en breed lachend weer vandaan. Alleen maar mooi, spannend en heel bijzonder inderdaad. Maar het is dus een man. En sinds ik dat hoorde ben ik dus behoorlijk van streek. Ik weet wat er de vorige keer gebeurde. Ik weet waarom... En ik zie een heel bijzonder moment gewoon verpest worden door mijn behoefte om die man van me weg te duwen, mn boeltje te bedekken en te hopen dat het maar snel over mag zijn...

En met zoveel mogelijk informatie probeer ik in ieder geval zo goed mogelijk voorbereid te zijn... dat ik zo min mogelijk verrassingen krijg... Hoe minder stress hoe beter. Maar toch...

Ik probeer mezelf maar te vertellen dat dit de laatste hindernis is die ik moet nemen... en dat als ik dan al mn trauma's heb verwerkt en onder ogen heb gezien, dat ik dan eindelijk zwanger mag zijn. Maar de angst dat het niet lukt en dat ik dan nog voor niets een man aan me heb laten zitten is groot.

Geplaatst
Helaas... geen vrouw beschikbaar morgen. De verpleegkundig heeft haar best gedaan, maar er kon niet geruild worden. Bij de vorige keer dat ik helaas een man had bij een FM heb ik zelf het echo-apparaat ingebracht. Dat ging toen wel goed, zo lang hij maar niet daar van onderen moest zijn. Hij heeft dus alleen op het scherm gekeken, maar ik vrees dat dat morgen niet gaat lukken.Moet die prut van de utrogestan er niet eerst uit gepoetst worden?En in hoeverre zit zo'n arts daar beneden te kijken? Hij zal bij het inbrengen van eendebek en slangetje toch wel een beetje moeten kijken waar die het ding instopt, neem ik aan... Uitsluitend op het scherm kijken lukt vast niet... En om nou bij mezelf een eendebek in te moeten doen... :-)
Ik maakte bij de arts zelf al de opmerking dat ik niet hoopte dat er van allerlei prut zat vanwege de bolletjes. De arts zei dat ze eerder verbaasd zou zijn als ze het niet zou zien, want dan zou er in de behandeling iets mis zijn. Bij mij werd er niets schoongemaakt. Ja bij het inbrengen der dingen moet de arts kijken. Blind gaat dat niet. Belangrijk is dat je ontspant en gewoon je ogen dicht doet of je vriend aankijkt. Hoe makkelijker het dan gaat en hoe minder lang hij daar zit. Echt, het is routine/lopende bandwerk. Voor hun is er niets byzonders aan.Ik hoop dat je n beetje kan ontspannen maar ik snap het wel hoor. Je moet er ff doorheen. Je laat je toekomst toch niet bepalen door iets uit t verleden..( als ik dat zo mag zeggen met al mijn Respect-ik ken je verhaal niet...) Kop op meid.
Geplaatst
Dank je wel Susan... wat een lieve post :-)Het gaat me niet om de behandeling. Zelfs bij de punctie boeide me dat al weinig. Ik kan vrij veel pijn hebben, en zoals je zegt: het doet waarschijnlijk niet eens pijn. Als het een vrouwelijke arts zou zijn, ging ik er zenuwachtig huppelend naartoe en breed lachend weer vandaan. Alleen maar mooi, spannend en heel bijzonder inderdaad. Maar het is dus een man. En sinds ik dat hoorde ben ik dus behoorlijk van streek. Ik weet wat er de vorige keer gebeurde. Ik weet waarom... En ik zie een heel bijzonder moment gewoon verpest worden door mijn behoefte om die man van me weg te duwen, mn boeltje te bedekken en te hopen dat het maar snel over mag zijn... En met zoveel mogelijk informatie probeer ik in ieder geval zo goed mogelijk voorbereid te zijn... dat ik zo min mogelijk verrassingen krijg... Hoe minder stress hoe beter. Maar toch...Ik probeer mezelf maar te vertellen dat dit de laatste hindernis is die ik moet nemen... en dat als ik dan al mn trauma's heb verwerkt en onder ogen heb gezien, dat ik dan eindelijk zwanger mag zijn. Maar de angst dat het niet lukt en dat ik dan nog voor niets een man aan me heb laten zitten is groot.
En ik snap t zo goed. Ik herken dingen.... Maar ik moet het doen anders zal mijn droom nooit uitkomen. Blijf communiceren met de arts. Maak contact, hij is niet de vijand. Praat er over voordat je in de stoel kruipt.Misschien helpt dat ook nog extra.
Geplaatst

Tja, voor die artsen is het routine. Om hen maak ik me ook geen zorgen. Voor mij is het geen routine...

Wie is die andere persoon die erbij is?

En waar en wanneer checkt de laborant of het slangetje leeg is?

Geplaatst
Tja, voor die artsen is het routine. Om hen maak ik me ook geen zorgen. Voor mij is het geen routine...

Wie is die andere persoon die erbij is?

En waar en wanneer checkt de laborant of het slangetje leeg is?

bij ons was de tweede persoon een verpleegkundige. Zij zat aan de linkerkant naast me en deed van buitenaf de echo op mn buik en keek mee op scherm.

Tijdens/net na inbrengen slangetje kwam laborant met embryo die ze aangaf aan arts. Die bracht ze in via slangetje terwijl ze meekeek op scherm,en laborant ging op dat moment in een andere ruimte checken of embryo eruit was. Een oke vanuit die ruimte. ( in tussentijd mochten mn benen weer bij elkaar.)

Maar goed, zo ging het bij ons. Ik neem aan dat het ongeveer overal zo gaat.

Geplaatst
bij ons was de tweede persoon een verpleegkundige. Zij zat aan de linkerkant naast me en deed van buitenaf de echo op mn buik en keek mee op scherm. Tijdens/net na inbrengen slangetje kwam laborant met embryo die ze aangaf aan arts. Die bracht ze in via slangetje terwijl ze meekeek op scherm,en laborant ging op dat moment in een andere ruimte checken of embryo eruit was. Een oke vanuit die ruimte. ( in tussentijd mochten mn benen weer bij elkaar.)Maar goed, zo ging het bij ons. Ik neem aan dat het ongeveer overal zo gaat.
Ok, dus je krijgt een echo op je buik. Je bent dus nog veel bloter dan normaal...En terwijl je met je benen wijd ligt komt er nog een onbekende derdr persoon binnen? Kijk dat is wel hele nuttige info, want van dat soort verrassingen raak ik dus echt in paniek. Dank je wel
Geplaatst
Ok, dus je krijgt een echo op je buik. Je bent dus nog veel bloter dan normaal...En terwijl je met je benen wijd ligt komt er nog een onbekende derdr persoon binnen? Kijk dat is wel hele nuttige info, want van dat soort verrassingen raak ik dus echt in paniek. Dank je wel

Nou er lag een handdoek overheen waar ze met de echokop onderging. En die derde persoon laborant is twee seconden in beeld en alleen om embryo aan arts te geven.

Geplaatst

OK, het kan met een handdoek. Dat is geruststellend.

Nou, ik hoop dat ik er een beetje een beeld bij heb nu dan.

De gyn zit tussen je benen. Eendebek en slangetje.

De verpleegkundige zit naastje, handoek erover, echo eronder.

De laborant komt binnen met het embryo... moet ik wel vragen of ik de boel dan wel bedenkt mag hebben, want ik vind het niet zo nodig dat die naar binnen zit te koekeloeren :-)

En morgen eerst even daar ook doorspreken hoe zij het doen en om de handdoek vragen.

Nou, ik ben benieuwd :-)

Geplaatst
OK, het kan met een handdoek. Dat is geruststellend. Nou, ik hoop dat ik er een beetje een beeld bij heb nu dan.De gyn zit tussen je benen. Eendebek en slangetje. De verpleegkundige zit naastje, handoek erover, echo eronder.De laborant komt binnen met het embryo... moet ik wel vragen of ik de boel dan wel bedenkt mag hebben, want ik vind het niet zo nodig dat die naar binnen zit te koekeloeren :-)En morgen eerst even daar ook doorspreken hoe zij het doen en om de handdoek vragen. Nou, ik ben benieuwd :-)
Helemaal goed. Wel incalculeren dat elk ZH zn eigen protocol heeft, maar als je het van te voren doorspreekt gaat het helemaal goedkomen!En vergeet niet ook een kleinnnn beetje te genieten van het byzondere moment! Dit wordt misschien je baby!!
Geplaatst
Helemaal goed. Wel incalculeren dat elk ZH zn eigen protocol heeft, maar als je het van te voren doorspreekt gaat het helemaal goedkomen!En vergeet niet ook een kleinnnn beetje te genieten van het byzondere moment! Dit wordt misschien je baby!!
Dank je wel Susan. Je bent lief :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden