Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe doen jij en andere meiden dat met testen? Moet dat meteen met je vroege urine van bijvoorbeeld 6 uur of kan ik dan terug m'n bed inkruipen en de volgende keer dat ik moet plassen urine opvangen?

Op dag 13 hoeft het echt niet persee je eerste ochtendurine te zijn hoor, als je zwanger bent zal je test de hele dag door dat aangeven.

Alleen hoe geconcentreerder je urine hoe donkerder de test.

Maar neem van mij aan: als je om 6.00u wakker wordt om te plassen, ga je daarna echt niet zonder te testen weer je bed in :)

Spannend!!! Nog 1 nachtje slapen ...

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
nee heb niet gebeld. Zit wel te twijfelen of ik wel die bolletejs moet inbrengen.

Maar als het mrgen nog zo is, dan ga ik wel bellen ja. Heb ook de hele tijd buikkramp, dus zat ik net met kruikje op mnbuik. Besef mij natuurlijk dat dat niet perse goed is voor embryo, dus maar weer weggedaan.

Zo moeilijk om kwaaltjes ( in meer of mindere mate ) te accepteren. Ik kan er nu niets aan doen, ik weet niet of een goed of slecht teken is, maar als het og erger wordt qua pijn, dan dus in actie komen.

Sjsl, ik ken het google-gedrag. Mooie afleiding is het.. Hoe voel je je nu verder?

slaap lekker straks.

En hoe voelt je baarmoeder Susan? Ik zou anders toch het ziekenhuis maar even bellen om te overleggen, de bolletjes zijn wel belangrijk.. (hoewel ze daar dus bij het ziekenhuis van Nala alweer eerder mee stoppen, en dat zal ook wel niet voor niks zijn). Maar als het pijnlijk is van binnen, das niet helemaal normaal.

Ik voel me goed. Donderdag enorm veel gehuild en gisteren goed samen gepraat. Oh, en gisteren lekker geshopt voor m'n dochter :)

Mijn man en ik zijn weer terug bij onze: wel of niet een tweede kind discussie. Zal ik jullie verder niet mee vermoeien, maar om tot de beslissing van deze IVF te komen is heel wat denkwerk (en gevoelswerk) aan vooraf gegaan.

We hebben afgesproken dat we lekker een vakantie gaan boeken in juli en dan misschien daarna nog 2 pogingen wagen, als ons gevoel (en verstand) dat dan wil. En anders laten we het hierbij. Ik heb deze poging niet als heel prettig ervaren, speelt ook mee. En we zijn gewoon heel blij met Milou ... Maar ik zit daardoor natuurlijk in een hele anders situatie dan jullie.

Ik duim ZO hard voor jullie allemaal!!

Geplaatst

Wel je bollen inbrengen hoor! Dat is heel belangrijk!

Bij mij is het ook meer gezwollen en ligt mijn baarmoedermond gevoelsmatig lager. Ik heb dat wel vaker gehoord. Als je geen jeuk of pijn hebt, denk ik dat er niks aan de hand is, je brengt een lichaamseigen hormoon in, dus ik denk dat de kans op allergie niet zo groot is (hooguit reageer je op de omhulling) anders zou je ook allergisch zijn voor jezelf. (nu moet ik bekennen dat ik daar soms wel een beetje last van heb)

Gewoon even het ziekenhuis bellen, daar zijn ze voor.

Geplaatst

Nala, ik had gisteren op WD 7 (10 DPO) een positieve CB indicator en dat was niet met ochtendurine. ik weet niet welke tests je hebt, maar de KV 2x5 zijn de gevoeligste test. Op WD 13 maakt het echt niet uit op welk moment je test, dan is als het goed is iedere test positief. Spannend hoor, succes! Als je rond WD 14 bloed gaat prikken is je heg meestal tussen 200 en 400. Een urine test is dan echt ook positef. Ik zou dus niet te moeilijk doen en gewoon weer je bed in gaan (als dat je lukt ;-)))

Geplaatst
En hoe voelt je baarmoeder Susan? Ik zou anders toch het ziekenhuis maar even bellen om te overleggen, de bolletjes zijn wel belangrijk.. (hoewel ze daar dus bij het ziekenhuis van Nala alweer eerder mee stoppen, en dat zal ook wel niet voor niks zijn). Maar als het pijnlijk is van binnen, das niet helemaal normaal.

Ik voel me goed. Donderdag enorm veel gehuild en gisteren goed samen gepraat. Oh, en gisteren lekker geshopt voor m'n dochter :)

Mijn man en ik zijn weer terug bij onze: wel of niet een tweede kind discussie. Zal ik jullie verder niet mee vermoeien, maar om tot de beslissing van deze IVF te komen is heel wat denkwerk (en gevoelswerk) aan vooraf gegaan.

We hebben afgesproken dat we lekker een vakantie gaan boeken in juli en dan misschien daarna nog 2 pogingen wagen, als ons gevoel (en verstand) dat dan wil. En anders laten we het hierbij. Ik heb deze poging niet als heel prettig ervaren, speelt ook mee. En we zijn gewoon heel blij met Milou ... Maar ik zit daardoor natuurlijk in een hele anders situatie dan jullie.

Ik duim ZO hard voor jullie allemaal!!

Nou, neem lekker je tijd, ga lekker op vakantie en dan weet je op enig moment wel wat je wilt!

Bij ons bleef het knagen, ondanks het feit dat wij al een zoontje hebben, daarom zijn we toch ook deze ronde weer ingegaan. Voor iedereen is het anders!

Sterkte, hoe dan ook, met het verwerken van deze teleurstelling!

Geplaatst (aangepast)
Wel je bollen inbrengen hoor! Dat is heel belangrijk!

Bij mij is het ook meer gezwollen en ligt mijn baarmoedermond gevoelsmatig lager. Ik heb dat wel vaker gehoord. Als je geen jeuk of pijn hebt, denk ik dat er niks aan de hand is, je brengt een lichaamseigen hormoon in, dus ik denk dat de kans op allergie niet zo groot is (hooguit reageer je op de omhulling) anders zou je ook allergisch zijn voor jezelf. (nu moet ik bekennen dat ik daar soms wel een beetje last van heb)

Gewoon even het ziekenhuis bellen, daar zijn ze voor.

Goedemorgen,

de zwelling van mn baarmoederhals ( zo heet het kom ik na onderzoek achter) is nog niet weg. Wel is het minder als ik lig dan als ik in 'tampon-inbreng-houding' zit. Ik kan op google echt niet veel vinden over dit verschijnsel behalve dat zwangerschap een teken zou kunnen zijn of dat je een ontsteking of baarmoederhalskanker hebt. Nou lekker, hopen op t eerste dan maar he ;-)

W.b het ziekenhuis bellen; omdat het weekend is,ben ik daar voorzichtig mee. Naar wie moet je dan bellen? En het doet geen pijn als ik op de zwelling druk en ik heb geen jeuk, dus idd een allergie zou het niet kunnen zijn. Heb de bollen dan ook maar weer ingebracht. Het gekken is dat ik normaliter meer afscheiding heb van die bollen,maar nu praktisch niet.

Nou, ik overleg nig even met mn vriend, die ng lekker naast me ligt te snurken..

verder had ik gisteravond van die plopjes in mn baarmoeder,plas ik echt om de 10 minuten( en ik wil morgen naar een dansvoorstelling, dus je kunt je voorstellen dat ik twijfel ) en als ik mij uitrek,dan voel ik een krampig gevoel aan beide onder/zijkanten( eierstokken?). Oja en borsten voelen zwaar,maar dat heb ik ook als ik ongi moet worden. Ik wil graag denken dat ik zwanger ben natuurlijk , maar weer besef ik mij dat dit ook van de bollen kan komen.

he Floor, ik las even mee bij je testposts op t forum...t lijkt er op dat je zwanger bent...? Een voorzichtig gefeliciteerd he!!!

Nala, ik kan me voorstellen dat je wakker ligt. Ik ga voor je duimen. Laat je ons het zsm weten?

sjsl, dank je voor je reactie. Goh, dus jullie willen misschien verder? Ik snap je twijfels hoor, de mmm is echt slopend. Goed dat je ff n vakantie plant. Waar gaan jullie heen?

Aurora en Suzi, hoe gaat het met jullie?

LB..... Ben toch zo benieuwd.

aangepast door Susan76
Typefout. Het is nog vroeg..
Geplaatst (aangepast)
Mijn droom van de week ging over vrijen....zo stom. maar dat mis ik wel een beetje. maar we hadden gezegd dat we na de tp 2 weken geen sex zouden hebben zodat het daar niet bij mis kon gaan.Hebben jullie dat ook? dat je zin hebt maar het niet wilt doen of niet durft?

Weinig zin aan deze kant hoor. Voel mij zo kwetsbaar en veel moe savonds. Op zich heb ik wel zin in org. en daar zorgen we bij elkaar wel voor, maar echt gemeenschap...ff niet en zeker nu niet met die ei van een zwelling....

Overigens droomde ik idd ook van sex, maar datvwas binnen het geheel der dromen maar een klein onderdeel. Droom zo ontzettend veel de laatste dagen! Jullie ook?

enneh....succes met testen! Ik duim!

aangepast door Susan76
Typefout
Geplaatst

Floortje ... gefeliciteerd meid!! Het begin is er. Nou hopen dat je 2 kanjertjes zich lekker blijven vasthouden en doorgroeien.

Spannend!!!

Goedemorgen,

de zwelling van mn baarmoederhals ( zo heet het kom ik na onderzoek achter) is nog niet weg. Wel is het minder als ik lig dan als 'ik in tampon-inbreng-houding' zit. Ik kan op google echt niet veel vinden over dit verschijnsel behalve dat zwangerschap een teken zou kunnen zijn of dat je een ontsteking of baarmoederhalskanker hebt. Nou lekker, hopen op t eerste dan maar he ;-)

Nou, dat eerste is natuurlijk nu wel het meest waarschijnlijk he :)

Ik heb wel veel vaker gehoord dat je baarmoedermond anders voelt en ook op een andere plek lijkt te liggen.

Wij hadden papieren meegekregen waarin stond waarnaatoe je moest bellen binnen en buiten kantoortijden als er iets is, heb jij die niet?

Ik denk poli gyneacologie? Hoofd denk ik niet persee een ferti-arts te zijn, elke gyn zal hier toch wel wat van weten?

Kan jou het schelen dat het weekend is, als je je zorgen maakt en niet weet wat je moet doen, bellen! Google is geen dokter he.

Maarre ... je verschijnselen klinken goed. Ook al weet je dat de bolletjes hieraan bijdragen. Maar toch niet aan krampjes, plopjes en mogelijke bandenpijn (zij / onderkant ... ).

Wat spannend!!

Wij zitten te denken om naar Italie te gaan. Zijn we wel eerder met z'n 2en geweest, fijn land.

Als er dan geen tweede kindje komt, dan misschien volgend jaar een grotere reis met z'n 3en, naar Canada ofzo.

Geplaatst

Wat een hoop nieuwe berichten ineens, we zijn allemaal wakker ;) Ik moest moeite doen om niet vandaag al te testen, maar ik hou me in want m'n man is aan het werk en ik wil echt samen zijn.

Hij zei gisteren: hou er nou maar rekening mee dat het niet is gelukt. Hij denkt zeker dat ik het dan minder erg vind, nou dat is echt niet zo. Ik snap ook wel dat de kans klein is, maar je moet je toch aan hoop vasthouden.

ik heb ook de testen van Kruidvat 2x5. En inderdaad denk ik ook dat als ik morgen weer om 6 uur wakker word, ik meteen wil testen ;)

Geplaatst

Susan, ik zou het gewoon in de gaten houden en op je gevoel afgaan, je kunt volgens mij altijd een afdeling bellen voor dringende gevallen, ik heb ook een 06-nummer gekregen voor als er iets is.

Maar het klinkt wel spannend bij jou, wie weet ben je gewoon zwanger! Ik duim me rot voor iedereen.

Wat zijn we er continue mee bezig hè meiden, het is niet niks zo'n traject en ik vind het erg fijn om hier van alles met elkaar te delen!

Geplaatst
Nala, ik had gisteren op WD 7 (10 DPO) een positieve CB indicator en dat was niet met ochtendurine. ik weet niet welke tests je hebt, maar de KV 2x5 zijn de gevoeligste test. Op WD 13 maakt het echt niet uit op welk moment je test, dan is als het goed is iedere test positief. Spannend hoor, succes! Als je rond WD 14 bloed gaat prikken is je heg meestal tussen 200 en 400. Een urine test is dan echt ook positef. Ik zou dus niet te moeilijk doen en gewoon weer je bed in gaan (als dat je lukt ;-)))

Lees ik het nu goed dat je zwanger bent? Een voorzichtige felicitatie, sorry als ik het verkeerd heb gelezen. Wat bedoel je met 10 DPO? Ik moet alleen zelf een test doen, er wordt geen bloed geprikt.

Geplaatst

Floortje, bij jou misschien raak? Dat zou mooi zijn zeg!!!

En morgen twee meiden die mogen testen... spannend hoor!

Susan, fijn dat je menstruatie niet is doorgebroken... Positief blijven dus. Jij bent tot nog toe echt de grootste mazzelaar die ik ken :-)

En Annelies, het klinkt als een verstandige beslissing die jullie genomen hebben.

En hoe het met mij is? Tja, ben pas net aan het wachten. Ik merk dat mn darmen van streek waren. Ofwel door de spanning, ofwel door de bollen; geen idee. Maar sinds gisteravond lijkt het iets minder erg. Hele dag in mn pyamabroek scheelt vast ook wel :-)

En verder heb ik fysiek eigenlijk weinig klachten. Het hele traject is dat eigenlijk al zo.

Ik hoop eigenlijk dat ik dit onderwerp dit weekend kan laten rusten. Normaliter kan ik blindelings vertrouwen op mijn intuitie, maar ik weet nu echt niet of wat ik voel en denk intuitie is of angst, hoop etc. Ik denk nu dat ik hoop dat het gelukt is, maar in mijn hart weet ik vrijwel zeker dat het niet zo is. Ik hou het maar op spanning... dat mijn gevoel hierin nou even niet betrouwbaar is. Maar goed, ik zit pas op dag 4. Met een beetje geluk is de innesteling gisteren pas geweest...

Geplaatst
Lees ik het nu goed dat je zwanger bent? Een voorzichtige felicitatie, sorry als ik het verkeerd heb gelezen. Wat bedoel je met 10 DPO? Ik moet alleen zelf een test doen, er wordt geen bloed geprikt.

Hoi Nala, ja, dat klopt. Voor nu wel in ieder geval... DPO = days past ovulation. Dat is dus gerekend vanaf de punctie, die geldt dus als 'fictieve' eisprong/ovulatie. Sommige embryo's zijn 5 dagen oud bij terugplaatsing, andere 3 dagen. Dat verschil kan zorgen voor een test die eerder of later positief. 10 DPO is een goed uitgangspunt om te (beginnen met) testen, want dat is min of meer 4 dagen voor NOD en dan testen vrouwen die gewoon zwanger raken ook vak positief. De tests zijn daar ook een beetje op ingesteld... Let wel, de test kan ook nog later positief worden hoor! Ik las gisteren de bijslijter van de CB indicator en daar stond (uit mijn hoofd) dat 4 dagen voor NOD ongeveer 50 procent van de zwangere vrouwen al een positief resultaat heeft, en dat stijgt dan tot 14 DPO (dus NOD) naar iets van 98,9 procent.

Geplaatst
Susan, ik zou het gewoon in de gaten houden en op je gevoel afgaan, je kunt volgens mij altijd een afdeling bellen voor dringende gevallen, ik heb ook een 06-nummer gekregen voor als er iets is.

Maar het klinkt wel spannend bij jou, wie weet ben je gewoon zwanger! Ik duim me rot voor iedereen.

Wat zijn we er continue mee bezig hè meiden, het is niet niks zo'n traject en ik vind het erg fijn om hier van alles met elkaar te delen!

Ja, dat is het precies; wanneer is iets dringends? Het doet geen pijn ofzo, maar het is gewoon raar en voelt zo anders. Starks bel ik op en maak ik paniek voor niks en lachen ze zich rot daar met mijn ' klacht'. Er zit op één of andere manier schaamte bij. Ik had bijvoorbeeld laatst dat ik mijn knie zo hard stootte, dat ik begon te shaken,te klappertanden en niet meer kon praten. Mijn vriend dacht aan een shock en wilde al ziekenhuis bellen. Ongeveer een uur later kon ik gewoon weer opstaan en had ik nergens meer last van.

of de spuit met pregnyl 10.000 ; dierct na inbrengen begon ik met shaken, trillen,klappertanden, zoooo raar. Dat we ook dachten van is dit wel goed?

na ja dis een ander verhaal. Ik maak me enerzijds te snel zorgen en aan de andere kant wacht ik soms te lang met hulp. Ik zie het nog even aan en als je met iemand belt hoef je toch niet ook meteen langs te komen toch?

en fijn dat we alles kunnen delen! Het eerste wat ik doe als ik wakker word, is het forum opzoeken....

Geplaatst
Floortje, bij jou misschien raak? Dat zou mooi zijn zeg!!!

En morgen twee meiden die mogen testen... spannend hoor!

Susan, fijn dat je menstruatie niet is doorgebroken... Positief blijven dus. Jij bent tot nog toe echt de grootste mazzelaar die ik ken :-)

En Annelies, het klinkt als een verstandige beslissing die jullie genomen hebben.

En hoe het met mij is? Tja, ben pas net aan het wachten. Ik merk dat mn darmen van streek waren. Ofwel door de spanning, ofwel door de bollen; geen idee. Maar sinds gisteravond lijkt het iets minder erg. Hele dag in mn pyamabroek scheelt vast ook wel :-)

En verder heb ik fysiek eigenlijk weinig klachten. Het hele traject is dat eigenlijk al zo.

Ik hoop eigenlijk dat ik dit onderwerp dit weekend kan laten rusten. Normaliter kan ik blindelings vertrouwen op mijn intuitie, maar ik weet nu echt niet of wat ik voel en denk intuitie is of angst, hoop etc. Ik denk nu dat ik hoop dat het gelukt is, maar in mijn hart weet ik vrijwel zeker dat het niet zo is. Ik hou het maar op spanning... dat mijn gevoel hierin nou even niet betrouwbaar is. Maar goed, ik zit pas op dag 4. Met een beetje geluk is de innesteling gisteren pas geweest...

fijn dat je fysiek niet zo veel last hebt. Anderzijds heb je genoeg te verstouwen gehad dacht ik zo..

En idd, je kan het echt niet weten. Ook intuitie is hierin niet helemaal zuiver denk ik. Dus wachten en wachten en ondertussen jezelf niet gek( laten) maken. Goed dat je even wat afleiding zoekt. Eigenlijk zou ik dan moeten zeggen dat ik je dit weekend even niet meer op t forum wil zien ;-) dan weet ik dat je het is gelukt!

wat betreft de mazzel die ik heb...Dat klopt tot nu toe. Maar ik kan het niet laten om te denken dat als ik mazzel had gehad, ik spontaan zwanger was geworden van mn lief na zijn operatie. Het is maar net hoe je het bekijkt. En ik zal verder maar niet uitwijden over mijn geschiedenis ;-). Maar goed, laat die mazzel dan ook echt mazzel zijn en zorgen dat ik zwanger ben! Dan hoor je mij niet klagen :-) En ik ben mij ook heel bewust dat er vrouwen zijn die 100x minder mazzel hebben. Maar ze zijn er ook van 100x meer. Maar die zie je meestal niet zo op t forum, want voor hen was het misschien minder een issue. Maar ook dat kun je niet zeggen. Ach....wat een filosofie op de vroege ochtend. Jaja, ben pas net onder de douche vandaan.

Geplaatst

@Floortje, gefeliciteerd!!

@Nala en Bambam, succes met testen morgen!!

@Annelies, het klinkt als een goede beslissing, neem je tijd.

@Susan, goed op jezelf letten hoor!

Hier alles goed. Ik begin m'n eierstokken alweer wat te voelen. Dat vind ik wel geruststellend omdat ik de bij de vorige poging flink last heb gehad van m'n eierstokken. Ik hoop dat het betekent dat er veel eitjes aan het groeien zijn.

Geplaatst

Ik zit te wachten tot jullie posten hoe je je voelt :)

Suzi .. duurt wel lang nog he, voor je eeste meting. Maar gevoelige eierstokken klinkt goed.

Heb jij een goede dag gehad Susan?

Word je al gek?

Aurora zou wat afstand nemen he ... hoop dat het lukt.

En Nala is bijna aan de beurt. Zoooo spannend. Oh, en bambam dan natuurlijk ook.

Ik had trouwens nog gekeken, LB is niet meer online geweest sinds haar laatste berichtje over de overstimulatie.

Ik hoop echt dat er niks ernstigs aan de hand is.

Geplaatst
Ik zit te wachten tot jullie posten hoe je je voelt :)

Suzi .. duurt wel lang nog he, voor je eeste meting. Maar gevoelige eierstokken klinkt goed.

Heb jij een goede dag gehad Susan?

Word je al gek?

Aurora zou wat afstand nemen he ... hoop dat het lukt.

En Nala is bijna aan de beurt. Zoooo spannend. Oh, en bambam dan natuurlijk ook.

Ik had trouwens nog gekeken, LB is niet meer online geweest sinds haar laatste berichtje over de overstimulatie.

Ik hoop echt dat er niks ernstigs aan de hand is.

Hallo! Ik was vandaag alleen thuis, jeetje wat duurde deze dag lang zeg! Ben misselijk, buikpijn, voel plopjes ga maar door, maar misschien houdt mijn lichaam me vreselijk voor de gek natuurlijk. We gaan het morgen zien!

Bambam jij ook succes met testen morgen, hopelijk hebben we allebei een positieve test morgen, we gaan ervoor!

Aurora, liefs voor jou, hopelijk lukt het om een beetje afstand te nemen.

Annelies neem inderdaad je tijd!

Susan, Floortje en SuziQ voor jullie ook een knuffel. Ik hoop dat ik nu niemand ben vergeten, anders oprecht sorry!

Slaap lekker straks en tot morgen!

Geplaatst

Ik maak me idd ook wel zorgen om LB. :-(Ik heb redelijk kunnen ontspannen vandaag. Heb een nieuwe laptop en ben wat van mijn oude computers aan het opruimen. Morgen nog een dagje prutsen en maandag weer werken. En dan nog maar 8 dagen wachten... Zucht...

Geplaatst
Wat is het rustig hier vandaag. Vanmorgen was t wel anders;-)
Spanning voor het testen denk ik. zijn net ff op.visite geweest bij familie. ff afleiding zoeken want ik zag het niet zitten om de hele middag en avond thuis te zitten. morgenvroeg de wekker om half 7. eerst manlief wakker maken en dan om 7 uur testen en de bolletjes er in. manlief vond het niet erg om er dan zo vroeg uit te gasn op zn vrije dag. dat verbaasde mr want vooral.in het weekend slaspt hij graag uit. en ik ook voor zover dat lukt. maar morgen dan even niet. hebben we nog wat aan onze dag.de spanning begint nu wel een beetje te komen. stiekem hoop ik op goed nieuws maar heb mezelf ook wel voorbereid dat het negatief kan zijn. dan valt het alleen maar mee denk ik.Het fijne is wel dat wij het morgen al weten maar dat iedereen die op de hoogte is er vanuitgaat dat we maandag testen, wat eerst ook zou moeten. Zo hebben we vast een dag om samen de uitslag te verwerken wat die dan ook gaat worden.nou meiden ik duim....ook voor jou nala zou leuk zijn als we beide goed nieuws hebbenn straks!!Ik hoop dat ik nu wat kan slapen.....
Geplaatst
. Zo hebben we vast een dag om samen de uitslag te verwerken wat die dan ook gaat worden.nou meiden ik duim....ook voor jou nala zou leuk zijn als we beide goed nieuws hebbenn straks!!Ik hoop dat ik nu wat kan slapen.....

Slaap lekker, ik ga nu ook slapen, ben erg moe dus dat komt wel goed. Wij hebben ook tegen degenen die het weten, gezegd dat we maandag testen. Ik wilde ook liever morgen eerst samen weten wat de uitslag is voordat anderen zich er druk om maken en misschien gaan bellen of sms-en. Duim duim duim......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden