Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bambam, meissie... wat naar hoe je je voelt. En zo begrijpelijk. Wel fijn dat je het hebt kunnen delen. En net als ik ook dacht dat we hierna nog maar twee pogingen zijn, zijn het natuurlijk nog wel twee pogingen he... niet maar eentje. Niet nul. Gewoon twee. Dus je weet het niet... Niet opgeven meissie. Goed met je man/vriend bespreken en het samen doen. Maar het is nog niet voorbij. Echt niet!

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey meiden,

hier even een berichtje van mijn kant. na de negatieve test van zondag was ik.blij dat ik samen met mn man was. we hebben vrij weinig gedaan die dag. filmpjes gekeken en soms verdrietig geweest en soms geknuffeld. samen gedouched. savonds belde mn vader om te vragen hoe het ging. ik kon daar ook niet ovet liegen dus maar direct verteld dat het niet goed was. we hadden verder niemand verteld dat we zondag gingen testen in de hoop de mensen te kunnen verrassen met leuk nieuws. maar helaas.

maandag moeders gebeld en heerlijk gehuild met mn vriendinnetje. die dus al een week haar relatie uit heeft en dat niet heeft verteld zodat ik me daar niet druk om ging maken, de schat. toch maar wel gaan werken die middag. ben ik door alke chaos de utro bolletjes vergeten mee te nemen!!dus thuis direct de bijsluiter gelezen. maar daar heb je dus niks aan. dus ziekenhuis gebeld na sluitingstijd maar werd doorverbonden met mijn gyn. was geen probleem en ik kon ze nu gelijk inbrengen en vanavond weer. Ik had die middag al kramp in mn buik en rugpijn en voelde eigenlijk wel de menstruatie opkomen. alleen wat bruine afscheiding en dus nog steeds dat kleine sprankeltje hoop op de test van vanochtend. maar ook die was helaas negatief en de menstruatie is ook al doorgezet. voordeel is dat ik vanochtend geen.bolletjes hoefde in te brengen. nadeel is de kramp en steken die ik nu weer heb. en ik dacht bij mezelf. dit voelt toch wel anders als de afgelooen 2 weken. nu zeurt het echt over mn gehele eierstokken en baarmoeder omgeving.

morgen het ziekenhuus even een berichtje doen en dan hoop ik te horen hoe we nu verder moeten. ben best benieuwd en zie er zo tegenop om weer opnieuw te moeten beginnen. en ook het feit dat je nu nog maar 2 kansen hebt is toch wel een puntje van paniek!!

ik wens iedereen een fijne avond!!

Tjonge, wat moeilijk voor je allemaal. Maar het klinkt wel alsof je veel steun hebt om je heen. Dat is goed.

Laat de moed niet zakken he. Je hebt nog twee hele pogingen waar ook weer van alles kan gebeuren....

Maar neem je tijd om te verwerken. Sterkte.

Geplaatst
Susan, wat ik van het vroeg-test-topic meekrijg is dat de KV-testjes de beste zijn (die had ik alleen niet, maar ga ik dus morgen halen).

En volgens mij moet je morgen dan tenminste al een matig streepje kunnen zijn, als het nog geen knalstreepje is. Maar zelfs als ie negatief is, dan is er dus nog wel hoop.

En ik zou niet je urine opvangen en later testen. Ik zou gewoon gelijk testen en mn man zn bed uit porren. Beetje slapen op zo'n belangrijk moment. Kom zeg! :-P

Haha,youre right! Ik zag trouwens dat je daar gepost had. Spannend voor je.....

Geplaatst
He meiden, ik heb iets besloten.

Dus @Floor en andere vroegtesters ;-)

Wachtdag 12 morgen, 15 dgn na punctie en ik wil n thuistest doen. Afspraak met ziekenhuis was op 8feb en daarna op 7 feb bloedtest doen, dus test nu 2 dagen eerder. Cyclus is 29 dagen ongeveer.

Mochtik zwanger zijn, dan zou ik dat kunnen zien toch?

ik heb nu k.ruidvat 2vr5 euro gekocht en ook c.learblue vroegtest. Die laatste leek mij wel handig ivm het feit dat ik vroeger test.

welke zal ik eerst gebruiken?

ik kan mn plasje opvangen in de ochtend en bijvoorbeeld een uur later nog testen toch. Ben meestal vroeg wakker nl.

ohhhhwat vind ik het nu spannend opeens. Sneller dan ik dacht komt het nu dichterbij. En ik vraag mij zo af ik hier wel juist aan doe?

Hi Susan,

ikmocht op de 16e dag na de punctie testen dus dan kan het echt ook wel op de 15e dag hoor! En die van Kruidvat zijn inderdaad het beste getest en meest gevoelige, dus die zouden een goede uitslag moeten geven. Ik zou wel meteen testen na het opvangen van je urine, ik denk dat je ook geen uur kunt wachten morgenochtend hoor ;)

meid ik hoop zo dat je een positieve test hebt!

x

Geplaatst

Eens, de KV 2x5 is de gevoeligste, geeft het snelste streepjes, maar ook het langste lichte streepjes. Ik had de CB digitaal op WD 7 positief, dus 12 (15 DPO, dat is dus ná je 'NOD') kan ook wel. Ik zou de KV doen en daarna de CB.

Geplaatst

Ohhh .. wat spannend ineens!!

Slaap lekker Susan :)

Aurora ... bij jou ook al zo spannend. Ga je morgen weer testen met dezelfde test?

Geplaatst
Ohhh .. wat spannend ineens!! Slaap lekker Susan :)Aurora ... bij jou ook al zo spannend. Ga je morgen weer testen met dezelfde test?
Ja morgenochtend. Die van vandaag waren middags, dus dat was nog fouter dan gewoon een week te vroeg testen :)

Wel ff de boost die ik nodig had. Geen garanties maar er is weer hoop...

Innesteling lijkt dus gelukt. Nou vasthouden. Ik zou me toch blijven afvragen in welk stadium het zou zijn misgegaan als het niet lukt.

Pff... raar idee, misschien wel zwanger. Ben zo bezig met het zwanger worden, dat het zwanger zijn wel heel vergezocht lijkt!

Geplaatst

Aurora ... zwanger zijn is dan ook ineens heeeel gek.

Meiden .. Floortje en ik zijn wakker hoor (ja, als je al een kind hebt krijgt je dat he ... 7.00u is dan nog heel geschikt zie ik aan Floortje haar post) .... ik hoop zo op goed nieuws van jullie!

Geplaatst
Aurora ... zwanger zijn is dan ook ineens heeeel gek.

Meiden .. Floortje en ik zijn wakker hoor (ja, als je al een kind hebt krijgt je dat he ... 7.00u is dan nog heel geschikt zie ik aan Floortje haar post) .... ik hoop zo op goed nieuws van jullie!

Waag het niet om wat te zeggen over 7.00 hè!! ;-) Wat een uitslaapster is die kleine dame van jou!

Liggen de vrouwen die moeten/zouden testen nog een beetje te snurken, schiet lekker op!

Geplaatst

Nee hoor, was al uren wakker (vanaf 5 uur... kwart over 6 opgestaan...)

Heb niet getest vanmorgen. Ik geef het nog wat meer tijd. Ik verwacht namelijk een negatieve test vandaag en ik wil me nog even positief blijven voelen.

Dus ik denk dat ik die kruidvattestjes ga halen (wel verwarrend... voor ovulatie moet je die van Zw&Kds hebben en voor zwanger dus die van KV) en dan kijk ik morgen wel of ik zin heb om te testen.

Ik zat me nog af te vragen: als deze ronde nou niet lukt, dan zouden we in maart weer kunnen. Dat betekent half maart beginnen, kort schema, eind maart punctie... uitgerekende datum zo tegen 20 december. Zouden jullie dat doen? Een december-/kerstkindje?

Maar Susan, waar blijf je?!!!

Geplaatst

Heel verstandig Aurora, even wachten nog en dan weet je het tenminste zeker dat wat je test ook klopt.

En nog even beetje positief voelen is ook fijn.

Mijn man had de komende rondes over willen slaan ivm feestdagen kindje.

Ik denk dat ik daar ook voor zou kiezen. Die ene maand wachten maakt ook niet meer uit, en een kerstkindje zijn lijkt me niet fijn.

Ohh .. Susan is natuurlijk ook al lang wakker, ik hoop maar dat het niet posten geen slecht nieuws betekent.

He Aurora, had jij nou nog een gesprek met je eigen gyn gehad over je punctie?

Geplaatst

Heb niet getest vanmorgen. Ik geef het nog wat meer tijd. Ik verwacht namelijk een negatieve test vandaag en ik wil me nog even positief blijven voelen.

Dus ik denk dat ik die kruidvattestjes ga halen (wel verwarrend... voor ovulatie moet je die van Zw&Kds hebben en voor zwanger dus die van KV) en dan kijk ik morgen wel of ik zin heb om te testen.

Ik zat me nog af te vragen: als deze ronde nou niet lukt, dan zouden we in maart weer kunnen. Dat betekent half maart beginnen, kort schema, eind maart punctie... uitgerekende datum zo tegen 20 december. Zouden jullie dat doen? Een december-/kerstkindje?

Maar Susan, waar blijf je?!!!

Meiden, ik ben hartstikke zwanger!!!:confettistars:

ik heb vannacht geen oog dichtgedaan, en moest steeds plassen. En ik dacht constant dat ik mn plas moest opvangen,maar dan was het pas 3.00 uur ofzo. Ik heb ook heel raar gedroomd. Ik heb 4 versies gevroomd waarin bleek dat ik zwanger was. Zo bizar. Dan word je wakker en denk je dat je zwanger bent en dan besef je dat datv(weer) een droom was. En dan die test. S.hit man,wat een spanning, ik zag nl de eerste minuut alleen maar een streepje bij het testvenstertje. Heb m toen weggelegd en dacht dat het niet gelukt was. Mijn vriend heeft me toen 4 minuten lang tegen zich aangedrukt en we hebben gewacht. Toen ik zag dat het goed zat moest ik zo huilen van de ontlading! Daarna heb ik er nog één met deCB early gedaan en ook deze was positief. Mn vriend moest wel lachen en vroeg of hij nog een paar tests voor me moest kopen vanmiddag.

als ik weet hoe, kan ik ze misschien plaatsten hier. Ik zal dit berichtje ook even bij wachtbankje feb plaatsen.

pfffffff......

en Aurora, weet je al iets meer?.....

Bedankt meiden voor het meeleven!

Geplaatst

Whaaaaaaaaaaaaa ........... super!!!

Wow meis, wat een opluchting!! Ik ben zoooo blij voor jullie.

Gewoon met die ene follikel ... die nog een dagje later ging delen ook .... ongelovelijk!

Nu morgen rustig de bloedtest afwachten ....

Wat een spannende en blije tijd ga je tegemoed.

Zo ... nu kan ik tenminste naar m'n werk :)

Fijne dag.

Geplaatst

Breek ff in.

Susan, ben je al een paar dagen aan het volgen, maar JAHHOE wat ben ik blij voor je. Van harte meid!!!!!

Liefs Janis

Geplaatst

Ik wist het!!!! Oh Susan, wat een ontzettend goed nieuws. wat heerlijk voor jullie en wat een opluchting. Niet meer stressen he en gewoon goed vasthouden!!!Zit hier met tranen in mn ogen op mn werk. Zo blij voor je!

Geplaatst

Woehoe Susan, wat een goed nieuws!!!! Gefeliciteerd!! En dat met die ene follikel, jullie zijn echt geluksvogels!! Ik hoop dat je een hele mooie tijd tegemoet gaat!

Geplaatst

Aurora, hopelijk voor jou ook snel een positieve test!! Moed houden hoor! Begrijp ik het nou goed dat je gistermiddag licht positief had getest? Dat is toch een goed teken?

Annelies, hoe gaat het nou met jou? Heb je de teleurstelling al een beetje kunnen verwerken?Ondertussen begin ik toch wel zenuwachtig te worden voor de FM van vrijdag.

Vanochtend heb ik een half uur door D sneeuw gebanjerd omdat de bussen niet reden, en eigenlijk nergens last van gehad, terwijl ik de vorige ronde rond de deze tijd echt al flink last had met lopen en m'n buik zo opgezwollen was dat ik m'n broeken niet meer paste. Nu dus veel minder last, ik hoop dat dat niet betekent dat er ook minder eiblaasjes groeien...

Geplaatst
Woehoe Susan, wat een goed nieuws!!!! Gefeliciteerd!! En dat met die ene follikel, jullie zijn echt geluksvogels!! Ik hoop dat je een hele mooie tijd tegemoet gaat!

( ik kan regelmatig niet posten met ipad als ik op " reageren op discussie" druk. Kan wel reageren als ik op " met citaat reageren" druk. Dus dan maar ff zo.

Dank jullie voor je reacties. Stom genoeg word ik toch onzeker. Ik ben toch gewoon zwanger als twee testen duidelijk twee strepen laat zien? De bloedtest kan daar morgen toch niet veel aan veranderen? Wat is dan eigenlijk de functie van de bloedtest behalve fat ze bepaalde waardes laten zien?

zit n beetje te denken hoe ik morgen in het ziekenhuis ga introduceren dat we ons niet helemaal aan de regels hebben gehouden. Ik kan natuurlijk niet acteren alsof we in vreselijke spanning zitten. Zal ik de tests meenemen en laten zien? Ben zo bang dat ze het niet goedkeuren. Stom he. Ik wil heeeeel graag blij zijn en ik ben ook wel blij,maar ben ook wel opgelucht als ik nog een bevestiging krijg via bloedtest. T blijft spannend allemaal.

ohhh, ik hoop zo opdat iedereen die hier meeschrijft net zo mooi bericht heeft één dezer dagen!!

Geplaatst
( ik kan regelmatig niet posten met ipad als ik op " reageren op discussie" druk. Kan wel reageren als ik op " met citaat reageren" druk. Dus dan maar ff zo.

Dank jullie voor je reacties. Stom genoeg word ik toch onzeker. Ik ben toch gewoon zwanger als twee testen duidelijk twee strepen laat zien? De bloedtest kan daar morgen toch niet veel aan veranderen? Wat is dan eigenlijk de functie van de bloedtest behalve fat ze bepaalde waardes laten zien?

zit n beetje te denken hoe ik morgen in het ziekenhuis ga introduceren dat we ons niet helemaal aan de regels hebben gehouden. Ik kan natuurlijk niet acteren alsof we in vreselijke spanning zitten. Zal ik de tests meenemen en laten zien? Ben zo bang dat ze het niet goedkeuren. Stom he. Ik wil heeeeel graag blij zijn en ik ben ook wel blij,maar ben ook wel opgelucht als ik nog een bevestiging krijg via bloedtest. T blijft spannend allemaal.

ohhh, ik hoop zo opdat iedereen die hier meeschrijft net zo mooi bericht heeft één dezer dagen!!

Ik heb even op m'n werk ingelogd omdat ik zo benieuwd was, wauw wat een geweldig nieuws, het is je zo gegund Susan! Volgens mij kan de bloedtest echt niks veranderen aan de uitslagen van twee testen hoor! Ik krijg zelfs geen bloedtest, bij ons moet je zelf testen. En ze moeten toch wel begrip hebben voor jullie situatie zou je denken, heel logisch dat je zelf bent gaan testen hoor! En ik heb ook meerdere testen gedaan van verschillende merken :)

Dikke knuffel en probeer er van te genieten!

Geplaatst

Lieve Aurora, heel verstandig om even te wachten met testen totdat je wat meer zekerheid kunt krijgen. En vooral met die van Kruidvat testen. En nog niet denken aan de volgende ronde, we gaan er nu eerst vanuit dat je zwanger bent ;)

Sterkte met wachten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden